toivon kammari vai hope ry?

kaisuli2

Onko kenelläkään kokemusta toivon kammarin ja hope ry:n toiminnasta? Onko molemmat puhtaasti hyväntekeväisyysjärjestöjä? Minulla on iso lasti lahjoitettavaa, mutta mietin kumman puoleen järkevämpi kääntyä. Kumpaa kautta apu menee paremmin köyhille? Mitä tarkoittaa toivon kammarin toiminta kristilliseltä pohjalta? Rajaako se jotain avun tarvitsijoita pois?

133

4660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssssjk

      Hyvä kysymys. Onhan niin usein todettua että hyväntekeväisyys kohdistuu ensisijaisestä tämän hyväntekijän talouden pönkitykseen ja näön vuoksi rippeitä jaetaan itse kohteisiin.

      Olisi kiva nähdä faktoja, paljonko niihin kohteisiin oikein menee, vai meneekö mitään?

    • Tiedän.

      Ehdottomasti Hope ry,Toivon kammari pistää kaiken myyntiin eli ei lahjoita niitä vähävaraisille.

      • kuismar

        Eikö toivon kammari mainosta kuitenkin toimivansa vähävaraisten ja putkäaikaissairaiden hyväksi? Mitä he sitten tekevät, jos eivät lahjoita tavaraa?


      • IhminenE

        onko teillä todistuksija???


    • Äitehee

      "Yhdistys toimii kristillisyyden pohjalta ja sen tarkoitus on edistää vähävaraisten ihmisten ja erityisesti pitkäaikaissairauksista kärsivien lapsiperheiden hyvinvointia ja elämänlaatua.

      Järjestämme mm keskustelu- ja vertaistukitilaisuuksia, virkistystapahtumia ja autamme jakamalla avustuksia."

      Heillä on myös kirpputori jonka tuotoilla avustetaan lapsiperheitä ja pyöritetään muutenkin järjestön toimintaa. Lisäksi tuo järjestö tekee paikallista työtä nimenomaan Mikkelissä.

      Itse olen vienyt varmasti 10 säkillistä sekalaista tavaraa, vaatteita, leluja ja pieniä huonekaluja. Hyvin tuntuvat kelpaavan :)

    • "kristilliseltä pohjalta"

      Eikös tuo kerro jo kaiken?

      Jos et halua rahoittaa kirkon ja sen työntekijöiden elämää, vaan niitä hädän alaisia niin lahjoita varasi muualle.

      • Warden5

        Amen yurki3, amen, lisäisin kyllä kaikki uskonnolliset järjestöt saman lausahduksen alle riippumatta uskontokunnasta.


    • Jogea35

      Fidat toimivat myös kristilliseltä pohjalta, silti apu menee perille.

    • tiedän

      Bisnestä ne tekee hyväntekeväisyyden nimissä, bisnestä itselleen.

      • Anonyymi

        Fida on Helluntalaisia!


    • fdfhjkj453876

      Onko meiniki tämä?
      - Otetaan vastaan lahjoituksena tavaraa hyväntekeväisyyden nimissä?
      - Hyvä tavara kuoritaan päältä ja laitetaan myyntiin?
      - Jotain jäljellejäänyttä lähetetään hyväntekeväisyyskohteeseen?
      - Eli hyväntekeväisyys toimii, mutta onhan se helposti luokiteltavissa myös liiketoiminnaksi jota tehdään hyväntekeväisyyden nimissä`
      - Toivottavasti tässä ei ole siitä kysymys?
      - Olisihan toiminta moraalisesti arveluttavaa ja mainonta harhaanjohtavaa huijausta?

      Tuollaisessa toiminnassa n selkeät väärinkäytöksen mahdollisuudet, mutta uskovaisena ihmisenä luotan ko. firman tarkoitusperien olevan puhtaasti vähäosaisia auttavat. Uskoni vahvistaa sen että olen lahjoittanut oikeaan paikkaan omaisuuttani. Voisin tehdä testamenttinikin tuollaiselle hyväntekijäfirmalle.

    • tiedänmyös

      Juuri noin. Kaikki menee myyntiin ja omaan pussiin.

    • vepoleppä

      eiks noi "NYYGREENIT" hoitele tota toivon kammaria?

      • tiedänmyös

        Siellä on niitäkin.

        Ja romua laidasta laitaan omissa pöydissä.


    • paraskirppis

      Toivon kammari ei lähetä tavaroita eteenpäin, vaan avustaa rahallisesti vähänvaraisia. Eli tavaraa ei kuorita pois päältä menetelmällä. Kaikki tuleva raha lahjoitetaan eteenpäin. Ja mistä kirjoitti joku viisas että Nyygreenit pitää sitä. Nuo romaanit ovat siellä töissä, niin kuin muutkin siellä olevat ja huom, paikka työllistää työttömiä. Vaikka vaan jollain kulukorvauksella, on se iso asia esim yksinäiselle ja sellaiselle joka haluaa yleensäkin olla jossain mukana. Itse en kannata 9e/pv palkkoja mutta jotkut tarvitsevat senkin. Ja sitä paitsi, mikä tekee paikasta huonomman, vaikka siel niitä Nyygreeneitä oliskin? Ainakin itse olen heiltä saanut hienoa palvelua ja apua. Jatkossakin käyn siellä ja lahjoitan jos jotain on mitä antaa.

      • tiedänmyös

        Ainakin sinun tavaroillasi he tienaavat hyvin.

        Oletko käynyt liiketiloissa? Kamalaa roskaa joka paikassa ja omaa tavaraa joka pöydässä.


      • Minäkin-76

        Minäkin olen lahjoittanut Toivonkammariin tavaraa,ja ollut siel jopa kuntouttavassa työ toiminnassa,EIkä ole mitään pahaa sanottavaa Heistä.
        Siel oli ihana olla töissä,ku oli rento meininki.
        Ja olen lahjoittanu myös tavaraakin sinne ja tiedän että,ne lahjoitettavat varat ja tavarat kyl menee ihan niitä tarvitseville.


      • aprilliiiiiiiiiiii
        Minäkin-76 kirjoitti:

        Minäkin olen lahjoittanut Toivonkammariin tavaraa,ja ollut siel jopa kuntouttavassa työ toiminnassa,EIkä ole mitään pahaa sanottavaa Heistä.
        Siel oli ihana olla töissä,ku oli rento meininki.
        Ja olen lahjoittanu myös tavaraakin sinne ja tiedän että,ne lahjoitettavat varat ja tavarat kyl menee ihan niitä tarvitseville.

        Just, juts, ihan paras ja rehellisin paikka :D


    • paraskirppis

      Missäs siellä on roskaa? Jumaliste siellä on siistiä, paikat kunnossa ja järjestyksessä. Eihän toki sun tarvitse siellä käydä, niin ei tarvii valittaa. Minä en ainakaan käy missään, minne en halua mennä. Ääliö! Sit vielä, mitä ihmettä omaa tavaraa? Siis mulla ei mene nyt perille. Ne on kirppiksen omia joita sinne on ihmiset lahjoittanut ja niitä siellä myydään.

      • kiitoksella_muistaen

        Toivon Kammarin pitäjät ovat hyviä ja ystävällisiä ihmisiä. Silloin kun olivat pelastusarmeijassa niin sain heiltä monta kertaa apua ja tukea. Samaa ei voi sanoa meidän valtakirkostamme.


      • Pauliinaexasiakas

        Myyvät omaan pussiinsa lahjoitustavaraa.... kattokaa ympärillenne idiootit, omien pöytien pöytälappuja jokaisessa pöydässä....!


      • Anna-Leena64

    • amppeli

      kovaäänistä juoruilua...

    • huulipyöreänä

      Kävin pari viikkoa sitten ja ihmettelin kuulemaani. Siellä arvosteltiin työntekijöitä tosi pahasti ja samaan hengen vetoon toivotettiin poistuville asiakkaille jumalan siunausta. Kyllä oli melkoista tekopyhyyttä ilmassa, minun puolesta saa tuollaiset kirpparit olla. Ja hintatasokin on aivan järkyttävä :=O

      • käytöstavat

        Samanlaista olen ollut todistamassa kun se mies paasasi jollekin naisasiakkaalle "Työmoraali alhainen,työvoimatoimiston kautta jne." Parjausta parjauksen perään. Mitä helvettiä se tämmönen on? Ja hinnat! Hyväntekeväisyyttä? Ja paskat! Itse tukisin joo,mutta ei pysty noilla hinnoilla. Tosin hinnat ovat jo törkeitä joka puolella. Enpä ole turhan usein puljun ovea avannut,tökkii se käytös :/


      • wattafak

        Eikös tää omistajamies just ole valittanut kaikille asiakkaille että kaupungilta ei sada tukea yritykselleen? Ainakin eräälle rouvalle siitä kovaan ääneen paasasi...


    • Älyhoiäläjätää

      Ihmiset vie tavaraa hyvän hyvyyttään, ja sieltä menee roskikseen

    • Ekotorin_erkki

      Ekotori on rehellisempi. Ei jeesusteluja ja tavara tulee sinne minne pitää.

      • kierrätetään

        Hinnat järkyttävät ja sitten kärräävät yrittäjänkadulta takasin raksatorille roskikseen kun kukaan sellasilla summilla voi mitään ostaa. Tosi kierrätystä :O


    • nähty_on

      Maassa maan tavalla eli napataan parhaimmat päältä ja myydään Huuto-netissä.

    • Perr_hana

      Näillä tyypeillä on näköjään fb sivut ja kotisivut, jonne voi pistää palautetta. Kyllä tommonen huijaaminen pitäisi saada kuriin!!

    • ihmetystä

      Muutama viikko sitten kävin Toivon kammarin kirpparilla ja ihmettelin kun mies työntekijä halaili asiakasta. Outoa!
      Heidän netti sivuillaan näytti olevan, että he laajentavat toimintaansa. Toivottavasti rehellisesti!

      • sivustakats0ja

        Tuskimpa. Saavat lisää rahaa taskuihinsa ostaakseen uusia tavaroita.


    • Vaimikaseoli

      Onks Steven Tokhus mukana näissä????

      • EipäOleEi

        Ei ole. Pyörii muuten vaan keskustassa.


    • EhkäpäNäin

      Hyväntekeväisyyden nimissä saa ilmaista tavaraa. Työllistämisprojektien kautta saa ilmaisia työntekijöitä. Hyvä tavara kerätään päältä ja myydään itse voitolla esim. toisilla kirppiksillä ja netissä.

      • KuinkaOn

        Olettamus vai totuus?


      • NäinPäOn

        Totuus.


    • JeesusPelastaapi

      Onko Steven nykyään pultsari???

    • huuhaahuuhaa

      Länsi-Savossa on juttua Toivon kammarista, mutta eipä ole raha lukuja. Suurta huuhaata kyllä on.

    • Hopelle

      Hope!

    • Hinnat_kusee

      Kirppiksellä myytävien ilmaiseksi saatujen tavaroiden hinnat on kyllä aivan uskomattomia.

    • turku76

      Tavaroista saadut rahatulot kyl menee hyvään tarkoitukseen, ei mihinkään omaan pussiin. Totta että hiukan hintavia mutta aina olen hyvää tavaraa ja ehjää saanut. Ja minua ainakin on palveltu hyvin, kun olen joskus kierrellyt myymälää niin aina on apua saanut jos jotain kysynyt.

      • 9euronOnni

        Riippuu työntekijästä. Käyttää 9 euron työntekijöitä, kuten moni muu mikkeliläinen pikkuyhdistys.


      • julle313
        9euronOnni kirjoitti:

        Riippuu työntekijästä. Käyttää 9 euron työntekijöitä, kuten moni muu mikkeliläinen pikkuyhdistys.

        Puhut aivan kuin käyttäisi hyväkseen. Monelle työttömälle se 9 eurokin on rahaa. Ja jos miettii että työtön istuu yksin kotona, on se hänelle suurta vaihtelua päästä pois kotoolta välillä. Työtön on myös ihminen ja Toivon kammarilla näyttää olevan hyvä yhteishenki. Se on pakko huomata kun siellä käy. Vaikka hinnat ovatkin hiukan kalliita on tavara ollut hyvää, puhdasta ja ehjää. Ekotorilta ostin vahingossa hielle haisevan puseron. Kiire kun oli, yök.


    • Käytössä_Nimimerkki

      Nyt kun on joulukeräykset sun muut menossa niin suosittelen rahat/lahjoitukset antamaan Hopelle. Ainakin takuuvarmasti menee eteenpäin, eikä jää liikkeeseen pyörimään.

      • lapsi3

        Ja mitähän tarkoitat, että jää liikkeeseen pyörimään? Kannattaisi hiukan ottaa selvää asiasta, ennekuin alkaa perättömiä kommentoimaan.


      • NuapurinPentti

        uutta tavaraa tuloo mutta vanhat ei liiku minnekään..... ;;) ;;)


    • hopelle

      Kammarin kotpaikka kauppalehden mukaan kuopio... se siitä paikallisuudesta. Hope ry on varma valinta auttajalle ja avunsaajalle.

    • hihheh

      Minkähän verran toivon kammari sai joulukeräyksestä. Eipä ole julkaistu summaa missään. Tuo kertoo toiminnasta paljon.

    • hehhih

      Minuakin kiinnostaa tuo edellisen ihmisen vastaus, että se minkä verran koko 2015 vuonna ovat saaneet keräyksestä rahaa.

    • Jmlph

      Anoo ainakin kaupungilta vuokratukea viime vuonna 36000.e seka työvoima tukea sai 6000.euroa kyllä noilla tukirahoilla ja ilmaisilla lahjoituksilla toimeen tulee.

      • aziacaz

        mihinkähän nämä tahat menee?????


      • askomaki

        pyörittäjien taskuun, ei en ilmasiks tee, olis kiva tietää palon saavat tuloja tuosta hommasta.


    • lollolola

      Koska olet noin utelias, mene ja kysy!

      • hööö

        Ei ne kerro.


    • mikäKumma

      Mikä lie kirppis tulee Molanderinmäelle siihen entiseen kapakkaan missä terassikin?

    • pöhpyh

      Viime viikolla toivon kammarissa oli niin alipukeutunut myyjä kun olla voi vaan. Mini mekko ja ryntäät esillä. Tuli liikkeestä kadulle ja kaatoi vedet kävelytielle tuosta vaan.
      Kävin myös kirpputorin sisällä ja todellinen kaaos oli siellä päällä. Rojua joka paikka täynnä järkyttävällä hinnalla. Onneksi on muita kirppareita olemassa.

      • IhminenE

        Mustamalaus ! Myyjällä on aina rittavasti pituiset vaatteet päällää ja kaunit. Ryntäät ei kukan ei nähnyt! Onko semmonen laki Suomessa, että kielettu naisille pitää mekkoja? Ja tuliko sulle likaa kosteutta, jos hän kasteli sinun viskatettu pusku? Olen todistaja!


      • anti-muslimi

        Taidat olla joku rättipää tai rättipään akka...


    • pienityttö22

      Hienoa asiakaspalvelua, omistaja (?) mies hauska, auttavainen ja lisäksi aika miellyttävän näköinen. Myyjät osaavat hommansa ja raha menee hyvään kohteeseen. Ruusuja teille immeiset ihanat!

      • Anonyymi

        Minä (mies) kerran vinkkasin silmää sille omistajamiehelle ja kuiskasin että olen top. Silmin-nähden hän innostui asiasta ;)


    • epoh

      Ilmoittavat mihin raha menee, mutta missään ei ole mitään summia, että minkä verran. Outoa.
      Hope on mielestäni hyvä vaihtoehto.

    • qwhsuyy

      ViaDian kirpputori on myös yksi vaihtoehto!

    • villi78

      Toivon kammari on hyvä, kun nyt uusi myymälä ja tilaa, mutta hinnat saisi olla vähän halvempia esim vaatteissa.

    • Ihmettelijästadistapäin

      Noita kateellisia näköjään riittää jokapaikassa. Jos ees pikkasen oisitte kärryillä mitä maailmalla tapahtuu niin saisitte tietää mihin noi toivokammarin rahat mennee. vuoden 2015 joulukeräyksestä tullu summa oli n. 3000 euroa jos oikein muistan kun ne sen lehessä julkaisi. Lisäksi v.2015 lahjoitettiin rahallisesti että tavara lahjoituksia n. 600 perheeseen.

      Tavaroista sanon vielä sen verran että miks jättää pöytiä tyhjäks jos ei ole vuokraajia? ainaki kun menin tuoho uutee liike tilaan niin heti sieltä minulle pöytä putsattiin ja sain laittaa omat tavarat siltä seisomalta.
      Oli siel kyl muuteki huomattavasti enemmä asiakkaiden pöytiä kuin vanhassa liike tilassa.

      Hinnoista vielä sanon teille mikkeliläiset että menkääpä vaikka Helsinkii.
      Sieltä kun muutin tänne päin pari vuotta sitten näkee kuinka alhaisia hinnat tavaroissa Mikkelin kirpputoreilla (kaikissa) on. Tietysti joitakin poikkeuksia löytyy jokaiselta kirpputorilta. Tuppaa ostosten teko ihmisil menee siihe kunn näkee yhden kalliin tavaran niin sit kaikki on kalliita tavaroita yli hinnoilla.

    • Köyhäminä

      No mutta myö ei olla helsingissä vaan mikkelissä. Tollikka.

      • tukekaapienyrittäjiä

        En uskoisi nyt ihmisten noin köyhiä olevan täällä Mikkelissä!!


    • tukekaapienyrittäjiä

      Tohon kysymykseen liittyen oon huomannu että isompien yritysten kuten (kirkko, hope
      sun muut ) lahjoitus rahat menee ainakin osittain omaan taskuun. Vein meinaa uusia VAATTEITA jotka oli just ostettu kaupasta kirkon kriisiavustus pisteesee tai mikä se nyt olikaa nii ne ei kelvannu PITI OLLA VAIN RAHAA!! tämä oli minusta pöyristyttävää ja päätin erota kirkosta tuon jälkeen. Sen jälkee annoin vaatteet tutuilleni.

      Siitä jonku aikaa huomasin että hope ottaa myös lahjoituksia. Vein sinne jotain varastossa olleita leluja ja sellaista,mutta paikalla ollut hopen edustaja ei suostunut ottamaan niitä vastaan. kysyin miksi? se vastas vaan kun ei tarvita. MITÄ HELVETTIÄ!!

      Sit lopulta huomasin kolmannen vaihtoehdon Toivon kammarin.. ekana ihmettelin mikä yritys toi on, ja sain selville että sekin on hyväntekeväisyys yritys. Päätin viedä lelut sinne ja ne KELPASIVAT HETI!! olin vain ihmeissäni kun jollekin kelpasi avustukset...

      Tämän takia sanoisin että antakaa lahjoitukset pienemmille yrityksille, koska ne sitä todella tarvitsevat. Valitsen siis toivon kammarin

      • aaneton

        ootko nahnyt minne tavarat menee sen jalkeen kun olet liikkeesta poistunut?


      • Anonyymi

        Tämä kirjoitus on toivon kammarin yrittäjän. Törkee trolli ja törkee koko mies kun kirjoittelee täällä eri nimimerkien takana.


    • outoaoutoa

      Kyllä lehteen saa laittaa minkä summan vaan, mutta onko se asiasta totuus. Muutama vuosi sitten olivat torilla, graanilla, stellassa, ym valtava keräyskamppanja ja viime vuonna ei oikein erityisemmin mitään kamppanjaa muuta kuin graanilla. Jännää, että pääsee molempina vuosina lähes samaan tulokseen vaikka kamppanjat erilaiset.
      Mitkä ovat heidän kulunsa? Vuokra, auton kulut, ym.
      Kristytelle pohjalle ovat tehneet juttunsa. Onko vielä kristillinen vaiko joku muu?

    • Joku134

      Kai niillä nyt tietysti myös kuluja on eihän toi hyväntekeväisyyskään mitään ilmaista oo kun ne joutuu pyörimään ilman minkäänlaisia vuokratukia ym. Niitä
      Kuka tietää täälläkin pystyy kusettaa kuka vaan.

    • Päättelijämikkelistä

      ei oo ainakaa miun mielestä muuttanut sitä kristitty juttua. Mitä tuolta facebook sivuilta katoin niin ne ei oo sidoksissa mihinkään seurakuntaan tai kirkkoon vaan kristillisyydessä toteutuu toivon kammarille periaate: aina on toivoa jos vain uskot.

      luulen tuota keräys juttua niin, että he ovat todenneet keräyksen yhtä tehokkaaksi vähemmällä vaivalla keskittämällä se eniten tuonne graanille, kuin keräämällä siellä täällä ympäri kaupunkia. Toinen syy on varmaan siinä että yhdistys on tullu tutummaksi ja sitä myötä keräys luvutkin on pysynyt samana.

    • Mietiskeli

      Mihin katosivat hopen viime vuonna intersportilta saadut tavarat? Tietääks kukaa?

    • Hupu23

      Tästä lähtien vain Reaalikirppis tai Fida.

    • jeepus
    • dammdidi

      Näkyy prismas olevan kerjäämässä joulurahoja, itelleen?

    • muurahainen55

      Mielipiteitä on paljon, mutta työntekijät ansaitsevat parempaa kohtelua, kuultu ja nähty paikanpäällä. Ikävää:(

    • amalia-66

      Aika sotkuista ja nuhruista ollut viime aikoina.

    • tukijäsen

      Hope ry:n toiminnasta en ole varma mutta olen aina luottanut Toivon kammarin toimintaan vaikka välillä olen epäillyt sitä. Mutta toisaalta he tuntuvat rahallisesti avustavan paikkakuntalaisia etenkin keskussairaalan lastenosastoa. Tosin sanoen voin kuvitella että suurin osa lahjoituksista menee myyntiin kirpputorin puolella. Ja myyntituotot menevät hyväntekeväisyyteen.

      Olen ollut tukijäsenenä Toivon kammarissa ja lisäksi joskus ehdottanut että he voisi järjestää keskustelutilaisuuden Savisillassa. Nyt kun Toivon kammari muutti Porrassalmenkadulle omat tilat näyttäisivät mahdollistavan myös tapahtumien järjestämisen.

      Ei kai Toivon Kammarin nettisivut voi valehdella. http://toivonkammari.net/toiminta/

      • Hannnele

        ainahan sitä saa sanoa, mutta uskooko kukkaan. meneppä ja tiijä!


    • omantulkinnanrakastajat

      On surullista lukea, kuinka paljon tälläkin palstalla monet purkavat oman elämänsä pahaa oloa. Se näkyy siitä, että puhutaan asioita, joista ei ole muuta näyttöä kuin oma tulkinta tilanteesta ja mielikuvitus. Varmaan oman tulkinnan kautta ( Toivon kammarissa on varkaita ja rikollisia ) saa itselleen paremman ihmisen olon, mikä on oleellinen osa oman pahan olon käsittelyä. Kaikille omia tulkintojaan rakastaville ehdotan: perustakaa oma kirpputori ja hyväntekeväisyysjärjestö, jossa kaikki on hyvin ja lopettakaa omiin uskomuksiin perustuva jauhaminen. Veikkaan, että jos nämä valittajat perustavat oman hyväntekeväisyysjärjestön, siellä työhyvinvointi ei ole ihan kohdallaan. Jos siis sinulla on todellinen näyttö rikoksista tai huijaamisesta, mitä sinun tulee tehdä? Antaa henkilökohtaisesti NÄYTTÖÖN perustuvaa palautetta henkilökunnalle tai kertoa poliisille. Mutta jos kaikki näyttö on omia kuvitelmiasi, laita suu suppuun ja perusta oma hieno hyväntekeväisyysjärjestö, jossa kaikki on kohdallaan.

      • eiainakaanomatulkinta

        mistäs sinä tiedät mikä on omaa tulkintaa ja mikä kokemusta? tunnetko ihmisiä jotka asioista kertoo?


    • kustaaaaaa

      Eipä oo näky toivon kammarin lahjotuksii....pitäjien taskuun menee...

    • tästäkyse

      Paskinta tässä on, että äijä valittaa joka käyntikerralla, että hän ei saa ilmaisia työmiehiä yritykseensä, mutta ekotori saa. Todellisuudessa molemmat kusettaa, pitäisi olla rehti yrittäjä, joka palkkaa oikeasti ihmisiä töihin.

      • godwillgethisrevenge

        tosi kristillistä.... "naapurifirmassa on orja töissä, mäki haluun"... Jeesuksen seuraamisesta ei tietoakaan.


    • semmostasesiton

      Kyllä uskonto on hyvin kaukana tästä.
      Kohta alkavat taas joulukeräystä tekemään ja mihin meneekään sitten rahat. Heh, heh! Surullista.
      Ukko valittaa kyllä joka kerta, että ei saa kunnon työntekijöitä. No eipä niitä ehkä tulekkaan kun oikeesti ei ketään palkkaakkaan.
      Uutta törkyä on taas ilmestynyt putiikkiin kovalla hinnalla.

    • öbgåpålgå

      sotkuinen paikka... kovat hinnat.. suosittelisin ehkä välttelemään omistajamiehen kosketteluja... t. asiakas jokusen viikon takaa.

    • Tyllerö55

      Mitä on sielunhoito mitä siellä on? 45 min ja 50 e!

      • anonyymi_upP

        vapauta sielusi rahasta!!!!


    • uikuttaja

      milloinkohan tämäki äijä rauhottuu... ulisi taas joku aika sitten länsi-savossa, kun muut sai tukia mutta hän ei(?)..

      • anonyymi_upP

        eipä niitä ansaitsekaan, kun suurinosa menee omaan taskuun. kaikki mikä julkisesti näkyy, ei tarkoita että se automaattisesti on niin. avatkaa silmät ja katsokaa ympärillenne.


      • 121212

        joo...ei noiden yhdistyksien tilinpäätöksii saa mistää. Mikkelin toimintakeskus suurin paikkakunnan kusettaja.


    • ihmejakumma

      Toivon kammarin mies tässä jokin aika kehui, että yhden työttömän hän on kouluttanut. No sehän on hänen oma vaimonsa ja koulutus sielunhoitoterapeutuksi. Mitähän tuokin maksoi? Hinta Alkaen 50€/45min terapialla. Kenellähän tuommoiseen on vara ja mitä tuosta asiakas itse oikeasti saa rahoilleen vastinetta?
      Realikirppiskin loppu jo viime vuonna ja löytyy protesti listalta. toimi hyvin vanhan omistajan aikaan, mutta uusi yrittäjä kun osti sen niin eipä kauaa hänen toimintansa jatkunut.
      Hope ry toiminta taitaa mennä hyvin pitkälle niin, että samat ihmiset vuodesta toiseen saa ja apua.
      Elämässämme on tapahtunut muutokia viime aikoina ja olen miettinyt, että minne lahjoittaisin kaikenlaista tavaraa, mutta eipä taida Mikkelissä sellaista tahoa olla mihin voisimme luottaa.

    • Muunneltuatotuutta

      Toivon Kammari haki Essotelta avustusta 48000 euroa. Sai 600 euroa. Herra Heinonen laittoi hakemuksen perusteluihin mm. kahden työnohjaajan palkkaamiseen. Uutena toimintana on tulossa EU-ruokajakelu, sielunhoitoterapia ja matalan kynnyksen kohtaamispaikka. Sielunhoitoterapeutti (Jenni Heinonen) on tarkoitus työllistää avustuksella. Jenni Heinonen on Toivon Kammari ry yrittäjän Ari Heinosen vaimo. Kyllä tälläiset suhmuroijat pitäisi laittaa liiketoimintakieltoon.
      Hope on asiallinen ja rehti avustustaho. Sielä ei perheenjäsenille anota yhteiskunnan avustuksia joka on pois muilta rehellistä vapaaehtoistyötä tekeviltä.

      • Anonyymi

        hyvä että joku avautuu viimeinkin tästä! älkää missään tapauksessa tukeko tätä yritystä. nimenomaan YRITYSTÄ. lippaitakin on joka paikassa "vauvateholle" keräämässä rahaa, mm. abc myymälät ihan kuopioon saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvä että joku avautuu viimeinkin tästä! älkää missään tapauksessa tukeko tätä yritystä. nimenomaan YRITYSTÄ. lippaitakin on joka paikassa "vauvateholle" keräämässä rahaa, mm. abc myymälät ihan kuopioon saakka.

        Paljo mahtaa olla Hra Heinosen tulot?


    • Lotta33

      Asiakkaita arvostellaan selän takana. Paikan päällikkö mielin kielin edessäpäin. Hinnat järjettömiä ja pöydät kirppiksen omia vaikka on muka hintalapuissa joku pöytänumero.
      Eräskin rouva siellä ei osaa tervehtiä asiakkaita.

    • Reitti_työelämään

      Jokos on Toivon kammari saanut työttömiä työmiehiä kamoja kantamaan??

      • Toivoton_kahmari

        Eiköhän niitä noin jaloin periaattein toimivaan firmaan löydy ihan jonoksi saakka.


    • Anonyymi

      Aina kuulee samaa ininää, miten muka ei kaupunki tue ja miten muka voisi työllistää kymmeniä ihmisiä ja kaikki pitäisi saada tottakai ilmaiseksi...

      • Anonyymi

        Yhdistykset saa ilmasiks palkkatuella olevat,


    • Anonyymi

      Takanapäin moititaan asiakkaita, edessäpäin ollaan mielinkielin. Kokemusta on.
      Samaa valitusta että ei saa työntekijöitä.
      Kallista tavaraa.

    • Anonyymi

      Älkää luottako näiden keräyksiin. Kaikki menee omiin taskuihin.

      • Anonyymi

        Tiedetään.


    • Anonyymi

      Nostaa vaimonsa kans kovaa palkkaa yhdistykeltä. Muka hyvän tekijä muille.

      • Anonyymi

        Koijari mikä koijari.


      • Anonyymi

        kysykääs ku tuol rahaa kerjää , nii paljon hän nostaa yhdikseltä palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kysykääs ku tuol rahaa kerjää , nii paljon hän nostaa yhdikseltä palkkaa.

        Kuulemma tekee ilmaiseksi 🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma tekee ilmaiseksi 🤣🤣

        samoin naisia halailee ilmaiseksi...


    • Anonyymi

      Kokemuksesta sanon, paikan päällä kuultu, kerrotaan työntekijöiden taustoja, valitetaan kurjuutta ja mistään ei saa rahallista tukea.
      Miltä mahtaa tuntua henkilöstä, joka on muutenkin ongelmainen kuulla oman pomon puhuvan muille hänen asioista. Jumalan siunausta toivotetaan ja asiakkaan mentyä moititaan.
      Muuten ihan ok kirppis vaikka hinnat taivaissa, mut käytöstapoja voisi hra heinähattu opetella.
      Tiukkapipoinen mummo siinä kassalla myös.

    • Anonyymi

      Älkää lahjoittako joulukeräyksiin. Eivät mene perlle, vaikka niin väittävät. Ottavat "potista" aimo summan itselleen.

      • Anonyymi

        Juurikin noin, omaan taskuun menee.


    • Anonyymi

      ja näin jouluna riittää myös tavaraa itselle haalittavaksi, kerjätään fb:ssä... ja hyväuskoiset antaa.

    • Anonyymi

      Kerää itselleen kyllä kuormasta tavaraa.
      Facebookissa taas kitisee.
      Kyllähän siihen on syynsä miksi ei avustuksia toimintaansa saa.
      Jokin aika sitten hänen olisi pitänyt ruveta yhteys työhön erään Mikkelissä toimivan tahon kanssa. Ei ruvennut. Nyt on turha kitistä.
      Tavaraa on liikkeesä yllin kyllin. Kalliisti on hinnoiteltu. Paljon sellaista tavaraa mitä kukaan ei edes ilmaisin ottaisi.
      Liike tilakin on iso ja kahdessa kerroksessa. Ihme juttu.
      Omista Ari sen kun naisia vaan halailee ja ehdottelee törkeyksiä. Voi vaimo parkaa.
      Näinkö toimii oikeasti uskovainen?????

    • Anonyymi

      Vihdoin alkaa ihmiset herätä mimmoinen firma(!) tää on ja millaiset pitäjät.

    • Anonyymi

      Ihan normaali törkyilijä-uskovainen siis.

    • Anonyymi

      Taas kitisee Facebookissa Toivon Kammarin omistaja mies, että Länsi-Savosta heidän kirppis on unohdettuja. Pitäisi hänen mukaan julkaista kuka saa mitäkin rahaa ja mistä. Mitäs se kenellekkään kuuluu. Kyllä osaa olla kateellinen.
      Enkä usko, että heidän lipas keräyksen rahat on aina mennyt heidän työhönsä. Eiköhän ne mee suht hyvin heille itselleen.
      Viime aikoina ovat mainostaneet varaston tyhjennys myyntiä. Eipä käy asiakkaita kovin paljoa.
      Hyvä jos käy 30 asiakasta päivässä.
      Uskonnon nimissä voi tehdä mitä vaan ja sanoa mitä vaan. Ei hyvä!!!!!!

      • Anonyymi

        Heh, niinpä!


      • Anonyymi

        Heh, niinpä!


    • Anonyymi

      Toivon kammarin mies toi minulle ruokakassin, koska olen vähävarainen ja sairas. Olin tosi kiitollinen auttamisesta.

      • Anonyymi

        Kyllähän nyt ilmaiseksi saatuja kasseja mielellään lahjoittaa kelle vain. Tämä korona-aika on hyvää bisnestä heille, uskottavuutta tuo ruokalahjoitukset mutta firman sisällä piiri pieni pyörii ja rahat menee omiin taskuihin.


    • Anonyymi

      ja hyvin tuntuu positiivista julkisuuttakin kertyvän hyväntekeväisyyden nimissä. Mutta joskus vielä selviää mimmoinen firma tämä on.

    • Anonyymi

      Toivon Kammari olisi varmaan toivonut 30 ilmaista työntekijää työkkärin listoilta. Ekotori vie kaikki ja siitä kitinä.

    • Anonyymi

      Näyttää olevan loppuunmyynnit menossa. Jatkossa varmaan siirtyy johonkin toiseen kaupunkiin huijaamaan.

      • Anonyymi

        hyvää vauhtia tyhjentyy liiketila!


      • Anonyymi

        Ei se kyllä ollut huijaus firma se oli vaan kiinni siitä kun ei enää jaksanut porukka pitää sitä kun on rahoitukset vähissä ja muutenin mikkelissä olevat ihmisiset ovat perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kyllä ollut huijaus firma se oli vaan kiinni siitä kun ei enää jaksanut porukka pitää sitä kun on rahoitukset vähissä ja muutenin mikkelissä olevat ihmisiset ovat perseestä.

        Facebookin perusteella ei ole vieläkään liiketilaa saatu tyhjäksi... ja vielä tavaraa vaan halutaan myydä? Antaisi kaiken kerralla ilmaiseksi Ekotorille, heidän parhaimmalle esikuvalleen. Tulisivat varmasti hakemaan heti, kun on autoja ja työmiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookin perusteella ei ole vieläkään liiketilaa saatu tyhjäksi... ja vielä tavaraa vaan halutaan myydä? Antaisi kaiken kerralla ilmaiseksi Ekotorille, heidän parhaimmalle esikuvalleen. Tulisivat varmasti hakemaan heti, kun on autoja ja työmiehiä.

        On se Varkaudesta missä lähin Ekotori sijaitsee niin pikkaisen pitkä matka tulla hakemaan


    • Anonyymi

      Keskustan alueella kirpparit vähenee... jäi vain seurakunnan kirppis ja ViaDia Savilahdenkadulla?

    • Anonyymi

      Jos myydään kassalla tavaraa niin että kun asiakas maksaa käteisellä lyödään summa koneeseen ja kun asiakas ulkona niin tehdään ostoksista virhe kuitti. Niin onhan se aika ihme touhua.
      Uskonnon varjolla ei onneksi edelleenkään ihan kaikki onnistu.
      Olisi kannattanut myydään halvemmalla tavaroita. Ei ehkä olisi kannattanut uutta ostaa niin paljon mitä tekivät.
      Ei muuta kun uuteen kaupunkiin äkkiä.

    • Anonyymi

      Toivon kamaria ei ole enää ja hyvä niin.
      Nyt ovat kehittäneet jo jokin aika sitten Joonature Oy verkkokauppa myynnin. Toimii Mikkelissä ja Rovaniemellä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe