Auttakaapa Vanin omistajat

pekka

Nyt on tarkotus ostaa Chevy Van,hintaluokka alle 10000e ja 6,2 dieselillä oleva. Kertokaapa viisaammat mihin kannataa kiinnitää huomiota autoa tutkiessa? Mitkä ovat tyyppiviat? Minkä verran koneella ajaa ennen isompaa remonttia? Paljoko Chevy van kuluttaa diiseliä 6.2 koneella?
Kiitos jo etukäteen vastauksista

16

6757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghj
    • JKL

      Itse ajoin 6.2 vanilla 500 000km ilman että moottorissa oli mitään vikaa.Tein normaalit huollot enkä mitään muuta.
      Ongelmia tulee lähinnä apulaitteisiin:
      Alipainepumppu hajoaa jolloin ei vakionopeussäädin toimi eikä lämmityslaitteen suuntaus. Kardaanin nivelet ovat lyhytikäisiä(G20) sekä
      hehkurele ja akut.
      Auto on mukavan hiljainen ja etenee hyvin talvellakin kitkarenkailla. Miinuksiakin löytyy eli vakion lämmityslaitteen teho ei riitä ja auton kääntösäde on järkyttävän suuri.
      Polttoainetta kuluu 10-12l.
      Ei kun ostamaan jonkun kanssa joka tuntee vanin niin 5000:lla saa hyvän pelin.
      Vakion lämmityslaitteen teho ei riitä

      • Pekka

        Huh Huh kun kallista..tosin korjaustaito on muttei kunnollisia tiloja löydy. jos vaan vanit on noin kalliita ylläpitää niin kiinostus kaikkoaa,ei viitsi peltilehmiin uhrata kaikkea rahaa ja aikaa. Mutta jotkut taas kehuvat noita autoja. Joten heittäkääpä rehellisä kokemuksia eikä mitään kaunistelua kehiin.


    • Vansku

      Moi Pekka !
      Ostin 5-vuotta sitten alkuperäisen Starcraftin
      vm-89 ajettu 170000km, olin kolmas omistaja
      huoltokirja, kuntotestattu. auto on vieläkin
      minulla. nyt mittarissa 240000km. olen huoltanut
      autoa pilkuntarkasti 5000km välein.pelkkiin
      remontteihin mennyt 30000"mummon markkaa"
      ei sisällä oljynvaihtoja jne. On oltava iso talli,
      paksu lompakko ja tosi paljon mielenkiintoa ,sillä
      nämä autot ei ole kuplavolkkareita. kaikki remontit ovat kallimpia ja erittäin hankalia.
      Mulla on remontoitu vaihteisto turbiini 1500 e,
      ruiskutuspumppu 1000e , hehkutulpat,alip.pumppu
      throttleposition sensor 170e ,kierrosnopeus
      tunnistin 170e, niveliä, jarruremppaa, akut Sivunapa a"134e x2 jäähdytin 340e ja paljon
      muuta. eli rahaa palaa jos on maanantai yksilö
      olen kyllä kuullut että jollain olisi ajettu 500000km ilman remppaa... mutta epäilen koska
      olen jututtanut useimpia vanimiehiä ja kaikilta
      on mennyt suunnilleen samoja palikoita.

      Lisäksi kaikki eivät edes noteeraa
      SERVICE ENGINE SOON valoa joka autossa on ja
      sen avulla voi tulkita erittäin tärkeitä asioita.
      onnea kuitenkin vanin ostoon.
      T :Esa.

      • vaniheppu

        Kyllähän vanin pitämiseen ja huoltamiseen saa menemään vaikka lottovoiton jos on peukalo keskellä kämmentä. Tai silloin ei vaneja itse asiassa kannata edes ajatella. Vaneihin saa muuten helposti käytettyjä hyviä osia, aina ei tarvitse ostaa uutta. kerhoon, esim vtcf liittyminen kannattaa, koska sitä kautta saa apua harrastukseen ja kontakteja.


      • vanskumies
        vaniheppu kirjoitti:

        Kyllähän vanin pitämiseen ja huoltamiseen saa menemään vaikka lottovoiton jos on peukalo keskellä kämmentä. Tai silloin ei vaneja itse asiassa kannata edes ajatella. Vaneihin saa muuten helposti käytettyjä hyviä osia, aina ei tarvitse ostaa uutta. kerhoon, esim vtcf liittyminen kannattaa, koska sitä kautta saa apua harrastukseen ja kontakteja.

        Niin....itse en ole teettänyt kuin vaihdelaatikko-ja pumppuremontin liikkeessä. kaikki muut korjaukset itse. esim. service engine soon koodit
        osaan itse lukea koska mulla on tehtaan korjaamokirjat Haynes /Chilton. mutta esim kun
        aina kun SES valo on syttynyt on mennyt noin 170eskoa. Kannattaa tutkia esim. TPS-sensorin rakenne, on susi jo syntyessään koska potentiometri
        joka "Hankaa liukua on vain liimattu päistä kiinni
        ja näinollen katkeaa ajan oloon. kierrosnopeus tunnistimissa on yleensä kuori halki ja silloin
        on yleensä tunnistimen käämi poikki. (voi tarkastaa meggerillä ) näitä osia ei esim. yleensä oo käytettynä ehjiä. Itse olen Sähköasentaja ja "Peukalo EI oo keskellä kämmentä." ja tarkoitus oli vain varoittaa vasta-alkajia etteivät innostuisi liikaa.Vani on kyllä
        mukava peli silloinkun se toimii mutta esim.
        varaosat ovat Dieselissä paljon tyyriimpiä
        kuin bensa vehkeissä. MVA-huollossa muuten teetätin pumppu ja lootarempan ja olin tyytyväinen
        J.k. olen VTCF:n jäsen .
        TV: Vanskumies.


      • vaniheppu
        vanskumies kirjoitti:

        Niin....itse en ole teettänyt kuin vaihdelaatikko-ja pumppuremontin liikkeessä. kaikki muut korjaukset itse. esim. service engine soon koodit
        osaan itse lukea koska mulla on tehtaan korjaamokirjat Haynes /Chilton. mutta esim kun
        aina kun SES valo on syttynyt on mennyt noin 170eskoa. Kannattaa tutkia esim. TPS-sensorin rakenne, on susi jo syntyessään koska potentiometri
        joka "Hankaa liukua on vain liimattu päistä kiinni
        ja näinollen katkeaa ajan oloon. kierrosnopeus tunnistimissa on yleensä kuori halki ja silloin
        on yleensä tunnistimen käämi poikki. (voi tarkastaa meggerillä ) näitä osia ei esim. yleensä oo käytettynä ehjiä. Itse olen Sähköasentaja ja "Peukalo EI oo keskellä kämmentä." ja tarkoitus oli vain varoittaa vasta-alkajia etteivät innostuisi liikaa.Vani on kyllä
        mukava peli silloinkun se toimii mutta esim.
        varaosat ovat Dieselissä paljon tyyriimpiä
        kuin bensa vehkeissä. MVA-huollossa muuten teetätin pumppu ja lootarempan ja olin tyytyväinen
        J.k. olen VTCF:n jäsen .
        TV: Vanskumies.

        No joo, olihan tossa muutama turhan kallis osa, akku 134 euroa, syylari 340 euroa. Mutta joka tapauksessa tuntuis sulla olevan erityisen huono onni ton vanin kanssa kun 240 tkm mittarissa ja jo lodju laitettu plus noi muut osat. On tainnu edelliset omistajat olla aika "säälimättömiä". Sillä on ilmeisesti vaan ajettu ja ajettu. Yksi hyvä neuvo Vania ostaessa on että osta sellaiselta kaverilta joka osaa kertoa auton historiasta paljon eli on omistanut sen pidemmän aikaa. Jos esim kysyt mikä laatikko siinä on ja sulle vastataan että emmä tiiä, niin kannattaa unohtaa. Omatoimisuuteen saa kyllä varautua.


      • vanimani

        On todella tuttua juttua itse olen myös yli 30.000 mummon markan edestä rempannut 200.000km ajettua vania ja se on vale joka kehuu ajaneensa
        yli 200.000km--500.000km ilman kalliita remontteja
        tai sitten on Vanin edellinen omistaja jo teettänyt kaikki rempat ja ainaiseen pajalla seisomiseen ja korjaukseen kyllästyneenä myynyt sitten sen pois.

        En ikinä olisi uskonut miten heikko laatuista kamaa on Detroitin tuotteet ennenkuin sellaisen ostin ja toista en tule ostamaan jahka tästä eroon pääsen mutta on jo niin paljon korjattu ettei oikein kannata myydä sillä koskaan ei tule omiaan takaisin saamaan.

        Enkä yhtään ihmettele miksei enää Chevy Van:eja maahan tuoda ei varmaan riitänyt Metro-auton rahkeet takuu remontteihin.

        Oma mielipide on että jenkki ei osaa Dieseliä tehdä eikä enää osaa autojakaan tehdä kuin kertakäyttöön todellakin niinkuin jenkki kulttuurissa on kaikki kertakäyttö kamaa niin on Jenkkiautotkin nykyään kerta-käyttö kamaa.

        Kyllä rahoistaan pääsee kun Chevy Van:in hommaa
        korjaamoitten iloksi ja ostaa polkupyörä varapyöräksi Chevyyn johon se mahtuu ja ajella sillä kun Chevy on aina pajalla ja osien saanti ja korjaukset kestää pari kolme viikkoa....


      • Vanihemmo
        vanimani kirjoitti:

        On todella tuttua juttua itse olen myös yli 30.000 mummon markan edestä rempannut 200.000km ajettua vania ja se on vale joka kehuu ajaneensa
        yli 200.000km--500.000km ilman kalliita remontteja
        tai sitten on Vanin edellinen omistaja jo teettänyt kaikki rempat ja ainaiseen pajalla seisomiseen ja korjaukseen kyllästyneenä myynyt sitten sen pois.

        En ikinä olisi uskonut miten heikko laatuista kamaa on Detroitin tuotteet ennenkuin sellaisen ostin ja toista en tule ostamaan jahka tästä eroon pääsen mutta on jo niin paljon korjattu ettei oikein kannata myydä sillä koskaan ei tule omiaan takaisin saamaan.

        Enkä yhtään ihmettele miksei enää Chevy Van:eja maahan tuoda ei varmaan riitänyt Metro-auton rahkeet takuu remontteihin.

        Oma mielipide on että jenkki ei osaa Dieseliä tehdä eikä enää osaa autojakaan tehdä kuin kertakäyttöön todellakin niinkuin jenkki kulttuurissa on kaikki kertakäyttö kamaa niin on Jenkkiautotkin nykyään kerta-käyttö kamaa.

        Kyllä rahoistaan pääsee kun Chevy Van:in hommaa
        korjaamoitten iloksi ja ostaa polkupyörä varapyöräksi Chevyyn johon se mahtuu ja ajella sillä kun Chevy on aina pajalla ja osien saanti ja korjaukset kestää pari kolme viikkoa....

        äläpäs nyt liiottele ja puhu paskaa kuitenkaan, jenkki päässä osataan tehdä autoja paremmin mitä muissa maissa esim suomessa. Ja osat on tehty kestämään paljon paremmin kuin suomessa, tämän päivän euroautot on paperia ja osat paskaa, jenkki osat kestää kyllä paljon paremmin kuin euro osat. Ja kyllä osaavat tehdä diisseleitä, olen asunut jenkeissä 32 vuotta ja pyörinyt jenkkiautojen parissa suunnilleen saman ajan, joten tiedän tarkaan mistä puhun, ja eihän mikään auto tai osat kestä mitään jos ei niitä ei huolla ja pidä hyvää huolta niistä sehän on selvää. Itsellä oli vani diesel jonka mittarissa oli kilometrejä noin 637 tuhatta ja vieläkään ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä tai kolinoita ja hyvin pelasi.


    • mielipide

      Pakko kai uskoa jos joku kertoo remonttihommiin joutuneensa? Mutta kaikki autot vaativat remonttia ikääntyessään. Minusta kuitenkin 6,2 Vani on yksi maailman kestävimmistä/mukavimmista laitteista. olen yli puolet elämästäni ajellut Chevy Vanilla, eikä minkäänlaisia murheita ole ollut.Toistan: Ei Minkäänlaisia! Etupään niveliä mennyt silloin tällöin, alipainepumpun kalvo kertaalleen, siinä kaikki. Hyvää tuuriako? tiedä häntä.Enkä todellakaan ole muutakuin öljyt vaihtanut ja kiisseliä tankkiin pistänyt, tilkka öljyä kyytipojaksi silloin tällöin.
      TH700 vaihteisto paukahtaa varmasti aikanaan, mutta niin ne paukkuu Bemareitten, saabien jne laatikotkin aikanaan. Jenkkilaatikoita saa hyvinkin ystävälliseen hintaan mitä vertaa euroautomaatteihin. Niitä on myös paljon liikkeellä. Esim. kaverin kaukoidän tuotteesta paukahti automaatti elokuussa. Ajelevat bussilla edelleen kun ei ole osia vielä tullut... Ja tuohon akkujuttuun. Voiko joku olla niin idiootti että hankkii tilalle vastaavat sivunapaiset uudet akut? Johtojen reikiin 8mm pultit ja voila´ kiinitys sopii normaaleihin akkukenkiin. Näin tehtiin jo viime vuosituhannella.

      • miksei?

        jos tuttava piirissäsi on OIKEITA vani asiantuntijoita ja voit heidän apua ostotilanteessa käyttää saatat löytää kelpo ajokin itsellesi pitkäksi aikaan, MUTTA VALITETTAVASTI useimmat vanit jotka on myynnissä on ollut huonossa hoidossa ja köyhien omistuksessa ja autoihin on kasaantunut kosolti pikkuvikoja joista koostuu kohtuuttomia kokonaiskustannuksia jos kaikki laitetaan kuntoon. ne yksilöt jotka on huolella huollettu ovat omistajilleen uskollisia palvelijoita eikä siis myynnissa. osaavan käsissä moni särkynyt osa on vanissa korjattavissa eikä siis aina tarvi uusimista( esim useimmat katkaisijat voi purkaa, putsata tai kontaktipinnat hioa ja uudelleen kasata ja toimii taas pitkään) että tänään tällaista, onnea!


      • vanskumies

        Joo en tiiä onko se idioottimaista
        kun laittaa semmoset akut sinne mitkä OIKEESTI
        mahtuu nätisti k.o tilaan mulla ei ainaskaan
        mahtunut ku sivunapa -akut koska releet ja
        sulakkeet on just yläakun päällä,ja ei sinne
        auton allekkaan oikein mahdu muuta. Tarkoitus
        oli vielä et se lähtis pakkasillakin oikeesti
        käyntiin. eikä halpaa ja hyvää akkua olekkaan
        Niin varmaan tehtiin jo viime vuosituhannella.
        Aina löytyy pertsakotinikkareita jotka yrittää
        selvitä kaikesta halvemmalla. Mun auto ei oo kuiteskaan vielä palanu minkään viritysten takia... ainaskaan vielä. Kaverihan vain kysy kokemuksia Vaneista ,pysytään asialinjalla...
        niin kaikki hyötyy tästä !!!!!


      • Pekka

        Juu,aika mielenkiintoisia kokemuksia teillä,tuosta laatikon paukkumisesta sen verran että pitäs lähteä vaihtaan emännän nykyseen autoon laatikko viikonloppuna..kyseessä on vm96 oleva Toyota Carina td. Ja onpa siinäkin piisannu vikoja vaikka monet japsi autoilijat,etenki Toyota miehet aina kehuvat pelejään ja tuntuu ettei ko.autot koskaan hajoa. Mutta kun olen seurannut Toyota kuskeja niin näyttääpä laittoa olevan vaikkei sitä tunnustetakkaan kovin helposti. Tällä palstalla ollaan ainakin rehellisiä myönnetään että Chevyssäkin voi olla vikoja =)))


      • täysikokoisen kuski
        vanskumies kirjoitti:

        Joo en tiiä onko se idioottimaista
        kun laittaa semmoset akut sinne mitkä OIKEESTI
        mahtuu nätisti k.o tilaan mulla ei ainaskaan
        mahtunut ku sivunapa -akut koska releet ja
        sulakkeet on just yläakun päällä,ja ei sinne
        auton allekkaan oikein mahdu muuta. Tarkoitus
        oli vielä et se lähtis pakkasillakin oikeesti
        käyntiin. eikä halpaa ja hyvää akkua olekkaan
        Niin varmaan tehtiin jo viime vuosituhannella.
        Aina löytyy pertsakotinikkareita jotka yrittää
        selvitä kaikesta halvemmalla. Mun auto ei oo kuiteskaan vielä palanu minkään viritysten takia... ainaskaan vielä. Kaverihan vain kysy kokemuksia Vaneista ,pysytään asialinjalla...
        niin kaikki hyötyy tästä !!!!!

        Kyllä. pysytään asialinjalla. Todella mielenkiintoisia kommentteja kylläkin.


      • Peehoo
        Pekka kirjoitti:

        Juu,aika mielenkiintoisia kokemuksia teillä,tuosta laatikon paukkumisesta sen verran että pitäs lähteä vaihtaan emännän nykyseen autoon laatikko viikonloppuna..kyseessä on vm96 oleva Toyota Carina td. Ja onpa siinäkin piisannu vikoja vaikka monet japsi autoilijat,etenki Toyota miehet aina kehuvat pelejään ja tuntuu ettei ko.autot koskaan hajoa. Mutta kun olen seurannut Toyota kuskeja niin näyttääpä laittoa olevan vaikkei sitä tunnustetakkaan kovin helposti. Tällä palstalla ollaan ainakin rehellisiä myönnetään että Chevyssäkin voi olla vikoja =)))

        Kyllä vanissa on vikoja niin kuin muissakin mutta 640000km takana van-97 6.5td.Vaihdelaatikko,itse moottori ja voimansiirto kokonaisuudessaan samoin kori edelleen orig.kunnossa.Laturi,alipainepumppu,akut,remmi,kiristinrulla ja muutama poltin vaihdettu ja noista osista suurin osa takuuseen sen 3 vuoden aikana.Olen ERITTÄIN tyytyväinen letukkaan.Seuraava työkalu on varmasti van. jos vain joskus vielä uuden sais...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe