Näinpä unta Lieksasta.

Huomenta!

Heräsin tunti sitten syystä että nukahdin eilen illalla liian aikaisin, mutta en ainakaan sitten myöhästy tästä päivästä, ja vaikka asustelen parinsadan kilometrin päässä Lieksasta, niin siitäkin huolimatta se tuli jostain ihmeen syystä uniin.
Olin siis olevinani jossain puulattiaisessa isossa salissa jossa kaikesta päätellen oli aikomuksena alkaa varttuneemman väen tansssit, mutta missä ei vielä sillä hetkell ollut muita ihmisiä minun lisäkseni kuin kosketinsoittaja ja naislaulaja jotka molemmat olivat hyvin pukeutuneita. Takaseinällä oli esiintymislava ja sinne astellessani kuulin jostain soitettavan "Ruhtinaan viulu" josta jäi mieleen, että olisin itse soittanut lopussa kuuluvan kitarasoolon toisella tavalla. Nousin lavalle ja katselin eikö kitaraa ollut ensinkään soittimien joukossa, mutta huomasin sitten puoliakustisen mallin joka näytti tavallista kookkaammalta ja mieleeni tuli etten milloinkaan ollut soittanut niin isolla kitaralla.
Samalla hetkellä laulaja kosketinsoittaja harjoittelivat kappaleita ja menossa oli Matin ja Tepon "Minä rakastan sua", mutta vaikka nuotteja oli parikin nippua -ohuempi ja paksu- en siihen hätään löytänyt kyseiseen kappaleeseen sopivia sillä kaikki olivat minulle tuntemattomia, mutta mietin kuitenkin että alkaisikohan se E-mollista ja kokeilessani näppäilin sormilla muutaman soinnun.

Siinäpä oli se esiintyminen jonka herätys katkaisi. En ole muusikko mutta jonkunlaista ääntä saan kuitenkin kitarasta tulemaan, ja selvästi ansiotonta arvonylennystä tässä unessa kuitenkin tapahtui kun pääsin melkein yhtyeen kanssa esiintymään yleisölle! Pärkkeles!

44

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvoisa unen näkijä;

      Tinä minä rupeaisin karaokelaulajaksi,
      Eivät nekään ole laulajia ( kaukana siitä), mutta tuntevat jonkinasteista arvon nousua.

      • tässäpä se

        puuttuva e


    • Minä näin onnellisen

      unen.
      Siinä unessa vapauduin kokonaan Lieksan kahleista ja pääsin vapauteen.

      • Vai niin.

        Nekö pitivät ihan kahleissa eli pakkopaidassa terveyskeskuksella.
        No minkalaiset oli mömmöt?
        Ei muuten olisi kannattanut karata sillä kohta sienet ja marjat loppuu kun lumi sataa maahan ja karanneelle tulee holatna siellä kuusen alla asustellessa. Nytkin on jo yöksi luvattu pakkasta neljä astetta!
        Mitäs läksit, nii-i!


      • Tai niin..no,
        Vai niin. kirjoitti:

        Nekö pitivät ihan kahleissa eli pakkopaidassa terveyskeskuksella.
        No minkalaiset oli mömmöt?
        Ei muuten olisi kannattanut karata sillä kohta sienet ja marjat loppuu kun lumi sataa maahan ja karanneelle tulee holatna siellä kuusen alla asustellessa. Nytkin on jo yöksi luvattu pakkasta neljä astetta!
        Mitäs läksit, nii-i!

        mutta sehän olikin vain unta. Onneksesi.


    • Huomenta vaan

      Minä näin viime yönä unta, että olin esiintymässä Surpeenvaaran koulun näyttämöllä. Soitin pianoa ja hammond-urkuja. Tila oli remontoitu. Näyttämön valotekniikkakin oli viimeisen päälle huippua. Biisi jota soitin oli Johanna Kurkelan Rakkauslaulu hammond uruilla ja heviballaadi sovituksena. Onneksi oli vuorotyöläisenä Tänään torstaina vapaa-aamu, eikä tarvinnut herätä kesken unen. Harrastan oikeastikin soittamista ja laulamista. Olen käynyt peruskouluni surpeenvaaralla ja esintynytkin silloin aikoinaan koulun juhlasalissa.

      • Huomenta!

        Nythän meitä on selvästikin jo kaksi unennäkijää samasta yhtyeestä!
        Itse saan jonkunverran ääntä kitarasta, nääs nääs..
        Jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan muiden muusikoiden ja laulusolistin ilmoittautumista.


    • olikin vain unta

      Näin unta, että Lieksa oli vapautunut rasismista ja ennakkoluuloisuudesta. Näin unta onnellisesta pienestä kaupungista missä ihmiset elivät sovussa.

      • mä unta näin

        Näin unta, että kaikki somalit oli yön aikana kerätty yhteen ja heivattu omaan maahansa Afrikkaan. Reunatien kerrostalot ammottivat tyhjyyttään. Kaupungin johto oli saanut lähtöpassit viroistaan. Olivat saaneet valita, joko lähteä somalien perään tai majoittua ikiajoiksi Kolille. Kaikki olivat valinneet Kolin.
        Peräkamarin pojat oli viimeistä mohikaania myöten työllistetty ympäri Pohjois-Karjalaa 9€ päivärahalla plus talon ruoka. Rauha ja harmonia vallitsi pienessä kyläpahasessa.


      • Mie näin unta,että
        mä unta näin kirjoitti:

        Näin unta, että kaikki somalit oli yön aikana kerätty yhteen ja heivattu omaan maahansa Afrikkaan. Reunatien kerrostalot ammottivat tyhjyyttään. Kaupungin johto oli saanut lähtöpassit viroistaan. Olivat saaneet valita, joko lähteä somalien perään tai majoittua ikiajoiksi Kolille. Kaikki olivat valinneet Kolin.
        Peräkamarin pojat oli viimeistä mohikaania myöten työllistetty ympäri Pohjois-Karjalaa 9€ päivärahalla plus talon ruoka. Rauha ja harmonia vallitsi pienessä kyläpahasessa.

        sekunda-savolaisperäsistä, sekunda-rasisteista oli valtaosa lähetetty Siperiaan
        ja Lieksasta oi tullut ennakkoluuloton ja ystävällinen kaupunki.
        Ensimmäistä kertaa näin lieksalaisen onnellisesti ja ystävällisesti hymyilevä.
        Ja turistitkin tuli katsomaan rasismista vapaata Lieksaa.
        Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa...................


      • ehta savolainen
        Mie näin unta,että kirjoitti:

        sekunda-savolaisperäsistä, sekunda-rasisteista oli valtaosa lähetetty Siperiaan
        ja Lieksasta oi tullut ennakkoluuloton ja ystävällinen kaupunki.
        Ensimmäistä kertaa näin lieksalaisen onnellisesti ja ystävällisesti hymyilevä.
        Ja turistitkin tuli katsomaan rasismista vapaata Lieksaa.
        Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa...................

        Kanssas katson maailmaa ja samaa unta nään...


        https://www.youtube.com/watch?v=-z7TBUda5mA


      • Vai sellasta unta.
        mä unta näin kirjoitti:

        Näin unta, että kaikki somalit oli yön aikana kerätty yhteen ja heivattu omaan maahansa Afrikkaan. Reunatien kerrostalot ammottivat tyhjyyttään. Kaupungin johto oli saanut lähtöpassit viroistaan. Olivat saaneet valita, joko lähteä somalien perään tai majoittua ikiajoiksi Kolille. Kaikki olivat valinneet Kolin.
        Peräkamarin pojat oli viimeistä mohikaania myöten työllistetty ympäri Pohjois-Karjalaa 9€ päivärahalla plus talon ruoka. Rauha ja harmonia vallitsi pienessä kyläpahasessa.

        No näit sie mite niille Reunatien kerrostaloille sit kävi?
        Purettiiko ne vai täytettiikö kaikki iha kattoo myöte kaikenlaisella viisauvella, vai tehtiikö niistä aikuiskoulutuskeskus jossa keskityttii opettammaa lieksalaisii kamelikuskiks. Se kun nääs tää kulttuurinrikastamine sellastaki vaatis.


      • opetusta
        Vai sellasta unta. kirjoitti:

        No näit sie mite niille Reunatien kerrostaloille sit kävi?
        Purettiiko ne vai täytettiikö kaikki iha kattoo myöte kaikenlaisella viisauvella, vai tehtiikö niistä aikuiskoulutuskeskus jossa keskityttii opettammaa lieksalaisii kamelikuskiks. Se kun nääs tää kulttuurinrikastamine sellastaki vaatis.

        Aikuiskoulutuskeskus, jossa opetettiin lieksalaisia aikuisia työntekoon ja elämään omillaan. Valmistumisen jälkeen heidät kärrättiin Somaliaan. Olivat valmiiksi sinne päin kallellaan.


      • Aha.
        opetusta kirjoitti:

        Aikuiskoulutuskeskus, jossa opetettiin lieksalaisia aikuisia työntekoon ja elämään omillaan. Valmistumisen jälkeen heidät kärrättiin Somaliaan. Olivat valmiiksi sinne päin kallellaan.

        No näit sie siinä unessa vielä sellasta minkalaine niihe lieksalaiste aikuiste nahkanväri ol? Vaikuttiko se niiku tavallista tummemmalta vai iha tavallisen vaaleemman väriseltä mikä täällä pohjoismaissa on vielä toistaseks pikkuse ylleisempi sävy.
        No mitä hyö siellä Somaliassa sitte tekivät? Ajelivatko kamelilla pilurallii vai mehtätöihikö lähtivät? Kävivätkö soshuollossa ja olko heille varattu valmiit asunnot, toimeentulo ja ilmasta rahhaa? Kerroha sie.


      • painajainen

        Niin minäkin näin. Vapautuminen oli tapahtunut ja totta, koska koko kaupunkia hämmentänyt ja kaupungin lähes perikatoon imenyt aines oli jostakin syystä ottanut hatkat. Tanner tömisi vielä monta päivää viimeisen lähdön jälkeen. Sossun pihalla ei ollut ketään, kadulla oli vain tokmannin muotiin pukeutuneita mummoja ja nuoret, työttömät miehet olivat paenneet peräkamarin sängyn alle pelätessään työkkärin kirjettä. Onneksi tämä oli vain unta. Painajainen jatkuu...


    • Näin unta

      että homot olivat saaneet yhdenvertaisuuden Lieksassa, muiden asukkaiden kanssa. Unessa olivat kaikkien Lieksan homojen kaapit lentäneet auki ja he edustivat Lieksan kaikissa elimissä seksuaalivähemmistöään ja ajatusmaailmaansa

    • Näin unta

      Peräkammarinpojat olivat muuttaneet omilleen kammareistaan, laihtuneet, ottaneet vaimon, lopettaneet ylettömän ryyppäämisen, vieneet vanhan bemarin romuttamolle ja menneet töihin.

      • Kreml

        Somalien rikoslistaa veli Vladinir selvittelee edelleen.


      • vanha bemari

        Älä unta nää, perikset mihinkään töihin lähde äitin helmoista.


    • Unessani

      peräkammarinpojat olivat saneet ähkyn syödessään äitin keittämää velliä liikaa.
      Sairaalassa hoitaja antoi pojille lopullisen parantavan piikin.

    • Uni kertoi

      Wunderbaum hajukuusitehtaan lopullisesta lakkauttamisesta.

    • Minulla oli unessa

      Eduskunnan lakipäätös, mikä kielsi vanhojen BMW merkkisten henkilöautojen maahantuonnin ja myynnin.

    • kukkis1337

      hohhoijaa.. Taitaa kirjoittaja olla pilvessä

    • Karvanoppauni

      Karvanoppien valmistus lopetettiin.

      • enne uniko?

        Näin unta. Peräkammarinpojat viettivät joulua bemukassaan. Suuri Wunderbaum oli koristeltu lisävaloin, koko Lieksa lemusi baumille.
        Perikset oli maalanneet kasvonsa ruskeiksi ja halusivat loppiaisena muuttaa Somaliaan avustustyöntekijöiksi. Yksi heistä osasi laulaa somaliaksi joululauluja ja bemukassa oli rauha ja onni.


    • painajainen

      Minulla oli unessa iso karvanoppa joka vaan pyöri pyörimistään kaataen kaikki wunderbaum kuuset tieltään.

    • peräkammarintyär

      peräkammarinpojalle oli kasvanut unessa paksu temmi prinssinakin tilalle jolla meitä ahdisteli

    • kaikkea sitä näkee

      Minä näin unta että koneinsinöörit rakensi raketin ja lähtivät lieksasta kuuhun!

    • Perheen äiti

      Minun unessa somalit ja lieksalaiset olivat sekoittuneet yhdeksi ja samaksi ihonväriksi eikä ollut enää ristiriitoja vaan onnellinen väkirikas kaupunki.

      • mahdotonta

        Ei ole mahdollista, somalit eivät sekaudu vääräuskoisiin ja vääränvärisiin. Tätä ei tarvitse pelätä.


    • Onnenmaa

      Kyllä, näin me tehdään Lieksasta Shangri-La!

    • unessani

      Lieksa oli yhdistynyt Nurmeksen ja Valtimon kanssa. Valkoiset ja mustat työskentelivät hyvällä asenteella. Koneinsinöörien taidot oli valjastettu teollisuuden käyttöön.

      • USKOMATON UNI!

        "Koneinsinöörien taidot oli valjastettu teollisuuden käyttöön"

        Minä puolestani näin unta missä koneinsinöörien kamelit oli valjastettu työkäytöön ja jopa itse insinööritkin osallistuivat siihen metsureina toimien!
        Jotakuinkin samanlaiselta se näytti kuin tässä kuvassa:
        http://media.riemurasia.net/albumit/m30589/Hirvi_vetojuhtajana.jpg


    • Mahdoton uni

      Peräkammarinpojat olivat pudottaneet painonsa 150 kilosta 100 kiloon. Heidän peniksen pää pilkotti rasvakerroksen alta. He olivat ottaneet entiset venäläiset prostituoidut vaimokseen ja työnsivät sosiaalihuollon maksamissa rattaissa mulattia lasta.

    • käytä kortonkia

      Mulattihan ei ole syy vaan seuraus? Moni kukkahattu on tehnyt mulattipennun kun on rassautunut mattamustan kanssa!

    • Mahdoton uni

      Etkö ymmärtänyt, unessani peräkammarinpojan venäläistä, entistä prostituoitu vaimoa oli höylännyt somali. Peris työnsi sossun maksamissa rattaissa venäläisen vaimonsa synnyttämää, somalin siittämää lasta.

    • kauhuskenaario

      Lieksan väestön väri on tummentunut huomattavasti jos katsotaan aikaperspektiivillä 20 vuoden päähän. Silloin ovat mustat selvä enemmistö ja valkoiset saavat pataansa.

    • juoiuwchgiubiughghiu

      Entäs jos tulee tiukkapaikka ja valkolaiset alkaa lyijyttämään?

    • KFOR

      Toiminta aiheuttaa miltei aina vastatoimia ennemmin tai myöhemmin. Yleensä vastatoimet ovat voimakkaampia ja siitä seuraa kostonkierre jota on vaikea pysäyttää. Se joka ensimmäisenä lyijyttää voi varautua saamaan lyijyä viisikertaisen määrän. Tämä on nähty maailman sivu ja tälläkin hetkellä. Taistelussa on aniharvoin voittajia. Nimellisesti joku voidaan sanoa voittajaksi, loppujen lopuksi kaikki ovat häviön lamaannuttamia tai peloissaan.

    • Ajattelijahaudasta

      Luonnossa voittaja on se, minkä tai kenkkä siemen jää henkiin. Lait rustataan ajassa uusiksi, jos on lain säätäjiä. Moraali saa uudet arvot. Laki tehdään uusien moraaliarvojen pojille ja tytöille. Uusiksi. Kerrataan tomusta tähtien arvot ja ymmärrykset. Luottaa voi vain vahvaan. Minä olen heikko. Mutta on oleva vahvoja. samalla tavalla ajattelevia. Ain a on ollut. Jonkun jumala, joka aloittaa alusta. Hah hah. Harmittaa, että pienen kansakunnan johtajista löytyy näin paljon arvaamattomuutta ja läpinäkyvää myötäilyä suurempaa ahneutta kohtaan.

    • Pidemmässä juoksussa

      Somalin siemen jää henkiin ja peräkammarinpojan kuolee.

    • kun ei muu auta

      Se on Lieksaan palkattava keinosiementäjä.

    • Anonyymi

      Näin ihanaa unta jallulehdestä! 🥰

      • Anonyymi

        Ja tulevaisuudessa näet edelleen unta lehdestä. Sehän ilmestyy vain unessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3223
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1821
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      160
      1756
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1615
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1417
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      356
      1251
    7. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      111
      1089
    8. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      94
      1044
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1034
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      61
      984
    Aihe