Mitä pitäisi tehdä?

turhautunut.

siinä kuuluukin kysymys. Ei ole reilua kun mies saa ravata kavereiden kanssa baarissa yö myöhää joka viikonloppu. Tuntuu että se on niin vitun itsekäs et ajattelee vain omia huvejaan. Meillä on pieni lapsi mutta eihän hän halua tehdä meidän kanssa mitään kodin ulkopuolella, ei kuulemma keksi tai sitten kaikki maksaa. koska opiskelee niin ei ole rahaa. ennen oli toisin kun ei ollut lasta..
Ja mulla hajoaa pää kun olen koko aika kotona lapsen kanssa

tarvitsisin myös muutakin tekemistä ja vaikka baarissa istumissa aikuisten ihmisten seurassa, en nyt juomapuolesta oikein välitä..on todella ärsyttävää että joudun aina ruinaamaan mieheltä että mennään nyt johki kun muuten toinen vaan istuu kotona, ei jaksa edes lenkeillä käydä ellei oikein patisti ja minä tykkään liikkua.

ja tämä vielä enemmän hiertää välejä kun se lähtee pitämään hauskaa kavereiden kanssa ja minä jään lapsen kanssa kotiin. ei siitäkään olisi mitään sanottavaa jos se keksiki meille tekemistä kodin ulkopuolella, mutta ei. tää koko lapsen hoitokin on täysin mulla, hän ei kuulemma pärjää lapsen kanssa, ei musta kyllä kiinostakaan pärjätä. lapsi on mukava vain silloin kun se hyvällä tuulella jos itkee ja ottaa pultit niin minun pitäisi heti ottaa.

Mulla ei ole päivän aikana mitään taukoja lapsesta, korkeintaan se aika kun käyn koiran kanssa ulkona. sen pienen ajan hän juuri pärjää lapsen kanssa. miehen sukulainen tarjoutui mielellään hoitamaan lasta, no sekin kadonnut kuin pieru saharaan, ettei kyllä mitään hoitoapua ole näkynyt vaikka muka niin väittää lapsesta välittävänsä.

onko miehet todella noin uunoja että ne vaan ajattelee itseään eikä välitä paskaakaan siitä naisen jaksamisesta? musta ei ole kovin iso asia jos kerran viikossa edes pääsisin ulos johkin. mutta ei.............=( mitä mun pitäisi sanoa miehelle? en enään tiedä, hän luulee et oon joku onnellinen pikku kotiäiti...no EN ole.

13

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenniina

      Valitettavasti näyttää siltä, että sinulla on miehenä pojankloppi, jolla menojalka vipattaa ja päätä ei järki pakota. Olette varmaan kovin nuoria. Oliko lapsi kummankin puolesta toivottu? Oletteko kauan tunteneet toisenne?

      Olet jo varmaan yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta järkevästi, mutta hän ei silti ota yhtään vastuuta. Auttaako hän mitenkään teitä? Esimerkiksi käy töissä ja tuo vaikkapa edes tuloja taloon?

      Olisiko sinulla mitään paikkaa minne voisit mennä vaikka kuukaudeksi miettimään tilannetta, esimerkiksi vanhempiesi luo? Ainakaan asiasta sanominen ei auta enää yhtään, jos olet oikeasti jo yrittänyt. Älä edes riitele, tulee vaan pahempi olo itsellesi, eikä johda mihinkään. Ala miettimään, miten sinä jaksaisit paremmin noiden eväiden kanssa jotka sinulla on. Olisiko helpompi asua omassa asunnossa, koska rakkautta hänellä ei perhettään? kohtaan taida olla.

      Tuo on kyllä tosi ikävä tilanne. Ja pieni lapsi joutuu myös syyttömänä kärsimään. Hienoa ettälapsella on sinut, kun hän tarvii sinua! En oikein osaa auttaa yhtään enempää.

      • turhautunut..

        Oli toivottu lapsi vaikka yllätys oli. ollaan tunnettu kait liian vähän, olisi pitänyt tuntea kauemmin..alle 2 vuotta tunnettu.eikä me nyt niin nuoria olla enään 26-27.

        On käynyt töissä mutta opiskelee myös ja kohta työ loppuu. se auttaminen on sitä kun vahtii lasta kun minä käyn nopeasti ulkona koiran kanssa. Muuten ei kuulemma pärjää lapsen kanssa vaikka sekin on paskapuhetta, eivaan kiinosta ottaa sen itkuja vastaan.

        En voi mennä vanhempien luo, se ei ole lapselle sopiva paikka. Niillä omat ongelmansa. taitaa hänellä olla rakkautta silloin kun itseään huvittaa perhettään kohtaan, tyyliin meidän pitäisi hymyillä ja olla iloisia hänelle niin kaikki on hyvin. Jos alan puhumaan mistään vastuusta alkaa paasaaman siitä miten asunnon hankkinut ja työtä tehnyt..mitä seki auttaa..


      • Jenniina
        turhautunut.. kirjoitti:

        Oli toivottu lapsi vaikka yllätys oli. ollaan tunnettu kait liian vähän, olisi pitänyt tuntea kauemmin..alle 2 vuotta tunnettu.eikä me nyt niin nuoria olla enään 26-27.

        On käynyt töissä mutta opiskelee myös ja kohta työ loppuu. se auttaminen on sitä kun vahtii lasta kun minä käyn nopeasti ulkona koiran kanssa. Muuten ei kuulemma pärjää lapsen kanssa vaikka sekin on paskapuhetta, eivaan kiinosta ottaa sen itkuja vastaan.

        En voi mennä vanhempien luo, se ei ole lapselle sopiva paikka. Niillä omat ongelmansa. taitaa hänellä olla rakkautta silloin kun itseään huvittaa perhettään kohtaan, tyyliin meidän pitäisi hymyillä ja olla iloisia hänelle niin kaikki on hyvin. Jos alan puhumaan mistään vastuusta alkaa paasaaman siitä miten asunnon hankkinut ja työtä tehnyt..mitä seki auttaa..

        Yleensä en jakele eroa-kehotuksia. En nytkään, mutta mitä mieltä itse olet siitä, olisiko helpompaa järjestää elämä kahdestaan vauvan kanssa? Olisi ainakin selkeämpää päivän rutiinit ja ei olisi tuota ylimääräistä taakkaa. Tiedän, että voi olla raskasta, mutta jos voisit jostain saada edes joskus hoitoapua. Sanon siksi, kun en usko, että teidän suhde ainakaan parantuu tämän miehen vastuuttomuuden takia.


      • 3 + 4
        Jenniina kirjoitti:

        Yleensä en jakele eroa-kehotuksia. En nytkään, mutta mitä mieltä itse olet siitä, olisiko helpompaa järjestää elämä kahdestaan vauvan kanssa? Olisi ainakin selkeämpää päivän rutiinit ja ei olisi tuota ylimääräistä taakkaa. Tiedän, että voi olla raskasta, mutta jos voisit jostain saada edes joskus hoitoapua. Sanon siksi, kun en usko, että teidän suhde ainakaan parantuu tämän miehen vastuuttomuuden takia.

        Suhteesta viis. Ainoa merkittävä kysymys on, mikä on vauvalle parasta.

        Isästä ei selvästikään ole vastuunsa kantajaksi. Hänet pitää potkia pihalle turhana stressitekijänä.

        Yksi nainen hanskaa yhden lapsen. Jos AP luulee nyt olevan rankkaa, toinen lapsi tekisi olemisen monin verroin tukalammaksi. Nyt pitää siis keskittyä vain lapsen tulevaisuuteen ja unohtaa miehet pariksikymmeneksi vuodeksi.


      • miesvm_1967x
        Jenniina kirjoitti:

        Yleensä en jakele eroa-kehotuksia. En nytkään, mutta mitä mieltä itse olet siitä, olisiko helpompaa järjestää elämä kahdestaan vauvan kanssa? Olisi ainakin selkeämpää päivän rutiinit ja ei olisi tuota ylimääräistä taakkaa. Tiedän, että voi olla raskasta, mutta jos voisit jostain saada edes joskus hoitoapua. Sanon siksi, kun en usko, että teidän suhde ainakaan parantuu tämän miehen vastuuttomuuden takia.

        Mä en kanssa ymmärrä miten mies voi olla noin mato. Kun vanhempi poikani oli vaippaiässä ja ihan toukka, mieleeni nousee muistoja siitä miten joinakin öinä otin mahakivuista itkevän poikani pinnasängystä, pitelin olkapäälläni/sylissä ja kävelin ympäri pimeää taloa hänen kanssaan. Muistan semmoisen että katsoin verhojen välistä ulos. Ensilumi tuli myrskyn mukana, lumihiutaleet vasten katuvaloja. Pikkuinen oli nukahtanut olkaani vasten, siinä tuhisi lämpöisenä. Tunsin eläväni, olin väsynyt mutta onnellinen :) Että en tajua ja hyväksy miehesi tapoja. Hän ei todellakaan välitä paskaakaan.


      • Jenniina
        3 + 4 kirjoitti:

        Suhteesta viis. Ainoa merkittävä kysymys on, mikä on vauvalle parasta.

        Isästä ei selvästikään ole vastuunsa kantajaksi. Hänet pitää potkia pihalle turhana stressitekijänä.

        Yksi nainen hanskaa yhden lapsen. Jos AP luulee nyt olevan rankkaa, toinen lapsi tekisi olemisen monin verroin tukalammaksi. Nyt pitää siis keskittyä vain lapsen tulevaisuuteen ja unohtaa miehet pariksikymmeneksi vuodeksi.

        Oikeassa olet että vauvaa pitää ajatella, kuten myös noista viesteistäni voi tulkita. Olen kuitenkin vahvemmin ottanut kantaa kokonaisuuteen, koska ajattelen, että vauvan hyvinvointiin vaikuttaa se, millainen on kokonaisuus.


      • turhautunut.
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Mä en kanssa ymmärrä miten mies voi olla noin mato. Kun vanhempi poikani oli vaippaiässä ja ihan toukka, mieleeni nousee muistoja siitä miten joinakin öinä otin mahakivuista itkevän poikani pinnasängystä, pitelin olkapäälläni/sylissä ja kävelin ympäri pimeää taloa hänen kanssaan. Muistan semmoisen että katsoin verhojen välistä ulos. Ensilumi tuli myrskyn mukana, lumihiutaleet vasten katuvaloja. Pikkuinen oli nukahtanut olkaani vasten, siinä tuhisi lämpöisenä. Tunsin eläväni, olin väsynyt mutta onnellinen :) Että en tajua ja hyväksy miehesi tapoja. Hän ei todellakaan välitä paskaakaan.

        Eipä täältä oikein neuvoja saa. Sanotaan vaan että erotkaa, joo tosiaan auttaa nuo sanat.., tiedoksi vaan että en ole eroamassa eikä mies kokonaan ole huono vaan tuo puoli ärsyttää hänessä ja siihen tulin neuvoa hakemaan, että miten saisi hänet tajuamaan paremmin.'

        Ja sanon vielä että vaikka kokee olevansa epävarma vauvan hoidon suhteen, vaihtaa kyllä vaippa ja syöttää, antaa lääkettä jos hammaskipuja vauvalla jos mulla on vaikka jotain kotitöitä. Mutta ei pärjää sen pahimman itkun kanssa. silloin tulee palautus. ^^ Vauva pitää isästään. sanoo Isi hälle.

        mä vaan kysyn neuvoa ettei päädytä kohta siihen et meidän yhteinen tekeminen on vaan kauppareissut. =D

        ja olisi kiva kuulla onko muilla naisilla ollut vastaavia kokemuksia kun vauva tullut taloon..


    • Miksielätnyt

      Taas yksi tuleva yh ämmä joka ei osannut ennakoida kakaransa isää joka muuten muuttui kakaran saatuaan.

      Itse jumalauta valitsit sen siittäjän niin elä sen mukaan.

      Oliko reilua valittaa omista valinnoistaan tänne ylipäänsäkkään.

      Kauanko tunsit sen kakaran siittäjän? Oliko vuosi tai muutama kuukausi valittajien tapaisesti.

      Oliko sopimus ettei mies osallistu kunhan ämmä saa vain kakaransa?

      Tee ne kysymyksesi ennen kakaran tekoa niin olisi jumalattoman helpompaa. Ihmettelen kuinka tyhmiä te oikein olette?

      Tee jotain edes älykästä elämässäsi niin et jatka samaa sukupolvea.

      Suurin onnettomuus on että lapsesi jatkavat ihan samaa rataa elämässään, että kakaroita ja yh,

      Parisuhde ei ole koskaan se tärkein vaan ne kakarat ja raha. Siinä ahneudessanne näkee sen teidän surkean elämänne joka on katkera. Sitten vanhuuden päivillä ripustaudutte kokonaan sitten kakaroiden perheisiinne.

      Jos joskus katsoisitte itseänne pelistä ja miettisitte miksi onnistuitte vain tehtailemaan kakaroita mutta mikään suhde ei toiminut. Mikä meni pieleen kun ei aikuisen kanssa suhde toiminut muuta kuin on saanut kakarat niin lasten kanssa toimii.

      Lapsia pystyy ohjailemaan mutta aikuista ei pystykkään niin vain. Te kaikki yyhoot kykenette elämään vain lastenne kanssa mutta ette aikuisten kanssa pysty mitään suhdetta luomaan.

      Teillä on jäänyt kehitys aivan kesken ja on tullut kamala kiire saada se kakara ja leikkiä nukkeleikeillä vaikkei henkiset resurssit riitä, Miestä vaihdetaan kuin kalsareita ja kuvitellaan toisen olevan parempi kuin edellinen.

      Miksi teit kakaran kun pää hajoaa kotona jo heti´? OLISIT EHKÄISSYT JA JUOSSUT SAMALLA LAILLA KUIN MIES. Mikä vittu sai sinut kakaraa vääntämään ja valittamaan? Kakaran kun olisit jättänyt tekemättä niin saisit juosta kavereiden kanssa ja on yhtä reilua.

      Yököttää nuo te ämmät jotka valittavat koko ajan mutta on pakko saada se kakara tai ei muuten suhde toimi. Itsekkään te ette ole siitä kakarasta järin kiinnostuneita kunhan vain jonkun tyhjyyden täytätte ja sitten kamala valitus.

      Teillä on kamala pelko yksin jäämisestä ja se kakara on väännettävä ihan kenelle tahansa HETI. Pitkän elämäni aikana olen nähnyt ihmisissä vain PELKOA ja kaikki pelkää jotain. MIKSI, sitä en ymmärrä?

    • Kiltti-mies-olen

      Keksiikö aloittaja mitään minkä takia pitäis olla tuollaisen miehen kanssa. Se että ei osaa hoitaa lasta on vain tekosyy. Olen itse hoitanut veljeni ja sen tyttöystävän lasta kun he ovat halunneet baariin. Veljeni lapsi on 2,5 vuotias. Jos minä osaan hoitaa lasta niin kaikki osaa. Miehes ei välitä sinusta mutta se nyt ei yllätä naiset tuollaisten juoppojen kanssa tekee lapsia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe