Pystyykö kotiovea sulkemaan hiljaa?

pamauttaja

Kokeilkaa, painat oven vaan kiinni kliks kloks ja ovi on kiinni mukavasti niin ettei se kuulu koko talon läpi se oven sulkeminen. Aika moni osaa, kokeile saako sinun kotiovesi kiinni normaalilla äänenvoimakkuudella.

Osaan minäkin iskea kotioven kiinni aika isolla voimalla, kuitenkin iso mies olen että jos lapsikin saa kotioven pamautettua kiinni niin että kuuluu 300 metrin päähän niin kuinkahan kovaa minä saan pamautettua. Pitäisikö alkaa kokeilla, voisi taas vähän kouluttaa vaikka joulun rauhaisaan aikaan naapureita :)

34

3523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pum jymps tum tamps

      Nii-i. Samaa ihmettelen.

      Ja voisiko lumet kopistella ja/tai harjata kengänpohjista porraskäytävän ulkopuolella eikä tuoda kaikkia snögejä käytävään?

    • (̅_̅_̅_̅(̅_̅_̅̅_̅()ڪ

      Tottakai sen saa hiljaa kiinni, se on kiva herättää paskiaiset kun käyn tunnin välein röökillä.

      • sinistä putkeen

        No sulle taas helpotuksena kerron ,että miksi ihmeessä näet noin suunnattoman paljon vaivaa. Ainakin mun asunnossa on ilmanvaihtohormi, kyllä sinne pierun ja muun paskan hajun ohella ohella menee tupakansavukin.

        Mutta jos sun pitää tömistellä tunnin välein, luojan kiitos tai onneksi et asu täällä kun koska kun käyt tupakalla niin kävisin naulaamassa ovesi kiinni etlä edes tietäisi kuka sen teki hah. Mutta näin aseveljenä, luye yllä oleva ohje ja kokeile! Meidän tupakoivien kanssa ei kannata alkaa vittuilemaan, siinä on aina jäänyt hien- ja paskan hajuilla taistelevat toiseksi.


    • AhtaatYmpyrät

      No on teillä murheet.
      Se ovi nyt voi pamahtaa ilmavirran vuoksikin ja ihan vahingossa.

      • PAM12

        Ok, ei siis häiritse jos vähän kolistelen itsekkin, vahingossa..


    • Yksityishaudantie 1

      Valitettavasti mitään ovea ei pysty sulkemaan hiljaa ja äänettömästi. Kerrostalokulttuuriin kuuluu tulla sisälle esimerkiksi yöllä niin että yskii köhii ja pieree ensin rapussa ja oma ovi on avattava äänekkäästi mutta ennen muuta sitä ei kannata sulkea vetämällä, vaan se on paiskattava kiinni perässään: sama pätee lähtiessä ulos ja mitä kovemmin paiskoo sitä tyydyttävämpi olotila siitä syntyy. Tämä ovien paiskominen k u u l u u olevan tapa 80 prosentilla kerrostaloasujista.

      Suosittelen omakotitaloa sellaisella haja-asutusalueella jossa etäisyys naapureihin (näköetäisyys) on 200 - 500 metriä, eikä heti siinä seinän vieressä orapihlaja-aidan takana.

      • sotaaaaa

        VEE-muualla soditaan,vuositolkulla miltähän teistä tuntuisi asua siellämain?


    • sitä odotellen

      Joillekin se on mahdoton ajatus. Sitä kun ei varsinkaan venakot ja somalit tajua.
      Vai liekö se vain mukavaa tuottaa ääniä, niin kuin muutenkin ko. kansalaiset puhuvat huutamalla, ryskivät ja koluavat kämpissään.

      Jospa se tuottaa nautintoa ja antaa suurenkin tyydytyksen.

      Ensi yönä kolmen aikaan kokeilen muutaman kerran, millaiset fibat saan!!!

    • vähän hiljempaa...

      Minä aion testata aamulla kun lähden töihin klo 4.45 kuinka lujaa satakilonen sen saa kiinni. Muutenkin tuosta melusta olen miettinyt että esim. miten 50 kilonen tyttö pystyy kävelemään huomattavasti äänekkäämmin kuin satakilonen äijä, kerran kokeilin tahallaan tömistellä samalla tavalla kuin naapuri, niin kävihän se kantapäihin kipeää.

      • naiset, naiset

        Naiset kävelee äänekkästi sen vuoksi kun ovat lukeneet jostain demistä tai vastaavasta aivopieruläpyskästä sen yhden ainoan omaksunsa opin, että ihminen on luonnostaan kanta-astuja. Ja se on sitten heitin taivahan totuus! Samaan aikaan pilaavat jalkansa korkokengillä, kukkuu.


      • tyhmät ämmät
        naiset, naiset kirjoitti:

        Naiset kävelee äänekkästi sen vuoksi kun ovat lukeneet jostain demistä tai vastaavasta aivopieruläpyskästä sen yhden ainoan omaksunsa opin, että ihminen on luonnostaan kanta-astuja. Ja se on sitten heitin taivahan totuus! Samaan aikaan pilaavat jalkansa korkokengillä, kukkuu.

        Mun yläkerrassa asuu lehmä joka potkii lattiaa kantapäillään. Onneksi nyt poissa niin sain joulurauhan. Tyhmä lehmä joutaisi maalle asumaan.


    • älä paisko ovia

      IHan mahtavaa

      mulla on jo toiset naapurit samassa kämpässä, jotka heittää oven kaukaa kiinni.
      Ne ei laita sitä vaan HEITTÄÄ.
      Meillä helähtää betoniseinät.
      Otin taulut pois tuosta nurkkaseinästä, ne ei pysyny siinä, naapurin paiskomisen vuoksi.



      Ihan sama mitä kello on - JYSKIS
      ulkovarastosta koiralle luu *ryskäys, paukaus*
      luun heitto lattialle *jyskis*

      Kaikki kamat heitetään lattialle,

      • 1+7

        Kylläpä kuulostaa niin tutulta, paitsi tämä paskaläävä ei ole betonia vaan jotain puun tapaista rakennetta. Eli siis lastulevy- ja kipsilevyhelvetti, jossa koko rivitalo on päästä päähän jokainen rakenneosa tiukasti naulattu ja liimattu yhteen, yhteinäisellä betonilaattalattialla varustettuna. Kynänkin tipahtaminen lattialle kuuluu viereiseen kämppään, niin voitte kuvitella miltä kuulostaa täysin ajattelematon ja huoleton ryskääminen.

        En jaksa käsittää miksi jokainen ovi, kaappi, laatikko, tai mikä tahansa pitää heittää, lyödä, potkaista tai paiskata kiinni ja kelloajasta täysin välittämättä.

        Ja se kävely, jopa kevyen naisihmisen kävely tuo mieleen pohjois-korealaisen naiskomppanian paraatimarssin, jalkaterät käy metrin korkeudella ja kantapäät lyödään täydellä voimalla betoniin. Sellainen mielikuva tulee kun yrittää nukahtaa illalla ja ehkä hitusen vitahuttaa kun on neljältä herätys ja puolelta öin jatkuu paraati ja paiskominen.


    • BUaaaahhh

      Mystistä.
      Koskaan ei ole häirinnyt naapurin ovien sulkeminen, ei meille kuulu mitään ääniä naapurista, mutta saattaahan se johtua siitäkin, että asun OK-talossa.

      Sieltähän se on betonikorsun ampuma-aukosta kiva tiirailla, että tuleeko pukki, vai ajaako ohi..

    • Semmosta tuumailua

      Mun on pakko pamauttaa rivarin ulko-ovi täysillä kiinni,niin että karmit soi,koska ovi ei mene muuten lukkoon.Kerrankin,kun se jäi auki,ulkomaalainen kaupustelija huutele ovella,aukoi sitä,jatkoi huutelua,ei uskaltanut tulla sisälle ilman käskyä kuitenkaan!Ovi on niin harva,ja vanha että ulos näkyy...laitoin sitten kunnon tiivisteet syksyllä,sen jälkeen se ei tahtonut mennä enää kiinni ollenkaan.

      • Kansantauti

      • tilaa.korjaus

        Ei se pamauttamalla tule kuntoon, menee vaan huonommaksi joka kerta kun saranat vääntyy ja lukon kiinnitykset väljenee ja itse lukkokin voi mennä rikki. Sitten se varmaan onkin kiva kun lähdet kotoa etkä saa ovea enää lukkoon.


    • imbesilliä.menoa

      Pissiksien ovien paiskomisiin on hyvä lääke = Tiivisteet vaimentaa.

    • hiljaaa

      23:00 - 07:00 Hiljaisuus

    • voin.minäkin.paukuttaa

      Kannattaa kokeilla, ovi menee kiinni myös nätisti painamalla.
      Väliovi kannattaa laittaa kiinni myös jolloin ovien väliin jäävä toimii vaimentimena ovea sulkiessa!

      • klakklak

        Kahva alas. Sitten työnnetään kevyesti kämmennellä ovesta. Kevyin mahdollinen *klak* ääni. Väliovia harmillisesti ei ole läheskään kaikkialla.


    • sisempiulkoovi

      Uloin ovi painetaan aluksi lukkoon ja heti pohjaan painettuna ovi naksahtaa toisen kerran ja menee takalukkoon, eikä aukea, kuin avaimella. Oven saa kiinni myös hiljaa avaimella laittamalla, mutta kerrostaloissa ihmiset painaa oven kunnolla kiinni ja ovi naksahtaa äänekkäästi. Jos tämä vaivaa, vaikka sisempi ulko-ovi on kiinni, niin silloin sinussa on vikaa. Sisemmän ulko-oven kiinni pitäminen estää käytävästä kuuluvan metelin.

    • Kaaalisoppooo

      Esimerkiksi meillä niin jos väliovi on kiinni niin saa kyllä paistaka hirmuisella voimalla että
      se ovi menee paiskaamalla kiinni koska se oven väliin jäävä ilma vaimentaa niin paljon.
      Toki senkin voi sulkea kova äänisesti jos paina kovaa.

      Yleensä paiskomisäänet tulee siitä että väliovi on auki niin oven sulkemista ei vaimenna mikään.
      Varsinkin jos ovitiivisteet painuneet tai niitä edes ole niin se pamahtaa kovaa silloin.
      Siinä on lukko kovilla tai sitten oven runko.

    • Ruuvari7

      Ovea paiskovan naapurin voi myös kouluttaa. Yksi hyvä tapa kouluttaa on se, että yöllä kun naapuri nukkuu, niin käy akkukoneella sen oven ruuvaamassa karmeihinsa kiinni. Ei montaa ruuvia tarvi, niin on ja pysyy kiinni ovi.

    • Nahkakuula

      Mä ainakin paiskon ovia koska oon niin vahva

    • KaikkeaOnXXX

      Alakerran mullipää on just tuollainen ihme ovenpaiskoja. Välillä muutenkin jostain syystä ramppaa jatkuvasti edes takaisin tiuhaan tahtiin. Vartissa saattaa arviolta 5-6 kertaa mennä kämpästänsä ulos ja takas ja joka helkkarin kerta se ovi tietysti on "pakko" paiskata kiinni niin kovaa kun vain pystyy. Vitun tyhmää....
      Hän kyllä muutenkin touhuaa enempi yöllä kuin päivällä, vaikka onkin työttömänä käsittääkseni.
      Tiskaa aina klo 22 jälkeen ja paiskoo niitä astioitakin kyllä ihan surutta. Ja sitten käy öisin pitkässä suihkussa. No ei se suihku mua häiritse, on ihan harmitonta ja jopa hauskaakin kohinaa kuunnella, vaikka se tosiaan kestääkin aina puolisen tuntia ellei enempikin. Mut tuo astioiden ja ovien paiskominen on tosiaan tyhmää.
      Ja oven saa ihan hiljaakin laitettua kiinni kyllä, jos vain viitsii.
      Avaimella viimeistään, jos ei muuten, ei kuulu edes sitä naksahdusta.
      Itse suljen aina aamulla töihin lähtiessäni oven tuolla tavoin, joudun kuitenkin lähtemään jo klo 5 aikaan. Et sen verran pitää olla kyllä naapureita kohtaan fiksu, ettei ehdon tahdoin herättele/häiriköi heitä yöhiljaisuuden aikaan.

    • ovipommitus

      Nostetaan taas aihe takaisin ylös.

      Ovipommitus jatkuu täälläkin, usein aika samoihin aikoihin tosin eli ajoittuu aikaiseen iltapäivään.
      Varmaan nuorempaa asukasta kulkee silloin.

      Voineeko asialle mitään, heippalappu rapun oveen?

      Kello olisi muuten nyt 3:00 että mitäs tykkäätte jos meen vähän pommittaa ovella?

    • hyvä.naapuri

      Kyllä, oven voi sulkea melko äänettömästi.

    • s2224

      Mulla on ollut kolme naapuria ja kaikki ovenhakkaajia.
      En tajua, mitä patoutuneita agggressioita tuohon puretaan.
      Itse laitan oven kiinni. Kuuluu vaan naksahdus. Tämä katajainen
      kansa suoraan metsistä ei tiedä eikä osaa miten käyttäydytään.

      • sarkasmia

        No, mutta eihän se ovenpaiskaaminen häiritse ketään, kun ketään ei ole rapussa...


    • Järjenääni

      Olen aina naksauttanut oven kuuluvasti kiinni enkä luota jos naksahdusta ei kuulu. Silloin avaan ja suljen oven uudelleen. Kyllä ovi pitää saada sulkea päiväsaikaan normaalisti naksahtaen. Yöaikana harvoin liikutaan ja hiljaisuuden alkamisen jälkeen harva ihminen naksuttelee ovea. Jos oven äänen kaiku vaivaa niin en voi auttaa sillä kyllä kerrostaloissa.aina on äänen kaiku voimakkaampi kuin omakotitalossa.

    • Järkikäteen

      Kyllä kotiovi pitää saada naksauttaa kiinni kuuluvasti päiväaikana. Eri asia on jos tulee kotiin kymmenen jälkeen. Silloin hiljaisuus on alkanut ja tottahan toki joka iikka on hiljaa kuin hiirulassa.

    • Anonyymi

      Itse käännän avaimella lukosta ja painan kiinni,

    • Anonyymi

      Mää panautan aina täysillä ovemkii nii et rappaus tippuu ylä kerras. Vittu noi älykääpiöperheet huudattaa vesipäitään pihalla häiriköiden kaikkia, ni mää annan takasin. Herätköön paskat vesipää perheet aamuneljält mun työn aikaan, kun määki pääsin nukkuun vast puolilt öin, kunne vittu kiljuu siäl yätä myären.

      Haistakaa ulkosynnytin, saatanan emakot

      Kunilla Vääken 7 Lahjasalo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe