Valtionhotellin kummitus?

Böö

Kertokaa Imatralaiset minkälaisia tarinoita ja kertomuksia olette kuulleet Imatran Valtionhotellin ns. kummituksesta. Jonkinlaisia legendoja olen kuullut olevan. Puhuvat nimellä Valtionhotellin Harmaa Rouva??? Tai tietäisikö joku jotain linkkejä mistä löytyisi tietoa tästä aiheesta?

39

12116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelija 70-luvulla

      Valtionhotellin kummituksesta en tiedä, mutta vanhassa yhteislyseossa (Imatrankosken lukio) vaelteli ja piti ääntä "joku". Itse tätä koulua käyneenä en muista mitään ihmeellistä kokeneeni, mutta opettajat puhuivat tästä kummituksesta. Samoin kuulemma teatterilla on oma kummituksensa, niin myös Neitsytniemen kartanossa.

    • haamu

      Kuulin joskus kauan sitten sellaisen version tästä kummitustarinasta, että joku nainen olisi hypännyt/tippunut linnan sviitistä koskeen ja nyt siis sitten kummittelee siellä sviitissä..

      Muita versioita?

      • Aave

        Aika ponkaus sviitistä koskeen... Ehkei nyt sentään sviitistä hypännyt, vaan sillalta tai rannalta.

        Yhden version mukaan kummitus olisi hotellin palvelijatar, mukana onnetonta rakkautta yms.


    • pelokas...

      tämmöinenkin tarina valtsun kummituksesta likkuu, että, oli aviopari joka vietti hääyötään valtsussa ja siihen aikaan se oli vasta se hääsviitti rakennettu..se oli kuulemma ensimmainen pari joka sitä käytti..jostain syysta sitten avioparille tuli riitaa ja se nainen hyppäsi sillalata alas ja senpä takia siellä sviitissä kummitelee vielä tänäkin päivänä koska se nainen kummittelee ja samalla etsii sitä rakkautta jota ei saanut..voi että oli romanttista!!

      • ikäloppu

        Joopa joo.Minkäs ikäisiä kirjoittelijat on,noita juttuja jauhettiin penskana,alle 10 vuotiaana...

        Kävikö kukaan autiotaloissa,niistäki oli kauhujuttuja....


    • Annika =)

      Hohhoijaa ei pelottavia tarinoita

    • Kummitus II

      Kaikki kummitukset muutti pois kun Restel sinne rantautui...

    • RespectTheOtherSide

      siis tottaha tuo tarina on. siellä hotellissa on muotokuvaki kyseisetä naisesta siellä hotellihuoneessa. ja varsinki se tykkää ravata eräitä rappusia pitkin siellä ja pitää ääntä. (ystävät töissä siellä ja its emenos käymää)

    • Tarinatörinä

      Tarina kertoo että hääpari vietti hääyön siellä, mutta sulhanen olikin tehnyt jekkua pari viikkoa aiemmin svetossa ja sen takia morsian saikin äkäisen tippurin.

      Tästä suuttuneena morsian nakkasi huiviin pullollisen risiiniöljyä ja kuoli ripuliin, annettuaan ensin kipakan kärsäpotkun sulhasen kulkusille.

      Huhun mukaan täydenkuun aikaan voi hääsviitissä haistaa hienoisen ruikulin tuoksun ja kuulla vesipuistomaisten pörähdysten ääniä.

      Myös akuutista ripulin ja tippurin oireista kärsivän naisen valitusta saattaa esiintyä.

      Itse makasin kerran hotellin nurmikolla ja olin näkeväni tämän surkean haamun, mutta se olikin paikallinen kassi-alma keräämässä nuorison jättämiä pulloja.

    • Expat79

      Voi sentaan...
      Itse olin hetken toissa Valtsussa joskus vuosien 93-95 valilla, muutamaan otteesseen. Kyllahan siella ylakerran kaytavilla oli aina valilla "mielenkiintoista" liikehdintaa etenkin kun ketaan ei ollut nakyvilla. Valilla asukkaat eivat paasset ulos huoneistaan ennenkuin soittivat respaan ja joku juoksi heidan ovensa kaytavan puolelta aukaisemaan...
      Valilla kaytavia kulkiessa tuli "kylmat vareet" mutta niita ei kiireessa ehtinyt ihmetella. Koskaan en nahnyt mitaan, oli vain tunne.
      Joskus silloisen paaportierin kanssa juttelin ja han kertoi etta on moniakin tapauksia joissa asiakkaat ovat vaihtaneet huoneita naiden "tuntemusten" takia. On siella ollut jotain poltergeist-tapaisia tapauksiakin.
      Vuosia myohemmin olin itse asiakkaana Valtsussa ja kivassa isossa tornihuoneessa jossa parveke. Kylla seka mina etta seuralaiseni herattiin yolla kun joku kulki huonessa ja sai kovan lapivedon aikaan... Kaikki ikkunathan ja ovet kuitenkin olivat kiinni, kylla siina seuraavana paivana mietittiin mista mahtoi johtua!
      Silti mielestani kaikkein karmivin paikka on yhdyskaytava Linnasta Uudelle puolelle - en tieda miksi... En sita kaytavaa mielellani koskaan yksin kulkisi!

      • Luu

        Mä en oikein usko tohon tarinaan millään tavalla


    • onpelottava

      Se yhdyskäytävä on aika pelottava.

      • too-much

        Yhdyssanat on pelottavia


    • kaameaZombi

      Mie näin kans siel käytävällä naispuolisen hahmon,vaelteli ovelta ovelle ja koputteli oviin ja sanoi avatun oven välistä jotakin kun oven joku aukaisi, mutta ovi vedettiin tiukasti kiinni. Kun hahmo tuli oveni kohdalle niin täähän olikin nainen svetosta, joku vagina baljana joka sanoi että osta hjuva pilu viiskummenta euro saada veta paljaala.

      • Haamuilija

        Kaikenlaisia juttuja. Olimme firman kokouksessa Valtion hotellissa. Yövyn hotellin ylemmissä kerroksissa olleeseen pieneen huoneeseen työkaverini kanssa. Heräsin aamuyöllä pimeässä huoneessa kuuluvaan kolinaan. . Oli illalla kerrottu näitä hotellin kummitusjuttuja. Ajattelin, nyt se kummitus on huoneessa. Napsautin valot päälle. No, huonekaveriasi siinä oli kolistelemaan minibaari kaappia. Oli siinä ottamassa juomaa aamu janoonsa. Voisihan sitäkin kummituksessa sanoa.


    • Oli.synkkä.ja.myrskyinen

      yö. Kerron myöhemmin sitten loput, nyt pitää mennä.

    • kiljusieppo

      Aiheesta ja ohi. Henkien talo. Monet tarinat "uskottavia", monet ei.

    • RadioBaronaGoesSpooky

      Tästä vakuuttuneena minä ja pari kaveria mennään ghost boxeilla ja kaikenlaisilla vekottimilla juttelemaan harmaan rouvan kanssa . Ja yritämme saada häneen yhteyttä
      Lisää aiheesta saatte seuraamalla @radiobarona twitteristä.

      • Anonyymi

        Mistähän mahtaa ghost boxin saada?


    • jäinovenulkopuolelle

      Olin kerran yötä Valtsussa joskus
      ( siitä ono aikaa) , mutta just kai siinä huoneessa, kun lähdin iltayöllä katsomaan käytävän
      kelloa ja jätin oven ihan vähän
      raolleen , niin se paiskautui tosi
      kovaa kiini ja jäin yöpaita päällä
      käytävään ja ihmettelin , että mistä se kova tuulenviima tuli
      kun kaikki ikkunat oli kiinni eikä
      mistään pitänyt tuulla tai vetää .
      Vahtimestari tuli aukaisemaan
      oven .Olin ollut samassa uoneessa aikaisemmin yötä
      salarakkaan kanssa. ( vahingossa).mutta kaipa se kummitus muisti sen ja halusi
      huomauttaa että se ei ollut
      oikein . Eka kerran oli alkoholilla
      osuutta sijaan , mutta silloin kun
      se ovi paiskautui kiinni,niin en ollut kännissä yhtään.
      En silloin ajatellut että se olisi
      ollut mikään ,Vasta jälkeenpäin
      tajusin ,että se saattoi olla just
      se huone ja sen että eihän siellä
      tuullut yhtään.

    • juoppohaamu

      valktsun kummitus on entisen alkon tiloissa joka räjähti johtajan kavallussession vuoksi..

    • Jjlkcjnvhjk

      Näitä tarinoita on varmaan vaikka yskis lappuja loputtomasti, yhteenkään en suoraan sanottuna usko. Mielenkiintoisia tarinoita kyllä on mut miten niiden paikkaansa pitävyys suoraan sanottuna epäillyttää pahasti?

    • ovimenikiinni

      Kolmen aikaan yöllä meni hotellihuoneen ovi kiinni kun kävin käytävän kelloa katsomassa !
      Hyvännäköinen vahtimestari kävi
      aukaisemassa oven !
      Onneksi minulla oli tooosi ihana
      musta läpinäkyvä baby doll yöpaita
      ylläni ja mustat tangat !!!
      Sitte pääsi sisään

      • Maailmanvahtimestari

        Kumpaan ykköseen vai kakkoseen.


      • sellainenihana

        Mut vahtimestari oli toooosi
        ihana ! Siis todellinen herrasmies !


      • Anonyymi
        Maailmanvahtimestari kirjoitti:

        Kumpaan ykköseen vai kakkoseen.

        Yköseen kai ... ei ssshhitä
        voi aina muistaa. kaikea you now.!!’


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yköseen kai ... ei ssshhitä
        voi aina muistaa. kaikea you now.!!’

        Oli vasemmassa lahkeessa !


    • tulinenrakkausjuttu

      On siellä ihan oikea romanttinen rakastuminenkin tapahtunut !!!
      Siinä hypättiin vain tuliterään
      uuteen Mersuun !!!

      • jaihana

        Auto. oli seksy ...,..,,
        !


    • syrrryyyyrrrrr

      Se oli ihanaaaaaaaaa......

      • oliihanamies

        Ja auton omistaja oli iiiiihaanaaa !!!!!


    • Buuaaahhhaaaahhhaaa

      Kyllä ihminen kaikenlaista alkaa nakemään tuntemaan ja kokemaan kun mielessään oiken ruokkii itseään ajatuksella että mörköjä on olemassa, voi v..tu !!!

      • Death

        Olethan sinäkin olemassa. Oletkos koskaan päässyt äitiä ja isää pidemmälle ajatuksissasi, miten?


    • kalveikummitus

      Huhuuu olen se kummituus!

      • Anonyymi

        Onksshh oikeesa lahkeessa?


    • Anonyymi

      Siis sinnehän oli joskus menneet venäläinen upseeri ja hänen vaimo mutta jälkeenpäin selvisi vaimoille että mies oli pettänyt häntä ja hän elämäänsä kyllästyneenä heittäytyi koskeen ja siitä päivästä lähtien on havaittu erilaisia paranormaaleja ilmiöitä tässä hotellissa hahmon näkynyt ja ääniä kuultu yms siellä se harmaa rouva järjesteelee tuoleja ja pöytiä ja yrittää saada hengelleen rauhan

      • Anonyymi

        Järjestettyjä kummituskierroksia turisteille?


    • Anonyymi

      Miksi sana kummi ja kummitus on niin lähellä toisiaan?

    • Anonyymi

      Itse näissä kummituspaikoissa olen vieraana, en isäntänä. Joku oli täällä ennen minuakin enkä tule omistajana saati valloittajana. Muutenkin sopii käyttäytyä, aina ja kaikkialla. Joissain paikoissa olen saanut oikein kunnolla kylmiä väreitä ja viboja kunnes teen sovinnon mahdollisen xyz kanssa, käväisen vaan enkä sikaile, ja sitten jätän rauhaan. Uskokaa pois, kylmät väreet rauhoittuvat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe