Onko luotettavaa Harrikkaa olemassakaan?

evosportti

Ennen kuin arvon kanssaharrikoitsijat vetävät herneen nenään niin todettakoon että tämän ei ole tarkoitus olla vittuiluviesti vaan ihan asiallinen kysymys. Mikä HD kestää ajoa?

Onko teistä joku päässyt uudella Harrikalla esimerkiksi 25,000 kilometriä pelkillä öljyn/tulpan/filtterinvaihdoilla ja mistäköhän mallista oli kyse?

Pärryytän itse (tai pärryyttäisin jos se saatanan vekotin joskus toimisi) nippa nappa sisäänajetulla Sportilla josta tuntuu olevan koko ajan jotakin paskana. Ikinä en pääse kahta tuhatta kilometriä etteikö joku helvetin kallis palikka (yleensä sähkö-) tee tenän ja pyörä on juuri kuin Harrikoista pois siirtyneiden taholta varoitettiin: makaa korjaamolla parhaan ajokauden ja talvella sitä pitäis sitten laittaa muuten vaan.

Ajaisin mielelläni noin 15,000 km per ajokausi (ajokausi = silloin kun ei enää/vielä sada räntää), erään sortin hardcore-asennebikerina kun ajan pyörällä satoi tai paistoi, ja jotenkin suhtaudun pitkin hampain ajatukseen paluusta japsipyöriin mutta kun pitäisi saada alle sellainen HD joka pysyy läjässä. Autotallissa ryytyneenä makaava pyörä ei paljon lämmitä mieltä vaikka olisi miten kaunis.

Budjetti kun on kuitenkin rajallinen (unohdetaan se v-rod) niin mitenkäs nuo uudet kumityynytuotulla koneella varustetut sportit ovat toimineet, onko joku ehtinyt luukuttaa sellaiseen jotakin miesmäisiä kilometrimääriä? Luulisi että nuo mallit eivät ainakaan tärise itseään kappaleiksi aikaisempien Sporttien tapaan?

Mitenkäs Dyna? Joku FXDXI voisi vastata allekirjoittaneen pyörämakuun (ruisku, tuplajarrut, sporttinen alusta, aluvanteet, todnäk kulkeekin johonkin toisin kuin 883) mutta jos se menee taas kahden viikon välein tuumainen kuusiokoloavain toisessa kädessä ja omituisen kokoinen torx toisessa kädessä äheltämiseksi ja korjausoppaiden lehteilyksi niin antaa olla.

Mutulla pääsin nykytilanteeseen, onko jollakin kokemuksia?

79

16964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exJoHan

      Kyllä sinun on parasta ostaa joku hajuton ja mauton japsi, tai sitten bemari, ne toimivat,eikä tarvitse urputtaa koko ajan, tosin se käyttötapakin vaikuttaa pyörän toimintaan...... Siis suosittelen että hankit seuraavaksi jonkun moottoripyörämaailman "tojotan"
      Ja myy se Sportster jollekin joka osaa käyttää sitä !

      Olen kyllä itse ja myös kaverini ajaneet evosportyillä yli 15000 km useampanakin kesänä, huoltoahan Harri ei paljoa kaipaa, öljynvaihto sujuu ilman työkaluja. venttiileissä on hydraulinostajat, joten ainoa "isompi" työ on ilman ja öljynsuodattimen vaihto, sähkölaitteiden kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ja pyörät ovat vm -91 ja -96 ....Sportyn kone kestää asialliseti käytettynä n 100 000 mailia, joten japsit ovat varmaan lujempia, mutta toisaalta Harrikkaan saa osia helposti ,ja ne eivät ole kalliita, ainakaan jos tilaa suoraan USA,sta...

      • urpo

        Siinä taas perus hoodeeapina. Onko parta juuttunut remmin väliin kun noin herkällä päällä... vai ettei olisi sittenkin hoodee palasina? Kun toinen kysyi asiastaan hieman värikkääseen sävyyn niin johan tulee yks läskäri taas vastapalloasenteella.... hernenenuli....

        Hittoon käyttötavat. Laite on ajoa varten ja jos ei se kestä tupen kiertämistä niin mihin helkuttiin se sitten on tarkoitettu... häh...??
        Minäkin tykkään ajelemisesta... siksi en omistakaan hoodeeta.......


      • evosportti

        No tämän sortin vastausta sitä osasi kyllä odottaa.. En varmaan ajaisi hampaat irvessä perse puuduksissa yhdellä sylinterillä Sportilla ympäri Eurooppaa koko kesää jos kaipaisin hajutonta ja mautonta kokemusta. Itse asiassa siinä tapauksessahan voisin mennä autolla.
        Minusta vain maukasta ja hajukasta moottoripyöräilyä ei ole pyörän vetäminen peräkärryssä sen kummemmin kuin mysteeriset viat, joita ei pysty paikallistamaan itse eikä edes korjaamo saa masiinaa kuntoon.

        Suorastaan ihmetyttää tuo käyttötapasössötys tuossa vastineessa. Miten jonkun sähköosan toimintaan vaikuttaa "käyttötapa"?

        Öljynvaihdosta täytyy antaa iso plussa suunnittelijoille, ko. letkuviritelmän kaltaista pikapatenttia katselisi mielellään monessa muussakin pyörässä. Onko sama systeemi esim. Dynassa?


      • HD:n omistaja
        urpo kirjoitti:

        Siinä taas perus hoodeeapina. Onko parta juuttunut remmin väliin kun noin herkällä päällä... vai ettei olisi sittenkin hoodee palasina? Kun toinen kysyi asiastaan hieman värikkääseen sävyyn niin johan tulee yks läskäri taas vastapalloasenteella.... hernenenuli....

        Hittoon käyttötavat. Laite on ajoa varten ja jos ei se kestä tupen kiertämistä niin mihin helkuttiin se sitten on tarkoitettu... häh...??
        Minäkin tykkään ajelemisesta... siksi en omistakaan hoodeeta.......

        Homma on toiminut hienosti jo 18 vuotta HD:n kanssa. Kilometrejä varmasti riittävästi, en mittaile niitä sen kummemmin, ainoastaan normaalit vaijeririkot/sytytystulppaviat ovat olleet harmina, ei kertaakaan kone-, sähkö- tai voimansiirtovikoja. HD:lla aina perille, japsitusinahobbyhall-vehkeitähän tuolla tienpientareilla saa aina tämän tästä autella liikkeelle. Koskaan en tule omistamaan japsia.


      • PVPelle

        Oletko homoseksuaali?


      • Mokcba_60
        urpo kirjoitti:

        Siinä taas perus hoodeeapina. Onko parta juuttunut remmin väliin kun noin herkällä päällä... vai ettei olisi sittenkin hoodee palasina? Kun toinen kysyi asiastaan hieman värikkääseen sävyyn niin johan tulee yks läskäri taas vastapalloasenteella.... hernenenuli....

        Hittoon käyttötavat. Laite on ajoa varten ja jos ei se kestä tupen kiertämistä niin mihin helkuttiin se sitten on tarkoitettu... häh...??
        Minäkin tykkään ajelemisesta... siksi en omistakaan hoodeeta.......

        Et omista Hoo-Deetä koska olet länkyttävä superpaviaani, kynäniskainen perusnilviäinen joka ei tajua vittuakaan mistään.
        Poidä se saatanan turpa ummessa, alkaa ikkuhiljaa vituttaa nämä turvansoittajat.


    • päätellä

      Yhtä ja toista. Etenkin kun niitä vastauksia ei tullut. Kysymys oli ihan asiallisesti laadittu mutta se "apinan" vastausko sitten edusti hd-kansan syvien rivien tuntoja? Huonolta näyttää jos meinaat Harlikalla ajella......

      • Moottoripää

        Kyllä kestää ainakin ystäväni 1200 sportsteri,ollaan pyyhälletty pitkin ja poikin Suomea itse ajan K sarjanBemulla,ollaan tultu hyvin toimeen.Tielle ei kumpikaan ole jäänyt vian takia yli,20000 km tuli mittareihin,kesällä taas jatketaan,Tulkoon pian kesä!!!ps ei olla poikasia enää.


      • evosportti
        Moottoripää kirjoitti:

        Kyllä kestää ainakin ystäväni 1200 sportsteri,ollaan pyyhälletty pitkin ja poikin Suomea itse ajan K sarjanBemulla,ollaan tultu hyvin toimeen.Tielle ei kumpikaan ole jäänyt vian takia yli,20000 km tuli mittareihin,kesällä taas jatketaan,Tulkoon pian kesä!!!ps ei olla poikasia enää.

        Niin piti vielä tarkistaa että oliko tässä kysymys -04 Sportista vai minkä vuoden?


    • Peräsmies

      Olen ajanut vajaat 100 000 km vuoden 1990 Sportilla. Muutamia pikkuvikoja ja kerran hajonnut laturi. Hyvin hoidettuna Sportsteri tuntuu olevan hyvinkin luotettava peli.

      • minä vaan

        Ei paljoa vielä, mutta viime kesänä n.4600 km ajettu, säällä kuin säällä pyörä 04 883c, uusi tietenkin pitää kestää, mutta ei minkäänlaisia ongelmia.Sateessa seisoi kun ei ollut ajossa. Huollot tehty, Minusta ainakin varman tuntuinen peli, jolla lähtee pitemmällekin matkalle.


      • ownwers

        Kyllä minun paukutin ( FLHTCUI) ainakin on pelannut jo 35 th km ihan moitteettomasti. Monena päivän ajettu yli 1000 km päivässä niin mutkateitä kun suoriakin ja Bemu miehet siinä persettään on valittanut 12tumnnin ajon jälkeen ..Hyvä peli ja siinä on erillainen fiilis kun muissa .


      • Evolan

        Mul on -90 evola, ajettu 100 000km, itte ajanu siitä n.40 tkm ilman ongelmia. Syksyisin oon vaihtanu öljyt, tulpat, ilmanputsarin ja yhen akun koko aikana.


    • matkamies

      Moro
      Ainakin minä olen päästellyt nyt 89000 km -98 fxd dynalla (kumikiinnikkeinen evo). Ei isompia murheita: renkaita, öljyä ja tulppia vaan vaihdeltu. Uskaltaa lähteä milloin vain vaikkapa eurooppakierrokselle (on kyllä ahkeraan koluttukin).

      Kaverin 1200 sportti vuodelta -95 kuljeskellut myös jo 68000 km huolettomasti (sähkövikaa kyllä ensimmäisenä vuonna, takuu korjasi)

    • softissss

      25-35000 joka kesä.mittarissa 100t.kulutusosia menny.ookko pessy painepesurilla paljon?älä pösötä vettä sähköosiin paineella.olet ostanut hyvän pyörän.älä lannistu.kestävämpää moottoria löytyykö?lisäks noil muil. harrikka ei ole mikään bomber lelu.oletko pyytänyt muilt apuja.harrkan pelkkä rungonnumero putkenpätkäs maksaa 5donaa et se siit arvost.älä ikinä osta muovimopoa kun olet jo oikee fillarin saanu irti.

      • evosportti

        Eipä ole painepesurilla tullut ruiskittua, mitä nyt maahantuojan valtuuttamassa huollossa ovat painepesseet pyörän pari kertaa (kun on loppunut itseltä konstit ja joutunut viemään sinne korjattavaksi).

        Kone itsessään (jos kone lasketaan loppuvaksi imusarjoihin) tuntuu olevan varsin pomminvarma konstruktio ja ilman jatkuvia sähkövikoja pyörä olisikin täysin ongelmaton. Todettakoon että tielle EI ole jättänyt vaikka tielle on jäänyt lähtemättä useaan otteeseen ja joskus tultu reissusta yskien, köhien ja yhdellä sylinterillä...

        Kävin tänään plussakelin kunniaksi taas pesemässä ja vahaamassa pyörän ja kyllähän pelkät "kylmät" Harrikan selässä tuo hymyn huulille näin talven loskakeleilläkin!

        Toivottavasti ensi kausi on vähemmän raivostuttava.


    • jaappanialainen

      Sivusta olen seurannut muutaman kaverin HD-harrastusta.Ja olen tullut siihen tulokseen,että
      kun yrittää pitää 30 vuotta vanhan HD:n olemattomalla asentajan taidolla ja halvalla budjetilla liikenteessä siitä ei tahdo tulla
      pakettia.Sitten puhutaan HD:n epäluotettavuudesta.Jos me jaappaniakuskit ajettas yhtä vanhoilla vekottimilla olisi tulos
      varmaankin sama.On tuossa muutamalla kaverilla
      Evo-koneinen peli ja yllätys-yllätys,ajamalla se
      on reissunsa käynyt.On alkanut kiinnostaa...

    • Sporster1200

      Rautapään kanssa mulla on ollut ongelmia lähinnä sähkölaitteissa.
      Evolla on ajettu yli 100 tkm perushuolloilla.

    • Nightrain_

      Toi 25000km alkaa olla kasassa. Ei vuoda öljyt eikä ole jättänyt kertaakaan tielle tai ollut käynnistymättä. Polttimon vaihto ollut suurin huoltotoimenpide renkaiden vaihdon lisäksi.
      Sama tilanne ollut myös muiden mallien kanssa, Sporalla en ole ajellut.

      • on ollu

        vanhempaa sotapyöräsuistsaa ja vesipyssyjamahaa. Siinä välillä harjoittelin yhdellä hondanromulla. Sitten päätin oikein "sijoittaa" ja ostin uuden kiinanpyörän eli se on Marauderin rungolla ja Honda CB:n nelitahtikoneella varustettu peli, jossa on kaikki mausteet pleksiä lukuunottamatta. Laitoin siihen vielä noukalle alkuperäiset lisävalot näköä antamaan. Kuutioita ei ole kuin 250, mutta vääntöä pirusti ja customillahan ei ajeta kuin 80-120 km/h. Siihen tarkoitukseen aivan mainio, kunhan älyää hankkia Marauderin kyltit tankkiin ja pitää suunsa kiinni kuutiotilavuuksista ja valmistusmaasta. Kyltti on millilleen samanlainen kuin Marauderin. Nimittäin Honda ja Suzuki on jo 50-luvulta teettänyt suuren osan alihankinnastaan Ginquin tehtaalla Kiinassa. Siitä ei vain puhuta. Hinta on suorakauppana ihan toista luokkaa kuin Japanin kautta kierrätettynä. Osat ovat samat, luonnollisesti. Ulkonäkö on harrikkamainen ja pienellä pakoputkivirityksellä äänen saa yhtä muheaksi. Vakuutus on puoli-ilmainen ja vääntöä yllättävästi. Kertaakaan ei ole jättänyt tielle eikä ole ollut pikku- tai isompiakaan vikoja. Painan itse toistasataa kiloa ja vaimo noin 60. Ei tartte kepittää ylämäissäkään. Mulla on Bemari autona jo liki 25 vuotta ja ymmärrän laadun asian, mutta en sitä, jos pitää olla HD vain sen takia, jotta saisi takissa lukea HD. Moottoripyöräily on nauttimista. Itse yhden kesän T250 vm 74 Suzukin kanssa pilanneena kädet hartioita myöten rasvassa ja 500 kilsaa koko kesänä, olen alkanut karsastaa kaikkia "vanhan hyvän ajan" tai muutoin vain jaloin tehtyjä pyöriä.


    • Ei hd:lle

      Ei ole luotettavaa hd:tä
      niitä saa jatkuvasti korjata.

      • 34

        ei ole olemassa sellaista kiinan mopoilijaa joka ei olisi kateellinen hd.sta


      • xl1200n
        34 kirjoitti:

        ei ole olemassa sellaista kiinan mopoilijaa joka ei olisi kateellinen hd.sta

        Mun Sportsterissa vm. 2008 on nyt yli 20 000 km kellossa. Perushuollot tehty ohjelman mukaan. Muita huoltotoimenpiteitä ei ole tarvittu. Kulutusosina vaihdettu takarengas. Muutoin olen tankannut ja ajanut, eli sinänsä toiminut kuten pitääkin. Tyypistä, merkistä ja kuskien asenteista voidaan varmaan olla montaa mieltä mut tuo on oma käsitykseni toimivuudesta. Takuu loppui tossa kesällä, katsotaan mitä tuleman pitää jatkossa mutta Looks good and runs well so far!


    • olavinpoika

      Minulla on ollut Softail vsta 1990 ja nyt maileja takana 137014 en ole laskenut mitä tekee km;ssä.Mitään ei ole tarvinnut availla kaikki tehtaan jäljiltä ainut vika on ollut puola joka rikkoutui mutta silti pääsin 1:llä pytyllä kotia.

      • ASSsS

        Ja olet patologinen valehtelija? Onko muuta elämää kuin HD palstoilla elvistely? Puolivalmisteet ei kestä edes 60tkm ilman koneen pöydällä käyttöä, se on fakta!


    • Cintsu

      Mulla on 2005 spora ja hyvin toimii ku renkaita ja öljyjä vaihtaa ja koittaa olla tankkaamatta dieseliä :) Kilometrejä 30 000 ja oon ollu kyllä tyytyväinen, vaikka kilometreja ei paljo tuukaan perheen vuoksi.

      • jpn3

        41700km normi huolloilla sitten startti hajos eka vika.2001 softail standart.


      • 883 Iron
        jpn3 kirjoitti:

        41700km normi huolloilla sitten startti hajos eka vika.2001 softail standart.

        Mulla Iron 883, ihan vakiona olen moottoriltaan pitänyt sen.
        Nyt ajettu 14 000 km ja alkuperinen takarengas pitäisi vaihtaa. Ei muuta normihuoltojen lisäksi.

        Erittäin käyttövarmaa tekniikkaa Harrikassa, jos ei itse rupea sössimään asennuksia varsinkaan sähköihin.


    • EI OLE

      "Onko luotettavaa Harrikkaa olemassakaan? "

      EI EI EI, ja vielä kerran EI!!!

    • Dyna pelaa!

      Hyvin on pelannut Dyna, öljyt ja suodatin vaihdettu aina määräajoin, tielle ei ole kertaakaan minua jättänyt. Tulpat vaihdetaan ekaa kertaa kunhan tulee täyteen n 30tkm. Aina lähtenyt startista käyntiin. Takarenkaan vaihto olisi myös nyt keväällä 2014 edessä, renkaalla ajettu nyt n 20tkm vielä löytyy pintaa, mutta vaihdan kuitenkin uuden kumin kun en halua liukastella sateella reissussa ja edessä on heti kesäkuussa Tallinnan super ja heinäkuussa lähdetään pääralliin pohjoiseen :)

    • Mokcba

      Vm.1996 Dyna. 40t-mailia. Sytkäboxi, puola, vaihteisto avatu, jätti kakkosen päälle, vaihteensiirtäjäss silminnähden valuvika, nyt takapytty vuotaa öljyöäja kone myös polttaa öljyä, venttiiliohjurikumit kvettuneet. Nyt kannet auki. Tuotu jenkeistä, mulla ollut 6v.
      Hyvä pyörä, aina tuonut kotiin, Balttian reissut ja parit superrallit ja Etelä-Ruotsin kiertue.
      Vaikka kone kumityynyillä, vaatii lisähuoltoa jytkyttävän käynnin takia. Linkoaa pultteja muuten. Muutamiin paikkoihin kierreliimaa, auttaa paljon.
      Pari japsipyörää jäänyt reissuun, toinen muoviluoti Honda, kenttäkäämi kesyyntyi ja sähkö loppui nopean Tallinnanlautan ruumaan Riga-reissulta tullessa.
      Harikassa omat kuviot, mutta on se kuitenkin perusvarma teollisuusmoottorilla (ei räpelletty liikaa)
      Uudet pyörät alkaa olemaan niin monimutkaisia, yksi sohva Harley `löysi jonkun taajuden ja heitti yhtäkkiä ajoneston päälle. Laukesi buuttaamalla. Yksi BMV- jäi laivarantaan, ei mitään syytä, kaikki pimeni lähes uudesta pyörästä.

    • HondaMonkii

      Aloittaja taitaa olla homoseksuaali?

      • pakittulisulle

        Luulen että ei ole.
        Sun kannattaa etsiä sellaista seuraa itsellesi muilta asialle vihkiytyneiltä saiteilta.
        Onnea metsästyksellesi.


    • Buahahahahaha

      HD:ssä yhdistyy kaksi asiaa, jota muihin merkkeihin saa rahallakaan . Nimittäin maailman kallein puolivalmiste yhdistettynä maailman heikoinpaan laatuun.....

      • iunderstand

        Siis vähän niin kuin kaltaisessasi puskista huutelijassa yhdistyy kateus ja pelkuruus..?


      • oletluuseri

        Harrikoissa on paljon Japanissa tehtyjä osia.Esimerkkinä kaasarit,etuhaarukka,kontrollit ja niin edelleen.En käsitä miksi joku muoviluodin omistava (vai onko pyörää ollenkaan kateellisella) tulee tänne vinkumaan pahaa oloaan.Etkö voi vain hypätä vaikka järveen niin maailma olisi hieman parempi paikka? Sinua ei nimittäin tarvita maan päällä mihinkään luuseri.


      • Muahahahaha

        "maailman kallein puolivalmiste yhdistettynä maailman heikoinpaan laatuun". Se on HD pähkinänkuoressa.

        Are you now fucking nuts.


    • PVSuzukigirl

      Mie oon ajanna miljoona kilumeetrii Harleilla, semmonen punanen. Kesät talvet, nastat ympäri vuojen, karvalakki silimillä. Mäntii vaihettu joka toinen päivä, kartaani kerran viikos. Hinattu joka aamu käyntiin, ihan paska peli. Ja tämä tarina on tosi.

      Tarkkaan ottaen, nykyHarrikat ovat jo luotettavia matkapyöriksikin.

      • junttihissi

        Kannattaisi ottaa selvää edes mitä osia harrikoissa on ennenkuin tulee oksentamaan pahaa oloaan ja kateuttaan palstalle.


      • PVSuzukigirl

        Taidat olla tyhmä, kun et sarkasmia erota faktoista. Menepä kiillottamaan Monkeytasi. Tai postista pöllittyä Jopoasi.


      • juhmatyssi

        Turha koittaa selittää sarkasmiksi.Nimimerkkisi kylläkin enteilee että olet tosiaan yks vitun neiti.


    • faktatietoa

      Harrikalla ajaa vain pienikaluiset piilohomot, kuten nämä kerholaiset cannonpallit ja muut idioottirikolliset.

      • nyyheioomopooitellä

        Itke lisää.Saamme voimaa kateuden kyyneleistäsi.


      • Mokcba

        Ilmankos mullakin kassit alkaneet pienentyä iänmyötä ja miehen karhea leuka alkanut kiinnostaa Harleyn jököttäessä tallissa jo aika pitkään. Se jöpöttää tallissa kun ei sillä uskalla oikeasti lähteä mihinkään kotipihaa tai kioskireisua pitemmälle.
        Haluan vokkipannun missä on niin pienet jalkakontrollit mihin mun 46 mahtuu heittämällä .
        Haluan kuunnella singerin sirinää kun saa kääntää kahvaa kuin sika että pääsee ylipäätään mihinkään.
        Olenkin miettinyt mistä mahtaa johtua?
        Olet varmasti lääketiteen tohtori.


    • aHD

      Mikä hd moottoria täryyttää niin että ei pysy tyhjäkäynnillä kyydissä? Voima ei ainakaan kun 72hv vain on?

    • sporty-sporty

      Kaikkia urpoja täällä kirjottaa! Koitetaan vähän järkeä saada... Ensin, älä osta ikinä käytettyä, jos haluat olla varma siitä että ajokki toimii. Käytettynä voi olla sisäänajo ajettu päin withua, ja muutenkin ensimmäiset pari tonnia on tärkeet. Sitten: jos pyörää on säilytetty pari vuotta pihalla kesät talvet, on säköt moro, vaikka olis kohtuu uusikin. Sitten korjaamisesta. Jos jokin ongelma kuitenkin tulee esim sähköpuolelle, vie asiantuntevalle korjaajalle, jos et oikeesti osaa ongelmaa korjata. Jos korjaat päin persethä, niin se ongelma rikkoo lisää ja ollaan tilanteessa, jossa varmaan olet. Sitten tosiasioihin kokemuspuolella: Mullapa on sportsteri 1200 ja ollut nyt 5 vuotta. Yhtään mikään ei ole ollut tai mennyt rikki. En ostanut edes uutena. Onkohan tätä ketjun alottajaa sahattu linssiin ja myyty joku kirjoittamani (ulkona maatettu tai muuten räääkätty) kaltainen romu, vai onko joku sähkövika korjattu väärin. Vai onko koko juttu jonkun älypään keksimä pila. Ninittäin, kyllä sportsterit on kestäviä. Evo moottorit on 100 000 mailin koneeksi tehty, että sitä ennen ei juuri muuta pitäisi tarvita tehdä, kuin ne perushuollot

      • Sähköistä

        Miksi motskarin sähköt menisi rikki parissa vuodessa? Ei autonkaan sähköt mene vaikka seisoo pihalla jopa kymmeniä vuosia!


    • hoodeekulkee

      ite oon lasketellu harrikalla 10vuotta ja ei oo tarvinu ku öljyjä vaihtaa ja kerran lataus eli on mielestäni luotettava peli

    • hdimpo

      Sähkö on kylmänarkaa ja -herkkää. Eihän se kestä edes vettäkään.

    • hyhyhyh

      Eikös tuo vankan kokemuksen omaava kirjoittaja joka kertoi että hd:n tehty 4 remonttia ennenkuin hondaan tarvitsee kajota kerro melko tyhjentävästi hd:n laadusta, kaikki muu on sitten hd myyntimiesten hehkutusta .

      • Jutustelija1

        HD ostetaan fiiliksen takia, jos ajella meinaa niin kilokyykky on paras.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        HD ostetaan fiiliksen takia, jos ajella meinaa niin kilokyykky on paras.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • sporaaja2

      2002 spora 1200cc viat 25000km aikana:
      nokka-akseli: korjattu virinokalla ja ja tehoa mikavasti lisää
      vapaa valon kytkin, , ei korjattu kun huomasin juuri nyt!

      • Jutustelija1

        Screaming Eagle!!!


      • jhgdj

        Screaming Eagle II


    • Pekkapapparainen

      Das Motorrad julkaisun 60000 km testissä noin 5 sitten oli Road King. Taisi olla kymmenistä ainoa pyörä, jossa ei ollut vikaa eli ylimääräistä huoltokäyntiä. Tarkoitti siis 1 luokan kestävyyttä.

      • Jutustelija1

        Sanoisin kyllä kokemuksina kilokyykyistä ettei niitäkään tarvitse korjaamolla muuten kuin määräaikaisissa käyttää.


      • RoadKingParas
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Sanoisin kyllä kokemuksina kilokyykyistä ettei niitäkään tarvitse korjaamolla muuten kuin määräaikaisissa käyttää.

        Kokemuksia monen moisia.
        Kun ostaa esimerkiksi uuden Road Kingin, ei tarvitse ostaa elämänsä aikana toista moottoripyörää.
        Kysymys:
        Miksi Japanilaisia vermeitä pitää ostaa useita?
        Miksi 4.000 km ajettu KTM pitää vaihtaa Ducatiin?


      • Jutustelija1
        RoadKingParas kirjoitti:

        Kokemuksia monen moisia.
        Kun ostaa esimerkiksi uuden Road Kingin, ei tarvitse ostaa elämänsä aikana toista moottoripyörää.
        Kysymys:
        Miksi Japanilaisia vermeitä pitää ostaa useita?
        Miksi 4.000 km ajettu KTM pitää vaihtaa Ducatiin?

        Niin no itse tykkään kun on ainakin kaksi kelpo vermettä niin on toisen huollossa ollessa aina toinen varalla.


    • HondaKurkonAkseli

      RoadKingApina = rullatuolipaviaani Jakiksessa

      Miksi vaihtaa kaunis ja toimiva vaimo uuteen? Tai auto, vene, asunto, kesämökki? Anoppikin samassa uloslakaisussa. Ja hullut sekarotuiset vesipäämulkunkuulat.

      Miksi ei siis KTMääkin? Vaihdoin myös just työkaluani Bandeirantesta isoon Airbussiin, olen toiminut eri lennonjohdoissa ympäri maailmaa; vaimoani, hyvää pohjalaista kaunista ja juurevaa sukua, en vaihda koskaan. Elämä perustuu muutokseen; jos jäät staattisesti paikallesi, siihen jämähdät.

      Vaihdathan sinäkin kättä vemputushommissasi, kun naista (tai miestä) sinulla ei ole, paitsi hoitajasi. Jatka siis Biken lukemista ja edestakaista nylkytysliikettä. S-Marketiin tulee lisää pöllittävää bisseä.

      • KingChiangMai

        Helppo vastata.

        Miksi vaihtaa ns. omaisuutta ja kulkuneuvoja ?
        Ne vaihtavat, joilla ei ole ollut varallasuutta ensihankinnallaan hankkia niin korkeatasoista kuin tahtoisivat.

        Miksi ja kuka vaihtaa työkalua ?
        Kysymyksesi liittyy työläisiin, siis sellaisten henkilöiden elämään, jotka käyttävät suuren osan elämästään työntekoon.
        Minä en tee työtä, joten en ole oikea henkilö tuohon vastaamaan, sinun täytyy kysyä tuota kaltaisiltasi rengeiltä.

        Ei nyt tämän enempää, koska olen Chiang Main vuoristossa meidän MC:n omistamassa kylpylässä ystävieni kanssa suunnittelemassa vireilläolevaa hyväntekeväisyysjuttua, jolla keräämme rahaa vähän Jakiksesi tapaiselle hoitolaitokselle.

        Toivotan hyvää jatkoa Elämänasenteellesi, Navallesi ja juurevaa sukua olevalle Vaimollesi.


    • kustikustomson

      Mitä tässä haukkumaan kenenkään pyöriä, kukin ajaa, millä ajaa, oli se HooDee , japsi, tai joku muu. Kaikissa ihmisen rakentamissa laitteissa on vikaa, enemmin tai myöhemmin, vaikka se ehkä ei ole fiilinkijuttu

      • KurkoOnPiriPää

        Tämä Kurko ei aja millään.
        Hän on laittanut haaveidensa Kotarin talviseisontaan elokuussa.


      • Jutustelija1

        Tuota olen itse kanssa aina sanonut että kukin saa itse ajaa sillä millä lystää. Miellellään kuitenkin niin että antaa muiden myös ajaa omilla mielitietyillään.

        Itse tykkää kilokyykyistä kadulla ja metsäisempään menoon iso 2t crossi/mantsa.


      • HondaKurkonAkseli
        KurkoOnPiriPää kirjoitti:

        Tämä Kurko ei aja millään.
        Hän on laittanut haaveidensa Kotarin talviseisontaan elokuussa.

        Onko Lerpalla uudet lääkkeet jo saatu?
        Kuten aiemmin kirjoitin, ei munat jäädy, kun siirtyy jo elokuussa Alfaan.


      • reistaavarakko

        Toisilla pyörillä ajetaan, toisilla elvistellään.


      • AjaJopolla
        reistaavarakko kirjoitti:

        Toisilla pyörillä ajetaan, toisilla elvistellään.

        Elvis ajoi Sporalla.


      • Anonyymi
        reistaavarakko kirjoitti:

        Toisilla pyörillä ajetaan, toisilla elvistellään.

        Näin on, harrikat on vaan mopoja kovat äänet mutta ei heilahda mihinkään kevari jannut puhaltaa ohi...


    • letsride

      Jo 50tkm ajettu hd on melkosen väsähtänyt , mm.virkavalta ei ajele noilla montaa kymmentätuhatta km kun loppuu käyttö luotettavuuden vuoksi eikä edes noitten diileritkään enää sitten huoli noita , se jo kertoo jotain "laadusta" ,näin siis läntisessä maailmassa .

      • Äläkeksisatuja

        Jokseenkin perätön väite.


      • Alkoms

        Väite on totta, usan poliisi hyllyttää pyörät harjoitus käyttöön kun 30tmailia mittarissa. HD ei ole tarpeeksi luotettava sen jälkeen, suomessa kestää siitä puolet.


    • dswrew

      Mikä vikana sporan nokassa? Kun vaihtoon?

    • StellaPääppöpillerit

      Sporalla ajaa 100 donaa helposti, hihnan vaihto kertaalleen 50d, öljyt syksyisin, yleistä huoltoa. Toki japseilla ajaa paljon enemmän, mutta entäs sitten?

    • EskoRaisvuo

      Mitään tekemätön peli koko HD.

    • harry

      toimii heritage ainakin

    • Anonyymi

      Kyseinen dyna on emännällä. On tosin ajettu 11-13t.vuosi. Nyt 3v. Hyvin on toistaiseksi kestänyt. Perushuollot on tehty ajallaan.

    • Anonyymi

      Usassa poliisit aikoo vaihtaa hd pois ja tilalle joku sellainen merkki joka kestää poliisi käytössä niin saa jonkun rikollisen kiinnikkin! Nyt kuulema aika menee huollossa ja hinauspalvelua odotellessa.

    • Anonyymi

      Mulla on fxr 1340.kannen tiiviste ja paljon muuta on hajonnut.on täysin paska keksintö.Japsit ovat toimineet ilman remontteja.Hayabusalla pääsee yli 200000km.

      • Anonyymi

        No kohtahan tulee varmatoimisia ja edullisia sähköpyöriä kuten autojakin niin nämä härpäkkeet jäävät nurkkiin lojuamaan eikä kukaan niitä enään himoitse , ja jos masokisti himoitsee itselleen remontoitavaa niin näitä saa halvalla ropattavakseen jos se kiinnostaa ajamista enempi .


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe