Pyörä omiin tarpeisiin

liumå

Hei!

Lueskelin jo keskusteluja aiheesta, mutta..
Asun mäkisessä maastossa pikitien varressa. Haluan työmatkapyörän (n. 1o km /päivä). Haluan pyörän, jolla ajelen vuosikaudet, lähinnä kesäisin ja muuten hyvillä pyöräkeleillä. Haluan hyvän, en huonon mutta en liian pro-malliakaan tarpeisiini.
Olen innostunut näistä:
http://www.bikeshop.fi/Tunturi_RX300_naisten/ekauppa/pTURX300N/&listpos=1

tai

http://www.bikeshop.fi/Kona_Coco_2014/ekauppa/pKOCO14/

Lisäksi minulla ei ole vielä erityistä pyöräilymotivaatiota. Siksi haluan niin hyvän, etten voi laittaa polkemattomuutta pyörän syyksi.

Kiitos asiantuntevista vastauksista.

10

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      Noista kahdesta tuo vähän hassusti muotoiltu mixte, eli tuo Kona. Linkittämäsi pyörät ovat kuitenkin eri kokoisa, joten selvitä ensimmäiseksi, mikä on oikea koko sinulle. Väärän kokoinen pyörä on epämielyttävä tai jopa mahdoton ajaa.

      Tarvitset kokolaskurin, joka kysyy vähintään pituuden ja jalan sisäpituuden. Fillarilehden foorumilla on linkkejä erilaisiin kokolaskureihin. Tämä on niistä yksinkertaisin:

      http://www.bikebuster.com/frame-guide.html

    • liumå

      Kiitos!

      Tunnen itseni kolmipyöräilijäksi, koska tein testin ja sain tuloksetkin, mutta en osaa lukea Konan kokotaulukkoa. :D

      http://www.konaworld.com/coco.cfm

      Oma pituus on n. 163 ja sisäjalka 80 cm.

      • lyhyt mies

        wow sullapa on pitkät jalat. mun jalkojen sisäpituus on 75 cm ja oma pituus 175.


    • jordeeees

      no onpas sulla aika pitkä koipi varteesi nähden ;) ei siinä ...sehä on vaan hieno homma...

    • liumå

      Menin niin hämilleni näistä kehuista, että mittasin uudestaan. :D 80 cm, ei sille mitään voi.

      Kuinkas tämä nyt auttaa mua alkuun uudessa pyöräilyharrastuksessani?

      • ...................

        Se kertoo, että tarvitset lyhyen, mutta suhteessa (pituuteen) korkean rungon.


    • liumå

      Meneepä hankalaksi. :D Ajattelin vaan eka jotain, mikä sopii mun kypärään. hehe. Millainen olisi just mulle sopiva pyörä?

    • liumå

      Pojat, pojat.. Pyörästähän tässä oli kysymys. :)

      • jordeees

        Tottakai tottakai...ei kai kellään muuta tullut mieleenkään ;)


    • ...................

      Paljonko oot valmis maksamaan pyörästä? Tuo ratkaisee aika paljon. Halvalla saa huonon pyörän, onko budjetti 500,1000 vai 2000€? Tuolla 2000€ ei vielä mitään ihmeellistä/huippu fillaria saa, mutta asiallisen käyttöpyörän kyllä. Kannattaa käydä kokeilemassa myös eri hintaluokan fillareita, niin huomaa, miten herkästi paremmat pyörät kulkee.

      Minä kasaisin käyttöpyörän "osista" jollon pystyy vaikuttamaan etenkin niihin asioihin, mitä pitää tärkeänä. Maksaa kuitenkin vähän enemmän.

      Sinuna rakennuttaisin 27.5" jäykkäperä maastopyörän runkoon hiilikuitukeulalla, hydraulisilla levujarruilla, 1X10 vaihteilla 11-36 pakalla. Lisäksi laadukkailla putkiosilla mm. hiilikuitutangolla (lisää huomattavasti mukavuutta) ja kevyillä kiekoilla (vanteilla), ja laadukkailla navoilla. Tuohon vielä ohutkylkiset xc-kisarenkaat, niin tulee hyvä kokonaisuus.

      Tuollainen maksaa ehkä 1500€ , mutta todella hauska ajaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe