Renault Captur Dacian spekseillä?

Hyvä mutta...

Auton vaihto on edessä. Kiinnostuin Capturista, koska siinä istutaan SUV:in tapaan korkeammalla kuin tavallisessa autossa ja koska siihen saa kaksoiskytkentävaihteiston. Joo, ja hei, se vaihteisto ei ole Volkkarin DSG, vaan ihan eri valmistajalta. Laadustakaan en ole huolissani, koska Renault on ottanut virheistä opikseen ja on ranskalaisista parhaiten pystynyt parantamaan laatuaan. Muotoilukin on autossa aika hieno. Ja 1,2 litran turbomoottori on ihan käyttökelpoinen.

Mutta pari asiaa tökkii, jonka vuoksi en usko, että valintani kohdistuu Capturiin. Jostain syystä valmistaja on säästellyt ja laittanut taakse rumpujarrut. Eihän ne ole nykypäivää! Automaattilaatikossa ei ole mäkipidätintä, josta syystä se ylämäkeen peruutettaessa lähtee valumaan takaisin jos kaasun hellittää. Jostain luin, että hienoissa ledi-päiväajovaloissa ei ole automatiikkaa, vaan että ajovalot pitää muistaa huomata manuaalisesti sytyttää. Ja ksenon-valoja tuohon malliin ei saa rahallakaan. Näistä syistä en usko, että valintani kohdistuu Renuun.

19

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa, vai niin

      Vai niin.

    • voi pyhä jysäys

      Elä sitten osta niin saat sielullesi rauhan. Eiks niin.

    • DGC

      Tietämättä autosta sen enempää, yksi asia tuossa kirjoituksessa pisti silmään ja minä ajattelen sen ihan päinvastaisella tavalla. Eli nuo takapään rumpujarrut. Eivät tosiaan ole tätä päivää ja hyvä niin. Merkistä riippumatta taka-akselin levyjarrut ovat turhan herkkiä juuttumaan vähäisen käytön ja kuormituksen takia. Rumpujarru kestää huomattavasti paremmin kilometrejä ja vuosia. Vaikka uudessa autossa ne levyjarrut ovatkin paremmat kuin rumpujarrut, vuoden vahassa autossa tilanne saattaa olla päinvastainen. Lisäksi minä arvostan hyvin paljon mekaanista käsijarrua.

      Mutta minä en ostele uusia autoja. Kun korjaa itse, tulee ajatelleeksi vähän toiselta kantilta tekniikan kehitystä, vaikka en olekaan 80-luvun kalustoa haikaileva änkyrä.

      • Renutti on paska.

        Renussa mikään ei kkestä mitään on aivan sama mitkä jarrut niissä on ja halpa on halpaa se ei siitä miksikään muutu! Renutti voi pari vuotta toimia ja sit alkaa murheet 7-10v vanhaa ei kukaan järkevä enää halua ostaa !


      • fggfhgfhgdghj
        Renutti on paska. kirjoitti:

        Renussa mikään ei kkestä mitään on aivan sama mitkä jarrut niissä on ja halpa on halpaa se ei siitä miksikään muutu! Renutti voi pari vuotta toimia ja sit alkaa murheet 7-10v vanhaa ei kukaan järkevä enää halua ostaa !

        Voi, voi, jo on taas tojo-miehellä vaikeaa, kun täytyy ajella surkealla tojotalla, jo pelkästään hammaslääkärikuluihin menee vuodessa paljon rahaa, kun auto tärisee siihen malliin urissa että paikatkin putoavat hampaista, hyvänä puolena tosin on että tojossa on sen verran ruostereikiä ettei niitä paikkoja tarvitse siivoilla pois lattialta.

        Toyota on paska auto. Tojossa mikään ei kkestä mitään on aivan sama mitkä jarrut niissä on ja halpa on halpaa se ei siitä miksikään muutu! Tojo voi pari vuotta toimia ja sit alkaa murheet 7-10v vanhaa ei kukaan järkevä enää halua ostaa !

        Sehän siinä onkin, kun hairahtuu tietämättään toyotaan, niin harmittelee loppuelämänsä virhettä, kuten sinä. "Pitkään ajanut tojoilla", niin niitähän tarvitaankin tusinoittain ja varsinkin nykyään kertakäyttö kulttuurin aikana. Kyllähän ne tojot erittäin huonoja ovat, eivät kelpaa ammatti käyttöön, mutta joku voi kaiketi niilläkin "liikkua" Liikkuuhan jotkut konttaamallakin, jne.


      • yppäslköllollrkyou

        DGC-miehen kirjoituksissa voi olla sikäli perää, että kun kävin lueskelemassa jotain Renault-foorumia, niin esim. Meganen omistajat valitteli, kuinka takajarrujen jumittumista tapahtuu jo vuoden ikäisessäkin autossa. Onko jotenkin Rellun tyyppivika?

        Tuolle "Renutti no paska" nickille ei kannata mitään vastailla. se on sairas trolli ja täysi pelle.


      • DGC
        yppäslköllollrkyou kirjoitti:

        DGC-miehen kirjoituksissa voi olla sikäli perää, että kun kävin lueskelemassa jotain Renault-foorumia, niin esim. Meganen omistajat valitteli, kuinka takajarrujen jumittumista tapahtuu jo vuoden ikäisessäkin autossa. Onko jotenkin Rellun tyyppivika?

        Tuolle "Renutti no paska" nickille ei kannata mitään vastailla. se on sairas trolli ja täysi pelle.

        Rellufoorumista en ole asiaan tutustunut. Minä olen kuullut eniten tästä ongelmasta Volvoissa, mutta pätee melkein mihin autoon vaan, missä on levyjarrut takana. Asiaa tietysti helpottaa jos käyttäjä tiedostaa tämän ongelman ja polkee niitä tarpeeksi lujaa tarpeeksi usein. Levyjarrua pitää käyttää tosissaan, että se pysyy kunnossa ja takajarruissa rauhallisesti jarrutellen näin ei useinkaan käy.

        Saatan kuitenkin olla vähän väärä mies kommentoimaan tätä, minulla on ollut vain yksi auto jossa on ollut levyt takana ja se oli loppuunajettu Mersu, joka oli ongelmallinen vähän joka paikasta. Eli käytännön kokemusta viime vuosilta minulla ei ole.

        ... ja se mekaaninen käsijarru on tietysti ohjaamista varten, ei pysäköintiin :)


      • Meksu kolome
        yppäslköllollrkyou kirjoitti:

        DGC-miehen kirjoituksissa voi olla sikäli perää, että kun kävin lueskelemassa jotain Renault-foorumia, niin esim. Meganen omistajat valitteli, kuinka takajarrujen jumittumista tapahtuu jo vuoden ikäisessäkin autossa. Onko jotenkin Rellun tyyppivika?

        Tuolle "Renutti no paska" nickille ei kannata mitään vastailla. se on sairas trolli ja täysi pelle.

        Renault käyttää jonkun jarruihin erikoistuneen alihankkijan jarruja, ihan kuten muutkit merkit. Samoja jarruosia löytyy monista erimerkkisistä autoista.

        Ei ole siis erityisesti Rellun tyyppivika jos jarrut jumittaa. Omassa Rellussa jarrut toimineet hyvin vaikka mitään jarrujen herkistelyjä ei ole tehty. Nyt saatan seuraavassa huollossa takajarrut huollattaa.

        Megane ykkösellä rumpujarruilla yli 11 v ja yli 200tkm ilman korjauksia. Kerran rummut irti ja pölyt pois.


      • voi jumalauta
        fggfhgfhgdghj kirjoitti:

        Voi, voi, jo on taas tojo-miehellä vaikeaa, kun täytyy ajella surkealla tojotalla, jo pelkästään hammaslääkärikuluihin menee vuodessa paljon rahaa, kun auto tärisee siihen malliin urissa että paikatkin putoavat hampaista, hyvänä puolena tosin on että tojossa on sen verran ruostereikiä ettei niitä paikkoja tarvitse siivoilla pois lattialta.

        Toyota on paska auto. Tojossa mikään ei kkestä mitään on aivan sama mitkä jarrut niissä on ja halpa on halpaa se ei siitä miksikään muutu! Tojo voi pari vuotta toimia ja sit alkaa murheet 7-10v vanhaa ei kukaan järkevä enää halua ostaa !

        Sehän siinä onkin, kun hairahtuu tietämättään toyotaan, niin harmittelee loppuelämänsä virhettä, kuten sinä. "Pitkään ajanut tojoilla", niin niitähän tarvitaankin tusinoittain ja varsinkin nykyään kertakäyttö kulttuurin aikana. Kyllähän ne tojot erittäin huonoja ovat, eivät kelpaa ammatti käyttöön, mutta joku voi kaiketi niilläkin "liikkua" Liikkuuhan jotkut konttaamallakin, jne.

        Heti on Renaultin omistaja tojoja haukkumassa, vaikkei kukaan maininnut niistä mitään. Molemmat on paskoja, siksi huvittaa nämä relluilijat, jotka haukkuvat tojoja :D Renault on ehkä kaikista autoista vähiten arvostettu paskakasa. Ja silti onnettomat puolustelee niitä! Vähän niinkuin terot tojoja :D


      • paskaa ranskasta
        voi jumalauta kirjoitti:

        Heti on Renaultin omistaja tojoja haukkumassa, vaikkei kukaan maininnut niistä mitään. Molemmat on paskoja, siksi huvittaa nämä relluilijat, jotka haukkuvat tojoja :D Renault on ehkä kaikista autoista vähiten arvostettu paskakasa. Ja silti onnettomat puolustelee niitä! Vähän niinkuin terot tojoja :D

        Renaultin omistaminen on kurjaa. Pitää alkaa rellupalstalla kaivelemaan muista autoista vikoja, sekä kääntää keskustelu muihin merkkeihin. Ei mene hyvin relluilijoilla ei.

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~


      • saissea japanista
        paskaa ranskasta kirjoitti:

        Renaultin omistaminen on kurjaa. Pitää alkaa rellupalstalla kaivelemaan muista autoista vikoja, sekä kääntää keskustelu muihin merkkeihin. Ei mene hyvin relluilijoilla ei.

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~

        Ei täällä kukaan volkkareita tai skoodia ole puolustelemassa mutta heti kun mainitaan tojota, niin on terot heti itkemässä renaultin surkeutta.

        Mistäs lähtien tojotaa on muuten Saksassa tehty? Kannattaisko pysyä siellä itä-auto tojotan palstalla?


      • thinker1
        saissea japanista kirjoitti:

        Ei täällä kukaan volkkareita tai skoodia ole puolustelemassa mutta heti kun mainitaan tojota, niin on terot heti itkemässä renaultin surkeutta.

        Mistäs lähtien tojotaa on muuten Saksassa tehty? Kannattaisko pysyä siellä itä-auto tojotan palstalla?

        Joku ranskalaisen auton omistaja sanoi tojopuolella, että käy siellä provoamassa siksi, kun tojopalstalla haukutaan ranskalaisia autoja. Käyköhän tojoilijat samasta syystä täällä?


      • kaks Renua
        Meksu kolome kirjoitti:

        Renault käyttää jonkun jarruihin erikoistuneen alihankkijan jarruja, ihan kuten muutkit merkit. Samoja jarruosia löytyy monista erimerkkisistä autoista.

        Ei ole siis erityisesti Rellun tyyppivika jos jarrut jumittaa. Omassa Rellussa jarrut toimineet hyvin vaikka mitään jarrujen herkistelyjä ei ole tehty. Nyt saatan seuraavassa huollossa takajarrut huollattaa.

        Megane ykkösellä rumpujarruilla yli 11 v ja yli 200tkm ilman korjauksia. Kerran rummut irti ja pölyt pois.

        Do dii. Juurihan tässä puhuttiin, että rumpujarrut pelittää paremmin. Levyjarrut ne on jotka takana jumittaa. Oikea valinta siis myös Clioon ja Capturiin.


      • Toimiva ratkaisu
        kaks Renua kirjoitti:

        Do dii. Juurihan tässä puhuttiin, että rumpujarrut pelittää paremmin. Levyjarrut ne on jotka takana jumittaa. Oikea valinta siis myös Clioon ja Capturiin.

        Viimeaikaisten lehtijuttujen ja autolehtien tekemien koeajomittausten valossa takarummuilla varustettu perheauto pysähtyy edelleen siinä missä takalevyilläkin varustettu ajopeli.
        Esim. uusi Citroen Cactus, jossa takana rummut, pysähtyi TM:n mittauksessa satasen vauhdista n. 38 metriin ja siihen lukemaan ei ole heidän mittauksissaan monikaan perheauto kyennyt pitkään aikaan. Jarrut mainittiinkin kiitettäväksi.
        Ja löytyy niitä muitakin erittäin hyviä mittaustuloksia saaneita takarummullisia hätäjarrutustehostimella varustettuja nykyautoja.
        Hätäjarrutuksessa auton taka-akseli osallistuu massan pysäyttämiseen niin vähäiseltä osin, että rumpujarruilla saadaan hätäjarrutehostimen avustuksella taakse aivan riittävät jarruvoimat.
        Ylipäätään luulisi kuljettajan kannalta olevan tärkeämpää se, miten auto todella pysähtyy ja miltä jarrut ajossa tuntuvat, eikä se, mikä paperilla kuulostaa hienolta.
        Takarumpujarrut ovat Suomen olosuhteissa pitkäikäisiä ja aivan hyvä valinta normaalin pikkuauton, kuten Capturin takapysäyttimiksi, vaikka ovat valitettavasti jo hieman harvinaisemmaksi käyvää tekniikkaa. Aina trendien perässä meneminen ei tuo parannusta.


      • saksa on pazka maa
        paskaa ranskasta kirjoitti:

        Renaultin omistaminen on kurjaa. Pitää alkaa rellupalstalla kaivelemaan muista autoista vikoja, sekä kääntää keskustelu muihin merkkeihin. Ei mene hyvin relluilijoilla ei.

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~

        Saksan seisojat ne vasta huonoja onkin! Kalliita tonnien remontteja niissä kaikissa! Mutta renaulteissa ei ole mitään koska Renault on paras! Että imekää huilua saksilaiset pallopäät ;)

        Rädyn sanoin saksa on pazka maa


      • sdafdfdsadfsdafsd
        paskaa ranskasta kirjoitti:

        Renaultin omistaminen on kurjaa. Pitää alkaa rellupalstalla kaivelemaan muista autoista vikoja, sekä kääntää keskustelu muihin merkkeihin. Ei mene hyvin relluilijoilla ei.

        ~ Paskaa Ranskasta, Laatua Saksasta ~

        Renun omistamisessa ei ole muuta kurjaa kuin se että joutuu kuuntelemaan kaikenmaailman Essom paarin miästen ennakkoluuloisia (ja ne ennakkoluulotkin ovat uisen isän peruja) "asiantuntijalausuntoja" ja muuta ns. "huumoria".

        Mutta annas olla, kun käännät argumentit ja "vitsit" esim. Toyotaan niin johan saa kuulla kunniansa huonosta huumorintajusta yms.


    • mulla_Meganessa

      Automaattinen ilmastointi valo- ja sadetunnistin - 500 €
      Tai Dynamique varustus.

      Ajovaloautomatiikan saa paketissa jos tykkää varusteista.

    • auto-talo

      rellu captur mainio auto olen ajanut miltein 3 vuotta ei pienintäkää vikaa hieno auto.

    • AikaAlkaa

      siis olemaan kypsä pikkuvioille, ehkä olisi syytä vaihtaa uuteen renuun, uudethan ovat aina entistä parempia, ei mainosteta koskaan vanhaa, kestäväksi havaittua.
      Tuskin olet ajanut miltei kolme vuotta putkeen, ajokilometrit ratkaisevat, ei aika.
      Mielestäni auton ei tarvitse olla lainkaan hieno, monet muut seikat ovat tärkeämpiä. Mutta on tietenkin määrittely kysymys, mitä tarkoittaa, ymmärtää hienolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe