Hyvinkäältä hyvä kiinteistönvälittäjä ?

kämppämyyntiin

Olemme laittamassa taloamme myyntiin ja olisi kiva kuulla kokemuksia hyvinkääläisistä välittäjistä ? Tarkoitus ei ole dissata ketään vaan mieluummin kuulla HYVIÄ kokemuksia jos niitä on ? Kauhutarinoita on kyllä kuultu ja tietyt firmat osataan kiertää kaukaa mutta varmaan ihan hyviäkin välittäjiä täältä löytyy ? Asiallisia vastauksia pls.. ;)

100

10058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinteistöosaaja

      Välittäjän tulee olla LKV eli laillistetun kiinteistövälittäjän tutkinnon suorittanut. Katso välitystoimistojen ilmoituksista onko nimien perässä LKV. Siinä aluksi tärkein ohje.

    • tietoa_on

      Varo Janne-nimistä...

    • kukaanostanyt

      Se onkin varsinainen herkku-aika talon myynnille, hyvä varautua saamaan takkiin oikein kunnolla. Jos nyt yleensä menee lainkaan kaupaksi.

      • analyyssi

        Herkkuaika kylläkin nyt kevään koittaessa ja hinta on aina ajankohtainen ja kohteeseen sopiva.


      • jokuostaanyt

        Ei ihmisten asumistarpeet ole mihinkään kadonneet laman myötä. Mitään huippuhintaa ei tietenkään saa mutta omansa saa pois jos on pakottava tarve myydä.


    • Quadie

      Pyydäpä kiinteistövälitys Johacon Oy LKV arvioimaan. Päteviä tyyppejä eikä hintakaan paha.

      • analyyssi

        Aika tuntematon. Toisella näkyy olevan LKV ja toinen myy Espanjalaisia lomakohteita.


      • ex-asiakas

        En voi missään tapauksessa suositella tätä firmaa! Todella huonoa palvelua. Yksityiskohtia en tässä kerro, mutta kehotan todella valitsemaan jonkun muun firman .


      • Kenet näistä "kehäraakeista" ulkaata palkat myymään kotiani?


      • Pushit

        Johaconia voin suositella korkeintaan äärimmäisestä stressistä pitävälle.
        Homma ei toimi ollenkaan.


      • Hyiei

        En ikinä suosittelisi ko firmaa kenellekään! Ammattitaidotonta porukkaa, eikä edes kovin rehellistä. Mikään ei toimi. Paskanmaku jäi suuhun, never again.


      • Anonyymi

        Älä vaan tätä pta. Mikä muu tahansa!!!!


      • Anonyymi

        Ei.


      • Anonyymi
        Pushit kirjoitti:

        Johaconia voin suositella korkeintaan äärimmäisestä stressistä pitävälle.
        Homma ei toimi ollenkaan.

        Samaa mieltä


    • pösilö

      Mites muuten tää sääntö että joka toimistossa puolella välittäjistä pitää olla LKV-tutkinto? Jostain kuullu, mut eihän tol Johaconilla ainakaa oo

      • analyyssi

        Tämmöinen sääntö tai ohjeistus on tekeillä, kuten tv-uutiset viime viikolla kertoi. Kaikki välittäjät eivät pysty selviytymään tutkinnosta, joten siitä johtuu tuo "puolet".


    • Kukkamaaria59

      Hyvä ja asiallinen välittäjä on Mervi Paakkala Kiinteistömaalilmasta. On fiksu ja huikea kokemus alalta.

    • KokemustaOn

      Kiinteistönvälittäjät huijaavat aina. Ainoa motivaatio on oma liksa.

      • Niin-kyllästynyt

        Itse olet ainoa joka täällä huijaa. Hanki itse liksasi.


      • SurkeaLKV

        Kaikki kiinteistövälittäjät kusettavat minkä ehtivät! Myy itse kämppäsi äläkä usko välistävetäjiin!!


      • Anonyymi

        ei välittäjä voi huijata tai menettää toimilupansa , hän on velvollinen kertomaan kaiken sen asunnosta mitä omistaja on ilmoittanut , 50v kokemuksella ei ole yksikään niistä 20 välittäjästä mitenkään kusettanut , ne saavat asunnon varmemmin myytyä kun
        niillä on pitkä myyntikokemus , maallikko usein änkyttää kun tulee kysymys jostakin
        teknisestä asiasta , moni ostaja asioi mieluummin välittäjän kanssa kuin omistajan sillä se omistaja voi valehdella ummet ja lammet jollei oo todistajia paikalla , tosin hyvillä
        paikoilla sijaitsevat hyväkuntoiset kämpät myyvät itse itsensä nopeasti ..


    • Rouva69_

      Minkälaisia kauhutarinoita olet kuullut? Eihän talon myynti ole mitenkään ihmeellinen tapahtuma. Mietit sopivan myyntihinnan jossa on vähän tinkimisvaraa ja vielä välityspalkkion maksamisen jälkeenkin olet tyytyväinen. Teet muutaman kuukauden sopimuksen välittäjän kanssa ja jos ei mene kaupaksi niin sitten vaihdat välittäjää eikä sulle tule mitään kuluja.

      Sen verran voin näistä välittäjistä sanoa että monesti suuri toimija ei ole paras

    • Ostanut

      Unelmatupa on pieni mutta todella laadukas osaaja tällä alalla! Suosittelen!

    • Pekk45

      Johacon ja se komia teemu sihvonen myy vaikka vaimosi pikkuhousut

      • Dullamore_Dew

        Itse olisin käyttänyt sanontaa Teemu Sihvonen myy vaikka paskaa penaalissa. Suosittelen ehdottomasti Teemua.


      • Anonyymi
        Dullamore_Dew kirjoitti:

        Itse olisin käyttänyt sanontaa Teemu Sihvonen myy vaikka paskaa penaalissa. Suosittelen ehdottomasti Teemua.

        Ainoa paska minkä Sihvoseen yhdistän on se paskanmaku, mikä jäi suuhun hänen kanssaan asioidessaan ostajan roolissa. En todellakaan käyttäisi omani tai sijoitusten myyntiin.


    • Broker

      Myy itse, säästät pitkän pennin

      • Anonyymi

        itse myynnissä on riski menettää koko omaisuus , naivi myyjä ei voi aavistaa kuinka juonikkaita ihmiset voivat olla , kierot ostajat voivat väärentää vaikka mitä, esim koiranpentu kauppias
        joutui vedätyksen kohteeksi kun päästi ostajat kotiinsa , toinen lähti myyjän kanssa keittiöön
        hakemaan kauppakirjaa , sillä aikaa ostajan kaveri nappasi pennun kainaloonsa ja katosivat ostajan kanssa mustaan yöhön maksamatta , eli kaikki on mahdollista , välittäjän läsnäolo
        tekee kaupasta turvallisemman , itse ostin tontin välittäjän avustaessa Espoosta 1988 sen piti olla rasitevapaa mutta 6kk jälkeen oma kauppakirjan kappale katosi , etsin sen Raastuvasta , sen loppuun oli lisätty että tonttia rasittaa kantatilan velat ja tontti myöhemmin vapautetaan
        niistä veloista eli vasta 10v päästä , en päässyt rakentamaan enkä myymään sitä .


    • TaistoTossavainen

      Kiitos vinkistä, soitankin tälle teemulle piakkoin taloni myyntiä koskevassa asiassa. Mikä muuten mahtaa olla johaconin keskimääräinen asunnon myyntiaika? Todella nuorekkaan ja iloisen näköistä porukkaa kotisivuilla oli välitys puolella.

    • ranta_sipi

      Sipin lähistöllä asuvien kannattaa laittaa äkkiä myyntiin. Vastaanottokeskus syö neliöhintoja pahasti.

    • apinaakoijataan

      Eipä ole yhtään hyvää välittäjää tullut vastaan. Omakotitalojen hinta-arvioissa välittäjät yrittävät polkea hintoja ja tavoitteena vain ja ainoastaan nopeat kaupat. Miksi maksaisin 4% palkkion siitä että välittäjä laittaa asunnon nettiin ja jää odottelemaan ostajaehdokkaita? Jos muutaman yleisnäytön järjestää nin palkkion pitäisi olla satasia eikä kymmeniä tuhansia.

      • Anonyymi

        välittäjä osaa puhua ostaja kandidaatin ympäri jos huomaa et se on vähänkin epävarma siitä mitä tahtoo


    • pikkufaktaatässä

      Ihan vaan realismia tässä nyt, että se välittäjää joka "arvio" asunnolle korkeimman eli "huimimman" hinnan. Ei ehkä välttämättä, ole ajan tasalla hinnoista. Luo PILVILINNOJA myyjille. Kokeilee onneaan. Ehkä?? on puutetta myyntikohteista. KYLLÄHÄN OSTAJA, IHAN OIKEASTI HINNAN PÄÄTTÄÄ. EI VÄLITTÄJÄ. EIKÄ MYYJÄKÄÄN.

      • Anonyymi

        Todellisuudessa sen lopullisen hinnan päättää myyjä tai ostaja. Näin on fakta.


    • HOOssio

      Eix toi Teemu ollu Habitassa sen Soneran äijän kans

    • PalmutVaanHeiluu

      Hyvinkäällä kämpissä jo 80% ilmaa....siinähän maksatte.....Terveisiä täältä portugalista!

    • Hintatieto

      Höpö höpö, 80 prosentin hourailija. Kyllä P-galin asuntojen hinnat tiedetään. Kiva kuitenkin, että pääsit sinne lomalle ja olet nähnyt palmun.

      • Ovat.pohjasakkaa

        Taannoin oli ohjelmia veronkiertäjistä jotka siirsi kirjansa Portugaliin, mutta Suomen terveyspalvelut kyllä kelpaavat ja niitä he vaativat. Ovatko he yhteiskunnon loisia ????????


      • Anonyymi
        Ovat.pohjasakkaa kirjoitti:

        Taannoin oli ohjelmia veronkiertäjistä jotka siirsi kirjansa Portugaliin, mutta Suomen terveyspalvelut kyllä kelpaavat ja niitä he vaativat. Ovatko he yhteiskunnon loisia ????????

        Olipa osuva kommentti myös nykyhetkeen. Veronkiertäjän pyrkivät nyt Suomeen kun korona kaataa Espanjassa ja Portugalissa. Saavat itse maksaa terveyskustannukset.


    • mikäonloinen

      Pitäisi ensin luokitella se loinen. Nämä tyypit on olleet Suomessa hyvässä asemassa ja aikanaan osa heistä maksanut enempi veroja, kun tavallinen palkansaaja ikinä saa palkkaa elämässään, että voiko loiseksi sellaista kutsua ?
      Vähän sama kun Urpilainen aikoinaan arvosteli Nalle Wahlroosia siitä, kun hän siirsi kirjansa Ruotsiin vältelläkseen Suomen perintöveroja. Urpilainen sanoi Suomen maksaneen Nallen koulutuksen aikanaan. Ainoa että Wahlroos on jo 2000-luvulla maksanut Suomen veroja 50 miljoonaa euroa, että siinä on koulunkännin lisäksi maksettu veroa moneen tarkoitukseen.

    • Yläpäästä

      Huomenna julkaistaan uusi kateellisuuskalenteri. Verratkaapa sen yläpään maksamia veroja itse maksamiinne.

    • Ahavaha

      EI tuot Superteemuu löytynyt kalenterist

    • pzookki

      En voi kyllä Johaconia suositella. Asiat eivät hoidu kuten sovitaan/luvataan. Siinä ei paljon välittäjän pärstävärkki pelasta jos jätetään hommat puolitiehen. Hyvinkäältä löytyy ammattitaitoisiakin välittäjiä, Johaconin kaverit eivät siihen porukkaan kyllä ole päässeet. Oman kokemuksen jälkeen etsin välittäjäni muualta ja samaa suosittelen myös muille. Olen muistanut tätä "palvelua" kyllä mainostaa kaikille jotka kokemuksia ovat kyselleet! Olin jo aiemmin kuullut vihjailuja ko.firmasta (negatiiviseen sävyyn) mutta en niitä vihjeitä uskonut. Kokemus kuitenkin opetti.

      • JohaconEIikinäENÄÄ

        Aivan samaa mieltä. Meillä Johacon tällä hetkellä välittäjänä ja vaihdetaan kyllä samantien, kun vaan sopimus menee umpeen. Ei olisi ikinä pitänyt valita koko toimistoa, paska maku jäänyt suuhun koko puljusta

        - Kuvien laatu ihan surkea, eivät osaa kameraa käyttää ilmeisesti ollenkaan. Eivätkä myöskään huolineet meidän itse tarjoamia kuvia, vaan tulivat vaan itse ottamaan kuvat, jotka ovat aivan yhtä kehnot kuin alkuperäiset.

        - Välittäjä kyllä piti alkuun suhteellisen tiiviisti näyttöjä, mutta toisinaan jopa vuorokauden varoitusajalla ja toisinaan unohtanut jopa meille ilmoittaa pitävänsä näytön. Ei kai kukaan tule näyttöön, jos ostaja ei edes tiedä että sellainen on. Jos välittäjä ilmoittaa perjantai-iltana pitävänsä sunnuntaina näytön, niin on se aika lyhyellä varoitusajalla, harva siinä ehtii sen ilmoituksen näkemään.

        - Lisäksi asuntoa käy esittelemässä itse kukin välittäjistä, tuskin osaisivat edes vastata kysymyksiin, jos joku jotain erikoisempaa kysyisivät, itse en edes enää muista kuinka monta henkilöä puljusta on käynyt kämppää näyttämässä..


      • ToimittavaHETI
        JohaconEIikinäENÄÄ kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Meillä Johacon tällä hetkellä välittäjänä ja vaihdetaan kyllä samantien, kun vaan sopimus menee umpeen. Ei olisi ikinä pitänyt valita koko toimistoa, paska maku jäänyt suuhun koko puljusta

        - Kuvien laatu ihan surkea, eivät osaa kameraa käyttää ilmeisesti ollenkaan. Eivätkä myöskään huolineet meidän itse tarjoamia kuvia, vaan tulivat vaan itse ottamaan kuvat, jotka ovat aivan yhtä kehnot kuin alkuperäiset.

        - Välittäjä kyllä piti alkuun suhteellisen tiiviisti näyttöjä, mutta toisinaan jopa vuorokauden varoitusajalla ja toisinaan unohtanut jopa meille ilmoittaa pitävänsä näytön. Ei kai kukaan tule näyttöön, jos ostaja ei edes tiedä että sellainen on. Jos välittäjä ilmoittaa perjantai-iltana pitävänsä sunnuntaina näytön, niin on se aika lyhyellä varoitusajalla, harva siinä ehtii sen ilmoituksen näkemään.

        - Lisäksi asuntoa käy esittelemässä itse kukin välittäjistä, tuskin osaisivat edes vastata kysymyksiin, jos joku jotain erikoisempaa kysyisivät, itse en edes enää muista kuinka monta henkilöä puljusta on käynyt kämppää näyttämässä..

        Kun mahdollinen ostaja haluaa näyttöön, niin myyjän täytyy pystyä järjestämään se vaikka tunnin varoitusajalla. Uusintanäyttö vielä lyhemmällä ajalla. Siinä mentiin snagarille syömään ja kohta tuli tieto kaupoista. Näyttöön on annettava mahdollisuus kun kauppaa asuntoaan.


      • TaitolajiOnOstaa

        Onhan se koti niin pyhä paikka, että ei sinne sisälle ostajaehdokkaita niin vain päästetä. Siitä on vaikea luopua. Eikä sitä kannata myydä kenelle tahansa kiireiselle näyttöä liian innokkaasti haluavalle, vaikka hän haluaisi maksaa pyydetyn hinnan. Kyllä jämtti on niin. Eikä kaikkien asuntovälittäjien ottamia kuvia pidä hyväksyä. Nehän saattavat ottaa kuvia jotka antavat ostajaehdokkaille realistisen käsityksen kämpästä.


      • kauppakäy
        JohaconEIikinäENÄÄ kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Meillä Johacon tällä hetkellä välittäjänä ja vaihdetaan kyllä samantien, kun vaan sopimus menee umpeen. Ei olisi ikinä pitänyt valita koko toimistoa, paska maku jäänyt suuhun koko puljusta

        - Kuvien laatu ihan surkea, eivät osaa kameraa käyttää ilmeisesti ollenkaan. Eivätkä myöskään huolineet meidän itse tarjoamia kuvia, vaan tulivat vaan itse ottamaan kuvat, jotka ovat aivan yhtä kehnot kuin alkuperäiset.

        - Välittäjä kyllä piti alkuun suhteellisen tiiviisti näyttöjä, mutta toisinaan jopa vuorokauden varoitusajalla ja toisinaan unohtanut jopa meille ilmoittaa pitävänsä näytön. Ei kai kukaan tule näyttöön, jos ostaja ei edes tiedä että sellainen on. Jos välittäjä ilmoittaa perjantai-iltana pitävänsä sunnuntaina näytön, niin on se aika lyhyellä varoitusajalla, harva siinä ehtii sen ilmoituksen näkemään.

        - Lisäksi asuntoa käy esittelemässä itse kukin välittäjistä, tuskin osaisivat edes vastata kysymyksiin, jos joku jotain erikoisempaa kysyisivät, itse en edes enää muista kuinka monta henkilöä puljusta on käynyt kämppää näyttämässä..

        Ei se ihan huono firma ole jos yrittäjän verotettava tulo on 150000. Siihen rahaan on saanut myydä monta asuntoa.


      • Tuskanonkija

        Aika hyvin tuo Jussi on hillottanut, kun firma on tehnyt samaan aikaa tappiota.
        Äijä nostanut 150k ja firma -32k v.15-16 tappiolla ja 16-17 37k voittoa.


      • Anonyymi
        kauppakäy kirjoitti:

        Ei se ihan huono firma ole jos yrittäjän verotettava tulo on 150000. Siihen rahaan on saanut myydä monta asuntoa.

        Siinä on mukana rakennushommat ja huoltotoimia. Ei kiinteistövälitys yksin tuota ole tuottanut.


      • Anonyymi

        En suosittelisi myöskään Johaconia . Huijareiden kärkipäässä. Ei mitään osaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittelisi myöskään Johaconia . Huijareiden kärkipäässä. Ei mitään osaamista.

        👍👍


    • MyyItse

      Riippumatta siitä myytkö asunto-osaketta vai kiinteistöä niin tärkein ohje on se että uuteen ei missään nimessä kannata sitoutua ennen kuin vanha on myyty. Jos uusi on jo ostettu niin sitten välittäjät vedättävät härskisti hintaa alaspäin ja pelottelevat kahden asunnon loukulla. Kiinteistöjen kohdalla välittäjät vain katsovat tilastoja selvittämättä ollenkaan minkälaisia taloja on myyty. Tilastoissa kivitalot ja älvsby-talot näkyvät samalla tavalla kiinteistöinä vaikka näistä jälkimmäinen on asuinkelvoton parakki.

      Kannattaa aluksi ainakin yrittää myydä itse. Vaikka kiinteistökauppa onkin hankalampi niin käytännön järjestelyt voi hoitaa välittäjän avustuksella jolloin kustannukset ovat satasia perinteisen kymmenien tuhansien välityspalkkion sijaan.

    • quula

      Tietyn joukkueen kanssa en tule olemaan missään tekemisissä...

    • wfertggvb

      Riitta Sainio ammattitaitoinen. Iske kiinni ja ota se.

      • JoriNevalainen

        Se on kyllä jo aika iäkäs, ettei nyt ihan huvita iskeä kiinni. Ajattelin jotain hivenen nuorempaa.


    • taalata

      Oma kokemus Johaconista ei päivänvaloa kestä. En suosittelisi vihamiehellekään.

    • Entinenasiakaställe

      Minä en voi suositella erästä välittäjää ent. Anttilan lähellä. En viitsi avata asiaa enempää, mutta sen verran sanon että ottakaa kaikki kirjallisina viimeiseen asti. Ei ollut minulle ainakaan luotettava välittäjä.

    • hitsaajasta

      Tappiota on näyttänyt joukkue tuottavan, joten varmaan taistelevat olemassa olostaan...Vaikka viime vuodet pitäis olla hyvää aikaa...

    • Anonyymi

      Me olemme oman kodin ja 2 sijoitusasuntoa ostaneet Sami Paulig nimiseltä välittäjältä on nykyään Huoneistokeskuksessa (2019). Voin suositella lämpimästi, helppo ja mukava tapaaminen ja hyvä hintakin saatiin. Aiemmin OPlla saimme “ei niin hyvää” palvelua.

    • Anonyymi

      Huoneistokeskus Hyvinkää ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    • Anonyymi

      Antaisin huoneistokeskukselle 6 tähteä.

    • Anonyymi

      Laitan itsekkin asunnon myyntiin ja muutan rauhallisemmalle seudulle kokonaan toiseen kaupunkiin.
      Kiitoksia vaan kauppakeskuksen mukana tulleet lieveilmiöt mukavineen kulttuureineen päivineen.
      No se hyvä puoli kauppakeskuksessa on että voi valehdella että asunto on "hyvällä sijainnilla"

    • Anonyymi

      Sami Paulig! Monet pyysimme meillä käymään ja hänet valittiin. Erinomainen markkinoija, saimme talosta 10t. enemmän kuin luulimme. Loistava palvelu!!! Nyt jo uudessa kodissa <3

      • Anonyymi

        Eikä ole edes LKV tutkintoa !


    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vinkeistä annettiin koti myyntiin ja Sami Paulig myi kahdessa päivässä joten ollaan enemmän kuin tyytyväisiä!

      • Anonyymi

        Paras Hyvinkäällä!


    • Anonyymi

      Kiitos paljon! Sami Paulig myi myös meidän 3h nopeasti, erinomaista työtä vaikka 2 muuta nimeltä mainitsematonta välittäjää ei saanut myytyä kun ei sijainti kelvannut.

    • Anonyymi

      SP-Koti Hyvinkäällä on erinomainen! Ainakin siellä Stella ja Pia ovat todella ammattitaitoisia, sekä hyvämaineisia välittäjiä. Välityspalkkiokin on kohtuullinen, joten kannattaa ainakin pyytää arviokäynnille.

      • Anonyymi

        Aina kannattaa pyytää arvio ja palveluun liittyvät seikat varsinkin jos ensimmäistä kertaa paikkakunnalla kauppaa asuntoaan. Usein se kalleimman välityspalkkion ottava ei ole paras. Kiinteistöalalla muutoinkin toimivat tietävät toimistoista paljon.


      • Anonyymi

        Meillä päinvastaista kokemusta tästä. En kerro sen tarkemmin muuta kuin että en suosittele.


    • Anonyymi

      Kiitokset! Sami Paulig myi meidän haastavan kohteen pois! (Oli aiemmin kahdella välittäjällä)

    • Anonyymi

      Op koti Jari Kivinen, vahva puolto.

      • Anonyymi

        Hyvä kiinteistövälittäjä ei vedätä hintoja ylöspäin, vaan tarkkailee myyjän tuntoja, ja motivoi sekä ostajaa että myyjää realismiin. Kun ostaja saa (asiantuntevan kiinteistövälittäjän määrittelemästä) pyydetystä hinnasta tingittyä 5...7 prosenttia, niin yleensä kauppa onnistuu. Tämä on tilastoa.


    • Anonyymi

      Sami Paulig oli aivan paras! Erittäin ammattitaitoinen ja osaava markkinoija. Meillä ainakin tuli isompi tili kuin oltiin toivottu, ehdottomasti välityspalkkion arvoinen! Vahva suositus.

      • Anonyymi

        Lopeta jo, Sami! Ei tämä ole mainospalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo, Sami! Ei tämä ole mainospalsta.

        Ei taida Samilla olla aikaa täällä pyöriä kun katsoo kuinka paljon kohteita myynnissä useassa kaupungissa 🤔 itse pitkänlinjan sijoittaja ja minun kommentti kyllä tämä.
        Terveiset kaupoilta.
        Ja siis suositus pitää. 👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida Samilla olla aikaa täällä pyöriä kun katsoo kuinka paljon kohteita myynnissä useassa kaupungissa 🤔 itse pitkänlinjan sijoittaja ja minun kommentti kyllä tämä.
        Terveiset kaupoilta.
        Ja siis suositus pitää. 👍👍

        Eihän tuolla ole edes LKV-tutkintoa !!! Ettäs kehtaatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuolla ole edes LKV-tutkintoa !!! Ettäs kehtaatte.

        Onhan meillä pappejakin ilman koulutusta, on lääkäreitä ilman koulutusta. Paperit on mutta niitä voi tulostaa.
        Kaupanteko ei vaadi koulutusta vaan oikean tyyppisen ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan meillä pappejakin ilman koulutusta, on lääkäreitä ilman koulutusta. Paperit on mutta niitä voi tulostaa.
        Kaupanteko ei vaadi koulutusta vaan oikean tyyppisen ihmisen.

        LKV - tutkinto kertoo että faktat välittäjällä on tiedossa ja pätevyys. Asian kiertäminen tekosyllä ei auta. Ilman koulutusta olevat lekurit lähtevät sairaaloista ym. kuin leppäkeihäs. Ihme selittelyä.


    • Anonyymi

      Mainostamatta muutama fakta. Pitkään alalla toimineet hyvinkääläiset yritykset ovat luotettavuudellaan aikaansaaneet maineen joka pitää. He osaavat hoitaa ja opastaa mm. ensiasunnon ostajiakin joita ketjussakin esiintyy. Varttuneemmat eivät täällä kysele aiheesta jo tietäen, mutta myös heidän avustuksellaan pääsee alkuun ensimmäisessä kaupassa. Seuraavat menee jo kokemusten kautta.

      • Anonyymi

        Aivan oikein. Uudet vasta paikkakunnalla aloittaneet käyttävät kaikki konstit mainostamiseen. Härskeimmät mainokset usein poistuvat, mutta vippaskonsteja aina riittää.


    • Anonyymi

      Huoneistokeskus ❤️

      • Anonyymi

        Omistus ulkomailla. Maksetaanko veroja lainkaan Suomeen ???? Periaatekysymys.


    • Anonyymi

      Miksi käyttää asunnon tai mökin myyntiin välittäjää. Itse ole myynyt kaksi asuntoani ilman välittäjää, säästänyt monta tonnia. Pankki tekee tarvittaessa kauppakirjat.

      • Anonyymi

        Noin 10 v ja ei löytynyt välittäjää !

        Vaikee laji.


      • Anonyymi

        "Hyvä" kiinteistönvälittäjä on kai se, joka tekee firmalleen hyvän vuosituloksen. Siihen tarvitaan hyvää asuntojen välitysmäärää, joista hieman pienemmälläkin katteella kertyy hyvä saldo vuositasolla. Eli välittäjän on oltava asiantunteva mutta myös lipevä ja suostutteleva, jotta voi saada myyjän ja ostajan tuntemaan, että hinta on kohdallaan. Tällöin kauppa toteutuu nopeasti. Tällaisista ammattilaisista jää yleensä mukava kuva. Moni itse asuntoaan myyvä ei teidä asuntonsa arvoa. Joissakin tapauksissa asunto menee alihintaan, jolloin myyjä luulee olevansa hyvä myyjä, kun sai kämppänsä kaupaksi nopeasti. Omistaja voi myöskin luulla asuntoaan arvokkaammaksi mitä sen reaaliarvo on. Nuo välittäjän rohmuamat tonnit tosiaan voi säästää myymällä itse asuntonsa, mutta kannattaa seurata alueen hintatasoa ja toteutuneitä neliöhintoja. Omakotitalon myynti ja osto on paljolti tunnepohjaista toimintaa, ja siihen sisältyy paljon riskejä. Osakehuoneiston kohdalla on isännöitsijän todistus joinkinlainen pohja, josta hintaa voi alkaa keksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä" kiinteistönvälittäjä on kai se, joka tekee firmalleen hyvän vuosituloksen. Siihen tarvitaan hyvää asuntojen välitysmäärää, joista hieman pienemmälläkin katteella kertyy hyvä saldo vuositasolla. Eli välittäjän on oltava asiantunteva mutta myös lipevä ja suostutteleva, jotta voi saada myyjän ja ostajan tuntemaan, että hinta on kohdallaan. Tällöin kauppa toteutuu nopeasti. Tällaisista ammattilaisista jää yleensä mukava kuva. Moni itse asuntoaan myyvä ei teidä asuntonsa arvoa. Joissakin tapauksissa asunto menee alihintaan, jolloin myyjä luulee olevansa hyvä myyjä, kun sai kämppänsä kaupaksi nopeasti. Omistaja voi myöskin luulla asuntoaan arvokkaammaksi mitä sen reaaliarvo on. Nuo välittäjän rohmuamat tonnit tosiaan voi säästää myymällä itse asuntonsa, mutta kannattaa seurata alueen hintatasoa ja toteutuneitä neliöhintoja. Omakotitalon myynti ja osto on paljolti tunnepohjaista toimintaa, ja siihen sisältyy paljon riskejä. Osakehuoneiston kohdalla on isännöitsijän todistus joinkinlainen pohja, josta hintaa voi alkaa keksiä.

        Asiallinen viesti, eikä piilomainontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiallinen viesti, eikä piilomainontaa.

        Kuka mitäkin arvostaa. Nopeita kauppoja pohjahintaan vai paneutumista asiaan ja suurempaa voittoa. Itse käyttäisin kokenutta välittäjää.


    • Anonyymi

      Kertokaas moniko myy nykyään ilman välittäjää? Vähän houkuttelisi, mutta onko hirveä homma?

      • Anonyymi

        Ei se mikään hirveä homma ole, riippuu kohteesta. Helposti myytävä kohde menee helposti ilman välittäjääkin.


      • Anonyymi

        En myisi itse, HYVÄ välittäjä saa asunnosta aina paremman hinnan kuin itse myydessä.
        Kyllä nämä suomen parhaat huippumyyjät ovat syystä parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En myisi itse, HYVÄ välittäjä saa asunnosta aina paremman hinnan kuin itse myydessä.
        Kyllä nämä suomen parhaat huippumyyjät ovat syystä parempia.

        Tämä varmasti riippuu kanssa kohteesta. Kai se on hyvä jos on huippuvälittäjä huippukohteelle mutta peruskämppään paavolasta ei varmaan paljoa vaikuta kuka on myyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä varmasti riippuu kanssa kohteesta. Kai se on hyvä jos on huippuvälittäjä huippukohteelle mutta peruskämppään paavolasta ei varmaan paljoa vaikuta kuka on myyjä.

        Meillä ei kukaan tarjonnut mitään kun myimme itse, sijainti heikko. Välittäjällä meni suhtkoht nopeasti. Hyvinkäällä muutama tosi hyvä välittäjä.
        Meillä oli Vehkojan kohteessa Huoneistokeskus pitkän harkinnan jälkeen. Uusi koti myös heidän kauttaan.


    • Anonyymi

      Unelmatupa on hyvä! Suosittelen lämpimästi, välittäjä/yrittäjä on mukavan lupsakka mutta erittäin aktiivinen ja aikaansaava, miellyttävä asioida sekä ostajana että myyjänä. Ihan huippuhyvää palvelua Hyvinkään mittakaavassa.

    • Anonyymi

      Suosittelen itse asunnon myymistä. Siinä säästää paljon ja kaiken avun saa näistä sivustoista mihin asunto laitetaan myyntiin(etuovi ja oikotie ym.). Minä olin täysin kokematon tuossa ja lakiavut ja ilmoituksenlaittajmiseen saa avun. Välittäjät ottavat aika suolaisia palkkioita verrattuna työhön minkä tekevät. On varmasti hyviäkin. Mutta monet pitää hyvät myyntipuheet että heidät valitaan, mutta käytännössä käytös muuttuu sitten täysin. Ja en nyt yleistä, tämä oli minun kokemukseni. Sivustoilta näkee hyvin paljonko asuntoa on katsottu, kannattaa satsata hyviin kuviin ja tekstiin.Näistäkin saa vinkkejä sivustoilta. Minä en enää koskaan käyttäisi välittäjää tämän jälkeen. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, kannattaa vertailla.

    • Anonyymi

      Luin tämän, kyllä kunnollinen välittäjä on korvaamaton näissä hommissa. Omalle kohdalle on sattunut loistava välittäjä, ja kiitollinen saa olla.
      Pitää ymmärtää arvostaa ammattilaista oikealla ajalla.

    • Anonyymi

      UnelmaTupa Antti Tolonen, jos haluat yksilöllistä palvelua ja ammattitaitoisen välittäjän. Pitää sinut ajan tasalla ja selvittää kaikki mitä sinun kuuluu ja on muutenkin hyvä tietää. Antilta on helppo kysyä itseä askarruttavia asioita. Ennen kaikkea: Myi asuntoni parissa viikossa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe