taksi huono busines.

autoilijakirkkonummi

Koko taksi homma vapaaksi.Kuka tahansa saa ajaa ja ottaa siitä mitä haluaa.Ainoa joka hyötyy nykytilasta on valtio.Juuri juuri pärjää,kun on koko ajan töissä.Asiakkaat valittaa hinnasta ja kaikkia vituttaa. Mutta eihän noi mitään vapauta,kun normaalissa markkinataloudessa joku vois saada jotain sukan varteen.

9

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menenukkumaan

      Mene nukkumaan ja juo vähemmän. Kiitos.

    • selvänäaamulla

      Ja heti aamulla tuossa kunnossa, saa ottaa mitä haluaa, koska vaan.

    • czfghjyui

      Mä olen samoilla linjoilla. Vituttaa tämä valtion holhoaminen ja ala itse vielä oikein haluaa että sitä holhotaan. Melko perverssiä.
      Mä ainakin haluaisin itse hinnoitella palveluni ja profiloitua nimen omaan omalla yrityksellä. Nykysysteemillä se ei ole taloudellisesti järkevää. Saman saa vaikka kuinka paskasti hoitaisi hommansa. Laadulla ja hyvällä palvelulla ei ole mahdollista saada yhtään enempää kuin paskalla palvelulla ja huonolla laadulla. Todellista sosialismia.

    • Renginretale

      Kyllähän se on kysynnän puute, mitä tässä ketjussa yritetään kompensoida lupien vapauttamisella. Pääkaupunkiseudulla olisi valtava edistysaskel pelkästään se, että toiminta laitettaisiin yhden järjestelmän alle (ts. Htd:n ja Lähitaksin osakkeet sulautettaisiin yhteen). Olisi taloudellisesti kaikkien etu, mutta tällainen on ajatuksenakin mahdoton, kun ottaa huomioon, kuinka uudistusmielistä porukkaa molemmista leireistä löytyy.

      • xxxxxxxxxxxxx

        Pitkään aikaan fiksua juttua.

        HTD:n ja lähitaksin yhdistäminen onkin sitten toinen juttu, mutta mitä sitten?

        Tähän on pirun yksinkertainen keino jolla saadaan turha tyhjänä ajaminen edes takas loppumaan,,,,,,,,,,,,,

        Lentokenttä vapaaksi kaikille

        Tämä on pitkässä juoksussa jopa Vanukkien etu, uskokaa pois


    • kaikkäy

      Kaksipiippuinen juttu. Kuka ajaa yöllä satunnaisen kyydin varsinkin maaseudulla. Kuoritaan kerma ja muihin hommiin. Eikuvapaaks vaan?

      • fdgerthyjuilop

        Sellaista se on, kaikkea ei voi saada. Ei siellä landella ole muitakaan palveluja koska siellä ei ole palveluille riittävää kysyntää. Miksi ylipäätään sen taksin on päivystettävä omalla kustannuksellaan jossain syrjäkylällä vain siksi että joskus joku saattaa tarvita satunnaisesti kyytiä? Ei siellä kylillä liikkuisi bussejakaan jos kunta ei sitä liikennettä ostaisi. Rahasta kaikki on loppupeleissä kiinni, mutta nyt ainoa maksumies on se taksiautoilija joka päivystää ilmaiseksi siltä varalta että korpikylän ainoa asukas "Alma" saa auton jos sattuu haluamaan joskus ajella jonnekin.


    • Renginretale

      Lupien vapauttaminen ei todellakaan helpota sivukylien autonsaantia ja tämä asia oli esillä viime vuoden taksilakikeskustelussa ihan päättäjätasolla. Jokainen kuljettaja suuntaa pääsääntöisesti sinne, mistä sen kyydin todennäköisimmin saa ja kyllä yhden keskiolutkuppilan pitäjät ovat sen genren ulkopuolella.

    • Dghdghdgjryjry

      Lupien vapautuminen ei muuta kustannusrakennetta.Lupien vapauduttua olis imahdotonta järjestää 24/7 saatavuus,koska kukan täysijärkinen ei tuhlaa aikaansa tappiolliseen päivystämiseeen.Lupien vapauduttua myös hinnoittelu vapautuu.Tämä tulee väistämättä kutsumaan puoleensa "yrittäjiä"joiden liikeidea perustuu kusettamiseen.Suomessa on nyt tiheämmin autoja per asukas kuin vapaan politiikan Ruotsissa.Suomen muutamaan isoon kaupunkiin luonnollisesti tulisi hetkellinen lisäys takseja,kun ymmärtämättömät tulisivat koittamaan kuinka kultaa vuollaan.Pieniltä paikkakunnilta palvelut joko katoaisivat kokonaan,tai autoilijoiden tulisi hinnoiltella palvelu huomattavan kalliiksi.Kun automäärä sitten asettuu markkinoiden mukaan isommissa kaupungeissa,asiakkaiden tulee opetella tilaamaan se luotettava taksi,odoteltava nykyistä kauemmin ja maksettava kovempi hinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      629
      3831
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1700
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1487
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      39
      1433
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1409
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1309
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1126
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      48
      1036
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      1001
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      949
    Aihe