Minulla on oikea usko

Eenokki

Lutherilaisuus kuten raamattu opettaa, ettei ihmistä vanhurskauteta hänen uskonsa perusteella, vaan ihminen uskoo, koska Jumala vanhurskauttaa hänet Kristuksessa. ”Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät” (Jh 15:16).

Lutherilainen usko siinä on oikea vanhurskautustapa kun taas uudestikastetut opettavat näin:

1.Tee parannus koska vain vaikka jäisit kiinni ollessasi omenavarkaissa.
Sano jumalattomien luterilaisten kuullen, nyt minä vapautan itseni Yli-Vainion nimessä.

2.Olla käsien alla polvistuneena tuolin edessä ja ihmishirviöt huutavat kurkku käheänä allahiansa ja sitten julistavat autuaaksi varsinkin jos hymy näyttää olevan autuaallista. Vaikka maassa makaisi silmät seläällään, sätkien.

3.Heikommilla ja eritoten aroilla on usein merkit...housuissa ja sen huomaa ainakin se joka selkäpuolella ajaa demoneita ulos.(Ei suositella heikkohermoisille.)

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Eenokki

        Peku ei tunne lutherilaisuutta mutta minä ja luther säätiön papit tunnemme varsin hyvin vanhurskauttamisopin joka on niitä keskeisimpiä oppeja lutherilaisuudessa. Lue ja ymmärrä sinä ex. hellari.


      • pate.p.p

        Kerrankin olen Pe.ku kanssasi samaa mieltä.


      • KTSEiKirj

        Siis huom. "Yksin armosta uskon kautta" eli armo kärjessä mennään ja usko on vain väline.


      • Eenokki
        pate.p.p kirjoitti:

        Kerrankin olen Pe.ku kanssasi samaa mieltä.

        No siinä tapauksessa olet menossa Pekun kanssa helvetin tuleen.


      • pate.p.p kirjoitti:

        Kerrankin olen Pe.ku kanssasi samaa mieltä.

        Kiitoksia paljon.

        Eenokki töpeksi tietämättömyydessään pahasti.
        Haukkui helluntailaisia siitä, joka sattuu olemaan ihan sanatarkasti sen yhteisön oppi, jota hän itse edustaa.

        Hän ei kai edes tiedä luterilaista tai Luthersäätiön oppeja ja silti kuuluu niihin ja sattuu tällasia munauksia.


    • Eenokilleviesti

      Eenokki. Hedelmistä puu tunnetaan. Sinutkin.
      Lue tässä vaikka aamutuimaan Roomalaiskirje läpi. Ei siinä mene, kuin pieni hetki.
      Lue ja punnitse itsesi Sanaan peilaten.
      Tähän ei tarvitse vastata, tee vain se, vaikka osaisit sen kirjeen ulkoakin.

      • Eenokki

        Peilaa sinä vain se peräpääsi siinäkään ei mene kauan aikaa. Saman ilmeen näet kun kohotat peilin kasvojesi eteen. Tee se hymyillen.
        Näet että nehän ovat kuin veljekset keskenään.


    • kukatietää

      Onko tuo "eenokki" aivan terve?

      Kirjoituksista päätellen EI!

      • Eenokki

        Sinäkin peilasit ja mitä näitkään?
        Kaksoisolentosiko?


    • Usko_on_kuallu

      Tottakai jokaisen usko on itselleen se oikea usko. Vaikka uskois viinapiruun tai joulupukkiin! Kun usko on ihmisen aivoissa, ei kenenkään toisen usko voi olla se oma oikea...

      No ompas se nyt vaikea selittää. Ymmärrätte pointin?

      • Eenokki

        Uudestikastajilla on usko siinä ylöskohotetussa kädessä ja siitä vanhimmisto tekee jumalolennon, kurjien huutaessa aameniaan.


    • S.A

      Sinä et ole Eenokki arvollinen puolustamaan luterilaisuutta ja Lutheria! Jos et itse TAHDO päästä vapaaksi riivaajistasi (niitä on varmasti enemmän kuin yksi!), niin itsepähän olet osasi valinnut!

      • Eenokki

        Minähän olen tunnetusti läpeensä raamatullis-lutherilainen ja sinun pitäisi kumartaa minua. Ainakin kohdatessa minut, hypätä vaikka vesiojaan.


      • S.A

        Saata nakin yritti saada Jeesuksen kumartamaan itseään. Ja sinä pahojen henkien käskystä sanot, että minun, jossa on Jumalan Henki, pitäisi kumartaa sinua? Tee toki isäsi töitä ja puhu hänen sanojaan!


    • Cthermmiii

      Olet valinnut väärin ! Islamilaisuus on ainoa oikea usko , ei mikään uskomus . Käännä takkisi : sanonnanmukaan .

    • cthermi

      Eenokista tuli hiljainen?

    • TurhaLuulla

      "Oikea usko" on oksymoron, niin kuin valtavan pieni tai kauhean ihana.
      Usko sanotaan uskoksi, koska kyseessä on usko, ei siis totuus.
      Jos usko olisi todistettavasti oikea, kyseessä olisi tieto.

      • Niin, usko ja tieto on toistensa vastakohtia.


    • Aina on oikea usko jos Isä joka Taivassa ON. On sen uskon antanut sulle.

      • Et olekaan varma uskostasi, kun käytät "jos"-sanaa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Et olekaan varma uskostasi, kun käytät "jos"-sanaa.

        Huvittava olet kun noin päättelet. Mutta eihän ateistilta voi odottaa täytä ymmärystä joka vain Pyhän Hengen kautta tulee. Vaí miten nyt suomenkielellä sitä ilmaisee? JOS sinulle yritän sanoa että jos sulla on oikea usko ??? Niin eihän minä silloin puhun itsestä? Onko vaikeeta tajuta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe