Neljä oikaistavaa asiaa

Näkijä1

1.Kun nyt mormonikirkko on vihdoin myöntänyt Joseph Smihillä olleen noin 30-40 vaimoa niin milloin se lakkaa vääristelemästä tietoa Pyhästä Hengestä joka sai taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel, joka on elänyt lihassa useamman elämän kuin kukaan muu persoona, että hänellä voi olla lihaa ja luuta oleva ruumis.

2. Milloin mormonit korjaavat tiedon että Joseph Smithille vuodesta 1823 jKr alkaen ilmestynyt Moroni ei ollut Mormonin poika Moroni vaan Nefin kansan johtajana noin 74 eKr elänyt Moroni. Tuo enkeli Moronin ilmestymisen Joseph Smithille ja kultalevyjen palauttamisen piti olla yksi suurimpia kirkkauden ilmoituksia mitä piti ilmoittaa lopun aikana.

3. Milloin mormonit alkavat opettaa että Mormon kuoli vasta 387 jKr eikä 385 jKr eli Mormon ei kuollut Kumoran taistelussa. Mormon kuoli vasta 387 jKr joko haavan jälkiseurauksiin tai luonnollisesti tai laamanilaisten surmaamana. Jälkimmäistä vaihtoehtoa, että laamanilaiset olisivat surmanneet Mormonin, pidän epätodennäköisenä.

4. Kaikki ihmiset luotiin taivaassa aikojen alussa, mutta milloin Mormonit lakkaavat opettamasta väärin että kaikki ihmiset syntyvät vain kerran maan päälle ja sen jälkeen palaavat taivaaseen.

32

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turpakiinnni

      Kaikki neljä kohtaasi ovat väärin siinä missä mormonien opetukset. Suosittaisin sinua käymään persukoulun loppuun.

      • näkijä1

        Kiitän ohjeestasi mutta jos minä olisin hiljaa niin Jumala laittaisi kivetkin huutamaan.


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        Kiitän ohjeestasi mutta jos minä olisin hiljaa niin Jumala laittaisi kivetkin huutamaan.

        Väärin. Kivet eivät huutaisi, vaikka sinä olisit hiljaa.


      • näkijä1

        Luukas 19 jae 40. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        Luukas 19 jae 40. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".

        Ei pidä paikkaansa. Tuo nähtäville huutavia kiviä. Siis ihan itsestään huutavia. Muutoin vaikene iäksi. Viittaukset satukirjoihin eivät riitä.


      • näkijä1

        Jos Jeesus on sanonut noin niin minä voin hyvin siteerata hänen sanomisiaan. Missä sinun uskosi on? Jeesus sanoi että jos hänen seuraajansa olisivat hiljaa niin kivetkin huutaisivat. Etkö siis usko Jeesuksenkaan sanoja?

        Toisekseen Jumala ei näytä ennusmerkkejä uskottomille koska jos he näkisivät ennusmerkkejä heidän uskonsa tulisi näkemisestä eikä uskosta.


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        Jos Jeesus on sanonut noin niin minä voin hyvin siteerata hänen sanomisiaan. Missä sinun uskosi on? Jeesus sanoi että jos hänen seuraajansa olisivat hiljaa niin kivetkin huutaisivat. Etkö siis usko Jeesuksenkaan sanoja?

        Toisekseen Jumala ei näytä ennusmerkkejä uskottomille koska jos he näkisivät ennusmerkkejä heidän uskonsa tulisi näkemisestä eikä uskosta.

        Miksi pitäisi uskoa Jeesuksen sanoja? Eikä Jeesukselta edes ole jäänyt yhtään omakätistä tekstiä.

        Tuo nyt niitä huutavai kiviä nähtäväksi tai vaikene.


      • Näkijä1

        Työn tekijä ei yleensä tallenna kirjoituksia vaan sen tekevät muut.
        Jumalattomilla ei ole rauhaa jos he odottavat ennusmerkkejä mutta Jumala kyllä saa kivetkin huutamaan jos haluaa mutta mitä ihminen on häntä käskemään.


      • Turpakiinnni
        Näkijä1 kirjoitti:

        Työn tekijä ei yleensä tallenna kirjoituksia vaan sen tekevät muut.
        Jumalattomilla ei ole rauhaa jos he odottavat ennusmerkkejä mutta Jumala kyllä saa kivetkin huutamaan jos haluaa mutta mitä ihminen on häntä käskemään.

        Todista nyt vihdoin se kivien huutaminen tai vaikene!


      • näkijä1

        Etkö huomannut että sanoin että "jos minä olisin hiljaa niin Jumala laittais kivetkin huutamaan". Mutta kun minä en saa suutani kiinni niin et tule näkemään ennusmerkkejä joita ilman et usko mitään. Uskosi siis perustuu näkemiseen eikä uskomiseen.


      • Turpakiinnni

        Pelkkää huuhaata siis. Väitteitä ilman todisteita.


    • näkijä1

      Vuonna 385 jaa. käytiin nefiläisten ja laamanilaisten välillä taistelu Kumoran kukkulalla. Tuossa taistelussa nefiläiset tuhottiin täydellisesti ottamatta lukuun muutamia harvoja. Tuohon sotaan yllyttäjinä oli 7 nefiläistä sotapäällikköä 130000 tuhannen joukkoineen.

      Loput nefiläiset 490000 olivat pakotettuja lähtemään tuohon sotaan. Laamanilaiset surmasivat kaikki nefiläiset ottamatta lukuun 24 nefiläistä ja 5 nefiläistä jotka olivat päässeet pakenemaan etelänpuoleisiin maihin sekä yhtä nefiläistä joka oli karannut laamanilaisten puolelle.

      Laamanilaiset eivät surmanneet Mormonia vuonna 385 jaa. niin kuin Mormonin poika Moroni sanoo (Mormonin kirja,Mormon 8 luku jae 3) vaan hän haavoittui käsivarteen. Mormon kuoli vuonna 387 jaa. joko haavan jälkiseurauksiin tai surmattiin tai luonnollisesti.

      Kahdestakymmenestäneljästä nefiläisestä jotka jäivät henkiin Mormonin kanssa, laamanilaiset surmasivat myöhemmin 5. 2 näistä sotapäälliköistä jotka johdattivat nefiläisiä tuhoon vuonna 385 jaa. eli myöhemmin vuonna 1829 jaa. jolloin he olivat mukana Mormonin kirjan alkuun saattamisessa.

      He onnistuivat saamaan Joseph Smithin uskomaan että hänelle ilmestynyt enkeli Moroni oli elänyt aikaisemmin Mormonin poika Moronina (he tiesivät että Joseph Smithille ilmestynyt enkeli Moroni eli aikaisemmin Nefin kansaa hallinneena Moronina noin 70 eaa. mutta väittivät kivenkovaan Joseph Smithille että enkeli Moroni oli Mormonin poika Moroni eksyttääkseen ja muuttaakseen yhden tärkeimmistä kirkkauden ilmoituksista joita piti ilmoitettaman evankeliumin palautuksessa) vaikka enkeli Moroni joka ilmestyi Joseph Smith nuoremmalle oli nefin kansan johtajana noin 74 eaa. hallinnut Moroni

      • Turpakiinnni

        Ei pidä paikkaansa. Taas pelkkää höpölöpösatua.


      • Näkijä1

        Sinä taas et tiedä mikä on totta ja mikä satua koska sinulta puuttuu eräs ominaisuus, äly.


      • Turpakiinnni
        Näkijä1 kirjoitti:

        Sinä taas et tiedä mikä on totta ja mikä satua koska sinulta puuttuu eräs ominaisuus, äly.

        Juttusi kumpuavat älyn puutteesta. Et erota satuja ja todellisuutta.


      • Lukenut

        Mormonin kirja luku 8, jae 3: "Ja myös minun isäni he tppoivat, ja minä jään yksin kirjoittamaan murheellista kertomusta kansani tuhosta..." jne.
        Tarkoitatko sanoa, että tämä kirja ei puhu totta?
        Mihin sitten uskotte?


      • Turpakiinnni
        Lukenut kirjoitti:

        Mormonin kirja luku 8, jae 3: "Ja myös minun isäni he tppoivat, ja minä jään yksin kirjoittamaan murheellista kertomusta kansani tuhosta..." jne.
        Tarkoitatko sanoa, että tämä kirja ei puhu totta?
        Mihin sitten uskotte?

        Ei tietenkään puhu totta. 1800-luvulla kirjoitettu satukirja.


      • Näkijä1
        Lukenut kirjoitti:

        Mormonin kirja luku 8, jae 3: "Ja myös minun isäni he tppoivat, ja minä jään yksin kirjoittamaan murheellista kertomusta kansani tuhosta..." jne.
        Tarkoitatko sanoa, että tämä kirja ei puhu totta?
        Mihin sitten uskotte?

        Kumoran taistelu käytiin vuonna 385 jKr ja Mormon kuoli vasta vuonna 387 jKr. Olisivatko laamanilaiset olleet niin raakoja tai tietämättömiä että he olisivat surmanneet ensimmäisen taivaallisen esiisänsä Chamuelin joka oli myös laamanilaisten ensimmäinen taivaallinen esiisä?

        Jos olisivat niin heidän päällensä olisi tullut aikamoinen kirous. Laamanilaiset jättivät eloon 30 nefiläistä joista he surmasivat myöhemmin 5 nefiläistä. On mahdollista että laamanilaiset surmasivat Mormonin mutta se tapahtui vasta vuonna 387 jKr eli kaksi vuotta Kumoran taistelun jälkeen?


      • Oikaisu
        Näkijä1 kirjoitti:

        Kumoran taistelu käytiin vuonna 385 jKr ja Mormon kuoli vasta vuonna 387 jKr. Olisivatko laamanilaiset olleet niin raakoja tai tietämättömiä että he olisivat surmanneet ensimmäisen taivaallisen esiisänsä Chamuelin joka oli myös laamanilaisten ensimmäinen taivaallinen esiisä?

        Jos olisivat niin heidän päällensä olisi tullut aikamoinen kirous. Laamanilaiset jättivät eloon 30 nefiläistä joista he surmasivat myöhemmin 5 nefiläistä. On mahdollista että laamanilaiset surmasivat Mormonin mutta se tapahtui vasta vuonna 387 jKr eli kaksi vuotta Kumoran taistelun jälkeen?

        Nefiläisiä jäi Kumoran taistelun jälkeen eloon 31 joista laamanilaiset surmasivat myöhemmin 5 nefiläistä.


      • Turpakiinnni
        Oikaisu kirjoitti:

        Nefiläisiä jäi Kumoran taistelun jälkeen eloon 31 joista laamanilaiset surmasivat myöhemmin 5 nefiläistä.

        Ei pidä paikkaansa. 1800-luvulla kirjoitettua satua, jota mukailet.


    • MinäTarsansinäJanet

      Älyn mekanismit ovat yllättäviä ja saattavat pettää paineen kohdistuessa liian voimakkana kohteeseensa.

      • Näkijä1

        Joskus taas paineessa toimiminen auttaa tiedon saamisessa.


      • Turpakiinnni
        Näkijä1 kirjoitti:

        Joskus taas paineessa toimiminen auttaa tiedon saamisessa.

        Sinun kohdallasi niin ei ole. Kun sinulla ei ole oikeaa tietoa esim. historiasta ja biologiasta, täytyät aukot saduillasi.


      • näkijä1

        Sinä olet kuin posetiivari joka toistaa aina uudelleen ja uudelleen samaa ja samaa eikä koskaan tuo mitään uutta esille.


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        Sinä olet kuin posetiivari joka toistaa aina uudelleen ja uudelleen samaa ja samaa eikä koskaan tuo mitään uutta esille.

        Todista nyt enskiksi, että kivet voivat huutaa. Palataan sitten asiaan.


      • näkijä1

        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Odotan edelleen. Tuleeko niitä todisteita kivien huutamisesta vai ei?


      • näkijä1

        Etkö huomannut että sanoin että "jos minä olisin hiljaa niin JUMALA laittaisi kivetkin huutamaan". Siis minä en saisi kiviä huutamaan. Onko sinulla järjen köyhyyttä vai oletko muuten vain tyhmä?


      • Turpakiinnni

        Todista, että kivet voivat huutaa.

        Onko sinulla järjen köyhyyttä vai oletko tyhmä, kun et ymmärrä selvää pyyntöä?


      • Turpakiinnni
        näkijä1 kirjoitti:

        Etkö huomannut että sanoin että "jos minä olisin hiljaa niin JUMALA laittaisi kivetkin huutamaan". Siis minä en saisi kiviä huutamaan. Onko sinulla järjen köyhyyttä vai oletko muuten vain tyhmä?

        Kokeilepa olla hiljaa niin minä menen kuuntelemaan kiviä...


      • näkijä1 kirjoitti:

        Etkö huomannut että sanoin että "jos minä olisin hiljaa niin JUMALA laittaisi kivetkin huutamaan". Siis minä en saisi kiviä huutamaan. Onko sinulla järjen köyhyyttä vai oletko muuten vain tyhmä?

        Oletkos viimeaikoina purrut piispoja käteen?


      • suuauki
        nenada kirjoitti:

        Oletkos viimeaikoina purrut piispoja käteen?

        Vai piispoja käteen. Milloin tuo on tapahtunut ja missä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe