Levytangon kilokestomäärä?

Maveapenaajakyykkyä

Kaivoin varastosta vuosia sitten eräältä voimailijalta ostamani levytangon ja hankin siihen levypainoja toisaalta.

Unohdin aikanaan kysyä tältä kaverilta, jolta hankin tangon, että paljonko kilokestomäärä?

Nyt olen jonkin aikaa aktiivisesti koti-treenannut ohjelmien kanssa ja mave, pena ja kyykky kehittyy koko ajan, joten rauta lisääntyy tangossa, herää kysymys paljonko tankoni kestää rautaa?

Levytangon pituus: 1m 65cm. Halkaisija kauttaaltaan: 3cm. Paino: n. 10kg arvioisin. ..näillä tiedoilla arvioita, paljonko on levytankoni kilokestomäärä?

7

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eleiko_vs_leoko

      Valmistaja??

    • Maveapenaajakyykkyä

      Eipä lue tangossa mitään, joten valmistaja täysi arvoitus. Ns. kotiharjoittelu levytanko ja antamani mitat ja paino ainoa johtolanka, mistä joku tankoja tunteva voisi jotain kestoarvioita heittää.

    • Maveapenaajakyykkyä

      Nyt muistui mieleen, että tangossa on ollut aikanaan edellisellä käyttäjällä muovipinnoitteiset Olympic barbell levypainot (näitä ei enää mulla). 8kg 6kg 4kg 2kg per tangon pää, eli 20kg tää kertaa 2= 40kg ja n. 10kg tanko niin saadaan 50kg. koko jutulle paino.

      Siitä ei tietoa, onko kyseiset painot kuuluneet jo tehtaalta asti silloin pakettiin, vaiko edellisen oma viritelmä? Mulla tosin käytössä nyt korkeimmillaan 50 - 60kg levypainoja siinä.

      Treenaan enempi bodaus tyyliin ja olen aloittelija, joten pena ja kyykkykin pitkillä toistoilla vielä riittää (jonkin aikaa), mutta mave jo liian köykäinen.

      Olisko tuosta apua tanko asiantuntijoille aikaisemmin antamani tiedot, niin saatais järkevä arvio kuin paljon uskallan rautaa tankoon heittää?

    • eimuistufysiikantunnit

      Ei tuota voi oikein tietää kun ei tiedä levytankosi karkaisuastetta eikä materiaalia tarkemmin yms. Mitta on siis tavallista lyhyempi? Sen voi sanoa, että aivan varmasti se nuo painomäärät kestää, mitä tällä hetkellä on käytössä.

      Tuossa normaalimittainen tanko jossa mainittu kilosuositus 320kg

      http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/gymtec_410_harjoitustanko

      • eimuistufysiikantunnit

        Tuo paino tosin epäilyttää. N 10kg? Onko tanko ontto?


    • Maveapenaajakyykkyä

      Mä katselin netti kaupoista levytankojen painoja ja ala-mitaksi otin tuon omani 1,65m pituus ja halkaisija 3cm, niin kevyimmät tangot oli 10-15 kg netissä.

      Lisäksi mulla on yks 8kg levypaino, mikä nyt lähimpänä tätä arvio 10kg oletettua tangon paino arvausta. Näitä kahta kun sitten hypistelee, niin aika samalta käsissä paino tuntuu ja 8kg tanko jo harvinainen. joten eiköhän toi mun 10kg aika lähellä totuutta. Mietin vaan, että kestäiskö toi nyt sen 100kg? Isompia painoja jos alan tarvitsemaan, niin hankin sitten järeämmän tangon.

      • eimuistufysiikantunnit

        Eiköhän se sen kestä. Tuskin se poikki napsahtaa vaikka vääntyisikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe