OM-D yhteensopivat objektiivit

Objektiiviaostamassa

Olen huonoin tuloksin etsinyt tietoa, kenen muiden vamistamat kuin Olympuksen omat objektiivit sopivat OM-D kameroihin ilman adaptereita.

34

2290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • micro_
    • järjestelmäkamerastandar
    • VaihdaMerkkiä

      Jos tarvitset laajan valikoiman objektiiveja, niin osta Canonin runko. Siihen löytyy hyviä laseja joka käyttöön.

      • canon_on_laskin

        Mulla on Canonin kopiokone ja taskulaskin, se kertoo aika paljon siitä merkistä. Löytyykö niihinkin hyviä laseja?


      • No_ei_tietenkään

        Koska ne ovat kopiokone ja taskulaskin. Niissä ei käytetä 'laseja'.


      • toreputs

        Pöh kamera voi olla hyväkin merkistä riippumatta, sen ntuntee käsituntumalta


      • Ozuko

        Luetun ymmärtäminen ei näy olevan sinun vahvuuksiasi. Tässä ketjussa puhutaan Olympuksen kameroista.


      • LueLäksysi
        No_ei_tietenkään kirjoitti:

        Koska ne ovat kopiokone ja taskulaskin. Niissä ei käytetä 'laseja'.

        Ja Olympus tekee mm. peräsuolen tähystykseen laitteita. No, sinnehän ne joutaakin työntää...


    • Canonisti_minäkin

      Tuosta yllä olevasta linkistä puuttuu ainakin Sigman ja Samyangin objektiivit, jos kyseessä on micro 4/3 bajonetti. Ainakin noilla on ihan käyttökelpoisia vaihtoehtoja.

      Micro 4/3 on saatavissa laaja valikoima objektiiveja. Puutteena on vain laadukkaat pitkät teleobjektiivit, koska peilittömien tarkennus ei oikein vielä riitä niille.

      http://www.photozone.de/m43

      http://hazeghi.org/mft-lenses.html

      Jos kyse on vanhemmasta 4/3 bajonetista, on valikoima paljon suppeampi.

      • Anonyymi

        "peilittömien tarkennus ei oikein vielä riitä niille"??? Kummallinen väite. Mitä tarkoittaa?
        Vuoden 2015 jälkeen on tullut useita pitkiä hyvin laadukkaita objektiiveja.


    • VaihdaKameraa

      Osta se Canon, niin löytyy riittävästi objektiiveja.

      • riittävästi

        Jos haluat mahdollisimman suuren objektiivivalikoiman niin hanki 4:3 kamera. Niihin saa tunasia erilisia objektiiveja. Valikoima lienee n 100 kertaa laajempi kuin Canoneissa.


      • Olympisti

        Riittävästi objektiiveja? Mikä on riittävästi? Miten riittävästi minä tavallinen harrastaja tarvitsen erilaisia objektiiveja? Voisiko olla niin, että esim. Nikonin ja Pentaxin ja muidenkin valikoimista löytyisi valokuvaukseen sopivia objektiiveja. Kerrohan meille, minkälaisia objektiiveja itse käytät ja minkälaisia objektiiveja minä tarvitsen, jotta voin harrastaa valokuvausta, kamerani on vain tälläinen Olympuksen E-5. Siis kysymykseni on tarkoitettu tälle tunnetulle Olympus-Provokaattorille, eli VaihdaKameraa.


      • Canonisti_minäkin
        Olympisti kirjoitti:

        Riittävästi objektiiveja? Mikä on riittävästi? Miten riittävästi minä tavallinen harrastaja tarvitsen erilaisia objektiiveja? Voisiko olla niin, että esim. Nikonin ja Pentaxin ja muidenkin valikoimista löytyisi valokuvaukseen sopivia objektiiveja. Kerrohan meille, minkälaisia objektiiveja itse käytät ja minkälaisia objektiiveja minä tarvitsen, jotta voin harrastaa valokuvausta, kamerani on vain tälläinen Olympuksen E-5. Siis kysymykseni on tarkoitettu tälle tunnetulle Olympus-Provokaattorille, eli VaihdaKameraa.

        Riittävästi objektiiveja on perinteisesti ollut monelle kaksi tai kolme hyvälaatuista primea. Jos merkille on 24mm 35 mm 50 mm 85 mm 135 mm kinovastaavat primet, niin se on useille vaativillekkin kuvaajille riittävästi. Tuosta valikoimasta pääosa kuvajista löytää kaiken tarvitsemansa. Itse suosin vähän laajempaa laajakulmapäässä ja käytän 20 mm kinovastaavuutta.

        Hyvälaatuiset ja valovoimaiset 24 - 70 ja 70 - 200 zoomit kaiketi kuuluvat nykyään repertuaariin, samoin ainakin yksi pannari. Superlaajakulmat ja pidemmät telet ovat jo harvojen genreiden tarpeita. Luoto- tai urheilukuvaukseen tarvitaan hyvävalovoimaiset kinovastaavuudeltaan 200 300 400 mm. Kalansilmät ja tilt objektiivit täydentävät valikoiman.


      • Olympisti
        Canonisti_minäkin kirjoitti:

        Riittävästi objektiiveja on perinteisesti ollut monelle kaksi tai kolme hyvälaatuista primea. Jos merkille on 24mm 35 mm 50 mm 85 mm 135 mm kinovastaavat primet, niin se on useille vaativillekkin kuvaajille riittävästi. Tuosta valikoimasta pääosa kuvajista löytää kaiken tarvitsemansa. Itse suosin vähän laajempaa laajakulmapäässä ja käytän 20 mm kinovastaavuutta.

        Hyvälaatuiset ja valovoimaiset 24 - 70 ja 70 - 200 zoomit kaiketi kuuluvat nykyään repertuaariin, samoin ainakin yksi pannari. Superlaajakulmat ja pidemmät telet ovat jo harvojen genreiden tarpeita. Luoto- tai urheilukuvaukseen tarvitaan hyvävalovoimaiset kinovastaavuudeltaan 200 300 400 mm. Kalansilmät ja tilt objektiivit täydentävät valikoiman.

        Niin kuin olet sanonut, laadukkaat zoomit maksavat esim. Zuikot 7mm-14mm.f4.0, (14mm-28mm) 1700€, 12mm-60mm.f2.8-4.0 (24mm-120mm) 1000€. 50mm-200mm.f2.8-3.5 (100mm-400mm) 1200€. Ainoa kiinteäni on 12 vuotta vanha Zuiko 50mm.f2.0 (100mm) Macro 560€, josta moitin hidasta ja äänekästä tarkennusta, mutta piirto on uskomattoman terävää. Ei Canonin ja Nikonin laatuzoomit ole yhtään sen halvempia, mutta kooltaan paljon isompia ja painavempia. Olen siinä ikäluokassa, että en pompi enää jalkazoomin kanssa, tein sitä 60-70 luvulla, tähän ikään tulleena, olen ehtinyt säästää sen verran, että ei tarvitse juosta halpojen primejen perässä. Mainitsemani Zuikot kestävät hyvin vertailut vaikka minkämerkkisten objektiivien kanssa, myös halpojen primejen.


      • 920
        Olympisti kirjoitti:

        Niin kuin olet sanonut, laadukkaat zoomit maksavat esim. Zuikot 7mm-14mm.f4.0, (14mm-28mm) 1700€, 12mm-60mm.f2.8-4.0 (24mm-120mm) 1000€. 50mm-200mm.f2.8-3.5 (100mm-400mm) 1200€. Ainoa kiinteäni on 12 vuotta vanha Zuiko 50mm.f2.0 (100mm) Macro 560€, josta moitin hidasta ja äänekästä tarkennusta, mutta piirto on uskomattoman terävää. Ei Canonin ja Nikonin laatuzoomit ole yhtään sen halvempia, mutta kooltaan paljon isompia ja painavempia. Olen siinä ikäluokassa, että en pompi enää jalkazoomin kanssa, tein sitä 60-70 luvulla, tähän ikään tulleena, olen ehtinyt säästää sen verran, että ei tarvitse juosta halpojen primejen perässä. Mainitsemani Zuikot kestävät hyvin vertailut vaikka minkämerkkisten objektiivien kanssa, myös halpojen primejen.

        Objektiivin zoomi ja jalkazoomi on eri asioita. Jalkazoomilla valitset ja määräät 3-ulotteisen aiheen perspektiivin ja objektiivin zoomilla rajauksen.
        Vanhuksenkin kannattais opetella ennenkö on myöhäistä.


      • Olympisti
        920 kirjoitti:

        Objektiivin zoomi ja jalkazoomi on eri asioita. Jalkazoomilla valitset ja määräät 3-ulotteisen aiheen perspektiivin ja objektiivin zoomilla rajauksen.
        Vanhuksenkin kannattais opetella ennenkö on myöhäistä.

        Se on sinun mielipiteesi, minun mielestäni, jos kävelemällä valitsen sopivaa kuvakulmaa,niin en nimitä sitä jalkazoomiksi. Sinä taas voisit opetella alkeellisia käytöstapoja, vaikka huippuluokan hautajaiskuvaaja oletkin. Kiitos vaan, mutta en tarvitse neuvojasi, olen tullut toimeen ilman niitä ennenkin ja aion viettää vanhuutenikin ilman niitä.


      • 920
        Olympisti kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi, minun mielestäni, jos kävelemällä valitsen sopivaa kuvakulmaa,niin en nimitä sitä jalkazoomiksi. Sinä taas voisit opetella alkeellisia käytöstapoja, vaikka huippuluokan hautajaiskuvaaja oletkin. Kiitos vaan, mutta en tarvitse neuvojasi, olen tullut toimeen ilman niitä ennenkin ja aion viettää vanhuutenikin ilman niitä.

        Joka tapauksessa jalkazoomi vaikuttaa perspektiiviin, polttovälin muuttaminen ei.


      • Canonisti_minäkin
        Olympisti kirjoitti:

        Niin kuin olet sanonut, laadukkaat zoomit maksavat esim. Zuikot 7mm-14mm.f4.0, (14mm-28mm) 1700€, 12mm-60mm.f2.8-4.0 (24mm-120mm) 1000€. 50mm-200mm.f2.8-3.5 (100mm-400mm) 1200€. Ainoa kiinteäni on 12 vuotta vanha Zuiko 50mm.f2.0 (100mm) Macro 560€, josta moitin hidasta ja äänekästä tarkennusta, mutta piirto on uskomattoman terävää. Ei Canonin ja Nikonin laatuzoomit ole yhtään sen halvempia, mutta kooltaan paljon isompia ja painavempia. Olen siinä ikäluokassa, että en pompi enää jalkazoomin kanssa, tein sitä 60-70 luvulla, tähän ikään tulleena, olen ehtinyt säästää sen verran, että ei tarvitse juosta halpojen primejen perässä. Mainitsemani Zuikot kestävät hyvin vertailut vaikka minkämerkkisten objektiivien kanssa, myös halpojen primejen.

        Itselläni taas oli zoomeja aikoinaan, mutta en vain keksi miksi nykyään ostaisin sellaisen. Kinovastaavuudeltaan 70 - 200 polttoväli olisi ehkä vieläkin käytössä, jos kuvaisin eläinkuvia yhä aktiivisesti. Muuten perus setillä (kinovastaavuudeltaa): 35 70 tai 24 50 135 mm pärjää. Varustukseni on kevyempi, kuin vastaavan alueen kattaminen hyvillä zoomeilla, mitä arvostan.

        Otsikkoon palatakseni m4/3 saa hyviä objektiiveja. Saa sekä hyvän prime setin, että halutessaan ilmeisesti myös zoomit. Oleellista on, että Olyyn saa myös huonoja objektiiveja, kuten kaikkiin kilpilijoihin. Kannattaa olla tarkkana, mitä ostaa.


    • Tunasilla-erilisilla

      Ei tee mitään.
      Osta Canon.

      • Olympisti

        Olen ostanut, se on taskulaskin, mutta se on kyllä rikki jo.


    • Ohhohh

      Oletko huomannut, mitä ylhäällä lukee?
      Siellä lukee, että Keskustelu24>Tiede ja teknologia>Valokuvaus>Olympus
      Jos haluat kirjoitella jonkin muunmerkkisestä kamerasta, niin siirry kirjoittelemaan sille varattuun ketjuun.

    • Olen-huomannut

      Että tällä palstalla oli jo ennestäänkin tuo hyvä neuvo vaihtaa runko Canoniin. Juuri saatavilla olevan riittävän objektiivivalikoiman takia.

      • Olen-huomauttanut

        että tässä ketjussa on puhe Olympus Corporationin tuotteista. Kanunustit, naikonistit ynnä muiden merkkien orjuuttamat pysyköön vastaavasti omissa ketjussaan. Juuri riittävän keskustelurauhan takia.


      • Siltikin

        Hyvä neuvo kannattaa kuitenkin aina antaa.
        Jos neuvottava ei ymmärrä ottaa sitä vastaan, niin sille ei vain voi mitään.


      • Olen-huomauttanut
        Siltikin kirjoitti:

        Hyvä neuvo kannattaa kuitenkin aina antaa.
        Jos neuvottava ei ymmärrä ottaa sitä vastaan, niin sille ei vain voi mitään.

        Luetun ymmärtäminen ei ole vahvuuksiasi.


      • Olympisti

        Canonin mainosmiehet häiriköivät tätä palstaa jatkuvasti.


      • Siltikin
        Olen-huomauttanut kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen ei ole vahvuuksiasi.

        Ja ymmärtäminen yleensä ei ole sinun vahvuuksiasi.


    • MUAHAHAHAHAHHHA

      Jahas. Valokuvauksen eliitti on taas kokoontunut....

    • Olympisti

      Olympus tekee mm. peräsuolen tähystykseen laitteita. No, sinnehän ne joutaakin työntää...

    • Anonyymi

      JA l´kalansilmä objektiivin lisäsin noihin aiemmin esitettyihin objektiivilistuksiin,
      4:3 samyang 8mm CS on vain 140 astetta mitenlie m4:3?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe