Monikohan noista kavereista vielä elää?

Xseiluri

10

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xmxyya

      Hieno filmi ja tunnelma niiltä ajoilta, kun minäkin aloitin merimieselämäni. En täysin ehkä soveltunut ja lopetin 43 vuoden kokeilun jälkeen. Paljolti hyviäkin vuosia mielestäni.

      Ketään kuvista en tunnistanut. Ehkä syy on osaltaan siinä, että taisin seilata eri varustamoissa.

      Tätä 60 ja 70 luvulla seilannutta porukkaa on toki vielä paljon elon tiellä mukana. Moni on nukkunut pois nuorena, mutta jäljellä on runsaasti 60, 70, 80 vuotta täyttäneitä, ehkä joku 90 vuoden virstanpylvään saavuttaneitakin. Vanhin tuntemani on toki vain liki 90 vuotias pirteä mies.

      Vanhojen merimiesten tapaamisia lienee eniten Helsingissä. Myöskin eri varustamoiden "nostalgia" tapaamisia on ollut moniakin. Merimiespalvelutoimisto lienee paras paikka kysellä tulevista tapaamisista, sillä useimmat järjestäjät ovat MEPAan yhteydessä. On mahtavaa tavata vaikkapa viisikymmentä vuotta sitten olleita kavereita jostakin laivasta. Tai vain kolme vuosikymmentä sitten.

      Vertaansa vailla oleva palsta on myös Äänimeri, www.aanimeri.fi tai miten se kuuluukaan olla. Siellä on valtavasti muisteluita, historiaa, kuvia ja kaikkea miellyttävää.

      Vanhoja kavereita tuolta mainitulta ajalta löytyy, kun etsii.

      Kivaa kevättä

    • Konekakkonen

      Olihan noissa "Linjalaivan likoissa" tuttu laiva, eli Finhansa tuttuine porukoineen. Itse olin siinä hiukan noiden kuvausten jälkeen. Muuten hyvä laiva, mutta linja hieman yksitoikkoinen.

    • Eläkeukko

      Tuossa Dafnyssä olin-72-73. Oli mun eka laiva.
      Nyt olen eläkkeellä. On mont kaveria jo ottanut viimeisen ulosmaksun,mutta moni elää ja nähdään silloin tällöin.

    • Vanha-eldari

      Kuvissa näkyi ainakin K. Koponen haitari sylissä. Laivat tuttuja, olikohan se Algotin tankki Jenny?

    • Perkel

      Tulethan "Kotkan Ruusu" Nilsun reissulle???? :-*

      • Perkel

        Viikko vielä onnehen :-*


    • tankkijopi

      Heiton Mara ainakin tulee tolle nielsenin reissulle jos vain henki pihisee,tuttu kippari ei vain oltu samalla aloksella .

    • Perkel

      Olin menomatkalla Tukholmaan, tulihan jokunen kätteltyä ja "Kotkan Ruusua" halattua :-*

    • Perkel

      Siiffi nukkunut pois! R.I.P. Jaska :´-(

    • Perkel

      When I left my home and my family
      I was no more than a boy
      In the company of strangers.......

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe