Puolisoni facebookin käyttö murentaa parisuhteemme

yksinäinenavokki

Alkaa olla mitta täynnä avovaimoni facebookin käyttöön. Kännykkää räplätään ihan joka paikassa useita kertoja vuorokaudessa. Aamulla, kun herätään, vilkuillaan puhelimella fb-päivityksiä. Sama meno jatkuu kahvipöydässä ja pitkin päivää työpaikalla. Kun töistä tullaan, kaivetaan ensimmäisenä kännykkä käsilaukusta, luetaan fb-päivitykset, tykätään ja vastaillaan viesteihin. Sen sijaan, että ensin vaihdettaisiin kuulumiset ja oltaisiin hetki lähekkäin. Nukkumaan mentäessä, käännetään kylkeä ja luetaan viimehetken päivitykset. Hän alkaa pikkuhiljaa tuntua etäiseltä ja oloni tuntuu yksinäiseltä...

27

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko ottanut asian puheeksi? Miten hän suhtautui? Innostuisiko hän lähtemään vaikka johonkin viikonlopuksi niin ettei puhelinta edes otettaisi mukaan? Saisitte kahdenkeskistä aikaa ja hän ehkä saisi kipinän vähentää netissä oloa.

    • yksinäinenavokki

      Hän on kyllä tietoinen ja huomaa kyllä, jos jatkuvasta räpläämisestä mieleni pahoitan. Hän ei jättäisi puhelinta, vaikka lähdettäisiin vkonlopuksi reissuun tai mentäisiin esim. ravintolaan syömään. Pitäähän sitä ruokaa odotellessa hieman vilkuilla päivityksiä...

      • Jos sanot hänelle, että "toivoisin, että laittaisit puhelimen pois" niin mitä hän tekisi? Onko sinun toiveillasi ja tarpeillasi hänelle merkitystä? Jos ei, niin mitä vaihtoehtoja jää?

        Huom on ihan eri asia ilmaista asia ääneen kuin olettaa hänen lukevan ajatuksesi.


      • halke

        Jos sun vaimos sanois sulle että voisitko sinä laittaa läppärin pois edes tunniksi viikossa niin mitä sinä otse tekisit?


    • alisazi

      Asia on selvä. Menossa vispilänkauppa jonkun karvaranteen kanssa.

    • 1ynnä16

      Face on pilannut moni parisuhdetta ja myös mulla. Itse en ole enään viiteen vuoteen kuulunut palveluun mutta turhan monilla naisilla on "kavereina" exiä yms varapanoja joihin lohduttaudutaan kun parisuhteessa menee huonommin. Nytkin olet huomannut että face ja ne henkilöt ovat siellä tärkeämpiä kuin sinä. Jos teille tulee riitoja niin siellä on varmasti lohduttajia ja olkapäitä. Viitteet siihen että suhde tulee kaatumaan on ilmeinen. Itse en enään arvosta naista joilla on face profiili koska se kolmas pyörä on sitä kautta tavallaan jo sallittu elämässä. On kummallista että livenä ei esimerkiksi nainen sallisi mun olla tekemisissä exän tai hyvän naiskaverin kanssa mutta on ns hyväksyttävää pitää hänet face kaverina. Sama asia. Jos on kaverina ei silloin ole tunteetkaan hiipuneet.

      • tttt11

        Tuo oli kun kertomus myös minun elämästä..
        Meillä oli kanssa tuo Face niin tärkeä,että sitä piti vahtia jatkuvasti..Ei menty enää nukkumaan samaan aikaan,ei katsottu telkkaria..Ja puhelin piti olla jatkuvasti mukana,hyvä että ei suihkussakin.Puhelin ja netti oli tietysti salasanan takana..Viimein kun asian otin puheeksi,niin vastaus oli,että ei siellä ole mitään tapahtunut,mitä mistä pitäisi olla huolissaan.
        No sitten kerran hänelle kävi niin,että oli unohtanut netin auki ja Face esillä..no sitten paljastui ne keskustelut jota oli käyty entisten kouluheilojen kanssa,ja yhtä oli jopa tavattukkin.
        Kyllä oli kiva lukea viesteistä,että kuinka kurja avioliitto on ollut,ja jaksaa vaan sillä kun on viime kerrasta tän kanssa muisteltavaa..
        No nyt ollaan sitten erovaiheessa,virallisesti ero tulee alkukesästä..
        Eli kyllä meillä se ainakin rikkoi avioliittoa,ja ainakin nopeutti asioiden huononemista..
        Tämä miehen näkökulmasta..


      • tttt11 kirjoitti:

        Tuo oli kun kertomus myös minun elämästä..
        Meillä oli kanssa tuo Face niin tärkeä,että sitä piti vahtia jatkuvasti..Ei menty enää nukkumaan samaan aikaan,ei katsottu telkkaria..Ja puhelin piti olla jatkuvasti mukana,hyvä että ei suihkussakin.Puhelin ja netti oli tietysti salasanan takana..Viimein kun asian otin puheeksi,niin vastaus oli,että ei siellä ole mitään tapahtunut,mitä mistä pitäisi olla huolissaan.
        No sitten kerran hänelle kävi niin,että oli unohtanut netin auki ja Face esillä..no sitten paljastui ne keskustelut jota oli käyty entisten kouluheilojen kanssa,ja yhtä oli jopa tavattukkin.
        Kyllä oli kiva lukea viesteistä,että kuinka kurja avioliitto on ollut,ja jaksaa vaan sillä kun on viime kerrasta tän kanssa muisteltavaa..
        No nyt ollaan sitten erovaiheessa,virallisesti ero tulee alkukesästä..
        Eli kyllä meillä se ainakin rikkoi avioliittoa,ja ainakin nopeutti asioiden huononemista..
        Tämä miehen näkökulmasta..

        Ei Fb mitään rikkonut, vaimosi rikkoi. Minusta on itsestäänselvää, että yhdessäoloaikaa ei tuhlata someiluun ja yhtä itsestäänselvää, ettei toinen puutu siihen että olen somessa.


      • sosiaalinenmetia
        helka kirjoitti:

        Ei Fb mitään rikkonut, vaimosi rikkoi. Minusta on itsestäänselvää, että yhdessäoloaikaa ei tuhlata someiluun ja yhtä itsestäänselvää, ettei toinen puutu siihen että olen somessa.

        "Minusta on itsestäänselvää, että yhdessäoloaikaa ei tuhlata someiluun ja yhtä itsestäänselvää, ettei toinen puutu siihen että olen somessa."
        Mitä salattavaa sulla siellä somessa sit on? Jos ollaan parisuhteessa kyllä luottamus pitää sellainen olla että toisen menemiset ja tekemiset ovat avoimia. Ei joka minuutti tarvi olla soittamassa että "nyt olemme tämän saaren takana virvelöimässä" vaan yleisesti. Ei myöskään facen tarvi olla silloin kymmenen eri salasanan takana ettei kumppani sitä näe. Mitään sellaista siellä ei voi olla ellei se sitten liity juurikin niihin kolmansiin pyöriin ja somettaminen epätoivoisesti sitten halutaan salata kumppanilta.


      • sosiaalinenmetia kirjoitti:

        "Minusta on itsestäänselvää, että yhdessäoloaikaa ei tuhlata someiluun ja yhtä itsestäänselvää, ettei toinen puutu siihen että olen somessa."
        Mitä salattavaa sulla siellä somessa sit on? Jos ollaan parisuhteessa kyllä luottamus pitää sellainen olla että toisen menemiset ja tekemiset ovat avoimia. Ei joka minuutti tarvi olla soittamassa että "nyt olemme tämän saaren takana virvelöimässä" vaan yleisesti. Ei myöskään facen tarvi olla silloin kymmenen eri salasanan takana ettei kumppani sitä näe. Mitään sellaista siellä ei voi olla ellei se sitten liity juurikin niihin kolmansiin pyöriin ja somettaminen epätoivoisesti sitten halutaan salata kumppanilta.

        Siinäpä se, kun ei ole yhtään mitään salattavaa. En näe yhtäkään syytä, miksi seurustelisin miesystäväni kanssa, jos tekisi mieli olla muiden kanssa. Ystävieni yksityisviestit on kuitenkin tarkoitettu vain minun silmilleni, samoin suljettujen ryhmien keskustelut.

        Luottamus on minulle niin tärkeä asia parisuhteessa, että jos toinen kokisi tarpeelliseksi lukea salaa viestini tms niin se olisi todennäköisesti eron paikka.


      • sosiaalinenmetia
        helka kirjoitti:

        Siinäpä se, kun ei ole yhtään mitään salattavaa. En näe yhtäkään syytä, miksi seurustelisin miesystäväni kanssa, jos tekisi mieli olla muiden kanssa. Ystävieni yksityisviestit on kuitenkin tarkoitettu vain minun silmilleni, samoin suljettujen ryhmien keskustelut.

        Luottamus on minulle niin tärkeä asia parisuhteessa, että jos toinen kokisi tarpeelliseksi lukea salaa viestini tms niin se olisi todennäköisesti eron paikka.

        "Ystävieni yksityisviestit on kuitenkin tarkoitettu vain minun silmilleni, samoin suljettujen ryhmien keskustelut.
        Luottamus on minulle niin tärkeä asia parisuhteessa, että jos toinen kokisi tarpeelliseksi lukea salaa viestini tms niin se olisi todennäköisesti eron paikka."
        Sun ajatusmaailmasi on kuin puuttinin. Jos suomi liittyy natoon tulee siitä ydinohjusten maalitaulu ja jos taas ei liity on se hyvä vallata venäjän federaatiolle puskuri alueeksi itämereltä tulevaa pahaa länttä vastaan. Eli teet mitä tahansa teet aina väärin mutta mielestäsi itse toimit oikein. Kyllä sulla silloin on salattavaa jos et voi ystäviesi viestejä näyttää miehelle tai jonkun "suljettujen ryhmien" Ihan sama kun menisitte kylään jonnekin ja istuisitte kuin tuppi suut vain säästä puhuen kun se mies on siinä vieressä kuuntelemassa meidän puheita jotka eivät saisi mennä hänen korvilleen. Jos ero tulee sen takia kun lukee toisen viestit niin ei se suhde ole sulle koskaan rakkaus suhde ollut vaan hengailu suhde. Jos toista oikeasti rakastaa niin ei sellaista jätä pelkän viestien luvun takia. No enivei. Jos on sellaista salattavaa kuten sinulla helka voit olla varma että se suhteenne tulee kaatumaan ennemmin tai myöhemmin. Parisuhteessa ei salaisuuksia ole. Kuka pierua pidättää sillä muutakin salattavaa on.


      • niimpäniin
        sosiaalinenmetia kirjoitti:

        "Ystävieni yksityisviestit on kuitenkin tarkoitettu vain minun silmilleni, samoin suljettujen ryhmien keskustelut.
        Luottamus on minulle niin tärkeä asia parisuhteessa, että jos toinen kokisi tarpeelliseksi lukea salaa viestini tms niin se olisi todennäköisesti eron paikka."
        Sun ajatusmaailmasi on kuin puuttinin. Jos suomi liittyy natoon tulee siitä ydinohjusten maalitaulu ja jos taas ei liity on se hyvä vallata venäjän federaatiolle puskuri alueeksi itämereltä tulevaa pahaa länttä vastaan. Eli teet mitä tahansa teet aina väärin mutta mielestäsi itse toimit oikein. Kyllä sulla silloin on salattavaa jos et voi ystäviesi viestejä näyttää miehelle tai jonkun "suljettujen ryhmien" Ihan sama kun menisitte kylään jonnekin ja istuisitte kuin tuppi suut vain säästä puhuen kun se mies on siinä vieressä kuuntelemassa meidän puheita jotka eivät saisi mennä hänen korvilleen. Jos ero tulee sen takia kun lukee toisen viestit niin ei se suhde ole sulle koskaan rakkaus suhde ollut vaan hengailu suhde. Jos toista oikeasti rakastaa niin ei sellaista jätä pelkän viestien luvun takia. No enivei. Jos on sellaista salattavaa kuten sinulla helka voit olla varma että se suhteenne tulee kaatumaan ennemmin tai myöhemmin. Parisuhteessa ei salaisuuksia ole. Kuka pierua pidättää sillä muutakin salattavaa on.

        Toisin sanoen: kaikki viestit mitä sinä keskustelet hyvän ystäväsi kanssa, on sitten samalla tarkoitettu myöskin hänen avovaimolleen.


      • sosiaalinenmetia
        niimpäniin kirjoitti:

        Toisin sanoen: kaikki viestit mitä sinä keskustelet hyvän ystäväsi kanssa, on sitten samalla tarkoitettu myöskin hänen avovaimolleen.

        En näe tarvetta puhua esim ystäväni avovaimosta pahaa viestein että minun puolesta saa lukea viestit jotka ystävälleni lähetän. Yhtäkuin kaverini mulle lähettämät viestit saa vaimoni lukea jos haluaa eikä siitä mitään kriisiä tule. Ymmärrän asian jos puhutte toisista pahaa selän takana niin kai silloin niitä viestejä on pakko salata mutta itse en sellaista tee.


      • sosiaalinenmetia kirjoitti:

        "Ystävieni yksityisviestit on kuitenkin tarkoitettu vain minun silmilleni, samoin suljettujen ryhmien keskustelut.
        Luottamus on minulle niin tärkeä asia parisuhteessa, että jos toinen kokisi tarpeelliseksi lukea salaa viestini tms niin se olisi todennäköisesti eron paikka."
        Sun ajatusmaailmasi on kuin puuttinin. Jos suomi liittyy natoon tulee siitä ydinohjusten maalitaulu ja jos taas ei liity on se hyvä vallata venäjän federaatiolle puskuri alueeksi itämereltä tulevaa pahaa länttä vastaan. Eli teet mitä tahansa teet aina väärin mutta mielestäsi itse toimit oikein. Kyllä sulla silloin on salattavaa jos et voi ystäviesi viestejä näyttää miehelle tai jonkun "suljettujen ryhmien" Ihan sama kun menisitte kylään jonnekin ja istuisitte kuin tuppi suut vain säästä puhuen kun se mies on siinä vieressä kuuntelemassa meidän puheita jotka eivät saisi mennä hänen korvilleen. Jos ero tulee sen takia kun lukee toisen viestit niin ei se suhde ole sulle koskaan rakkaus suhde ollut vaan hengailu suhde. Jos toista oikeasti rakastaa niin ei sellaista jätä pelkän viestien luvun takia. No enivei. Jos on sellaista salattavaa kuten sinulla helka voit olla varma että se suhteenne tulee kaatumaan ennemmin tai myöhemmin. Parisuhteessa ei salaisuuksia ole. Kuka pierua pidättää sillä muutakin salattavaa on.

        Voisin esittää sinulle monen monta kysymystä, kuten että:

        - Jos haluaisin pitää salaa johonkuhun yhteyttä, niin miksi käyttäisin siihen miesystäväni tiedossa olevaa sähköpostiosoitettani ja FB-profiiliani, kun ilmaiseksi voisin luoda vaikka mitä profiileja ja tunnuksia?
        - Miksi ylipäänsä käyttäisin kotikonettani, voisinhan hoitaa koko yhteydenpidon toimiston pöytäkoneelta?
        - Pitäisikö kaikkien parisuhteessa olevien luopua luottamustehtävistä (esim. yritysten ja yhdistysten hallituspaikat) ja sellaisista töistä, joihin liittyy puheluita ja sähköposteja, jotka ovat ehdottoman luottamuksellisia?
        - _Miksi_ kumppanin pitäisi tietää, mitä ystävien kesken puhutaan tai kirjoitellaan?
        - Jos haluaisin pettää miesystävääni, niin enkö tekisi sen ihan livenä viikolla, kun olemme joka tapauksessa viisi päivää erossa toisistamme?

        Mutta kysyn vain yhden kysymyksen: Miksi olisin miesystäväni kanssa, jos mieleni tekisi olla muiden kanssa?

        Itse en keksi yhtään syytä. Ja luojan kiitos, hänelle sekä keskinäinen luottamus että toisen yksityisyyden arvostaminen on yhtä tärkeää kuin itselleni.

        Elä sinä kaltaistesi kanssa ja käytä aikasi sen murehtimiseen, mitä toinen mahdollisesti tekee selkäsi takansa silloin kun olette erossa, minä elän kaltaisteni kanssa ja käytän aikani siitä iloitsemiseen, mitä toinen tekee kanssani silloin, kun olemme yhdessä.


      • 8plus9
        helka kirjoitti:

        Voisin esittää sinulle monen monta kysymystä, kuten että:

        - Jos haluaisin pitää salaa johonkuhun yhteyttä, niin miksi käyttäisin siihen miesystäväni tiedossa olevaa sähköpostiosoitettani ja FB-profiiliani, kun ilmaiseksi voisin luoda vaikka mitä profiileja ja tunnuksia?
        - Miksi ylipäänsä käyttäisin kotikonettani, voisinhan hoitaa koko yhteydenpidon toimiston pöytäkoneelta?
        - Pitäisikö kaikkien parisuhteessa olevien luopua luottamustehtävistä (esim. yritysten ja yhdistysten hallituspaikat) ja sellaisista töistä, joihin liittyy puheluita ja sähköposteja, jotka ovat ehdottoman luottamuksellisia?
        - _Miksi_ kumppanin pitäisi tietää, mitä ystävien kesken puhutaan tai kirjoitellaan?
        - Jos haluaisin pettää miesystävääni, niin enkö tekisi sen ihan livenä viikolla, kun olemme joka tapauksessa viisi päivää erossa toisistamme?

        Mutta kysyn vain yhden kysymyksen: Miksi olisin miesystäväni kanssa, jos mieleni tekisi olla muiden kanssa?

        Itse en keksi yhtään syytä. Ja luojan kiitos, hänelle sekä keskinäinen luottamus että toisen yksityisyyden arvostaminen on yhtä tärkeää kuin itselleni.

        Elä sinä kaltaistesi kanssa ja käytä aikasi sen murehtimiseen, mitä toinen mahdollisesti tekee selkäsi takansa silloin kun olette erossa, minä elän kaltaisteni kanssa ja käytän aikani siitä iloitsemiseen, mitä toinen tekee kanssani silloin, kun olemme yhdessä.

        Hyvin moni nainen elää miesystävän kanssa vaikka haluaa ja tapailee samalla muitakin. Se on vähän kuin muotia nykyään. Ja kun miehen saaminen naiselle on muutenkin helppoa niin tuollaisissa kulisseissa eläminen on monille ihan normaalia.


      • 8plus9 kirjoitti:

        Hyvin moni nainen elää miesystävän kanssa vaikka haluaa ja tapailee samalla muitakin. Se on vähän kuin muotia nykyään. Ja kun miehen saaminen naiselle on muutenkin helppoa niin tuollaisissa kulisseissa eläminen on monille ihan normaalia.

        Hassua, etten itse tunne yhtään sellaista. Ja yleensä tuollaiset asiat jaetaan ystäville, tai paljastuvat väkisinkin ajan myötä. Ainakin sellaisille ystäville, joihin luotetaan eli joiden sähköpostia ei kukaan muu pääse lukemaan. Ja silti tiedossani on tasan nolla tuollaista tapausta.

        Ja jos jokaisella naisella olisi monta miestä, niin silloinhan meillä ei pitäisi liioin miehillä olla vaikeuksia saada seuraa, pikemminkin päinvastoin ;)


      • pijpokdporfgo

        No sanottakoon että faceaktiivisuus ei kerro mitään siitä, minkä tyylisiä ne suhteet siellä naamalassa on. Eli mitään uskottomuutta tai edes "varalla pitoa" naamalaan ei todellakaan välttämättä liity. Jotkut ihmiset vaan koukuttuvat sosiaalisesta mediasta. Se on surullista. He eivät itse tilanteesta tajua kärsiä, vaikka oikeaa elämää vilisee silmien ohi.

        Aloittajalle suosittelen, että varaat aikaa keskustelulle aiheesta. Ei mitään "pahoitan mieheni" töksäyttelyä, tai alta kulmien katsomista kun nainen on kännykällä. Vaan joku ilta katso naista silmiin, pyydä että vie kännykän vaikka eri huoneeseen, ja sano että haluat käydä keskustelua hänen sosiaalisen median aktiivisuudesta.

        Ei kannata vain syyllistää, koska useimmilla ihmisillä siihen on suora vastaus hyökkääminen. Puolustautuminen. Asiasta kannattaa ennemminkin keskustella rakentavasti. Mieti aloittaja valmiiksi, että miksi asia harmittaa. Koetko että nainen ei ole läsnä? Koetko että olet seurassakin yksinäinen? Pelkäätkö että nainen ei keskity todelliseen elämään? Pelkäätkö että nainen on koukussa ja riippuvainen naamalasta? Vaikuttaako siltä että nainen elää naamalaa varten, ei todellista elämää varten? Aiheesta kannattaa etsiä myös teemoja vaikka netistä. Esimerkiksi siitä, että toinen ei ole läsnä, löytyy monta artikkelia, että miten vahingollista se on parisuhteelle.

        Myönnän että jossain vaiheessa itsekin olin läppäririippuvainen. Usein olin iltaisin sohvalla aina läppärin takana. Naamala auki, keskustelupalstat jne... Minä tein itseni, puolisoni ja lasteni takia seuraavanlaisen päätöksen:
        -Läppäri aukeaa kotona silloin, kun täytyy maksaa laskuja tai hoitaa muita välttämättömiä asioita.
        -Huvitarkoituksessa läppäri on auki tunnin ajan tiistai- ja sunnuntai-iltaisin, kun lapset ovat menneet nukkumaan.
        -Muuten käyn naamalassa kännykällä vain kun olen yksin esimerkiksi bussissa tai odotuoshuoneessa tms. Seurassa en koskaan enää naamalaa kännykällä näprää.
        -Töissä tulee välillä luppoaikaa (kuten nyt) ja sen voi käyttää netissä.
        -Kännykässä ei ole päällä se sovellus, joka ilmoittaa heti naamalan uusista viesteistä.

        Tällä linjalla niin minun kuin koko perheeni elämänlaatu on parantunut huomasti! Ja en ole pätkääkän tippunut pois naamalan koukeroista. Pari kertaa viikossa riittää hyvin sen läpikäymiseen. Mukavampaakin kun sinne mennessä on jotain uutta.:)

        Muutoshalu lähti minusta itsestäni. En osaa sanoa miten olisin suhtautunut, jos puoliso olisi alkanut huomauttamaan. Tsemppiä aloittajalle.


    • itkupillit

      Minä en työnantajana suvaitse sellaista käytöstä että työaikana kyttäillään fb:tä ja hengaillaan ylettömästi netissä. Ellei työnteko maistu hakekoot toista työpaikkaa.

    • fbookissa

      Aplle. Sun avokilla on fbook riippuvuus, samoin kuin joillain miehilläkin on nettiaddiktio ja sitä selaillaan mielettömät määrät, mutta mitäs sitten? Se kannataa vaan hyväksyä, koska ei muuksi muutu. Tietenkin joissain tilanteissa on ihan hyvä laittaa se netti pois ja olla vaan toisen kanssa, mutta sinun pitää sanoa se avokillesi et ollaan nyt vaikka ihan vaa kahden ilman nettii, ehdota vaikka jotain tekemistä. Ja voit mennä vaikka viereen kun plaraa nettiä ja kysyä et miten päivä on mennyt ym? ei pidä olla sillain että nyt en voi tehä mitään ku se on fbookissa,kamalaa!

      Ja itse voin kertoa, että ei kaikki siellä fbookissa mitään kovin ihmeellistä tee, lähinnä lukee ihmisten hassuja päivityksiä, tietää mitä suomessa ja maailmalla tapahtuu,mitä kavereille,tutuille kuuluu. mullakin on aikaa paljon kun hoidan lasta kotona, niin plaraan fbookista mammajuttuja eri ryhmistä, sieltä saa tietoa,voi kysellä asioista tai vaan lukea mitä muiden mammojen mielessä liikkuu,vertaistukea arkeen..=P Suurin osa fbook jutuista on hömppää, joskus jotain hauskoja juttuja.. ja myös hyvä keino joskus kysellä kuulumisia vanhoilta luokkalaisilta tai työkavereilta. Ei siinä tarvitse olla mitään ihmeempää. tai kun täällä miehet ihmettelee miksi on jotain miespuolisia kavereita, ei kaikilla ole heti jotain vispilänkauppaa toisten kanssa.

      • KoukuttavaFB

        Just niin, hassuja päivityksiä. Jos on paljon FB tuttuja päivittämässä, niiden seuraaminen voi olla koukuttavaa.

        Meillä on niin, että rouvalla menee 30-60 min joka s**tanan ilta FB päivityksiä selatessa. Sen ajan voisi käyttää parisuhteen ylläpitämiseen. Mutta kun ei.

        Nykyään olen itse "odotusaikaa" kuluttanut S24 treffipalstalla tai jossain seksichatissa. Mutta voisi molemmat olla pehkuissa ihan "in real life"


      • fbookissa

        Oletpa sä koukuttava FB katkera ku oot tuommoisessa chateissa ja palstoilla vaan kostaaksesi. Kyllä teillä on jotain muutakin pieles suhteessa ku vaa fb jos pedissä hiljasta. Normaalisti suhteessa sillä ei ole merkitystä onko fb.ssä vai ei jos suhde on hyvä. puhukaa keskenänne, sillain ne asiat selviää.. mulla ainaki riittää kotiäitinä aikaa molemille niin fbookille kuin miehelle ja myös vauvalle. Et ihan kolmelle eri asialle..revipäs siitä..ne on tekosyitä jos ei toisen kanssa halua olla ilman nettiä..puhukaan,jos ette ole avoimia toisillenne ei suhteessa ole hyvä olla..


      • fbookissa

        oho, kirjotus moka, siis oletpa katkera ku oot nois chateis..=D


    • TotaaliRappio

      Niinpä, tuota se on sitten tämä nykypäivä. Miettikää nyt hetki, miten surkuteltavaa se puhelimen orjana olo on - pahempi riippuvuus kuin heroiiniin!! Mitä androideja tulevat sukupolvet tulevatkaan olemaan, karmivaa!

      Vaan mistäpä löytää kumppaniksi alle keski-ikäinen henkilö, joka ei ole naamakirjan vanki, jolle se älylelu ei ole koko elämä... harvassa ovat ne viisaat.

    • jaanahannele

      Kyllä murentaa. Ja sitten ns. Tavikset siellä haluaa olla julkkisten kanssa tekemisissä. Älytöntä
      tykkäyksiä.. Voiko ihminen pönkittää enää muulla tavoin itsetuntoaan..mulla on nyt n. 1500 tykkäystä... Voi perse..

    • hunningolla_ollaan

      Minä ainakin petän tämän tästä, en seksillä mutta muilla tavoin. Olen niin "hitokseen" väsynyt mun poikaystävään. Mutta en osaa erotakaan. Se on mua kohtaan niin itsekäs, totinen ja huutaa heti jos asiat ei mene hänen tavallaan.

      En vain osaa erota, joten petän ilman katumusta. Kaikki miehet on niin k*päitä ettei se vaihtamalla parane. Joten käyttäydyn itse samoin!

    • Enalentuisikilpailemaan

      Mun täytyy sanoa, että en kyllä jaksaisi yhtään ihmistä, jonka elämä koostuisi turhanpäiväisistä some-intoiluista ja etenkin innokkaimmat some-päivittelijät tuntuvat elävän täyttä elämää somessa ja olevan tyhjää täynnä muuten. Vaikka esimerkkinä belfien ottajat: kuvaan itse omaa persettäni?! Joo, voisin veikata että jos ei ole oikeaa työnhakua eli oikeaa julkisuutta mitkä kerjää työkseen, niin päässä ei paljon liiku. Eikä jatkuva omakuvaaminen ole enää hauskanpitoa vaan narsismia.
      Niin, julkkikset kerjää työkseen: isoin osa ei ole julkkiksia meriiteillään vaan siksi että he kerjäävät huomiota, kerjäävät sponsseja, kerjäävät promoa, kerjäävät kaikkea. Mitä ihmeen arvostamista on kerjäläisen ammatissa? Tissitytöt ja posliinipojat on oikeasti huomiohuoria muuten paitsi ettei heille makseta joka jutusta senttiäkään, joten tavallaan he jakavat ja kerjäävät ilmaiseksi. Siksi ihmettelen koko some-villitystä kun se kaikki on sitä samaa. Olen ehkä hieman erikoinen mutta ne mittasuhteet mitkä se on saanut, ovat säälittäviä. Mutta firmat ymmärrän ja osa näistä tissittötterölletyypeistä luo vaan jotain pelitytön mainetta, koska eivät vissiin muulla tienaa. Ja ammattihan se on sekin. Normaalille ihmiselle ei kuitenkaan ole mitään järkeä ottaa mallia siitä! Eikä kai kukaan älykäs otakaan. Enkä nipota nyt kaikista kuvista, ainahan se kiva jotain on kertoa/kuvata ja miksi ei joskus saisi itsestäänkin kuvaa ottaa, mutta jokainen nyt tajuaa jos haluaa, mitä tarkoitan. Liika on liikaa.

      Muijasi roikkuminen kertoo ehkä myös pettämisestä (että oottelee koko ajan jonkun tietyn viestejä), mutta ainakin tyhjäpäisyydestä se kertoo. Kertoohan se pettäminenkin tietenkin... Vain tyhjäpää jaksaa elää ennemmin ruutua tuijotellen ja luulee että kukaan on kiinnostunut hänen jatkuvista face-päivityksistään. Vain tyhjäpää oikeasti tekee päivityksiä koko ajan. Nekin usein semmoista "mulla on niin ihanaa just tänään kun taas oon saanut kaikkea aikaan, niinkun joka päivä ja että kun mua aina kehutaan ja mä kehun itsekin itseäni ja tajuuttekste ny kaikki ku mä oon ihqu!" ja sitten todellisuudessa ne tyypit on 99,9% varmuudella vaan omakehua täynnä olevia tyhjäpäitä.
      Sori vaan.

      Joten joko vaimosi kyttää jotain toista netissä = tyhjäpää tai sitten elää somelle = tyhjäpää. Että enpä tiedä kannattaako jaksaakaan kauaa vai etsiä oisko vielä maailmassa aitoja ja älykkäitäkin naisia joilla olisi ihan oikeakin elämä. Heittäydy sinkuksi ja tutustu riittävän moneen, niin varmasti löydät vielä jonkun vähän mielenkiintoisemmankin. Tai tietenkin jos katsot tuon olevan sinulle ok, ja ennemmin tuohon tyydyt niin mikäs siinä sitten. Onnea nyt valitsit mitä vaan.
      Siltä varalta kuitenkin että haluat oikean naisen, joka eläisi oikeasti ennemmin sinun kanssasi, niin ehkä henkisesti kannattaa varautua eroon, kun ymmärtää että on oikeasti myös sen arvoinen ja että aidosti sinkkuna, itsenäisesti, yksin ja omillaankin on parempi kun olla parisuhteessa itsesälistä, roikkumisesta, turhasta toivosta (epätoivosta) tai tyytyen leivän murusiin koska ei muuta usko saavansa. Yksinkin saa enemmän, kun vaan elää ja ottaa elämästä kaiken irti. Todennäköistä on myös elämällä löytää jotain muuta.

      Siinä vaiheessa kun suhdetta murentaa facebook se suhde on kuollut.

      • miesvm_1967x

        Maanläheisen yksinkertainen vaikkakin aggressiivinen teksti.. mutta ihan siis asiaahan se oli, komppaan.

        Mielestäni tuossa oli jopa helmi lause. "esimerkkinä belfien ottajat: kuvaan itse omaa persettäni?!" Repesin, kiitos nauruista :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe