Linux-laitteet on kivoja!

ihanaa-linux

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sp-ämmiä

      Valitettavaa ettei vastaavia (äpt ja tabletit) Windows laitteita ei käytä just kukaan.

      • tr-olleja

        Tämäkin on hyvä syy käyttää Windows-laitteita.


      • ei_hyvää_syytä
        tr-olleja kirjoitti:

        Tämäkin on hyvä syy käyttää Windows-laitteita.

        Ei ole mitään hyvää syytä käyttää Windows-laitteita, sellaiset laitteet joissa on Windows, joutaa roskikseen.


      • win-is-best
        ei_hyvää_syytä kirjoitti:

        Ei ole mitään hyvää syytä käyttää Windows-laitteita, sellaiset laitteet joissa on Windows, joutaa roskikseen.

        On, suuri ohjelmatarjonta ja laitetuki.


      • sp-ämmiä
        win-is-best kirjoitti:

        On, suuri ohjelmatarjonta ja laitetuki.

        mobiiliohjelmat suurksi osaksi roskaa.


      • win-is-best
        sp-ämmiä kirjoitti:

        mobiiliohjelmat suurksi osaksi roskaa.

        Kuka mobiiliohjelmista on puhunut?
        Aidot ohjelmathan on Windows tabuissa.


      • sp-ämmiä
        win-is-best kirjoitti:

        Kuka mobiiliohjelmista on puhunut?
        Aidot ohjelmathan on Windows tabuissa.

        Aloittajan linkki.

        Tietysti Win-Wajak haluaa sekoittaa asioita.


      • win-is-best
        sp-ämmiä kirjoitti:

        Aloittajan linkki.

        Tietysti Win-Wajak haluaa sekoittaa asioita.

        Aloittajan linkki vie androidiin, minä puhun Windowsista, minulle vastattiin windowsista ja vastaaja olist SINÄ!
        Että olisikohan lukemisenymmärtämisessä vielä petrattavaa herralla?


      • sp-ämmiä
        win-is-best kirjoitti:

        Aloittajan linkki vie androidiin, minä puhun Windowsista, minulle vastattiin windowsista ja vastaaja olist SINÄ!
        Että olisikohan lukemisenymmärtämisessä vielä petrattavaa herralla?

        Kai sitä spämmiin saa vastata kuin haluaa.


    • Ei_ongelmia

      "ei tämä haavoittuvuus toimi kuin sovelluksissa, jotka ladataan kolmansien osapuolten epävirallisista kaupoista,"

      Eli ei mitään hätää. Pitää olla aika idiootti joka asentelee mitäsattuu roskaohjelmia mistä sattuu. Tosin se taitaa Windows-puudeleilla olla aika yleistä ?

      • pakettivarastoton

        Windowsiin on pakko asentaa ohjelmat mistä sattuu.


      • Ubutubu
        pakettivarastoton kirjoitti:

        Windowsiin on pakko asentaa ohjelmat mistä sattuu.

        Ei ole pakko mutta on hyvä että saa ohjelmia, ihan valmistajan sivuilta.
        Ubuntuun esimerkiksi et saa koska se on niin rajoitettu.


      • Ubutubu kirjoitti:

        Ei ole pakko mutta on hyvä että saa ohjelmia, ihan valmistajan sivuilta.
        Ubuntuun esimerkiksi et saa koska se on niin rajoitettu.

        Älä valehtele, Ubuntussa ei ole mitään rajoiteitta ohjelmien asentamiselle. Saa valmistajan sivuilta helposti, esim. tässä: https://www.zimbra.com/downloads/zimbra-collaboration-open-source


      • älä_jauha_paskaa
        Ubutubu kirjoitti:

        Ei ole pakko mutta on hyvä että saa ohjelmia, ihan valmistajan sivuilta.
        Ubuntuun esimerkiksi et saa koska se on niin rajoitettu.

        Ubuntu ei ole mitenkään rajoitettu! Joten puhut siis paskaa. Ubuntuunkin saa asennettua valmistajan sivuilta ohjelmia mutta suositeltavaa on asentaa ne pakettivarastosta.


      • Sudokut
        M-Kar kirjoitti:

        Älä valehtele, Ubuntussa ei ole mitään rajoiteitta ohjelmien asentamiselle. Saa valmistajan sivuilta helposti, esim. tässä: https://www.zimbra.com/downloads/zimbra-collaboration-open-source

        Älä valehtele itse, kaikki tietää että Ubuntuun on ohjelmat asennettava sovellusvalikoimasta ja siihen ei juurikaan saa niitä oikeita ohjelmia joita windowsiin saa kaupasta, kaikki muualta ladattavat sovellukset ei asennu ilman hirveää säätöä, edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua.


      • puhuisit-totta
        älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Ubuntu ei ole mitenkään rajoitettu! Joten puhut siis paskaa. Ubuntuunkin saa asennettua valmistajan sivuilta ohjelmia mutta suositeltavaa on asentaa ne pakettivarastosta.

        Pysy vaan tuossa yhdessä ja samassa nimimerkissäsi.


      • älä_jauha_paskaa
        Sudokut kirjoitti:

        Älä valehtele itse, kaikki tietää että Ubuntuun on ohjelmat asennettava sovellusvalikoimasta ja siihen ei juurikaan saa niitä oikeita ohjelmia joita windowsiin saa kaupasta, kaikki muualta ladattavat sovellukset ei asennu ilman hirveää säätöä, edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua.

        Älä nyt viitsi jauhaa paskaa, kyllä Ubuntuun saa asennettua muualtakin ohjelmia eikä mikään pakko ole asentaa pakettivarastosta eikä se vaadi mitään hirveää säätöä, olen itekin asentanut mm. Operan linuxiin eikä vaatinut muuta kuin paketin klikkauksen ja asennus lähti käyntiin!
        Ja kyllä ne pakettivarastonkin ohjelmat on ihan oikeita ohjelmia! Se taas ei ole Ubuntun vika ettei sille ole tehty linux-versiota jostain Photoshopista. Photoshopille on kuitenkin ilmainen vastine joka täyttää suurimman osan vaatimuksista. Ja todella harva kotikäyttäjä edes viitsii ostaa sikakallista Photoshoppia muutenkaan!


      • Sudokut kirjoitti:

        Älä valehtele itse, kaikki tietää että Ubuntuun on ohjelmat asennettava sovellusvalikoimasta ja siihen ei juurikaan saa niitä oikeita ohjelmia joita windowsiin saa kaupasta, kaikki muualta ladattavat sovellukset ei asennu ilman hirveää säätöä, edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua.

        Ei ole pakko. Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita ohjelmien asennuslähteelle, mutta tietysti ohjelmat asennetaan Ubuntussa kuin myös muualla yleensä ensisijaisesti sovelluskaupasta ettei tarvitse erikseen varmistella luotettavuuksia.

        Ubuntuun asentuu ohjelmat helposti tuplaklikkaamalla, se hirveä säätö on siis joku Microsoftiin ja Windowsiin liittyvä juttu.

        Ohjelmien asennuksen rajoittuneisuus on Windowsin juttuja, sillä siihen ei saa nykyiselle WinRT alustalle tehtyjä ohjelmia asennettua vapaasti muuten kuin Enterprise versiossa. Kuluttajien ja pienyritysten Windowseissa ne saa asennettua vain sovelluskaupasta, eli selkeä rajoite.

        "edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua."

        Tuplaklikkaamalla sitä .deb pakettia tietysti.


      • älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Älä nyt viitsi jauhaa paskaa, kyllä Ubuntuun saa asennettua muualtakin ohjelmia eikä mikään pakko ole asentaa pakettivarastosta eikä se vaadi mitään hirveää säätöä, olen itekin asentanut mm. Operan linuxiin eikä vaatinut muuta kuin paketin klikkauksen ja asennus lähti käyntiin!
        Ja kyllä ne pakettivarastonkin ohjelmat on ihan oikeita ohjelmia! Se taas ei ole Ubuntun vika ettei sille ole tehty linux-versiota jostain Photoshopista. Photoshopille on kuitenkin ilmainen vastine joka täyttää suurimman osan vaatimuksista. Ja todella harva kotikäyttäjä edes viitsii ostaa sikakallista Photoshoppia muutenkaan!

        "Se taas ei ole Ubuntun vika ettei sille ole tehty linux-versiota jostain Photoshopista"

        Niin, jos jotain ohjelmaa ei löydy sovelluskaupasta tai ei ole sitä normaalia .deb pakettia tai linkkiä josta tekee pikakuvakkeen, niin sitten se on tietysti sen sovelluksen rajoittuneisuutta ja ongelmia.

        Katsos kun on sellainen juttu kuin rajapinta, sellainen näkymätön seinä missä hommat jakautuu kahden eri komponentin välillä, eli tässä tapauksessa sovellus ja käyttöjärjestelmä. Rajapinta on speksattu käyttöjärjestelmässä, eli sovellus alisteinen käyttöjärjestelmälle (koska se rajapintaa ei ole määritelty sovelluksessa). Käyttöjärjestelmästä ja siihen liittyvissä asioissa vastaa käyttöjärjestelmän valmistaja, sovelluksesta taas sovelluksen valmistaja, ja käyttöjärjestelmän valmistaja on sanonut sovellusten valmistajille miten ne sovellukset tehdään.

        Näin tämä homma toimii ihan yleisesti, ei ainoastaan kaikissa käyttöjärjestelmissä vaan yleensäkin kaikissa ohjelmistoissa ja kaikessa tekniikassakin.


      • hölökysenpölyä
        M-Kar kirjoitti:

        Ei ole pakko. Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita ohjelmien asennuslähteelle, mutta tietysti ohjelmat asennetaan Ubuntussa kuin myös muualla yleensä ensisijaisesti sovelluskaupasta ettei tarvitse erikseen varmistella luotettavuuksia.

        Ubuntuun asentuu ohjelmat helposti tuplaklikkaamalla, se hirveä säätö on siis joku Microsoftiin ja Windowsiin liittyvä juttu.

        Ohjelmien asennuksen rajoittuneisuus on Windowsin juttuja, sillä siihen ei saa nykyiselle WinRT alustalle tehtyjä ohjelmia asennettua vapaasti muuten kuin Enterprise versiossa. Kuluttajien ja pienyritysten Windowseissa ne saa asennettua vain sovelluskaupasta, eli selkeä rajoite.

        "edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua."

        Tuplaklikkaamalla sitä .deb pakettia tietysti.

        Mikä siinä on kun vaihtelet nimimerkkiä, pysy nyt vaan siinä rekatussasi kun tietää muutenkin että sinä nuo kirjoitat.


      • rtrtrtrt1
        M-Kar kirjoitti:

        Ei ole pakko. Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita ohjelmien asennuslähteelle, mutta tietysti ohjelmat asennetaan Ubuntussa kuin myös muualla yleensä ensisijaisesti sovelluskaupasta ettei tarvitse erikseen varmistella luotettavuuksia.

        Ubuntuun asentuu ohjelmat helposti tuplaklikkaamalla, se hirveä säätö on siis joku Microsoftiin ja Windowsiin liittyvä juttu.

        Ohjelmien asennuksen rajoittuneisuus on Windowsin juttuja, sillä siihen ei saa nykyiselle WinRT alustalle tehtyjä ohjelmia asennettua vapaasti muuten kuin Enterprise versiossa. Kuluttajien ja pienyritysten Windowseissa ne saa asennettua vain sovelluskaupasta, eli selkeä rajoite.

        "edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua."

        Tuplaklikkaamalla sitä .deb pakettia tietysti.

        Miksi sekoilet aina jostakin mobiilikäyttiksestä?


      • hölökysenpölyä kirjoitti:

        Mikä siinä on kun vaihtelet nimimerkkiä, pysy nyt vaan siinä rekatussasi kun tietää muutenkin että sinä nuo kirjoitat.

        En ole vaihtanut nimimerkkiä, samalla menty vuosikausia.


      • pöljälää
        M-Kar kirjoitti:

        Ei ole pakko. Ubuntussa ei ole mitään rajoitteita ohjelmien asennuslähteelle, mutta tietysti ohjelmat asennetaan Ubuntussa kuin myös muualla yleensä ensisijaisesti sovelluskaupasta ettei tarvitse erikseen varmistella luotettavuuksia.

        Ubuntuun asentuu ohjelmat helposti tuplaklikkaamalla, se hirveä säätö on siis joku Microsoftiin ja Windowsiin liittyvä juttu.

        Ohjelmien asennuksen rajoittuneisuus on Windowsin juttuja, sillä siihen ei saa nykyiselle WinRT alustalle tehtyjä ohjelmia asennettua vapaasti muuten kuin Enterprise versiossa. Kuluttajien ja pienyritysten Windowseissa ne saa asennettua vain sovelluskaupasta, eli selkeä rajoite.

        "edes auttaa ei osattu tällä palstalla kun kerran kysyin miten sovellukset saa asennettua."

        Tuplaklikkaamalla sitä .deb pakettia tietysti.

        Tuplaklikkaamalla deb pakettia avautuu ohjelman paketti, edelleen se ei ole asentunut eikä asennu avaamisella.
        Sama kun Windowsissa sanoisi asennusohjeisiin, senkun avaat sen 7zip paketin, ei se avaa kuin tiedostot paketista.
        Opettele perusteet ennen neuvomista.


      • rtrtrtrt1 kirjoitti:

        Miksi sekoilet aina jostakin mobiilikäyttiksestä?

        Mikä hemmetin "mobiilikäyttis" ? Ubuntu ja Windows ovat molemmat käyttiksiä jotka skaalautuvat kaiken kokoisiin laitteisiin. Sama käyttis siis formfactorista riippumatta.


      • pöljälää kirjoitti:

        Tuplaklikkaamalla deb pakettia avautuu ohjelman paketti, edelleen se ei ole asentunut eikä asennu avaamisella.
        Sama kun Windowsissa sanoisi asennusohjeisiin, senkun avaat sen 7zip paketin, ei se avaa kuin tiedostot paketista.
        Opettele perusteet ennen neuvomista.

        .deb paketti ei ole verrannollinen 7zip paketteihin vaan se on se normaali asennuspaketti. Tuplaklikkaus käynnistää asennuksen, eli yleensä kysytään pääkäyttäjän salasanaa ja sitten asentuu.

        Windowsissa vastaava on .msi paketointi. Tuplaklikkaamalla .msi pakettia käynnistyy asennus, kokeile vaikka.

        .7z, .tar.gz, .zip jne. on sitten ihan eri juttu, niiden tarkoitus on lähinnä kasata läjä tiedostoja yhden tiedoston sisään.


      • älä_jauha_paskaa
        hölökysenpölyä kirjoitti:

        Mikä siinä on kun vaihtelet nimimerkkiä, pysy nyt vaan siinä rekatussasi kun tietää muutenkin että sinä nuo kirjoitat.

        Ei se ole M-Kar joka kaikkia kommentteja kirjoittaa, on meitä muitakin täällä hoi! Minä en ole koskaan esiintynyt M-Kar nimimerkillä ja todellakin me ollaan kaksi ihan eri ihmistä, minä esim. asun Helsingissä ja M-Kar Kotkassa!


      • älä_jauha_paskaa
        pöljälää kirjoitti:

        Tuplaklikkaamalla deb pakettia avautuu ohjelman paketti, edelleen se ei ole asentunut eikä asennu avaamisella.
        Sama kun Windowsissa sanoisi asennusohjeisiin, senkun avaat sen 7zip paketin, ei se avaa kuin tiedostot paketista.
        Opettele perusteet ennen neuvomista.

        Paskapuhetta, deb-pakettia klikkaamalla avautuu Gdebi-paketin asennusohjelma!


      • linux-tubutus
        älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Paskapuhetta, deb-pakettia klikkaamalla avautuu Gdebi-paketin asennusohjelma!

        Höpö höpö, se ei sillä asennu, miksi antaa vääriä ohjeita?
        Lataa vaikka Firefox nettisivulta klikkaa pakettia, asentuiko.
        Hehehehehe


      • höpömiehille
        M-Kar kirjoitti:

        .deb paketti ei ole verrannollinen 7zip paketteihin vaan se on se normaali asennuspaketti. Tuplaklikkaus käynnistää asennuksen, eli yleensä kysytään pääkäyttäjän salasanaa ja sitten asentuu.

        Windowsissa vastaava on .msi paketointi. Tuplaklikkaamalla .msi pakettia käynnistyy asennus, kokeile vaikka.

        .7z, .tar.gz, .zip jne. on sitten ihan eri juttu, niiden tarkoitus on lähinnä kasata läjä tiedostoja yhden tiedoston sisään.

        Ei todellakaan käynnisty vaikka niin väitetään tällä palstalla.
        Tosin väitäthän sinä että Photoshopinkin saa Ubuntuun kaupasta.


      • höpömiehille kirjoitti:

        Ei todellakaan käynnisty vaikka niin väitetään tällä palstalla.
        Tosin väitäthän sinä että Photoshopinkin saa Ubuntuun kaupasta.

        Kyllä käynnistyy, on tähänkin mennessä tehnyt ja tekee jatkossakin. klikklik->ohjelmankuvaus "tahdotko asentaa" -> annetaan oikeudet -> palkki näyttää edistymistä -> valmis


      • linux-tubutus kirjoitti:

        Höpö höpö, se ei sillä asennu, miksi antaa vääriä ohjeita?
        Lataa vaikka Firefox nettisivulta klikkaa pakettia, asentuiko.
        Hehehehehe

        Firefox on Ubuntussa valmiina, ei sitä asenneta mistään nettisivuilta.


      • älä_jauha_paskaa
        linux-tubutus kirjoitti:

        Höpö höpö, se ei sillä asennu, miksi antaa vääriä ohjeita?
        Lataa vaikka Firefox nettisivulta klikkaa pakettia, asentuiko.
        Hehehehehe

        Älä nyt viitsi valehdella, minä olen asentanut tuon Gdebin avulla mm. Operan sekä Canonin monitoimitulostimen ajurit! Eli en mä mitään vääriä ohjeita ole antanut! Itse sinä jauhat paskaa, tuskin edes oot kokeillutkaan linuxeja kun väännät tollasta soopaa!


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Mikä hemmetin "mobiilikäyttis" ? Ubuntu ja Windows ovat molemmat käyttiksiä jotka skaalautuvat kaiken kokoisiin laitteisiin. Sama käyttis siis formfactorista riippumatta.

        Windows RT on mobiilikäyttis.
        Puhun aidosta Windowsista.


      • tubututbtutut
        älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Älä nyt viitsi valehdella, minä olen asentanut tuon Gdebin avulla mm. Operan sekä Canonin monitoimitulostimen ajurit! Eli en mä mitään vääriä ohjeita ole antanut! Itse sinä jauhat paskaa, tuskin edes oot kokeillutkaan linuxeja kun väännät tollasta soopaa!

        Sinä tuskin olet edes kokeillut asentaa yhtään ohjelmaa kun intät.


      • älä_jauha_paskaa
        tubututbtutut kirjoitti:

        Sinä tuskin olet edes kokeillut asentaa yhtään ohjelmaa kun intät.

        Älä viitsi valehdella, minä olen asennellut paljon enemmän ohjelmia kuin osaat kuvitellakaan! Minä sentään tiedän, kun on omakohtaista kokemusta linuxeista ja muistakin käyttiksistä, Macit poislukien!


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Windows RT on mobiilikäyttis.
        Puhun aidosta Windowsista.

        Kuka on puhunut Windows RT:stä? En minä ainakaan.


      • Karvahattuja
        älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella, minä olen asennellut paljon enemmän ohjelmia kuin osaat kuvitellakaan! Minä sentään tiedän, kun on omakohtaista kokemusta linuxeista ja muistakin käyttiksistä, Macit poislukien!

        No sitten osaatkin varmaan neuvoa kuinka asennetaan esimerkiksi firefox firefoxin sivuilta.
        Annahan tulla ohjeet.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Kuka on puhunut Windows RT:stä? En minä ainakaan.

        Kyllä sinä aina RT Windowsista puhut kun puhutaan Windowsista.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Kyllä sinä aina RT Windowsista puhut kun puhutaan Windowsista.

        Niin missä minä nyt puhuin RT Windowsista?


      • lukiluki

      • älä_jauha_paskaa
        Karvahattuja kirjoitti:

        No sitten osaatkin varmaan neuvoa kuinka asennetaan esimerkiksi firefox firefoxin sivuilta.
        Annahan tulla ohjeet.

        Miksi ihmeessä Firefox pitäisi ladata Mozillan sivuilta kun sen voi asentaa pakettivarastostakin?? Tarkoitus on ensisijaisesti asentaa pakettivarastosta ja jos sieltä ei jotain löydy niin sitten vasta asentaa valmistajan sivuilta!
        Ja ohjeet onkin jo tuossa lukilukin viestissä.


      • älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        Miksi ihmeessä Firefox pitäisi ladata Mozillan sivuilta kun sen voi asentaa pakettivarastostakin?? Tarkoitus on ensisijaisesti asentaa pakettivarastosta ja jos sieltä ei jotain löydy niin sitten vasta asentaa valmistajan sivuilta!
        Ja ohjeet onkin jo tuossa lukilukin viestissä.

        Varmaan siksi kun tarkoitus on valehdella ylivertaisesta Ubuntusta.

        Minä odotan haluan ohjeet miten Windows Vistaan saa asennettua IE11 selaimen Microsoftin sivuilta. Miksi Windows ei toimi?


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Niin missä minä nyt puhuin RT Windowsista?

        Kaikissa viesteissä joissa sanot että Windowsissa ei toimi oikeat työpöytäsovellukset vaan ohjelmat on ladattava sovelluskaupasta.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Varmaan siksi kun tarkoitus on valehdella ylivertaisesta Ubuntusta.

        Minä odotan haluan ohjeet miten Windows Vistaan saa asennettua IE11 selaimen Microsoftin sivuilta. Miksi Windows ei toimi?

        Äläpä sitten valehtele.

        Nyt vain esimerkkinä firefox koska sen asennus on tasan yhtä vaikeaa kuin muissakin sovelluksissa jotka ei ole pakettivarastosta, myös firefoxin saa uudempana aina nopeammin niiden sivulta.

        Tuossa linkin ohjeilla, tämäkö on nyt sitten se klik ja klik asennus josta M-Kar ja kumppanit horisee?

        Lataa Firefox lataussivulta ja tallenna se kotihakemistoosi.
        Avaa Pääte ja mene kotikansioosi: cd ~
        Pura ladatun paketin sisältö: tar xjf firefox-*.tar.bz2
        Sulje Firefox, jos se on käynnissä.
        Käynnistä Firefox, suorittamalla firefox-tiedosto firefox-kansiossa: ~/firefox/firefox

        Seuraavaksi aletaan tekemään kuvaketta työpöydälle...


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Kaikissa viesteissä joissa sanot että Windowsissa ei toimi oikeat työpöytäsovellukset vaan ohjelmat on ladattava sovelluskaupasta.

        Sovellukset tietysti ladataan ensisijaisesti sovelluskaupasta niin kuin yleensä. En ole puhunut missään RT Windowsista.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Äläpä sitten valehtele.

        Nyt vain esimerkkinä firefox koska sen asennus on tasan yhtä vaikeaa kuin muissakin sovelluksissa jotka ei ole pakettivarastosta, myös firefoxin saa uudempana aina nopeammin niiden sivulta.

        Tuossa linkin ohjeilla, tämäkö on nyt sitten se klik ja klik asennus josta M-Kar ja kumppanit horisee?

        Lataa Firefox lataussivulta ja tallenna se kotihakemistoosi.
        Avaa Pääte ja mene kotikansioosi: cd ~
        Pura ladatun paketin sisältö: tar xjf firefox-*.tar.bz2
        Sulje Firefox, jos se on käynnissä.
        Käynnistä Firefox, suorittamalla firefox-tiedosto firefox-kansiossa: ~/firefox/firefox

        Seuraavaksi aletaan tekemään kuvaketta työpöydälle...

        Älä itse valehtele. Ubuntussa on valmiina Firefox, sitä ei ladata mistään oudoista paikoista. Tuollaiset höpöohjeet eivät liity Ubuntuun mitenkään.

        Jos väität että tuo muka liittyy Ubuntuun niin kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua.


      • älä_jauha_paskaa
        M-Kar kirjoitti:

        Älä itse valehtele. Ubuntussa on valmiina Firefox, sitä ei ladata mistään oudoista paikoista. Tuollaiset höpöohjeet eivät liity Ubuntuun mitenkään.

        Jos väität että tuo muka liittyy Ubuntuun niin kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua.

        "kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua."

        Ei se osaa kertoa! :D Kunhan lämpimikseen trollailee ja puhuu linuxeista paskaa.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Älä itse valehtele. Ubuntussa on valmiina Firefox, sitä ei ladata mistään oudoista paikoista. Tuollaiset höpöohjeet eivät liity Ubuntuun mitenkään.

        Jos väität että tuo muka liittyy Ubuntuun niin kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua.

        Siitä ei ole kyse, opettele lukemaan ja kommentoi vasta sitten kun oikeasti tajuat mistä puhutaan.

        Onko tuo firefoxin sivulta olevat ohjeet nyt niitä klik ja klik asennuksia, ei ole!
        Millään sovelluskaupalla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Älä itse valehtele. Ubuntussa on valmiina Firefox, sitä ei ladata mistään oudoista paikoista. Tuollaiset höpöohjeet eivät liity Ubuntuun mitenkään.

        Jos väität että tuo muka liittyy Ubuntuun niin kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua.

        Olenko väittänyt että Ubuntussa ei olisi firefoxia valmiina?
        EN OLE!
        Jos minä haluan asentaa firefoxin esimerkiksi niiden sivuilta niin sinun ohjeesi oli pskapuhetta, vai klik ja klik.

        Miksi sinun pitäisi Vistaan mitään asennella, muutenkin vanha käyttis ja ei liity aiheeseen millään tavalla, minua ei Vistat kiinnosta kuten sinua ja Explorerit.


      • pelleä
        älä_jauha_paskaa kirjoitti:

        "kerro sitten miten saa Windows Vistaan IE11 asennettua."

        Ei se osaa kertoa! :D Kunhan lämpimikseen trollailee ja puhuu linuxeista paskaa.

        Heh, et osaakaan, hehe heheheh


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Siitä ei ole kyse, opettele lukemaan ja kommentoi vasta sitten kun oikeasti tajuat mistä puhutaan.

        Onko tuo firefoxin sivulta olevat ohjeet nyt niitä klik ja klik asennuksia, ei ole!
        Millään sovelluskaupalla ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.

        Ei siellä Firefoxin sivuilla ole sitä Ubuntulle tehtyä versiota koska se on Ubuntussa valmiina, joten miksi tuollaisia älyvapaita asioita edes kysyt?

        Ubuntulle tehdyt sovellukset asennetaan klik klik siitä paketista ellei niitä sovelluskaupasta löydy.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Olenko väittänyt että Ubuntussa ei olisi firefoxia valmiina?
        EN OLE!
        Jos minä haluan asentaa firefoxin esimerkiksi niiden sivuilta niin sinun ohjeesi oli pskapuhetta, vai klik ja klik.

        Miksi sinun pitäisi Vistaan mitään asennella, muutenkin vanha käyttis ja ei liity aiheeseen millään tavalla, minua ei Vistat kiinnosta kuten sinua ja Explorerit.

        Firefoxia ei asenneta Ubuntuun mistään nettisivuilta koska se on valmiina siinä. Vika on sinussa siis.


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Firefoxia ei asenneta Ubuntuun mistään nettisivuilta koska se on valmiina siinä. Vika on sinussa siis.

        Mutta JOS HALUAN ASENTAA, TAJUATKO?
        JOS HALUAN ASENTAA SEN SIVULTA,MTAJUATKO?

        Eikö mene jakeluun hä?


      • Karvahattuja
        M-Kar kirjoitti:

        Ei siellä Firefoxin sivuilla ole sitä Ubuntulle tehtyä versiota koska se on Ubuntussa valmiina, joten miksi tuollaisia älyvapaita asioita edes kysyt?

        Ubuntulle tehdyt sovellukset asennetaan klik klik siitä paketista ellei niitä sovelluskaupasta löydy.

        Onhan siellä.
        Surffaa Ubuntulla sivulle niin näet, yritin kerran asentaa koska siellä oli uudempi versio, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tämän asian kanssa miksi minä haluan asentaa sen sivulta.
        Et siis osaa edes itsekään asentaa.

        Mene muuten kyselemään aloittelijalle palstalta siihen sinun Vistaasi niitä ohjeita.


      • buzz1

        Ei se tajua. Sen pää näkyy olevan niin täynnä tuota linux-paskaa että minkäänlainen kritiikki sitä umpisurkeaa räpellystä koskien ei uppoa paksuun kaaliin.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Mutta JOS HALUAN ASENTAA, TAJUATKO?
        JOS HALUAN ASENTAA SEN SIVULTA,MTAJUATKO?

        Eikö mene jakeluun hä?

        Sinun haluillasi on tässä asiassa yhtään mitään merkitystä koska käyttöjärjestelmän vakio-ohjelmia ei ladata mistään nettisivuilta.


      • Karvahattuja kirjoitti:

        Onhan siellä.
        Surffaa Ubuntulla sivulle niin näet, yritin kerran asentaa koska siellä oli uudempi versio, mutta sillä ei ole mitään merkitystä tämän asian kanssa miksi minä haluan asentaa sen sivulta.
        Et siis osaa edes itsekään asentaa.

        Mene muuten kyselemään aloittelijalle palstalta siihen sinun Vistaasi niitä ohjeita.

        Laita linkkiä mozilla.org domainista löytyvään .deb pakettiin. Ubuntulle tehdyt ohjelmat kun jaetaan sellaisissa. Jos ei ole niin sitten kyse ei ole Ubuntulle tehdystä ohjelmasta. Mozillan sivuilla ei pitäisi sellaisia olla koska Firefox on jo Ubuntussa valmiina niin ei tarvitse Mozillan siitä välittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe