Todellinen persoonallisuus?

kumpika

Minulla on lähisukulainen joka ei pidä yhteyttä oikeastaan kuin psykoosinsa aikana, silloin on kiinnostunut minusta ja asioistani - siis välittää. ( ainakin olevinaan) Terveempänä ollessaan ei kuulu mitään. Toisaalta muuttuu eri tavoin ilkiöksi, kun sairastuu.
Kysyisin tuleeko ihmisen syvin persoonallisuus esiin - sitä mitä sisimmässään on, kummassa tilassa? Entä onko nuo yhteydenotot vaan jotain sellaista, että haluaa olla rakastettu kun on sisäinen hätä?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geth

      Kiinnostaa ku kilo paskaa...

      • ösadjgäjdg

        Älä ole epäluuloinen. Suhtaudu häneen kuin keneen tahansa ihmiseen. Minä olen skitsofreenikko mutta en ole kertonut siitä edes miehelleni koska en kestäisi teidän terveiden ihmisten ennakkoluuloja.
        Ja tiedätkö mitä? Mieheni(joka on terve)mielestä me ollaan ihan samanlaisia.
        En kuule ääniä, mutta minulla on harhaluuloja omaan terveyteen liittyen jotka tunnistan harhaluuloiksi.
        Ei aina, mutta tällä hetkellä on.
        Pyysin lähetettä lääkärille mutta hän sanoi että minä olen hänen mielestään ihan selväjärkinen.
        Kukaan ei tiedä lähipiiristäni että olen poikkeava, siis skitsofreenikko.

        Siun ystäväsi on tehnyt virheen kun on kertonut sinulle diagnoosistaan. Nyt sinä suhtaudut häneen vain sen kautta.
        Et ole oikea ystävä.

        Hän varmastikin välittää sinusta mutta sinä et välitä hänestä.


    • welcometomyworld

      Me ollaan ihmisiä! Katso peiliin ja mieti mitä siellä näet. Sä et edes välitä paskan vertaa sun lähisukulaisesta. Osaan sen jo nyt sanoa, sun pitää vaan ymmärtää sitä ihmistä vaikka se on vähän erilainen. Kuuntele mitä sillä on sanottavaa.

      • Ma.vox

        Ambulannsissa kirjoittivat nämä sairaudet, skitsofrenia, maanis-depressiivinen, persoonallisuushäiriö. Menevätkö nämä kaikki käsikädessä, ehkä vielä narsismi. Haen huomioo. Sen tunnustan silloin kun saan kohtauksen. Olen miespuolinen 48. Täällähän saa huomioo, mutta tämä ei riitä minulle. Soitan lanssin ja poliisitkin on mun perässä. Mulla ei naista vieressä jota kiusaisin. Yksi nainen on ja mä ylivälitän hänestä. Olen lojaali ja tämä nainen on kaikkien yläpuolella. Vastatkaa et mikä hätä mulla on, kuuntelen trance musiikkia. Ja mielessä näen dramaattisia tilanteita missä siniset valot loistaa ja vilkkuu. Tämä nainen putosi katuun viime kesänä, löi päänsä tosi pahasti, silloin tuli kaikki, siinä oli jopa paloauto, ja se tapahtu oikeesti. Mua ei päästetty lanssiin, mutta he näytti mulle sen et hän on tajuissaan. Lopetan tämän nyt näihin sanoihin, CONFIDENCE IS NOT FOR SALE.


    • Irrottautua

      Ehkä joku maaninen vaihe? Hankalaa hahmottaa, mutta joskus tutut ottaa yhteyttä vain siksi että voi verrata kuinka itsellä kulkee, suhteessa toisiin. Mikä on sinällään absurdia kun elämämme on kuin vieraalta planeetalta. Toisaalta mielenkiinto muiden asioihin tulee myös sen kautta ettei tarvitse omia asioita silloin vatvoa, eli ei tarvitse tuijottaa omaan napaan, tai miettiä omia todellisia ongelmia. Helppo ottaa kantaa toisen elämään siis.

      Mutta, joo, kyllä sitä tutun, sukulaisen tai ylipäätänsä kuulumiset on kiva kuulla. Ei vertaillakseen, vaan ihan muista syistä.

    • näkemiin

      Rontimpi juttu
      - kaik tuttavat, sukulaiset ja kylänmiehet ja naisetki otti kiireesti etäisyyttä kun jolleki ilimootin että mulla on exhaustio ja mielitauti - ettei tosissaan jaksa sitä ruljanssia, jonka kohteeks joutu. Ehkä niin onkin paras - ei silleen mitenkään "hoitavaa " - enempi syvää surua ja traagista murhenäytelmien sarjaa, satutti.loukkasi,itketti, nauratti kun sirkusta/farssia/enempi komediaa kuin totta elämä oli - tuntui ihan siltä että kun syvääkn syvempään kurjuuteen ajautuneiden ihmisten ainut kädenojennus ol vetää kaikkien elämä samaan sotkuun kuin omansa oli rötöksineen ja taloussotkuineen - maailma todella pedonkyntensä esitteli ja raateli tuusannuuskaksi - en usko ainut erakko olevani, meitä varmasti on paljon - ilman kultalusikka suussa syntyneitä, joilla välillä kyyneleet ainut ruoka ja juoma. Sanois vaan että vain elämää ja epäilkää ihmeessä, onhan sekin osa ihmisten tunnemaailmaa - suunnattoman rasittavaa toki kohteelleen-k un koskaan ei voida pitää ihmistä rakastamisen edes tavallisna hyvän käytöksen kohteena vaan väkivalta on ensteks
      varulta jokaisella lyömäaseena - mutta siihenkin kun koko elinaikansa on saanu tottua
      nii maaailma menköön menojaan mun puolesta - todellisuus on kai samaa kuin totuus
      - sen jokainen näkee - kukin omalla tavallaan. Vanha aforismi.

    • morovaanjoo2

      Jos välittäisit hänestä et kyselisi noin paljon. Olisit vain iloinen että soittaa ja ottaa yhteyttä. Mutta ei, sinähän olet se parempi ihminen ja tuo lähisukulainen sairas, niin haluat uskoa. Parempi ettet mieti asiaa lainkaan, teillä ei selvästikään synkkaa!

    • hänmetehe

      Oletko milloinkaan ajatellut ettet olisi olevinasi?

      Oletko joskus kenties haistatellut tuota sukulaistasi?

      Oletko ollut hänelle ivallinen?

      Oletko,...no niin oletko oikeastaan itse tarkastellut omia ajatuksiasi?

      Mikä on sinun mielenterveytesi laita?

      Kun sinulla on mielestäsi erikoinen sukulainen, niin sinulla on samoja geenejä hänen kanssaan. Mieti siis mikä teitä vaivaa!!!!Siis teitä monikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe