Menkat tuli läpi koulussa

VertatuolissaKO

Eli eilen oli mun epäonnenpäivä. Aamulla mietin laittaisinko vaaleat vai mustat farkut ja laitoin vaaleat, koska vasta ensi viikolla kuukautisten pitäisi alkaa ja käyttäisin varmuuden vuoksi mustia/tummia farkkuja koko viikon. Koulussa tuntui koko ajan että jotain valui ja oli ''märkä'' tunne housuissa, mutta ajattelin sen olevan vain valkovuotoa, koska yleensä samanlainen tunne on ollut kun on tullut valkovuotoa. Kuuden tunnin jälkeen menin kotiin ja rupesin vaihtamaan farkkuja lökäreihin, kunnes huomasin: kauhea tumma jälki haaruksissa! Ihan takapuolessa ei siis ollut. Alushousut olivat ihan veressä ja olin ja olen vieläkin kauhuissani. Pelottaa että joku näki läntin, mutta vielä enemmän pelottaa että kuukautiset ovat tulleet läpi koulunpenkeille. Kuinka sattuikaan, lähdin joka tunnin jälkeen kiireessä ilman vilkaisemattakaan tuoliin. Meidän koulussa vielä ihan uudet vaaleaa puuta. Pelottaa kauheasti ajatus siitä, että tuoliin oli tullut verta ja se yhdistettäisiin heti muhun. Pelottaa mennä maanantaina takaisin kouluun, jos saisin vaikka kuulla jotain asiasta. :S Onkai jollekkin muulle sattunut jotain tälläistä...

42

13560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukaan edes kiinnittänyt tuskin mitään huomiota,turhaa tollaisilla vaivata päätää..Tavallisia normaaleja asioita.

    • kaikillesattuujoskus

      Eiköhän se kaikki imeytynyt farkkuihin. Eli todennäköisesti kukaan ei ole huomannut mitään. Eihän vuoto ekana päivänä niin kovin runsasta edes ole. Jatkossa varmaan kannattaa alkaa käyttää vaikka pikkuhousunsuojia. Nekin on ihmeen imukykyisiä. Tosin voivat kyllä ärsyttää jatkuvassa käytössä.

      • Anonyymi

        Tosi imukykyisiä tänään oli paksu suoja ja sitten huomasin että ihan liti märkänä koko housut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi imukykyisiä tänään oli paksu suoja ja sitten huomasin että ihan liti märkänä koko housut

        Mul alko ihan ekat menkat koulus. Mut mulla oli onneks just ja just menkkaveren väriset farkut jalas. Onneks oli korona aika sillon niin sanoin vaan opelle et mun siskol on korona ja lähin vetää. Sit ku olin päässy kotiin niin laitoin opelle wilmas viestin et mistä oli kyse.


      • Anonyymi

        ”eihän vuoto ekana päivänä niin kovin runsasta edes ole” mm.. juu ei oo. mul eka päivä ihan kauhee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul alko ihan ekat menkat koulus. Mut mulla oli onneks just ja just menkkaveren väriset farkut jalas. Onneks oli korona aika sillon niin sanoin vaan opelle et mun siskol on korona ja lähin vetää. Sit ku olin päässy kotiin niin laitoin opelle wilmas viestin et mistä oli kyse.

        Housut ja paidat vai laitanko mä laitan eiku mekkon


    • VertatuolissaKOo

      Kiitos todella paljon vastauksista! :-) Nää piristi tosi paljon kun olen päätä vaivannut tällä, koska koskaan ennen ei ole näin käynyt ja olen pelännyt tätä kuukautisten alkamisesta asti.

    • tyhmätyttökysyy

      Mulki on mennyt monta kertaa läpi ja silleen käytä paksui siteitä mä vaihan aina paksumpaan siteeseen :D kokeile tätä tai en muistakkaan sanon ehk huomen jos tiiän. Mut mul on aika tyhmä kysymys et onko normaalii 16v tytön pepus on pieni pallo se kuuluu niinku ihoon se on siin kiinni ja ei oo mitään minkälaista oireita se on siel normaalisti niin onko se normaali joo tiiän oon tyhmä): kiitos jos joku osaa vastata?

      • mitäoikeesti

        Et ole tyhmä ja ei kyllä kuulosta ihan normaalilta joku ihopallo... Onko se isokin? Kerro asiasta lääkärille!


      • Anonyymi

        Tarkistamaan lääkäriin heti


    • kauheemokaolise

      mulle sattui kanssa tosi huono säkä tänään koulussa kun söin aamulla tuoretta leipää ja se pieretti ja 2 välkälllä pierasin niin huomasin että housut liimautuu kiinni ja menin veskiin niin olin paskonut housuuni, pyyhin paperilla ankarasti peba ja housuja ja pärjäsin sitten iltaan samoilla housuilla

    • tytteli02

      Niin et mullekki on sattunu tollee et on tullu koulus läpi ja kerran ku tulin kamulta :( ja kävelin ihan kotiin... ja joka päivä pelkään että nämä tällaiset jutut toistuu helposti uudestaan ja uudestaan pelottaa koska se on NIIN NOLOO jos tulee läpi :((

      • tytsy02

        Nii ja oon sata varma että mun kamuki näki sen :/// oikeesti ja sit istuin yhel sellasel peitolla ai helvetti että hävettää :((


      • Anonyymi

        Mut muista että se on normaalia ja tyyliin kaikille käy jotain tollasta ❤️ Mut tiiän et se sillon tuntuu ihan sika nololta ja pelottavalta. ❤️ Tsemppii :):)


    • Lenita

      Oon 14 vee tyty eikä mulle onneks tollasta oo sattunut mutta olin todistamassa kun kamullani tuli kerran. Hän siis istui tuolilla ja kesken tunnin joutu lähtemään kun jonnekkin lääkäriin tms. Kun nous ylös ni näin verta siinä tuolilla mutta en sanonu mitään. Ei sitä kukaan muu varmaan ees huomannu eikä sanonu mitää, tosin hällä oli tummat housut mutta kuitenkin.
      Kyllä muakin aina menkkojen aikaan jännittää vähä että eihä tuu läpi, vaikka melkee kaikilleha tollasta sattuu :D

    • mokatyty

      Mullekki kävi tänää koulus aikamoine moka.Oon siis 5lk. Pistin siteen aamulla iha tavallisesti ja lähin kouluu.kuinka ollakkaa menkat tuli läpi 3 tunnin jälkee vaaleista farkuista :( huomasin sen kässän tunnilla ku nousin tuolista.aattelin vaa et voi vittu ja pistin tuolin nopesti pöydän alle ja menin syömää.oli viä yks tunti kässää joten solmin vaa hupparin mun vyötärölle ja väitin et oli kuuma :DD

    • tumis

      pitäkää mustia housuja tai tummia menkkojen aikaan,ei näy liian hyvin,siteet saattavat joskus pettää.

    • Yöside-koko.paras

      Kannattaa jo muutama päivä ennen "laskettua", eli oletettua seuraavaa menkkaa, käyttää housuissa sidettä, niin ei tule yllätystä.

      Samaten, tamppooneihin yksin ei pidä luottaa, vaan niiden lisäksi pitää ainakin ohutta sidettä. Kun tamppooni tulee liikaa täyteen, se pettää, lorottaa suoraan narua pitkin. Tampooni on jotakuinkin hyödytön, siihen ei voi luottaa, ei voi tietää onko siinä kulloinkin vähän, vai paljon verta.

      Kannattaa suosia terveyssiteiden isointa, pitkää "yö"- kokoa, sillä liikkuessa verta saattaa tulla niin siteen etu-, kuin takapuolellekin. Kokemus opettaa, mikä on itselle paras. Yleensä parina ensimmäisenä päivänä tulee runsaimmin verta.

      Puhtaus, varsinkin menkkojen aikana, on tärkeää, esim. käsisuihkun käyttö aina vessassa käydessä.

    • äkkiapulainen

      jos tulee läpi ja persees menkka läikkä niin laittakaa paita vyötärölle niin kukaan ei nää:)

    • Eikukaannn

      Voi himputti, kun mulla tuli kesken kuntosalikäynnin harmaista legginsseistä läpi.. :DD

    • Anonyymi

      Tänään tapahtui justiin saman lailla mutta sain lähtee kotia kun kerroin opettajalle että on menny läpi🆘

    • Anonyymi

      GIRRLLLLL TOI ON IHAN NORMAALIIIII😘🤩😘🤩🤩😘😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩😘🤩

    • Anonyymi

      Ota vaikka varahousut mukaan aina reppuun/laukkuun jos sattuukin onnettomuus. :3

    • Anonyymi

      Aiettä. Tänään koulus kävi vähä samal taval.
      Mää siis kyl tiesin et mul oli menkat mut en tajunnu et ois ollu noin runsaat😭😭
      Olin siis valmistautunut ja mul oli side ja ajattelin silti pistää vaaleet lökärit😊😊
      No päivä alko iha hyvin menin yheskohtaa ruokailun jälkeen kattoo vessaan oliko tahroja ja ei näkyny. Sitten siitä parituntia oli liikuntaa ja olin frendin kanssa menos pukkareihin kun mun frendi kuiskas et “sul on jotai housuis”
      Arvasin heti mistä oli kyse ja menin vessaan.
      Siel sitte huomasin kauhean läntin alaperseessä😭😭😭😭
      Se oli viel kunnon näkyvä ja tarpeeksi keskellä että sen kyllä huomas.
      Kauhee paniikki iski. Aloin kauhees vauhdissa hankkamaan märäl paperil takamusta ja kyl se vähän hämmeni mut kyl sen näki. Solmin sitte takin siihen eteen ja kaveri oli vessan ovella jo sillee ”tarviiks jotain” ja olin sillee no en❤️😊
      Onneks oli liikas vaa kävelylenkki.

      Nyt kyl vähä hävettää et kuinka moni sen näki ennenku ite tajusin. 😭

    • Anonyymi

      Tänään oli ehkä noloin päiväni koulussa😳meillä oli poistumis harjoitus. Kun tuli se kuulutus että pitää mennä ulos kun oli se harjoitus🙄 kun laitoin kengät jalkaan ja otin takin kainaloon tunsin jotain märkää housuissani mutta aattelin vaan että oli kai jääny pissaa pikkareihin kun olin käyny vessassa mutta ulkona kun seisottiin koulun pihassa joka ikinen luokka jonoissa niin huomassin vaan että NYT TULI LÄPI😬 ja oli vielä 4 tuntia koulua jäljellä ja se sitten näky mun valkosista farkuista. Hitsi kun pelkään että mun ihastus huomas mitäköhän se ajattelee😳 NOLOA

    • Anonyymi

      Ite tiesin et on menkat mut ihan hirveetä ku tuli läpi mit onneks on tummat housut

    • Anonyymi

      Mulle kövi tänää niiin nolo juttu😭😭 mul oli menkat ja tiesin kyl siitä mut nyt ne oli runsaammat ku ikinä ennen nii tietenki tuli läpi jo bussipysäkillä ja no oon nii tyhmä etten ees vaihtanu sidettä koulussa koska en ehtiny ku piti mennä tunnille enkä tiiä miks en uskaltanu sanoo mun kavereille et tuli läpi… ja no sit ku istuin vaalleelle penkille ku aattelin et se veri ois kuivunu jo housuihin nii ei ollukkaa ja siihe jäi läikkä.. ja mun kaverit ei tajunnu et se oli multa nii ne alko vaa nauraa et hyi joku on menkannu toho… ja loppu pöivänä en sit enää istunukkaa vaa seisoin koko ajan ja kävin kans vaihtamas siteen myöhemmi tunnin jälkee nii oli vähä parempi olo… mut yllätyin kyl aika paljon kuinka paljon mult tuli vuotoa mut voi varmaa johtua siitä ku menkkojen alus ei tullu juuri ollenkaa nii nyt sitte tulee.
      Kokeilin myös tamppoonia kotona mut ehin pitää ehkä pari tuntia ja sit se petti onneks olin kotona nii ei mitää pahaa käyny
      Mut helpottais vaa kuulla et en oo ainoo jolle käy näin

    • Anonyymi

      Oliko siellä koulussa murha

    • Anonyymi

      Onpas pervolla mahtiuutinen. Paskanna huomenna housuun, niin saat uuden aiheen.

    • Anonyymi

      🙄🙄🙄

    • Anonyymi

      Mua pelottaa ja samaan aikaan jännittää se että ku mulla on ollu valkovuotoo varmaa yli vuoden jos ei jo kaks ja nii sit terkkari koulussa sano 6lk terveystarkastuksessa että vois alkaa tänä vuonna mutta en tiiä uskallanko sanoo siitä äitille. Ja tarkennukseks oon siis 13v.

      Toinen juttu. Yksinkertaisesti oon epävarma mun "tisseistä" ku kavereilla jo on ja mulla ei paljoa. Niihin sattuu atm paljon jos vähän ees koskee. Onko normaalia?

      Ja tiiän että kaikki sanoo että älä nii ootan sillee menkkoja ku se on sillee jännää ja nii ja sit saan varmaa poikaystävältäni kaikkee kivaa sillo😩😩❣️❣️

      • Anonyymi

        rintoja voi aristaa jos ne on kasvamassa tai menkat voi aiheuttaa rintojen aristusta.Tätä tapahtuu myös aikuisella.


    • Anonyymi

      Toi on ihan normaalia tai siis nii et on menkat

    • Anonyymi

      No siis ei oo

    • Anonyymi

      Voi kuule!Mulle on käynyt noin useasti,ensimmäisen kerran voimme vuonna kun oli menkat ja lähdimme välkälle niin huomasin punaista tuolissani.Otik kösi paperia ja pyyhin pois.Ja viimme viikolla oli menkat (meillä on koulussa pari pulpetit ja poika istuu vieressäni) ja kyseinen poika oli reissussa ONNEKSI koska verta oli tullut tuoliini.Kaverini oli käynyt siivoamassa sen pois puolestani koska olin veskissä(yllätys) ja samoin kävi myös meidän bussin penkkiin ja opetuksena siitä pikkarit ihan veressä ja housunu haayus ihan täynnä verta.Opikseni rupesin käyttämään tamponeja,elämä helppottui HUOMATTAVASTI

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oli eka päivä yläkoulussa ja oli toinen päivä menkkoja mutta en tuntenut mitään housuissa kuk olin koulussa ja ihan normaalisti olin koko päivän mutta sitten kun tulin kotiin huomasin vaaleissa kollareissani veri tahran, se ei kovin iso ollut ja ei kauhean hyvin näkynyt mutta kyllä sen siitä huomssi, nyt hävettää ihan liikaa!! Toivon että se tahra tuli silloin kun pyöräilin pois koulusta eikä aikaisemmin koska yleensä kun pyöräilen niin side liikkuu inhottavasti ja sitten voi käydä näin. Mutta en tiedä milloin tuli läpi mutta kun joka kerta kun nousin tuolilta niin tarkistin onko verta ja ei ollut, mutta en sitten tiedä. Kaverini aika varmasti näki veri tahran ja en ole kertonut kenellekään (paitsi äidille) että on jo alkanut niin en halua mennä huomenna kouluun takaisin kun pelottaa että joku esim. uusi luokkalaiseni näki veren tai jotain😭😭😭😭😭😭😭😭

      • Anonyymi

        Älä huoli, ei kukaan huomannu - ei kai tyypit koko ajan vahtaa toistensa takapuolia tai haaruksia. Sä oot kattonut tuolit yms. <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, ei kukaan huomannu - ei kai tyypit koko ajan vahtaa toistensa takapuolia tai haaruksia. Sä oot kattonut tuolit yms. <3

        Pimppa Laukka tietää.


    • Anonyymi

      No siis mulle on käynyt joskus sma juttu esim nyt ei ees oo suojia pelottaa et tulee läpi

    • Anonyymi

      Mulla kävi just tänään ja oikeesti alko itkettää koska se oli levinny fr paljon siihen tuolille kerroin mun kavereille ja he ymmärsivät ja alkoi ottaa vettä ja paperia ja sitten menivät kertomaan opelle, oon siis tosi herkkä ja en kestä melkee mitään!

    • Anonyymi

      Minulle on käynyt ihan sama asia minulla oli. Vaaleat farkut ja oli tullut läpi ja meillä oli kässää ja siellä oli valkoiset penkit nii n siihen jäi jälki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe