Paniikkihäiriö

Jokuuuuuuuuuu

Osaisiko joku autaa? Itsellä on ollut paniikkihäiriötä jo yli puol vuotta tai ainekin olen itse epäillyt koska niin moni oire täsmää, mutta en ole pystynyt kertoa kellekkään eli ollut asian kanssa yksin. Ja nämä on vain pahentunut todella paljon. Tuntuu että saisin ison kohtauksen jossain koulussa ja ollut muutaman kerran lähellä että saanko (ainekin tuntunut siltä). Joka ilta on kauhee ahistus vahvimmillaan itken, ahistaa paljon jne. En ole itsetuhoinen! Mutta en enään tiedä mitä pitäs tehdä

23

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

      Ei kantsi olla asian kanssa yksin. Eli juttele asiasta vanhempien ja terveydenhoitajan kanssa. Paniikkihäiriötä on todella monella, eikä siihen kuole. Hoitokeinoja löytyy kyllä.

      • Joku123456789012356

        Ajattelin mennä huomennä juttelemaan terkan kanssa. Onko kellään tietoa kuinka helposti laittavat testeihin?


    • artsi7

      En tiedä mitä testejä tarkoitat. Puhu avoimesti terkalle, minkälainen sun olotila on. Mitään jännitettävää ei ole.

    • Joku124579016241

      Laitetaanko paniikkihäiriö testeihin herkästi? Ja haluaisin mennä tekemään jossain ne testit sekä haluan ettei hän kerro ainekaan vielä äitilleni siitä paitsi jos laittaa testeihin/tutkimuksiin että onko minulla vai eikö ole paniikkihäiriötä. Olen itse epäillyt sen takia että yli puolet täsmää oireista

      • artsi7

        Ei varsinaisia testejä ole näihin vaivoihin.


      • JOku12435376980897
        artsi7 kirjoitti:

        Ei varsinaisia testejä ole näihin vaivoihin.

        Eiks oo semmoinen kysely ja sen kautta sitten arvioidaan onko kuinka vakava?


      • Wallyyy

        Paniikkikohtauksia tulee ihmisille eri syistä. Paniikkikohtauksella on fyysiset oireet. Semmoisen voi helposti lääkärin kanssa selvittää ja voi jopa merkat ennen lehtiöön milloin niitä on ollut. On sitten eri juttu onko fobia, paniikkkihäiriö, agorafobia tai muu. Lääkkeiden kanssa on vähän niin ja näin. Jonkinlainen elämänmuutos (muuttaa paikkaa tai työtä) voi auttaa jos stressi on syynä. Ja älä rupea lentäjäksi (vitsi). Take care.


    • meditaati

      Voisitko kokeilla rentoutus harjoitusta!
      Kirjastosta voisit löytää dvd tai cd:n
      Tai meditaatiota jossa keskitys henkitykseen noin 10 - 20 min

    • Joku1335835281

      Olen kokeilut mutta en pysty rentoutua kunnolla. Aluksi saan hallittua mutta hetken päästä en enään koska on niin voimakas varsinkin illalla kun olen menossa nukkumaan

      • meditaati

        Suosittelisin sinua menemään mielenterveystoimistoon! Kuulostaa jo vakavalta! Toivottavasti löydät avun! Älä aikaile!


    • Joku123456789098765

      Voiko paniikkihäiriöstä päästä itse eroon ilman mitään lääkareitä ja lääkkeitä? Olen jo pitkään yrittänyt mutta pahenevat vain.. Illalla klo 23 jälkee alkaa yleensä eka pienempiä ja loppuu nopeesti sit 5min. Päästä alkaa voimistuu alan itkee ahistaa nii paljon, tärisen, on kylmä tai kuuma, näkö himmenee, meen lukkoo, suu kuivuu, painaa rinnasta, tulee sekoomisen tunne, pako tunne että haluu pois mutta en tiedä minne jne. Osaisiko joku sanoa että onko paniikkihäiriötä?

    • Joku1337029741

      Miten paniikkihäiriö voidaan todeta jos sellaista on?

    • ssriymseijee

      Suurin virhe mitä voit tehdä on puhua terveyden hoitajalle/ yleislääkärille yms. Koni tohtoreille määräävät sulle ssri paska lääkkeitä yms. Mahtavia mömmöjä lopuksi vain huomaat olevasi koukussa lääkkeisiin tai sitten käy niinku mulla syöny lääketehtaan maksetun hullun lääkärin määräämiä lääkkeitä cipralex, venlafaxin, cymbalta, yms yms nyt olen työkyvytön, ahdistunut masentunut ja lääkäri lopetti hoitamisen kun en suostunut taas aloittaa uusia mömmöjä jos jotain apua oikeasti haluat pysy yleisin puolen palveluista kaukana. Ota ja puhu yksityis psykiatrille asiasta!

      • ssriymseijee

        Ja kaiken lisäksi olen vasta 30wee jotta kiitos sulle saatanan lääkäri tantta!


      • Joku13578261712

        Oletko käynnyt jossain yksityisellä? Sieltä löytyisi apua aivan varmasti!


    • JOku137367858809

      Minulle ei pysty määrätä ihan mitä tahansa lääkkeitä vaikka jos todetaan paniikkihäiriö koska olen ylä-aste ikäinen

    • tyyujjjj

      Kokeile onko mindfullnesista apua. Rentoutumisharjoituksia ahdistusoireiden ja vastaavien itsehoitoon. Katso netistä ohjeita googlettamalla mindfullnes.

      • Jokuuuuuuuuuu2578

        Kiitos:) pitää katsoa


      • ssriymseijee

        Joo siis sain nyt ajan yksityispuolen psykoterapian odotan aivan innolla


    • Jokuuuuuuuuuuu125783

      Voiko lääkäriin mennä? Että onko se niikun oikee paikka että sielt sais sit lähetteitä johkin?

      • ssriymseijee

        Joo on se paikka juuri mutta mene sitten yksityiselle puolelle, ja puhu vanhemmille asiasta saat jo suuren avun kun olet tietoinen siitä jotta joku muu myös asiasta tietää. Mindfullnes app on ihan jeez oon ite käyttäny sitä silloin tällöiN. Yhden hyvän neuvon voin sulle antaa vaikka tulis kuinka huono olo niin siihen ei kuole, kuolemaa ei tarvi pelätä ei muutakun tsemppiä sinne päin!


    • Artsi7

      Kun olet yläasteikäinen, juttele ensin vanhempiesi kanssa mitä asialle kannattaisi tehdä. Puhuminen helpottaa aina.

    • kilppari112

      kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa kilpirauhasarvot. kilpirauhasen vajaa ja liikatoiminta aiheuttaa monenlaisia oireita. ahdistuksesta ja masennuksesta lähtien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1227
    Aihe