Jos helvettiä ei olisittekko uskossa?

ArvoKonservatiiv

Jo Raamattu on niin laaja että harva sen muistaa kunnolla ulkoa, niin monimutkaisesti jakeisiin jaettu, että sen omaksuvat vain piin miljoona desimaalia ulkoa osaavat ja niin tulkinnallinen ja monimutkainen, että joka teollisuusmaassa on Raamatun selitysopin professorit. Raamatun ymmärtämisen taso on kaikilla eli ala-asteikäisillä ja tuplatohtoreilla aina sama eli Jeesuksen pääsanoman on selvää pässinlihaa, mikään muu ei ja jokaisesta jakeesta voitaisiin tehdä 5.000 väitöskirjaa. Raamattu on maailman paras kirja; se on ainoa kirja, jossa joka sana on totta, se on ainoa kirja jonka sanoma pitää aina kutinsa ja on yhtä ajankohtainen vuonna 0 ja 20.000 - se on ainoa aikaa kestävä kirja. Raamatussa on yli 700 ihmistä sitovaa velvoitetta -> niitä ei voi olla rikkomatta jotenka usko Jeesukseen on pelastuksen ainoa tie.

Liian vaikean Raamatun lisäksi tulee muu sälä päälle ja paljon iisimpää olisi keskittyä vain maallisiin asioihin ja sitten lakata olemasta ja kuolla. Uskonto on kuluttavaa - uskonnon miettimiseen käytyetyn ajan voisi viettää mukavammin. Uskonto on helvettioppeineen ja tolkuttoman pitkine vaatimuslistoineen ahdistavaa. Ilman uskontoakin suurin osa ei tappaisi ketään eikä muita suurempia syntejä tekisi - vankilalaitos pitää siitä huolen. Minulla uskonto on merkannut ehkä sitä, etten ole pitkiin aikoihin yrittänyt itsemurhaa. Uskonto on siis uein vahingollinen - Suomelle olisi edullista päästä nopeasti eroon yhteiskunnan pahimmista saasta-aineksista kuten minusta olletikin, että maamme valtiontalouden vakauttaminen säästökuurilla ja tukiaisten alas ajolla on tärkein tehtävä -> työttömiä, eläkeläisiä, huuhaa töissä olevia pitää kannustaa itsemurhaan -> Raamattu on ristiriidassa Suomen edun kanssa.

ELI

Pitääkö pelko helvetistä uskossa vai onko uskoon muita syitä?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuskaikkeni

      Jeesus on syy olla uskossa. Olen jo lapsena kohdannut Jeesuksen. Hänen rakkaudestaan, puhtaudestaan ja voimastaan en ole koskaan halunnutkaan päästä eroon. Hän seuraa aina sydämessäni mukana kaikkialle. Hän on kaikkeni. Rakastan hänen Kirkkoaan. Haluan olla loukkaamatta häntä ja haluan oppia tuntemaan hänen tahtonsa yhä paremmin. Odotan näkeväni hänet kuollessani.

    • ajatelkaa

      Yhteenveto:

      Älkää hyväksykö kaikkea sitä mitä Raamattu ehdottaa! Raamattu on koettelemus kuulialleen ja lukijalleen, ettei uskovalle kävisi niin taivaaseen tulon tuloportilla, kun eräälle kävi.

      TAIVAAN PORTILLA.

      Enkelit olivat taivaan portilla vastaanottamassa ihmistä, joka olikin uskovainen nainen. Uskova nainen sanoi tullessaan, minä olen uskovainen ja minä kuulun taivaaseen, ihanuuteen, josta minulle on puhuttu, jossa on Jeesus minun herrani ja ihanat Enkelit.

      Jahve tuli portille ja sanoi: Valheestako sinä tulet nainen,SILLÄ VALHEESSA SINÄ ELIT JA VALHETTA SINÄ KYLVIT Nainen vastasi: Minä olen uskon nainen aina ollut.

      Jahve siihen: Se on vale, vasta myöhemmin sinä löysit minut ja tieni.

      Valhetta sinä kylvit ja valheessa sinä elit, mene Helv***iin, sinne sinä kuulut.

      Nainen oli ihmeissään ja riiteli vastaan: Minä olen uskova nainen ja kuulun taivaan ihanuuteen, itkien hän sen sanoi, tuskassaan.

      Sitaatti: Jahve ei hyväksynytkään Jeesuksen kautta saatua armoa, vaan armon antajaksi hän on itsensä määrännyt.

      Huomaa Matteus 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO HUKKUISI, VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN. ( Tässä JAHVE ON AINUT PELASTUKSEN ASETTAJA, HUOM. EI JEESUS)

      ISÄ ON JO ALKUJAAN SYRJÄYTTÄNYT POJAN.

      • ajatelkaa

        Tuli muistihäiriö, pitää tietenkin olla Johannes 3:16 pahoittelen.


      • pyhpyh
        ajatelkaa kirjoitti:

        Tuli muistihäiriö, pitää tietenkin olla Johannes 3:16 pahoittelen.

        No sinä et ainakaan ajattele. Niin typeriä kirjoitat.


    • pyhpyh

      Jeesus on syy uskoa, ei helvetti (jota ei edes ole sellaisena kuin katolisessa opissa).

    • pyhpyh

      "Raamattu on ristiriidassa Suomen edun kanssa"

      Niinkö? Siinä tapauksessa Suomi on turhaakin turhempi pakanamaa, joka ansaitsee kadota historian hämärään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe