Mikä avuksi kiiltävään naamaan?

kiiltävänaama

Olen nuori naisenalku, ja ongelmanani on kiiltävä naama.

Minulla on melko huono iho, joka kukkii varsinkin kuukautisten aikaan. Talvisin se on myös paikoittain pintakuiva. Puhdistan kasvoni iltaisin puhdistusgeelillä, sen jälkeen hellävaraisella kasvovedellä ja levitän päälle perusvoidetta, Aamulla käytössä on vain kasvovesi ja rasva.

Käytän BB-voidetta ja coverstickiä meikkipohjana. Päälle laitan puuteria. Tässä ongelmani tuleekin esiin: puuteri "sulaa" jo parin tunnin jälkeen kasvoilleni tehden varsinkin t-alueesta kiiltävän. Tämän takia joudun lisäämään puuteria useamman kerran päivän aikana. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö minun vain hyväksyä asia? Vinkkejä, samaistujia?

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srdtuyiuij

      Olen itse ratkaissut ongelman niin, että käytän rasvaisimpiin kohtiin (nenään) eri tuotteita, muualta kun ihoni on enemmänkin kuiva. Voisit esim. jättää rasvan pois aamulla tai käyttää vain seerumia. Oletko jotain mattameikkivoidetta tai meikinalusvoidetta kokeillut?
      Puuteria ei kannata välttämättä lisäillä vaan taputella rasvat paperiin/puuteripaperiin.

    • BB-voide

      Käytä Maybellinen VIHREÄÄ BB-voidetta, se on kevyt koostumukseltaan ja sisältää vähän salisyylihappoa, mikä auttaamattapinnassa. Tuote on kuitenkin peittävä. Älä laita puuteria, vaan odota, että voide on imeytynyt ja lisää tavallista vauvantalkkia ripottelemalla sitä ensin käsiisi,hieromallaniitä yhteen ja lopuksi levitä talkki tasaisesti kasvoille. Talkki on väritöntä, eli se sopii joka ihonsävyyn. Näin saat tasaisen matta naturell-pinnan ihollesi.

    • Maizena

      Hei! Vaahtoava puhdistusgeeli voi kuivattaa liikaa jopa rasvoittuvaa ihoa. Kokeile vaihtaa putsarisi esim. Erisanin kosteuttavaan puhdistusgeelin, se ei vaahtoa juuri yhtään, mutta puhdistaa meikin ja rasvan hyvin iholta. Minä käytän meikkivoiteen päällä maizenaa (maissitärkkelys jauhetta), irtopuuterin sijasta, ja se on toiminut tosi hyvin ja pitää kiillon poissa pitkään! Tuossa vieressä onkin tuo keskustelu otsakkeella "Maizenaa irtopuuteriksi", jonka minä olen kirjoittanut. Vilkaiseppa!

    • BB-voide

      BB-voiteista paras rasvaiselle ja epäpuhtaalle iholle on ehdottomasti Maybellinen Drem Pure BB-voide, eli se vihreä pakkaus.Tuote sisältää kaoliinia ja 2% salisyylihappoa, joka hoitaa ja siistii ihoa. Riittoisa ja kevyt, hyvät värisävyt kalpeallekin iholle.Suosittelen!

    • BB-voide

      BB-voiteen päälle puuteriksi väritöntä vauvantalkkia, antaa luonnollisen mattapinnan ja sopii jokaisen ihon omaan sävyyn.

    • DianaNova

      Jos epäpuhtaudeta ovat kuukautiskierron mukaiset, niin silloin on kysymys ns. Hormonaalisesta aknesta, johon auttaa E-pillerit ja niistä nimenomaan Diana Nova. Kysy koulusi terveydenhoitajalta. Ja muista myös pitää ihosi puhtaana.

    • Sidran

      Tässä kaksi ykköstuotetta, jotka minulla rasvanaamalla ovat kovassa käytössä:
      Vichy Normaderm kuorintageeli, jonka rakeet ovat sen verran pieniä, että voi huoletta käyttää joka päivä: www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectID=12526314

      sekä toisena suosikkina Papier Poudren puuteripaperi johon saa päivisin kiillot kivasti imeytettyä: http://www.vaniljapisara.fi/tuotteet.html?id=9/97

    • Promakeup

      Ainoa ongelman poistava keino on käyttää kahta eri tuotetta pohjameikkiin. Vahvempaa peittoa tarvitseville alueille; acne, arvet ja öljyiset alueet, joissa normaali meikkivoide "sulaa" parissa tunnissa, laitetaan camouflagea peiteaineeksi ja muille kasvojen ihoalueelle kevyempää meikkivoidetta. Taputtele tuotteet sienellä kasvoille, älä "vedä" meikkisientä maalauksen tavoin. Näin tuotteet sitovat itsensä ihoon paremmin. Lopuksi puuteri koko kasvoille. Tämä on ammattilaisen neuvo ongelmaasi, joka on hyvinkin tavallinen. Erittäin hyvä camouflage peiteaine löytyy esim. täältä: http://www.cosmetic.fi/epages/cosmetic.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015071404/Categories/Beauty_is_Life_kosmetiikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe