Pyhä Henki tappajana UT:ssa

Ihmettelenkovin

Apostolien teot kertoo, että ei ollut ketään puutteenalaista, kun kaikki maatiloja ja taloja omistavat myivät ne ja toivat hinnan apostolien jalkojen juureen (Apt. 4:34-35). Ananias kuitenkin kätki osan hinnasta ja toi vain osan apostoleille. Pietari syytti Ananiasta Pyhän Hengen petoksesta ja pian sen jälkeen Ananias kaatui maahan ja heitti henkensä. Ananiaksen vaimo Safiira myös valehteli väittäen, että kaikki rahat oli annettu apostoleille. Pian hänkin kaatui maahan ja heitti henkensä (Apt. 5:10).
Raamattu ei kirjoita, että Pietari tai muut apostolit olisivat tappaneet Ananiaksen ja Safiiran. Asialla oli siis Pyhä Henki. Miksi kaikki omaisuutta omaavat pakotettiin luopumaan omistuksistaan? Miksi omaisuutensa puolesta valehdelleet tapettiin Pyhän Hengen toimesta? Missä on oikeudenmukaisuus? Missä Jumalan armo ja rakkaus uskovia kohtaan?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käsky

      Jeesus käski luopua kaikesta omaisuudesta!

      • tyhmyys.vain.tiivistyy

        Taas joku ääliömäinen aloitus ! Kannattaisi opetella LUKEMAAN !


      • Tosi_on

        Jeesus oli essealaisen Sotilas-Messias. Esselaiset jakoivat kaiken omaisuuden. Heidän piti luopua omaisuudestaan, jotta pääsisivät kohta saapuvaan "Jumalan valtakuntaan".

        ”Heillä on yhteisomistus eikä rikas saa omaisuudestaan enempää nautintoa kuin köyhä. Heitä asuu eri kaupungeissa ja he ovat vieraanvaraisia toisiaan kohtaan. Kun essealainen lähtee matkalla, hän ei ota mukaan muuta kuin puolustusaseen rosvojen varalle, koska mihin hän tuleekin toiset essealaiset jakavat kaiken hänen kanssaan.” (Juutalaissodat)


    • OsaHinnasta

      Raamattu ei käske ketään uskovaa luopumaan omaisuudestaan.
      Ananian ja Safiran tapauksessa oli kysymyksessä valehtelu Pyhälle Hengelle.
      Heillä oli oikeus omaisuuteensa eikä heidän olisi tarvinnut antaa kaikkia
      rahoja seurakunnalle. He olisivat saaneet pitää puolet rahoistaan niin kuin
      he yrittivätkin pitää. Heidän syntinsä oli se että he valehtelivat Pyhälle Hengelle ja
      niin yrittivät pettää Jumalaa ja seurakuntaa. Pyhän Hengen läsnäolo oli niin
      voimakas alkuseurakunnassa ettei Hän hyväksynyt että seurakunta oppii
      pettämään Pyhää Henkeä valehtelemalla Hänelle. Siksi Ananias ja Safira
      lkohtasivat Jumalan tuomion heti. Jos he olisivat sanoneet Pietarille että tässä
      on vain osa myydystä hinnasta, he olisivat saaneet elää ja olla seurakunnassa.

      • Ihmettelenkovin

        Tappaminen Jumalan taholta ei näin rajoitukaan vain Vanhaan Testamenttiin, Jumala tappaa myös UT:ssa.


      • Ihmettelenkovin kirjoitti:

        Tappaminen Jumalan taholta ei näin rajoitukaan vain Vanhaan Testamenttiin, Jumala tappaa myös UT:ssa.

        Kannustatko valehtelemiin?


      • Eikö opetuslapset olleet "uskovia"? Jeesus sanoi heille; " Myykää mitä teillä on, ja antakaa avustuksia". Jaakob vähän myöhemmin: "Me olemme luopuneet kaikesta mitä meillä OLI".

        On siis aika vakavasta asiasta kyse, jos pitää omaisuudestaan kiinni. Sillä on vakavat seuraukset myös uskoville.


    • oppia_IkäKaikki

      Luepa asia uudelleen. Pyhä Henki ei pakota, eikä tuolloinkaa olisi pakottanut, sillä sehän oli heidän omaa. Mutta, he valehtelivat Pyhälle Hengelle. Siis sanoivat, että tuon summan he saivat, jne.

      Eli valehtelu on sellainen synti, joka ei johda taivaaseen. Eli ei iankaikkista elämää.
      Se on siksi Raamattuun muistiinmerkitty, että ymmärtäisimme valheen merkityksen.
      Valheitten takiahan tämä maailma on sitä mitä se on ja juuri syyt on lähtöisin paratiisissa, kun käärme kyseenalaisti totuuden.

    • Niinmyikin

      Voi näitä Raamatun väännöksiä. Ap.t.5:1. Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan. Biblia. Mutta mies, Ananias nimeltä, emäntänsä Saphiran kanssa myi tavaransa.

      • Ei kannattaa valehdella !!


      • savonarola kirjoitti:

        Ei kannattaa valehdella !!

        Näin juuri. Eikä kannata siis esittää edes sitä mitä luulee jonkun ihmisen olevan. Se menee helposti valheen puolelle. Rehellisyys kaikessa ja koko ajan, vaadimme.


    • pyhähenkipuhuu

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/407/henki-joka-puhuu
      “Peter Lawrence ohjaa lukijat turvalliseen ja tervejärkiseen mutta voimalliseen Pyhän Hengen yhteyteen. Pyhä Henki todella puhuu niille lasten kaltaisille sieluille, joilla on sydäntä kuunnella sekä tahtoa olla nöyriä ja erottaa hänen äänensä.”

    • S-A

      Tässä on jo vastattu aiemminkin hyvin. Mutta:

      >>> Miksi kaikki omaisuutta omaavat pakotettiin luopumaan omistuksistaan?
      Kenenkään ei ollut pakko myydä. Ja vaikka olisi myynyt, ei ollut pakko tuoda rahoja seurakunnalle. Tämä selviää Pietarin vastauksesta "Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun?"

      >>> Miksi omaisuutensa puolesta valehdelleet tapettiin Pyhän Hengen toimesta?
      Tuomio tuli tekopyhyydestä. Ananias ja Safira teeskentelivät antaneensa kaikki myyntitulot luultavasti siksi, että hekin saisivat mainetta erityisen anteliaina ihmisinä. Ja samalla olivat pitäneet osan itsellään.

      >>> Missä on oikeudenmukaisuus? Missä Jumalan armo ja rakkaus uskovia kohtaan?
      Jumala on pyhä Jumala. Varsinkin seurakunnan alkuvaiheessa oli erityisen tärkeää, että Jumalan pyhyys ilmeni hyvin konkreettisella tavalla. Samalla tavalla kuin Vanhan Testamentin puolella Jerikon valtauksen jälkeen Ain kaupungin epäonnistuneen valtauksen yhteydessä.

    • Kokoontumisessa

      Jumalan pyhyys on Hänen srk:nsa keskuudessa. Hän ei katso henkilöön , Hän on vanhurskas tuomitessaan. Ei pidä suhtautua Jumalan seurakuntaan miten sattuu, hajoittajat kantavat tekojkensa vastuun. Helposti sanotaa kokouksessa etä "kyllä me uskomme että Herra on läsnä", mutta unohdetaanko että Hän on myös Pyhä, eikä katso henkilöön?

      ( Korinton srk. oli Jumalan temppeli, siis sen jäsenet yhdessä , ei ulkoinen rakennus jossa kokoontuivat ) 1.Kor.1."16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

      ( Efesossa kokontunut srk. siis sen jäsenet oli "pyhä temppeli Herrassa " ) Ef.2:19. "..Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, 20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."

      1.Kor.5:1."Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa. 2. Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne? 3. Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on 4. - sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen - 5. Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. .................12. Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? 13. Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.".."

      Jeesus opetti seuraajiaan srk. kurintoimenpiteistä , että rikkonut voitettaisiin takain rakkaudella , Hän lupasi olla Hänen neuvonsa mukaisessa toimen piteessä sopijien keskuudessa (Hengessä vaikuttaen )".. missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.".." Ja ellei sopimusta tule kaiken toimenpiteenkään jälkeen kantaa rikkonut itse valintansa vastuun.
      Matt.18:13." Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet. 14. Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen. 15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. 16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.' 17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani. 18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa. 19. Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. 20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.".." ( Asiayhteys on laajempi ,tässä vain osa tilantarpeen takia )

    • Totuus10

      Jeesuksen ristinkuoleman jälkeen Pietari valehteli, ettei hän tuntenut Jeesusta eikä kuulunut opetuslapsiin. Kun Ananias ja Safiira valehtelivat Pyhälle Hengelle, siitä seurasi kuolemanrangaistus Pyhän Hengen toimesta. On siis suuri merkitys sillä, kenelle valehtelee!

    • Ensinnäkin Ananias ja Safira olivat täysin vapaita tekemään omallaan mitä halusivat, heitä ei pakotettu luopumaan maatilastaan. Tämä heidän petoksensa ja syntinsä on ensimmäinen synti joka kuvataan alkuseurakunnan keskuudessa tehdyksi, varmaankin varoittavana esimerkkinä. Pahana voi nähdä sen että heidän petoksensa kohdistui Jumalaa kohtaan.
      Joihinkin Raamatun kohtaan jää jännitteitä, varsinkin länsimaalaisten ja tämän ajan ihmisten lasien läpi katsottuna, silloin voi vain luottaa Jumalan oikeudenmukaisuuteen.

      • IIIIIIIIIIIIIIII

        >>varsinkin länsimaalaisten ja tämän ajan ihmisten lasien läpi katsottuna, silloin voi vain luottaa Jumalan oikeudenmukaisuuteen.>>
        Onko oikeudenmukaisuus mielestäsi kulttuurirelativistista? Kait nyt sentään totuus on universaalia.
        Varmaa on, että tarinaa Ananiaksesta ja Safirasta on kerrottu kaikkina aikoina, ja sen varaan rakennettu monenlaista seurakunnallista ekonomiaa, useinkin luonteeltaan ennemmin pakottavaa kuin hyvään tahtoon ja lähimmäisen rakkauteen perustuvaan.


      • väärä.tulkinta
        IIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        >>varsinkin länsimaalaisten ja tämän ajan ihmisten lasien läpi katsottuna, silloin voi vain luottaa Jumalan oikeudenmukaisuuteen.>>
        Onko oikeudenmukaisuus mielestäsi kulttuurirelativistista? Kait nyt sentään totuus on universaalia.
        Varmaa on, että tarinaa Ananiaksesta ja Safirasta on kerrottu kaikkina aikoina, ja sen varaan rakennettu monenlaista seurakunnallista ekonomiaa, useinkin luonteeltaan ennemmin pakottavaa kuin hyvään tahtoon ja lähimmäisen rakkauteen perustuvaan.

        Ananiaksen ja Safiran tarinan opetusmoli, että ei pidä valehdella eikä antaminen.


      • IIIIIIIIIIIIIIII kirjoitti:

        >>varsinkin länsimaalaisten ja tämän ajan ihmisten lasien läpi katsottuna, silloin voi vain luottaa Jumalan oikeudenmukaisuuteen.>>
        Onko oikeudenmukaisuus mielestäsi kulttuurirelativistista? Kait nyt sentään totuus on universaalia.
        Varmaa on, että tarinaa Ananiaksesta ja Safirasta on kerrottu kaikkina aikoina, ja sen varaan rakennettu monenlaista seurakunnallista ekonomiaa, useinkin luonteeltaan ennemmin pakottavaa kuin hyvään tahtoon ja lähimmäisen rakkauteen perustuvaan.

        Ainakin käsitys oikeudenmukaisuudesta on kulttuurisidonnaista. Kuka sitten on siinä oikeudenmukaisuuden ytimessä todellisesti onkin vaikeampi kysymys.
        Seurakunnatkin koostuvat vajavaisista ihmisistä ja niissä esiintyy väärinkäytöksiä, kuitenkin antaminen Raamatun mukaan on vapaaehtoista. Vapaaehtoisuuteen on Raamatun mukaan Jumalakin mielistynyt, vapaasti annettuun ei pakolla. Tätä olen itsekkin noudattanut koko uskossa oloaikani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe