Onko oikein, jos ihmiset saavat sitä mitä kylvävät

1213

Raamatun mukaan: ”sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää”. Gal 6:7

Mitä mieltä olet, onko oikein, jos ihminen saa takaisin sitä mitä n itse tehnyt muille?

Haluatko sinä saada takaisin sitä mitä olet muille tehnyt?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahuus-kostautuu

      On se vaan vanha viisaus joka pitää paikkansa, kuten myös tämä: joka toiselle kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa.

    • fda

      Olisihan se mukavaa jos se toimisi näin.

      • arsene

        Kylvin eilen lupiinin siemeniä, mutta en aio mennä niittämään niitä.


    • Brina

      Juuri noin se menee! Emme voi paeta vastuuta teoistamme edes 'uskomalla' jonkun uskonnon hokemaan syntien anteeksisaamisesta. Kyllä ne ovat edessämme vielä joku päivä...nyt tässä elämässä tai jossain tulevassa. Joudumme kokemaan itse/sielussamme kaiken sen kärsimyksen, mitä olemme aiheuttaneet toisille, jopa eläimille ja luonnolle!
      Mitään ikuista rangaistusta ja kadotusta ei ole kuitenkaan olemassa, joten saamme aina uuden mahdollisuuden löytää se oikea "tie" joka johtaa rakkauteen ja alkuperäämme Jumalan 'lapsina'.

      • tähän-on-edellytys

        Syntien anteeksisaaminen edellyttää sitä että niitä on pyytänyt Jumalalta anteeksi.


      • Brina

        Minun uskoni (olen vapaa kaikista uskonnoista, silti oman tieni 'uskovainen') mukaan syntien = erehdysten anteeksisaamisen hetki on aina välittömästi juuri silloin kun tajuaa menetelleensä väärin katuen tapahtunutta ja samalla oppii tapahtumasta ja myös muuttuu tai lupaa edes yrittää muuttua 'paremmaksi' .
        Kun on armollinen itselleen (rakastaa itseään), niin voi antaa itselleen anteeksi ja ymmärtää myös toisia ihmisiä ja heidän virheitään, pystyy antamaan anteeksi myös heille niin kuin itselleen. Jeesuksen opetuksen mukaan silloin myös Jumalamme antaa ne anteeksi meille....pyysimme sitä tai emme, sillä ajatuksemme on jo "luettu" Jumalan tietoisuudessa juuri samassa HETKESSÄ kuin se vilahtaa omassa tajunnassamme! Raamattukirjassa (tunnen raamatun, vaikka pidänkin sitä vain yhtenä ihmisen kirjoittamana kirjana vastaavanlaisten seassa) kerrotaan Jumalan tuntevan meidät jokaisen enemmän kuin me itse; tietää jopa hiustemme lukumäärän...eikö niin. Ymmärrykseni mukaan pitää siis tiedostaa tekonsa ja ottaa vastuu seurauksista joko nyt tai sitten kuolemamme jälkeen ennen kuin se tarvittava 'anteeksianto' tulee. Ei siis riitä, että pyytää noin yleisesti "Jumala, anna anteeksi syntini". Kyllä Jumala kuulee tuonkin rukouksemme ja siksi eteemme alkaakin tulla tapahtumia, ehkä koviakin koettavaksemme, mutta juuri siksi että olemme pyytäneet anteeksiantoa erehdyksiimme ja nuo tapahtumat auttavat meitä ymmärtämään itseämme syvemmin...ja muuttumaan ja viisastumaan...ettemme enää syntiä tekisi (Jeesus: "mene, äläkä enää syntiä tee...")
        Jotta erehdyksestäni, siis "synnistäni" ei seuraisi karmallista läksyä enää missään tämän tai mahdlollisten seuraavien elämieni vaiheessa eli saisin ne täydellisesti anteeksi, minun on ymmärrettävä kaikki "synteihini" liittyvät syyt ja seuraukset mielessäni. Ellei niin tapahdu, karman laki tuo tapahtumaan liittyvät oppiläksyt eteeni koettavaksi niin monta kertaa kuin tarvitsen oppiakseni. Ja kerta kerralta 'kovemmalla kädellä' mikäli en tajua missä toimin ja ajattelen vastoin "Jumalan lakeja"..
        Saamme siis aina, ennenpitkää 'syntimme' anteeksi joka ikinen, mutta se edellyttää, että olemme oppineet niistä ja muuttuneet, kasvaneet ihmisinä ja tulleet lähemmäksi todellista itseämme eli ykseyteen Jumalamme, Ikuisen Isän ja Alkulähteemme kanssa.
        Kukaan ei pääse "synneistään" kuin koira veräjästä vain pyytämällä niitä anteeksi Jumalalta. Kristinusko opettaessaan tuollaista yleistä syntien anteeksiantoa aina sitä pyydettäessä (tai joku ne antaa Jumalan puolesta anteeksi kuten katolisen kirkon papit tekevät) on tehnyt karhunpalveluksen ihmiskunnalle. Niinpä siitä syystä on menty kuin siat pellossa uskoen, että kyllä tämä tästä; riittää kun pyytää anteeksi pahat tekonsa ja ikuinen taivaspaikka on varma. SE EI vaan mene näin, valitettavasti!


      • minulla-on-uskoni
        Brina kirjoitti:

        Minun uskoni (olen vapaa kaikista uskonnoista, silti oman tieni 'uskovainen') mukaan syntien = erehdysten anteeksisaamisen hetki on aina välittömästi juuri silloin kun tajuaa menetelleensä väärin katuen tapahtunutta ja samalla oppii tapahtumasta ja myös muuttuu tai lupaa edes yrittää muuttua 'paremmaksi' .
        Kun on armollinen itselleen (rakastaa itseään), niin voi antaa itselleen anteeksi ja ymmärtää myös toisia ihmisiä ja heidän virheitään, pystyy antamaan anteeksi myös heille niin kuin itselleen. Jeesuksen opetuksen mukaan silloin myös Jumalamme antaa ne anteeksi meille....pyysimme sitä tai emme, sillä ajatuksemme on jo "luettu" Jumalan tietoisuudessa juuri samassa HETKESSÄ kuin se vilahtaa omassa tajunnassamme! Raamattukirjassa (tunnen raamatun, vaikka pidänkin sitä vain yhtenä ihmisen kirjoittamana kirjana vastaavanlaisten seassa) kerrotaan Jumalan tuntevan meidät jokaisen enemmän kuin me itse; tietää jopa hiustemme lukumäärän...eikö niin. Ymmärrykseni mukaan pitää siis tiedostaa tekonsa ja ottaa vastuu seurauksista joko nyt tai sitten kuolemamme jälkeen ennen kuin se tarvittava 'anteeksianto' tulee. Ei siis riitä, että pyytää noin yleisesti "Jumala, anna anteeksi syntini". Kyllä Jumala kuulee tuonkin rukouksemme ja siksi eteemme alkaakin tulla tapahtumia, ehkä koviakin koettavaksemme, mutta juuri siksi että olemme pyytäneet anteeksiantoa erehdyksiimme ja nuo tapahtumat auttavat meitä ymmärtämään itseämme syvemmin...ja muuttumaan ja viisastumaan...ettemme enää syntiä tekisi (Jeesus: "mene, äläkä enää syntiä tee...")
        Jotta erehdyksestäni, siis "synnistäni" ei seuraisi karmallista läksyä enää missään tämän tai mahdlollisten seuraavien elämieni vaiheessa eli saisin ne täydellisesti anteeksi, minun on ymmärrettävä kaikki "synteihini" liittyvät syyt ja seuraukset mielessäni. Ellei niin tapahdu, karman laki tuo tapahtumaan liittyvät oppiläksyt eteeni koettavaksi niin monta kertaa kuin tarvitsen oppiakseni. Ja kerta kerralta 'kovemmalla kädellä' mikäli en tajua missä toimin ja ajattelen vastoin "Jumalan lakeja"..
        Saamme siis aina, ennenpitkää 'syntimme' anteeksi joka ikinen, mutta se edellyttää, että olemme oppineet niistä ja muuttuneet, kasvaneet ihmisinä ja tulleet lähemmäksi todellista itseämme eli ykseyteen Jumalamme, Ikuisen Isän ja Alkulähteemme kanssa.
        Kukaan ei pääse "synneistään" kuin koira veräjästä vain pyytämällä niitä anteeksi Jumalalta. Kristinusko opettaessaan tuollaista yleistä syntien anteeksiantoa aina sitä pyydettäessä (tai joku ne antaa Jumalan puolesta anteeksi kuten katolisen kirkon papit tekevät) on tehnyt karhunpalveluksen ihmiskunnalle. Niinpä siitä syystä on menty kuin siat pellossa uskoen, että kyllä tämä tästä; riittää kun pyytää anteeksi pahat tekonsa ja ikuinen taivaspaikka on varma. SE EI vaan mene näin, valitettavasti!

        Raamatussa sanotaan että synnit saa anteeksi kun katuu ja pyytää niitä Jumalalta anteeksi. Se siis on sinun sanojasi vastaan. Ja minä uskon siihen mitä siellä Raamatussa lukee.


      • Xribbi
        minulla-on-uskoni kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan että synnit saa anteeksi kun katuu ja pyytää niitä Jumalalta anteeksi. Se siis on sinun sanojasi vastaan. Ja minä uskon siihen mitä siellä Raamatussa lukee.

        Pahat teot voi pyytää anteeksi siltä johon ne ovat kohdistuneet.


    • eipahalle

      Pitäisikö kysyjän kysymys ymmärtää Jeesuksen vertauksena että ihmiset ymmärtäisivät hengellisiä asioita.

      • Onko erikseen hengellisiä ja muita asioita. Mielestäni kaikilla asioilla on ensin henkinen puolensa ja siten aineellinen tai muu teko joka näkyy toiminnassa ja seurauksista. Se henkinen puoli on ensin sen yksityisen ajattelijan mielessä ja tekee siellä sen minkä arvon ajattelija asialle antaa. Joskus ajatus muuttuu tekemiseksi ja seuraukseksi. Ei ajatus lakkaa olemasta ennen kuin ajattelija on sovinnossa ajatuksensa kanssa. Hetkittäin monet ajatukset tietenkin unohtuvat.
        Kaunaisia ajatuksia pohtiva jakaa kaunaisuutta nykysanonnan mukaan "kehon kielellä" ainakin usein aivan verbaalisestikin, rakastava taas rakkautta.
        Joten ajatuksensa muodon mukaan jokainen kokee elämänsä sen mukaan mitä ja miten kussakin tilanteessa "kylvää" omaan mieleensä mielikuvia ympäristöstään ja ihmisistään.
        Se ei ole oikein eikä väärin. Niin vain on. Se on laki joka ei muutu äänestyspäätöksin.

        Päästään loppupäätelmään. Annan ajatukseni sinusta anteeksi itselleni. Tiedän sinussa olevan Jumalan ajatuksen kuten jokaisessa on. Kiitollisena tästä jaan anteeksiantavalla mielellä itselleni ja sinulle hyvinvointia ja iloa joten saan vastalahjaksi sinulta hyvinvointia ja iloa.


      • odotan-kesää
        enkelipallo kirjoitti:

        Onko erikseen hengellisiä ja muita asioita. Mielestäni kaikilla asioilla on ensin henkinen puolensa ja siten aineellinen tai muu teko joka näkyy toiminnassa ja seurauksista. Se henkinen puoli on ensin sen yksityisen ajattelijan mielessä ja tekee siellä sen minkä arvon ajattelija asialle antaa. Joskus ajatus muuttuu tekemiseksi ja seuraukseksi. Ei ajatus lakkaa olemasta ennen kuin ajattelija on sovinnossa ajatuksensa kanssa. Hetkittäin monet ajatukset tietenkin unohtuvat.
        Kaunaisia ajatuksia pohtiva jakaa kaunaisuutta nykysanonnan mukaan "kehon kielellä" ainakin usein aivan verbaalisestikin, rakastava taas rakkautta.
        Joten ajatuksensa muodon mukaan jokainen kokee elämänsä sen mukaan mitä ja miten kussakin tilanteessa "kylvää" omaan mieleensä mielikuvia ympäristöstään ja ihmisistään.
        Se ei ole oikein eikä väärin. Niin vain on. Se on laki joka ei muutu äänestyspäätöksin.

        Päästään loppupäätelmään. Annan ajatukseni sinusta anteeksi itselleni. Tiedän sinussa olevan Jumalan ajatuksen kuten jokaisessa on. Kiitollisena tästä jaan anteeksiantavalla mielellä itselleni ja sinulle hyvinvointia ja iloa joten saan vastalahjaksi sinulta hyvinvointia ja iloa.

        Siis annat ajatuksesi anteeksi omalle itsellesi? Se riittää sinulle ja kuulostaa ihan hyvältä. Uskovaiset toivottavat Jumalan siunausta.
        Joka tapauksessa: Kesä tulee...!


      • piti-vielä-kirjoittaa
        odotan-kesää kirjoitti:

        Siis annat ajatuksesi anteeksi omalle itsellesi? Se riittää sinulle ja kuulostaa ihan hyvältä. Uskovaiset toivottavat Jumalan siunausta.
        Joka tapauksessa: Kesä tulee...!

        Niin vielä... toivon sinulle hyvinvointia ja iloa!


      • Juuri näin. Ikuinen laki joka aina toteuttaa itseään koska Jumala ON
        Kiitos ja Jumalan siunausta


    • erttkk

      Vaikuttaa, että nuo tulevat 13.32 muttayksiköllä takaisin!? Eli 13.32 sekuntti, minuuttia, tuntia, päivää, viikkoa, vuotta jne.

    • >>> onko oikein, jos ihminen saa takaisin sitä mitä on itse tehnyt muille? <<<
      Ongelmana tässä on se, ettei aina voi tietää miten se kohde, vaikkapa oma lapsi, on kokenut esim kasvatuksen. Kristitty on ehkä jakanut lapselleen piiskaa miltei karismaattisella mitalla ja lapsi koki sen kidutukseksi
      Joku voi mielestään hyvää hyvyyttää muistuttaa toista ahmimisen tai seksin synnistä ja tuo kohde kokee sen hemmetinmoiseksi vainoksi. Eli ihminen voi tehdä toiselle pahaa tietämättään.
      Eli jos ei välttämättä edes tehdessään tiedä onko teko oikein vai väärin, niin silloin juttu menee ihan arpomiseksi, enkä itse ainakaan innostuisi ikuisista rangaistuksista kun en ole sadisti.

      • e-gotterdammerung

        Innostuminen iänkaikkisista rangaistuksista kertoo sekin omalla kauniilla tavallaan ihmisen mielenlaadusta- se soittaa sielussa jotakin erityistä "minunonkosto"-kieltä.


      • e-gotterdammerung kirjoitti:

        Innostuminen iänkaikkisista rangaistuksista kertoo sekin omalla kauniilla tavallaan ihmisen mielenlaadusta- se soittaa sielussa jotakin erityistä "minunonkosto"-kieltä.

        Ainakin osassa noiden äärikristittyjen kommenteista näkyy se, että he mielestään tietää, jopa paremmin kuin niiden Jeesus, että mikä kohtalo kullekin kuuluu.
        Toiseksi sieltä paistaa läpi selvä vahingonilo meidän väärinuskovien tulevista kärsimyksistä.
        Tuossa taivas-helvetti-kahtiajaossa, missä toiset viettää ikuisuuden lähes orgastisessa mielihyvässä ja loput vastaavassa kidutuksessa on jotain peräti eläimellistä.


      • eipahalle
        qwertyilija kirjoitti:

        Ainakin osassa noiden äärikristittyjen kommenteista näkyy se, että he mielestään tietää, jopa paremmin kuin niiden Jeesus, että mikä kohtalo kullekin kuuluu.
        Toiseksi sieltä paistaa läpi selvä vahingonilo meidän väärinuskovien tulevista kärsimyksistä.
        Tuossa taivas-helvetti-kahtiajaossa, missä toiset viettää ikuisuuden lähes orgastisessa mielihyvässä ja loput vastaavassa kidutuksessa on jotain peräti eläimellistä.

        Ei uskovan mielessä ole vahingon iloa jos joku kulkee suuntaa jossa ei ole vastassa Jumala vaan Perkele. Uskova puhuu siitä mitä Raamattu opettaa eli tekee sitä työtä jonka Jumala on ihmisille antanut tehtäväksi "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Miten sinä näet noin eritavalla tämän tiedotuksen Jumalan vaatimuksista. Ethän tarkoituksella vääristele asioita.
        Uskovaiset rukoilee Jeesukselta viisautta eikä luule eikä ymmärrä olevansa viisaampi kuin joku toinen. Uskovainen tietää että ei pidä kerskata.
        Kyllä Taivas ja helvetti on olemassa Raamatun mukaan voit tarkistaa sen Raamatusta.
        Usko auttaa ymmärtämään.


    • eivieläoleuusimaa

      Paavali puhuu tuossa kirjeessä hengellisesti. Paavali kertoo suoraan, että jos en halua rakentua uskossani, jotta voisin tehdä Jeesuksen opetuksen mukaisia hyviä tekoja, on vaarana, että alan tehdä lihan tekoja, jotka eivät ole hyviä, vaan huonoja ja huonoista teoista voi seurata hengellinen luopumus, joka johtaa pahimmassa tapauksessa eroon Kristuksesta.

      Mitään karman lakia ei ole olemassa, että jokainen paha kostetaan, ei kosteta ja jokainen hyvä teko palkitaan, ei palkita. Tämä maailma ei ole oikeudenmukaisuuden maailma, eikä Jumala jaa täällä maailmassa oikeutta, eikä palkkaa. Karman lain mukainen opetus on perkeleestä. Täällä maailmassa viattomia tapetaan ja pahoja palkitaan, tämä maailma ei ole oikeudenmukainen maailma, mutta kerran se maailma tulee, mutta siihen tarvitaankin Jumalan peliin puuttuminen.

      Kun luette koko luvun, niin te huomaatte, että Paavali puhuu tuossa erityisesti hyvän tekemisestä ja varoittaa turvaamasta lakiin, ympärileikkauksiin ja muihin säädöksiin, jotka ovat uuden liiton varjo ja turvaamaan yksin Jumalan armoon Kristuksessa.

      Jumalan palkanmaksu on kerran, kun hänen luoksensa menemme, silloin Jeesuksen omat saavat palkkansa, jos jotain Jumalan arvion kestävää hyvää on tehnyt. Samoin kerran kokoontuvat Kristuksen hyljänneet tuomiolla ja saavat kukin tekojensa mukaan.

      • No-johan-nyt-on

        "Karman lain mukainen opetus on perkeleestä."

        Väität siis keksineesi opetuksen karman laista.


      • eipahalle

        Veit sanat suustani. Eikö ollut hyvä vertaus joka aukesi pikkusen miettimällä.


    • Kaikkivaltias

      Minä kylvän sitä totuutta että olen Jumalan luona aina. Olen hänen ajatuksensa muutoin Hän ei olisi minua luonut.
      Joten olen hänen luonaan.

    • markoniko91

      Se asia on niin että. Jos ihminen ei halua kylvää hyvää. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa. Että tätä raamatun kohtaa kannattaa kyllä toteuttaa kun näin se asia on sitä mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää jos ihminen täyttää koko elämässä tyhjillä asioilla ja ei etsi jumalanvaltakuntaa. Niin varma on että turmelukseen niittää. Mulla oli 5 vuotta sitten niin että mä täytin koko elämän vaan pelkästään tietokone peleihin mä huomasin vaan että mä olin pahasti koukussa peleissä en tehnyt mitään muuta. Se vei mun elämää niin että päädyin kauemmas jumalasta. Mutta nyt kun vähentänyt pelaamista ja ajatellut että. Mikä oikeesti on tärkeintä tässä maailmassa. Ja tärkeintä mulle on Jeesus ja raamatun ja rukoilu lukeminen. Ja oma perhe. Ja mä voin sanoa että nyt koen elämässä. Tällä hetkellä niin hyvää. En ole enää tietokoneesta riippuvainen se on vaan mun harrastus mutta tärkeintä elämässä on jeesus raamatun lukeminen rukoilu ja perhe siunausta kaikille

      • 12_13

        "En ole enää tietokoneesta riippuvainen se on vaan mun harrastus mutta tärkeintä elämässä on jeesus raamatun lukeminen rukoilu ja perhe siunausta kaikille"

        Mukava kuulla. Siunausta sinulle myös. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe