pelkään menettäväni poikani

eikaivaan

olen nyt reilu kymmenen vuotta katsellut tuota miestäni. Nyt rupeaa jo ottamaan aivoon, hänen takiaa minun ystävät/kaverit lähti, erakoiduin tavallaan ja nyt kuitenkin käyn juttelemassa ongelmista/tuntemuksistani ammattiauttajalla.
Mies ryyppää kaks kertaa viikossa ja polttaa tupakkaa kuin korsteeni , ja käyttäytyy kun pahainen humalainen teini.
Hän harrastaa henkistä väkivaltaa minua kohtaan.Ihan joka kerta humalassa,
Silloinkun hän on selvinpin niin hän viettää suurimman osan ajastaan pojan kanssa KOSKA minun tarvii tehdä kaikki kotityöt koska mies ei niitä tee milläänlailla.
Yritän itse olla pojan kanssa niin paljon kun pystyn. plus nukutukset ja ruokin hänet (mies kun ei tee ku itselleen ruokaa)
Mies jo ettii uutta naista itselleen, vaan itse hän ei ota minusta eroa. (näin sanoo minulle)

Mies on sanonut tälle uudelle naiselle että hän tekee kaikkensa jotta hän saa pojan ja syyksi sen että minä käyn juttelemassa psykiatrian sairaanhoitajan luona.
Minä olen terve aikuinen nainen eikä minulla ole lääkityksiäkään, en polta enkä juo.

Poika on alle 3v
onko mahdollista että menetän juopolle miehelle pienen rakkaan poikani?

Onko jotain kriteereitä että kummalle lapsi menee jos ero tulee.
Jos ja kun poikani kanssa muutan ni minusta tulee yksinhuoltaja.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläriitele

      Et voi menettää poikaasi, jos olet asiallisesti itse huoltajuudesta vastannut äiti, etkä koskaan etkä minkään painostuksen alla allekirjoita paperia, joissa luovutat pois oman huoltajuutesi.
      Mutta et voi päättää yksin, että sinusta tulee nyt vain tulee yksinhuoltaja, piste.
      Paras ja riidaton eteneminen on olla koskaan vaatimatta itse yksinhuoltajuutta. Voi aloittaa keskustelu yhteishuoltajuudesta, kuten kaikki fiksut eronneet vanhemmat elävät eron jälkeen.
      Guuglaa eroneuvontaa ja lue.

      Jos miehesi olisi yhtä vastuuton, kuten kirjoitat, voi käydä niin, että hän ei halua/kykene hoitamaan isän huoltajuutta osaltaan eron jälkeen. Siltikään tilannetta ei pitäisi hyväksikäyttää tilaisuutta. Isä voi itse haluta lopulta luopua isyydestä, jos se olisi lapsen paras. Mutta usein lapsen paras on isän läsnäolo, isän läheisyys jollain tavoin, vaikka ei-täydellisenkin isän. Sellaistakaan isää lapsi ei saa, jos äiti tekee yksinvaltaisia päätöksiä yksinhuoltajuudessaan.

    • Lapsen.etu

      En oikein usko että tuollaiselle juopolle möykkäävälle miehelle lasta annetaan. Kyllä näissä tilanteissa yleensä katsotaa lapsen etu. Kerro totuus sosiaalivirkailijoille kun sen aika on ja huoltajuudesta sovitaan.

    • alistunut

      Mitäs läksit ja onko tuo vain sun näkemys, ukkoshan saattaa olla kunnonmies. Mitäs oot naama vinossa jo aamutuimaan.

    • kierro

      Nyt nainen! Maanantaina varaat ajan lastenvalvojalle ja kerrot että ero tulossa ja että haluat olla pienen poikasi lähihuoltaja. Käyt siellä ja kerrot huolesi. Sinuna jättäisin mitä pikimmin erohakemuksen. Tosi hyvä että käyt juttelemassa asioistasi. Mieshän nuo ongelmat on itse aiheuttanut, tosi pa--a jätkä kun kuittailee ja toisen henkistä pahoinvointia aikoo käyttää keinona saada pieni lapsi äidiltään pois. Ei käy ei! Mutta olit nyt kuinka lannistunut hyvänsä, aika toimia on nyt eli heti ekana arkipäivänä.

      Alle kolmivuotiaat annetaan pääsääntöisesti äidin lähihuoltajuuteen erotilanteessa, yli kolmivuotiaasta isällä on parempia mahdollisuuksia tosissaan vaatia itselleen lasta. Siksi toimit nyt heti! Sitä kai se äijäkin taktikoi, että uusi daami haussa ja ero heti kun lapsi on yli kolmen--jolloin haluaa omasta mielestään lapsen lähihuoltajuuden PLUS elatusmaksut sinulta. Toimi!

      • ylläol

        Vielä: jos suinkin mahdollista, mene pariksi viikoksi turvakotiin lapsesi kanssa. Keräämään voimia ja tarmoa, valmistelemaan muuttoa.


    • eipeloteltavissa

      Tee niinkuin minä. Kuvasin puhelimella videopätkää miehen kännäilystä päivämäärien kera. Harrastaa tätä pari kertaa viikossa. Uhkaili minua joskus lapsella, no jos ero tulee, on mulla jotain konkreettista näyttää....

    • äläviraannutalastaisästä

      Useimmat neuvot ovat vastenmielisiä. Ei pidä toimia tieten niin, että viranomaisia ja ensikotejakin hyväksikäyttäen pyrkii eristämään (tätä se on, vaikka ette näytä ymmärtävän, äidit) isää ja lasta toisistaan. Sitä kutsutaan vieraannuttamiseksi. Siitä on tulossa jopa laki. Erota saa, jos haluaa, Mutta jos eroava äiti ei ymmärrä, että yhteishuoltajuus on oman lapsen etu ja oikeus, ja ensimmäinen heti eron jälkeen kokeiltava vaihtoehto, äiti ei toimi rakastavasti omaa lasta kohtaan.

      Vko-vko systeemi on ensi alkuun paras yritys, Mutta jos se ei toimi, jos isä omalla vuorollaan ei toimisi vastuullisesti, vasta sitten toisesta lähihuoltaja. Jos etäisä ei toimisi vastuullisesti, vasta sitten yksinhuoltajuus.

      • Luettavaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe