Jalkojen treenaus

Jalka_helvetti

Mikä siinä on, kun jalkatreenit ei vaan maistu. Toki nekin treenaan muun kropan lisäksi, mutta aina yhtä v*ttumaiselle se vaan tuntuu. En ole ainut joka tämän on todennut. Varmasti on jengiä, jotka jalkojen treenauksesta tykkää, mutta varsinkin syvä etukyykky ja syvä jalkakyykky on ne paskimmat liikkeet. Mikä tänkin oikein selittää?

55

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono aerobinen kunto. Siihen tyssäsi minun koipieni tehotason kehitys.
      Olisi pitänyt pitää ohjelmassa sopivasti jotain joukkuepeliä sekä enemmän liikkuvuus- ja kimmoisuusharjoitteita.

      • rullistele välillä :D


    • saosmaoms

      Jalkojen treenatessa joutuu treenaamaan oikeasti kovaa.

    • eiainasamaa

      Kokeile välillä jotain vähän erilaista. Askelkyykkyä, yhdenjalan kyykkyä, kyykkyhyppelyitä lisäpainoin tai ilman, 30s intervalli juoksua, naruhyppelyä, hevosseisontaa.

    • Jalka_helvetti

      Kyllä teen noita mainitsemiasi muitakin jalka liikkeitä, tottakai. Mutta syvä etukyykky ja syvä jalkakyykky on myös tehtävä, jos haluaa treenata kunnolla ja monipuolisesti kavioitaan.

      Sitäpaitsi syvä etu,, sekä jalkakyykky on tärkeitä perusliikkeitä, ne on jalkatreenin perusta, ei niitä voi missata.

      Sitä vaan ihmettelen, että kun tekee muita kropan treeni liikkeitä, niin siitä saa masokistista nautintoa, kun puskee lihaksista raudalla viimeisetkin mehut irti, mutta jalat on mutkikkaampi lihas mulle.

      Tämä sama viimeisetkin mehut irti jaloille tuntuu taas passkalle juuri etu ja jalkakyykyssä, jännä homma kun tekee taas reisiojennuksen jaloille vempeleellä, se tuntuu hyvälle ainoana jalkaliikkeenä, joka tekee gutaa, ainakin mulla.

      Muita härveleillä tehtyjä liikkeitä en sitten teekkään jaloille, kun treenaan kotona ja läheskään kaikkia sali vemputtimia ei ole täten. Jotenka syvä etu, sekä jalkakyykky on pakko tehdä mun, ne korvaa noi sali vemputtimilla tehtävät muut jalka jyystöt ja etu ja peruskyykky ovat kuitenkin jalkatreenin perusliikkeitä jokatapauksessa.

    • vähemmäntoistoja

      Jalkatreenit on just parasta. Juju on, että unohtaa ne pitkät sarjat, jotka rasittavat kroppaa äärimmilleen ja vie loputkin motivaatiot jalkojen treenaamisesta. Jaloille riittää mainiosti 3-5 toistoa ja sarjoja voi sitten olla vähän enemmän, 5-8. Ja pitkät huilit välissä. Tulee voimaa että massaa näin.

      Bodarit tykkää pumppailla 10 sarjoja, onhan niissäkin etunsa, mutta vie aivan liikaa energiaa useimmilta, jos ei syö kuin hevonen.

      • Kukin hakee itselleen sopivan tavan treeniin. Itse olen tehnyt kyykyt ja maven joko kapeana pyramidina toistot rautaa lisäten 5 ->1 ja rautaa vähentäen 1 -> 5:een tai 5:n tasasarjoina 4kpl.
        Italialaistyyppisten housujen aikaan oli vaikeuksia saada reisiä mahtumaan lahkeisiin.


    • Onko_asia_sittenkin_näin

      Mä kun luulin, että bodausta harrastava tekee jaloille 12-15 toistoa per liike ja näin pitääkin tehdä. Jos nyt unohdetaan voimannosto laji ja mietitään vaan bodausta, niin tekeekö täällä muutkin bodarit 5-10 toistoa vaan per jalkaliike? ja sarjoja sitten enemmän?

    • 52v

      Jokaiselle lienee oma uniikki tapa kehittyä maksimaalisesti.
      Itse olen saavuttanut hyviä tuloksia kehityksessä ;Ma 5x5 kyykky, jossa progressio 2,5-5 kiloa/vko. Esim. tänään viimeinen sarja oli 175 kilolla, ensi viikolla sama 180 kilolla
      toinen treeni To jossa hypertrofiaa12...8 toistoa/sarja. Torstaisin esim. SJMV prässi pohje.

      • 349v

        "Itse olen saavuttanut hyviä tuloksia kehityksessä ;Ma 5x5 kyykky, jossa progressio 2,5-5 kiloa/vko. Esim. tänään viimeinen sarja oli 175 kilolla, ensi viikolla sama 180 kilolla"

        Aika supersankari kyllä olet, jos pystyt seuraavassa treenissä vetämään 5x5x180kg mikäli edellinen treeni oli 5x5x175kg.


      • WeTrainHard
        349v kirjoitti:

        "Itse olen saavuttanut hyviä tuloksia kehityksessä ;Ma 5x5 kyykky, jossa progressio 2,5-5 kiloa/vko. Esim. tänään viimeinen sarja oli 175 kilolla, ensi viikolla sama 180 kilolla"

        Aika supersankari kyllä olet, jos pystyt seuraavassa treenissä vetämään 5x5x180kg mikäli edellinen treeni oli 5x5x175kg.

        Mitäs ihmeellistä tuossa on? Mikäli syö ja nukkuu oikein niin kyykyn saa helposti kahteensataan kiloon täysin lineaarisesti esim 5x5 ohjelmalla.


      • 52v
        349v kirjoitti:

        "Itse olen saavuttanut hyviä tuloksia kehityksessä ;Ma 5x5 kyykky, jossa progressio 2,5-5 kiloa/vko. Esim. tänään viimeinen sarja oli 175 kilolla, ensi viikolla sama 180 kilolla"

        Aika supersankari kyllä olet, jos pystyt seuraavassa treenissä vetämään 5x5x180kg mikäli edellinen treeni oli 5x5x175kg.

        En ole supersankari, vaan keski-ikäinen ukko. Ikäistään kylläkin huomattavasti vahvempi. Kyykkään varmuudella (pohjakyykky tietty)1x5 180kilolla ensi maanantaina. Pitänee kuvata kaiken varalta.

        Kai ymmärsit, että 5x5 ei suinkaan kyykätä viitä sarjaa samalla painolla, vaan taulukko muuttuu viikottain raskaammaksi valitun progressin mukaan. Laita hakukoneeseen esim. squat 5x5, niin saat laskurin. HUOM! aloita aina taulukko maltillisesti, nimittäin 8-10 viikon kohdalla saattaa muuten seinä tulla vastaan.

        Teen vuosittain vähintään kaksi 12-14 viikon 5x5 progressio-ohjelmaa, jonka ohessa hypertrofia. Progressio ainoastaan suurille lihoille (kenellä niitä on) eli a)kyykky b)penkki c) kulmasoutu.


    • Kaverusten_kaviot

      Jos treenaa vuosia jalkoja, toinen kaveri kyykkyjä aina isoilla painoilla 5 toistoa ja 5-6 sarjaa. Sitten toinen kaveri taas kyykkyjä aina pienemmillä painoilla 15 toistoa ja 3-4 sarjaa, niin miten kehitys, jalkojen muoto eroaa näillä kaveruksilla?

      • reeniohjelma

        Ei tuohon nyt voi vastata mitenkään tyhjentävästi. Riippuu niin monesta asiasta; kehon mallista ja geeneistä nyt ainakin.
        Treeniohjelma pitäisi aina tehdä omien tavoitteiden ja fysiikan mukaan. Jotkut joutuu kokeileen useampaa eri tapaa ennenkuin se optimaalinen tapa harjoitella löytyy.


    • NaatiskelijaBoddailija

      Joo, ite en tykkää yhtään kans noista liikkeistä. Prässikin on välillä painajaista. Muuten hyvä liike mut ku joutuu aina lykkimään niitä levyjä siihen kelkkaan. Hack on ihan kelpo liike vielä.
      Siksi olenkin luopunut jo noista liikkeistä aikoja sitten. Kyykkyä tai sen variaatioita en ole tehnyt enää vuosiin. Joskus tulee jollain satkulla pikkasen pumppailtua, mut mitään isompia rautoja ei enää kehtaa nostella. Sama koskee mavea. Ei hitto, ihan liian raskas liike. Ja se painojen mättäminen ja etenkin purkaminen. Joo, ei ole mua varten. Suorin jaloin mavee silloin tällöin.
      Prässi yhdellä jalalla, hackia ja etenkin ojennuksia. Sellasta treeniä vähän niiku mukavuusalueella. Mukavuushakuista treeniä. Ja paljon paremmassa lihassakin on jalat.

      • NaatiskelijaBoddailija

        Onneks on nykyään noita istuttavia prässejä painopakalla. Ne on kans hyviä.


      • Kuka sinulle vaihtaa levyt hack:ssa kun et viitsi tehdä sitä mavessa?
        Prässit ovat sitten oma lukunsa.

        Etsi sali jossa on paineilmakuormitteisia prässejä. Kyllä on helppoa ja hauskaa.
        Vakavasti ottaen, ne ovat varsin käteviä koska vastusta voi muuttaa kesken sarjan.


      • komppaantäysin

        " Ja se painojen mättäminen ja etenkin purkaminen."

        Tää on kyllä totta. Se insinööri joka keksi, että kaikkien "isojen" levypainojen pitää olla samankokoisella halkaisijalla niin, että purkaminen ja lastaus on mahdollisimman hankalaa kumimatolla, tulisi hirttää jatkojohdolla joulukuuseen.


      • NaatiskelijaBoddailija
        vm-43 kirjoitti:

        Kuka sinulle vaihtaa levyt hack:ssa kun et viitsi tehdä sitä mavessa?
        Prässit ovat sitten oma lukunsa.

        Etsi sali jossa on paineilmakuormitteisia prässejä. Kyllä on helppoa ja hauskaa.
        Vakavasti ottaen, ne ovat varsin käteviä koska vastusta voi muuttaa kesken sarjan.

        Ei ku, en mä tee sitä tangolla, vaan tollasessa hack-laitteessa:

        http://www.true-natural-bodybuilding.com/equipment/hack-squats/power-strength-hack-squat-18.jpg

        Joo, noi painelaitteet on ihan mukavia silleen, mut niissä loppuu kapasiteetti niin nopeesti. Oon kyl kokeillu sellasia. Ja niissä on jotenkin se voimajakauma outo.


    • Kaviot_kondikseen_

      Jos ei mihinkään kehonrakennuskisoihin ole menossa, vaan ihan omaksi iloksi treenaa ja, että hyvässä rantakunnossa vuodesta toiseen, niin yläkehopainoitteinen treeni lienee monen miehen suosiossa loppujenlopuksi.

      Sen verta toki jalkoja treenaa, että näyttävät sutjakkaan lihaksikkailta nekin. Mutta massa painotus vatsan yläpuolella. Mun mielestä tää näyttää kaikista parhaimmalle koko miehen kehoa kun katsotaan. Tätä samaa sanovat myös monet naiset, kun sillä silmällä treenattua miestä katsovat.

      Ehkäpä men's physique tyylinen lopputulos aika ok. Toki nämäkin ihan kunnolla jalkansa treenaavat ymmärtääkseni. Mutta jos yläkroppa painoitteinen treeni, niin pienemmät painot riittänee ihan hyvin koiville.

      • srhsrthjdytugs

        Yläkroppaan vaan massaa ja kohta polvet pettää kun jalkojen lihakset eivät ole kunnossa! Sillälailla sitä mennään perseedellä puuhun! Olet varman aivoton teinilegioonan jäsen kun tuommosta paskaa levittelet julkisesti!


      • noeikai
        srhsrthjdytugs kirjoitti:

        Yläkroppaan vaan massaa ja kohta polvet pettää kun jalkojen lihakset eivät ole kunnossa! Sillälailla sitä mennään perseedellä puuhun! Olet varman aivoton teinilegioonan jäsen kun tuommosta paskaa levittelet julkisesti!

        Sisälukutaito tuntuu sulla kyllä olevan hukassa. Suora lainaus: "Sen verta toki jalkoja treenaa, että näyttävät sutjakkaan lihaksikkailta nekin". Mä käsitin ainakin tuon niin, että myös jalkoja treenataan jolloin jalkojen lihakset ovat myös kunnossa.


      • Käsityskyky
        noeikai kirjoitti:

        Sisälukutaito tuntuu sulla kyllä olevan hukassa. Suora lainaus: "Sen verta toki jalkoja treenaa, että näyttävät sutjakkaan lihaksikkailta nekin". Mä käsitin ainakin tuon niin, että myös jalkoja treenataan jolloin jalkojen lihakset ovat myös kunnossa.

        Jospa tässä tarkoitettiin, että jalat treenataan toki, mutta kevyemmin, kuin yläkroppa.


      • NaatiskelijaBoddailija
        srhsrthjdytugs kirjoitti:

        Yläkroppaan vaan massaa ja kohta polvet pettää kun jalkojen lihakset eivät ole kunnossa! Sillälailla sitä mennään perseedellä puuhun! Olet varman aivoton teinilegioonan jäsen kun tuommosta paskaa levittelet julkisesti!

        No ei kukaan natuna saa niin paljoa yläkroppaan massaa, että sen vuoksi polvet pettäisi. Hölömö. =D
        Ja tuossahan juuri puhutaan, että jalkoja treenataan kohtuullisesti. Siinä vaan jätetään pois ne ärjymiskyykyt, joiden ainoa tarkoitus näyttää muutenkin olevan huomion herättäminen salilla.


      • jalkaatreee

        Näin kait monet tekee, omalla kohdallani tosin huomasin, että kehitys lähti aivan uuteen lentoon kun aloitin jalkojen kovemman treenaamisen. tosin itsekin tiettyä varovaisuutta kannatan jalkojen treenaamisessa.


    • Eddä_dälleen

      Meinaatko tosiaan, että yläkroppa painaa niin hiton paljon, ettei jalat kestä sen painoa? Kyllähän tuolla on vuosia treenanneita kavereita, jotka keskittyneet yläkroppaan ja treenaavat kyllä jalkojakin, mutta painotus yläkropassa. Mun mielestä ihan hyvä balanssi ulkoisesti heillä massan jakauman suhteen kropassa. Ei ne jalat niillä tikkuja ole, vaan silleen sopivasti lihaksikkaat ja enempi massaa vaan ylhäällä.

      Eikös toi men's physique ole esim. tällainen yläkroppa painoitteinen laji. Ihan on balanssissa kaverit siinä, vaikka navasta ylöspäin punttaavat enemmän kuitenkin kehoansa.

    • Vaikea sanoa että mistä johtuu? Mainittu aerobisen kunnon heikkous voi ainakin olla syynä siihen, että jalkojen treenaaminen tuntuu raskaammalta kuin muiden lihasryhmien. Useimmat kehon suurimmista lihaksista ovat jaloissa, joten hengitys- ja verenkiertoelimistö joutuu jalkatreenissä koville.

    • Miten_eroaa

      Eroaako men's physique treeni jalkojen suhteen paljonkin perus bodauksen jalka ohjelmista? Vaikka niillä on koivet osaksi shortsien peitossa kisoissa, niin kait ne koivetkin treenaa, mutta miten?

      • Niin_mites_menee_tää

        Muakin kiinnostaa tää perusbodarin ja m's p treenarin jalkatreenien ero?


    • Pylly_riittää

      RYTKYKYYKKY ON AINA MUODISSA, LISÄÄT REKKA YKKÖSEEN 30% JA OTAT SILLÄ KOMENKYMMENEN TOISTON SARJOJA HENGITTÄMÄTTÄ VÄLILLÄ LAINKAAN, JA MUISTA SYÖDÄ KANANMUNA VALKUAISTA RITTÄVÄSTI...KYLLÄ SE SIITÄ LÄHTEE

    • BodarinJumpat

      Bodauksessa ei pakollisia liikkeitä. Kattokaa Miken&Peterin Wlogeja pakkikselta. Perus kyykkyjä ei tehdä ikinä ja silti jalat kasvaa. Myöskään normaalia maastavetoa ei tehdä.

      Jos haluaa tehdä niin näin:

      Etukyykyssä 4-6 toistot
      Takakyykyssä 8-20 toistot

      Näillä massan mahti tosiasia. Perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja tutkimuksiin muiden tekemisistä about 20vuoden ajalta. Suomessa juntit vaan tekee voimaohjelmia ja haaveilee isoista lihoista. Sitten paikat hajoaa ja kipuilee. Ohan se erilaista tehdä lyhyillä palautuksilla pitkiä sarjoja ku on totuttu kovan kolmosen jälkeen 5min makailuun. Kovat kundit erottuu joukosta. Ikuiset bulkkisiat haukkoo happea penkillä pitkään.

      • luomu-liha

        Jos lisäät vielä miken &peterin lääkityksen näkyville, niin vertaillaan sitten treeniä luomutreenaajiin. Pakkikselta löytyy mm. lääkityksen käyttöohjeet...

        Näkemyksesi mukaan lääkityksellä treenaajat ovat kovia kundeja ja natut sitten muita?


      • ÄLÄ VIITSI HÖPÖTTÄÄ MITÄÄN LÄÄKITYKSESTÄ ! ! Sillä ei saa voimaa yhtään lisää. Lääkitys vaan kasvattaa lihasmassaa ja kävelet kuin ois PASKA HOUSUISSA etkä kykene pitämään käsivarsiasi kyljissä kiinni.


    • Lautaperse

      Ei teidän hobittien tarvii ku kävellä portaat kolmanteen kerrokseen, ni saatte jalkatreenin. Toista se in meillä miehen kokoisilla.

      Vai ootteko koskaan nähneet riukujalkaista kääpiötä???

    • wgpowngp

      kokeileppas peppu reeniä, jos se kulkisi paremmin, hahahhahahahahahhahahahahahhahahah. T : Finninaamaiset 20v punttien nostajat, lol. Energiajuomaa reeneihin?! :-)

    • prässi480

      No mikäli haluat persetä kasvattaa ja polvia rääkätä niin kaikki syvät on hyviä.

    • gtgggggggggggt

      Jos yläkroppa on suuri verrattuna jalkoihin, tulee apinamainen vaikutelma. Tosi oksettava esteettisesti. Luulenpa, että sun ongelma on aerobinen huono kunto. Lenkkeile ja pyöräile, alkaa jalkatreenikin sujua mukavasti.

    • tuomiopäivän_reputtaja

      kyykätkää hinttapulit

    • Aloitapa kunnon jalkaprässi niin onnistut hyvin ja saat koipiisi voimaa.
      Alat keveillä painoilla, teet pitkiä sarjatoistoja ja kun lihakset kehittyvät, lisää painoja tankoon.
      Minulla on aika hyvät voimat ojentajissa. Puoli-istuvassa asennossa työnnän 680 kiloa.

    • mekkk

      Ensin sopivilla paikoilla vaikka 60kg pitkiä 10-30 kpl sarjoja vaikka 10 sarjaa ja noin 3 kk joka toinen päivä niin lihakset tottuvat treeniin ja tuon jälkeen voi keskittyä isompiin painoihin. Toinen asia on tehdä ensin jalkoihin voimaa jalkaprässillä niin tulokst kehittyvät nopeasti. Kaikki muutkin laitteet jaloille kehittävät lihaksistoa nopeammin. Lämmittelyt kunnolla ennen treenejä vaikka 2-6 lenkki niin helpottaa treenaamista.

    • ainasalilla

      Kokeile bulgarialaista askelkyykkyä. Liike pitää tehdä puhtaasti. Liike vaatii kyllä kohtuu hyvää aerobista kuntoa. Itse teen nykyään jaloille kahta eri ohjelmaa. Toisessa on kyykkypainotus ja toisessa prässi sekä pakaraliikkeitä enemmän. Sarjojen pituuksia kannattaa vaihdella. Harvemmin pitkiä 15-20, pääosin 8-12 sekä välillä lyhyitä 4-8. Tulokset on parantuneet selvästi, kun olen lisännyt vaihtelua ohjelmaan. Samalla pysyy mielenkiintokin paremmin. Jokainen on yksilö. Kaikki ei käy kaikille, joten pitää kuulostella itseään ja kokeilla uutta jos vanha ei toimi.

    • Nostasinäpenkistä

      Mitäpä, jos yksinkertaisesti et vaan tee jalkoja. Korvaa se jalkaliikunta, vaikka pyöräilyllä tai kävelylenkeillä tms..

    • Kyllä se kunnollinen JALKAPRÄSSI KUNTOILU ON PARAS TAPA LISÄTÄ VOIMAA JALKALIHAKSIIN.
      Itse teen 300 kilolla 10-15 kerran sarjoja parin minuutin levähdysten jälkeen 5 kertaa ja sitten lisään painoja niin paljon kuin suinkin saan jalat suoriksi ja toistoja 5-10.
      Takuulla tulee voimaa lihaksiin ja fyysinen kuntokin paranee huomattavasti.

      • Kyllä se on niin, että jalkaprässikiloista on turha puhua mitään. Prässi ja polvikulmat! Varsinkin pieni muutos polvikulmissa vaikuttaa erittäin paljon.

        Prässeillä on kaksi järkevää käyttöä. Kisoihin tähtäävien bodareiden hienosäätöä ja invalidien kuntoutukseen.

        Takuulla prässit jättävät keskikropan keitetyn spagetin kaltaiseksi.


    • Voimajakso

      Kyykkääminen kuormittaa koko kehoa ja siksi se on niin äärimmäisen raskasta ja tehokasta.

      Minun lääkkeeni olisi tehdä jonkinlainen jakso yksinkertaista voimatreeniä.
      Kunhan suoritustapa on kunnossa,
      alat kokeilemaan pyramidityyppisesti nousuja 1-5:n toiston sarjoilla lähelle maksiminostoja.

      Max painon jälkeen reilusti painoja pois ja kunnon maitohappo-pumppailusarja.

      Voimatasojen nousun myötä syntyy kunnon perusta tuleville treeniohjelmille.
      Samalla itse noston suorittaminen tulee luontevammaksi, kun myös tukilihaksisto pääsee kunnolla töihin ja tekniikka paranee kun tulee uutta näkökulmaa kyykkäämiseen.

    • Nostasinäpenkistä
    • aivanturhaa

      Mitä järkeä treenata jalkoja? Eihän ne näy baarissa.

      • mikseinäy

        Kyllä mulla ainakin näkyy ihan siinä kun yläkroppakin. Istutko pyörätuolissa ilman paitaa vai...?


      • tuomiopäivän_reputtaja

        Minkälaisissa baareissa käyt, homobaareissako?

        Itse olen aina baarissa Speedoissa, jolloin kaikki näkyy.

        Uimahousuissa pullottaa...


    • oukl

      aina ei treeni maistu pidä monen päivä vapaata treenistä

    • illlyilyl

      Sama juttu, toisaalta mulla on toinen polvi sen verran paskana, että en oikein edes uskalla tehdä jalkatreeniä ihan kympillä. Muussa elämässä se ei haittaa yhtään, mut jalkatreenis heti oireilee. Vähennyssarjoja kun tekee, niin jollain lailla motivaatio säilyy. Jostain syystä inhoan myös hauistreeniä ;)

    • TäältäPesee

      Se oli joku vanha hikinen paksu tyksin homopaska äijä joka ei osannut lopettaa sitä akkojen silpomista. minä saan sille kyllä lopun!

    • VahvatjalatParempiMieli

      Jos sulle kaikki nii stanan vaikeeta vaihda shakkiin esim.

    • ReeniiHoroReenii

      lopeta ne jalka treenit ja rupeet vaa pitää pitkii housui aina jos ei kyykky maistu

    • Setämies78

      Oma näkökulmani jalkatreeniin on, että se on funktionaalisen suorituskyvyn kannalta lyömätön. Itse keski-ikäistyvänä aktiiviliikkujana painotan jalkatreenin ja kyykyt kaiken muun edelle kuntosalilla. Seuraavaksi tulee nopeutta ja elastista voimaa kehittävät liikkeet kuten rinnalleveto yms.
      Mutta eihän tällä mun ohjelmalla hauiksen pullistelussa pärjää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe