Persut on helluntailaisten puolue

Kristillisdemokraattien entinen puheenjohtaja Toimi Kankaanniemi kyllästyi 2011 Räsäsen politiikkaan ja loikkasi Perussuomalaisiin.
Nyt hän käy kilpaa toisen helluntailaisen Teuvo Hakkaraisen kanssa.

"Helluntailaisten äänet Toimille"
http://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2015/2015041819532961_eb.shtml

Voihan se olla niinkin, että helluntailaisilla on kohta eduskunnassa 3 tai 4 edustajaa, joista Niikon ja Sarin läpimeno lienee varminta.
Tai sitten ei pääse ainuttakaan.

Sari Essayah on ainoa, joka vielä jaksaa katella Päivin touhuja kristillisdemokraateissa.

26

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauska juttu sinänsä, kun katsoo mitä tasoa perussuomalaiset eduskunnassa ovat. Sopii kyllä helluntaiporkukan puolueeksi: ovat niin saman oloisia,

      • katso.peilliin

        Ihan siinä vanha kalju homoateisti arvioi kansakoulupohalta muiden tasoa, missä on itsekritiikkisi?


      • katso.peilliin kirjoitti:

        Ihan siinä vanha kalju homoateisti arvioi kansakoulupohalta muiden tasoa, missä on itsekritiikkisi?

        Minä tässä katsoin lähinnä eduskunnan tasoa suhteessa perussuomalaisiin ja helluntailaisiin siellä. En ole ollut edes ehdokkaana. Oman tasoni saat sinä tietysti arvioida. Saat tuntea minut myös vanhaksi, vaikka itse tunnen itseni vielä olevani kaukana kiikkustuolista. No, sellaista "itsekritiikkiä".


      • katso.peiliin
        torre12 kirjoitti:

        Minä tässä katsoin lähinnä eduskunnan tasoa suhteessa perussuomalaisiin ja helluntailaisiin siellä. En ole ollut edes ehdokkaana. Oman tasoni saat sinä tietysti arvioida. Saat tuntea minut myös vanhaksi, vaikka itse tunnen itseni vielä olevani kaukana kiikkustuolista. No, sellaista "itsekritiikkiä".

        Siis ei missään.


      • ehdotus__
        torre12 kirjoitti:

        Minä tässä katsoin lähinnä eduskunnan tasoa suhteessa perussuomalaisiin ja helluntailaisiin siellä. En ole ollut edes ehdokkaana. Oman tasoni saat sinä tietysti arvioida. Saat tuntea minut myös vanhaksi, vaikka itse tunnen itseni vielä olevani kaukana kiikkustuolista. No, sellaista "itsekritiikkiä".

        Uusi laki olisi hyvä, että muut paitsi perussuomalaisen kannattajat maksavat antavat lisä-avustuksen Kreikkaan/sakasan sijoittajille. Lisävero, niin olisi sekin kiista helposti ratkaistu.


    • maammeparhaaksi

      Mielestäni ei on niinkään tärkeää, mitä puoluetta liputtaa. Pääasia että olisi kristitty ja rehellinen ihminen.

      • "rehellinen ihminen". Satun tuntemaan eräänkin helluntaiseurakunnan toimia, niin eipä rehellisyyttä voi kehua. Jos olisikin, niin hieno homma.


      • Äänensä.antanut

        Tämä on totta. Kristittyjä on kaikissa puolueilla.


      • ÄäniPersuKristitylle

        Itse ainakin äänestin kristittyä persua(Uudella maalla pastori Simon Elo), joka haluaa myös järkevöittää maahanmuuton kriteereitä siten, että ottaisi maahan nimenomaan ISISIN vainoamia kristittyjä sisaria ja veljiä maahamme, islaminuskoisten sijaan - Nämä kristitythän pakenevat henkensä hädässä ISISIN teurastajia ja integroituisivat hienosti maahamme.


      • hyvä.niin
        ÄäniPersuKristitylle kirjoitti:

        Itse ainakin äänestin kristittyä persua(Uudella maalla pastori Simon Elo), joka haluaa myös järkevöittää maahanmuuton kriteereitä siten, että ottaisi maahan nimenomaan ISISIN vainoamia kristittyjä sisaria ja veljiä maahamme, islaminuskoisten sijaan - Nämä kristitythän pakenevat henkensä hädässä ISISIN teurastajia ja integroituisivat hienosti maahamme.

        hyvää ehdokasta äänestit. Fiksu kaveri.


      • ÄäniPersuKristitylle kirjoitti:

        Itse ainakin äänestin kristittyä persua(Uudella maalla pastori Simon Elo), joka haluaa myös järkevöittää maahanmuuton kriteereitä siten, että ottaisi maahan nimenomaan ISISIN vainoamia kristittyjä sisaria ja veljiä maahamme, islaminuskoisten sijaan - Nämä kristitythän pakenevat henkensä hädässä ISISIN teurastajia ja integroituisivat hienosti maahamme.

        Simon Elo ei vaalikoneen mukaan ainakaan ole kaatamassa, jo tehtyä päätöstä tasa-arvoisesta avioliittolaista.
        Jos kaatamisesta äänestetään eduskunnassa, niin hän sanoo äänestävänsä "Ei", mutta jos enemmistö on sen kannalla, hän vastaa "Kyllä".

        Hän ei siis osaa itse päättää mitä mieltä on ja katsoo ensin miten enemmistö päättää.
        Hänen ajatuksensa on täysin mahdoton, koska eduskunnassa kaikki äänestävät samaan aikaan, eikä kukaan voi enää tuloksen selvittyä äänestää.

        Simon Elon 3 tärkeintä vaalilupausta on:
        1. Minä säästäisin maahanmuutosta.
        2.Minä sallisin viinin ja a-oluen myynnin ruokakaupoissa.
        3.Minä nostaisin yritysten arvonlisäverollisen liiketoiminnan alarajan 50 000 euroon.

        Aika pintapuolisia mielipiteitä, kun odottaisi vastausta todellisiin ongelmiin Suomessa.


      • ÄäniPersuKristitylle kirjoitti:

        Itse ainakin äänestin kristittyä persua(Uudella maalla pastori Simon Elo), joka haluaa myös järkevöittää maahanmuuton kriteereitä siten, että ottaisi maahan nimenomaan ISISIN vainoamia kristittyjä sisaria ja veljiä maahamme, islaminuskoisten sijaan - Nämä kristitythän pakenevat henkensä hädässä ISISIN teurastajia ja integroituisivat hienosti maahamme.

        ISISHÄN on teurastanut myös muslimeja, ei siis suoraa kristittyjen vainoa.


    • iamplastic

      Päkällä on isommat munat kuin Stubbialla. Ja sitä paitsi PS on katolisten oma puolue. Terve tuloa katoliseen kirkkoon helluntailaiset.

    • PersuX

      Persut ei ole minkään uskonnon, vaan isänmaallisten suomalaisten puolue.

      Persuja äänestävät monenlaiset ihmiset.

      Miten te aina olette anastamassa yhteistä omaa vain itsellenne? Persuissa on myös pakanoita ja ateisteja.

      • Persut ovat itse ilmoittaneet olevansa kristillinen puolue.


      • PersuX
        Pe.ku kirjoitti:

        Persut ovat itse ilmoittaneet olevansa kristillinen puolue.

        Aloituksesi väittääkin persuja helluntailaiseksi puolueeksi, ei kristilliseksi.

        Soini ei ole helluntailainen, eikä puoluejohtajan uskonto muutoinkaan tee itse puolueesta roomalaiskatolilaista.

        Enpä muuten usko persujen väittäneen itseään myöskään kristilliseksi puolueeksi. Persuissa on kristittyjä, henkilöitä, kyllä, mutta se ei tee itse puolueohjelmasta kristillistä. Persut kannattavat klassista suomalaisuutta ja tähän kuuluu myös kunnioitus kristinuskoa kohtaan, sillä sekin on osa suomalaisuutta.

        Perussuomalaisuus sisältää kuitenkin myös muita elementtejä ja persuihin kuuluu erilaisia suomalaisia. Väite persujen helluntailaisuudesta on siis väärä ja vahingollinen, mutta tehän aina varastatte kaiken. Israeliakin te väitätte helluntailaisvaltioksi, juutalaisista vähät.

        Perussuomalaiset on poliittinen, ei uskonnollinen puolue.


    • S-A

      Ei perussuomalaiset mikään helluntailaisten puolue ole. Helluntaiseurakuntaan kuuluvia on uudessa eduskunnassa ainakin kolmessa puolueessa.

      • Kyllä. Ainakin PS:llä, KD:llä ja SDP:llä


    • panenuskonnotpannaan

      No,osaisikohan joku minulle kertoa,jotta millä tavoin on aktioiden vetäjä "kenraali" Timo Valtonen taustajoukoissa Timo Soinin ajatus-/arvomailmaan mahdollisesti vaikuttamassa? "Kessun" nassu televisiossa juhlijoiden joukossa illalla näkyi...Soinin puheet ja lainaukset raamatusta mielestäni kyllä kertovat siitä,että puolueessa politiikkaa rakennetaan hyvinkin paljon tietyntyyppiselle arvomaailmalle...Minä uskon,sen tähden puhun...Joopa joo. Ja abortin tehneet helvettiin,eronneet helvettiin,syömärit juomarit miehimykset ja avionrikkojat kuolemantuomiolle ja sitten helvettiin. Megafonia ei tällä kertaa kumma kyllä pidellytkään Valtonen vaan Soini,muttamutta,entäs ne vakaumukselliset aatteet? Sanotaanhan,että seura tekee kaltaisekseen ja ystävistä tunnistaa millainen ihminen on.. Kun on hämmennystä maailman muutosten keskellä,on niin kovin helppoa tehdään uskonnosta keppihevonen ja oikeuttaja ties mille,jopa tyhmyydelle. Ja ps. Israel-fanittajat ovat aivopestyjä järjestään,vaarallista porukkaa fanaattisessa ajattelemattomuudessaan sanonpahan vain,aivan samoin kuin isis-idiotismiin uskovat. Ensi vaaleissa ääneni saa vasemmistopuolue tai kommunistinen liike-eipähän tarvitse pelätä,että joku hihhuli-hakkarainen alkaisi maan asioita ainakaan minun tuellani päättämään!

    • helluntailautanen

      Ihme lokerointia tuo helluntailaisuus,joka vuosien aikana muodostunut sisäsiitoiseksi,joka puhuu lähimmäisen rakkaudesta,mutta ei hyväksy edes uskovaista,jos kuuluu muuhun seurakuntaan kuin helluntaihin.Olen vuosien saatossa nähnyt tuota uskovien syrjintää ja parjaamista.Ei tuo helluntailaisuus kovin hienoa mainetta anna itsestään..On muodostunut jonkinlaiseksi harhaopiksi.En yleistä helluntaiherätys liikkeitä,mutta suurissa kaupungeissa näkee jo näitä jee jee iltoja,jotka muistuttaa baari karaoke tai urheilusähly paikkoja.Varmaan heluntailainenkin ylättyy,kun näkee,että taivaassa on muitakin edustajia.Sittenkun heluuntailaiset ovat yhteiskristillisiä ja käy vähän muissakin seurakunnissa.Sitten voi todeta,rttä ovat oikeita helluntailaisia,eikä kuppikuntalaisia!!

    • KTSEiKirj

      Simon Elon kunniaksi on todettava että hän ei ole yksipuolinen israelfanittaja vaan on sitä mieltä, että Israelin typerä siirtokuntapolitiikka on rauhan pahimpia esteitä tai ainakin sen hidasteita.

    • PerSuX

      Onko Simon Elo helluntailainen? Tuo oli uutta.

    • valtameri

      Teuvo Hakkarainen ei ole kuulunut helluntaiseurakuntaan enää vuosiin. Näin sanoi kuulemma haastattelussa kyseisen seurakunnan joku vastuuhenkilö. Siis samaisen johon herra Hakkarainen joskus kuulunut. Melkoinen seurakunta tuo persujen puoluekin.

    • Israelin-Pyhä-turvana

      Jeesuksen tosiuskovat eivät sotkeudu politiikkaan! Meidän tulee kyllä rukoilla kuninkaan ja kotikaupunkimme puolesta sekä kunnioittaa kuningasta ja muita johtajia mutta me emme osallistu politiikkaan äänestämällä emmekä varsinkaan kansanedustajina silä meidän tulee erottautua näkyvästi tästä maailmasta ja Jumalan sana totisesti kieltää ihmiseen turvaamisen ja solmimasta sopimuksia ihmisten kanssa jonka tähtäävät rauhaan ja turvallisuuteen sillä vain Herra Jumala on uskollisten uskoviensa ainut auttaja. Tehkää parannus ja kääntykää pois pahoilta teiltänne, poistakaa hengellinen haureus keskuudestanne ja kiinnittykää ehyellä sydämellä Jumalaamme niin siunaksen sateet alkavat sataa Suomen ylle. Se on niin ja Aamen.

      Jes. 31:1-3

      Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta. Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.
      Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat.

    • ääni_vaihtoon

      Annoin eduskuntavaaleissa ääneni Perussuomalaisille, mutta jos puolueessa on noin paljon uskovaisia hihhuleja niin en anna enää toiste ääntäni persuille. Seuraavissa merkittävissä vaaleissa annan ääneni vasemmistoliitolle.

    • PasiToivonen

      >>Terve tuloa katoliseen kirkkoon helluntailaiset.>>

      Olin lauantaina katolisten kotikokouksessa. Oppi on käytännössä sama kuin helluntailaisilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe