Pari juttuu !!:)

moimoimoo

Mooi! Oon 14v tuttö ja mul on ollu menkat nyt jonku puoli vuotta..mul kestää yleensä 4-5pvää ja aluks on aina ruskeeta ja se on kai normaalii? Ootteko samaa mieltä että sillo ku on menkat nii kannattais aatella jotai ilosii asioit ja vaik yrittää olla miettimättä niitä ja sillee et ei se nyt oo nii vakavaa? mä yritän jotenkii miettii sillee ja aatella kans et ei kukaa muu niit huomaa vaik silt tuntuskii

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moimoimoo

      Lisänä tohon että se on ällöttävä tunne ku vaik koulus seisoo ja sitte se veri valuu siteesee ja pelkää et tulee läpi :/ vastatkaa noihi ja kertokaa omii kokemuksii

      • uskonsinua

        Mun kokemus on, että mulla tuli kerran verta nenästä ja se oli aika ikävän tuntuista, joten komppaan sinua. Siihen autto vaan, että otti rennosti ja katto että ei sotke paikkoja.

        Ehkä tästä on sulle apua.

        t:Rosvoroope


    • näinhänseon

      Hei!
      Mulla on Ollu jo kolme vuotta menkat. Se on kyllä inhottavaa ku menee kouluun ja ku lähtee esim ruokailuun nii veri valuu siteeseen. Tuntuu ku valuis ohi jalkoihin, vaikkei niin ole. :\ ruskea vuoto on hitaasti valunutta verta, täysin normaalia menkkojen alussa. Minä en edes ajattele menkkoja silloin kun ne on, koska eipä sille mitään voi. Ei kukaan menkkojasi huomaa, ellet mene ilman sidettä ;) tottakai se vähän rajoittaa vapaata liikkumista ja hyppimistä. :| aina ku mulla alkaa menkat nii oon vaan sille: "jaa, taas ne alkaa.. Huoh!" sitte vaa side pöksyihin. :) mulla TOSI runsas vuoto ja kestää viikon... Mukavaa... Mutta mä vaan inhoon sitä ku me lähettiin luokan KAA leirikouluun saksaan ja alko just ennen matkaa menkat. Olin siellä koko ajan iha vihainen... Mun menkoille :D mutta ei voi mitään.
      Tervetuloa menkkojen todella ihanaan maailmaan ;) :\

    • tilanteenmukaan

      Kun on napakat alushousut, niin side pysyy hyvin paikallaan villimmässäkin menossa. Toki kannattaa kokeilla, onko tamponi mukavampi ratsastus-, baletti- tai jääkiekkoharrastuksessa.

      • epänaisellista

        Jääkiekko? Ei naisellinen nainen harrasta jääkiekkoa.

        t:Rosvoroope


      • moimoimoo

        kiitos asiallisista vastauksista tytöt :) hyvä että ruskee vuoto on normaalii ja sillee... rosvoroope nenäveren vuoto on vähän eriasia :))


      • väärinsanoit
        moimoimoo kirjoitti:

        kiitos asiallisista vastauksista tytöt :) hyvä että ruskee vuoto on normaalii ja sillee... rosvoroope nenäveren vuoto on vähän eriasia :))

        Miten se voi olla eriasia? Reiästä(tai kahdesta) tulee vuotaa verta. Sama homma, sama tunne. Tosin se mun veri oli punasta, ei ruskeeta. Ruskeeta tulee jostain toisesta reiästä.

        t:Rosvoroope


    • hoitajaäiti

      Ja näkee että rosvoroope ei tajua naisen elosta mitään-sori vaan. Kuukatiskivut ja runsas vuoto monta päivää on eri asia kun kerran nenänverenvuoto-vai vuotiko nenä 5pvä? Naisilla on kuukautisten alussa ja lopussa rusehtavaa vuotoa ja se normaalia. Buranan säännöllinen käyttö (jos ei allergoita tai astmaa) helpottaa kipuja ja tasaa vuotoa. Aluksi vuodot ovat hyvin epäsäännöllisiä mutta vuoden sisällä tasoittuvat. Jos kuukautiset ovat todella runsaat ja kivuliaat-voit saada apua myös e-pillereistä joita kuukautisongelmiin käytetään. Kouluterveydenhoitajalle voit mennä puhumaan asiasta .Puhu äidillesi jos et itse halua terkalle puhua aluksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe