Onko elämä tälläistä?

Ulalla

Onko suomalainen parisuhde mennyt tääläiseksi, kuuluuko sen mennä näin? On omat kaverit joihin toisella ei ole oikeutta tutustua, miehet ja naiset kaikki samaa massaa ilman estoja, oma elämä josta toisella ei ole oikeutta tiettää mitään, on suhde jossa on arki minät, lapset ja toimeentulo. On kaverit josta saadaan se kaikki muu hauska , ilman huolia ja murheita. Jos oma puoliso ei osaa " ratsastaa" voi ratsastaa jonkun kaverin kaa, muutenhan ei voisi siitäkin nauttia koko loppu elämänä. Onko näin " On vain tämä yksi elämä ja haluan kokea kaiken"

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainenvvvv

      Mä en halua kokea kaikkea, yksinkertaiset asiat riittää, jotkut tekee itse siitä elämästään hankalempaa.

    • mummuvaan

      Toi on sitä "mulle kaikki heti, terävin kyynärpäin", muista välittämättä. Toivottavasti ei kovin yleistä.

    • rakoraija

      Aloittaja on varmaan mies joka kuvittelee että kun ollaan parisuhteessa niin vuosien jarrastuksista ja kavereista on luovuttava ja keskityttävä vain puolisoon. Hähä mikä tyhmä pässi. Herää nyt on 2015.

    • kpli

      Olipa nyt mikä tahansa vuosi, kyllä se vain niin on, että parisuhteeseen mennessä pitää jostain luopuakin, molempia ei voi saada, sinkkuutta ja parisuhdetta.
      Hyvät kaverit kyllä pysyvät, eivät hekään samalla tavalla. Kotisi on paikka jossa voidaan tavata kaverit, puolisosi oppii tuntemaan kaverisi, samoin sinä hänen.
      Enää parisuhteessa ei eletä biletyselämää, että joka viikonloppu mennään ulos. Jos ei itse pysty ymmärtämään tätä muutosta, ei ole aika myöskään mihinkään parisuhteeseen.
      Tietenkin pitää olla muitakin kuin puoliso, mutta he tulevat kotiisi, ei juosta villeinä pitkin kujia ja katuja.

      • Lonno

        Kuulostaa minusta vähän liian kaavamaiselta. Kyllä minusta saa tavata kavereita muuallakin kuin kotona. Tosin voihan puolison/kumppanin ottaa mukaan bilettämään.


    • MIksi oletat, että _suomalainen_ parisuhde on mennyt tuollaiseksi?

      Meillä on omat ystävät ja on yhteiset ystävät. Kehenkään ei kielletä tutustumasta, mutta ei miesystäväni edes haluaisi tulla viikottaisiin kahvitapaamisiin ystävättäreni kanssa. Yhtä lailla hänellä on vanhoja ystäviä, joita tapaa yksin, koska jos minä olisin mukana niin keskustelu olisi ihan erilaista (en jaa heidän kanssaan samoja kokemuksia menneisyydestä). Jos miesystävääni ei huvita lähteä kanssani johonkin näyttelyyn tai teatteriesitykseen tai elokuvaa katsomaan tai vaikka käymään Tallinnassa, niin käyn ystäväni kanssa. Hän vuorostaan jakaa kavereidensa kanssa moottoripyöräharrastuksen ja tekee pyörällä päiväreissuja.

      Vaikka suhteemme on tuore niin toivon, että tämä on loppuelämän suhde, ja siksi minulla ei ole mitään kiirettä olla koko ajan yhdessä. Ehtiihän sitä yhteistä aikaa elämän varrella vielä kertyä, vaikka olisi sellaisiakin harrastuksia, joita harrastetaan muiden kanssa.

    • 1passion

      Meillä on täysin erilainen rakkaussuhde kuin mitä tuossa luettelit. Olemme ääripää siellä mitä ei kovin moni ihminen täällä maailmassa halua, täydellistä fyysistä ja henkistä yhdessäoloa aina kun vain saamme. Suhteita on niin monenlaisia ja molempia ääripäitä löytyy :)

    • hugrydyckvöjpgie

      Olen ollut parisuhteessa pian kolmekymmentä vuotta. Minulla on miehelläni on aina ollut "omat" ystävät ja omat elämät ja sitten ne yhteiset ystävät ja yhteinen elämä. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että parisuhteessa olevat hylkäävät ystävänsä ja harrastuksensa harrastuksensa. Meillä kaikilla on tosiaan vain yksi elämä eikä sen ole tarkoitus olla vankila.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe