Sinkkuna olo, hyvät puolet!?

MGTOW

Kertokaa omista ajatuksistanne, mitä asioita arvostatte ja pidätte positiivisenä sinkkuilussa?

Osallistun keskusteluun enemmän myöhemmin, jos keskustelua syntyy, mutta itselle suuntaviivoja antaa, MGTOW omalla tavalla ja tyylillä.

183

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaus.

      Vapaus viettää aikansa juuri niin kuin haluaa. Teen ruuan silloin kuin huvittaa, menen nukkumaan kun nukuttaa. Käyn baarissa kavereitten kanssa tai jos haluan, nysvään kotona läppärin kanssa.

      Tykkään nukkua yksin. Arvostan tilaa, rauhaa ja puhdasta ilmaa.

      • Samoja asioita mielessä itsellä sisko! :)

        Tuo nukkuminen yksin on kyllä mukavaa, halikaverin kanssa nukkuessa ei saa nukuttua niin hyvin, eikä saa halikaverikaan. :)

        Annoit mulle yhden ideankin, kiitos siitä, lady in blue!


      • 614

        Vapaus tosiaan -- sisustaa kuten haluaa, syödä mitä ja milloin haluaa, mennä ja tulla miten haluaa, lakien rajoissa tietysti. Kukaan ei mäkätä ostettuani uuden huulipunan vaikka kaapissa kymmeniä ennestään jne.

        Joskus on vähän ikävä olo, varsinkin sairaana, kuka kantaa mustikkasoppaa kaupasta. Matkustaminen yksin on ikävää ja kallistakin.


      • 614 kirjoitti:

        Vapaus tosiaan -- sisustaa kuten haluaa, syödä mitä ja milloin haluaa, mennä ja tulla miten haluaa, lakien rajoissa tietysti. Kukaan ei mäkätä ostettuani uuden huulipunan vaikka kaapissa kymmeniä ennestään jne.

        Joskus on vähän ikävä olo, varsinkin sairaana, kuka kantaa mustikkasoppaa kaupasta. Matkustaminen yksin on ikävää ja kallistakin.

        Lopetas jo tuo, tulee luontainen hoivaamisen/läheisyyden tarve muuten liian pintaan, tee se ainakin niin, ettet ole noin hellyyttävä. ;D


      • antaaluulla

        Jospa ne naiset on jotka iskevät sinut. Miehillä on kumma luulo poikkeuksetta kyvystään iskeä naisia. Naisella on eri systeemi iskeä mies jonka takia mies luulee iskeneensä naisen. :D


      • BUUUUUUUUUUUU

        Hehheehhe.. On pojulla luulot itsestään.. Kuule, kokeneempana voin kertoa, että kyllä ne muijat vie meitä miehiä kun pässiä narussa, etkä huomaa mitään. Kuule, se joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa. Tuo omahyväisyys ei ole hyväksi ja tulet sen saamaan naamallesi


      • 111111111112222222

        joo on varmaan ihanaa olla yksin ja samalla kateudesta tuhoat muitten suhteita. mene hoitoon sitä tarvitset.


      • ladygaggaaa

        Vapaus virtsata ympäri asunnon seiniä ja lattioita. puhumattakaan läjien jättämisestä vaikka keittiön lattialle,parasta!

        Miehet aina kieltämässä kaiken kivan suhteessa!


    • unitärkeää

      Ehdottomasti parasta kun saa nukkua yksin rauhassa.

    • Valitsensinkkuuden

      Sinkkuelämä on täydellistä elämää lukuunottamatta sitä ettei ole rakasta. Parisuhde-elämä taas vähemmän täydellisestä mutta on taas se rakas.

      • ikisinkkuna

        Voiko mitekään paremmin asiaa ilmaista!!!


      • mies29v

        Niin, mikä on täydellistä? Itsestäni olisi täydellistä elää parisuhteessa missä olisi rakas vierellä jakamassa arjen ja elämän.Ne erimielisyydet ja vastoin käymiset mitä tulisi vastaan on mielestäni osa elämää ja asioita joiden kautta toisesta voi oppia toisesta aina jotain uutta.

        Näin ollen, parisuhde voittaa sinkkuna olemisen! ;D


      • nnain
        mies29v kirjoitti:

        Niin, mikä on täydellistä? Itsestäni olisi täydellistä elää parisuhteessa missä olisi rakas vierellä jakamassa arjen ja elämän.Ne erimielisyydet ja vastoin käymiset mitä tulisi vastaan on mielestäni osa elämää ja asioita joiden kautta toisesta voi oppia toisesta aina jotain uutta.

        Näin ollen, parisuhde voittaa sinkkuna olemisen! ;D

        Ei vaan jaksa! Parisuhteessa sä elät kahden ihmisen ongelmia, sinkkuna sul on ne omat ongelmas mut ne ei oo tuplana. Jokaisella kun niitä ongelmia/haasteita elämässä on.


      • mies29v
        nnain kirjoitti:

        Ei vaan jaksa! Parisuhteessa sä elät kahden ihmisen ongelmia, sinkkuna sul on ne omat ongelmas mut ne ei oo tuplana. Jokaisella kun niitä ongelmia/haasteita elämässä on.

        No ei siinä mitään jos asian noin kokee.Saa sitä sinkkukin olla jos haluaa.

        Tosin, noihin keskinäisiin "haasteisiin" ja ongelmiin voi kyllä myös vaikuttaa valitsemalla itselleen sellaisen puoliskon ettei tarvitse torata/olla erimieltä kaiken aikaa. Tietysti olettaen että ihminen itsekkin on sellainen joka ei pienestä ala kinaamaan. Asioita voi myös joskus laittaa huumoriksi eikä aina näyttää sitä viimeistä mielipidettään.

        Mutta, kuten sanoin; Saa olla sinkku vaikka koko elämänsä, jos kokee elämänsä siten paljon paremmaksi ja laadukkaamaksi.


      • nnain
        mies29v kirjoitti:

        No ei siinä mitään jos asian noin kokee.Saa sitä sinkkukin olla jos haluaa.

        Tosin, noihin keskinäisiin "haasteisiin" ja ongelmiin voi kyllä myös vaikuttaa valitsemalla itselleen sellaisen puoliskon ettei tarvitse torata/olla erimieltä kaiken aikaa. Tietysti olettaen että ihminen itsekkin on sellainen joka ei pienestä ala kinaamaan. Asioita voi myös joskus laittaa huumoriksi eikä aina näyttää sitä viimeistä mielipidettään.

        Mutta, kuten sanoin; Saa olla sinkku vaikka koko elämänsä, jos kokee elämänsä siten paljon paremmaksi ja laadukkaamaksi.

        En ole koskaan riidellyt mutta toisen ongelmilla tarkoitan traumoja kiusaamista koulussa ja armeijasaa, alemmuudentunnetta, alkoholiongelmaa (hyvin yleinen suom.miehil), huonoa lapsuutta, äreää mielenalaa jne. Asioita joihin en itse voi vaikuttaa.


      • mies29v
        nnain kirjoitti:

        En ole koskaan riidellyt mutta toisen ongelmilla tarkoitan traumoja kiusaamista koulussa ja armeijasaa, alemmuudentunnetta, alkoholiongelmaa (hyvin yleinen suom.miehil), huonoa lapsuutta, äreää mielenalaa jne. Asioita joihin en itse voi vaikuttaa.

        Noh, niin... tuossa kyllä mennään jo aika ihmisen omiin asenteisiin ja ajatuksiin elämästä ja asioista jotka ei nyt varsinaisesti kosketa mitenkään erityisesti vain miehiä. Puhuisin enemmänkin ihmisistä.

        Tuota varten kannattaakin katsella toista hieman pitempään eikä paukata heti saman katon alle asustamaan.(enkä nyt sano että olisit niin tehnyt, vaan yleisesti ottaen).


      • mies29v kirjoitti:

        Noh, niin... tuossa kyllä mennään jo aika ihmisen omiin asenteisiin ja ajatuksiin elämästä ja asioista jotka ei nyt varsinaisesti kosketa mitenkään erityisesti vain miehiä. Puhuisin enemmänkin ihmisistä.

        Tuota varten kannattaakin katsella toista hieman pitempään eikä paukata heti saman katon alle asustamaan.(enkä nyt sano että olisit niin tehnyt, vaan yleisesti ottaen).

        Fiksuja ajatuksia sinulla, siis kaikki mitä olet kirjoittanut, ihan järkevän ihmisen puhetta, näinhän se kuuluisi mennäkin, kun toiset tavat ovat "vääriä", jos ei halua hakata yhä uudestaan ja uudestaan päätänsä "mäntyyn".....


      • mies29v
        MGTOW kirjoitti:

        Fiksuja ajatuksia sinulla, siis kaikki mitä olet kirjoittanut, ihan järkevän ihmisen puhetta, näinhän se kuuluisi mennäkin, kun toiset tavat ovat "vääriä", jos ei halua hakata yhä uudestaan ja uudestaan päätänsä "mäntyyn".....

        kyllä. Jokainen siis tekee elämässään virheitä ja jotkut menee aika aika pitkällekkin - kuten naimisiin - asioissa mutta pointti ei ole siinä vaan siinä että niistä oppii. Ja jos kerran toteaa että toivoo parisuhteessa jotain toiselta niin sitten pitää vain koittaa vain löytää sen kaltaisia ihmisiä jostain.Tosin, kukaan ei sano että kriteerit helpottaisi löytämistä -päinvastoin - mutta jos se taas sitä kautta on lähempänä onnea, kannattaa se mielestäni.


      • tosikovakalu

        Minä en ainakaan jaksa katsella mitään typerää lehmää


      • viestisiosoittisen
        tosikovakalu kirjoitti:

        Minä en ainakaan jaksa katsella mitään typerää lehmää

        Enkä minä typerää lehmän kakaraa eli miestä.


      • BUUUUUUUUUUU
        nnain kirjoitti:

        Ei vaan jaksa! Parisuhteessa sä elät kahden ihmisen ongelmia, sinkkuna sul on ne omat ongelmas mut ne ei oo tuplana. Jokaisella kun niitä ongelmia/haasteita elämässä on.

        Tuota noinaans... Mikäs leelian lepotuoli siellä elelee "kahden ongelmia".. On sulla huolet ja taidat olla itse se ongelma ja ongelmien luoja. Voi jysäys sentään, että osaa olla varsinainen bimbo. On sulla varmasti raskasta, kun elät kaikkien ongelmia, kun elät jo parisuhdeongelmia vaikka sulla ei ole sitä parisuhdetta, enkä yhtään ihmettele.


      • nnain
        BUUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Tuota noinaans... Mikäs leelian lepotuoli siellä elelee "kahden ongelmia".. On sulla huolet ja taidat olla itse se ongelma ja ongelmien luoja. Voi jysäys sentään, että osaa olla varsinainen bimbo. On sulla varmasti raskasta, kun elät kaikkien ongelmia, kun elät jo parisuhdeongelmia vaikka sulla ei ole sitä parisuhdetta, enkä yhtään ihmettele.

        7 vuotta elin ongelmaisen miehen kans niin oli kuule raskasta.mikään ei ole ollut niin helpottavaa ja vapauttavaa kuin päästä elämään vapaana hengittämään puhdasta ilmaa.
        parisuhteessa kun on vaatuussa siitä toisestakin ja sen hyvin tai pahoinvointi vaikuttaa 24/7 sinuun.


    • Ex-PUA

      Hyvä, positiivinen avaus. :)

      Vapaus on parhainta, mutta on kumma miten ihminen on niin sosiaalinen olento, että kokee ettei hänellä ole lupa elää vapaana. Hankala selittää täysin, mutta vähän kuten palstan Darkkis ei uskalla mennä baariin yksin, kun siellä nuoresta miehestä ajatellaan kaikkea negatiivista, niin tämä pätee yllättävän moneen isommassa mittakaavassa.

      Iso syy miksi aloin liikkua yksin, on siinä että voi toimia omaehtoisesti ilman esteitä.

      Lisäksi kun tietää miten gynosentrisellä, ja miestä vastaan säädetyllä pohjalla suhteessa mennään, välttyy monelta pahalta tai sitten voittaa lotossa.

    • Hmmjaa2

      Parisuhteessa joutuisi joustamaan ja tekemään kompromisseja, ehkä myös muuttamaan omia tapojaan, varomaan sanojaan ja kehittymään ihmisenä johonkin suuntaan. En toki vastusta itsen muuttamista, ihmisenä kehittymistä yms., mutta vapaana naisena voin toteuttaa näitä asioita omaan tahtiini ja omasta halustani. :)

      • HuohHohoijaa

        Joo.. ja voit jakaa ympäri kyliä kuin ajokoira konsanaan kevätttalvella.


      • läpinäkyy
        HuohHohoijaa kirjoitti:

        Joo.. ja voit jakaa ympäri kyliä kuin ajokoira konsanaan kevätttalvella.

        Oletko huonossa parisuhteessa ja harmittaa kun et voi jakaa vapaasti?


    • hyviäjuttuja

      Tuossa löytyy englanniksi sinkkuna elämisen hyvistä puolista.
      http://twobitlm.hubpages.com/hub/137-reasons-why-you-should-stay-single

      Sitten videoita häpäisyretoriikasta mitä miehiä kohtaan usein käytetään.

      Häpäisyretoriikasta niitä miehiä vastaan joilla on poikuus tallella/eivät ole koskaan harrastaneet seksiä.
      https://www.youtube.com/watch?v=9IC_cdmHVw0

      Toisinaan median käyttämästä häpäisyretoriikasta miehiä kohtaan. https://www.youtube.com/watch?v=M8ErxR_Bs3g

      Häpäisyretoriikasta MGTOW miehiä kohtaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=lxaBbij7qKI

      Huumoriversio siitä miksi jotkut toiset miehet yrittävät häväistä sinkkumiehiä naimisiin naisten kanssa.
      https://www.youtube.com/watch?v=oTAoc4rSJcM

      Häpäisyretoriikasta sinkkumiehiä vastaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=0Mm3xk1Y4YA

      Äidin käyttämästä häpäisyretoriikasta poikaansa vastaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=MrYawU4gw5M

      Ei myöskään ole mitenkään uusi asia että yhteiskunnan tai naisten ongelmista syyllistetään enemmän miehiä kuin naisia.
      https://www.youtube.com/watch?v=lHn-gyF0qzg

      Kannattaa katsoa seuraavien tyyppien videoita jos MGTOW ideologia oikeasti kiinnostaa:
      -LifeAfterWomen(patrickhenryist). Hän puhuu aina selvästi ja videotkin ovat aina sopivan pituisia
      https://www.youtube.com/user/LifeAfterWomen/videos
      -Thinking-Ape(Stardusk)
      https://www.youtube.com/channel/UCo1qRcO1OehgkOD_fHsu_uQ/videos
      -bar bar(barbarossaaaa)
      https://www.youtube.com/user/barbarossaaaa/videos
      -Spetsnaz
      https://www.youtube.com/channel/UCbbeOA5K7Hhc3I2vWG1jZ0w/videos
      -Raging golden eagle
      https://www.youtube.com/channel/UC-_1OuLOwK8ve25sIu-5L5w
      -Sandman
      https://www.youtube.com/user/SandmanMGTOW

      _________
      Tuossa näköjään yksi Suomenkielinen video MGTOW ideologiasta.
      https://www.youtube.com/watch?v=xM4kx-wzQJE

      • egilitaari

        Katsoin tuon viimeisimmän klipin, suomenkielisen. Termiin MGTOW en ole aiemmin törmännyt, mutta olen hahmottanut sosiaalisista ympyröistäni "lähellä" miehiä, joiden ideologia lienee tämän kaltainen.

        Itselleni nämä miehet ovat näyttäyneet lähinnä vastuuttomina sitoutumiskammoisina hedonisteina. Sellaisina, joiden päämääristä ei ota oikein selvää. Tai no, "omat tavoitteet" - tarvitseeko edes mainita, mitä ne mitä luultavimmin ovat. Joskin tuon edellisen klipin valossa näen myös miesten haavoittuvuuden, erityisesti noista viimeisistä lauseista tuossa 15-minuuttisessa klipissä.

        Jokainen meistä haluaa varmasti tulla hyväksytyksi sellaisenaan kuin on. Heterojen kesken mies huolimatta siitä, vaikka ei ole erityisemmin maskuliininen, kuin myös nainen samassa tilanteessa, missä kokee, ettei täytä niitä feminiinisen naisen vaatimuksia, mitkä hänelle on naisskupuolesta johtuen ikään kuin ulkoisesti asetetut heidän osalta, ketkä eivät häntä tunne. Ihminen on kuitenkin aina kokonaisuus, ja itselleni ei ole ongelma tämä koskaan ollut sen myötä, kun olen ihmisiin tutustunut. Lyhyttukkaisena naisena en enää vanhemmiten (35) ole tuolla kaduilla miesten päitä kääntänyt (naisten sen sijaan kyllä :), mutta itsetuntoni ei olekaan koskaan rakentunut ulkonäön varaan, joten sikäli olen osannut laittaa mahdolliset "paineet" oikeisiin mittasuhteisiin. Ihminen on nimittäin enemmän kuin kuori.

        Itse olen tottunut miehissä hyvään seuraan ja laatuun, ja olenkin kokenut tulevani hyväksytyksi naisena - ennen kaikkea kuitenkin ihmisenä. Tämän voin todeta kaveri- tai paikoin jopa ystävämiesten osalta. He ovat pitkälle opiskelutovereitani sekä ystävättärieni ja siskojeni miehiä. Itse en ole seurustellut kuin 14-vuotiaana 3 kk. :)

        Olen miettinyt tätä nykysinkkuilmiötä, että mikä ihmisiä vaivaa, kun ei enää uskalleta alkaa seurustelemaan saati sitoutumaan sen myötä. Ei ennen ollut näin. Nämä kaikki hyvä miehet, ketä tunnen, ovat aika lailla varattuja, mutta missä ovat siis vastaanvanlaiset sinkkumiehet? Olen päätellyt, ettei heitä juuri enää ole. Nykymeiniki on mennyt sikäli mahdottomaksi. Ihmisten vaaatimukset toistensa suhteen ovat kaikin puolin kohtuuttomat.

        Itse olen lenpeä maltillinen feministi, ja sosiaalialan opiskelijana hahmotan yksinäisten miesten problematiikkaa hyvinkin.

        Itse olen ennen kaikkea henkisesti hyvinkin nainen, ja maskuliinisten puolieni kanssa sinut. "Maskuliinisen" minusta kai sitten tekee lähinnä se, että olen esim. kiinnostunut yhteiskunnasta ja politiikasta leipomisen ja sisustuksen sijaan. (Nätti koti on sitten toki jees kun pääsen tienestiin opiskelun jälkeen. Mutta se on sitten jotain ihan muuta, kuin sitä nykytrendin virtavaista eleettömyyttä - mustavalkoista, mitä mielletään kaiketi esteettisen "naiselliseksi." Itse tykkään puusta materiaalina sekä väreistä, ja olen ylipätään enemmän jo luonteena peppi pitkätossu kuin prinsessa ruusunen. :)

        Oma miesihanteeni sallii miehelle samassa suhteessa feminiinisyyden, kuin mitä itsessäni on maskuliinisuutta. Itselläni ei muuta todettavaa tuohon MTGOW:hen. Äijämiehistä puuttuu herkkyys, ovat usein myös sovinisteja. Joten heidänlaisille se on itseltäni ei kiitos. Nykymiehissä on usein hiuksen hieno raja tuo feminiinisyys, milloin menee överin puolelle. Omasta näkökulmastani ainakin esim. silloin, jos mies laittautuu enemmän kuin itse, ja vaatteet ja ulkonäkö on "liian" tärkeää. Mutta pitkälle "parinvalinta" on mielestäni ennen kaikkea ihmistyyppikysymys, mihin vaikuttavat ylipäätään intressit elämässä ja täytyy myöskin todeta, että poliittisella asemoitumisella on ainakin itselleni suuri merkitys. Kokoomuslainen olisi itselleni kova pala. Tätini sen jo sanoi aikapäiviä sitten "sen kun vain pidät huoli, ette yrittäjämiestä ota".

        :)

        Miten sitten kemiat ihmisten kesken kohtaa, suuri merkitys sillä. Itse olen vuosien saatossa jättänyt naisellisen kliseet pois, mitä tulee esim. elkeisiin ja ulkoiseen "esiintymiseen". Näin siis jo itsesuojelullisista syistä. Mielestäni naiseus on syvällisempi juttu. Mitä on "miehuuden" pinnan alla, on itselleni vielä arvoitus.


      • egilitaari kirjoitti:

        Katsoin tuon viimeisimmän klipin, suomenkielisen. Termiin MGTOW en ole aiemmin törmännyt, mutta olen hahmottanut sosiaalisista ympyröistäni "lähellä" miehiä, joiden ideologia lienee tämän kaltainen.

        Itselleni nämä miehet ovat näyttäyneet lähinnä vastuuttomina sitoutumiskammoisina hedonisteina. Sellaisina, joiden päämääristä ei ota oikein selvää. Tai no, "omat tavoitteet" - tarvitseeko edes mainita, mitä ne mitä luultavimmin ovat. Joskin tuon edellisen klipin valossa näen myös miesten haavoittuvuuden, erityisesti noista viimeisistä lauseista tuossa 15-minuuttisessa klipissä.

        Jokainen meistä haluaa varmasti tulla hyväksytyksi sellaisenaan kuin on. Heterojen kesken mies huolimatta siitä, vaikka ei ole erityisemmin maskuliininen, kuin myös nainen samassa tilanteessa, missä kokee, ettei täytä niitä feminiinisen naisen vaatimuksia, mitkä hänelle on naisskupuolesta johtuen ikään kuin ulkoisesti asetetut heidän osalta, ketkä eivät häntä tunne. Ihminen on kuitenkin aina kokonaisuus, ja itselleni ei ole ongelma tämä koskaan ollut sen myötä, kun olen ihmisiin tutustunut. Lyhyttukkaisena naisena en enää vanhemmiten (35) ole tuolla kaduilla miesten päitä kääntänyt (naisten sen sijaan kyllä :), mutta itsetuntoni ei olekaan koskaan rakentunut ulkonäön varaan, joten sikäli olen osannut laittaa mahdolliset "paineet" oikeisiin mittasuhteisiin. Ihminen on nimittäin enemmän kuin kuori.

        Itse olen tottunut miehissä hyvään seuraan ja laatuun, ja olenkin kokenut tulevani hyväksytyksi naisena - ennen kaikkea kuitenkin ihmisenä. Tämän voin todeta kaveri- tai paikoin jopa ystävämiesten osalta. He ovat pitkälle opiskelutovereitani sekä ystävättärieni ja siskojeni miehiä. Itse en ole seurustellut kuin 14-vuotiaana 3 kk. :)

        Olen miettinyt tätä nykysinkkuilmiötä, että mikä ihmisiä vaivaa, kun ei enää uskalleta alkaa seurustelemaan saati sitoutumaan sen myötä. Ei ennen ollut näin. Nämä kaikki hyvä miehet, ketä tunnen, ovat aika lailla varattuja, mutta missä ovat siis vastaanvanlaiset sinkkumiehet? Olen päätellyt, ettei heitä juuri enää ole. Nykymeiniki on mennyt sikäli mahdottomaksi. Ihmisten vaaatimukset toistensa suhteen ovat kaikin puolin kohtuuttomat.

        Itse olen lenpeä maltillinen feministi, ja sosiaalialan opiskelijana hahmotan yksinäisten miesten problematiikkaa hyvinkin.

        Itse olen ennen kaikkea henkisesti hyvinkin nainen, ja maskuliinisten puolieni kanssa sinut. "Maskuliinisen" minusta kai sitten tekee lähinnä se, että olen esim. kiinnostunut yhteiskunnasta ja politiikasta leipomisen ja sisustuksen sijaan. (Nätti koti on sitten toki jees kun pääsen tienestiin opiskelun jälkeen. Mutta se on sitten jotain ihan muuta, kuin sitä nykytrendin virtavaista eleettömyyttä - mustavalkoista, mitä mielletään kaiketi esteettisen "naiselliseksi." Itse tykkään puusta materiaalina sekä väreistä, ja olen ylipätään enemmän jo luonteena peppi pitkätossu kuin prinsessa ruusunen. :)

        Oma miesihanteeni sallii miehelle samassa suhteessa feminiinisyyden, kuin mitä itsessäni on maskuliinisuutta. Itselläni ei muuta todettavaa tuohon MTGOW:hen. Äijämiehistä puuttuu herkkyys, ovat usein myös sovinisteja. Joten heidänlaisille se on itseltäni ei kiitos. Nykymiehissä on usein hiuksen hieno raja tuo feminiinisyys, milloin menee överin puolelle. Omasta näkökulmastani ainakin esim. silloin, jos mies laittautuu enemmän kuin itse, ja vaatteet ja ulkonäkö on "liian" tärkeää. Mutta pitkälle "parinvalinta" on mielestäni ennen kaikkea ihmistyyppikysymys, mihin vaikuttavat ylipäätään intressit elämässä ja täytyy myöskin todeta, että poliittisella asemoitumisella on ainakin itselleni suuri merkitys. Kokoomuslainen olisi itselleni kova pala. Tätini sen jo sanoi aikapäiviä sitten "sen kun vain pidät huoli, ette yrittäjämiestä ota".

        :)

        Miten sitten kemiat ihmisten kesken kohtaa, suuri merkitys sillä. Itse olen vuosien saatossa jättänyt naisellisen kliseet pois, mitä tulee esim. elkeisiin ja ulkoiseen "esiintymiseen". Näin siis jo itsesuojelullisista syistä. Mielestäni naiseus on syvällisempi juttu. Mitä on "miehuuden" pinnan alla, on itselleni vielä arvoitus.

        Hyviä mietteitä, "pohtija" luonteelta. :)


      • splplpl

        Ei ole vain miesten ongelma, naisiakin painostetaan koko ajan suhteeseen, naimisiin ja lastenhankintaan. Jos olet esim. 40-v. sinkkunainen, lapseton, niin jopa puolitutut (sukulaisista puhumattakaan) katsovat oikeudekseen tentata, mikset ole jo löytänyt miestä (kysymättä, oletko edes ajatellut etsiä) ja mikset ole mennyt naimisiin ja mikset ole hankkinut lapsia ja koska aiot hankkia lapsia. Jos sanot, ettei kiinnosta suhde tai lapset, niin jumankauta mikä haloo siitä syntyy. Sinua pidetään vähintään outona, ellei mielisairaana, ja kaikki säälivät sinua vaikka olet ihan tyytyväinen elämääsi. Ihmisillä on kumma tarve painostaa toisia johonkin tiettyyn muottiin, ehkä siksi, etteivät halua itse joutua ajattelemaan omia elämänvalintojaan, että teinkö oikein mennessäni naimisiin ja hankkiessani lapsia, kun tuolla sinkkukaverilla näyttää olevan niin hyvin asiat... jos kaikki kaverit ja tutut ovat samassa jamassa kun itse on, niin sitten voi työntää helpommin mielestään ne vaihtoehdot, joita omalle elämäntyylille on, ja ajatella, että elämä nyt vain on tällaista, tämä kuuluu asiaan... Ei haluta ajatella, että olisi voinut valita toisinkin ja ehkä olisi pitänytkin. Jos ihminen haluaa painostaa toisia elämään samoin kuin itse elää, se kertoo vain, että tämä ihminen on epävarma omista valinnoistaan eikä ole varma, elääkö oikeasti niin kuin haluaa. Silloin pitää saada muilta vahvistusta, että joo, kun muutkin tekee näin, niin kyllä se silloin on oikein ja minun kuuluu olla tyytyväinen tähän. Jos on sinut valintojensa ja oman elämänsä kanssa, ei välitä hittojakaan siitä, miten muut elävät tai mitä mieltä he ovat sinun elämästäsi.


      • splplpl kirjoitti:

        Ei ole vain miesten ongelma, naisiakin painostetaan koko ajan suhteeseen, naimisiin ja lastenhankintaan. Jos olet esim. 40-v. sinkkunainen, lapseton, niin jopa puolitutut (sukulaisista puhumattakaan) katsovat oikeudekseen tentata, mikset ole jo löytänyt miestä (kysymättä, oletko edes ajatellut etsiä) ja mikset ole mennyt naimisiin ja mikset ole hankkinut lapsia ja koska aiot hankkia lapsia. Jos sanot, ettei kiinnosta suhde tai lapset, niin jumankauta mikä haloo siitä syntyy. Sinua pidetään vähintään outona, ellei mielisairaana, ja kaikki säälivät sinua vaikka olet ihan tyytyväinen elämääsi. Ihmisillä on kumma tarve painostaa toisia johonkin tiettyyn muottiin, ehkä siksi, etteivät halua itse joutua ajattelemaan omia elämänvalintojaan, että teinkö oikein mennessäni naimisiin ja hankkiessani lapsia, kun tuolla sinkkukaverilla näyttää olevan niin hyvin asiat... jos kaikki kaverit ja tutut ovat samassa jamassa kun itse on, niin sitten voi työntää helpommin mielestään ne vaihtoehdot, joita omalle elämäntyylille on, ja ajatella, että elämä nyt vain on tällaista, tämä kuuluu asiaan... Ei haluta ajatella, että olisi voinut valita toisinkin ja ehkä olisi pitänytkin. Jos ihminen haluaa painostaa toisia elämään samoin kuin itse elää, se kertoo vain, että tämä ihminen on epävarma omista valinnoistaan eikä ole varma, elääkö oikeasti niin kuin haluaa. Silloin pitää saada muilta vahvistusta, että joo, kun muutkin tekee näin, niin kyllä se silloin on oikein ja minun kuuluu olla tyytyväinen tähän. Jos on sinut valintojensa ja oman elämänsä kanssa, ei välitä hittojakaan siitä, miten muut elävät tai mitä mieltä he ovat sinun elämästäsi.

        Fiksuja sinkkuja liikenteessä, en voi kuin kompata!


    • aikuisten.oikeesti

      Parasta on kun voi tehdä ihan oman mielensä mukaan,
      ei tarvitse ottaa ketään huomioon sopiessaan aikatauluja: kavereiden tapaamiseen, bileiden järjestämiseen, illaliseks syön mitä haluun tai olen syömättä,
      ei tarvitse huolehtia toisen vaatteista,siivota saa koska huvittaa vaikka joka päivä jne...
      .
      Siis oikeesti olen asunnut vasta vuoden ihan yksin, tää on uutuuden viehätystä!
      Olin 19v rakastuin ja muutin miehen luo asuun. Sitä kesti pari vuotta ja muutin takaisiin lapsuuden kotiin. Löysin toisen ex-mieheni ja muutin hänen kanssaan yhteen asumaan.
      Suhde päättyi ja muutin äidin asuntoon hetkeksi, muutama väliaikaiskoti ja nyt oma asunto,
      eikä minkäänlaisia kompromissejä tarvitse tehdä. Oma tupa- oma lupa.
      Muuten kaikki hyvin, mut ei iso tyyny korvaa syliä mihin käpertyä nukkumaan.
      ( jotain kuitenkin puuttuu...läheisyys)

      • Muuten kaikki hyvin, mut ei iso tyyny korvaa syliä mihin käpertyä nukkumaan. ( jotain kuitenkin puuttuu...läheisyys)

        Tuo onkin se asia, minkä kanssa joutuu hieman pähkäilemään, miten tunteen saisi tukahdettua tai mikä olisi kestävä toimiva ratkaisu asiaan, jos sitä erityistä erityislaatuista ei koskaan kohtaa, kun mikään muu ei kelpaa, kun se ei vaan tule toimimaan.....


      • HuomannutVaan

        On vaan niinkin, ettei tuhannen mulkun Maijat sit enää kelpaakkaa kunnon miehille. Räkäkuppilaromantikot saavat ansaitsemaansa seuraa.


      • myöshuomannut
        HuomannutVaan kirjoitti:

        On vaan niinkin, ettei tuhannen mulkun Maijat sit enää kelpaakkaa kunnon miehille. Räkäkuppilaromantikot saavat ansaitsemaansa seuraa.

        On se kumma kun miehet itkee naisten perään mutta jos nainen kuitenkin harrastaa seksiä kyseisten miesten kanssa niin itkevät sittenkin naisten käyttäytymistä. Mitä miehet loppujen lopuksi haluavat? Loputon uhmaikä ja känkkäränkkä menossa kaikilla "miehen kuvilla". Suurin osa miehistä on vaan ulkonäöltään mies, kaukana miehestä muuten.


      • hetki_nen
        HuomannutVaan kirjoitti:

        On vaan niinkin, ettei tuhannen mulkun Maijat sit enää kelpaakkaa kunnon miehille. Räkäkuppilaromantikot saavat ansaitsemaansa seuraa.

        Mitkä "Maijat"?

        Itse olen tullut em. panettelun ja parjauksen kohteeksi, vaikka edelleen olen neitsyt ja koskematon. Ilkeät kielet jätän omaan arvoonsa. Ulkomaalaisten aulakafeessa rautatieaseman Elielin puoleisessa siivessä (HKI) opastin pe "mustaa" turistia, ja huomasin siinä "tietävän" näköisen tyypin kulkevan ohi.

        Jätän omaan arvoonsa.


      • lisäykseksi

        siihen paperilapulle kirjoitin Kiasman nimen (en puhelinnumeroani!) ja kerroin, että olen ystävättäreni kanssa menossa juuri näyttelyyn sinne, ja että paikkaan on vapaa pääsy (oli silloin pe). Turisti oli käymässä muutaman päivän Hgissä, ja oli sen verran rähjäisen näkönen, että ajattelin ilahduttaa häntä noin. Kun kerran jutustelemaan siitä vieruspöydästä alkoi. Kerroin hänelle olevani sosiaalialan opiskelija, ja olevani parhaillaan työharjoittelussa maahanmuuttotyössä. Tästä vaihdoimme jonkun sanasen. Mies tarjoutui opettamaan minulle arbiaa, mutta kieltäydyin kohteliaasti, ja toivotin hyvää päivänjatkoa.

        :)

        Asioilla ja tilanteilla on aina tarinansa, mitä ulkopuoliset eivät tiedä eivätkätunne. Ei minun tarvitse selittää sinällää kelleen mitään, mutta tiedän, että tällaisista nämä aina lähtee. (Väärinkäsitykset.)

        Hyvä, että itse tietää, miten asiat on. Ilkeilijätulkitsijoita aina riittää, mutta heidät jätän omaan arvoonsa.


      • ja_vielä_

        mies oli vanha.! arvioisin, että lähempänä 70 v. Harmaat ohimot.

        :D tämähän jo melkein naurattaa!


    • ätmel

      Jos sitä hopeareunusta pitää erikseen etsiä, tiedät pilven olevan sysimusta.

      • zfguhkl

        Eihän tuota tarvitse erityisesti etsiä.


    • Omaonni

      Hyviä asioita... tässä positiivinen laiskanpulskea lista, josta tarkoituksella "unohdin" ;) kaikki sinkkuuden huonot puolet.

      Saa sulatella rauhassa ajatuksiaan sosiaalisen työpäivän jälkeen ja kotona on ihanan rauhallista eikä tarvitse puhua kenenkään kanssa jollei halua, eikä kuunnella musiikkia tai televisiota haluamattaan. Tai sitten kuunnella ja katsella ihan semmoista huttua kuin itse haluaa ;)

      Saa ottaa kummalliseen aikaan päiväunia ja laiskotella ilman, että kukaan näkee. Kodin ei tarvitse olla tiptop -kunnossa niin kuin silloin, kun tapailee jotakuta ja puhelin voi piristä milloin tahansa vierailuehdotuksen merkiksi.

      Saa matkustaa maailman ääriin ja haistella ja kokea rauhassa, kun ei keskustelu vie huomiota muualle. Saa mennä sinne, minne oikeasti haluaa mennä ja nähdä niitä asioita, joita itse haluaa nähdä. Tutustua itseensä. Yksin matkustaessa tutustuu uusiin ihmisiin, koska vieraat ihmiset aloittavat keskustelun helpommin soolomatkaajan kanssa kuin pariskunnan. Ajelehtia vieraassa kulttuurissa kuin laiva ilman ankkuria (toisen seurassa on aina se ihminen, joka on kotiinsa, kulttuurinsa, ammattiinsa ja perheeseensä ankkuroitu).

      Saa äksätä sängyssä ihan niin paljon kuin haluaa ja valita parhaan tyynyn.

      Saa olla kokkaamatta illallista, jos ei huvita. Pysyy paremmassa kunnossa, kun ei tarvitse yhtenään syödä herkkuja ja ehtii harrastaa oman mielen mukaan liikuntaa. Ei tarvitse aina syödä lihaa, vaan voi rauhassa puputtaa sosekeittoja ja salaatteja, linssejä ja papuja. Ei tarvitse leipoa sämpylöitä aamupalaksi osoittaakseen olevansa kätevä emäntä ja maailman paras tyttöystävä.

      Koskaan ei tarvitse kokea ristiriitaa siitä missä ja kenen kanssa juhlapyhät juhlitaan, eikä kokea stressiä siitä, jos toinen ei haluakaan juhlia yhdessä. Voi vaan juhlia tai olla juhlimatta oman moodin mukaan eikä sitä pilaa mitkään ylimääräiset puhelut tai puhelut, joita ei tule, tai joku, joka sattuu olemaan huonommalla tuulella kuin itse on.

      Sinkkuna vastaa ainoastaan omasta onnellisuudestaan eikä "tarvitse" yrittää tehdä ketään toista onnelliseksi päivittäin. :)

      • aikuisten.oikeesti

        Sulla on hyvä listaus, allekirjoitan kaiken muun paitsi:
        "Saa äksätä sängyssä ihan niin paljon kuin haluaa ja valita parhaan tyynyn."
        Ton mä vaihtaisin tuttuun ja turvalliseen syliin/kainaloon.


      • Omaonni
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Sulla on hyvä listaus, allekirjoitan kaiken muun paitsi:
        "Saa äksätä sängyssä ihan niin paljon kuin haluaa ja valita parhaan tyynyn."
        Ton mä vaihtaisin tuttuun ja turvalliseen syliin/kainaloon.

        Kuten sanoin "unohdin" ne huonot puolet. Tuohan ei suoranaisesti ole positiivinen puoli sinkkuudesta. ;) Se taitaa olla niitä sinkkuuden pahimpia puolia.

        Unohdin listasta vielä yhden positiivisen: ei tarvitse aina yrittää olla nättinä, vaan voi rauhassa vältellä peilejä ja hengailla sääli-kotihousuissa tukka pystyssä ja olla juuri niin kauhistus kuin haluaa :D


      • ätmel
        Omaonni kirjoitti:

        Kuten sanoin "unohdin" ne huonot puolet. Tuohan ei suoranaisesti ole positiivinen puoli sinkkuudesta. ;) Se taitaa olla niitä sinkkuuden pahimpia puolia.

        Unohdin listasta vielä yhden positiivisen: ei tarvitse aina yrittää olla nättinä, vaan voi rauhassa vältellä peilejä ja hengailla sääli-kotihousuissa tukka pystyssä ja olla juuri niin kauhistus kuin haluaa :D

        Noin ne naiset parisuhteessakin tekevät.


      • aikuiten.oikeesti
        ätmel kirjoitti:

        Noin ne naiset parisuhteessakin tekevät.

        Kokemuksestako noin puhut? Mulla on toisenlainenkin kokemus, mut olkoot..!


      • aikuiten.oikeesti kirjoitti:

        Kokemuksestako noin puhut? Mulla on toisenlainenkin kokemus, mut olkoot..!

        Itse tykkään juuri noista "peikoista", aamu peikko on naisessa kaikkein kauneinta ja luonnollisinta, tykkään myös ihastella naista, kun hän nukkuu, jos satun heräämään ennen häntä. ;)


    • ruma-ätmi

      Onhan tässä puolensa kuten saa katsoa pornoa kuten haluaa ja saa pieriä ja saa lähteä minne vaan eikä tarvii kenellekkään selitellä mitään. Mutta kyllä sitä aina vaan kaipaisi sitä toista rinnalle kun ihmisen ei ole yksin hyvä olla.

    • Kilttiatm

      Pitkään yksin ollessani en näe mitään hyviä puolia. No ehkä se että saa vaihtaa telkkarin kaukosäätimestä kanavia ja surffailla eri kanavilla. Naiset ei arvosta miestä joka on 31 vuotias ja edelleen sinkku ilman mitään nais kokemuksia.

      • eivoisiparempaaolla

        Pitkään yksin olleena näen vaan hyviä puolia. En aio asua enää koskaan kenenkään kanssa.


      • 768678786786768

        Mutta 31-vuotias mies voi kyllä silti itse arvostaa itseään. Tai mun mielestä voi. Koska olethan sä muutakin kuin naisten mielipide sinusta tai sinkkuus, olethan sä sun luonne, persoona, tekemiset ja kaikki se muu elämä, mikä ei kuitenkaan ole parisuhteen tai toisten varassa. Niinhän sen täytyy parisuhteessakin olla: ei kumppani voi vastata sun luonteesta tai sen kehittymisestä, ei luoda sulle harrastuksia eikä oikeastaan sitä tyytyväisyyttäkään siihen, miten elämä järjestyy. Tietenkin parisuhteessa on hyvät puolensa muttei se mikään autuaaksi tekevä koko elämän täyttävä asia ole eikä voi olla. Toisen harteille kun ei voi laskea vastuuta itsestään ja onnellisuudestaan. Eikä itsearvostuksestaan.
        Joten jos naiset eivät tunnu mielestäsi arvostavan sinua (tai sinä et huomaa vaikka joku arvostaisikin) niin kuitenkin elämäsi onnellisuuden isommalla prosentilla määrittelet sinä itse. Enkä halua väheksyä sitä, että kaikki meistä haluaa tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi, uskon vain, että hyväksytyksi ja rakastetuksi voi tulla muutenkin kuin parisuhteen kautta. Ja yksin on kyllä joskus rankempaa kuin parisuhteessa - ja joskus ei - mutta sekin olisi yksi syy arvostaa itseään ja omaa itsenäisyyttään sekä pärjäämistään. Niin se mielestäni ennemmin kannattaa nähdä, koska silloin voi paremmin. Silloin myöskään ei tarvitse toista tekemään itsestään eheää tai korjaamaan mitään, tarvitse toista siihen hyväksynnän lähteeksi, vaan jos niin hyvä onni käy, että sattuukin rakkauden kohtaamaan, voi sen joko ottaa vastaan tai olla ottamatta. Sen mukaan onko se itselle hyväksi.
        Sitä en tiedä tarvitseeko sinkkuudessa olla sen enempää hyviä tai huonoja puolia, kun parisuhteessakaan, ne ovat elämisen muotoja, missä voi elää. Joskus saa valita ja joskus ei, mutta molemmilla muodoilla on eri puolia. Sekä niitä hieman raskaampia, että ei. Kuitenkin perusajatus olisi mielestäni se, että onnellisempi pystyy olemaan, jos voi hyväksyä itsensä sellaisena kun on ja elää sitä elämää niillä mahdollisuuksilla, mitkä on suotu.


      • 768678786786768 kirjoitti:

        Mutta 31-vuotias mies voi kyllä silti itse arvostaa itseään. Tai mun mielestä voi. Koska olethan sä muutakin kuin naisten mielipide sinusta tai sinkkuus, olethan sä sun luonne, persoona, tekemiset ja kaikki se muu elämä, mikä ei kuitenkaan ole parisuhteen tai toisten varassa. Niinhän sen täytyy parisuhteessakin olla: ei kumppani voi vastata sun luonteesta tai sen kehittymisestä, ei luoda sulle harrastuksia eikä oikeastaan sitä tyytyväisyyttäkään siihen, miten elämä järjestyy. Tietenkin parisuhteessa on hyvät puolensa muttei se mikään autuaaksi tekevä koko elämän täyttävä asia ole eikä voi olla. Toisen harteille kun ei voi laskea vastuuta itsestään ja onnellisuudestaan. Eikä itsearvostuksestaan.
        Joten jos naiset eivät tunnu mielestäsi arvostavan sinua (tai sinä et huomaa vaikka joku arvostaisikin) niin kuitenkin elämäsi onnellisuuden isommalla prosentilla määrittelet sinä itse. Enkä halua väheksyä sitä, että kaikki meistä haluaa tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi, uskon vain, että hyväksytyksi ja rakastetuksi voi tulla muutenkin kuin parisuhteen kautta. Ja yksin on kyllä joskus rankempaa kuin parisuhteessa - ja joskus ei - mutta sekin olisi yksi syy arvostaa itseään ja omaa itsenäisyyttään sekä pärjäämistään. Niin se mielestäni ennemmin kannattaa nähdä, koska silloin voi paremmin. Silloin myöskään ei tarvitse toista tekemään itsestään eheää tai korjaamaan mitään, tarvitse toista siihen hyväksynnän lähteeksi, vaan jos niin hyvä onni käy, että sattuukin rakkauden kohtaamaan, voi sen joko ottaa vastaan tai olla ottamatta. Sen mukaan onko se itselle hyväksi.
        Sitä en tiedä tarvitseeko sinkkuudessa olla sen enempää hyviä tai huonoja puolia, kun parisuhteessakaan, ne ovat elämisen muotoja, missä voi elää. Joskus saa valita ja joskus ei, mutta molemmilla muodoilla on eri puolia. Sekä niitä hieman raskaampia, että ei. Kuitenkin perusajatus olisi mielestäni se, että onnellisempi pystyy olemaan, jos voi hyväksyä itsensä sellaisena kun on ja elää sitä elämää niillä mahdollisuuksilla, mitkä on suotu.

        Olen tainnut nyt sanoa samalle ihmiselle monta kertaa, että ollaan samalla "taajuudella".....

        "sattuukin rakkauden kohtaamaan, voi sen joko ottaa vastaan tai olla ottamatta. Sen mukaan onko se itselle hyväksi."

        Jos jutellaan rakkaudesta, niin eipähän siinä enää monikaan "valitse" enää mitään, en ainakaan usko, ihastuminen on sitten asia toinen, ainakin näin itse ajattelen, luultavasti taisit tarkoittaa juuri samaa asiaa, mutta kunhan taas viilasin pilkkua.


    • anneliinhuomenna

      No sehän kertoo sitten siitä,että jos ei kelpaa 31v neitsyt mies niin ite ovat olleet nuoruudessaan ihan horoja ja ovat sitä tänäpäivänäkin. Ite en paljo tollaselle vitulle painoarvoa anna. Olen itse 32v mies ja en ikinä ole hairahtanut naisiin..en vois kuvitellakkaan että mun vieressä joku toinen ihminen hengittäs ja ei antas mun piereskellä ja aamusin ku heräis ja vaatis et mun pitäs sille antaa aamupusu ja vastahan se juuri edellisiltana otti poskeen ja nieli kitusiinsa mällini ja eikä pessyt edes hampaita!! hyi hemmetti! phiy! Ps.eivätkä muuten anna perseeseen naida,jonka pitäs olla itsestäänselvyys.

      • EiPoikaEnää

        Tämä oli kyllä totta ja ajattelemisaihetta. En minäkään haluaisi herätä sellaisen vierestä kenen suussa olis vehje ollu eilen. Aika etovaa. Jatkan maksullisilla käyntiä parikertaa vuodessa.


      • sp97966

        Otapa itse joskus perseeseen ja tule sitten sanomaan, että itsestäänselvästi jokaisen pitää sitä haluta. :P


    • Mies88v

      Oletteko homoja tai lepsuja, tai muuten epäkuranttia kamaa parisuhdemarkkinoilla? Turha selitellä, ette vaan kelpaa kelleen.

      • Liian lepsuja ei ainakaan olla. =D

        Jokaisella omat juttunsa, niin kuin aina elämässä, jokainen on yksilö ja jokaisella oma tarina.....jokaisella oma polku etsittävänä...


      • Wo-lo-loo

        Ihme logiikka, ei muka homo kelpaa parisuhdemarkkinoilla :D Meikä on sekä että, eli homo ja hetero, bi siis. Eipä ole tuosta homopuolesta mitään ongelmia ollut parisuhdepuolella.


      • BUUUUUUUUUU

        Olen samaa mieltä. Nämä sinkkuuden puolustelijat keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä siihen, kuinka kivaa on olla sinkku. Joka ikinen noista varmasti haluaa jonkunasteista parisuhdetta, mutta jotain vikaa on oltava kun ei kelpaa. Sinkuiksi en laske näitä eronneita tai karanneita lapsellisia keski-ikäisiä. Heidän kesken on vain muotia olla "sinkku" tai ovathan he periaatteessa uusiosinkkuja, mutta ei enää sinkkuja. Mutta ihan sama minulle, en usko heidän hehkutteluaan sinkkuuden ihannuudesta, koska he kuitenkin toivovat parisuhdetta, jos ei muuten niin jakamaan arjen ilot, surut ja ennenkaikkea kulut


      • enpuolustele
        BUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Nämä sinkkuuden puolustelijat keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä siihen, kuinka kivaa on olla sinkku. Joka ikinen noista varmasti haluaa jonkunasteista parisuhdetta, mutta jotain vikaa on oltava kun ei kelpaa. Sinkuiksi en laske näitä eronneita tai karanneita lapsellisia keski-ikäisiä. Heidän kesken on vain muotia olla "sinkku" tai ovathan he periaatteessa uusiosinkkuja, mutta ei enää sinkkuja. Mutta ihan sama minulle, en usko heidän hehkutteluaan sinkkuuden ihannuudesta, koska he kuitenkin toivovat parisuhdetta, jos ei muuten niin jakamaan arjen ilot, surut ja ennenkaikkea kulut

        Olen juuri sellainen "uusiosinkku". Pitkä parisuhde takana ja nyt vuosia ns. yksin. En ole pettynyt miehiin eikä syy siihen että haluan ole miehissä. En hehkuttele mitään ihanuutta mutta mukavin on elää yksin ja päättää itse asioistaan. En toivo enkä halua parisuhdetta. Tietenkin sellainen joka haluaa itse toisen jakamaan arjen ilot, surut ja kulut ei osaa ajatella että joku ei niin halua. :))
        Ottajia olisi ollut vuosien varrella mutta ei kiitos. Olen ehkä tullut liian itsenäiseksi ja mukavuuden haluiseksi ja jos toisen kanssa pitäisi jakaa kaikki ja olisi tilivelvollinen niin se on liian hankalaa. Kyse on nimenomaan MINUN valinnasta. En tarvitse puolustella asiaa.


      • BUUUUUUUUUU
        enpuolustele kirjoitti:

        Olen juuri sellainen "uusiosinkku". Pitkä parisuhde takana ja nyt vuosia ns. yksin. En ole pettynyt miehiin eikä syy siihen että haluan ole miehissä. En hehkuttele mitään ihanuutta mutta mukavin on elää yksin ja päättää itse asioistaan. En toivo enkä halua parisuhdetta. Tietenkin sellainen joka haluaa itse toisen jakamaan arjen ilot, surut ja kulut ei osaa ajatella että joku ei niin halua. :))
        Ottajia olisi ollut vuosien varrella mutta ei kiitos. Olen ehkä tullut liian itsenäiseksi ja mukavuuden haluiseksi ja jos toisen kanssa pitäisi jakaa kaikki ja olisi tilivelvollinen niin se on liian hankalaa. Kyse on nimenomaan MINUN valinnasta. En tarvitse puolustella asiaa.

        Tässähän se ero on. Sinkku ja uusiosinkku. Uusiosinkku on nähnyt jo sen elämän ja saanut elämänkokemusta. Järki päässä, eikä etsi mitään, elämä on vakaata, ehkä varakastakin tai ainakin toimeen tulee. Ihmisten mieli ja ajatusmaailma muuttuu ja nuoruuden idioottimaisuudet on karissut sinne elämän varrelle. Jos kaksikymppinen sinkkku uhoaa sinkkuuttaan, niin 4-kymppinen ei enää uhoa. On työ, lapset, harrastukset ja elämä mallillaan, myös siellä pollassa.


      • BUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Tässähän se ero on. Sinkku ja uusiosinkku. Uusiosinkku on nähnyt jo sen elämän ja saanut elämänkokemusta. Järki päässä, eikä etsi mitään, elämä on vakaata, ehkä varakastakin tai ainakin toimeen tulee. Ihmisten mieli ja ajatusmaailma muuttuu ja nuoruuden idioottimaisuudet on karissut sinne elämän varrelle. Jos kaksikymppinen sinkkku uhoaa sinkkuuttaan, niin 4-kymppinen ei enää uhoa. On työ, lapset, harrastukset ja elämä mallillaan, myös siellä pollassa.

        Eipähän tuokaan ole juuri noin kuin sanoit, kyllä niitä on joka junaan, eli puheesi ei nyt ole ihan täysi totuus, vain oma näkemyksesi asiasta.

        Tottakai muutoksia tapahtuu, mutta perusluonne/persoona ei muutu itsestään ja helposti, kyllä näitä on tullut seurattua sivusta ihan tarpeeksi.

        Esimerkiksi jokainen voi ihan omalta kohdalta näitä asioita pohtia jos osaa olla edes itselleen raadollisen rehellinen, omalta kohdalta voin sanoa, että perusluonne/persoona on ollut aina sama ja tietyt asiat on ja pysyy.....


      • BUUUUUUUUUUUU
        MGTOW kirjoitti:

        Eipähän tuokaan ole juuri noin kuin sanoit, kyllä niitä on joka junaan, eli puheesi ei nyt ole ihan täysi totuus, vain oma näkemyksesi asiasta.

        Tottakai muutoksia tapahtuu, mutta perusluonne/persoona ei muutu itsestään ja helposti, kyllä näitä on tullut seurattua sivusta ihan tarpeeksi.

        Esimerkiksi jokainen voi ihan omalta kohdalta näitä asioita pohtia jos osaa olla edes itselleen raadollisen rehellinen, omalta kohdalta voin sanoa, että perusluonne/persoona on ollut aina sama ja tietyt asiat on ja pysyy.....

        Sen verran haluan kommentoida, että en missään vaiheessa ole kirjoittanut "totuudesta" mutta tosiasia on se, että 2-kymppinen sinkku, elämää kokematon ja kaikki kokemus mitä on tullut on koulunpenkiltä ja netistä, siinä se. Ei tämän päivän 2-3 kymppisillä ole mitään kokemusta elämästä ja kun tätäkin palstaa lukee, niin hyvin tulee ilmi, mitkä näillä sinkuilla on se elämää suurempi asia. "saa naida vapaasti (nro 1), "saa maata aamulla pitkään" jne. lues, niin huomaat. Hei kuule, 4-kymppisillä eronneilla yh:lla tuskin on noita murheita enää. Kyllä se sinunkin pollasi aikuistuu. Persoona ei muutu kenelläkään, mutta älä sotke persoonaa ja ajatusmaailmaa.


      • BUUUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Sen verran haluan kommentoida, että en missään vaiheessa ole kirjoittanut "totuudesta" mutta tosiasia on se, että 2-kymppinen sinkku, elämää kokematon ja kaikki kokemus mitä on tullut on koulunpenkiltä ja netistä, siinä se. Ei tämän päivän 2-3 kymppisillä ole mitään kokemusta elämästä ja kun tätäkin palstaa lukee, niin hyvin tulee ilmi, mitkä näillä sinkuilla on se elämää suurempi asia. "saa naida vapaasti (nro 1), "saa maata aamulla pitkään" jne. lues, niin huomaat. Hei kuule, 4-kymppisillä eronneilla yh:lla tuskin on noita murheita enää. Kyllä se sinunkin pollasi aikuistuu. Persoona ei muutu kenelläkään, mutta älä sotke persoonaa ja ajatusmaailmaa.

        Persoona ja luonne on "ajatusmaailman" perusta, mutta siihen lisätään elämänkokemus, joka muuttaa tiettyjä asioita, mutta ei se "ihmeitä" tee......

        "Hei kuule, 4-kymppisillä eronneilla yh:lla tuskin on noita murheita enää. "

        Tiedän tapauksia, mitkä käyttäytyvät kuin teinit, siihen riittää ihan se kun pitää silmät auki....

        Täälläkin on monenikäistä ja monenlaista sinkkua, joten älä yritä analysoida jotain mikä ei pidä paikkaansa....


      • Ajatellavoimonellatapaa
        BUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Nämä sinkkuuden puolustelijat keksivät mitä ihmeellisimpiä syitä siihen, kuinka kivaa on olla sinkku. Joka ikinen noista varmasti haluaa jonkunasteista parisuhdetta, mutta jotain vikaa on oltava kun ei kelpaa. Sinkuiksi en laske näitä eronneita tai karanneita lapsellisia keski-ikäisiä. Heidän kesken on vain muotia olla "sinkku" tai ovathan he periaatteessa uusiosinkkuja, mutta ei enää sinkkuja. Mutta ihan sama minulle, en usko heidän hehkutteluaan sinkkuuden ihannuudesta, koska he kuitenkin toivovat parisuhdetta, jos ei muuten niin jakamaan arjen ilot, surut ja ennenkaikkea kulut

        Minusta ajatus siitä, että puhuu itsestään jollekin kelpaavana kertoo ettei ole itse itsensä kanssa sinut ilman ulkopuolista kelpaamista. Siksi moni sitten päätyy niihin huonoihin parisuhteisiin, missä roikutaan epätoivonkin vimmalla. Koska yksinolo tarkoittaa näin maailmansa arvottavalle, että "minussa on jotain vikaa, koska en kelpaa" ja lasketaan tavallaan aina, että kelpaanko minä tuolle. Ei oikeastaan etsitä rakkautta vaan hyväksyntää. Rakkaus sitten kuvitellaan siihen sen perusteella, kun koetaan että minä kelpaan. En ehkä osaa kovin hyvin selittää, mutta sehän tarkoittaa, ettei silloin juurikaan välitä siitä, onko toinen hyvä, sopiva ja kenen kanssa sitä tulevaisuuttaan rakentaa. Koska ykkösarvona on kelpaaminen ja sehän tarkoitaa että pohjimmiltaan uskoo olevansa huono. Pohjimmiltaan siis uskoo, ettei ole rakastettava ja tarvitsee toisen todistaakseen että olen minä, olen minä. Sisäinen maailma vaan ei muutu, koska rakkaus ei tule ulkopuoleltamme.
        Tietenkin, voihan sinkkuuden syynä olla mikä vaan, ihan samalla tavalla kun parisuhteessakin olemiseen. Jotkut toki valehtelevatkin että ovat onnellisia sinkkuina ja kaipaavat parisuhdetta, mutta jotkut myös valehtelevat onnestaan parisuhteessa ja syistään olla siinä - sekä todellisista toiveistaan. Toisaalta, en nää miten ne välttämättä kumoaisivat toisensa: joku voi hyvin olla onnellinen sinkkuna, löytää hyviä puolia elämästään kuten pitäisikin, ja silti toivoa parisuhdetta. Voithan sinä olla elämääsi täysin tyytyväinen ja silti lotota. Kai kuitenkin kaikki lottoajat toivoisivat voittavansa? Mutta eivät he suinkaan silti kaikki tyytymättömiä elämäänsä nytkään ole. Ja yhtälailla joku voi olla parisuhteessaan ihan onnellinen ja silti hetkittäin miettiä miten kivaa oli olla sinkku. Se että ajattelee sinkuuden olevan mukavaa, ei tarkoita ettei parisuhdekin voisi olla.
        Yksin tai parisuhteessa eläminen ovat vain tapoja elää. Niissä saattaa toivoa eri asioita myös muutosta niihin, mutta turha niistä on mitään ihmisen määritelmää tehdä. Ja en oikeastaan ymmärrä, miksi sinkut eivät saisi olla sinkkuina onnellisia ja kertoa siitä? Olisihan se parempi, jos ihmiset olisivat tyytyväisiä siinä elämän tilanteessa missä ovat vai?


      • Ajatellavoimonellatapaa kirjoitti:

        Minusta ajatus siitä, että puhuu itsestään jollekin kelpaavana kertoo ettei ole itse itsensä kanssa sinut ilman ulkopuolista kelpaamista. Siksi moni sitten päätyy niihin huonoihin parisuhteisiin, missä roikutaan epätoivonkin vimmalla. Koska yksinolo tarkoittaa näin maailmansa arvottavalle, että "minussa on jotain vikaa, koska en kelpaa" ja lasketaan tavallaan aina, että kelpaanko minä tuolle. Ei oikeastaan etsitä rakkautta vaan hyväksyntää. Rakkaus sitten kuvitellaan siihen sen perusteella, kun koetaan että minä kelpaan. En ehkä osaa kovin hyvin selittää, mutta sehän tarkoittaa, ettei silloin juurikaan välitä siitä, onko toinen hyvä, sopiva ja kenen kanssa sitä tulevaisuuttaan rakentaa. Koska ykkösarvona on kelpaaminen ja sehän tarkoitaa että pohjimmiltaan uskoo olevansa huono. Pohjimmiltaan siis uskoo, ettei ole rakastettava ja tarvitsee toisen todistaakseen että olen minä, olen minä. Sisäinen maailma vaan ei muutu, koska rakkaus ei tule ulkopuoleltamme.
        Tietenkin, voihan sinkkuuden syynä olla mikä vaan, ihan samalla tavalla kun parisuhteessakin olemiseen. Jotkut toki valehtelevatkin että ovat onnellisia sinkkuina ja kaipaavat parisuhdetta, mutta jotkut myös valehtelevat onnestaan parisuhteessa ja syistään olla siinä - sekä todellisista toiveistaan. Toisaalta, en nää miten ne välttämättä kumoaisivat toisensa: joku voi hyvin olla onnellinen sinkkuna, löytää hyviä puolia elämästään kuten pitäisikin, ja silti toivoa parisuhdetta. Voithan sinä olla elämääsi täysin tyytyväinen ja silti lotota. Kai kuitenkin kaikki lottoajat toivoisivat voittavansa? Mutta eivät he suinkaan silti kaikki tyytymättömiä elämäänsä nytkään ole. Ja yhtälailla joku voi olla parisuhteessaan ihan onnellinen ja silti hetkittäin miettiä miten kivaa oli olla sinkku. Se että ajattelee sinkuuden olevan mukavaa, ei tarkoita ettei parisuhdekin voisi olla.
        Yksin tai parisuhteessa eläminen ovat vain tapoja elää. Niissä saattaa toivoa eri asioita myös muutosta niihin, mutta turha niistä on mitään ihmisen määritelmää tehdä. Ja en oikeastaan ymmärrä, miksi sinkut eivät saisi olla sinkkuina onnellisia ja kertoa siitä? Olisihan se parempi, jos ihmiset olisivat tyytyväisiä siinä elämän tilanteessa missä ovat vai?

        Samalla "taajuudella" ollaan, eli tekstisi on täyttä asiaa ainakin minulle, se mitä sinkkuna "joutuu" kestämään on tuo läheisyyden kaipuu, mikä kumpuaa juurikin siitä toisen puoliskon puuttumisesta, mutta väärän ihmisen kanssa voi käydä niin, että saadulle läheisyydelle tulee liian paljon "hintaa", en puhu rahasta ;), vaan psyykkisestä/henkisestä "maksusta".


    • Scaramanga

      Parasta sinkkuudessa miehenä on se että saa olla oma itsensä heikkouksineen ja itsetunto pysyy korkeammalla. Ei tarvitse esittää mitään kenellekään. Voi harrastaa ja olla kiinnostunut niistä jutuista joista oikeasti on kiinnostunut.

      • kuinmyös

        Sama koskee myös sinkkunaista. Aika paljon juuri noiden juttujen takia pysyn yksin.


    • sinkku-dinkku

      sinkkuna on ihanaa, kun saa rauhassa olla ne rispaantuneetkin aluspöksyt ilman huomauttelua. Ja oikeasti tykkään notkua kotona pelkillä alusvaateilla, ihan vaan kun vaatteet ovat epämukavia. Mutta kun notkuu seurustellessa alusvaatteilla, luulevat miehet sen olevan sitten aina auki oleva buffet. Ei tunnu menevän päähän, että alusvaatteilla kotona viihtyvä ei tarkoita nymfomania.
      Tykkään myös sinkkuna vapaudesta, siitä kun suunitelmia voi vaihtaa lennosta, ja viiden minuutin kauppareissu voi vaihtua viiden tunnin kaupungilla kiertelyyn. Ja pyykit, tiski ym. on kivempi hoitaa omilta jäljiltä eikä joutua paapomaan ketään.
      Sitten vielä jääkaapin sisältö :D Niin ihanaa, kun siellä on juuri ne mitä muistankin, eikä käy, että mies on syönyt kaiken ja leivästä jäljellä vaan kantapalat jotka ei miehelle ole kelvanneetkaan. Ja vessapaperi :D :D Se ei koskaan pääse loppumaan kesken, eikä telineessä ikinä ole vain pahvia jätettynä :D :D
      Telvisiosta ei ikinä pauhaa jääkiekko, eikä mikään muukaan urheilu :D Sieltä tulee vain mitä haluan ja silloin kun haluan :D
      Yksinäisyyttä en koe ollenkaan, minulla on pari lemmikkiä, joten iltaisin saatan höpötellä niille. Lisäksi minulla on kavereita, ystäviä sekä tuttavia paljon. Ja läheinen suku jonka kanssa sukuloimme aika tiiviisti.
      En sinkkuna koe jääväni ilman mitään. Paremminkin kuorin kermat elämästä. Siis säästän kakkua ja syön sen samalla :D :D
      En toki ole miehiä kokonaan sulkenut elämästä, mutta jotta alkaisin seurustelemaan, pitäisi sen ihmisen olla sitten aikamoinen jotta alkaisin kompromisseihin sekä myönnytyksiin jollaisia seurustelu vaatii.

      p.s: ja SÄÄRIKARVAT :D Sinkkuna ne saa talven rehottaa :D niin ihanaa kun kuivaa ihoa ei tarvitse rasittaa höyläilemällä talvisin :D Miehiä tuntuu niin naisten säärikarvat haittaavan, että on taivaallista kun talvisin niiden saa vaan antaa olla :D sukkahousujen alta ne ei nääs silloin näy :D

      • BUUUUUUUU

        Ensimmäinen ja viimeinen viimeinen lause oikein peeässällä kertoo sen, että en yhtään ihmettele, että olet sinkku. No jokainen raapii "onnensa" mistä tykkää, mutta aika avuttomalta kuullostat, jos sinun elämäsi on noilla asioilla täydellistä. Huhhuh sentään. Varmaan on ehjät kalsarit kun sen miehen kämppääsi saat ja karvatkin ajeltu moneenkertaan, mutta voi voi jos erehdyt johonkin vähän enemmän kiintymään, niin joudut vielä jatkamaan karvojen ajoa ja katsomaan että on ehjät ja kiinteät kalsarit aina jalassa (tai melkein aina)


      • BUUUUUUUU kirjoitti:

        Ensimmäinen ja viimeinen viimeinen lause oikein peeässällä kertoo sen, että en yhtään ihmettele, että olet sinkku. No jokainen raapii "onnensa" mistä tykkää, mutta aika avuttomalta kuullostat, jos sinun elämäsi on noilla asioilla täydellistä. Huhhuh sentään. Varmaan on ehjät kalsarit kun sen miehen kämppääsi saat ja karvatkin ajeltu moneenkertaan, mutta voi voi jos erehdyt johonkin vähän enemmän kiintymään, niin joudut vielä jatkamaan karvojen ajoa ja katsomaan että on ehjät ja kiinteät kalsarit aina jalassa (tai melkein aina)

        "niin joudut vielä jatkamaan karvojen ajoa ja katsomaan että on ehjät ja kiinteät kalsarit aina jalassa (tai melkein aina)"

        Ei kai ne nyt tarvii kokoajan olla "viimitteen päälle" ajettuna, tosin ei se mukavaa ole jos naisella on enemmän karvoja, kuin miehellä. =D

        Eikä tuo risat pikkaritkaan, mikään turn-off ole, ainakaan itselleni, voi käydä jopa niin, että se voi olla jopa hetkittäin "turn-on". ;D


      • 523865u
        BUUUUUUUU kirjoitti:

        Ensimmäinen ja viimeinen viimeinen lause oikein peeässällä kertoo sen, että en yhtään ihmettele, että olet sinkku. No jokainen raapii "onnensa" mistä tykkää, mutta aika avuttomalta kuullostat, jos sinun elämäsi on noilla asioilla täydellistä. Huhhuh sentään. Varmaan on ehjät kalsarit kun sen miehen kämppääsi saat ja karvatkin ajeltu moneenkertaan, mutta voi voi jos erehdyt johonkin vähän enemmän kiintymään, niin joudut vielä jatkamaan karvojen ajoa ja katsomaan että on ehjät ja kiinteät kalsarit aina jalassa (tai melkein aina)

        Olet ihan oikeassa, huhhuh, miten ihminen voikin olla onnellinen omilla tavoillaan. Sinutko siihen pitäisi huolia arvostelemaan ja määrittelemään koko ihminen säärikarvojen perusteella? Kuka sinä olet arvostelemaan sitä, pitääkö muidenkin kerjätä koko ajan itsensä hyväksymistä ja perustaa koko elämänsä muiden mielistelyyn "huolitsä mut nyt"-periaatteella? Ymmärrän jos itse haluat elää niin, mutta mitä avutonta siinä on, jos joku ei elä kuten sinä? Jotkut laittavat painoa muille asioille enemmän. Parisuhteesakin. Heitä rakastetaan säärikarvoineen kaikkineen ja heidät oikeasti "huolitaan". Omana itsenään. Tietenkin tapoja olla oma itsensä on monia, mutta jotenkin vähän surullista tuo kommentointisi.
        Ymmärrät miksi hän on sinkku, mutta väärin. Lisäksi on vähän katkeran kuuloista tuo täydellisyyden tavoittelu: kenenkään elämä ei ole täydellistä, mutta siinä voi elää onnellisena ja tyytyväisenä silti. Vai luuletko että parisuhteessa sitten elämä olisi täydellistä? Täydellistä ei ole, elämä karttaa sitä.
        Tunnut tosi katkeralta ja elämääsi tyytymättömältä. Oletko sinkku? ;)


      • 523865u kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, huhhuh, miten ihminen voikin olla onnellinen omilla tavoillaan. Sinutko siihen pitäisi huolia arvostelemaan ja määrittelemään koko ihminen säärikarvojen perusteella? Kuka sinä olet arvostelemaan sitä, pitääkö muidenkin kerjätä koko ajan itsensä hyväksymistä ja perustaa koko elämänsä muiden mielistelyyn "huolitsä mut nyt"-periaatteella? Ymmärrän jos itse haluat elää niin, mutta mitä avutonta siinä on, jos joku ei elä kuten sinä? Jotkut laittavat painoa muille asioille enemmän. Parisuhteesakin. Heitä rakastetaan säärikarvoineen kaikkineen ja heidät oikeasti "huolitaan". Omana itsenään. Tietenkin tapoja olla oma itsensä on monia, mutta jotenkin vähän surullista tuo kommentointisi.
        Ymmärrät miksi hän on sinkku, mutta väärin. Lisäksi on vähän katkeran kuuloista tuo täydellisyyden tavoittelu: kenenkään elämä ei ole täydellistä, mutta siinä voi elää onnellisena ja tyytyväisenä silti. Vai luuletko että parisuhteessa sitten elämä olisi täydellistä? Täydellistä ei ole, elämä karttaa sitä.
        Tunnut tosi katkeralta ja elämääsi tyytymättömältä. Oletko sinkku? ;)

        Näin myös itse ajattelen, minulle olet tässä asiassa "samalla taajuudella".

        "kenenkään elämä ei ole täydellistä, mutta siinä voi elää onnellisena ja tyytyväisenä silti. Vai luuletko että parisuhteessa sitten elämä olisi täydellistä? Täydellistä ei ole, elämä karttaa sitä."

        Tämäkin on näkökanta kysymys, tajuan mitä tarkoitat, mutta kunhan viilaan hieman pilkkua, eli myös epätäydellisyyden voi nähdä täydellisyytenä, kaikki riippuu näkökannasta, jos kumppanin valinnassa on käynyt onni, niin voi olla ettei edes epätäydellisyys käsitettä ole suhteessa olemassa.

        Kuka määrittää mikä on täydellinen suhde, paljon tulee painostusta ja tavoitteita ulkopuolelta, mutta onko se epätäydellistä jos suhteessakin kaksi ihmistä kulkee omaa polkua yhdessä ja ovat siihen tyytyväisiä, koska se on heidän oma polkunsa, yhdessä valittu reitti?


    • fdfddfdas

      Vapaus se on parasta täälläkin. Voin tehdä mitä lystää - milloin lystää. Syödä mitä haluan. Mennä minne - ja milloin vain - haluan. Voin pelata rauhassa niin pitkään kuin lystää. Voin katella mitä leffoja ja tv-sarjoja lystää. Ei tarvitse jakaa ruokaa kenenkään kanssa. Kysellä lupia ja kertoa menemisiä jne. Jos haluan käydä kävelyllä keskiyöllä, voin tehdä niin. Jos haluan nukkua myöhään tai herätä todella aikaisin, sekin onnistuu. Ei ole kukaan häiritsemässä. Ja voi hengailla alasti kotona sekä monta muuta asiaa, joita tuolla on jo mainittu.

      Siksi en aio enää seurustella kenenkään kanssa. En vain halua luopua tästä vapaudesta enää.

    • teloup

      Saa olla oma itsessä niinkun haluaa.

    • Enemmänplussaa

      Taloudellisesti sinkkuna olo on halvempaa vaikka toisin aina väitetään. Jos olen seurustellut naisen kanssa en ole pystynyt säästämään kuukausittain sellaisia summia kuin sinkkuna. On myös vapaus mennä ja tulla. Harrastukseni vie aikaa joten kukaan ei ole valittamassa. Työni on joustavaa ja aamuvirkkuna voin lähteä kesällä vaikka kolmelta yöllä töihin tai sitten nukkua pidempään ja mennä myöhemmin ja kukaan ei ole marisemassa kun herätän kolistelullani toisen. Jos haluan pitää keskellä viikkoa lomaa voin vapaasti lähteä mökille touhuamaan ja harrastelemaan. On oma asunto jonka voi sisustaa mielensä mukaan. Saa valita auton mieleisekseen ja ensiviikollakin taas autokaupoille hakemaan pakasta vedetty menopeli.
      Onhan näitä hyviä puolia mutta olisi se kiva kuitenkin jos olisi joku jota halata ja jonka kanssa viettää yksinäisiä iltoja joten kyllä se toisen kaipuukin on suuri. Mutta kun tarpeeksi kauan elää sinkkuna kun ei naisille kelpaa niin siihenkin tottuu ja se elo muokkautuu sitten aikalailla itsenäiseksi. Olisi varmaan vaikeaa totutella seurusteluun yhtäkkiä kun ei koskaan ole muutenkaan ollut naisten suosiossa.

      • mekkk

        Minulla päivastoin eli sinkkuna meni kaikkirahat mutta kun asuu naisen kanssa niin ei tartte baareissa käydä ja toinekin osallistuu kuluihin.


      • kierränkaukaa
        mekkk kirjoitti:

        Minulla päivastoin eli sinkkuna meni kaikkirahat mutta kun asuu naisen kanssa niin ei tartte baareissa käydä ja toinekin osallistuu kuluihin.

        Siis "ei tartte baareissa käydä".. Ei ole tullut lakia vastaan että sinkun pitää käydä baareissa. Paremmin sen kumppanin löytää muualta kun baareista jos haluaa. Jopa paremman laatuisen. Enkä tarkoita mitään kirkon juttuja.


    • woman85

      ite vietän kaikki kesät alasti kotona. parisuhteessa yritin samaa muttei onnistu kun on himokkat silmät tuijottamas eikä sitä puolisoaan halua kiustata.
      halauksia ja seksiä tilaan rahalla kotiin sillon ku halituttaa. Pystyy hallitsemaan elämäänsä...ja varsinkaan päihteet ei asu tääl, niitä ei löydy mistään kaapista!!!

      • ..;;))) Sinäkö "WOMAN85" maksat seksistä..;;)))???
        Laitapa viesti milloin saan tulla luoksesi antamaan ihanaa estotonta seksiä Sinulle..;;)))


    • mekkk

      Sinkkuden hyvä puoli on miehen nkökulmasta että saa harrataa kaikken mahdilliseten naisten kanssa seksiä eikä ole tilivelvollinen kenellekkään eli itsellä ainakin aikoinaan oli monta nasita viikossa ja muutama vakipano ja taisi pari rouvaakin olla. Huonoin puoli on että rahaa palaa baareissa ja sitten kun alkaa tympimään se sinkkuelämä niin voi ruveta seurustelemaan vakavasti ja aikansa kutakin.

      • ykssinkku

        Eikö tuo ole itsestään selvyys myös naisen näkökulmasta. Ainoa poikkeus minulle että baareissa en viihdy. Sinkkuelämään ei välttämättä liity baareissa notkuminen. Senkin ajan voi käyttää mukavammin.


      • mekkk
        ykssinkku kirjoitti:

        Eikö tuo ole itsestään selvyys myös naisen näkökulmasta. Ainoa poikkeus minulle että baareissa en viihdy. Sinkkuelämään ei välttämättä liity baareissa notkuminen. Senkin ajan voi käyttää mukavammin.

        Eihän naisia oikein muullaisketä kuin bareissa mutta ei sielläkään aina tarvinnut ottaa ja se siitä.


    • äimhyt

      Sinkuna on hyvä olla saa käyttää tyhmiä äijiä hyväksi senkun kerkiää ja vielä tyhmät maksavatkin siitä.Olen nauranut monet naurut, kuinka tyhmiä te todella olette.

      • BUUUUUUUUUU

        Se on sinun tyylisi, mutta muista: kunnia menee, mutta maine kasvaa. Ymmärrät tuon sitten vuosien päästä. Mutta ainakin voit elellä muistojesi kanssa yksinään, kun kukaan ei huoli ja ihmisillä on joissain asioissa pitkä muisti. Onnea vaan valinnallesi. Enpä usko, että kauhiasti naureskelet kun olet aikuinen


      • olenaikuinenn
        BUUUUUUUUUU kirjoitti:

        Se on sinun tyylisi, mutta muista: kunnia menee, mutta maine kasvaa. Ymmärrät tuon sitten vuosien päästä. Mutta ainakin voit elellä muistojesi kanssa yksinään, kun kukaan ei huoli ja ihmisillä on joissain asioissa pitkä muisti. Onnea vaan valinnallesi. Enpä usko, että kauhiasti naureskelet kun olet aikuinen

        Miten noiden tyhmien miesten maine? Tuskin kasvaa naisten silmissä. Ihmisillä on joissain asioissa pitkä muisti. Hyvin leviää tieto naisten keskuudessa heistä.


    • sinkkulissukka

      Villiys, vapaus, estoton ja rietas seksi eri miesten kanssa. Nautin!!!!

      http://sinkkutaivas.blogspot.fi

    • vihatipunen

      Mitä tuo MGTOW tarkoittaa? Olen niin vanha pieru, että olen ihan pihalla näistä nykyaikaisista lyhenteistä millä ilmeisesti kuvataan jota elämäntapaa? Mulla on mielessä vaan kauppiksen ajoita WYSIWYG ja SWOT mutta ne liittyy lähinnä yritystoimintaan..enkä edes muista mistä sanoista tuossa SWOT:ssa tulee O ja T.

      Voisin tietysti googlettaa tuon MGTOW:n mutta jos joku kertoo ihan omin sanoin. Voi olla, että on jo kertonutkin mutta kun en ole näitä kaikkia ketjuja lukenut aktiivisesti.

      • suomentaja_

        Men Going Their Own Way/Women Going Their Own Way


      • vihatipunen
        suomentaja_ kirjoitti:

        Men Going Their Own Way/Women Going Their Own Way

        Ok. No sit mäkin olen sellainen, omaa tietäni minäkin olen aina kulkenut. Mut miksi joka asialle pitää olla joku lyhenne?


      • vihatipunen kirjoitti:

        Ok. No sit mäkin olen sellainen, omaa tietäni minäkin olen aina kulkenut. Mut miksi joka asialle pitää olla joku lyhenne?

        KVG. :D, ...vitsi..vitsi, mut eiköhän se ole ihan selvä asia miksi lyhenteet ovat......eiks, nii?


    • Omaelämä

      Sinkkuna olemisessa on parasta vapaus! Se on mulle rakkain asia maailmassa. Kuin vaate, joka ei kiristä.

    • ..;;))) Minun mieestäni sinkkuna olemisen hyviä, jopa parhaita puolia on se että saa tehdä mitä ja kenen kanssa tahansa milloinkin haluaa..;;))) Ei ole kumppani kyttäämässä mitä teen..;;)))
      Saa nauttia ihanasta täysin estottomasta seksistä suloisen kuumaa seksiä haluavan naisen kanssa aina kun mahdollista..;;)))
      Ja minulla se makea touhu on onnistunut loistavasti..;;)))

    • Jaa a.... Harrastukset onnistuu omilla aikatauluilla ja viikonloppuja ei tartte hassata anoppilassa, mutta kumminkin näkisin, että jos kaveri olis oikea, niin eiköpähän sitä pysty harrastelemaan parisuhteessakin siinä missä sinkkunakin.
      Itselleen sopiva ja mukava elämänkumppani kun olis, niin sitä vois kumminkin matkustellakkin ja olishan se elämä varmasti rikkaampaa monella tapaa, mutta vain jos kaveri on oikea itselleen. Muussa tapauksessa voisi mennä jopa huonompaankin suuntaan eläminen..Pitäis olla semmonen kaveri jonka seurassa vois elää jatkossakin omana puolierakkona itsenään. Ei voi muuttua täysin toisenlaiseen elämiseen naps vain, kun oot eläny tietyllätapaa ikäsi.

    • muanna

      Se että jos pitää lähteä kotoa jonnekkin reissuun niin ei kaipaa kotiin sen oman kullan syliin... mutta kotiin takaisin tullessa sitä kyllä kaipaisi jota kuta jonka syliin voisi painautua ja sanoa ikävöineensä. Parasta varmasti se, että voi nukkua yksin, tulee helposti kuuma jos toinen patterina siinä vieressä (varsinkin kesällä on yksinkin tukalaa nukkua) ja sitten jos on sellaisen hali otteen vankina ettei pääse poiskaan, eikä halua herättää toista yrittämällä rimpuilla pois siitä :( Kahvipaketti kestää pidempään, tiskiä ja pyykkiä tulee vähemmän, kukaan ei ole valittamassa edes leikkimielisesti jos ruoka ei ihan onnistunutkaan :D

    • nai-nen

      Saa elää hyvin riitavapaata rauhaisaa elämää.
      Enää en lähde painostaviin huonoihin suhteisiin.
      On suoranainen ihme, jos enää saan kumppania itselleni.

    • Tähti-Silmä

      Minun mielestä sinkkuna voin mennä minne haluan , millon haluan.
      Vapaus on tärkeää. Sinkkuna ollessa minulle ainakin on tärkeää luovuus, saa tehdä käsillä jotain kaunista. Ystävistä tulee tärkeitä jos tapaa harvakseltaan.
      Myös henkinen kasvu on tärkeää. Oppia rakastamaan itseään sellaisen kuin on :)
      Niin ja yksin nukkuminen on ainakin minulle tärkeä juttu, koska olen niin herkkä :)
      Voi tehdä infentaariota itsensä kanssa , että miten on parisuhteissaan toiminut , ottaa niistä opiksensa. Näillä eväillä eteenpäin :D

      • tyhmäkkö

        Jahas, Älykkö on vaihtanut nimimerkkiä. Tuo "infentaario" sana paljasti. Se on muuten inventaario.


      • Tähti-Silmä
        tyhmäkkö kirjoitti:

        Jahas, Älykkö on vaihtanut nimimerkkiä. Tuo "infentaario" sana paljasti. Se on muuten inventaario.

        Oletko mun ihailija vai vihailija :o tyhmäkkö?


      • tyhmäkkö
        Tähti-Silmä kirjoitti:

        Oletko mun ihailija vai vihailija :o tyhmäkkö?

        En oikein kumpikaan. Kunhan totesin asian.


    • pällinaamatäällä

      No enpä nyt näe hirveämmin hyviä puolia olevan, joten listataan miinukset:

      - Elämää vain opiskeluissa ja työpaikalla.

      - 24v mies ja edelleen vanhempien valvovan silmän alla.

      - Ainut tosi ystävä: koira.

      - Ei rahaa lähteä minnekkään.

      - Ulkonäkö paineet: en ole vielä kelvannut edes juttu seuraksi. Yhteiskunnassa vaaditaan fitnes miehiä.

      - Kun katselee kadulla ympärille, pintaliitäjiä joka puolella niin naisissa kuin miehissä: juttujen aiheet tyyliin "oli kivaa olla ryyppäämässä/panemassa"

      - Poliittisella ohjailulla työnnetään minunlaiseni, kuin jyrkänteeltä alas rotkoon.

      - Paineiden ottaminen asioista, koska tulevaisuus ei selvillä: opiskelemaani alaa yritetään selkeästi Suomessa kuopata.

      - Haluaisin kokemusta ulkomailta, käytännössä. Ei mahdollisuuksia lähteä, mikäli lottovoitto ei satu kohdalle.

      - Eikä sitä tyttöä tälläiselle pällinaamalle kyllä tule: Kasvon piirteeni liian erikoiset: pottunenä, pyöreät posket, punertavat hiukset.

      - En harrasta salia: liian kallis, valtio ohjaa tässäkin pois köyhät salilta: niitä ilmaisia saleja on todella vähän! 115 kg painoa, lihakset en omista....

      • tyhmäkkö

        "- En harrasta salia: liian kallis, valtio ohjaa tässäkin pois köyhät salilta: niitä ilmaisia saleja on todella vähän! 115 kg painoa, lihakset en omista...."

        Ilmaisia vinkkejä: esim. kävely ei maksa mitään. Kahvakuulan saa edullisesti kunhan ostaa oikeasta paikasta ja netistä löytyy liikkeitä kahvakuulalla tehtäväksi, ja on muuten tehokasta.


      • pällinaamatäällä
        tyhmäkkö kirjoitti:

        "- En harrasta salia: liian kallis, valtio ohjaa tässäkin pois köyhät salilta: niitä ilmaisia saleja on todella vähän! 115 kg painoa, lihakset en omista...."

        Ilmaisia vinkkejä: esim. kävely ei maksa mitään. Kahvakuulan saa edullisesti kunhan ostaa oikeasta paikasta ja netistä löytyy liikkeitä kahvakuulalla tehtäväksi, ja on muuten tehokasta.

        Pitihän se arvata, että joku fitnestyttö tulee vinkumaan. Kävely/juoksu muuten hyvä, mutta polviongelmat on esteenä, joten sali olisi varsin hyvä paikka, harvemmin mitään toistuvaa tärähdystä/kiertoja siellä niveliin kohdistuu.


      • kukas_mä_olinkaan
        pällinaamatäällä kirjoitti:

        Pitihän se arvata, että joku fitnestyttö tulee vinkumaan. Kävely/juoksu muuten hyvä, mutta polviongelmat on esteenä, joten sali olisi varsin hyvä paikka, harvemmin mitään toistuvaa tärähdystä/kiertoja siellä niveliin kohdistuu.

        En ole "fitnesstyttö"...kaukana siitä :D. Mutta kävelen ja omistan pari kahvakuulaa..joita käytän enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä vähemmän. No entäs pyöräily sitten? Se ei ainakaan rasita niveliä. Mulla ei ole nykyisistä salihinnoista niin paljon tietoa mutta ainakin kaupunkien/kuntien salit on kai aika edullisia? Ei kai sun tarvi mihinkään trendisalille päästä?


      • atännä
        pällinaamatäällä kirjoitti:

        Pitihän se arvata, että joku fitnestyttö tulee vinkumaan. Kävely/juoksu muuten hyvä, mutta polviongelmat on esteenä, joten sali olisi varsin hyvä paikka, harvemmin mitään toistuvaa tärähdystä/kiertoja siellä niveliin kohdistuu.

        Vesijuoksu on hyvä huonokuntoisille ja nivelvaivaisille. Läski palaa vauhdilla ja kunto nousee, eikä ole raskasta. Rahaa on aina vähän, mutta sitä on siihen mihin sitä haluaa laittaa.

        Uimahallikorttiin kannattaa satsata, jos on sulatettavaa. Lihaskuntoa voi tehdä kehonpainollakin, se ei maksa mitään.


      • pällinaamatäällä
        kukas_mä_olinkaan kirjoitti:

        En ole "fitnesstyttö"...kaukana siitä :D. Mutta kävelen ja omistan pari kahvakuulaa..joita käytän enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä vähemmän. No entäs pyöräily sitten? Se ei ainakaan rasita niveliä. Mulla ei ole nykyisistä salihinnoista niin paljon tietoa mutta ainakin kaupunkien/kuntien salit on kai aika edullisia? Ei kai sun tarvi mihinkään trendisalille päästä?

        Ei ole ei hinkua trendisaleille. Ongelma näissä kaupunkien/kuntien saleissa on se, että niitä tuntuu olevan vain isoilla paikka kunnilla, eipä täällä sellaisia ole, muutoin ovat salit menneet täällä landellakin kiskuri firmoille, joka antaa avainkortin n. 40€/kk hintaa vastaan ja vieläpä saakelin 12kk/24kk sopimuksella.

        Kyllä pyöräilen, ongelma vaan on sitten Suomen sää talvella aikas jännää touhuu pyöräillä tuolla tienpäällä. Saattaapi löytää itsensä lumihankeen suistuneena.
        Hiihtänytkin olen, mutta viime talvet olleet kyllä helvetistä hiihtokelien kannalta.


      • kukas_mä_olinkaan
        pällinaamatäällä kirjoitti:

        Ei ole ei hinkua trendisaleille. Ongelma näissä kaupunkien/kuntien saleissa on se, että niitä tuntuu olevan vain isoilla paikka kunnilla, eipä täällä sellaisia ole, muutoin ovat salit menneet täällä landellakin kiskuri firmoille, joka antaa avainkortin n. 40€/kk hintaa vastaan ja vieläpä saakelin 12kk/24kk sopimuksella.

        Kyllä pyöräilen, ongelma vaan on sitten Suomen sää talvella aikas jännää touhuu pyöräillä tuolla tienpäällä. Saattaapi löytää itsensä lumihankeen suistuneena.
        Hiihtänytkin olen, mutta viime talvet olleet kyllä helvetistä hiihtokelien kannalta.

        Kunnon "vanhanajan" saleja ei enää ole. Ei tuo 40 eur/kk mun mielestä silti niin pahalta kuulosta mutta tuo sopimus kylläkin.

        Mut hei, nyt tulee kesä niin ei tarvi suistua lumihankeen :). Niin, ja mites olis kuntopyörä kotiin...voi fillaroida kesät ja talvet. Varmasti niitä saa käytettynä edukkaammin.

        Niin ja sit tosiaan tuo vesijuoksu mitä "ätännä" ehdotti, tai uinti. Mä itse en kyllä uimahalliin mene mut kuitenkin.


      • sinkkunakinhyvä

        Aloittajalle. Et ota vastuuta mistään? Tämä on sun elämä. Lähde sieltä "vanhempien silmien alta" ja ota homma haltuun. Etsi töitä (se tuo rahaa) ja muuta asennettasi, niin niitä ystäviäkin alkaa löytyä. Älä halveksi muita (mielestäsi pintaliitäjiä). Liikkua voi ilmaiseksikin, kun lenkkeilee ja hommaa puntit kotiin. Ja tiedoksi: ei tarvitse olla mikään fitnessmies, jos on positiivinen elämänasenne.


      • pällinaamatäällä
        sinkkunakinhyvä kirjoitti:

        Aloittajalle. Et ota vastuuta mistään? Tämä on sun elämä. Lähde sieltä "vanhempien silmien alta" ja ota homma haltuun. Etsi töitä (se tuo rahaa) ja muuta asennettasi, niin niitä ystäviäkin alkaa löytyä. Älä halveksi muita (mielestäsi pintaliitäjiä). Liikkua voi ilmaiseksikin, kun lenkkeilee ja hommaa puntit kotiin. Ja tiedoksi: ei tarvitse olla mikään fitnessmies, jos on positiivinen elämänasenne.

        Kuten sanoin jo alussa...on töitä ja opiskelut.
        Minunlaisiani on monia, jotka asuvat vielä vanhempien nurkissa vielä 24 vuotiaana, oli tuossa jokunen kuukausi sitten uutinen TV:ssä tästä aiheesta.

        Mutta kun tuntuu ettei siihen ole tulossa minkäänlaista muutosta.Yhteiskunnan tasolta varmistettu taas etten varmasti lähde pois kotioloista. Ei tässä mitään kämppää lähdetä ostamaan lainarahalla eikä kyllä vuokraamaankaan. Täällä olet ja pysyt.


    • Ätmi-sinkku

      Sinkkudessa ei ole mitään hyvää kun on ollut koko ikänsä sinkku. Kyllä ihminen kaipaa toista vierelleen ja jos ei saa kumppania niin on luonnollista alkaa vihaamaan vastakkaista sukupuolta. Naisethan ei ymmärrä yksinäisyydestä yhtään mitään.

      • mekkk

        Sehän riippuu siitä montako vakipaikkaa on missä saa seksiä voi harrastaa vastakkaisen sukupuolen kanssa niin ei tarvitse koskaan seurustella niin hyvä tulee mutta jos se ei riitä niin sitten puolisoa ettimään.


    • Mukavaaon2

      Saa toteuttaa omia seksijuttujaan rauhassa joita ei halua kenenkään tietävän. :-)

      • Haluuntietää

        Salaperäisen kiihottavaa !!??Kerro jotain jookos ? Ihan vähän? Yksin vaiko kaksin?


      • Mukavaaon2

        Justhan kirjoitin että ei halua kenenkään tietävän, :-)


    • atännä

      Sinkkuuden hyviä puolia :)

      Voin suunnitella elämäänsä itsekkäistä lähtökohdista.
      Voin tehdä mitä haluan ja milloin haluan.
      Muutoksia voi tehdä juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa.
      Mitään suunnitelmia ei välttämättä tarvitsekaan toteuttaa, jollei huvita.
      Ei tarvitse sählätä miljoonan erilaisen ruoka-aineen kanssa.
      Saan tehdä pahaa ruokaa, eikä kukaan valita.
      Voin jättää siivoamatta tai laittamatta ruokaa.
      Jos olen liian väsynyt, voin jättää hampaiden pesun illalla (yök, mutta voin kuitenkin...)
      Ei tarvitse kuunnella nalkutusta ja valittamista.
      Ei tarvitse kuunnella ilkeilyä eikä katsella raivokohtauksia.
      En tule petetyksi kumppanin taholta.
      Kukaan ei yritä muuttaa minua mieleisekseen.
      Ei turhautumisia eikä pettymyksiä, kun toinen ei huomioikaan kumppania.

      Huonoja puolia :(

      Ei romanttista rakkautta
      Ei läheisyyttä, iholle on ikävä
      Ei ole ketään, josta huolehtia ja jonka puolia pitää
      Hyvät keskustelut (voi ystävienkin kanssa keskustella, mutta se on vähän eri asia)
      Ei seksiä toisen ihmisen kanssa
      Kukaan ei hoida, jos on sairas
      Jos tarvitsee apua jossain asiassa, pitää nähdä paljon vaivaa sitä saadakseen. Tai hoitaa asia kaikesta huolimatta yksin.

      Mielenkiintoista... Kumpi voittaa, hyvät vai huonot puolet... Riippuu päivästä? Nyt taitaa olla vaan herkkä päivä, kun huonoilla on enemmän painoarvoa.

      • sinkkuuden hyvät puolet naiselle :)

        -voi olla helpommin prostituoitu

        sinkkuuden huonot puolet naiselle :(

        -ei voi olla parisuhdeprostituoitu


      • atännä
        super-atm kirjoitti:

        sinkkuuden hyvät puolet naiselle :)

        -voi olla helpommin prostituoitu

        sinkkuuden huonot puolet naiselle :(

        -ei voi olla parisuhdeprostituoitu

        Jaaha ;). Tuu tänne, niin keitän kaakaot kermavaahdolla ja rutistan oikein kunnolla ;)


      • atännä kirjoitti:

        Jaaha ;). Tuu tänne, niin keitän kaakaot kermavaahdolla ja rutistan oikein kunnolla ;)

        Paljonko maksaa?


      • atännä
        super-atm kirjoitti:

        Paljonko maksaa?

        Vaivan ;)


      • atännä
        super-atm kirjoitti:

        Paljonko maksaa?

        Super-atm ei maksa edes vaivaa ;)

        Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tuon sun maksukäsityksen ;D


      • atännä kirjoitti:

        Super-atm ei maksa edes vaivaa ;)

        Alan pikkuhiljaa ymmärtämään tuon sun maksukäsityksen ;D

        Aika mukava tuollainen kutsu tietysti on. Varmaan ymmärrät kuitenkin että olet sellainen nainen, jota harva tahtoo tavata edes maksamatta.


      • älälälälälälälä
        super-atm kirjoitti:

        sinkkuuden hyvät puolet naiselle :)

        -voi olla helpommin prostituoitu

        sinkkuuden huonot puolet naiselle :(

        -ei voi olla parisuhdeprostituoitu

        Kaikki naiset on huoria!! Tietäkää se!!


      • atännä
        super-atm kirjoitti:

        Aika mukava tuollainen kutsu tietysti on. Varmaan ymmärrät kuitenkin että olet sellainen nainen, jota harva tahtoo tavata edes maksamatta.

        Olet ymmärtänyt väärin. Mulla on vientiä ihan liikaa, en vaan nyt jaksa pinnallisia ihmisiä.

        Olet taas ilkeä ja käyttäydyt huonosti. Jos olisit lapseni, kurmoottaisin sut tavoille ;)

        Aikuisen pitäisi ottaa jo vastuu itse käyttäytymisestään, vaikka olisikin huonot lähtökohdat elämälle. Varmaankin tuon vastuun välttelyn vuoksi sinulla ei ole parisuhdetta?


      • atännä kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin. Mulla on vientiä ihan liikaa, en vaan nyt jaksa pinnallisia ihmisiä.

        Olet taas ilkeä ja käyttäydyt huonosti. Jos olisit lapseni, kurmoottaisin sut tavoille ;)

        Aikuisen pitäisi ottaa jo vastuu itse käyttäytymisestään, vaikka olisikin huonot lähtökohdat elämälle. Varmaankin tuon vastuun välttelyn vuoksi sinulla ei ole parisuhdetta?

        "Olet ymmärtänyt väärin. Mulla on vientiä ihan liikaa, en vaan nyt jaksa pinnallisia ihmisiä."

        Mitä tuo tarkoittaa? Etköhän sinä ole se pinnallinen, jos miehet ei kelpaa.

        "Olet taas ilkeä ja käyttäydyt huonosti. Jos olisit lapseni, kurmoottaisin sut tavoille ;)"

        Onneksi et ole äitini.

        "Aikuisen pitäisi ottaa jo vastuu itse käyttäytymisestään, vaikka olisikin huonot lähtökohdat elämälle."

        Miksi sitten käyttäydyt enimmäkseen huonosti?

        "Varmaankin tuon vastuun välttelyn vuoksi sinulla ei ole parisuhdetta?"

        Ei johdu siitä. Otan vastuun elämästäni täysin ja pärjään hyvin. Toisin kuin parisuhdeprostituoidut, joiden elämisen miehet maksavat.


      • Ihan hyvä lista minkä voi lähes täysin allekirjoittaa, mutta oikean kumppanin kanssa, oikeastaan kaikki hyvät puolet ovat silloinkin voimassa, näin ainakin itse ajattelen.....


      • atännä
        super-atm kirjoitti:

        "Olet ymmärtänyt väärin. Mulla on vientiä ihan liikaa, en vaan nyt jaksa pinnallisia ihmisiä."

        Mitä tuo tarkoittaa? Etköhän sinä ole se pinnallinen, jos miehet ei kelpaa.

        "Olet taas ilkeä ja käyttäydyt huonosti. Jos olisit lapseni, kurmoottaisin sut tavoille ;)"

        Onneksi et ole äitini.

        "Aikuisen pitäisi ottaa jo vastuu itse käyttäytymisestään, vaikka olisikin huonot lähtökohdat elämälle."

        Miksi sitten käyttäydyt enimmäkseen huonosti?

        "Varmaankin tuon vastuun välttelyn vuoksi sinulla ei ole parisuhdetta?"

        Ei johdu siitä. Otan vastuun elämästäni täysin ja pärjään hyvin. Toisin kuin parisuhdeprostituoidut, joiden elämisen miehet maksavat.

        Sinä herätät äidinvaistoni murrosikäisen käyttäytymistavoillasi.

        En tunne ainuttakaan naista, jonka elämisen mies maksaisi. Sen sijaan muutama hyvin toimeen tuleva nainen elättää miestään. Onko sekin sinusta paha asia, vaikka noita naisia se ei haittaa?
        Sinun ei tarvitse elättää ketään, jollet halua. Se on ihan oma valinta. Minä en ole ollut koskaan kenenkään toisen rahoista riippuvainen, mutta myönnän välillä tukeneeni rahallisesti yhtä kumppaniani. Se ei ollut minusta mikään huoritteluun oikeuttava asia. Tilanteen mukaan, rakkaitaan haluaa auttaa.


      • atännä
        MGTOW kirjoitti:

        Ihan hyvä lista minkä voi lähes täysin allekirjoittaa, mutta oikean kumppanin kanssa, oikeastaan kaikki hyvät puolet ovat silloinkin voimassa, näin ainakin itse ajattelen.....

        Jos oikean kumppanin kanssa voi noi hyvät puolet pitää voimassa, parisuhde olisi pelkkää mielikuvitusta. Jos tuo on parisuhteeen tavoite, voisin luovuttaa tähän paikkaan, sellaista ihmistä ei ole olemassakaan jonka kanssa ei tehdä kompromisseja. Enkä tunne ketään parisuhteessa olevaa, jolla hyvät puolet olisi voimassa, silti ihan toimivia parisuhteita. Älä masenna :(


      • atännä kirjoitti:

        Jos oikean kumppanin kanssa voi noi hyvät puolet pitää voimassa, parisuhde olisi pelkkää mielikuvitusta. Jos tuo on parisuhteeen tavoite, voisin luovuttaa tähän paikkaan, sellaista ihmistä ei ole olemassakaan jonka kanssa ei tehdä kompromisseja. Enkä tunne ketään parisuhteessa olevaa, jolla hyvät puolet olisi voimassa, silti ihan toimivia parisuhteita. Älä masenna :(

        "Voin suunnitella elämäänsä itsekkäistä lähtökohdista."

        Jeps, tässä kohtaa voi olla joitakin asioita, mistä täytyy "keskustella".

        "Voin tehdä mitä haluan ja milloin haluan."

        Jeps, tässä kohtaa voi olla joitakin asioita, mistä täytyy "keskustella".

        Muutoksia voi tehdä juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa.

        Riippuu mitä tuo tarkoittaa, en näe ongelmaksi.

        "Mitään suunnitelmia ei välttämättä tarvitsekaan toteuttaa, jollei huvita."

        Riippuu mitä tuo tarkoittaa, en näe ongelmaksi.

        "Ei tarvitse sählätä miljoonan erilaisen ruoka-aineen kanssa."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Saan tehdä pahaa ruokaa, eikä kukaan valita."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Voin jättää siivoamatta tai laittamatta ruokaa."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Jos olen liian väsynyt, voin jättää hampaiden pesun illalla (yök, mutta voin kuitenkin...)"

        Kompaan, mutta ei mitään ongelmaa.

        "Ei tarvitse kuunnella nalkutusta ja valittamista."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.

        "Ei tarvitse kuunnella ilkeilyä eikä katsella raivokohtauksia."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.

        "En tule petetyksi kumppanin taholta.

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa, itse en petä.

        "Kukaan ei yritä muuttaa minua mieleisekseen."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Ei turhautumisia eikä pettymyksiä, kun toinen ei huomioikaan kumppania."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.



        Kyllä, tiedän että on todella harvinaista, mutta tiedän että tämä on mahdollista, joten, "Älä masenna :("


      • atännä
        MGTOW kirjoitti:

        "Voin suunnitella elämäänsä itsekkäistä lähtökohdista."

        Jeps, tässä kohtaa voi olla joitakin asioita, mistä täytyy "keskustella".

        "Voin tehdä mitä haluan ja milloin haluan."

        Jeps, tässä kohtaa voi olla joitakin asioita, mistä täytyy "keskustella".

        Muutoksia voi tehdä juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa.

        Riippuu mitä tuo tarkoittaa, en näe ongelmaksi.

        "Mitään suunnitelmia ei välttämättä tarvitsekaan toteuttaa, jollei huvita."

        Riippuu mitä tuo tarkoittaa, en näe ongelmaksi.

        "Ei tarvitse sählätä miljoonan erilaisen ruoka-aineen kanssa."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Saan tehdä pahaa ruokaa, eikä kukaan valita."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Voin jättää siivoamatta tai laittamatta ruokaa."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Jos olen liian väsynyt, voin jättää hampaiden pesun illalla (yök, mutta voin kuitenkin...)"

        Kompaan, mutta ei mitään ongelmaa.

        "Ei tarvitse kuunnella nalkutusta ja valittamista."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.

        "Ei tarvitse kuunnella ilkeilyä eikä katsella raivokohtauksia."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.

        "En tule petetyksi kumppanin taholta.

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa, itse en petä.

        "Kukaan ei yritä muuttaa minua mieleisekseen."

        Ei mitään ongelmaa.

        "Ei turhautumisia eikä pettymyksiä, kun toinen ei huomioikaan kumppania."

        Oikean kumppanin kanssa ei mitään ongelmaa.



        Kyllä, tiedän että on todella harvinaista, mutta tiedän että tämä on mahdollista, joten, "Älä masenna :("

        No ei kyllä satavarmasti ole mahdollista. Mutta ei haittaa. Kun edes yhden noista kohdista saisi toimimaan, niin minä olisin jo siihen tyytyväinen :)


      • atännä kirjoitti:

        No ei kyllä satavarmasti ole mahdollista. Mutta ei haittaa. Kun edes yhden noista kohdista saisi toimimaan, niin minä olisin jo siihen tyytyväinen :)

        "Kun edes yhden noista kohdista saisi toimimaan, niin minä olisin jo siihen tyytyväinen :)"

        En voi uskoa, ettet sitten löytäisi itsellesi sopivaa puoliskoa, jos itsellesi riittää yksi kohdista, itselle ei riitä. ;D


      • atännä
        MGTOW kirjoitti:

        "Kun edes yhden noista kohdista saisi toimimaan, niin minä olisin jo siihen tyytyväinen :)"

        En voi uskoa, ettet sitten löytäisi itsellesi sopivaa puoliskoa, jos itsellesi riittää yksi kohdista, itselle ei riitä. ;D

        Sitä kestää aika paljon vikoja ja virheitä, kun toista rakastaa :)


      • atännä kirjoitti:

        Sinä herätät äidinvaistoni murrosikäisen käyttäytymistavoillasi.

        En tunne ainuttakaan naista, jonka elämisen mies maksaisi. Sen sijaan muutama hyvin toimeen tuleva nainen elättää miestään. Onko sekin sinusta paha asia, vaikka noita naisia se ei haittaa?
        Sinun ei tarvitse elättää ketään, jollet halua. Se on ihan oma valinta. Minä en ole ollut koskaan kenenkään toisen rahoista riippuvainen, mutta myönnän välillä tukeneeni rahallisesti yhtä kumppaniani. Se ei ollut minusta mikään huoritteluun oikeuttava asia. Tilanteen mukaan, rakkaitaan haluaa auttaa.

        "Sinä herätät äidinvaistoni murrosikäisen käyttäytymistavoillasi."

        En suosittele sinulle käytöstapojesi perusteella äitiyttä. Huonoja äitejä on jo maailmassa liikaa.

        "En tunne ainuttakaan naista, jonka elämisen mies maksaisi. Sen sijaan muutama hyvin toimeen tuleva nainen elättää miestään. Onko sekin sinusta paha asia, vaikka noita naisia se ei haittaa?"

        Sinun tuntemasi pariskunnat ovat vain osa kokonaisuutta. Yleisesti parisuhteissa mies ansaitsee paremmin kuin nainen. Mite niin paha asia? Olenko väittänyt että on paha asia, että on olemassa huoria ja parisuhdehuoria? Ei huoran asiakkaaksi ketään ole pakotettu. Kaikki ei vaan välttämättä arvosta henkilöä, joka on huora tai parisuhdehuora.

        "Minä en ole ollut koskaan kenenkään toisen rahoista riippuvainen, mutta myönnän välillä tukeneeni rahallisesti yhtä kumppaniani."

        Onko hän mieshuora ja sinä hänen asiakkaansa?


      • cgsthaeha

        On mahdollista... minulle ainakin... mutta ei varmasti suurimmalle osalle ihmisistä. Joillekin se täydellinen kumppani löytyy, joillekin ei. Valitettavasti.


      • atännä kirjoitti:

        Sitä kestää aika paljon vikoja ja virheitä, kun toista rakastaa :)

        Millaisia miehiä olet oikein kohdannut.... 8-0

        En voi uskoa edelleenkään, että et olisi kohdannut sopivaa miestä, mikä ei täytä yhtäkään noista?

        Jos puhut rehellisesti ja totuuden mukaisesti, niin aidot "osanottoni" puolestasi, olet kohdannut sitten niitä kaikkein "huonoimpia" miehiä, toisaalta jonkun mielestä ne voivat taas olla "parhaita", mene ja tiedä, ei näistä jutuista ota selvää.....


    • Valinnan

      Vapaus ennenkaikkea. Ei tarvitse ottaa huomioon toisen aikatauluja eikä muitakaan tarpeita. Ei tarvi tehdä kompromisseja. Ei olla mukana toisen murheissa. Mutta ei niin paljon hyvää ettei jotain huonoakin. Kyllä välillä toisen tutun ihmisen läheisyyttä kaipaa. Yli 20v parisuhteen jälkeen 2v sinkkuna toistaiseksi kyllä tuntuu hyvältä.

      • mekkk

        Jos pelkkää seksiä haluaa niin ei se sinkullekkaan mikään ongelma ole jos ei ihan pikkukylässä asu. Itse asuin aikoinaan jo pääkaupunkiseudulla -80 luvun lopulla ja en kerinnyt olla sinkkuna kuin reilut puolivuotta kun hyvän naisen tapasin mutta ilman ei tarvinnut olla ja parhammillaan 3 eri naista viikossa ja mitään en kadu. Niitä kokemuksia on vanhana kiva muistella.


      • ätmel
        mekkk kirjoitti:

        Jos pelkkää seksiä haluaa niin ei se sinkullekkaan mikään ongelma ole jos ei ihan pikkukylässä asu. Itse asuin aikoinaan jo pääkaupunkiseudulla -80 luvun lopulla ja en kerinnyt olla sinkkuna kuin reilut puolivuotta kun hyvän naisen tapasin mutta ilman ei tarvinnut olla ja parhammillaan 3 eri naista viikossa ja mitään en kadu. Niitä kokemuksia on vanhana kiva muistella.

        Kuule pappa, siitä alkaa olla jo 30 vuotta aikaa. Nyt pääkaupunkiseudun naisille kelpaavat vain viidakkoastujat.


      • mekkk
        ätmel kirjoitti:

        Kuule pappa, siitä alkaa olla jo 30 vuotta aikaa. Nyt pääkaupunkiseudun naisille kelpaavat vain viidakkoastujat.

        Ei kaikki suonmen naiset hairahtele ulkomaalaisiin ja on veiläökin vapaita naisia suomessa ja netistä löytyy vaikka kuinka paljon ja se siitä.


    • gtRYWTRYQ4

      Sinkkuna olemsen paras puoli on se etä saa pi..a moninkertaisesti enemmän kuin seurustellessa saati naimisissa olleessaan.. ja silloin kun itse haluaa.

    • bandy

      Pääsee kumppanin taakasta ja voi harrastaa entisten työasioiden parissa känny kädessä tv: n äärellä. El tarvitse olla kennätehtailija ja ottaa keuhkotautia ja sydän ja verisuonitauteja taikka syöpäsairauksia.

    • TerkkujaTossunAlta

      Sinkkuna ei tarvitsisi kuunnellä veret seisauttavaa jäkätystä, eikä selitystä siitä miksi tili on tyhjä ja toinen tarttee rahaa ;)

    • Elämäntapasinkku

      Noh. Todenpuhuakseni en tiedä kauanko jaksaisin vakituista ja jatkuvaa ja säännöllistä saman naisen tyydyttämistä.. Nainen tarttee kumminkin orgasmiin vähän muutakin kuin sen panemisen..En tosissaan tiedä, et missä kohtaa se suuseksin tarjoaminen ja pitkät esileikit alkaa maistua työltä parisuhteessa.
      Sinkkuna se seksi maistuu ja pidempiäkin sessioita sitä myöden huvittaa paremmin harrastella kun tietää, et tää ei toistu liian usein. Minusta nainen on vaan liian työläs seksuaalisesti parisuhdetta ajatellen. Oon keksinyt helpomman tavan elää= Elämäntapasinkku. Onhan niitä toki paljon muitakin juttuja...En vaan nää itseeni kakkavaippoja vaihtamassa ja jatkuvaa ruokakassien kantamista. Ne mitä jääkaappiin laitan, niin myöskin löytyy sieltä huomenna. Onhan tämä hevetin huoletonta ja tokkopa suomessa edes koko ikääni tulen viettämään.

    • Pähkinänkuoressa

      Parasta? Voi paukutella oman maun mukaan. Muita hyviä puolia ei oikeastaa ole.

    • Hämärän_rajoilta

      Moneen kertaan on mainittu vapaus tehdä mitä haluaa. Se on hyvä puoli; ainoana varjopuolena on se, ettei minkään tekemiselle tunnu olevan mitään syytä. Miksi laittaa itseään tai vaikkapa asuntoaan kuntoon, jos kukaan ei ole jakamassa asioita kanssasi? Miksi tehdä asioita tulevaisuutensa turvaamiseksi, jos ei ole ketään (puolisoa ja/tai perillisiä), jonka vuoksi ponnistella? Ja vaikka tällaisista "velvollisuuksista" olisikin yksinäisenä vapaa, löytyykö millekään niitä korvaavalle toiminnalle aitoa merkitystä ilman rakkautta?

      Se hyvä puoli tyhjässä vapaudessa on, ettei tulevaisuus huoleta. Tulkoon lama tai sota, iskeköön meteori ja peittäköön tuhkapilvi auringon! Ne, joilla on elämässään rakkaita ihmisiä, ovat näistä asioista eniten huolissaan – eivät itsensä vaan lähimmäistensä vuoksi. Jos menetettävänä kuitenkin on vain oma irrallisena ei-minkään-arvoinen henkiriepu, ei ole liiemmin tarvetta stressata siitä, mitä tulee tapahtumaan. Tyyneytensä säilyttäminen käy helposti, kun ei ole mitään, minkä puolesta taistella.

      • Elämäntapasinkku

        Tiedätkös hämis, että voi rakastaa myöskin asioita mitä tekee ja omia harrastuksiaan. Kaiken tekemisen ei tarvitse henkilöityä ja kaikkea näkemäänsä ja kokemaansa ei tarvitse jakaa ja elää toisen kautta. Voi aistia myöskin ihan itsekseen...
        Toisaalta tuo "perillinen" kysymys, niin eipähän tarvitse tienata ja rehkiä liikaa elämässään, kun ei tartte jättää mitään taakseen. Voit siirtyä nuorempana työelämästä sivuun. Myydä asuntosi suomessa ja muuttaa thaikkuihin. Saat vitosella nuorta lempeä siinä missä ikätoverisi jauhaa sitä 60v mummoa edelleen ja aina vain. Ehdotan hieman kepeämpää elämän asennetta sinulle...
        ---Mites muuten se yks Pirkko siellä jossain, mistä puhuit vuodenvaihteessa kun täällä kävin. Eikö siitä teitin jutusta tullutkaan mitään?


      • Hämärän_rajoilta
        Elämäntapasinkku kirjoitti:

        Tiedätkös hämis, että voi rakastaa myöskin asioita mitä tekee ja omia harrastuksiaan. Kaiken tekemisen ei tarvitse henkilöityä ja kaikkea näkemäänsä ja kokemaansa ei tarvitse jakaa ja elää toisen kautta. Voi aistia myöskin ihan itsekseen...
        Toisaalta tuo "perillinen" kysymys, niin eipähän tarvitse tienata ja rehkiä liikaa elämässään, kun ei tartte jättää mitään taakseen. Voit siirtyä nuorempana työelämästä sivuun. Myydä asuntosi suomessa ja muuttaa thaikkuihin. Saat vitosella nuorta lempeä siinä missä ikätoverisi jauhaa sitä 60v mummoa edelleen ja aina vain. Ehdotan hieman kepeämpää elämän asennetta sinulle...
        ---Mites muuten se yks Pirkko siellä jossain, mistä puhuit vuodenvaihteessa kun täällä kävin. Eikö siitä teitin jutusta tullutkaan mitään?

        Jotkut varmasti pystyvätkin elämään elämänsä robinsonadina, mutta minulle – nyt ihmiset taas alkavat epäillä, että olen DarkFear – esimerkiksi matkustelu on aina tuntunut ihan turhanpäiväiseltä touhulta, kun ei ole ollut ketään, kenen kanssa jakaa kokemuksia. (Nykyinen elämän some-jakaminen kaikille ei luonnollisestikaan ole lähellekään sama asia.)

        Mitäpä siitä jutusta olisi voinut tulla? Mitä nuori perfektionisti, jolle vain taivas on rajana useammallakin inhimillisen toiminnan osa-alueella, olisi saanut irti kaltaisestani elämänsä alisuorittajasta, joka on kaikessa kehityksessään 15 vuotta ikätovereitaan jäljessä?


      • nipsnapsnops

        Eihän sinkkuus tarkoita vastuuttomuutta, eikä elämä yksilötasolla pidä olla elämistä toisia varten tai toisten kautta. Elää itselleen ja elää omaa elämäänsä. Itselleni rakkaita ovat lapseni ja sukuni. He tekevät omat valintansa myös. Yhteys säilyy läpi elämän mutta jokainen eläköön tavallaan.


      • Elämäntapasinkku
        Hämärän_rajoilta kirjoitti:

        Jotkut varmasti pystyvätkin elämään elämänsä robinsonadina, mutta minulle – nyt ihmiset taas alkavat epäillä, että olen DarkFear – esimerkiksi matkustelu on aina tuntunut ihan turhanpäiväiseltä touhulta, kun ei ole ollut ketään, kenen kanssa jakaa kokemuksia. (Nykyinen elämän some-jakaminen kaikille ei luonnollisestikaan ole lähellekään sama asia.)

        Mitäpä siitä jutusta olisi voinut tulla? Mitä nuori perfektionisti, jolle vain taivas on rajana useammallakin inhimillisen toiminnan osa-alueella, olisi saanut irti kaltaisestani elämänsä alisuorittajasta, joka on kaikessa kehityksessään 15 vuotta ikätovereitaan jäljessä?

        No minun ei kyllä tartte jakaa edes somessa mitään kenellekkään:)
        Mut joo. Harminpaikka kun se meni puihin se sun juttus, mut toisaalta varoitin sinua ja neuvoin korjaamaan asennetta....Hoivasuhteet ei vaan tule toimimaan koskaan alkua pidemmälle. Nainen ei syty kauheasti seksuaalisella tasolla sellaisesta, joten tuo oli odotettua...


    • laura_a

      se ettei miehen exä ole ovella koko ajan, (tai ne lapset) on RAUHA!
      T. eronnut ONNELLINEN

    • EronnutM2lasta

      Intiimielämä on niin harvinaista, että jokaista tilalle osunutta mahdollisuutta osaa arvostaa entistä paremmin.

    • happysingle

      Sinkkuus sopii nykyään minulle. Takana vuosia sitten ero liitosta joka kesti yli 20v. Lapsetkin tehty ja aikuisia jo. Miksi sitoa itsensä ihmiseen taas? Seksiä on elämän aikana saatu mielin määrin. Nyt on muun aika. Seksiä en näe ykkösasiana enkä miestä seksin takia ottaisi.
      Aika on nyt itselle. Matkustelen. Elän elämää nauttien ystävien seurasta, luonnosta ja arjesta. En koe tarvitsevani miestä rinnalle kun olen hyvin itsenäinen ja riippumaton kumppanista nyt ja ollut aiemminkin. Oma vapaus. Oma tila. Ihana kun ei tarvitse kuunnella naputusta. Saa nukkua rauhassa yksin. Valita omat mieliohjelmat tv:stä. Lähteä minne vaan milloin vaan kun sille tuntuu. Mikä elämisen riemu :) . Tästä en luovu. Sitä paitsi elämä ja kokemukset tekevät krantuksi ja valikoivaksi. Sinkkuus parasta

      • BUUUUUUUUUU

        Sinkkuus on ihan erilaista, kun on liitto takana ja lapset tehtynä. En vertaisi sitä parikymppisten sinkkuuteen. Uusiosinkuissa (sekä naiset että miehet) on se vika, että ne keski-ikäisinä valloittaa kuppilat ja ovat olevinaan taas parikymppisiä ja se ei ikävä kyllä toimi. Itsekritiikki on ainakin kadonnut taivaantuuliin


    • Riilinda

      Mahdollisuus noudattaa omaa vuorokausirytmiä viikonloppuisin ja nauttia pitkistä aamu-unista.

      Monipuolinen seksielämä. Parisuhteessa eläviin verrattuna saa kokea kaikenlaista kivaa. Pariutuneisiin salasuhteilijoihin verrattuna sen kaiken kivan voi tehdä myös vapaasti, ei salailun vaivannäköä.

      Kun elää yksin, oppii tuntemaan itsensä, niin hyvässä kuin huonossa. Omia ajatuksiaan ei pääse pakoon, omia rajoituksiaan ei voi paikata toisella ihmisellä. Se on vahvuus.

      Treenailumäärä on kolminkertaistunut, kun ei viitsi olla iltaisin yksin kotona. Samoin kaikki muu sosiaalinen elämä ja osallistuminen on lisääntynyt.

      Huonoa sinkkudessa on yksinäisyys ja tunne ettei ole kovin tärkeä kenellekkään, fyysisen läheisyyden puute ja elämän jakamisen puute. Haluaisin joskus taas olla jollekin se joka parantaa pahankin päivän, ja itse istua välillä isossa sylissä ja olla se rakkain kaikista, ihanin.

      • "Monipuolinen seksielämä. Parisuhteessa eläviin verrattuna saa kokea kaikenlaista kivaa. Pariutuneisiin salasuhteilijoihin verrattuna sen kaiken kivan voi tehdä myös vapaasti, ei salailun vaivannäköä."

        Jeps, jos joskus vielä aloitan aidon kumppanuussuhteen, niin toivottavasti osaan lukea merkit oikein ja kiertää kaukaa sinunlaisesi......


      • "Monipuolinen seksielämä." "fyysisen läheisyyden puute"

        Siis mitä?


      • Tähti-Silmä

        Voin kokemuksesta kertoa , että ihmisillä on mielikuvitus.
        Hyvässä suhteessa seksielämä koko ajan muuttuu ja saa uusia ulottvuuksia ajan myötä. Sitä paitsi on turvallisempaa parisuhteessa kuin irtosuhteissa.
        Irto suhteissa mennään niillä eväillä usein tietämättä, kysymättä mistä toinen nauttii. Homma vain hoidetaan !


      • 555555553333
        super-atm kirjoitti:

        "Monipuolinen seksielämä." "fyysisen läheisyyden puute"

        Siis mitä?

        Hän varmaan runkkaa monessa eri huoneessa,asennossa joskus käyttää omaa kättä joskus muovipillua ehkä joskus ruikkasee tiukkaan nahkahansikkaaseen. tästä tulee monipuolisuus mutta fyysinen läheisyys puuttuu kun ei ole toista mukana. XD XD XD


    • aikuisten.oikeesti

      Löysin viestin,en vaan osaa vastata siihen...mä poden luottamus pulaa.
      Nyt illalla olen seilannut pitkin ja poikin nettiä löytääkseni jonkun...
      Ketjua ja lukkoa ei ole syytä nostaa kun se on kerran pudonnut...
      uusia ketjuja kun on löydettävissä, tai luotavissa.
      Iltapäivällä vastasin yhteen ketjuun,
      mut oli jokin tekninenhäiriö vastaan ottamisessa, siitä oli maininta virheestä.
      Samalla mun kone katkaisi yhteyden...ihan omalla automaattisella harkinnalla.=))
      Nyt viimeistään saan tärähtäneen maineen, kun äijät tavaavat tätä viestiä!
      Ei haittaa...=)) ...mun ei ole/ollut tarkoitus olla tyly.

      • Olet oikea arvuutusten mestari. :)

        Et ole tehnyt ainakaan minun mielestäni mitään väärää, etkä ole tärähtänyt, ainakaan sen enempää, kuin kukaan muukaan. :D

        Viestisi on arvoitukselleni ja moniuloitteinen, vähän kuin joku biisi/horoskooppi, minkä voi tulkita monellakin tavalla, riippuen hieman ihmisestä.......

        Olet kyllä sellainen pieni "pippuri". =D


      • aikuisten.oikeesti

        Toivottavasti en sentään Gayennepippuri? Ne pienet chilipaprikat ovat polttavia.
        Mieluummin mausteisen makea babrika.=) Suippo pabrika

        Ps. Anssi valaisi sun henkilösyytäsi ilmeisemmin käytöksellään, kun itse en ollut ihan varma. Mukava tavata taas!


      • aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Toivottavasti en sentään Gayennepippuri? Ne pienet chilipaprikat ovat polttavia.
        Mieluummin mausteisen makea babrika.=) Suippo pabrika

        Ps. Anssi valaisi sun henkilösyytäsi ilmeisemmin käytöksellään, kun itse en ollut ihan varma. Mukava tavata taas!

        ????

        "Anssi valaisi sun henkilösyytäsi ilmeisemmin käytöksellään, kun itse en ollut ihan varma."

        Mun on pakko sanoa, että taidat olla liian "arvoituksellinen", siis väärinkäsityksiä saa koko ajan, sekä "viestityksessämme" on pahoja "salaushäiriöiden" aiheuttamia viestin muutoksia.....

        Mistäköhän nyt tuulee, en saa susta "kiinni"......


      • aikuisten.oikeesti
        MGTOW kirjoitti:

        ????

        "Anssi valaisi sun henkilösyytäsi ilmeisemmin käytöksellään, kun itse en ollut ihan varma."

        Mun on pakko sanoa, että taidat olla liian "arvoituksellinen", siis väärinkäsityksiä saa koko ajan, sekä "viestityksessämme" on pahoja "salaushäiriöiden" aiheuttamia viestin muutoksia.....

        Mistäköhän nyt tuulee, en saa susta "kiinni"......

        Ymmärrän. Yritin vain kertoa sulle kuka olen, jos et tiennyt/arvannut.
        Suoraan en tänne nettiin kirjoita.
        Tää taitaa olla liian vaikeaa vaihtaa ajatuksia keskenämme näin.
        Törmäillään jos törmäillään, jonkin asian tiimoilta sattumalta.
        Kaikkea hyvää sulle jatkossa, olet mielenkiintoinen persoona.
        Pidä itsestäsi huolta ja kulje kadun onnellisten puolta! Tsau.
        .
        Iltapäivällä vastasin yhteen ketjuun sulle, mutt:
        "tekninenhäiriö vastaanottamisessa"... luki vaaleanpunaisella pohjalla,
        tossa missä tavallisesti lukee sinisellä: Uusi laskutoimitus.
        Samalla mun kone heitti munt "pihalle", katkaisi yhteyden nettiin!


      • aikuisten.oikeesti
        aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Ymmärrän. Yritin vain kertoa sulle kuka olen, jos et tiennyt/arvannut.
        Suoraan en tänne nettiin kirjoita.
        Tää taitaa olla liian vaikeaa vaihtaa ajatuksia keskenämme näin.
        Törmäillään jos törmäillään, jonkin asian tiimoilta sattumalta.
        Kaikkea hyvää sulle jatkossa, olet mielenkiintoinen persoona.
        Pidä itsestäsi huolta ja kulje kadun onnellisten puolta! Tsau.
        .
        Iltapäivällä vastasin yhteen ketjuun sulle, mutt:
        "tekninenhäiriö vastaanottamisessa"... luki vaaleanpunaisella pohjalla,
        tossa missä tavallisesti lukee sinisellä: Uusi laskutoimitus.
        Samalla mun kone heitti munt "pihalle", katkaisi yhteyden nettiin!

        Hyvää yötä, nuku hyvin!
        https://www.youtube.com/watch?v=ogdiOjvsjYs&list=RDogdiOjvsjYs


      • aikuisten.oikeesti kirjoitti:

        Ymmärrän. Yritin vain kertoa sulle kuka olen, jos et tiennyt/arvannut.
        Suoraan en tänne nettiin kirjoita.
        Tää taitaa olla liian vaikeaa vaihtaa ajatuksia keskenämme näin.
        Törmäillään jos törmäillään, jonkin asian tiimoilta sattumalta.
        Kaikkea hyvää sulle jatkossa, olet mielenkiintoinen persoona.
        Pidä itsestäsi huolta ja kulje kadun onnellisten puolta! Tsau.
        .
        Iltapäivällä vastasin yhteen ketjuun sulle, mutt:
        "tekninenhäiriö vastaanottamisessa"... luki vaaleanpunaisella pohjalla,
        tossa missä tavallisesti lukee sinisellä: Uusi laskutoimitus.
        Samalla mun kone heitti munt "pihalle", katkaisi yhteyden nettiin!

        "Ymmärrän. Yritin vain kertoa sulle kuka olen, jos et tiennyt/arvannut."

        Jos olet kertonut itsestäsi palstalla rehellisesti, niin en sinua oikeasti tunne/tiedä, olet luultavasti erehtynyt henkilöstä......jos et taas sortunut liikaan "salaukseen"....

        "Törmäillään jos törmäillään, jonkin asian tiimoilta sattumalta. "

        Tuskimpa törmätään, jos tämä ei taas ollut joku "salattu" viesti.....

        En tarkoita pahalla, mutta jos käyttäydyt näin myös Live elämässä, niin edustaisit jotain mitä itse en ole, siis tuskimpa jutut meidänlaisten ihmisten kanssa olisi muuta kuin pikaista tuttujen rupattelua, koska tuollainen on todella raskasta arvuuttelua....ei ole mun tyyli, eikä tule olemaan.......

        Noh, huomenna pääset "baanalle", joten kohti uutta ja onnellista päivää....

        Kaikkea hyvää myös sinulle ja parempia kohtaamisia!



    • 6868

      täysi ylläpito = asuminen, ruoka, vaatteet, harrastukset, edut. paljonko tuo poikkeaa työntekijän eduista, joista maksetaan veroa ? huora-sana pitäisi kieltää, sillä oli sinkku tai parisuhteessa, yleensä on kuitenkin verovelvollinen

    • yunaG

      Yksin eläminen vain sopii minulle. Olen asunut miehen ja naisen kanssa, mutta tämä on se asumismuoto josta nautin eniten.

      Vastaan itse kodistani. On vaikea jakaa tilansa jonkun kanssa, jolla on erilainen käsitys siisteydestä kuin itsellä.

      Ovet on aina auki ystäville ja tuttaville. Ei tarvitse neuvotella menoista. Voin elää oman rytmini mukaisesti.
      Kotonani läsnä ovat vain omat ongelmani. Jos on huono päivä, voi käpertyä peiton alle ilman että tarvitsee selittää kenellekään, eikä tarvitse kestää toisen huonoa päivää.

      Voi pitää sellaisia lemmikkejä kuin haluaa. -tarantula keittiössä, sirkkafarmi, monta löytökissaa ja pari hylättyä koiraa, akvaario... mitä ikinä tahdonkin.

      Vapaus ja oma sänky. Yksin nukkuminen on parasta. :)

    • BUUUUUUUUU

      Alussahan nuo kaikki tuli jo mainittu, syädä kun huvittaa jne... Mutta on ihminen rakennettu niin, että ei ihminen kauaa halua yksikseen olla. Näin se vaan menee. Se on vähän niin kuin se, että on hauskaa bilettää ja mennä mihin nenä näyttää. Se toimii aikansa, mutta sitten se alkaa maistua puulta, ei se olekaan niin kivaa enää. Samoin toimii sinkkuus. Ihmiset kasvavat, aikuistuvat vanhenevat ja ajatusmaailma muuttuu. Ihminen haluaa vakiintua ja perustaa perheen. Nuo tulee ihan itsestään sanokoon kuka mitä tahansa.

      • "Se toimii aikansa, mutta sitten se alkaa maistua puulta, ei se olekaan niin kivaa enää. Samoin toimii sinkkuus. Ihmiset kasvavat, aikuistuvat vanhenevat ja ajatusmaailma muuttuu. Ihminen haluaa vakiintua ja perustaa perheen. Nuo tulee ihan itsestään sanokoon kuka mitä tahansa."

        Osittain komppaan, osittain en, asiat eivät ole sitä mitä sanotaan/näytellään, asiat ovat juuri sellaisia, kuin ne kaikessa karuudessaan ja rehellisyydessään ovat, ei yhtään enempää, eikä myös yhtään vähempää....


    • ikisinkkuu

      Itekin viihdyn sinkkuna ja parasta siinä on nimenomaan se, että olet itsesi herra/rouva. Sinkkuilussa taas eniten ärsyttää se, että kaverit ja tuttavat ovat utelemassa, että joko on jotain säpinää menossa jne. Nyt kun ei mitään ole ollut vuosikausiin, niin olen huomannut, että jotkut ovat alkaneet hieman vieroksumaan minua. Eli sinkkuuttakin pidetään varmaan sairautena. Oletteko muut huomanneet omalta kohdaltanne vastaavaa?

      • BUUUUUUUUU

        Et varmaankaan ole ajatellut sitä, että kaverisi vakiintuvat, perustavat perheen, tekevät töitä, matkustavat jne.. eli elävät perhe-elämää, eikä sinulle ole enää aikaa eikä tilaa. Ikisinkkuuden hyvä puoli? Eli ikisinkkujen pitää hankkia uusia ystäviä toisista ikisinkuista, joiden elämäntapa ja -tyyli on samanlaista. Näin sinullakin on ystäviä, juhlia jne muista saman aatteen omaavista. Ei ikisinkut mahdu enää perheellisten elämään, ei teillä ole yhteisiä puheenaiheita, tekemisiä. Ehkä joskus käydä viihteellä työttö/poikaporukassa.


      • pällinaamatäällä

        Tuo utelu on kyllä aivan vitusta...
        Seuraavan kerran kun joku utelee, niin vastaan etten aio koskaan hankkia tyttöä vierelleni - loppuupahan utelut.

        Seuraavan kerran, kun isoveljeni kysyy milloin muutan vanhempien luota pois - vastaan en muuta. Koska ärsyttää nuo utelut tässä vaiheessa, kun on sinkku ja opiskelee...Ei tästä perus duunari palkoilla opintotuella lähdetä minnekkään. Ymmärrän toki kyselyt koska veljeni on asunut omillaan n. 22 vuotiaasta lähtien. Ja tyttökin hänelle on löytynyt. Se mikä veljessäni ärsyttää on se että hän on ilmiselvä todiste, että vain fitnesmiehillä on markkina arvoa.


      • ikisinkkuu
        BUUUUUUUUU kirjoitti:

        Et varmaankaan ole ajatellut sitä, että kaverisi vakiintuvat, perustavat perheen, tekevät töitä, matkustavat jne.. eli elävät perhe-elämää, eikä sinulle ole enää aikaa eikä tilaa. Ikisinkkuuden hyvä puoli? Eli ikisinkkujen pitää hankkia uusia ystäviä toisista ikisinkuista, joiden elämäntapa ja -tyyli on samanlaista. Näin sinullakin on ystäviä, juhlia jne muista saman aatteen omaavista. Ei ikisinkut mahdu enää perheellisten elämään, ei teillä ole yhteisiä puheenaiheita, tekemisiä. Ehkä joskus käydä viihteellä työttö/poikaporukassa.

        En varmaan ja kukapa sitä ajattelisi. Jos sinulla on hyvä kaveri, joka sattuu olemaan perheellinen, niin tuskin ekana ajattelet, että joutaakohan se lähtemään vaikka yhdelle.


    • Parasta sinkkuudessa on ettei tarvi kuunnella kenenkään mäkätyksiä. Saa elää aina tilanteiden mukaan. Saa mennä ja tulla sekä laatia omat , itselleen sopivat aikataulut. Ei tarvi harrastaa tekopyhiä vierailuja toisen suvun luona juhlapäivinä ym. Ihmettelen miksi kukaan nykyisin haluaa asua yhdessä?

      • kkakkk

        Niin ja hävetä vielä itseään rumenpaa..Jos ei halua loukata toista että pitää nyt hätäisesti vetää kulmabaaris sen seurassa kalja,mutta voi kieltäytyäkin suoraan sanomalla et ei,mut sit haukutaan seläntakana et panomies ja huono..


    • ladygaggaaa

      Vapaus virtsata ympäri asunnon seiniä ja lattioita. puhumattakaan läjien jättämisestä vaikka keittiön lattialle,parasta!
      Miehet aina kieltämässä kaiken kivan suhteessa!

    • Itsenäisyyssss

      Kyllä elämä kokonaisuudessa ja sen hallinta ovat plussaa .

    • arkisinkku

      Jos en olisi ollut naimisissa parikymmentä vuotta, kaipaisin sitä. Naimisissa ollessani kaipasin sinkkuutta. Nyt elä arjet yksin, viikonloput ja lomat ollaan yhdessä. Tätä parempaa elämää ei ole.

    • SikaSinkku

      Voin elää kuin sika pellossa eikä kukaan valita eikä välitä siitä mitään.

    • TykkäänTykkään

      Itse muutaman parisuhteen eteen kaiken uhranneena tiedän jo valmiiksi, että seuraavan kerran seurustelen vasta pitkän ajan päästä... Tähän mennessä naiset ovat olleet varsinaisia ruikuttajia, joiden rutina alkaa samantien kun suhde ei olekkaan enää pumpulissa ja pilvilinnoissa elämistä. Ja se, että naiset aikuistuvat miehiä aikaisemmin on paskapuhetta. Järkevästi ajatellen pari vuotta nuoremmat olisivat minun "henkisen" ikäni tasolla... Ei muuten ole.

      Yksi jos mikä on varma, minä en toista parisuhteessa alista, enkä itsekkään tossun alle suostu. Pienet vastoinkäymiset saa kaiken kulahtamaan ja samalla kaikki minun tekemät kompromissit unohtuvat. Yhtäkkiä minusta tulee kuin vieras ihminen naiselle joka on yli vuoden verran kertonut rakastavansa minua. Mielenkiintoista on ollut myös naisten tapa taipua matriarkka tyyliseen yritykseen hallita suhdetta. Minä käyn baarissa, mustasukkaisuuden puuska on suuri, mutta kun kumppanini on lähtenyt ulos.. en ole kertaakaan rajannut hänen hauskanpitoaan (lukuunottamatta suhteen alkupuolta jolloin mustasukkaisuus on voimakasta johtuen hirvittävästä alkuhuumasta..)

      Kysymys tämän keskustelupalstan naisille... Ihan asiallisena kysyttynä, kuinka moni naisista odottaa suhteen jotenki kaartelevan sen arjen ympäri vielä 3 vuoden seurustelun jälkeen? Arki tulee vastaan... Täytyy löytää omat ja yhteiset jutut. Niiden puitteissa järkätä sitten parisuhteelle laatuaikaa... Sen sijaan että omistaisin koko elämäni naisen paijaamiselle, kun ei hänkään ole valmis omista harrastuksistaan tinkimään.

      Kaikesta huolimatta, on parisuhteessa puolensa. Ainakin niin kauan kuin kunnioitus ja rakkaus säilyy. Viihdynkin enemmän parisuhteessa kuin sinkkuna. Ikinä en ole vielä naista taakakseni kokenut. Ikinä en ole seksisuhteissa nähnyt sen kummempaa järkeä kuin yhden yön suhteissa, omat tarpeet mahd. äkkiä suoritettua ja housut jalkaan moro goodbye.

      • Siinä oli paljon asiaa ja ihan yleisiä ongelmia, onneksesi kuitenkin et ole kohdannut ihan niitä kaikkein pahimpia tai ainakaan suhteet ovat olleet vielä sillä asteella, että niistä on "kohtuullisen" helppo irtaantua.


    • sinkkuforever

      Kuten monissa aiemmissakin kommenteissa, vapaus. Ei ole toisesta ihmisestä kiinni mitä itse haluaa tehdä. Jos yhtäkkiä tulee fiilis että hei varaanpa äkkilennon jonnekin, ei tarvitse kysyä kumppanilta lupaa. Ei ole ketään sanomassa missään vastaan tai riitelemässä. Ja on helppo ajautua omiin oloihinsa silloin kun huvittaa ja vain olla yksin kotona ja tehdä mitä haluaa. Saa elää oman näköistänsä elämää ilman että täytyy huoletia toisesta, ottaa toista huomioon jne. Joskus voi ottaa riskejä ja kokeilla uusia asioita, vaikkakin niistä on sitten itse vastuussa. Niin ja saat pukeutua niin kuin haluat. Kotona verkkareihin ja hiukset sikinsokin eikä kukaan valita!

    • sinkkue

      Olen ollut sinkku 5v, nuori tyttönen vielä. Parin vuoden suhteen jälkeen, on koettu sinkkuuden jokainen vaihe. Olen jo kyllästynyt tähän, en deittaile ketään, paitsi harvoin, kun olen niin nirso. Tunnen itseni välillä yksinäiseksi. En osaa etsiä mitään hyviä puolia sinkkuudesta.

    • aikuisten.oikeesti

      "Viestisi on arvoitukselleni ja moniuloitteinen, vähän kuin joku biisi/horoskooppi, minkä voi tulkita monellakin tavalla, riippuen hieman ihmisestä......."
      .
      Tulkitse vaikka näin: minä uskoin tunnistaneeni sinut mieheksi jonka kanssa olen keskustellut ennenkin...(tosin sulla ollut eri nikke...) Päätin lopultakin ottaa selvää mitä sä todella olet miehiäsi.
      Mä en kaikesta sentään tänne kirjoita, enkä varsinkaan niin et olis kaikkien tuttujenkaan mahdollista suoraan tunnistaa ketään.
      Ilmeisestikään et ole se henkilö joksi sua luulin, niin ainakin sanot.
      Mä puolestani en ala tivaamaan asiasta...
      .
      Sanoit: "edustaisit jotain mitä itse en ole, siis tuskimpa jutut meidänlaisten ihmisten kanssa olisi muuta kuin pikaista tuttujen rupattelua, koska tuollainen on todella raskasta arvuuttelua....ei ole mun tyyli, eikä tule olemaan."
      .
      Törmäillään jos törmäillään= tavataan/nähdään/kullaan sattumalta,
      en siis roiku sinussa tai hakeudu samaan ketjuun vartavasten.
      .
      Mä en ole se, joka yleensä tekee aloitteita tutustua kehenkään,
      niin et anteeks kömpelö törmäilyni. ( kolmas ja viimeinen kerta toden sanoi!)

      Hyvää yötä, nuku hyvin!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe