Ei helvetti.

sänttisanteri

Minä en pysty tätä käsittämään. Pääsin viime vuonna ulosotosta 15.04.2014. Nyt olen ollut vuoden vapaana.

Kuitenkin tänään sain tilin ja rupesin käymään sitä täikammalla läpi koska huomasin siitä puuttuvan 165 euroa!

Mitä vittua! tiliotteen alimmalla rivillä luki ulosmittaus 165 euroa.

En ollut saanut kotiosoitteseeni mitään vireilletuloilmoitusta ulosotosta. Menin samantien tarkistamaan myös netpostilaatikkoni eikä sielläkään ollut mitään tietoa.

EIkö ulosmittaustoimenpiteestä pitäisi jo ihan lain mukaankin tulla tuo vireilletuloilmoitus ja maksukehoitus velalliselle. Minulle ei ollut tosiaan tullut mitään ilmoitusta.

Kaiken huippu on se, että reilu kuukausi sitten soitin voudille ja kysyin oliko mitään ulosottoasioita tulossa vireille. Hän sanoi, että vain yksi ja summa oli 47.67 euroa eikä suinkaan 165 euroa. Pyysin viitteen ja tilinumeron ja maksoin tuon 47.67 euroa ja ajattelin, että homma on sillä selvä.

No tänään sitten otettu palkasta tuo 165 euroa ilman mitään ennakkotietoa asiasta.

Ihmettelen miksei vouti ole vireilletuloilmoitusta lähettänyt, eikö lakikin vaadi sitä?

Kaiken lisäksi voudinkonttorin puhelin on ollut nyt varattuna koko päivän mitä olen sinne yrittänyt soittaa ja selvittää asiaa.

Täytyy sanoa, että nyt ottaa päähän!

12

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eryery63

      Joku velka aikanaan esim vaikkpa pari vuotta sitten palautettu varattomuusmerkinnällä takaisin velkojalle ja nyt se palasi ulosottoon takaisin, ei tarvita ilmoituksia tässä tapauksessa.

      En keksi muuta selitystä ?

    • Ve.laton

      Niin, teille ulosoton asiakkaille on täysin käsittämätön asia että velat pitää maksaa sentilleen pois.

      • haistakaapaskajoo

        Ei pidä jos ei ole tuloja eikä omaisuutta.
        Minä ainakin olen niitä hyviä luuserityyppejä jotka eivät maksa velkojaan.EI IKINÄ!!


      • nalleW

        90-luvulla käytettiin meidän veronmaksajien rahoja 10 miljardia markkaa suomalaisten pankkien pelastamiseen. Pankkien piti maksaa nuo rahat takaisin valtiolle sitten kun ovat taas päässeet jaloilleen... kauan tuntuu kestävän jaloilleen pääsy. Parhaiten jaloilleen pääsi Mandatumin nalle Wahlroos, joka sitten muuttikin kirjansa Ruotsiin.
        Eikö niitä velkoja tarvitse sittenkään maksaa takaisin.. jos meinaan sattuu olemaan ökyrikas ja sisäpiiriläinen?


    • MeneSinneTöihin

      Mene töihin ja maksa velkasi! Näin tekivät sotaveteraanit ja vanhempasi! On se nyt kumma kun te loiset ette maksa velkojanne!!!11111

      • PimeetäMenoa

        Sä runkkari et tajua että joku on voinut velkaantua takaus-velkojen arvioverojen ym. takia. Tämä paska-yhteiskunta repii kolmanneksen palkasta ulosottoon. Miten pystyy elämään esim kaupunkien asumis- ym. kulujen kanssa ei mitenkään. Antaa sun tapaisten idioottien maksaa rinta pörhöllä veronsa. Jos Suomessa ulosotto esim Jenkkien malliin 16%, "virallisessa" työelämässä ois 150 000-200 000 ihmistä enemmän.


      • 4redfgr
        PimeetäMenoa kirjoitti:

        Sä runkkari et tajua että joku on voinut velkaantua takaus-velkojen arvioverojen ym. takia. Tämä paska-yhteiskunta repii kolmanneksen palkasta ulosottoon. Miten pystyy elämään esim kaupunkien asumis- ym. kulujen kanssa ei mitenkään. Antaa sun tapaisten idioottien maksaa rinta pörhöllä veronsa. Jos Suomessa ulosotto esim Jenkkien malliin 16%, "virallisessa" työelämässä ois 150 000-200 000 ihmistä enemmän.

        Kuka takaa velkaa, josta ei itse tarvittaessa suoriudu?
        Arvioverotushan puolestaan tietenkin korjataan kunhan tulot selviää.


      • Opit.lkgfd
        PimeetäMenoa kirjoitti:

        Sä runkkari et tajua että joku on voinut velkaantua takaus-velkojen arvioverojen ym. takia. Tämä paska-yhteiskunta repii kolmanneksen palkasta ulosottoon. Miten pystyy elämään esim kaupunkien asumis- ym. kulujen kanssa ei mitenkään. Antaa sun tapaisten idioottien maksaa rinta pörhöllä veronsa. Jos Suomessa ulosotto esim Jenkkien malliin 16%, "virallisessa" työelämässä ois 150 000-200 000 ihmistä enemmän.

        Ainoa joka ei tajua olet sinä joka syytät ulosotostasi muita. Lopeta se runkkaaminen nillityksen lisäksi ja ala maksaa velkojasi kuin miehet.


      • vedätahvokäteen

        Mä en oo mies vaan nainen.


    • Sänttisanteri

      Asia selvisi vielä tuon saman Torstaipäivän aikana kun tein tuon aloituksen.

      Sain vielä puolituntia ennen voudin konttorin sulkeutumista yhteyden sinne ja kävi ilmi ettei mitään avoimia ulosottoasioita ole.

      Viimeisin oli tosiaan tuo 47.68 jonka olin maksanut siis reilut kaksi viikkoa sitten tilisiirrolla pois.

      Jostain syystä palkanlaskijalle oli kuitenkin lähtenyt maksukielto ja hän oli tehnyt siinä virheen, että oli ottanut 1/3 tilistä (165 euroa) sen sijaan, että olisi pidättänyt tuon 47,68. Miksi hän oli
      asian näin käsittänyt sitä aion kysyä häneltä.

      Tuo ulosottotoimenpide olikin siis täysin aiheeton eikä siitä ollut tullut vireilletuloilmoitusta koska se oli tullut tuosta 47,68 summasta

      No asia selvisi ja vouti lupasi maksaa minulle takaisin tuon 165 euroa kun olin lähettänyt hänelle sähköpostilla tilinumeroni.

      Tuolle rahalle on kyllä käyttöä joten nyt mietityttää se, että kuinka nopeasti raha palautetaan minulle.

    • zx11

      N. viikko menee

    • 10t.uolle.maksanut

      Ymmärrän palkanlaskijaa nimittäin jos jättää ulosotolle maksamatta vaikka kuuluisi se on todellakin iso asia, toki olisi voinut selvittää asian tarkemmin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe