Onko tämä ADDia?

minä_vain_

Hei!
Olen miettinyt tässä jos hyvän aikaa mikä minua oikein vaivaa. Lääkärillä on käyty ja ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla.

Välillä tuntuu etten tajua mistään mitään vaikka olen perus viisas ihminen. Jos minulle kerrotaan uutta asiaa, niin en välttämättä tajua siitä mitään. Olin työn merkeissä käynnillä eräässä tehtaassa, jossa valotettiin vaihe vaiheelta tehtaan prosesseja. Kuuntelin koko ajan, mutta en pystynyt tarkertumaan mihinkään tietoon. Olin jotenkin sekaisin siitä kaikesta viriketulvasta mitä oli ympärillä. Alan helposti ajatella omiani ja tietenkin osa informaatiosta menee ohi jo siinä.

En ole koskaan ollut mitenkään outo tapaus tai "autistinen". Koulunkäynti ei ole ollut vaikeaa ja pstyin kuuntelemaan sen verran että pysyin mukana. Kuitenkin seuraavia ollut läpi elämän: pakko-oireita, myöhästelyä, tavarat hukassa, avaimet jää kotiin tuon tuosta. Lapsena olin todella hiljainen, enkä osannut normaaleja vuorovaikutussuhteita. Vetäydyin mielummin kuin tutustuin ihmisiin. En jaksa millään tavallisia rutiineja. Mieluiten olisin jossain matkalla koko ajan missä jokainen päivä olisi erilainen.
Nyt AMK:ssa alkanut olla vaikeuksia. Pitkää kirjoitustyötä tehdessä kurkkua alkaa kuristaa enkä tahtoisi olla siinä hetkessä millään. itseasiassa en olekaan.... ajattelen vähän väliä jotain muuta. Kestää todella kauan että hahmotan kokonaisuuden ja ennen kuin hahmotan sen, en osaa tehdä mitään

Mitä ajattelette? Voiko olla vain "huithapeli" ja vilkas mieleltään ilman add:ia? Tai siis.... tietysti voi. Mutta mitä se sitten on jos ei sitä?

1

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä_aDD

      "ADD suljettu pois, koska olen hoitanut kouluni hyvin lapsesta asti, enkä ole ollut häiriöksi tunneilla."

      Koulunkäynti ei automaattisesti sulje ADD diagnoosia pois, mutta voi laskelmoidusti sulkea ADHD:n, impulsiivisuuden ja hyperaktiivisuuden takia.

      ADD voi taas hyvin olla ja älykkyydellä kompensoida sen asettamia hankaluuksia. Yleensä puhtaaseen ADHD kiinnitetään huomiota juuri koulussa sen muille asettamien hankaluuksien takia, kun taas ADD ei välttämättä näy helposti tutkalla.

      Moni saa ADD diagnoosin vasta koulut käytyään tai 3. asteen koulussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe