High Carb Low Fat Vegan Diet

Paras ruokavalio ikinä!

Syön päivittäin yli 2 400 kcal. Laskurina käytän Cronometeriä. Esimerkiksi tänään söin 2 434 kcal, mutta tarpeeni olisi muka vain 2 089 kcal! Lisäsin laskelmiini myös pumppitunnin ja arkiliikkumiset, kuten pyöräily ja kaupassa käynti. Olen siis 25-vuotias korkeakouluopiskelija. Kaloreistani noin 80% tulee hiilareista, 10% proteiinista ja 10% rasvasta. En lisää öljyä koskaan ruokaani. En syö mitään prosessoitua. Syön hedelmiä, kasviksia, täysjyväviljoja sekä silloin tällöin pähkinöitä ja siemeniä. Ulkona syödessäni - mitä tapahtuu ehkä kerran-pari kuussa - nämä ohjenuorat eivät aivan päde, mutta silloinkin syön täysin vegaanisesti.

Miten on mahdollista syödä aina enemmän kuin mitä suositukset sanovat lainkaan lihomatta? Salaisuus: whole-foods, plant-based diet ja aktiivinen elämäntapa. Vihanneksia ja hedelmiä syömällä ei liho! Iltalukemiseksi suosittelen esimerkiksi seuraavia kirjoja: Dr. T. Colin Campbellin The China Study, Douglas N. Grahamin The 80-10-10 Diet tai Dr. Neal Barnard's Program Reversing Diabetes.

Uskokaa tai älkää, mutta all "calories are NOT created equal"!
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Nauti lihaskadostasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tosiaan kun googlaa kuvahaulla, niin aika sairaan näköiseksi ovat nuoret naiset ja tytöt itsensä laihdutaneet. Onpahan markkinointi ihmiset hyvin osanneet markkinoinnin ja rahastuksen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No en tiiä ite oon pescetarian eli syön vaan kalasafkoja pääosin, mutta kylläpä tuota nautapihvin voi kerran viikossa naamaan heittää, ei sitä tarvi olla niin prkleen hikipinko näitten asioitten kanssa.
Ilmianna
Jaa
Mun mielestä menee jo neuroottisuuden puolelle, jos pitää 100% ajasta syödä jotain tiettyä safkaa.
Ilmianna
Jaa
Hedelmissä on hyvin paljon sokereita ja siemenissä ja pähkinöissä paljon rasvaa, joten lihominen pelkästään syömällä kasvisperäistä on hyvinkin mahdollista.

Pahinta tekee noi englismit tekstissäsi eli olet hakenut ulkomaan hörhöiltä ohjeita syömiseen, mutta todennäköisesti se ei tule toimimaan kuin strömsöössä, jossa oma hihhuli keittää soppansa ja säilöö ne auringon valoon.

Ihan korkeakoulutettu eikä silti ymmärrä eroa vegaanisen ja kasvisruoan välillä.
Ilmianna
Jaa
Eikö aloittaja juuri maininnut että pitää rasvat minimissä ts. oletan, että käyttää avokadoa, siemeniä ja pähkinöitä hyvin vähän? Ja eikös eläinperäiset ainesosat karsiva ruokavalio ole vegaaninen? Aloittaja ei tituleeraa itseääni vegaaniksi vaan vegaanista RUOKAVALIOTA noudattavaksi. Vegaanisessa ruokavaliossa on erilaisia alaryhmiä: RawTill4; 80-10-10 jne.
Ilmianna
Jaa
Vegaani ei käytä eikä syö nahkaisia kengänpohjia; vegaanista ruokavaliota noudattava voisi käyttää nahkaisia kengänpohjia, muttei syödä niitä. Vegaani voisi syödä synteettiset kengänpohjat, kunhan niissä ei ole liiskaantuneita muurahaisia.
Ilmianna
Jaa
Halpa ja mukava noudattaa, koska voi syödä vähäisen rasvapitoisuuden takia periaattessa niin paljon kuin haluaa.

Nytkin syön ison kasan pastaa vähärasvaisella tomaattikastikkella, kyytipoikana höyrytettyä pinaattia ja parsakaalia.
Ilmianna
Jaa
Olet laskenut kalorit todennäköisesti väärin. Tai sitten olet energiatieteellinen anomalia. Onko sinulta mitattu esim. kilpirauhasen toiminta? Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa laihtumista jopa normaalilla tai liian paljon kaloreita sisältävällä ruokavaliolla, koska se kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Kannattaa katsoa Youtubesta videoita, kuinka normaalit ihmiset kertovat ja osoittavat ennen ja jälkeen -kuvasarjoilla, kuinka vegaaninen runsaskalorinen ruokavalio teki heidät ylipainoisiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niin, oliskohan syynä vaikkapa liika rasva siinä vegaanisessa ruokavaliossa sekä vähäinen aktiviteettitaso.... :) Hiilihydraatit eivät todellakaan tee kenestäkään lihavaa jos rasvat pitää minimissä, päinvastoin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvät sulle, ei mulle. Kyseinen dieetti ei sopinut mulle. Pyörrytti ja hiukset alkoivat lähteä päästä. Mulla on myös pitkäaikaissairauksia, jotka pahenivat tämän dieetin takia. Riista, kalat ja rasva takaisin ruokavalioon niin olo parani huomattavasti. Harmi sinänsä, koska olisin halunnut löytää sen itselle sopivan ruokavalion.
Ilmianna
Jaa
niinpä tärkeää on muistaa ne tärkkelykset: perunat, täysjyväviljat, pavut , linssit, riisit, maissit....niistä ne kalorit tulee. Niillä on ihmiskunta elänyt jo kauan aikaa...

suosittelen Dr. John McDougallin Starch solution -kirjaa luettavaksi jos englantia osaa ja muutoin esim netflixistä Forks over knives elokuva selventää asiaa. Itse en ainakaan elä pelkillä salaateilla ja viherkasveilla.

itellä väheni niveloireet selkeesti jättämällä maitotuotteet ruokavaliosta. Tärkeää on saada tarpeeksi kaloreita. esim youtubessa mm. High carb Hannah on laihtunut ko ruokavaliolla ja jos on perintötekijöitä sydänsairauksiin (Dr. Esselstyn kirjoittaa), on mahdollista että kannattaa minimoida öljyjen käyttö. Puhdasta öljyä ei tulisi käyttää vaan syödä se sen alkuperäisessä muodossa esim pähkinöinä, avokadona tai auringonkukansiemeninä.

olen itsekin opetellut ruskistamaan sipulia muussa nesteessä kuin öljyssä eli vedellä /kasvisliemellä.

enkä ole vegaani.
syönkin kasvispainotteista ruokavaliota, johon harvoin kuuluu liha tai kananmunat.
Maitotuotteita en käytä.

ei siis prosessoitua ruokaa vaan aitoa, oikean näköistä ruokaa. sopii mulle, koska saan syödä herkkujani ilman tunnontuskia pizzaa, riisi' ja esim grillattuja uuniperunalohkoja ketsupin kera tai rasvattomia perunalastuja mikrossa (potato strong Will Kriski).
Ilmianna
Jaa
Buhhahhaa !!! kaikkea semmoista syödään jolla on englanninkileinen nimi- ruokavalio.
Helvitissä on englantilainen kokki, sanotaan.
Ja mitä vihtua tähän liittyy se etä olet ylipoistossa ?
Maailman jälkeenjääneimmät laitokset ovat kirkko ja yliopisto.
Voi teitä TYPERYKSIÄ
Ilmianna
Jaa
Näkisipä näitä kirjoituksia enemmän netissä!!! Ihmisten pitäisi herätä ja ymmärtää että eläimiä eikä niistä tulevia nesteitä yms kuulu syödä!!!! Ellei toki halua tukkia verisuoniaan ja saada muita hengenvaarallisia sairauksia. Vegaaninen ruokavalio on paras ja ainoa terveellinen tapa syödä. Kasviksista saa kaikki tarvittavat ravinteet ja ne antavat paljon energiaa. Plus miksi pitää tukea eläinten raiskaamista ja tappamista ja kuluttamista yms??? Parasta on olla vegaani kun voi syödä hyvällä omallatunnolla helvetin hyvää ruokaa!!!!!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

High Carb Low Fat Vegan Diet

Paras ruokavalio ikinä!

Syön päivittäin yli 2 400 kcal. Laskurina käytän Cronometeriä. Esimerkiksi tänään söin 2 434 kcal, mutta tarpeeni olisi muka vain 2 089 kcal! Lisäsin laskelmiini myös pumppitunnin ja arkiliikkumiset, kuten pyöräily ja kaupassa käynti. Olen siis 25-vuotias korkeakouluopiskelija. Kaloreistani noin 80% tulee hiilareista, 10% proteiinista ja 10% rasvasta. En lisää öljyä koskaan ruokaani. En syö mitään prosessoitua. Syön hedelmiä, kasviksia, täysjyväviljoja sekä silloin tällöin pähkinöitä ja siemeniä. Ulkona syödessäni - mitä tapahtuu ehkä kerran-pari kuussa - nämä ohjenuorat eivät aivan päde, mutta silloinkin syön täysin vegaanisesti.

Miten on mahdollista syödä aina enemmän kuin mitä suositukset sanovat lainkaan lihomatta? Salaisuus: whole-foods, plant-based diet ja aktiivinen elämäntapa. Vihanneksia ja hedelmiä syömällä ei liho! Iltalukemiseksi suosittelen esimerkiksi seuraavia kirjoja: Dr. T. Colin Campbellin The China Study, Douglas N. Grahamin The 80-10-10 Diet tai Dr. Neal Barnard's Program Reversing Diabetes.

Uskokaa tai älkää, mutta all "calories are NOT created equal"!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta