Auttakaa :(

tarviiapua

Olen 18 vuotias tyttö tosiaan.. Pari päivää sitten poikaystäväni jätti minut riidan aikana tekstiviestillä.. osittain siksi ettei ollut varma onko tunteita enää ja osittain riitelyn takia. Sen jälkeen en ole häntä nähnyt.. Tämän eron jälkeen kaveriporukkani (jossa olen siis ollut ex poikaystäväni kanssa) jätti minut täysin ulkopuolelle kaikesta.. ex poikaystäväni otetaan kaikkeen mukaan minua ei. Ajauduin tästä riitaan parhaan ystäväni kanssa, joka seurustelee eksäni parhaan kaverin kanssa ja on kokoajan halunnut minun ja eksäni eroavan.. Olen myös ajatellut kauheita asioita kuten että en olisi ikinä tutustuttanut heitä toisilleen.. Ilman minua ystöväni ei olisi edes ikinä tavannut poikakaveriaan ja täten minunkaan eksääni eikä oltaisi tässä tilanteessa..Olen jo rikki pelkästään siitä että vuoden aikainen suhteeni on nyt ohi, mutta myös kaverini menivät samalla. En tiedä yhtään mitä tehdä, jään yksin ja kaikki kaatuu päälle.. Olen myös masentunut jo muutenkin.. Minulla ei ole ketään jolle puhua, istun vaan kaiket päivät omassa huoneessani itkemässä.. Eksääni olen ottanut pari kertaa yhteyttä eikä hän vieläkään tiedä haluaako olla kanssani vai erota ihan lopullisesti. Tiedän että aneleminen ja märiseminen hänelle ei auta mitään, koska eihän hän edes tiedä onko kiinnostunut minusta enää, joten miksi huono tilanteenikaan kiinnostaisi.. Olen siis pilannut koko elämäni.. En keksinyt muutakaan kuin tänne kirjoittaa koska eihän minulla ole ketään.. Paitsi kaksi täysin vierasta poikaa jotka yrittivät parisuhteeni aikana minua iskeä.. Torjuin kuitenkin heidän ystävyytensä ex poikaystäväni mustasukkaisuuden takia.. Hän syytti minua jatkuvasti pettämisestä kunnes eräs ilta kertoi minulle itse suudelleensa toisen kanssa.. Annoin kuitenkin anteeksi, mutta siitä lähtien kaikki on vaan mennyt huonommin ja huonommin.. Olen myös miettinyt itseni tappamista ja viiltänyt ranteeni auki paremman olon toivossa.. Ehkä ansaitsenkin kaiken kivun mitä itselleni olen aiheuttanut niin henkisesti kuin fyysisesti.. Kouluakaan en pysty tällä hetkellä käymään. En syö enkä nuku.. Päivät menee itkiessä.. Vanhempani ovat vihaisia eivätkä puhu minulle, koska istun vaan omassa huoneessani tuijotellen seinää. Elämälläni ei olekaan enää mitään merkitystä, ainakin jossain vaiheessa jostain olin oikeassa. Anteeksi sekava teksti, mutta oli pakko purkaa mieltäni koska keltään en saa ymmärrystä. Ryven vaa itsesäälissä.. Toivottavasti joku nyt jaksoi lukea tämän ja ehkä kertoo omia kokemuksiaan tai jotain.. Kiitos jos etukäteen..

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx-------------

      ---------------------------------------

    • kirmaavasusi

      Kirjoituksesi ei ollut lainkaan sekava. Unohda poikakaverit ja keskity koulunkäyntiin. Yritä löytää joku lääkäri joka kirjoittaisi bentsoja. Luontaistuotekaupoista saa myös rauhoittavia, valeriaanaa, teaniinia, ruusunjuuriuutetta, sitruunamelissaa jne. Olet myös täysikäinen, joten voit vetää myös kunnon lärvit. Se helpottaa hetkeksi, mutta hinta on kova. Liialla läträämisellä voi sairastua alkoholipsykoosiin, mistä seuraa vähintään kuukausi kakkua suljetulla osastolla ja pakollinen neuroleptilääkitys.

      Keskity siis koulunkäyntiin ja harrastuksiin ja käytä rauhoittavia kohtuudella, niin kaikki kyllä järjestyy.

    • kassuliini

      Minä olen kyllä sitä mieltä että ei missään nimessä mitään bentsoja! Eronne on tuore juttu ja on ihan normaalia että suret. Ei sitä normaalia tunnetta pidä turruttaa lääkkeillä. Käyt ajan kanssa surun läpi, itket itkusi ja jonain päivänä huomaat ettet ole ajatellut asiaa kokonaiseen päivään. Ja pään täyteen juominen... no, enpä suosittelisi sitäkään. Siihenkin tapaan että yrittää unohtaa hetkeksi kipeän asian viinan avulla, voi jäädä koukkuun. Ja yritä ottaa huomioon se, että sinä olet ollut uskollinen hänelle mutta hän taas suuteli toista. Älä anna hänen pompottaa itseäsi! Jos hän ottaa yhteyttä ja ehdottaa tapaamista, harkitse moneen kertaan! Nyt siis itket itkusi, ja sitten itsekunnioitusta kehiin. Sano itsellesi että olet nuori kaunis nainen joka katsoo eteenpäin eikä anna kenenkään hemmon nitistää itseään!

      • tarviiapua

        Kaikista hauskinta tässä viestissäsi on että juuri nimesi on osittain eksäni lempinimi.. Jännä sattuma haha. Ehkä jopa jokin merkki.. ja tänään yritin tietenkin unohtaa kaiken juomalla ja lähtemällä ulos mutta juurikin eksäni sattui tietenkin paikalle.. tuntuu liiankin pahalta olla vaan joku tuntematon hänelle.. katsotaan kaiken jälkeen toisiamme kuin tuntemattomia.. Tiedän etten todellakaan ole ainoa jolle ero on vaikea, mutta annoin juuri hänelle kaikkeni, hän oli ensirakkauteni.. Mutta miksi en riittänyt.. :/


    • IFLU

      voimahaleja sulle! äläkä tunne syyllisyyttä ajatuksistasi. se että tunnet syyllisyyttä niistä on merkki siitä, että tiedät ajatusten olevan vääriä, mutta ovat myös aivan normaaleja tilanteeseesi nähden. sun täytyy päästä eroon masennuksesta. hoida itsesi kuntoon, ennenkuin tilanne pahenee. sulla on oikeus hyvään elämään.
      älä elättele toiveita eksääsi kohtaan, ansaitset parempaa. mitä ystävääsi tulee, miksi hän halusi teidän eroavan? jos haluat pysyä kaveriporukassa, kerro sun ajatuksista ystävälle. sano suoraan että haluat olla porukassa mukana ja yksinjääminen on tuntunut pahalta. olitte te riidoissa tai ette, jos hän on tosiystävä, ymmärtää hän tilanteesi. älä anna muiden pahentaa sun oloa.
      en voi sanoa "mä välitän susta", vaikka haluaisinkin, koska en tunne sua. voin kuitenkin kertoa että maailmassa on ihmisiä jotka ymmärtävät ja toivovat sinunlaisillesi hyvää. täällä on yksi.
      tsemppiä ja hyvää alkavaa kesää! :)

      • tarviiapua

        Kiitos paljon.. Olen käynyt koulussa puhumassa kuraattorilla ja psykiatrilla ennen kuin totesimme väliaikaisen keskeytyksen olevan paras vaihtoehto.. kaverini oli mustasukkainen suhteestani.. puhuin hänelle ongelmasta ja hän syytti vain minua itsekkyydestä.. Hänen mielestään ei ole mitään ongelmaa.. Hän ei yritä ymmärtää ollenkaan ja syyttää minua itsekkyydestä ja että olen itse aiheuttanut kaiken pahan.. Olen kai melko huono ihminen kaikille.. ehkä en ansaitse ystäviä enkä onnea.. ja ehkä nyt tajuan että ainoa syy eksäni kanssa olemiseen oli yksinäisyyden pelko.. ja toki myös rakastan häntä.. mutta aika parantaa haavat.. kai.


    • Pimms

      Jaksaisitko mennä kouluterkkarille juttelemaan maanantaina? Minusta sinun pitäisi päästä juttelemaan jonkin ulkopuolisen kanssa. Äiti ja isä eivät välttämättä ymmärrä, miten paha tilanne ero poikaystävästä on, vaan vähättelevät nuoren surua.

      Nyt viikonloppuna voit soittaa Mannerheimin lastensuojeluliiton auttavaan puhelimeen, joka on tarkoitettu luottamuksellisiin keskusteluihin alle 21-vuotiaille:

      Numero: 116 111

      maanantaista perjantaihin kello 14–20
      lauantaisin ja sunnuntaisin kello 17–20


      SInun pitää saada purkaa asiaa jonkun kanssa ja ehkä vähän levätä.

      Eronne tapahtui pari päivää sitten. Muutama päivä voi mennä ihan sumussa, itkien, unettomana, syömättömänä. Mutta varsinkin, jos on itsetuhoajatuksia, ja koet ettet saa vanhemiltasi apua, soita esim. edellä mainittuun puhelimeen. Tai pyydä vanhempiasi varaamaan sinulle päivystysaika lääkärille. Jos he eivät auta, kerro se ed. mainitussa auttavassa puhelimessa.

      Voimia sinulle! Olet upea nuori nainen!

    • anoppis

      Voimia <33

    • Bonsai22

      Sillä ei ole väliä, että kumpi ei kelvannut kummalle. Parisuhteessa on aina kaksi ihmistä ja molemmilla on omat halut ja omat rajat. Tuntuu siltä, että poikaystäväsi koki, että teidän tilanteenne oli ajautunut sellaiseksi, ettei se olisi enää hyvä suhde. Mieti vakavasti, että miksi riitelitte ja tulisitteko riitelemään uudestaan. Annoit hänelle kaikkesi, mutta se ei ole tavara, joka loppuu hyllystä. Ihminen voi rakastua uudestaan. Ja antaa kaikkensa uudestaan.

      Kaikki tuntuu aina niin lopulliselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe