kutinaa, iholla kävellään

kutinaton

Nostin/aloitin tämän ketjun vielä, jos joku vaikka joku vielä etsii tähän liittyvää..

Kerron tässä oman tarinani. Viime kesänä kuntoni romahti jotenkin äkisti. Sain huuliherpeksen eli se aktivoitui taas pitkästä aikaa ja samalla iho alkoi kutista, nousta näppyjä nopeasti ja yhtä nopeasti pois. Näpyt tulivat vain kasvojen reunalle ja kaulalle. Samaan aikaan jaloissa alkoi varsinkin iltaisin vuoteessa ikäänkuin muurahaisia kulkisi iholla edestakaisin. Jos iskin kädellä ko kohtaan, kävely jatkui, mutta mitään ei jäänyt iholle. En saanut mitään "kiinni". Siivosin kaiken, pesin 90 asteessa kaiken pesua kestävän aina vain uudestaan ja uudestaan ja loput saunotin. Mikään ei auttanut. Kävely iholla jatkui ja myös aina, kun olin liikkumatta päivisin. Olin kokeillut kaiken mahdollisen voiteen ja liemen eikä mikään tuonut apua.

Kunnes... aloin pitää päiväkirjaa, mitä söin ja missä kävin ja tulin siihen tulokseen, että se kutina "kävely" täytyy olla minussa sisällä. Olin jättänyt jo aiemmin pois luontaistuotteet eli purkkivitamiinit ja -hivenaineet ja etsin nyt netistä tietoa. Löysin uudestaan magnesiumin! Magnesium vatsan kautta eli tabletteina nautittuna tehokuurina saa helposti vatsan kuralle, mutta on olemassa ihon läpi imeytyvä, tehokas ja nopeavaikutteinen Magnesor, jota en kyllä saanut lähiapteekista vaan tilasin verkkoapteekista. Olin jo mielestänyt nähnyt ja kokeillut kaiken tuon "kävelyn" suhteen, mutta epätoivoissani valmis mihin vaan. Laitoin ko suihketta illalla suihkun jälkeen 3 suihkausta molempaan jalkaan, kädellä levitys ja 20 min annoin kuivaa ja jätin yöksi. Suihke on öljypohjaista, mutta ei sotke vaan voitelee mukavasti. Olin niin pettynyt edellisiin, että en odottanut tästäkään enään ainakaan kovin nopeaa apua, mutta jotain uskomatonta tapahtui jo kahden illan jälkeen: "muurahaiset" otti ja lähti! Käytin tätä 2 viikkoa joka ilta ja "kävely" oli ja pysyi poissa. Nyt olen ottanut kerran kuukaudessa tätä ja kutina ei ole tullut takaisin. Tämän lisäksi aloitin uudestaan magnesium sitraatin syönnin tabletteina ja tietysti kalsiumin ja D-vitamiinin. Yhä vielä tulee näppyjä kaulaan ja kasvoihin, mutta ei enää ollenkaan siinä määrin kuin viime kesänä ja jos syön paljon leipää ja pizzaa samana päivänä, niitä näppyjä kaulaan tulee todennäköisemmin. Olen suht varma, että mitä suuhunsa laittaa ja mikä loppujen lopuksi imeytyy, vaikuttaa myös tähän vaivaan.

Kävin silloin viime kesänä ihotautilääkärillä, joka ei löytänyt syytä näppyihin ja sen jälkeen yleislääkärillä, joka totesi, että näpyt ovat selkeästi nokkosihottumaa, kun näytin hänelle kännykällä ottamani kuvan. Hän kirjoitti reseptin antihistamiinia, jota en sitten hakenut kuitenkaan. Antihistamiini vaikuttaa vain siten, että se poistaa oireen eli puuduttaa ihoa, jotta kutina ei tunnu ja kun lopettaa lääkityksen, kutina alkaa taas, kun puudutus loppuu. Jossakin vaiheessa talven aikana, kun kasvoja kutisi vaikka näppyjä ei ilmaantunutkaan, auttoi, kun levitin ko kohdalle käsidesiä. Tein tätä vain pari kertaa. Päättelin, että iholla oli ilmeisesti huonoja bakteereja, jotka kuolivat ja kutina loppui. Nyt panostan terveelliseen ruokavalioon ja tarvittaessa hyvänlaatuisiin purkkivitamiineihin ja näiden lisäksi hyvänlaatuinen probioottikuuriin parantamaan bakteeritasapainoa.

Toivottavasti tästä oli jollekin apua.

2

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutinaton

      Jatkoa. Ja lisätietoa edelliseen.. Kutisevat näpyt kaulalla ja kasvoilla häipyivät parissa päivässä, kun jouduin olla viikonlopun ilman maitotuotteita. Siten löytyi ratkaisu ongelmaan. Söin sitä ennen paljon hapanmaitotuotteita, erityisesti rahkaa, kun laihdutin, mutta kutinaton iho on niin ihana, että en palaa entiseen.

    • luomuhoidot

      Nykyajan medikalisaatioilmiö aiheuttaa sen, että ihmiset hakeutuvat jokaisen pienen vaivan vuoksi lääkäriin. Sitten oletetaan, että hoito parantaa. Todellisuudessa kuitenkin suurin osa hyvinvointia on hyvän vesi- ja viemärijärjestelmän sekä riittävän ravitsemuksen ansiota. Niillä saadaan vältettyä tartuntoja sekä ylläpidettyä elimistön normaalia vastustuskykyä.

      Tässä yksi päivä listasin kaikkia oireita, mitä minulla on elämäni aikana ollut, ja joiden vuoksi en ole koskaan hakeutunut hoitoon/vastaanottanut lääketieteellistä hoitoa. Aika moni vaiva on parantunut omia aikojaan tai vaihtoehtoisilla hoidoilla.

      Käsiekseemasta kärsin vuosia, ja siihen suostuin käyttämään Protopocia. Vuosien jälkeen olen päässyt eroon kyseisestä lääkevoiteestakin, onneksi. Se on haitallista normaalille immuunipuolustukselle. Allergiat päättelin itse väärin, niitä on, mutta eri asioille, kuin epäilin. Hyvin luomusti kun elän, niin ihoni kestää. Ihovoiteetkin sekoitan itse (erilaisia ohjeita löytyy blogeista ym), jotta vältyn tarpeettomilta lisäaineilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe