"Tehdä parannus" ei ole itsensä parantelua,

Järkyttäväähavaita

kuten Teuvo väittää. Jeesus kehotti tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumin ja sitäkään ei Teuvo voi mitätöidä, paitsi omassa elämässään!

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se vasta on järkyttävää havaita, miten erinomaisella tavalla Saatana on kullekin lahkolleen sanellut muka pelastavan evankeliuminsa, heidän halujensa mukaan.

      Kuten sinullekin:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

      "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."

      Todellisen pelastuksen evankeliumi toteutuu vain valittujen elämässä - kaikille samoin kuin minullekin:

      "Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

      "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

      "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
      kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
      hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
      vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
      hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
      synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
      syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
      pahoja tekojaan."

      Tuo ahdas portti ja ahdas ovi ei suinkaan ole hautausmaan portti eikä kirkon ovi, kuten olen omin korvin kuullut porttopappien evankelioivan kansaansa.

      • Järkyttäväähavaita

        Miksi sinä pidät Jeesuksen sanoja valheena? Ne ovat edelleen voimassa, murisitpa kuinka tahansa. ;)


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Miksi sinä pidät Jeesuksen sanoja valheena? Ne ovat edelleen voimassa, murisitpa kuinka tahansa. ;)

        Voisit kyllä yksilöidä saatanalliset väitteesi. Mitkä Jeesuksen sanat olen saatanallisen tekopyhyyteesi mukaan väittänyt valheeksi?


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Voisit kyllä yksilöidä saatanalliset väitteesi. Mitkä Jeesuksen sanat olen saatanallisen tekopyhyyteesi mukaan väittänyt valheeksi?

        Voisit kyllä käyttäytyä asiallisesti. Onnistuuko?
        Olet toistuvasti halventanut Jeesuksen sanat: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" siten, että se olisi vain itsensä parantelua. Sitä se ei ole! Et koskaan myönnä suustasi päässeitä sammakoita.


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Voisit kyllä käyttäytyä asiallisesti. Onnistuuko?
        Olet toistuvasti halventanut Jeesuksen sanat: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" siten, että se olisi vain itsensä parantelua. Sitä se ei ole! Et koskaan myönnä suustasi päässeitä sammakoita.

        Kerro nyt vihdoikin, mikä evankeliumi se on se sinun evankeliumisi?


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kerro nyt vihdoikin, mikä evankeliumi se on se sinun evankeliumisi?

        Sinun evankeliumisi???
        Jeesus sanoo sinullekin: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark.1:15


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Sinun evankeliumisi???
        Jeesus sanoo sinullekin: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark.1:15

        Tyhjästä on edelleenkin paha totuutta nyhjäistä. Et vieläkään antanut vastausta siihen, mikä se sinun uskomasi evankeliumi oikein on?

        Minulle pelastuksen tuonut evankeliumi tuli elämääni 11.8.1985 tämän Jeesuksen ilmoituksen mukaisesti:

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Se tapahtui näin:

        Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

        Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.

        Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

        Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

        Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

        Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!" Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

        Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden! Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.

        Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

        Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

        Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet. Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.

        Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun täällä Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

        Jatkuu...


      • Jatkoa...

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.

        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."

        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle, Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jatkoa...

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.

        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."

        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle, Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."

        Kun sinulle jokin aihe käy vaikeaksi, piiloudut omiin tarinoihisi. Sillä tavalla.


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Kun sinulle jokin aihe käy vaikeaksi, piiloudut omiin tarinoihisi. Sillä tavalla.

        Tämäkin on todella jokaiselle kaltaisellesi Jumalan paaduttamalle järkyttävää, kun Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut toteuttaa saamaansa tehtävää:

        "Mene ja kerro niistä suurista teoista, joita Herra Jumala on sinulle tehnyt."

        "Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'

        Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta."

        Sinun saatanallinen henkesi kyylä jo tietää, että olen Jumalan lähettämä profeetta, ja siksi toimit juuri niin kuin Jeesus ilmoitti kaltaistesi toimivan:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Sitä toivon, että toteuttaisit vihasi edelleen vain sanoissa, etkä koskaan tule Savitaipaleelle toteuttamaan vihaasi tekona.


      • onhansekinjotain
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämäkin on todella jokaiselle kaltaisellesi Jumalan paaduttamalle järkyttävää, kun Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut toteuttaa saamaansa tehtävää:

        "Mene ja kerro niistä suurista teoista, joita Herra Jumala on sinulle tehnyt."

        "Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'

        Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta."

        Sinun saatanallinen henkesi kyylä jo tietää, että olen Jumalan lähettämä profeetta, ja siksi toimit juuri niin kuin Jeesus ilmoitti kaltaistesi toimivan:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Sitä toivon, että toteuttaisit vihasi edelleen vain sanoissa, etkä koskaan tule Savitaipaleelle toteuttamaan vihaasi tekona.

        Sinulla on yksi ainut missio ja se on ihmissuhteiden tärveleminen. Siinä olet TODELLA hyvä. En ole pahansuopaisempaa ihmistä ikinä tavannut kuin sinä.


      • voisinuaTeuvo
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämäkin on todella jokaiselle kaltaisellesi Jumalan paaduttamalle järkyttävää, kun Kristukselta Hengen ja tehtävän saanut toteuttaa saamaansa tehtävää:

        "Mene ja kerro niistä suurista teoista, joita Herra Jumala on sinulle tehnyt."

        "Minä lähetän sinut ihmisten luo, joilla on kovat kasvot ja taipumaton sydän. Sinun tulee sanoa heille: 'Näin sanoo Herra Jumala.'

        Kuulkoot tai olkoot kuulematta -- he ovat uppiniskaista kansaa -- he tulevat kuitenkin tietämään, että heidän keskellään on ollut profeetta."

        Sinun saatanallinen henkesi kyylä jo tietää, että olen Jumalan lähettämä profeetta, ja siksi toimit juuri niin kuin Jeesus ilmoitti kaltaistesi toimivan:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Sitä toivon, että toteuttaisit vihasi edelleen vain sanoissa, etkä koskaan tule Savitaipaleelle toteuttamaan vihaasi tekona.

        No jo on! Luuletko todellakin, että sinua vihaisin. TOTUUS on se, että sinä vihaat lähes kaikkia ympärillä olevia ihmisiä, varsinkin netissä sinä näköjään olet erityisen vihkiytynyt ihmisvihaaja. On teitä muitakin, sillä se on aikamme ilmiö. Uskallat kaataa vihaasi vain sosiaalisessa mediassa, kuten muutkin kaltaisesi.
        Säälin sinua, koska et halua vapautua vihastasi.


      • Saat vapaasti sääliä, jotta voisit loppuelämäsi edes tuosta nauttia. Loppusijoituspaikassasi kyllä tulet tuntemaan, miksi Totuuden Henki ei ollutkaan sian henki.


      • Erittäinhyväasia

        "Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu."
        Tämä sanan kohta on realisoitunut sinun kohdallasi täydellisesti. On mainiota, että kirjoitat niin paljon, sillä siten syntisi tulevat runsaana näkyviin jatkuvasti. ;)


      • Erittäinhyväasia kirjoitti:

        "Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu."
        Tämä sanan kohta on realisoitunut sinun kohdallasi täydellisesti. On mainiota, että kirjoitat niin paljon, sillä siten syntisi tulevat runsaana näkyviin jatkuvasti. ;)

        Se ei johdu minusta, että koko totuus monin verroin enemmän lauseita, kuin vain nämä kaksi lausetta, joilla Saatanan palvelijat ovat sinutkin suureen joukkonsa saaneet:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."


      • Miksivääristelet

        Miksi sinä Teuvo vääristelet Jumalan sanaa?


      • Olikotuovastaus
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kerro nyt vihdoikin, mikä evankeliumi se on se sinun evankeliumisi?

        Oliko tuo vastaus???


    • Hylkäämällä armon omalle kohdalleen.

      • Sinä poika se vaan iloisena markkinoita tuota Saatanan valhearmoa, jonka ihmiskäsien alta itsellesi sait ja samalla sait myöskin Jumalan kirouksen:

        "Näin sanoo Herra: - Kirottu on se mies (ja nainenkin), joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies (ja nainenkin), jonka sydän luopuu Herrasta.

        Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."


    • Keskustelun aloittajalle, jolle Pyhän Hengen johtama parannus ahtaan portin kautta Kristuksen puhdistettavaksi on täydellistä Pyhän Hengen pilkkaa, jota tekopyhien on todellakin järkyttävää havaita.

      Jos Jumala ei olisi sinua jo paaduttanut, olisit varoittanut kaikki tuosta täydellisestä ihmisen lihan halujen ja Saatanan tahdon mukaisesta totisesta parannuksesta, johon veljesi Mikko Ainasoja sortui ihmiskunniaa tavoitellakseen tekemään:

      Tämän viimeisen palstauudistuksen aikoihin tänne ilmestyi omalla nimellään mies, joka heti alkuun herjasi Totuuden Hengen eksytyksen hengeksi, koska en ollut tehnyt hänen uskonsa mukaista totista parannusta.

      Se on Saatanan kehittelemä parannus, vastakohtana Jeesuksen kehotuksesta kilvoitella sisään ahtaasta portista.

      Se saa alkunsa sellaisen ihmisen omasta lihasta, joka ei jaksa odottaa Kristuksen ilmestymistä vaan alkaa itse parannella itseään, ollakseen ihmisten silmissä mallikelpoinen uskova. Silloin Saatana aukaisee hänelle Raamatun, josta lukee:

      "Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"

      Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

      "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
      "Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
      Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."

      Ja kun tämäkin, palstalla tätä markkinoinut mies, tekee lopulta tämän epäitsekkään teon. Myy kotinsa, ja lahjoittaa kaikki rahat köyhille. Ollakseen ihmisten silmissä mallikelpoinen uskova, antaa vielä kastattaa itsensä Saatanan kasteella, jota uskovien kasteena markkinoidaan.

      Niin totiseksi se parannus todella naaman veti, kun siivottuun sisimpään ei tullutkaan Pyhää eli Totuuden Henkeä, vaan vanhan tutun Saatanan valheen ja vääryyden hengen lisäksi seitsemän vielä pahempaa henkeä.

      Koska hänelle kävi näin:

      "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
      Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.
      Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.
      Samoin käy tämän pahan sukupolven."

      Nuo seitsemän vielä pahempaa henkeä ovat: ylpeys, ahneus, kateus, vihamielisyys, hekumallisuus, mässäily ja hengen velttous.

      Eikä tämä mies enää tässä vaiheessa pystynyt ymmärtämään tätäkään Jeesuksen varoitusta:

      "Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.

      Ja niin ilmestyi kateuden hengessä palstalle tämäkin aloitus:

      mikko.ainasoja

      26.3.2015 07:56

      On häpeällistä tulla tälle pasltalle, jossa tämä Teuvovillitys on meneillään.

      Lopettakaa tuo lapsellisuus.

      • Missä viipyy tämän käräjäoikeuden syyttäjän - Järkyttäväähavaita - vastaus tai puolustuspuheenvuoro saatanalliselle syytökselleen?


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Missä viipyy tämän käräjäoikeuden syyttäjän - Järkyttäväähavaita - vastaus tai puolustuspuheenvuoro saatanalliselle syytökselleen?

        Malttia, malttia! Eivät kaikki ihmiset notku 24/7 netissä.


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Malttia, malttia! Eivät kaikki ihmiset notku 24/7 netissä.

        En minä teitä kaikkia saastaisia henki tänne pyytänytkään, vaan ainoastaan tätä yhtä, mutta nyt sitten selvisi, että sinussakin monta saastaista henkeä, kuten tässäkin Jeesuksen kohdanneessa miehessä, vaikka tuskin edes mies oletkaan:

        "Heti kun Jeesus nousi veneestä, häntä vastaan tuli hautaluolista mies, jossa oli saastainen henki.

        Mies asusti haudoissa, eikä kukaan pystynyt enää köyttämään eikä kahlehtimaan häntä.

        Monet kerrat hänet oli kahlittu sekä käsistä että jaloista, mutta hän oli särkenyt kahleet ja katkonut köydet, eikä kukaan kyennyt hillitsemään häntä.

        Kaiket päivät ja yöt hän oleskeli haudoissa ja vuorilla, huusi ja runteli itseään kivillä.

        Kun hän nyt kaukaa näki Jeesuksen, hän tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Jumalan tähden, älä kiduta minua!"

        Jeesus näet oli jo käskemässä saastaista henkeä lähtemään miehestä.
        "Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona*, sillä meitä on monta."


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        En minä teitä kaikkia saastaisia henki tänne pyytänytkään, vaan ainoastaan tätä yhtä, mutta nyt sitten selvisi, että sinussakin monta saastaista henkeä, kuten tässäkin Jeesuksen kohdanneessa miehessä, vaikka tuskin edes mies oletkaan:

        "Heti kun Jeesus nousi veneestä, häntä vastaan tuli hautaluolista mies, jossa oli saastainen henki.

        Mies asusti haudoissa, eikä kukaan pystynyt enää köyttämään eikä kahlehtimaan häntä.

        Monet kerrat hänet oli kahlittu sekä käsistä että jaloista, mutta hän oli särkenyt kahleet ja katkonut köydet, eikä kukaan kyennyt hillitsemään häntä.

        Kaiket päivät ja yöt hän oleskeli haudoissa ja vuorilla, huusi ja runteli itseään kivillä.

        Kun hän nyt kaukaa näki Jeesuksen, hän tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Jumalan tähden, älä kiduta minua!"

        Jeesus näet oli jo käskemässä saastaista henkeä lähtemään miehestä.
        "Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona*, sillä meitä on monta."

        Huomaan, että sinä olet vain riitaa haastamassa ja aiheettomasti syyttelemässä ja ahnaasti herjaamassa.
        Jeesus sanoi sinunkaltaisistasi herjaajista jo aikoja sitten:
        Matt. 10:25
        "Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!"
        Näin ovat Kirjoitukset jälleen toteutuneet!


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Huomaan, että sinä olet vain riitaa haastamassa ja aiheettomasti syyttelemässä ja ahnaasti herjaamassa.
        Jeesus sanoi sinunkaltaisistasi herjaajista jo aikoja sitten:
        Matt. 10:25
        "Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!"
        Näin ovat Kirjoitukset jälleen toteutuneet!

        Miksi et sano sanaakaan siitä, miten sinut on saatu uskomaan, että olet hänen opetuslapsi, vaikka olet vain tällainen tekopyhitetty kirjoitusten tukija:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi et sano sanaakaan siitä, miten sinut on saatu uskomaan, että olet hänen opetuslapsi, vaikka olet vain tällainen tekopyhitetty kirjoitusten tukija:

        "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

        Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

        En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

        Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

        Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

        Miksi heittelisin helmiä sioille? Jeesushan kielsi sen!


      • Järkyttäväähavaita kirjoitti:

        Miksi heittelisin helmiä sioille? Jeesushan kielsi sen!

        Uskosi mukaan olet oikeassa, sillä jokaisella kaltaisellesi Saatanan tekopyhittämälle Totuuden Henki on sian henki. Saatana on saanut sinut johdatettua kaikkein rajuimpaan syntiin, jota et koskaan tule anteeksi saamaan:

        "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.

        Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."


      • Järkyttäväähavaita
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Uskosi mukaan olet oikeassa, sillä jokaisella kaltaisellesi Saatanan tekopyhittämälle Totuuden Henki on sian henki. Saatana on saanut sinut johdatettua kaikkein rajuimpaan syntiin, jota et koskaan tule anteeksi saamaan:

        "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.

        Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin."

        Kovastihan sinä olet syntejäsi muiden päälle kaatamassa. Jos minut haluat tuomita, voit tuomita samalla Jeesuksenkin, joka nuo sanat alun perin lausui!
        Saat jäädä vihaasi kiehumaan rauhassa.


      • Totuuden Henki ei kaada syntejä kenenkään päälle, koska Jeesus on ahtaassa portissa pessyt heidät synnistä vapaaksi.

        Eikä Totuuden Henki kiehu vihassa, kuten sinun sydämessäsi asustava Saatanan valheen henki.

        SInun todellinen Jeesus Kristus on antikristus, jonka voimalla sinä Totuuden Henkeä haukut sian hengeksi.

        Kiitos hänelle, joka on antanut minulle sellaiset viisauden sanat, että sinäkin katsot nyt viisaammaksi painua takaisin pimeyden puskiin:

        "Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne."

        Toivottavasti pysyt siellä järkyttyneenä elämäsi loppuun saakka, etkä enää uusilla nimimerkeillä tule Totuuden Henkeä sian hengeksi haukkumaan.


    • NimittäinHenki

      Teuvo voisikin tehdä parannuksen, niin hänen kirjoituksissaan olisi toinen henki. Nimittäin Henki.

    • Mielenmuutostaseon

      Niin, se on mielenmuutosta.

    • järkyttäväähavaita

      Teuvo on väristelyn mestari. Hän vääristelee jopa Jeesuksen sanoja!

    • Tämäonniinnähty

      Wsvuosien varrella olen monituisia kertoja huomannut, kuinka väärin tämä teuvomme on raamatuissa ja sen käsittämisessä. Hän noukkii yksittäisiä jakeita ja rakentaa mielikuvitusteorioilla niiden päälle myrskyn vietävän hökötyksen.

    • Pitäisitietää

      Mielenmuutos. Sitä se on. Pitäisi sen jokainen Raamattua lukenut tietää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe