pistää miettimään onko jumalaa

ristissäriitaa

http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201505270133552_fd.shtml

vastaavia tapauksia on maailma täynnä. julmaa raakaa ja kiduttavaa. hihhulit sanoo saaneensa jumalalta kihdin kuntoon ja toisen jalan pidemmäksi yms rukousihmeitä. miksi oikeasti tärkeitä ihmeitä ei tapahdu? miten kukaan voi uskoa jumalaan. en ymmärrä. miten ihmisrääpäle voi olla niin nössö että kuvittelee että on joku jumala vaikka jumala ei puhu ei näy? puheenne rakastavasta jumalasta on törkeässä ristiriidassa todellisuuden kanssa.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateisti

      Evoluution seurauksena ihmiselle on kehittynyt tarve uskoa. Ihminen on tulkinnut maanjäristyksiä, ukonilmaa, tulvaa, auringonpimennystä, kuivuutta, tauteja jne jonkun "jumalan" kolttosiksi.
      Ja tosiaan joukossamme on täysin sokeasti uskovia... joku kirjoittikin hauskasti jos raamatussa lukisi "hyppää kaivoon" olisi tämä maa paljon mukavampi paikka.

      Elämä on säkälaji! Ei ole mitään kuoleman jälkeistä elämää ei taivasta eikä helvettiä.
      Niin sanotusti koiranputkea kasvamme kuoleman jälkeen niin minä ateisti kuin uskovakin.

      Hemmetin hyvä sanonta: jeesus ei tule - oletko valmis? Eli ihmiset nauttikaa nyt, elämä on ihmisen parasta aikaa!

      Ja tässä vielä tämä herkkupala
      https://www.youtube.com/watch?v=uvxJlSsFAs8

      • Jumala-johdattaa

        Oliko sinulla ateisti jotain asiaakin?

        Minä nimittäin en ole samaa mieltä.

        Elämä ei ole mikään "säkälaji" silloin kun ihmistä johdattaa Jumala!


      • ateisti

        Juuri tuo asia mitä kerroin. Sulla on jumala korvien välissä ja siihen sinulla on oikeus.


      • älkää.uskoko

        Ööööö johdattajalta kysyin kun yksinomaan afrikassa kuolee päivässä 2000 viatonta ihmistä malariaan, että onko se säkää, se malariasääsken pisto vai jumalan johdatusta


      • älkää.uskoko

        Estonia onnettomuudessa kuoli 852 ihmistä. Oliko se huonoa säkää että keulaportin lukitus petti myrskyssä vai jumalan johdatusta?

        Tiesittekö muuten että Seppo Heikinheimon keskeisin syy itsemurhaan oli juuri estonia onnettomuus? Uskosta luopuminen oli niin kova paikka - hän ymmärsi onnettomuuden myötä että jumalaa ei ole. Asiasta kiinnostuneet lukekaa Mätämunan muistelmat. Heikinheimo vei muistelmiensa käsikirjoituksen kustantajalle, hyvästeli läheisensä ja teki sen jälkeen itsemurhan helsinkiläisessä hotellissa.


      • herääjototuuteen
        Jumala-johdattaa kirjoitti:

        Oliko sinulla ateisti jotain asiaakin?

        Minä nimittäin en ole samaa mieltä.

        Elämä ei ole mikään "säkälaji" silloin kun ihmistä johdattaa Jumala!

        elämä todellakin on säkälaji. on härskiä sanoa että ei ole jos jumala elämää johdattaa. siinähän sanotaan suoraan että esim sairastuneet ei ole uskossa. voi typeryyden typeryys taas. ihan kuin jumala jotain täällä varjelisi. näet unta


    • tämä-jatkuu-vielä

      Isän Rakkauskirje

      Lapseni...

      Et ehkä tunne minua,
      mutta minä tiedän kaiken sinusta.
      Ps. 139:1

      Tiedän milloin istut ja milloin nouset.
      Ps. 139:2

      Tunnen kaikki sinun tiesi.
      Ps. 139:3

      Olen laskenut kaikki pääsi hiuksetkin.
      Matt. 10:29-31

      Tein sinut minun kuvakseni.
      1. Moos. 1:27

      Minussa sinä elät, liikut ja olet.
      Ap.t. 17:28

      Sillä sinä olet minun lapseni.
      Ap.t. 17:28

      Tunsin sinut jo ennen syntymääsi.
      Jer. 1:4-5

      Valitsin sinut, kun suunnittelin luomakuntaa.
      Ef. 1:11-12

      Et ollut vahinko.
      Ps. 139:15-16

      Kaikki sinun päiväsi on kirjoitettu minun kirjaani.
      Ps. 139:15-16

      Päätin tarkkaan, milloin synnyt ja missä asut.
      Ap.t. 17:26

      Sinä olet ihme, suuri ihme.
      Ps. 139:14

      Kudoin sinut kokoon äitisi kohdussa.
      Ps. 139:13

      Saatoin sinut maailmaan syntymäpäivänäsi.
      Ps. 71:6

      Ne, jotka eivät tunne minua,
      ovat antaneet minusta väärän kuvan.
      Joh. 8:41-44

      En ole kaukainen enkä vihainen
      vaan täydellinen rakkaus.
      1. Joh. 4:16

      Ja haluan antaa sinulle ylen määrin rakkauttani
      1. Joh. 3:1

      vain siksi, että olet minun
      lapseni ja minä olen Isäsi.
      1. Joh. 3:1

      Tarjoan sinulle enemmän kuin maallinen
      isäsi koskaan kykenisi.
      Matt. 7:11

      Sillä minä olen täydellinen Isä.
      Matt. 5:48

      Kaikki hyvä, mitä saat, tulee minulta.
      Jaak. 1:17

      Minä olen sinun huolenpitäjäsi ja
      täytän kaikki tarpeesi.
      Matt. 6:31-33

      Suunnitelmani sinun tulevaisuutesi
      varalle on aina ollut täynnä toivoa.
      Jer. 29:11

      http://fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

      • ateisti

        Otetaas kiinni tästä malariasta:
        Siis tämä meidän rakastava, oikeamielinen, pusi pusi jumala murhaa kylmäverisesti 2000 ihmisiä malarialla. Joukossa on suuri joukko ihmisiä jotka ikänsä puolesta eivät voi tietää mistään mitään, kuten jumalasta. Tappotahti on muuten 7 000 000, siis seitsemän miljoonaa viatonta ihmistä per 10 vuotta. Samaan aikaan on tietty porukka, hihhulit, joiden jokaista elämän valintaa - ostanko kevytmaitoa vai rasvatonta - jumala ohjaa joka hetki . Lopuksi jumala palkitsee nämä oikeamieliset iankaikkisella paratiisilla. Minulle on varattu paikka pannuhuoneessa jossa saan ikuisen kidutuksen....

        Hei ihan oikeasti.. ELÄMÄ ON SÄKÄLAJI !
        Luopukaa uskosta ja lähtekää avustustyöntekijäksi afrikkaan malarian torjuntaan.

        Ja vielä tässä tämä namuvideo:

        https://www.youtube.com/watch?v=uvxJlSsFAs8


    • rakkau-della

      Minä rakastan sinua ikuisella rakkaudella.
      Jer. 31:3

      Ajatukseni sinua kohtaan ovat lukemattomat
      kuin hiekanjyväset meren rannalla.
      Ps. 139:17-18

      Minä iloitsen sinusta laulaen.
      Sef. 3:17

      En koskaan lakkaa tekemästä sinulle hyvää.
      Jer. 32:40

      Sillä sinä olet minun aarteeni.
      2. Moos. 19:5

      Haluan koko sydämestäni ja sielustani
      palauttaa asemasi lapsenani.
      Jer. 32:41

      Ja tahdon näyttää sinulle suuria ja ihmeellisiä asioita.
      Jer. 33:3

      Jos etsit minua koko sydämestäsi, löydät minut.
      5. Moos. 4:29

      Iloitse minussa, ja annan sinulle,
      mitä sydämesi toivoo,
      Ps. 37:4

      koska juuri minä olen antanut sinulle ne toiveet.
      Fil. 2:13

      Voin tehdä sinulle enemmän kuin
      osaat edes kuvitella,
      Ef. 3:20

      sillä olen suurin rohkaisijasi.
      2. Tess. 2:16-17

      Olen myös Isä, joka lohduttaa
      sinua kaikissa murheissasi.
      2. Kor. 1:3-4

      Kun sydämesi on särkynyt, olen lähelläsi.
      Ps. 34:18

      Kannan sinua sylissäni niin kuin
      paimen kantaa lammastaan.
      Jes. 40:11

      Kerran tulee päivä,
      jolloin pyyhin silmistäsi kaikki kyyneleet.
      Ilm. 21:3-4

      Ja otan pois kaiken sen tuskan,
      jota olet kärsinyt maan päällä.
      Ilm. 21:3-4

      Olen Isäsi ja rakastan sinua aivan
      kuin poikaani Jeesusta.
      Joh. 17:23

      Jeesuksessa rakkauteni sinuun tulee ilmi.
      Joh. 17:26

      Hän on olemukseni täydellinen kuva.
      Hepr. 1:3

      Hän tuli osoittamaan, että olen puolellasi,
      en sinua vastaan,
      Room. 8:31

      ja kertomaan, etten pidä kirjaa synneistäsi.
      2. Kor. 5:18-19

      Jeesus kuoli, jotta sinä ja
      minä voisimme tehdä sovinnon.
      2. Kor. 5:18-19

      Hänen kuolemansa oli lopullinen osoitus
      rakkaudestani sinua kohtaan.
      1. Joh. 4:10

      Annoin kaiken, mitä rakastin,
      saadakseni sinun rakkautesi.
      Room. 8:31-32

      Jos otat vastaan Jeesuksen,
      otat vastaan minut.
      1. Joh. 2:23

      Eikä mikään enää erota
      sinua minun rakkaudestani.
      Room. 8:38-39

      Tule kotiin, ja järjestän taivaassa
      kaikkien aikojen juhlat.
      Luuk. 15:7

      Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
      Ef. 3:14-15

      Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
      Joh. 1:12-13

      Minä odotan sinua.
      Luuk. 15:11-32

      Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
      Kaikkivaltias Jumala

      • neuskookaiken

        sinua lohduttaa tuollaiset sanat vaikja tästä isästä ei kuulu ikinä mitään. hassua.


    • niin-se-vaan-on

      Jumala rakastaa sinua. Hän on tarkoittanut sinut elämään yhteydessään

      1 - kestävä yhteys - Mart1n - istockphoto

      "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoa Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." (Johanneksen evankeliumi 3:16)

      "Ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Johanneksen evankeliumi 17:3)



      Miksi monilta ihmisiltä puutuu yhteys Jumalaan?



      2. Synti on erottanut ihmisen Jumalasta ja katkaissut yhteyden heidän väliltään. Siksi ihminen on kadottanut Jumalan rakkauden ja elämän tarkoituksen.



      "Kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." (Kirje roomalaisille 3:23)

      "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Kirje roomalaisille 6:23)

      "Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen." (Kirje roomalaisille 8:6-8)

      Synti erottaa kuilun tavoin ihmisen Jumalasta. Ihminen kaipaa kuitenkin tietoisesti tai tietämättään Jumalan rakkautta ja yhteyttä häneen. Jokainen etsii elämälleen tarkoitusta esimerkiksi työstä, ihmissuhteita, rahasta, uskonnoista, aatteista tai moitteettomasta elämästä.

      Synnin ongelmaan on vain yksi ratkaisu...

      3. Jeesus Kristus on Jumalan ainoa ratkaisu ihmisen syntiin.

      http://www.kansanraamattuseura.fi/sinulle/tutustu_uskoon_ja_raamattuun/uskon_perusasiat

    • olemme-syntisiä

      Olen uskossa. Uskon siis Jumalaan, Jeesukseen ja Raamatun ilmoitukseen, mutta mitä tämä usko minulle merkitsee käytännön tasolla jokapäiväisessä elämässäni? Ensinnäkin se antaa elämälleni vankan pohjan. En koe ajelehtivani elämäntilanteesta toiseen sattumanvaraisesti, eikä minun tarvitse pohdiskella, mistä olen tullut ja minne olen elämäni jälkeen menossa. Raamattu tarjoaa minulle vastauksen näihin kaikkiin kysymyksiin: olen Jumalan suunnitelmallisesti ja harkiten luoma ihminen, jonka elämälle Jumalalla on suunnitelma ja joka jatkaa kuoleman jälkeen elämää taivaassa Jumalan luona.

      Jumala on luonut minut ihmiseksi, joka ei ole täydellinen. Vaikka yritän elää Raamatun ohjeiden mukaan, teen virheitä ja loukkaan Jumalaa ja toisia ihmisiä. Olen siis syntinen enkä voi sovittaa omia syntejäni mitenkään. Jumala kuitenkin rakastaa minun kaltaisiani syntisiä ihmisiä niin paljon, että hän on lähettänyt poikansa kuolemaan puolestamme ristillä ja sovittamaan syntimme.

      http://www.uuraistenhelluntaiseurakunta.org/index.php?l=1&path=1,48,0

    • näin-se-on

      Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen.” Nämä ovat Jumalan sanoja Raamatusta. Ymmärrämme rukouksen helposti sarjana pyyntöjä omasta ja toisten puolesta. Siihen meillä on lupa. Jumala on luvannut meitä ihmisiä kuulla. Psalmi 50 jae 15 sanoo, että ”Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua”. Meillä on etuoikeus turvata Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, jolla on meitä kohtaan hyvä tahto.

      http://www.uuraistenhelluntaiseurakunta.org/index.php?l=1&path=1,81,0

    • itse-valitaan

      Kohtaamme elämässämme jatkuvasti erilaisia tilanteita, joissa joudumme tekemään valinnan. Valinnoilla on usein joko hyvät tai huonot seuraukset. Kun seuraukset ovat niin ääripäät, tuntuisi helpolta päätyä valitsemaan se vaihtoehto millä on hyvät seuraukset.

      Valitettavasti käytäntö kuitenkin osoittaa monesti aivan toista ja joudumme kerta toisensa jälkeen pettymään itseemme. "Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." (Room. 7:19).

      Valintojen seurauksien tiedostaminen auttaa joissakin tilanteissa tekemään oikean valinnan, vaikka oma liha sanoisi aivan muuta. Usein käy kuitenkin niin, että tilanne tulee liian nopeasti, eikä ennätä asiaan reagoimaan harkitusti tai yksinkertaisesti ei ole voimia tehdä oikeaa valintaa.
      Toki virheistäkin voi oppia niin sanotusti kantapään kautta, mutta pitemmän päälle se on hyvin kuluttavaa ja kaikkea ei ole tarpeellista opetella pitkän kaavan mukaan.

      Jokainen ihminen tekee elämässään myös huonoja valintoja, siltä emme voi välttyä. Onneksi meidän ei tarvitse heikkouksistamme huolimatta painiskella valintojemme kanssa yksin. Meillä on rukouksia kuuleva ja apunsa antava Jumala.

      Omassa voimassa me olemme heikkoja, mutta Jumala on voimallinen auttamaan ja ohjaamaan oikeisiin valintoihin, kun me sitä Häneltä pyydämme.

      Raamatusta me voimme lukea selkeitä elämänohjeita, joiden avulla on helpompi tehdä oikeita valintoja. Pieniä ja suuria arkipäivän valintoja kohtaamme päivittäin. Se voi olla vaikka vastoinkäymisiin suhtautuminen, kiitänkö vai kiukkuanko.

      Elämässämme merkittävin valinnan paikka on kuitenkin se, valitsemmeko me iankaikkisen elämän vai kadotuksen.

      Sitä valintaa ei voi sinun eikä minun puolesta tehdä kukaan muu kuin me itse. Valinta on henkilökohtainen. Siitä valinnasta me ei voida syyttää ketään toista ihmistä, huonoa lapsuutta, kiirettä tai jotain muuta asiaa.

      Itse olen valinnut iankaikkisen elämän ja haluan kilvoitella sillä tiellä maaliin saakka. Tähän valintaan ei tarvise muuta kuin uskoa sydämestään Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana, tunnustaa Hänelle syntinsä, uskoa että Jeesus kuoli ristillä meidän jokaisen syntien tähden ja nousi kuolleista odottamaan meitä sinne kirkkauteen. Sinne missä ei ole itkua, ei murhetta, ei kompurointia, ei pettymyksiä. Sinne missä on iankaikkinen ilo ja rauha.

      http://www.uuraistenhelluntaiseurakunta.org/index.php?l=1&path=1,96,0

      • ex-hihhuli7

        Voi herranterttu,kuinka ihanaista,että olet löytänyt taivas-lipun...ENTÄS he jotka eivät koe tässä elämässä koskaan mitään muuta kuin kärsimystä?! Sinä olet ratkaissut oman psykologisen huonovointisuutesi uskomalla johonkin sellaiseen,jota ei yksikään ihminen voi käsittää tai perinpohjin tuntea-kuinka muka raamattu voisi olla ainoa Iankaikkisen ja äärettömän Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle? Joku aikoinaan totesikin,että mitä suurempi valhe, sen paremmin se menee läpi- Eräs Aatu,mielenterveyongelmainen kristitty juutalaisten tappaja taisi olla näissä aatoksissa. Yksinkertaiset ovat totisesti autuaita,sillä tieto lisää tuskaa ja vastuuta omasta itsestä. Hienoa,että koet Jeesuksen sovituksen auttavan sinua kestämään vääjäämättömään kuolemaasi saakka,mutta koita laajentaa ajatusmaailmasi käsittämään jotain muutakin kuin helluntai-aivopesua,kiitos!


      • hanhenselkä
        ex-hihhuli7 kirjoitti:

        Voi herranterttu,kuinka ihanaista,että olet löytänyt taivas-lipun...ENTÄS he jotka eivät koe tässä elämässä koskaan mitään muuta kuin kärsimystä?! Sinä olet ratkaissut oman psykologisen huonovointisuutesi uskomalla johonkin sellaiseen,jota ei yksikään ihminen voi käsittää tai perinpohjin tuntea-kuinka muka raamattu voisi olla ainoa Iankaikkisen ja äärettömän Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle? Joku aikoinaan totesikin,että mitä suurempi valhe, sen paremmin se menee läpi- Eräs Aatu,mielenterveyongelmainen kristitty juutalaisten tappaja taisi olla näissä aatoksissa. Yksinkertaiset ovat totisesti autuaita,sillä tieto lisää tuskaa ja vastuuta omasta itsestä. Hienoa,että koet Jeesuksen sovituksen auttavan sinua kestämään vääjäämättömään kuolemaasi saakka,mutta koita laajentaa ajatusmaailmasi käsittämään jotain muutakin kuin helluntai-aivopesua,kiitos!

        kirjoitit asian ytimen ja suoraan. se vain että kirjoituksesi menee monille lukijoille ohi kuin vesipisara hanhen selästä.


    • Tässä_faktaa

      Uutisjutussa ei missään kohdassa sanottu, että perhe olisi kääntynyt hädässään Jumalan puoleen ja rukoillut Jumalalta apua.

    • ReviTästä

      On. Äläkä vaivaa päätäsi turhilla kysymyksillä.

    • Exap

      En ymmärrä, millä logiikalla joku joka ei Raamatun ilmoitusta tunne, sanoo että Raamatun ilmoittaman Jumalan velvollisuuksiin kuuluu pelastaa kaikki ihmiset kaikilta katastrofeilta tai sairauksilta - tai ihmisiltä itseltään, niin ettei mitään pahaa tapahtuisi täällä auringon alla ?
      Meneekö sama henkilö professorien luo kysymään miksi tiede ei ole pelastanut ihmisiä korruptiolta tai Putinilta ?
      Jumala on luvannut ottaa luokseen ihmiset jotka haluavat olla Hänen omiaan, ja sen Hän toteuttaa. Hän antaa meille sieluumme rauhan jo tässäkin sotaisassa ja kamalassa maailmassa, aivan kuten Hän on luvannut.
      Minkä perusteella Luojan pitäisi toimia juuri niin kuin luotu haluaa, eikä toisinpäin ?

      • jokunensana

        "Meneekö sama henkilö professorien luo kysymään miksi tiede ei ole pelastanut ihmisiä korruptiolta tai Putinilta ?"

        vertaus osoittaa sen miksi uskovat on uskovia. vertaus on täysin epärelevantti koska jumala on väitteen mukaan kaikkivoipainen mutta ihminen ei ole. kaikkivoipainen siis kykenisi poistamaan turhat kärsimykset kuten sairaudet ja luonnonmullistukset sekä suojelemaan lapsia. ihminen ei kykene.

        "Minkä perusteella Luojan pitäisi toimia juuri niin kuin luotu haluaa, eikä toisinpäin ?"

        jumala voisi halutessaan päälikkönä vaikka raiskata kaikki ihmiset. mutta me voimme päättää halaummeko me palvoa sellaista jumalaa joka niin tekisi. luonnollisesti järkevät ihmiset eivät palvo väkivaltaisiksi kuvattuja jumalia kuten esim raamatun jumalaa.

        eikä ihminen voi saada rauhaa sieluun sotien ja kärsimyksien keskellä jos hän on empaattinen ihminen. vain itseään ajatteleva toki voi sen uskolla saada. mutta onhan usko mitä itsekkäintä muutenkin, siinä myytäisiin vaikka oma mummo kunhan taivaspaikka heilahtaisi itselle. niihän moraaliarvotkin myydään kun kanssaihmisille hyväksytään epäuskosta hellvetti.


      • Exap
        jokunensana kirjoitti:

        "Meneekö sama henkilö professorien luo kysymään miksi tiede ei ole pelastanut ihmisiä korruptiolta tai Putinilta ?"

        vertaus osoittaa sen miksi uskovat on uskovia. vertaus on täysin epärelevantti koska jumala on väitteen mukaan kaikkivoipainen mutta ihminen ei ole. kaikkivoipainen siis kykenisi poistamaan turhat kärsimykset kuten sairaudet ja luonnonmullistukset sekä suojelemaan lapsia. ihminen ei kykene.

        "Minkä perusteella Luojan pitäisi toimia juuri niin kuin luotu haluaa, eikä toisinpäin ?"

        jumala voisi halutessaan päälikkönä vaikka raiskata kaikki ihmiset. mutta me voimme päättää halaummeko me palvoa sellaista jumalaa joka niin tekisi. luonnollisesti järkevät ihmiset eivät palvo väkivaltaisiksi kuvattuja jumalia kuten esim raamatun jumalaa.

        eikä ihminen voi saada rauhaa sieluun sotien ja kärsimyksien keskellä jos hän on empaattinen ihminen. vain itseään ajatteleva toki voi sen uskolla saada. mutta onhan usko mitä itsekkäintä muutenkin, siinä myytäisiin vaikka oma mummo kunhan taivaspaikka heilahtaisi itselle. niihän moraaliarvotkin myydään kun kanssaihmisille hyväksytään epäuskosta hellvetti.

        " vertaus on täysin epärelevantti koska jumala on väitteen mukaan kaikkivoipainen mutta ihminen ei ole. "
        Jotkut ihmiset korottavat ihmisen Jumalaakin korkeammalle, todetessaan etteivät halua uskoa tai kuulla mitä Jumala sanoo. Tällaisille ihmisille osoitin tuon kysymyksen... jollet usko Jumalaan, älä kysy miksei Jumala - vaan kysy miksei ihminen. Ja jos uskot, niin mikset sitten kuule mitä Hän sanoo ?
        Olet kuitenkin siinä oikeassa, että voimme todellakin valita palvelemmeko Jumalaa vai olemmeko Hänen vihollisiaan.
        Seurauksia valinnoistamme taas emme voi valita.


      • vastaanhanmätäältä
        Exap kirjoitti:

        " vertaus on täysin epärelevantti koska jumala on väitteen mukaan kaikkivoipainen mutta ihminen ei ole. "
        Jotkut ihmiset korottavat ihmisen Jumalaakin korkeammalle, todetessaan etteivät halua uskoa tai kuulla mitä Jumala sanoo. Tällaisille ihmisille osoitin tuon kysymyksen... jollet usko Jumalaan, älä kysy miksei Jumala - vaan kysy miksei ihminen. Ja jos uskot, niin mikset sitten kuule mitä Hän sanoo ?
        Olet kuitenkin siinä oikeassa, että voimme todellakin valita palvelemmeko Jumalaa vai olemmeko Hänen vihollisiaan.
        Seurauksia valinnoistamme taas emme voi valita.

        "Jotkut ihmiset korottavat ihmisen Jumalaakin korkeammalle, todetessaan etteivät halua uskoa tai kuulla mitä Jumala sanoo. Tällaisille ihmisille osoitin tuon kysymyksen... jollet usko Jumalaan, älä kysy miksei Jumala - vaan kysy miksei ihminen. Ja jos uskot, niin mikset sitten kuule mitä Hän sanoo ?"

        se että ateisti kysyy uskovilta miksi jumala-kysymyksiä ei tarkoita että hän uskoisi jumalaan. kysymys on osoitettu herättelemään uskovia itseään pohtimaan näitä kysymyksiä.

        "Olet kuitenkin siinä oikeassa, että voimme todellakin valita palvelemmeko Jumalaa vai olemmeko Hänen vihollisiaan. "

        se ettei joku usko jumalan olemassaoloon ei tarkoita että hän olisi jumalan vihollinen jos jumala olisikin olemassa. ihmettelen sitä että mikäli jumala olisi olemassa, mistä syntyy se halu palvoa jumalaa. yleensä kaikenlainen palvonta on epätervettä. kunnioittaa jumalaa toki voisi jos tämä suvaitsisi olla joskus edes paikalla. raamatun jumalaa ei tosin voisi kunnioittaa vaikka hän olisi paikallakin, niin väkivaltaiseksi raamattu jumalan kuvaa. väkivaltaisuudessa jumala ei poikkea ihmisestä mitenkään.


    • ttttttttttttt

      Myös pahuus on maailmassa, ja elämä täällä siksi hyvinkin epäoikeudenmukaista. Pahuus ei ole Jumalasta, vaan Saatanasta.
      Elämä on täällä kuitenkin lyhyt verrattuna iänkaikkisuuteen sen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe