TYÖTARJOUS / KARENSSI

AUTTAKAAvastauksiakiitos

Hei,

työkkäri oli laittanut 4 työtarjousta postissa joiden olisi pitänyt tulla 21.5. postissa, mutta jostain syystä ne tuli 27 ja 28 päivä. mukana tuli selvityspyyntö kirjeet siitä etten ole hakenut työtarjouksiin.

Työtarjoukset on yhdistelmäajoneuvon kuljettaja töitä.

Harmittaa kun en muistanut mollin sivujen kautta Katsella työkkärin lähetyksiä.. Niin karenssi tulossa. ;( nyt on rahat melko vähissä onko keinoja miten tämän karenssin voisi välttää?

Esimerkiksi, Kerron heille että en oikein usko pystyväni ajamaan liikenteessä (liikennepelko) TAI sitten vaikka jonnekkin harjoitteluun/kurssille ja he peruisivat karenssin?

Olin pois kotoani, sen takia en ollut aktiivinen. PALAAN KATSOMAAN KLO 20.00 VASTAUKSIA

17

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikarenssille

      Laita mol:in kautta (oma asiointi) vaikka seuraavanlainen kirje TÄNÄÄN illalla. :
      ......Olin ystäväni luona muutaman päivän ja sain työvoimatoimiston kirjeet työpaikoista vasta nyt postissa. Soitan huomenna pe 29.5. työvoimavirkailijalle / tulen käymään ja selvitän tätä asiaa......
      Nimi......

      Soita huomenna noihin työpaikkoihin. Kerro, että Sulla on vähän pelkoa ajaa määrätynlaista yhdistelmää. Luulen, ettei työpaikka aukene.....

      En usko, että työkkärissä laittavat Sinua vielä tästä karenssiin, koska menet selvittämään asiaa.

      • poiåpioiöp

        Missä mollin sivuilla löytyy mahdollisuus yhteydenottoon?
        Kun minä klikkasin ota yhteyttä linkkiä, niin se meni sivulle, josta löytyy karttahaulla suomen TE-keskukset. Ja olin kirjautunut pankkitunnuksilla sisään.


      • soittoaodotellessa
        poiåpioiöp kirjoitti:

        Missä mollin sivuilla löytyy mahdollisuus yhteydenottoon?
        Kun minä klikkasin ota yhteyttä linkkiä, niin se meni sivulle, josta löytyy karttahaulla suomen TE-keskukset. Ja olin kirjautunut pankkitunnuksilla sisään.

        Siellä se juuri oli, omilla sivuilla, kun on sisäänkirjaantuneena. Oikean reunan linkeissä alimpana, sopivien työpaikka- ja kurssiehdotusten alla.


      • ei_tekniikka_toimi

        ei pankkitunnuksia voi käyttää mol:ssa. Jostain syystä ilmoittaa, että yhteyttä ei saatu muodostettua.. sama ongelma jo viidettä vuotta, ei viitsi enää edes kokeilla!


    • työtönn

      On se kumma että jotkut saa työtarjouksia, ite en ole saanut ikinä mitään palkkatyö tarjouksia työkkäristä :(

      • konsultointiakin_nähty

        Minä sain työkkäristä konsulttifirman tarjouksen, jossa luki "jo 3000 eurolla voit saada työpaikan itsellesi". Taitas konsultti rikastua vähän liikaa, eikä työttömällä tuollaisia rahoja olekaan. Lisäksi hommaan kuului 5kk palkaton harjoittelu sillä 9e/pv kulukorvauksella, mutta konsulttihan vetäisi tuon jo alunperinkin välistä.. ihmetyttää vain, kuinka oli kehdannut laittaa nimensä paperiin - ja työkkärin toiminta muutenkin.


    • helppoa_hommaa

      Hae saikkua niin saat Kelasta sairaspäivärahaa sen karenssin ajan.

    • anselmi123

      mol ohjeista "Kun olet ottanut yhteyttä työnantajaan, ilmoita siitä heti TE-toimistoon (viimeistään 14 vrk:n kuluessa työtarjouksen päiväyksestä " Miten aloittajalla voinut tulla selvityspyyntö jos aikaa reagoida vielä viikko jäljellä?

    • hohhoijakkaaa

      Nämä on näitä provo-aloituksia, muutenhan tuossa aloituksessa ei ole mitään järkeä!

    • erhluighelgojsödkl
    • työvoimatoimisto_kuriin

      Kosto on matkalla. Nyt odotetaan..

      • 45678

        Tuon joutuu hakeen mahdollisesti yksityiseltä ja se voi maksaa 90 € / tunti kun lääkäri kirjoittaa saikkulaput. Ja sitäpaitsi tähän tarvitsee jo valmiiksi hullun paperit jotka maksaa yksityisellä about 400 €


    • työtön-loisija

      En ole saanut myöskään ikinä työtarjouksia työkkäristä. Pimeitä töitä voi aina tehdä

    • rautainen

      Eiköhän työkkärin tarkoitus ole tehdä työttömän elämästä niin kurjaa, että työtön päättää päivänsä tai etsiin työpaikan vaikka kiven kolosta.

      Minä en tunne ainoatakaan ihmistä, joka olisi saanut työpaikan työkkärin avulla. Lähinnä työpaikat etsitään itse ja sitten mahdollisista tuista tapellaan työkkärin kanssa....

      • tietoisku_ja

        No, täällä on yksi joka aikanaan sai työnsä mol:n sivujen tuloksella. Sitä paitsi: Suomen laista löytyy kohta työnvälitystoiminnasta. Kannattaisi ehkä tutustua siihen ennen kuin uskoo ihan kaikkea! Löytyy mm. kohta päällekkäisyyksien välttämisesta ja sen mukaan kaikkien toimijoiden on kirjattava toimintansa valtiollisen tahon kirjoihin. Siispä olet kirjoilla mol:ssa - tahdoit tai et! :)


    • korvissaSoip

      Kannattaa uhkailla itsemurhalla.
      Työtarjoukset loppuu nopeaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe