Minun sosiaalisten tilanteiden pelko

al-anonyymi

Hei,

olen jo jonkin aikaa seurannut tätä palstaa ja nyt sitten päätin hieman avautua omasta elämästäni.
Elämäni on aika rajoittunutta sosiaalisten tilanteiden pelkojeni takia. Minulla on siihen lääkäriltä saatu diagnoosi ja lääkitys, mutta nuo lääkkeet eivät ole auttaneet minua tippaakaan. Bentsoihinkin tulee vaan toleranssit. Ne voisi melkein heittää romukoppaan.
Psykoterapiaa lääkäri ei minulle kirjoittanut sen vuoksi, että en kuulemma ole vielä valmis tähtäämään työelämään. Psykoterapian edellytyksenä siis on, että kuntoutussuunnitelma on selvä ja tosissaan aikoo "parantua".

Ainoa mistä olen aina saanut lohtua, on alkoholi. Nyt minulla tosin on päällä lääkitys, joka estää juomisen. Yritän siis parhaillaan olla selvänä niin pitkään kuin pystyn. Tavoitteena siis raitistua kokonaan.

Sosiaalinen pelkoni alkoi tulla esiin salakavalasti 14-vuotiaana. Nyt olen 26-vuotias. Pitkään on siis kärsitty.

Päätin listata joitain syitä, miksi pelkään sosiaalisia tilanteita:

- Pelkään, että ihmiset tuijottavat/nauravat/kuiskivat/katsovat oudosti minua
- Pelkään, että minusta näkee päällepäin, että olen määräaikaisesti työkyvytön ja pois työelämästä. En ole voinut olla työelämässä vielä kertaakaan pelkojeni takia. Ajattelen, että minua tultaisiin kuitenkin kiusaamaan siellä erilaisuuteni vuoksi.
- En uskalla puhua kovin äänekkäästi ja tuntemattomille ihmisille, sillä minulla on ärrävika.
- Olen erittäin herkkä ihminen ja uskon, että minua voitaisiin loukata henkisesti. Pelkään enemmän henkistä satuttamista kuin fyysistä.
- Pelkään ristiriitatilanteita, koska minulla on jonkinlaisia tunnelukkoja ja miellyttämisen tarve kaikkia ihmisiä kohtaan.
- Tunnen olevani vajaavainen. Niin älyllisesti kuin ulkonäöllisestikin.
- Minua kaduttaa ja hävettää jälkikäteen kaikki normaalitkin asiat mitä olen ihmisten kanssa puhunut. Niiden ei tarvitse edes olla henkilökohtaisia.
- Ajattelumaailmani on pessimistinen, mutta samalla realistinen (ainakin näin olen olettanut). Mielestäni en vain ole yhtä hyvä kuin muut. Oli se asia sitten mikä tahansa. En ole täydellisyyden tavoittelija, vaan pikemminkin luovuttanut.
- En ole vieläkään hyväksynyt itseäni. Minun on vaikeaa ajatella, että kukaan haluaisi oikeasti olla ystäväni tai pitäisi minusta. Pelkään, että tällainen luuseriasenne kuten itsesääli paistaa minusta ulospäin.
- En pysty olemaan seurassa oma itseni. Minun on muuntauduttava sen mukaan, minkälaisista piirteistä uskon näiden ihmisten pitävän. Tämä on kuluttavaa.
Jne.

Sosiaaliset tilanteet tuntuvat minulle joltain "estradilta", jossa esiinnytään ja jokainen ihminen antaa oman panoksensa peliin. En uskalla antaa omaa panostani eriävien mielipiteiden tai tuomitsemisvaaran vuoksi. Tämän takia jään tuppisuuksi ja hyväksyn asemani heikompana häviäjänä.

Kertokaa ihmeessä muutkin, jos jokin listaamistani asioista kosketti teitäkin! En haluaisi olla ainoa, joka tästä kärsii.

Olen kirjoitellut aiemmin jännittäjät keskustelufoorumille, mutta sekin jäi häpeän vuoksi. En kokenut olevani kovin tervetullut sinne.

Nytkin varmasti saan vittuiluja, mutta otan tällä kertaa sen riskin.

28

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SE.on.kaikkialla

      Hyvän tukihenkilön sinä tarvittet. Se voi olla paljon vanhempikin. Erittäin suggestioalttiina saatoin opastusta saaneena kehittää näkymättömän käden suojaamaan kaikelta pahalta.
      Olen myös hyvin syrjäytynyt mies. Tuntuu erityisen pahalta, että rakas pikkusiskonikin on jättänyt yhteydenpidon joulukorttiasteelle.

      En kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön vaan panteistina uskon kosmiseen johdatukseen, siihen josta maailman kaikki jumalatkin keksitty.

      • al-anonyymi

        Niin, tukihenkilön vaan pitäisi olla minulle mieluiten kaveri. En mielelläni avaudu asioistani kellekään ventovieraalle, joka tekee sitä vain työkseen.
        Olen kuullut kyllä SPR:n ystävätoiminnasta, josta voi hakea itselleen ystävän.


    • 4950

      Toisin sanoen olet luuseri. Darwinismi on puhunut.

      • 4981

        No ei, vitsi vitsi.


    • Sanasiekko

      Ikävä kuulla että jollain on asiat näin huonosti :(
      En voi edes kuvitella millaista se on ylipäätänsä elää, kun jatkuvasti joutuu olemaan varpasilleen.
      Itseä kolahdutti nämä kun sanoit että häpeät ja kadut sanomisias sekä se että pyrit miellyttämään muita ja mukaudut joukkoon.
      Mä en oikeasti tiedä onko se jo jokin mielenterveyden häiriö itsessään vai mistä ihmeestä se tulee..
      Kärsin siis itsekkin juuri kyseisistä ongelmista ja täytyy sanoa että kyllä on väsyttävää puuhaa. mutta kun ei irtikään pääse.
      Mulla tuo näkyy siinä, että esim. jos työkaveri tai kuka vaan toinen ihminen tekee jonkin virheen, vähättelen toisen virhettä ja yritän saada hänet uskomaan että se ei todellakaan haittaa. Yritän siis ettei toinen ihminen tunne sitä samaa, mitä itsestä tuntuu niin pahalta.
      Jos vaihdettais minut tähän kaverin tilalle niin en todellakaan vähättelis tätä virhettä vaan se pikemminki olis maailmanloppu, jota häpeäisin vielä viikkojen, jopa vuosien jälkeenkin..
      Minusta varmaan puhutaan, että olen monen kanssa samalla aaltopituudella, sillä osaan muuntautua sen mukaan, missä joukossa olen. Voin olla ihan kahta ääripäätä, kuitenkaan olematta ollenkaan oma itseni. Sulaudun joukkoon kuin olisin siinä aina ollukki. Se on raastavaa, mutta en voi asialle mitään. Jotenkin sitä tulee aina lähdettyä vetämään sitä roolia, kun pelottaa niin kamalasti että toinen ihmien ei hyväksy ja pidä minusta sellaisena kuin oikeasti olen..
      Sitten tämä puheiden häpeäminen ja katuminen. Miten voi tehdä itselleen niin ison ongelman jostain sanomisista, kun todennäköisesti päivän kuluttua asia on jo painunut keskustelun molemmilla osapuolilla täysin unholaan?!
      Sosiaalisissa tilanteissa mun ajatuksen kulku lakkaa kokonaan ja puhun mitä sylki suuhun tuo. Puhun sekavia, sanat menevät sekaisin ja olen hermostunut. En uskalla sanoa sitä, mitä oikeasti haluaisin. Yritän vain olla mukava.
      Sitten kotona hävettää ja kaduttaa kun ei tullu sanottua mitään fiksua tai saanut aikaiseksi jatkettua juttua, vaikka siihen olis ollu mahdollisuus.

      • al-anonyymi

        Nää mun ajatusvääristymät ovat jo iskostuneet niin hyvin mun päähän, että en voisi kuvitella eläväni ilmankaan. Kaikki asiat yhdessä ovat tehneet musta sos.foobikon; rankka lapsuus/nuoruus, tempperamentti ja luonne.

        Mullakin on tota liiallista kiltteyttä muita ihmisiä kohtaan. Sitten kun oikein pamahdan niin tutut ja turvalliset ihmiset saavat kuulla kyllä kunniansa. Mulla on hirveästi patoutumia, jotka pitäs kai purkaa jollain liikunnalla tai jollain ulos.

        Aivan, itsekin ihmettelen miten voi tehdä niin ison numeron jostain muille puhumisesta, sillä kun ajattelee omalle kohdalle jonkun muun puhumisia, niin hyvin harvoin jään miettimään niitä. Ovat unohtuneet jo iltaan mennessä.

        Mulla on tota samaa, että ajatuksen kulku lakkaa sosiaalisissa tilanteissa. Tämän vuoksi tunnen itseni vajaavaiseksi ja tyhmäksi. Tosin minä en puhu, vaan istun tuppisuuna ja nyökyttelen kaikelle mitä mulle puhutaan. Tämä saa varmaan mut näyttämään typerältä tai siltä että mulla ei ole omia mielipiteitä laisinkaan.

        Itseasiassa mulla ois paljonkin sanottavaa sellaselle ihmiselle, joka mut hyväksyis sellasena kun olen.


    • sosfobhullu

      Täällä kans yksi sosiaalisesta fobiasta kärsivä. Tällä hetkellä harmittaa että olen ollut kokoajan menossa työelämään. Tälläkin hetkellä opiskelen ja olen opiskellut jo ennestään muutaman tutkinnon. Tosin tämä nykyinen tutkin on jatkoa edelliselle.

      Itse olen käynyt psykoterapiassa ja pääsin sinne juuri tuon takia että halusin työelämään, enää en tiedä. Opinnoissa on ollut harjoittelua ja ne ovat ollee ihan hirveitä kokemuksia. Silti olen yrittänyt kun on toitotettu että pelkoja päin pitää mennä jne. Osa harjoitteluista on mennyt pieleen ja olen lopettanut ne. Olen kuitenkin saanut koulujen kanssa asiat sumplittua että todistuksen olen saanut. Toinen osa harjoitteluista on sujunut joten kuten kun olen löytänyt paikan jossa todella mukavia ja ymmärtäväisiä ihmisiä, mutta silti nekin harjoittelut olivat sellaisia että laskin päiviä koska loppuvat.

      Tämä mun tarve mennä töihin ja olla normaali johtunee siitä että en kehtaa olla mitä olen. Mä en ole kehdannut puhua kellekkään oikeasta tilanteestani. Vain osa lähimmäisistä tietää että olen käynyt jossai terapiassa. Syyksi olen sanonut että vähän nuppi reistailee, en muuta. Nyt mua harmittaa että olen antanut tilanteen mennä näin pitkälle. Olen kaikille puhunut että musta tulee jtn ja välillä itsekin uskonut siihen. Näin 8 kouluja käyneenä on sitten kiva todeta niin itselle kun muille ettei musta sittenkään ollut mihinkään. Ja sitä häpeän määrää. Jos tähän pisteeseen päädyn taidan erakoitua.

      Kirjoitit listan omista oireita/ongelmistasi. Minulla on useita samoja.

      Jos seurassa tai lähistöllä kuiskitaan tai nauretaan, ajattelen automaattisesti että minulle. Alan myös miettiä syitä, miksi ne nauravat minulle ja niitähän aina löytyy.

      Henkinen satuttaminen on miljoona kertaa pahempi kuin fyysinen. En pelkää että joku kävis kimppuun, voin ihan hyvin yksin kävellä yöllä ulkona hameess.

      Minäkään en pysty olemaan ristiriita tilanteissa. En ole tapellut kennenkään kanssa varmaan 20 vuoteen. Jos muut alkaa tappelemaan minä poistun, alkaa ahdistaa.

      Joudun miettimään paljon mitä sanon, miten sanon, kenelle sanon. Myöhemmin jos vaikka änkytin, mietin että kuulija pitää mua vähä-älyisenä.

      Jos koulussa epäonnistun kokeessa ajattelen että olen liian tyhmä tjtn.

      Tarkkailen aina hyvin tarkasti seuraani, ja mukaudun sen mukaan. Oma oikea itseni en ole kuin ystävien kanssa. Nämäkin ystävät olen tuntenut lapsuudesta. Silti heillekkään en pysty avautumaan kunnolla vaan pintapuolisesti.

      Häpeän tunne on itselläni varmaan yleisempi kuin mikään muu tunne. Häpeän kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Tämän takia valehtelen ja mukaudun.

      Mua ahdistaa tälläkin hetkellä joka päivä. Olen syönyt liian kauan opmoxia tähän, en tiedä olenko koukussa kun lähes päivittäin pitää ottaa. Tosin annoksen olen saanut pidetty max 30 mg/pv. Tämän lisäksi menee ssri lääkkeitä joista ei ole mitääään hyötyä. Iltaisin vedän ketipinoria jotta nukun edes vähän. Ketipinoriakaan en sais ottaa joka ilta mutta minäpä otan sillä ahdistaa lähes joka ilta. Lisäksi juon varmaan 5 iltana viikossa. Arkisin jos otan n.4 kaljaa illallta ja vkl sitten vähän enemmän 10-12. Tiedän ettei noi päihteet auta mutta kun haluun vaan sen ahdistavan tunteet edes hetkeks pois. Mikään muu ei auta. Kokeiltu on liikuntaa, ruokavalio, kofeiinittomuus jne jne .... Ajattelen myös lähes joka päivä itseni tappamista. Lisäksi mietin miten voisin vammauttaa itseni että menettäisin fyysisen työkykyni. Kuulostaa varmaan aika kipeeltä, mutta sitähän minä olen

      • dgsghgh

        Moi.
        Miksi syöt ssri-lääkitystä, jos siitä ei ole sinulle mitään hyötyä?
        Tuhoavat vain aivosi.


      • al-anonyymi

        Aluksi pitää sanoa, että sä olet rohkea kun olet uskaltanut suuntautua työelämään. Itsehän en ole tehnyt tyyliin mitään sen eteen, että sinne menisin. Mua ahdistaa aivan liikaa ajatus työelämästä.
        Mulla on sama juttu, että lähimmät sukulaiset eivät tiedä mun oikeasta tilanteesta mitään. Mummolle olen sanonut, että olen työtön, mutta tuokaan valhe ei kauaa pysy salassa, sillä jossain vaiheessahan mun on selvitettävä sille että miksen käy töissä. Ja kyllä, mun mummo on aivan sairaalloisen kiinnostunut muiden ihmisten asioista. Kertoo sitten koko suvulle eteenpäin sen mitä sille kertoo.

        Musta on hienoa, että sulta löytyy kuitenkin ystäviä vaikka olet pelokas. Pidä niistä kiinni.
        Itselläni on yksi kaveri, johon ei tule oikein pidettyä yhteyttä. Syitä on lukuisia.

        Sun kannattaa yrittää päästä eroon rauhoittavista, jos suinkaan mahdollista. Tai noh, mikä mä olen puhumaan kun itsekin niitä syön. Joskus jopa viihdekäytössä. Tarkoitan vain sun parastasi.

        Mullakin on usein itsemurha-ajatuksia mielessä. Joskus on yritettykin, mutta mua hävettää jotenkin tuon myöntäminen. Haluaisin nimittäin pysyä elämässä kiinni, mutta ajoittain se tuntuu hankalalta. En haluaisi jättää lähimmäisiäni niin "itsekkäällä" tavalla. Mun vanhemmille se ainakin olisi järkytys. Ne näkee mussa potentiaalia, vaikka olenkin tällainen.

        Olisi kiinnostavaa tietää, että miten mun vanhemmat on selvittäneet esimerkiksi työkavereilleen sen, että heillä on aikuinen tytär, joka ei käy töissä. Minkähän valheen ovat keksineet. Musta nimittäin tuntuu, että ne häpee mua, kuten varmaan tekevätkin.


    • fssffs

      Olet kuin minä, paitsi että osaat sanoittaa tilannettasi paremmin. Aika vittumaista että psykoterapiaan pääsee vaan jos aikoo parantua. Tottakai me haluttais parantua, mutta eikö se ole sen psykoterapeutinkin vastuulla jos se ei auta. Sinuna yrittäisin päästä silti terapiaan vaikka valehtelemalla. Lääkäreihin itse en enää luota, heidän arviointikykynsä pettää liian useasti.

      • al-anonyymi

        Niin. Tämmöinen toimintaterapia muoto missä käyn, ei oikein sovi minulle. Pakottavat väkisin ahdistaviin tilanteisiin, joka ahdistaa jälkikäteen entistä enemmän. En saa siis kaipaamiani hyviä kokemuksia.


    • NeuvoSulle

      Kokeilepa huvikses välillä muille vittuilua. Olen hyvin pitkälle samanlainen kuin sä, ja taitaa olla näin että tuota kurimusta ei aukaise mikään muu kuin ilkeänä oleminen muille. Koska pakko itseään on puolustaa. Ja sä olet nyt itsesi kanssa liian ahtaalla.

      • al-anonyymi

        En halua olla ilkeä muille, sillä pelkään sitä paskamyrskyä minkä päälleni siitä saan. Olen herkkä arvostelulle ja kritiikille.
        Muutenkaan ei tuollainen mielestäni ratkaise mitään. Elämän katsomukseni on yrittää tehdä muille niinkuin toivoisi itselleen tehtävän.


      • al-anonyymi

        Ihan hyvä ja rentouttava video, mutta ei auttanut minua. :/


    • PelkuriMies

      Olen ihan kuin aloittaja ja vieläpä saman ikäinenkin.

      • al-anonyymi

        Kiva kuulla, etten ole yksin ongelmieni kanssa.
        Tällainen on kamalan uuvuttavaa ja en oikein jaksakaan tehdä nykyisin mitään muuta kuin maata sängyssä pakollisten asioimisieni jälkeen.


    • PelkuriMies

      Itse en enää edes usko että tulen koskaan pääsemään näistä ongelmista eroon vaan tulen aina olemaan oman mieleni vanki niin kurjalta kuin se tuntuukin. Lääkärit ja terapeutit kyllä jaksaa aina uskotella vuodesta toiseen että tällaisesta ongelmasta on mahdollista päästä eroon tai ainakin päästä niskan päälle mutta vaikea uskoa kun tätä on jatkunut jo sen kymmenisen vuotta ja tuntuu että pahemmaksi on vaan mennyt.

      Nytkin pitäis taas syksyllä mennä sellaiseen pelkoryhmään missä on muita samassa tilanteessa olevia ja siellä sitten kuulemma harjoiteltaisiin käytännössä niitä sosiaalisia tilanteita mutta kun pelottaa ja ahdistaa niin perkeleesti sinnekkin meneminen että tekis mieli kuolla. Vaikea uskoa että tähän on mitään parannuskeinoa kun tuntuu että altistaminenkin vie tilannetta vain pahempaan suuntaan. Koko elämä menee hukkaan kun ei pysty elämään ja nauttimaan asioista kuten normaalit ihmiset. :(

      • al-anonyymi

        Joo, musta tuntuu aivan samalta kuin susta.
        Tiedä sitten toimiiko toi siedätys, mutta omalla kohdallani on ainakin näin, että mitä enemmän tapaan ihmisiä, sitä enemmän alan jännittämään (tutustuminen -> tutuksi tuleminen -> paineet).

        Toivon sulle kovasti tsemppiä tonne ryhmään menemiseen. Itselläkin alkaa eräs ryhmä, joka ei kyllä liity sosiaalisten tilanteiden pelkoon, mutta jännittää se silti. Olen silti menossa. Mun vaikeudet sosiaalisissa kanssakäymisissä on mun pään sisällä, joista pitäisi päästä eroon. En tiedä auttaisiko jokin käyttäytymisterapia tähän, jossa opetellaan ulos opituista käyttäytymismalleista (?)

        Valoa syksyysi.


      • PelkuriMies
        al-anonyymi kirjoitti:

        Joo, musta tuntuu aivan samalta kuin susta.
        Tiedä sitten toimiiko toi siedätys, mutta omalla kohdallani on ainakin näin, että mitä enemmän tapaan ihmisiä, sitä enemmän alan jännittämään (tutustuminen -> tutuksi tuleminen -> paineet).

        Toivon sulle kovasti tsemppiä tonne ryhmään menemiseen. Itselläkin alkaa eräs ryhmä, joka ei kyllä liity sosiaalisten tilanteiden pelkoon, mutta jännittää se silti. Olen silti menossa. Mun vaikeudet sosiaalisissa kanssakäymisissä on mun pään sisällä, joista pitäisi päästä eroon. En tiedä auttaisiko jokin käyttäytymisterapia tähän, jossa opetellaan ulos opituista käyttäytymismalleista (?)

        Valoa syksyysi.

        Samoin tsemppiä sulle syksyyn ja myös alkavaan talveen, täytyy vaan koittaa jotenkin jaksaa vaikka vaikeaa on.


    • Samaapaskaakaikkivaan

      Samassa veneessä olen aloittajan kanssa :(

      • al-anonyymi

        Otan osaa. :(
        Mitkä ovat voimavarojasi sen kaiken paskan keskellä?


    • PelkuriMies

      Eniten harmittaa se kun ei ole vakituista naisystävää, kaiken muun paskan kyllä kestän vielä jotenkuten mutta sitä en että 99% todennäköisyydellä en koskaan saa tyttöystävää. Ainut vaihtoehto olis ehkä löytää samoista ongelmista kärsivä nainen rinnalleen mutta sekin tuntuu hyvin hyvin hyvin epätodennäköiseltä.

      • al-anonyymi

        Niin, otan osaa tilanteeseesi, vaikka en koskaan voi näin naisena tietää miltä sinusta tuntuu.
        Mulla on aina ollut helppoa löytää seuraa, mutta kyse on siitä uskallanko. Ei sillä, että olisin jotenkin erityisen hyvännäköinen ja mielenkiintoinen. Ei, vaan koska olen nainen.
        Olen sitä mieltä, että minkälainen nainen tahansa löytää kyllä seuraa kun osaa etsiä. Miehillä asia on toisin.

        Mä kärsin samoista ongelmista kuin sinä, mutta en tiedä uskaltaisinko tutustua suhun.


    • OpettelenElämään

      Käykää sivustolla healingeagle.net lukemassa Pois tuskasta osio. Se auttoi ainakin minua ymmärtämään omia ongelmiani paremmin. Ja jos luette sen, nii lukekaa avoimin mielin.
      Olen itse ajatellut paljon itsemurhaa, kuolemaa ja yleensäkin kaikkea elämään liittyvää. Koko yläaste aikani olin sellainen "neutraali" tyyppi eli kellään ei ollut mikään minua vastaan, mutta kukaan ei oikeastaan tuntenut minua, vaikka koulumme oli todella pieni. Yläasteella ollessani en kuulunut siihen "ryhmään", jonka luokkamme muodosti. Vetäydyin siitä tarkoituksella, sillä tunsin oloni ahdistuneeksi ollessani heidän seurassa.
      Itse en ole tottunut siihen, että tuntemattomat ihmiset puhuvat minulle ja hämmennyn siitä ja en tiedä mitä vastaisin. Monesti myös alan änkyttää ja mietin sitten myöhemmin, että mitä nyt taas tuli sanottua. Aina ollessani ihmisten seurassa tuntuu siltä kuin esittäisin jotain ja yrittäisin vaan sopeutua joukkoon. Vaikka haluaisin todella olla oma itseni, mutta en oikeastaan tiedä edes itse millainen olen pohjimmiltani. Sillä Olen nyt 17-vuotias ja en ole viimeiseen viiteen vuoteen viettänyt aikaa omaikäisten kanssa muuta kuin koulussa.
      Minulla todettiin muutama vuosi sitten narkolepsia-katapleksia, joka on ollut yksi syy siihen miksi minun on vaikeaa olla ihmisten seurassa. Itse kuitenkin ajattelen, ettei kukaan saa nähdä heikkouksiani ja en anna muiden ihmisten kävellä ylitseni. Tuon narkolepsian vuoksi syön concertaa ja anafranilia.
      Ja voimia teille kaikille ja toivon, että saisitte apua ja onnen elämää, jota kyllä itsekin vielä etsin.

      Teksti on hieman sekavaa, valitettavasti.

    • al-anonyymi

      Hei
      Kävin tuolla Healingeagle sivustolla ja se vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Täytynee ajan kanssa tutustua paremmin.

      Kiinnostaisi tietää kun kerroit, ettet ole oman ikäistesi kanssa, että minkä ikäisten tyyppien kanssa sitten liikut? Olet kovin nuori, mutta vaikutat kypsältä ikäiseksesi. Ja kypsyydellä tarkoitan sitä, että ymmärtää asioita hieman toiselta kantilta kuin tavallisesti 17-vuotiaat.

      Otan osaa. Tuo sairaus on varmasti uuvuttava ja aiheuttaa monenlaisia ahdistustiloja.

      Mulla on perusterveys ihan hyvä (kunto tosin paska), mutta pääkopassa reistaa. En kutsuisi kuitenkaan itseäni hulluksi, sillä en tekisi kellekään mitään pahaa enkä muutenkaan ole vaaraksi.

    • OpettelenElämään

      Olen oikeastaan viettänyt kaikki lomani ja suurimman osan vapaa-ajastani vanhempien sisarusteni, heidän puolisoiden ja lastensa kanssa. Yleensä koulupäivän jälkeen olen joko yksin tai kahdestaan kaksi vuotta vanhemman sisareni kanssa. Tällä tavalla on jatkunut jo muutaman vuoden. Elikkä olen siis 13 lapsisen perheen kuopus.

      Toisaalta itse koen tuon oman "kypsyyteni" ongelmallisena, sillä oma nuoruuteni on jäänyt ja jää elettyä sen takia.
      Ja olen muutes nuori nainen, jos niin nyt voi sanoa.

    • kilpparioliongelmaeienää

      Tutkituta kilpirauhas arvosi!! Ruosissa tehdään näin ja yli puolet mt-ongelmista johtunut kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka yleensä aiheuttaa masennusta, voimattomuutta , ahdistusta yms... Sitten määrätään ja kokeillaan monia eri ssri- , snri-lääkkeitä ym myrkkyä jotka kumminkaan auta ja niillä saa jo pysyviä vaurioita päähän.. Jopa todettu paljon libidon katoamista kokonaan varsinkin ssri-lääkkeilllä...

      huoh....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe