Puhutaan viinistä, happamattomasta, alkoholittomas

happamatonviini

http://www.hs.fi/ruoka/a1432779920833?ref=hs-art-ruoka-5

Alkoholittomien viinien myynti kasvaa vauhdilla – Alko laajensi valikoimaansa Ruoka 28.5.2015 14:47
Eeva-Liisa Pere Helsingin Sanomat
Huimasti noussut alkoholittomien viinien kysyntä on yllättänyt Alkon. Niinpä yritys on kuluttajien toiveisiin vastatakseen lisännyt valikoimaansa joukon uusia laatuja. Myyntiin on juuri tullut yhdeksän uutta kuohuviiniä, viisi puna- ja viisi valkoviiniä.

"Vuodenvaihteen jälkeen alkoholittomien viinien myynti on kasvanut yli neljäkymmentä prosenttia. Enemmän kuin kolmen viime vuoden aikana yhteensä, ja kasvu näyttää jatkuvan", kertoo tuoteviestintäpäällikkö Taina Vilkuna.

Vilkunan mukaan alkoholittomia viinejä eivät nykyisin osta pelkästään absolutistit. Alkoholittomuus on suosittu trendi. Yhä useampi haluaa nauttia ruuan kanssa viiniä – muttei alkoholia. Myös kevään juhlissa on tyylikkäämpää tarjota autoilijoille alkoholitonta viiniä kuin makeaa virvoitusjuomaa.
linkistä loput.

Siis suunta on hyvä ja hienoa. Ihmiset valistuu ja osaavat nauttia oikein viininsäkin.

Mutta, sitten seurakuntiin ja ehtoolliseen.

Ehtoollisella jaetaan alkoholitonta ja sitten käynyttä viiniä, eli alkoholista.

Perinnäisoppiin on iskostunut käsitys, että ehtoollisviini pitää olla käynyttä.
Siis, miksi? Onko kukaan edes pysähtynyt tämän eteen?

Jos ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistojuhta, jossa tämä uhri- on puhdas ja viaton, sekä hänen verensä lunastaa vertauskuvallisesti vietettynä, niin miksi viini on sitten hapan?

Hapanhan piti poistaa jo Egyptissä ennen pääsiäisateriaa.
Tässä pakanamaailma on Herran pöydässä mennyt takapakkia.

Kuvastetaan, ikäänkuin ehtoollispöydässä happamen viinin vrt. veren kautta, että Jeesus olisi ollut syntinen. Tämä veri, vertauskuvassa kantaa hapatetta.

Olisiko viisasta ottaa käyttöön kaikille alkoholiton viini aina ja viestiä sillä, että uhrikaritsa oli virheetön uhrikaritsa???

Itse aina otan sen alkoholittoman, sillä olen Herran kuoleman muistojuhlassa, minun tähteni ja tämä happamaton - vertauskuvassa on merkitys, - synnitön. Se kelpaa koska kuvana se on oikea.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PasiToivonen

      >>Itse aina otan sen alkoholittoman, sillä olen Herran kuoleman muistojuhlassa, minun tähteni ja tämä happamaton - vertauskuvassa on merkitys, - synnitön. Se kelpaa koska kuvana se on oikea.>>

      Minäkin nautin alkoholitonta feikkiviiniä helluntaiseurakunnan ehtoolliskokouksessa. Sitten menen kotiin, laitan verhot kiinni ja juon aitoa viiniä vähintään puoli pulloa.

      • Olen Espanjassa saanut kaupasta täysin ehtoollisviinin makuista ja oloista punaviiniä. Prosentteja oli 14 tai 14.5. Raamatussakin juotiin viiniä välillä rankastikin ja Jumala toi juhliin viinit. Niin Jeesuskin taikoi lisää viiniä häihin.

        Ei kannata turhaa murehtia, mutta jos omatunto soimaa, niin voi viinin jättää kokonaan pois. Tai vain ehtoollisella.


      • atskulle
        torre12 kirjoitti:

        Olen Espanjassa saanut kaupasta täysin ehtoollisviinin makuista ja oloista punaviiniä. Prosentteja oli 14 tai 14.5. Raamatussakin juotiin viiniä välillä rankastikin ja Jumala toi juhliin viinit. Niin Jeesuskin taikoi lisää viiniä häihin.

        Ei kannata turhaa murehtia, mutta jos omatunto soimaa, niin voi viinin jättää kokonaan pois. Tai vain ehtoollisella.

        Missä on määritelty mille tehtoollisviinin tulee maistua?


      • PasiToivoselle

        Isokirja puhuu ehtoollisen nauttimisesta.
        Sinä luet raamatunmukaan tuomioksesi PasiToivonen HerranKuolemanMuistojuhlan. Poljet Pyhän.

        Heb 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        Heb 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        Heb 10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        1Ko 11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        1Ko 11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        1Ko 11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        1Ko 11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        1Ko 11:27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        1Ko 11:28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        1Ko 11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.


      • atskulle kirjoitti:

        Missä on määritelty mille tehtoollisviinin tulee maistua?

        Ei missään. Mutta samalta ne ovat maistuneet kuten eräs Espanjan kaupasta.


    • Raamattu

      Uuden testamentin kreikkalaisessa alkutekstissä käytetty sana viini ei suinkaan aina tarkoita käynyttä alkoholipitoista juomaa. kreikkalaisessa Vanhan testamentin käännöksessä Septuagintassa sama sana tarkoittaa useissa kohdissa niinikään käymätöntä viiniä.

      • rypälejuoma

        Niin puhutaan viinipuun annista.


      • Tarkkaväännös

        Puhutaan myös näin. Mark.14. 25. Bibilia. Totisesti sanon minä teille: en minä suinkaan silleen juo viinapuun hedelmästä....


    • puurotjavellit

      Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin aloittajalta !

      Hapate piti poistaa leivästä !

      Siis Leipä on kuva Sanasta, eli Kristuksesta !

      Leivässä eli Sanassa eli Kristuksessa eli Seurakunnassa, siis Kristuksen Seurakunta ruumissa ei tulisi olla hapatetta eli se kuvastaa vääriä oppeja !

      Matt. 16:11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."

      Matt. 16:12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

      Kun uskova ei ymmärrä näitä "kuvia", niin sitten omalla järjellä aletaan järkeillä sitä ja tätä !

      Ihan tiedoksi vielä noin yleisesti !

      Leivän hapate on siis hiiva, jota käytetään toki viininkin tekemiseen, mutta hyvässä valmiissa viinissä ei enää ole hiivaa vaan se on siitä poistunut, eri menetelmin !

      Joten valmis viini ei sisällä hapatetta enää, joten senkin puolesta taas pieleen !

      Hengellisesti viini kuvaa Henkeä, ja Leipä Sanaa tai Kristuksen ruumista, Henki ei voi olla hapattunut, mutta voi olla toki väärää viiniä, siis väärä henki !

      Siis se "kuva" kun Jeesus muutti veden viinkisi, kertoo sen kuinka luonnollisesta ihmisestä, tulee Hengellinen !

      Siis luonnollinen ihminen syntyy vedestä, ja on vettä, mutta kun ihminen uudestisyntyy Hengestä, on henki !

      Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

      Mutta aloitukseen siis korjauksena hapatus ja sen poistaminen siis koskee leipää, ei viiniä !

      Tästä aiheesta ja siihen liittyen, olisi paljonkin vanhanliiton "kuvia", jotka siis kertovat uuden liiton aikaisista Hengellisistä Totuuksista, mutta ei tässä nyt sen enempää !

    • PasiToivonen

      >>Sinä luet raamatunmukaan tuomioksesi PasiToivonen HerranKuolemanMuistojuhlan. Poljet Pyhän. >>

      Nyt tiedämme mikä on anteeksiantamaton synti: Alkoholi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe