Miksi ihmiset paheksuvat kristillisiä kouluja?

abcdefghijkcdh

Vuonna 2011 tällä sivustolla puhuttiin kristillisistä kouluista ja niitä pilkattiin. Miksi?

Miksi niitä paheksutaan?

Itsekin olen sellaisessa juuri nyt ja ne yhdet idiootit siellä hallituksessa EIVÄT PIDÄ yksityikouluista. Miksi kaikkien pitäisi olla jossain tavallisessa kaupungin koulussa?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huvittavaatoki

      Noh.. pelkästään se että 2000-luvulla elää vielä taikauskossa niin eikö tuon pitäisi riittää kenelle tahansa pilkan aiheeksi? Oli nyt sitten kyse kouluista tai mistä tahansa.

      • hyvääpäivää9

        Sinä et seuraa aikaasi etkä hoksaa siis mitä on tapahtumassa.......jos et näe mihin tämä maailma on menossa olet Jeesuksen sanojen mukainen sokea sokeain taluttaja ja molemmat putoavat kuoppaa sinä ja ne jotka sinua kuuntelevat ja uskovat! Nyt on seväsi Jeesuksen toisen tulemisen aika....1. kerran hän tuli Betlehemiin vaatimattomiin oloihin...nyt hän tulee noutamaan seurakuntasa pois kaaoksen alkaessa maapallolla.....sitä kestää seitsemän vuotta....uskovat ovat taivaassa koska Karitsanhäät ovat tulleet......sitten tulemme taas tänne takaisin Jeesuksen kanssa hallitsemaan sen tuhannen vuotta jonka jälkeen luodaan uusi taivas ja uusia maa jossa vanhurskaus asuu! Raamattu sanoo katso Hän tulee takaisin tuhannen tuhansine pyhinen....


      • Jeesusjamooses
        hyvääpäivää9 kirjoitti:

        Sinä et seuraa aikaasi etkä hoksaa siis mitä on tapahtumassa.......jos et näe mihin tämä maailma on menossa olet Jeesuksen sanojen mukainen sokea sokeain taluttaja ja molemmat putoavat kuoppaa sinä ja ne jotka sinua kuuntelevat ja uskovat! Nyt on seväsi Jeesuksen toisen tulemisen aika....1. kerran hän tuli Betlehemiin vaatimattomiin oloihin...nyt hän tulee noutamaan seurakuntasa pois kaaoksen alkaessa maapallolla.....sitä kestää seitsemän vuotta....uskovat ovat taivaassa koska Karitsanhäät ovat tulleet......sitten tulemme taas tänne takaisin Jeesuksen kanssa hallitsemaan sen tuhannen vuotta jonka jälkeen luodaan uusi taivas ja uusia maa jossa vanhurskaus asuu! Raamattu sanoo katso Hän tulee takaisin tuhannen tuhansine pyhinen....

        Karitsanhäät ja taikaukot taivaassa. Juu :) Kumpikohan tässä ei oikein seuraa aikaansa :D Noh, kuten sanoin, uskovaiset yleensä ovat parantumattomia eivätkä ymmärrä höpinöidensä naurettavuutta. Juhli häitäsi karitsasi kanssa vaan kun et ilmeisesti muuta osaa. Onnea sulle..


      • hyvääpäivää9
        Jeesusjamooses kirjoitti:

        Karitsanhäät ja taikaukot taivaassa. Juu :) Kumpikohan tässä ei oikein seuraa aikaansa :D Noh, kuten sanoin, uskovaiset yleensä ovat parantumattomia eivätkä ymmärrä höpinöidensä naurettavuutta. Juhli häitäsi karitsasi kanssa vaan kun et ilmeisesti muuta osaa. Onnea sulle..

        Mistä tiedät että en muuta osaa. Osaan minä aika paljonkin kuten jokainen tavallinen ihminen osaa. Osaan painaa hissinnappia, osaa keittää kananmuna aamiaiseksi, osaan ajaa autoa. Pitääkö vielä muutakin osata?Osaan lukea ja jopa ymmärrän lukemani. Tänää aijon opiskella hebreaa....osaan kohat sitäkin hiukan.
        Katso Jumalan karitsa joka poisottaa maailman synnin......kuka on siis se Karitsa jonka häissa seurakunta pian on?


    • alkup.kirjoittaja

      Mitä vitsiä te selitätte?

      • Taikaleikkejätaivaasta

        Vitsiä nimeltä taikausko. Minä tahallisesti ja tuo toinen kaveri tahattomasti.


      • hyvääyötä9

        No kun minä olen uskovainen ja se on eräälle suuri ongelma. Hän väittää, että minä en osaa muuta kuin juhlia sitten taivaassa kun Karitsan häät ovat tulleet. Hän ei ilmeisestikään tiedä mistä raamattu puhuu kun sinä kehotetaan menemään teille ja aitovierille ja kutsumaan ihmisiä tulemaan juhlimaan! Kutsuin häntäkin, mutta ei halunnut tulla vaan viisasteli koko jutulle! Tule sinä juhliin, kyyti on ilmainen vaikka toisaalta se maksaa sinulle koko elämäsi. Jeesuksen sanoin sanottuna..... joka kadottaa elämänsä minun tähteni hän löytää sen ja joka tallettaa elämänsä hän kadottaa sen.


    • uskovainenmieshenkilö

      Kristinuskon ja Jeesuksen mainitseminen saa näemmä aikaan ankaran raivokohtauksen ateisteilla! No, Kristus voittaa joka tapauksessa :)

    • sidss

      Ja miten tämä liittyy Kuopioon? Onko Kuopiossa kristillinen koulu?

      • alkup.kirjoittaja

        Kyllä, Kuopiossa on kristillinen koulu ja olen sen "asiakas".
        Itsen uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Uskovainenmies on oikeassa, ateistit suuttuvat, kun vain vähän uskonnoista mainitseekin.


      • alkup.kirjoittaja

        PS.
        Miksi kaiken pitää liittyä vaikkapa Helsinkiin???

        Helsinki on ärsyttävä paikka ja siellä asuvat ihmiset suuttuvat siitäkin, jos puhuu jostain muusta kaupungista, kuin siitä Helsingistä!!!

        Ja minäkö elän taikauskosta?
        En varmasti!!! Oma velikin on tuollainen: "Tuossa kohti Raamattua on epäkohta!"

        Miksi aina pitää valittaa?!


        Huom. Älä sitten tule asiaa lukemaan, kun et muuta keksi kuin pilkattavaa!!!!

        Inhottavaa, kun Kristillisiä Kouluja aina pilkataan. "Siellä on vaan ne erityislapset, mitkä tarvitsee ylimääräistä >hoivaa>."

        Minun koulussa ei ole sentään mitään erityisluokkia, toisin kuin niissä surkeissa kaupungin omissa kouluissa! Siellä selvitään tavallisilla opettajilla, erilaisten oppilaiden kanssa. Eipä niissä teidän "hienoissa ja useissa" kaupungin kouluissa opettajat selviä erilaisten oppilaiden kanssa!


    • antaaitsepäättää

      Oma sukulaiseni kävi pari vuotta kristillistä koulua alakoulussa pkseudulla. Hän vaihtoi sinne, kun oli joutunut vuosia koulukiusatuksi lähikoulussaan . Yläkouluun kristillisenä hän ei enää halunnut jäädä, vaan meni tavalliseen kouluun eikä siellä ollutkaan mitään ongelmia kuten ei lukiossakaan. Heti kun hän täytti 18-vuotta , erosi hän kirkosta. Yliannostusta oli tullut niin paljon, että ei enään koskaan aio liittyä takaisin.

      • alkup.kirjoittaja

        Ja sama juttu sinulle, hyvä kirjoittaja.

        Oma veljeni uskoi ehken ennen Jumalaan ja Jeesukseen. Sitten hän meni yläasteelle ja ei usko mihinkään.


      • antaaitsepäättää
        alkup.kirjoittaja kirjoitti:

        Ja sama juttu sinulle, hyvä kirjoittaja.

        Oma veljeni uskoi ehken ennen Jumalaan ja Jeesukseen. Sitten hän meni yläasteelle ja ei usko mihinkään.

        Tässä tapauksessa on kyllä niin, että sukulaiseni sai yliannoksen kristillisyyttä siellä kristillisessä koulussa eikä nyt enää siedä lainkaan siihen liittyviä juttuja. Kodissakin oltiin vähän keskivertotapauskovaisia enemmän, mutta ei mitenkään liikaa. Siksi hakivat ratkaisuksi kiusaamisongelmaan siirtymistä kristilliseen kouluun. Itse hän on kertonut kyllästyneensä kristillisen koulun uskon jauhantaan. Yläasteiän kapinointia tämä ei ole. Se jäi häneltä vähäiseksi, kun sairastui vakavasti ja selvisi vasta, kun onneksi viikon tehohoitojakson aikana lastensairaalassa löysivät oikean diagnoosin ja lääkityksen Nyt sairaus on hyvässä tilassa ja hän työskentelee opiskelunsa tehneenä. Miksi puutuin tähän ketjuun on se, että mielestäni perheen ei tulisi liiaksi painostaa lapsiaan vaikka sinne uskovaiseen suuntaankaan, vaan jokaisen tulee itse saada päättää näistäkin asioista.


    • alkup.kirjoittaja

      Hauklukaa nyt vielä minunkin kouluani nyt saman tien...

    • alkup.kirjoittaja

      Ja minä tiedän, mihin tämä maailma on menossa. Täällä tapetaan ihmisiä, heitä teurastetaan. Ihmiset valehtelevat, huijaavat, suuttuvat pienistä ja ovat erittäin kiittämättömiä.
      Maailma on tulossa (Osa jo tullut) hulluksi.

      Ateistit pilkkaavat minun Vapahtajaani. Usko Jumalaan, ei ole taikauskoa. Se ei ole vitsiä, se on totta.

      Jeesus on opettanut rakastamaan kaikkia. Minä yritän täällä parhaani.

      Anteeksi tuo aikaisempi raivokohtaus. Olin väsynyt ja en keksinyt mitään nätimmin sanottavaa. Minä suuriin pääpiirtein sen takia, kun haukutte uskontoani vitsiksi.

      Uskokaa vaikka banaaneihin, ateistit!

      Terv. Kuopiolainen uskovainen

      • uskovainenmieshenkilö

        Hyvä kirjoitus! Toivon sinulle kaikkea hyvää ja voimia myös ateistisen propagandan vastustamiseen. Sinunlaisia nuoria ja vanhempiakin tarvitaan! Siunaan sinua Kolmiyhteisen Jumalan nimeen! Aamen.


      • zaatananpalvoja

        Tässä ei kyllä kukaan ole uskontoasi haukkunut taitaa vaan uskovaista ottaa päähän kun nämä teidän ateistit ei kuuntele miten hieno sanoma teidän uskonnossa on.


    • Pikkujonne

      Moi mä oon 8v.

    • Eimikäänateisti

      Täällä taas uskovaiset hakee huomiota... Mutta mitä kristillisiin kouluihin tulee niin en ikinä veisi lastani sellaiseen paikkaan missä yritetään aivopestä jollain 2000 vuotta vanhalla tarinalla, itse sellaista nuoruudessani kokenut. Kaikki kirkot ja kristilliset koulut yms uskonpaikat vaan omarahoitteisiksi niin loppuu se lorun sepittäminen ja saattaisi maailmassa tapahtua muutakin kuin sotimista.

      Lopuksi: Uskovaisen kanssa väittelu on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa; ensin pulu kaataa pelinappulat pöydälle sitten paskoo siihen ja lentää omiensa luokse kerskumaan voitosta ;)

      • Mitkävielälaitetaan

        Fundamentalismi on saanut maailmassa enemmän pahaa aikaan kuin ...ateismi? ...kommunismi? ...kansallissosialismi?


      • allahuakbaar

        Uskonto kuin uskonto samaan sontaan ne uskoo ja sen puolesta valmiita kuolemaan...


    • Uskonnon_opetusta

      Monet ajattelevat, että on kyseenalaista opettaa alaikäiselle uskontoa kovinkaan intensiivisesti. Se on lapsen kehitykselle haitallista. Eiköhän sitä uskontoa ehdi ajatella aikuisempanakin.
      Esimerkiksi USA:ssa ei saa opettaa julkisissa kouluissa uskontoa.

      • Vitsallakopitäisihutkia

        Ja se on huomattu kun kultapojut käy kirkoissa ammuskelemassa. Kaikista maailman uskonnoista länsimainen kristinusko on kyllä suvaitsevaisin ja antaa hyvän eettisen pohjan ihmisen käytökselle. En suosittele kenellekään ateismin kaltaisten oppien opettamista, koska kyseessähän ei ole oppi vaan yritys kumota etiikka ja moraali kokonaan.


      • uskomattomiajessejä

        Voi sitä etiikkaa opettaa ilman uskontoa. Eiköhän nekin massamurhaajat siellä ole ihan hyvän uskonto pohjan saaneita. En ole itsekkään ketään tappanut vaikka en ole uskonnolla syövytetty. Kyllä se perheestä on kiinni millanen lapsi kasvaa jeesusta tai ei.


      • Vitsallakopitäisihutkia2

        Puhun ihan siitä vaan, että ilman uskontoja ei olisi moraalisäännöstöä tai eettisiä säännöstöjä joita voitaisiin opettaa suuremmille joukoille. Minkä pohjalta edellisen kommentin kirjoittaja toteuttaa moraaliaan täällä Pohjantähden alla - uskontoa ei ole tuputettu mutta on kuitenkin opetettu että ei saa varastaa, tappaa... sieltähän nämä säädökset tulevat kuitenkin sinunkin kulttuuriisi ja käyttöösi, uskonnosta. Täällä se sattuu olemaan kristinusko, ja jos sattuisit asumaan edistyksellisten vanhempiesi kanssa vaikkapa Lähi-Idässä, sinä noudattaisit etiikassasi varmaankin muslimien eettistä koodistoa. Kyllähän se niin vain on että eettinen koodisto on uskontojen läpileikkaus koko maailmassa. Ilman uskontoahan sinä voit hyvinkin sitten olla esimerkiksi sitä mieltä että toisen voi vaikkapa surmata koska se ei ole väärin jos se palvelee sinun tarkoitusperiäsi tai kyseessä on vaikkapa kosto? Näinkö sitten ajattelet? Tai että jonkun kansanryhmän voi hävittää maapallolta, koska vahvemman oikeudella niin voi tehdä?


      • uskomattomiajessejä

        Pitääkö sitä jumalaa ja jesseä työntää poliitiikaan, moraaliin, etiikkaan, lakeihin. Kyllä nykypäivän ihminen on sen verran fiksu ja filmaattinen että osaa seurata lakia ilman jeesusta ja sun muita hihhulikirjoja. Ihan sama mistä se on peräisin koska sen ei pitäisi vaikuttaa nykypäivään, ilman uskontoja maailma olisi paljon parempi paikka. Kaiken lisäksi käytös on periytyvää ja vanhemmilta opittua, sitä kautta se eettisyys ja moraali tulee.

        Miksi uskovaiset haukutte kaikkia ei uskovaisia ateisteiksi? Minä en ensinkään ole mikään ateisti, enkä mikään muukaan kirkon määrittelemä uskoton pakana. Minä en vaan satu uskomaan mihinkään sepitettyihin juttuihin. Minä satun "uskomaan" (huono sanavalinta) siihen mitä näen kuulen koen, en anna uskonnon sumentaa maailman kuvaani ja näin olen paljon iloisempi ja tyytyväisempi kuin koskaan ennen. Enkä pelkää kuolemaa niin kuin kaikki uskovaiset taitaa tehdä kun siitä on aina niin vaikea puhua.

        Huono vertaus kuva tuo että lähi-idässä kasvatettuna ilman uskontoa olisit automaattisesti murhaaja tappaja raiskaaja ilman moraalia, siellä ilman uskontoa eläminen on kohtalaisen vaikeaa, jos jää kiinni todennäköisesti koitaa kuolema, se kertoo jo aika paljon siitä miksi uskonnot on syvältä. Taidettiin vielä 1800 luvulla jossain päin eurooppaakin tappaa ihmisiä noituudesta...


      • Eipäsiitenempää

        Joop:)


    • 1SivustaSeuraaja1

      Miksi? No ainakin siksi, että uskovaiset esiintyvät aina parempina ihmisinä ja kertovat muiden menevän kadotukseen. Ja sitten he menevät mykiksi tälläisten tekstien takia
      "Jeesuksen sanoin sanottuna..... joka kadottaa elämänsä minun tähteni hän löytää sen ja joka tallettaa elämänsä hän kadottaa sen."

      He jatkavat vain omaa mantraansa.. Ei sellaista oikeasti jaksa, kokeilkaa välillä jotain muuta.

      • ussari

        Näin on!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe