onko suuri synti, jos

Iwantgo

Meen mikael gabrielin keikalle? Voiko mua sanoa enää uskovaiseks, jos meen sinne? Haluaisin ihan hirveesti nähä sen. Vanhemmat ei kyllä päästäis, pitäis salaa mennä.

(Oon 17, täytän syksyl vast 18 ni ne saa estää mua vielä menemästä..)

Vanhoillislestoja ollaan..

250

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinenesl

      Oot uskovainen niin kauan kuin Jeesus Kristus on elävänä sinun sydämessäsi, ei elävä ole kuollut, mutta kuolleesta voi tulla elävä, mutta en ole ikinä kuullut että joku tahtoisi elävästä tehdä kuollutta?

      • PimeysLaskeutuu

        Et ole kuullut sielujen murhaajasta? Outoa.


    • Mikä_se

      mikael gabriel on? En ole ikinä kuullut. Enkeli Gabrielista olen lukenut Raamatusta.

      • Iwantgo

        Se on räppäri, googlettamalla löytyy :)
        tekee tosi hyviä biisejä, siks haluisinki mennä ja mähä sen livenä mutärsyttää kun kaikki on kiellettyä..


      • Iwantgo
        Iwantgo kirjoitti:

        Se on räppäri, googlettamalla löytyy :)
        tekee tosi hyviä biisejä, siks haluisinki mennä ja mähä sen livenä mutärsyttää kun kaikki on kiellettyä..

        *Nähä


      • mikä_on
        Iwantgo kirjoitti:

        Se on räppäri, googlettamalla löytyy :)
        tekee tosi hyviä biisejä, siks haluisinki mennä ja mähä sen livenä mutärsyttää kun kaikki on kiellettyä..

        biisi?

        Meillä kotona ennen oli leivinuunin nurkassa piisi. Se oli eräänlainen takka.

        Onko tämä gabriel siis takkamuurari? Tekee tosi hyviä piisejä?


      • Iwantgo
        mikä_on kirjoitti:

        biisi?

        Meillä kotona ennen oli leivinuunin nurkassa piisi. Se oli eräänlainen takka.

        Onko tämä gabriel siis takkamuurari? Tekee tosi hyviä piisejä?

        Nyt taitaa joku pilailla :DD

        jos et oikeesti tiiä ni googleta!


      • Entä_mikä
        Iwantgo kirjoitti:

        Nyt taitaa joku pilailla :DD

        jos et oikeesti tiiä ni googleta!

        on räppäri?

        Meillä savusaunassa oli ennen seinän yläosassa pieni luukku, sitä sanottiin räppänäksi. Savu pääsi siitä ulos.


      • Iwantgo
        Entä_mikä kirjoitti:

        on räppäri?

        Meillä savusaunassa oli ennen seinän yläosassa pieni luukku, sitä sanottiin räppänäksi. Savu pääsi siitä ulos.

        Kyllä sä tiedät.. mutta voin mä sen sulle kertoa ihan varmuuden vuoksi.

        kuuntele tää biisi esimerkiksi:
        http://m.youtube.com/watch?v=IKeJBUjKFE4
        Siinä videolla on mikael gabriel (mistä aikasemmin kysyit) ja tämä tyyli millä hän laulaa on räppiä eli se on räppäri :) Ja nyt viimeistään varmaan tajusit, ei pliis jatkokysymyksiä.. :D


        ja joo, mäkin oon kuullut räppänästä ja tiedän mikä se on!


      • KTSEiKirj
        Iwantgo kirjoitti:

        Se on räppäri, googlettamalla löytyy :)
        tekee tosi hyviä biisejä, siks haluisinki mennä ja mähä sen livenä mutärsyttää kun kaikki on kiellettyä..

        "ärsyttää kun kaikki on kiellettyä.."
        :D


      • ei_lisättävää
        Iwantgo kirjoitti:

        Kyllä sä tiedät.. mutta voin mä sen sulle kertoa ihan varmuuden vuoksi.

        kuuntele tää biisi esimerkiksi:
        http://m.youtube.com/watch?v=IKeJBUjKFE4
        Siinä videolla on mikael gabriel (mistä aikasemmin kysyit) ja tämä tyyli millä hän laulaa on räppiä eli se on räppäri :) Ja nyt viimeistään varmaan tajusit, ei pliis jatkokysymyksiä.. :D


        ja joo, mäkin oon kuullut räppänästä ja tiedän mikä se on!

        TheLaiRoU
        Vittu mitä paskaa. Ainoastaa puolikasvuiset teinitytöt voi tykätä tän luuserin musiikista.

        Eveliina Kuusimäki:
        Voi vitu taliaivo

        Capu
        paskaa. ei lisättävää.


        DJ LuFin
        Surkeeta räppäämistä ja taustalla soi maailman ylikäytetyin riffi/bassolinja. 1/5


      • Kaikille
        ei_lisättävää kirjoitti:

        TheLaiRoU
        Vittu mitä paskaa. Ainoastaa puolikasvuiset teinitytöt voi tykätä tän luuserin musiikista.

        Eveliina Kuusimäki:
        Voi vitu taliaivo

        Capu
        paskaa. ei lisättävää.


        DJ LuFin
        Surkeeta räppäämistä ja taustalla soi maailman ylikäytetyin riffi/bassolinja. 1/5

        Artisteille löytyy vihaajia. Mitä sitten?
        Ja mitä ensimmäiseen kommenttiin tulee.. Mikael Gabrielin keikoilla on väkeä teineistä kolmekymppisiin.. ottais asioista selvää ennenkuin alkaa haukkumaan asioilla jotka ei pidä paikkaansa.


      • Ilkeästi_tämä
        Kaikille kirjoitti:

        Artisteille löytyy vihaajia. Mitä sitten?
        Ja mitä ensimmäiseen kommenttiin tulee.. Mikael Gabrielin keikoilla on väkeä teineistä kolmekymppisiin.. ottais asioista selvää ennenkuin alkaa haukkumaan asioilla jotka ei pidä paikkaansa.

        nuori mulkku kuitenkin ontrehnyt kun on ottanut taiteilijanimeensä kahden Raamatussa mainitun enkelin nimen. Eihän hänessä ole mitään enkelimäistä. Toki hänellä on sen verran ääntä, että nyt kun hän on nuori, teinitytöt juoksevat hänen perässään. Sitten täytyy siirtyä vaikkapa autonkorjausalalle.


      • tehnyt_il-
        Ilkeästi_tämä kirjoitti:

        nuori mulkku kuitenkin ontrehnyt kun on ottanut taiteilijanimeensä kahden Raamatussa mainitun enkelin nimen. Eihän hänessä ole mitään enkelimäistä. Toki hänellä on sen verran ääntä, että nyt kun hän on nuori, teinitytöt juoksevat hänen perässään. Sitten täytyy siirtyä vaikkapa autonkorjausalalle.

        keästi


      • Ilkeästi_tämä kirjoitti:

        nuori mulkku kuitenkin ontrehnyt kun on ottanut taiteilijanimeensä kahden Raamatussa mainitun enkelin nimen. Eihän hänessä ole mitään enkelimäistä. Toki hänellä on sen verran ääntä, että nyt kun hän on nuori, teinitytöt juoksevat hänen perässään. Sitten täytyy siirtyä vaikkapa autonkorjausalalle.

        Hänen nimensä on Mikael Kristian Gabriel Sohlman. Siitä ne kaks nimeä tulee mitkä hän on taiteilijanimekseen ottanut. Eli ei sen suurempaa merkitystä sillä ole..
        Ja mikä oikeuttaa puhumaan toisesta ihmisestä noin pahasti "nuori mulkku"?


      • arkki.enkelikö
        Iwantgo kirjoitti:

        Se on räppäri, googlettamalla löytyy :)
        tekee tosi hyviä biisejä, siks haluisinki mennä ja mähä sen livenä mutärsyttää kun kaikki on kiellettyä..

        Nimesta päätellen luja ja tanu uskovainen. Kävitkö sillä keikalla?


      • khyllä
        arkki.enkelikö kirjoitti:

        Nimesta päätellen luja ja tanu uskovainen. Kävitkö sillä keikalla?

        Kyllä hän kävi.


    • PimeysLaskeutunut

      Entinenesl, etkö ole kuullut ikinä sielun vihollisesta? Sielun murhaajasta?

      • Entinenesk

        Joo mutta jos herra ja rouva vanhoillisella on se paljon mainostettu valkeus sydämessä niin ihme on jos vapaaehtoisesti haluaa sitä kuolettaa.


    • möly_vähemmäksi

      Ei meneminen ole synti, vaan siellä oleminen. Ja erityisesti se, jos maksat tuosta jotain.

      • Iwantgo

        Mitä pahaa siinä on? Haluaisin niin kovasti mennä..

        Joudun koko kesän oleen töissä ja lukiossakin on hirmu raskasta niin olis kiva jos olis edes jotainmukavaakin tässä kesässä. Ei keikkaliput edes paljoa maksa..


      • Jos_kävisit
        Iwantgo kirjoitti:

        Mitä pahaa siinä on? Haluaisin niin kovasti mennä..

        Joudun koko kesän oleen töissä ja lukiossakin on hirmu raskasta niin olis kiva jos olis edes jotainmukavaakin tässä kesässä. Ei keikkaliput edes paljoa maksa..

        vaikka suviseuroissa?

        Tietysti ihmiset aina ovat olleet kiinnostuneita erilaisista asioista. Minä esimerkiksi en maksaisi mitään gabrielin näkemisestä tai kuuntelemisesta, mutta menisin kyllä kuuntelemaan, jos minulle siitä maksettaisiin vaikkapa parisataa euroa päivältä plus matkakorvaukset.


      • Iwantgo
        Jos_kävisit kirjoitti:

        vaikka suviseuroissa?

        Tietysti ihmiset aina ovat olleet kiinnostuneita erilaisista asioista. Minä esimerkiksi en maksaisi mitään gabrielin näkemisestä tai kuuntelemisesta, mutta menisin kyllä kuuntelemaan, jos minulle siitä maksettaisiin vaikkapa parisataa euroa päivältä plus matkakorvaukset.

        Hah


      • Iwantgo
        Iwantgo kirjoitti:

        Hah

        Hääh läheti pitkän viestin ja tos näkyy vaa ensimmäinen sana viestistä :D

        Kirjotin siis "Hah :D se on ihan ymmärrwttävää, ettei kaikki voi MG:stä tykätä. Mutta pontti olikin se että onko se suuri synti mennä sinne? Ja jos on niin miks..?

        Ja kyllä mä suviseuroihinki oon menossa mutta en nauti sieölä olosta niin paljon..


      • Erkki_Piri
        Iwantgo kirjoitti:

        Hääh läheti pitkän viestin ja tos näkyy vaa ensimmäinen sana viestistä :D

        Kirjotin siis "Hah :D se on ihan ymmärrwttävää, ettei kaikki voi MG:stä tykätä. Mutta pontti olikin se että onko se suuri synti mennä sinne? Ja jos on niin miks..?

        Ja kyllä mä suviseuroihinki oon menossa mutta en nauti sieölä olosta niin paljon..

        piti kerran seurapuheen, jonka johdanto oli lyhyt: "Kaikki, mikä ei ole Jumalasta, on synti." Hän mainitsi puheessaan mm, että Jumala on tarkoittanut meidät elämään yhteydessään. Jumala ei ole antanut meille lupaa synnintekoon.

        Toisaalta me kaikki ihmiset ajatuksin, sanoin ja teoin teemme syntiä joka päivä. Se johtuu syntiinlankeemuksessa osaksemme tulleesta perisynnistä. Meillä on siis luontainen taipumus pahaan. Apostoli Paavali on jossakin kirjeessään sanonut: "Sitä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee. Mutta sitä pahaa, jota minä en tahdo, sitä minä teen. En kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Me siis teemme pieniä ja suuriakin syntejä joka päivä. Siis joudumme syntiin. Aina emme osaa itse - eikä kukaan meidän puolestamme - sanoa, minkä synnin teemme tahallamme, ja mihin vain joudumme tahattomasti.

        Sinä olet oikein hyvällä paikalla kun kyselet, olisiko suurikin synti mennä Mikael Gabrielin keikalle. Tämä palsta ei ole oikein hyvä paikka kysellä, koska uskovaisia täällä ei aina tapaa. Tällaiselle keikalle osallistuminen mielestäni on eräänlainen maailmallinen tapa. Joku voisi sanoa, että se on eräällä tavalla vieraan jumalan palvelemista... itse en osaa tuohon sanoa oikein mitään, koska en usko, että nauttisin millään tavalla tuollaisesta musiikista (jota tosin en ole koskaan kuullut enkä aio kuunnellakaan). Kait se samanlainen maailmallinen tapa olisi mennä seuraamaan urheilukilpailuja. Itselleni ei tulisi mieleenikään :-) ellei siitä nyt maksettaisi :-)

        Kerron tässä hieman omasta elämäntarinastani: En ole koskaan ollut kiinnostunut tuollaisesta musiikista. Mutta minulla on ollut muita heikkoja kohtia (ja on toki edelleenkin). On ollut semmoisia "rakkaita" asioita, joista en sitten millään olisi tahtonut luopua. Niinpä päätin, että revin itseni irti Jumalan valtakunnasta ja kuljen omia teitäni. Kuljinkin jonkin aikaa. Minulla ei ollut rauhaa. Minulla ei koskaan ollut hyvä olla. Koen, että Jumala ei mitenkään halunnut sallia, että minun sieluni kadotettaisiin. Niinpä sain palaamisen armon.

        Tuossa eräässä toisessa - melperin aloitukseksi nyt merkityssä - etusivun ketjussa siteraataan Pietarin kirjettä... että nöyrtyisimme Jumalan väkevän käden alle. Jumala toki on vahvempi ja osaavampi ja tietäväisempi kuin kukaan meistä ihmisistä. Aina voi luottaa siihen, että Jumala tietää, mikä on meille hyväksi.

        Nykyään kun on netti niin Raamattuakin on helppo lukea. Voisithan lukea esimerkiksi tuon Pietarin kirjeen:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Piet. 5:1&rnd=1434362732520

        Itse nuorempana (silloin ei ollut nettiä) lueskelin paljonkin Raamattua. Siitä monesti tuli huono olo kun sitä tunsi itsensä niin kelvottomaksi ja syntiseksi. Kun Sinä nyt pääset suviseuroihinkin, niin Sinähän voisit siellä keskittyä kuuntelemaan vaikkapa yhden ainokaisen saarnan, minkä tahansa niistä. Sieltä saa lohtua ja elämisen voimaa.

        Toivotan Sinulle elämässäsi Jumalan runsasta siunausta!


      • Iwantgo
        Erkki_Piri kirjoitti:

        piti kerran seurapuheen, jonka johdanto oli lyhyt: "Kaikki, mikä ei ole Jumalasta, on synti." Hän mainitsi puheessaan mm, että Jumala on tarkoittanut meidät elämään yhteydessään. Jumala ei ole antanut meille lupaa synnintekoon.

        Toisaalta me kaikki ihmiset ajatuksin, sanoin ja teoin teemme syntiä joka päivä. Se johtuu syntiinlankeemuksessa osaksemme tulleesta perisynnistä. Meillä on siis luontainen taipumus pahaan. Apostoli Paavali on jossakin kirjeessään sanonut: "Sitä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee. Mutta sitä pahaa, jota minä en tahdo, sitä minä teen. En kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Me siis teemme pieniä ja suuriakin syntejä joka päivä. Siis joudumme syntiin. Aina emme osaa itse - eikä kukaan meidän puolestamme - sanoa, minkä synnin teemme tahallamme, ja mihin vain joudumme tahattomasti.

        Sinä olet oikein hyvällä paikalla kun kyselet, olisiko suurikin synti mennä Mikael Gabrielin keikalle. Tämä palsta ei ole oikein hyvä paikka kysellä, koska uskovaisia täällä ei aina tapaa. Tällaiselle keikalle osallistuminen mielestäni on eräänlainen maailmallinen tapa. Joku voisi sanoa, että se on eräällä tavalla vieraan jumalan palvelemista... itse en osaa tuohon sanoa oikein mitään, koska en usko, että nauttisin millään tavalla tuollaisesta musiikista (jota tosin en ole koskaan kuullut enkä aio kuunnellakaan). Kait se samanlainen maailmallinen tapa olisi mennä seuraamaan urheilukilpailuja. Itselleni ei tulisi mieleenikään :-) ellei siitä nyt maksettaisi :-)

        Kerron tässä hieman omasta elämäntarinastani: En ole koskaan ollut kiinnostunut tuollaisesta musiikista. Mutta minulla on ollut muita heikkoja kohtia (ja on toki edelleenkin). On ollut semmoisia "rakkaita" asioita, joista en sitten millään olisi tahtonut luopua. Niinpä päätin, että revin itseni irti Jumalan valtakunnasta ja kuljen omia teitäni. Kuljinkin jonkin aikaa. Minulla ei ollut rauhaa. Minulla ei koskaan ollut hyvä olla. Koen, että Jumala ei mitenkään halunnut sallia, että minun sieluni kadotettaisiin. Niinpä sain palaamisen armon.

        Tuossa eräässä toisessa - melperin aloitukseksi nyt merkityssä - etusivun ketjussa siteraataan Pietarin kirjettä... että nöyrtyisimme Jumalan väkevän käden alle. Jumala toki on vahvempi ja osaavampi ja tietäväisempi kuin kukaan meistä ihmisistä. Aina voi luottaa siihen, että Jumala tietää, mikä on meille hyväksi.

        Nykyään kun on netti niin Raamattuakin on helppo lukea. Voisithan lukea esimerkiksi tuon Pietarin kirjeen:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Piet. 5:1&rnd=1434362732520

        Itse nuorempana (silloin ei ollut nettiä) lueskelin paljonkin Raamattua. Siitä monesti tuli huono olo kun sitä tunsi itsensä niin kelvottomaksi ja syntiseksi. Kun Sinä nyt pääset suviseuroihinkin, niin Sinähän voisit siellä keskittyä kuuntelemaan vaikkapa yhden ainokaisen saarnan, minkä tahansa niistä. Sieltä saa lohtua ja elämisen voimaa.

        Toivotan Sinulle elämässäsi Jumalan runsasta siunausta!

        Olipas kiva lukea sun omia kokemuksia ja ajatuksia. :) Joo mä tiedän, että täällä ei välttämättä hirmuisesti liiku uskovaisia, mutta en tiennyt minne muuallekkaan kirjoittaisin..
        Eikä muakaan mitkään urheilukisojen seuraamiset kiinnosta yhtään ettei tuu semmoseen kiusausta.

        Mä oon ite viime vuosina kuunnellut musiikkia tosi paljon (saatte tuomita, oon tehnyt tietoisesti väärin..) ja mulla on siitä huono omatunto. Oon kohdannut elämässäni kaikenlaisia vaikeuksia ja oon saanut jonkinlaista lohtua musiikista, juurikin esimerkiksi MG:n biiseistä..

        Ja luin kyllä tuon raamatunkohdan. Kiitos vastauksesta. :)


      • Niitä_ei_taida
        Iwantgo kirjoitti:

        Olipas kiva lukea sun omia kokemuksia ja ajatuksia. :) Joo mä tiedän, että täällä ei välttämättä hirmuisesti liiku uskovaisia, mutta en tiennyt minne muuallekkaan kirjoittaisin..
        Eikä muakaan mitkään urheilukisojen seuraamiset kiinnosta yhtään ettei tuu semmoseen kiusausta.

        Mä oon ite viime vuosina kuunnellut musiikkia tosi paljon (saatte tuomita, oon tehnyt tietoisesti väärin..) ja mulla on siitä huono omatunto. Oon kohdannut elämässäni kaikenlaisia vaikeuksia ja oon saanut jonkinlaista lohtua musiikista, juurikin esimerkiksi MG:n biiseistä..

        Ja luin kyllä tuon raamatunkohdan. Kiitos vastauksesta. :)

        olla sellaisia keskustelupalstoja, jossa uskovaiset voisivat kysellä mieltään askarruttavista asioista.

        Joitakin vuosia sitten tämän Suomi24:n Vanhoillislestadiolaisuuspalstan sheriffinä oli eräs opettaja - naishenkinlö -, joka sittemmin perusti oman keskustelupalstan, Mopin palstan. Tuolla palstalla oli paljon uskovaisiakin. Siellä oli keskustelijana eräs puhujakin nimimerkillä "Maalaispoika". Sittemmin Maalaispoika vaati poistettavaksi kaikki kirjoittamansa kommentit, ja niin tapahtui, vaikka itse asiassa puheenvuorit olivat hyviä. Jokunen vuosi sitten keskusteu Mopin palstalla kuoli kokonaan kun kaikki kai oli jo sanottu, ja ylläpitäjä poisti koko palstan netistä. - Edelleen on olemassa semmoinen palsta kuin vö-foorumi, mutta sitä on usein moitiskeltu lakihenkiseksi. Siellä ikään kuin haluttaisiin, että uskovaiset olisivat joka suhteessa hyviä ja täydellisiä... niinhän ei tosiasia valitrettavasti ole. Jos sille palstalle eksyy niin heikko ihminen herkästi saa ympäri korvia.

        Joillakin muilla uskonnollisuuksilla - olisikohan rauhansanalaisilla taikka sentapaisilla - on keskustelupalstoja, joilla voi kysellä esimerkiksi erilaisten raamatunpaikkojen merkitystä. Monesti vastaukset siellä ovat oikein hyviä,

        Eihän Sinulla, aloittaja, ole mitään hätää. Taivaan Isällä on varaa runsaasti siunata Sinua. Ei kukaan tuomitse Sinua MG:n biisien kuuntelemisen eikä minkään muunkaan syyn tähden, vaan Sinulla on lupa uskoa itsesi pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi. Olet oikein Hyvä Tyttö.


      • Iwantgo
        Niitä_ei_taida kirjoitti:

        olla sellaisia keskustelupalstoja, jossa uskovaiset voisivat kysellä mieltään askarruttavista asioista.

        Joitakin vuosia sitten tämän Suomi24:n Vanhoillislestadiolaisuuspalstan sheriffinä oli eräs opettaja - naishenkinlö -, joka sittemmin perusti oman keskustelupalstan, Mopin palstan. Tuolla palstalla oli paljon uskovaisiakin. Siellä oli keskustelijana eräs puhujakin nimimerkillä "Maalaispoika". Sittemmin Maalaispoika vaati poistettavaksi kaikki kirjoittamansa kommentit, ja niin tapahtui, vaikka itse asiassa puheenvuorit olivat hyviä. Jokunen vuosi sitten keskusteu Mopin palstalla kuoli kokonaan kun kaikki kai oli jo sanottu, ja ylläpitäjä poisti koko palstan netistä. - Edelleen on olemassa semmoinen palsta kuin vö-foorumi, mutta sitä on usein moitiskeltu lakihenkiseksi. Siellä ikään kuin haluttaisiin, että uskovaiset olisivat joka suhteessa hyviä ja täydellisiä... niinhän ei tosiasia valitrettavasti ole. Jos sille palstalle eksyy niin heikko ihminen herkästi saa ympäri korvia.

        Joillakin muilla uskonnollisuuksilla - olisikohan rauhansanalaisilla taikka sentapaisilla - on keskustelupalstoja, joilla voi kysellä esimerkiksi erilaisten raamatunpaikkojen merkitystä. Monesti vastaukset siellä ovat oikein hyviä,

        Eihän Sinulla, aloittaja, ole mitään hätää. Taivaan Isällä on varaa runsaasti siunata Sinua. Ei kukaan tuomitse Sinua MG:n biisien kuuntelemisen eikä minkään muunkaan syyn tähden, vaan Sinulla on lupa uskoa itsesi pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi. Olet oikein Hyvä Tyttö.

        Joo, en mä ainakaan oo oikeen muuta löytänyt kuin tän.. se on kyllä jännä miten paljon täällä on kaikkia muita kuin vanhoillislestadiolaisia :)

        Okei.. kävin kattomas tota vö-foorumia, siitä en ole ennen kuullutkaan.

        Kiitos paljon viestistä.. niin lohduttava :)


      • Pöyristyttävää
        Iwantgo kirjoitti:

        Mitä pahaa siinä on? Haluaisin niin kovasti mennä..

        Joudun koko kesän oleen töissä ja lukiossakin on hirmu raskasta niin olis kiva jos olis edes jotainmukavaakin tässä kesässä. Ei keikkaliput edes paljoa maksa..

        Voi hyvä ihminen.., mene jos niin mieles tekee! Mitä tuota muitten mielipiteisiin painoa laitat? Yritäppä ajatella näin: Menen konserttiin, olen jumalaton, mutta niin onnellinen sen jälkeen. Jätän menemättä ja kieriskelen itsesäälissä sen jälkeen kun en menny. Et sinä oo vastuussa kenellekään muulle kun itsellesi.
        Jos se tuntuu sinusta hyvälle mennä, mene!!


      • Pöyristyttävää kirjoitti:

        Voi hyvä ihminen.., mene jos niin mieles tekee! Mitä tuota muitten mielipiteisiin painoa laitat? Yritäppä ajatella näin: Menen konserttiin, olen jumalaton, mutta niin onnellinen sen jälkeen. Jätän menemättä ja kieriskelen itsesäälissä sen jälkeen kun en menny. Et sinä oo vastuussa kenellekään muulle kun itsellesi.
        Jos se tuntuu sinusta hyvälle mennä, mene!!

        Niin.. mutta kun en halua kuitenkaan luopua mun uskosta..


      • ainaeisaa
        Iwantgo kirjoitti:

        Niin.. mutta kun en halua kuitenkaan luopua mun uskosta..

        Ei saa kaikkea mitä haluaa


      • ainaeisaa kirjoitti:

        Ei saa kaikkea mitä haluaa

        Tiedän..


    • Sunä_aloittaja

      et ole enää iltapäivällä palannut aloittamaasi ketjuun.

      Meillä taannoin oli lukiossa uskovaisten kotien tyttöjä, jotka toivat kouluun silloiset kasettinauhurit ja soittivat silloista suosittua pop-musiikkia. He sanoivat tykkäävänsä tällaisesta musasta.

      Mutta sitten oli yksi myöskin uskovaisen kodin tyttö, joka ei ollut tuollaisessa menossa mukana. Hiljainen. Teki läksynsä. Istuskeli joskus seuroissakin.

      Nyt kun vuosikymmeniä on kulunut, kukaan noista mukavaa musaa kunnelleista tytöistä ei ole enää uyskomassa.

      Tälle jälkimmäiselle tytölle kävi lopulta onnellisesti: Eräs koulun komeimmista pojista, aivan julkijumalattomasta perheestä, sai parannuksen armon. Tämä poika ja tuo uskovainen tyttö avioituivat. He saivat perheen, useitakin lapsia. Nyt nuo lapsetkin kaikki jo ovat aikuisia.

      En minä sitä väitä, että tuo slloin suosiossa olleen maailmallisen musiikin kuuntelu olisi keneltäkään uskoa vienyt, mutta kuitenkin nämä tytöt käyttäytymisellään jotenkin osoittivat, että Jumalan valtakunta ei heidän mielessään tainnut oilla ensi sijalla.

      • Noin_käy

        joskus. Useinhan Jumala kutsuu ihmistä juuri nuoruudessa. Tuolle julkijumalattomasta kodosta olevalle koulun komeimmalle pojalle kävi hyvin: hän sai parannuksen armon, sai uskovaisen aviopuolison ja sitten lapsiakin, jotka nyt tuossa kerrotun mukaan ovat jo aikuisia.

        Jossakin toisessa ketjussa on kerrottu, että Viljo Juntunen - teologian tohtori ja nykyinen SRK:n johtokunnan puheenjohtaja - sai parannuksen armon lukioaikoinaan.

        Erkki Reinikaisesta puolestaan on kerrottu, että hän sai parannuksen armon nuorena upseerina.

        Jossakin on joskus sanottu, että Jumala kutsuu ihmistä muutamia kertoja - ehkä pari, kolme kertaa - ja jos ihminen ei kutsua kuule, Jumala jättää ihmisen. Perin harvoin sattuu, että aikuisiällä tai vanhuudessa joku saisi parannuksen armon. Eihän se mahdotonta ole, jos ihmisellä on kysyvää ja etsivää mieltä... armonaikaahan on koko maallisen elämän aika.

        Usko lopultakin on Jumalan suuri salaisuus.


      • Iwantgo

        Joo, en ehtinyt vielä vastailemaan kun olin töissä, kävin kyllä lukemassa viestit mutta nyt vasta on aikaa (oh no, kello on jo noin paljon, huomenna taas väsyttää.....)

        Kiva että tossa kertomassasi kävi noin. En mäkään haluais olla sitä porukkaa joka kuuntelee musiikkia ja tekee syntiä tietoisesti. En todellakaan haluais.. enkä julkisesti kuuntele, en edes ole kehdannut sanoa lestaystävilleni tästä, ne kun ei ikinä kuuntele mitään ja tuntuvat muutenkin olevan kaiken puolin täydellisiä uskovaisia.. muutama ystäväni tietää mutta ne ei oo uskovaisia..

        Se vaan olisi aivan ihanaa mennä sinne keikalle hyvällä omallatunnolla. Harmi kun se taitaa olla mahdotonta.. enkä tiedä enää oonko menossakaan edes, olis se aika vaikeaa salata vanhemmmilta se reissu..


    • uskonystäväsi

      ###
      onko suuri synti, jos
      Iwantgo
      14.6.2015 23:58
      Meen mikael gabrielin keikalle? Voiko mua sanoa enää uskovaiseks, jos meen sinne?
      ###

      Jumalan terve, ketjun aloittaja Iwantgo!

      Kyllä Sinä uskovainen tyttö olet koko ajan.

      Olet Sinä uskovainen sittenkin, menitpä kuuntelemaan Mikael Gabrielia tai et. Jos Sinä menet sinne vanhemmiltasi salaa, vanhempiesi rukoukset kuitekin kantavat Sinua Taivaallisen Isän puoleen.

      Voisithan Sinä nyt tätä rakastamaasi musiikkia kuunnellessasi - jos siis menet sinne - huokaista Taivaan Isän puoleen, että hän olisi Sinulle armolliner. Taivaan Isä kyllä kuulee tällaiset huokaukset. Taivaan Isä tietää paremmin kuin me itrse, mitä me tarvitsemme.

      Tähän Sinun aloittamaasi ketjuun on nyt ilmestynyt muutamia puheenvuoroja, jotka saattavat herättää ajatuksia. Ainakin se on varmaa - sitähän me nuorina emme huomaa koskaan- että elämän päivät kuluvat nopeasti, ja pian olemme aikuisia ja sitten vanhoja. Jotenkin tuntuu siltä, että valinta elämän suunnasta on tarkoitettu tehtäväksi nuoruudessa.

      Eihän meistä koskaan tule hyviä uskovaisia. Täytyy vain koko ajan tyytyä Jumalan armoon.

      Toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja onnellista matkaa Taivaan kotiin asti!

      Kumalan raunan terveisin
      x.

      • Siis-

        Jumalan rauhan terveisin.


      • Taivaankotiinsaakka

        "Toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja onnellista matkaa Taivaan kotiin asti!"

        Muistaako kukaan, kun hoitokokousten aikaan oli sellaistakin, ettei saanut toivottaa; että kaikki synnit anteeksi Taivaan kotiin saakka. (en kunnolla muista miten se meni).
        - sanottiin, ettei yksi anteeksiuskominen riitä Taivaan kotiin saakka, vaan täytyy aina uudestaan ja uudestaan uskoa. Sen takia, ei saanut sanoa, että Taivaan kotiin saakka.

        Muistaako kukaan muu, jotekin noin se meni.


      • Iwantgo

        Jt. Olipas lohduttava viesti, kiitos :)!

        Joo, on joitakin ajatuksia herättänyt kommentit.. ja oon kyllä näin nuorenakin huomannut että aika menee tosi nopeaa,. Välillä vähän pelottavan nopeaa.


      • Tämän_ketjun
        Taivaankotiinsaakka kirjoitti:

        "Toivotan Sinulle kaikkea hyvää ja onnellista matkaa Taivaan kotiin asti!"

        Muistaako kukaan, kun hoitokokousten aikaan oli sellaistakin, ettei saanut toivottaa; että kaikki synnit anteeksi Taivaan kotiin saakka. (en kunnolla muista miten se meni).
        - sanottiin, ettei yksi anteeksiuskominen riitä Taivaan kotiin saakka, vaan täytyy aina uudestaan ja uudestaan uskoa. Sen takia, ei saanut sanoa, että Taivaan kotiin saakka.

        Muistaako kukaan muu, jotekin noin se meni.

        aloittaja - nuori lukiolaistyttö - ei itse ole kokenut 1970-luvun hoitokokousaikoja. Mahdoillisesti hänen vanhempansakin ovat siihen aikaan olleet lapsia.

        Kukaan meistä ei tienne, miksi Jumala silloin salli ns. hoitokokousaikojen tulla. Palstakeskusteluissa ajankuva lienee myös jossakin määrin vääristynyt. Silloin ehkä tahdottiin tuoda lakia Jumalan valtakuntaan. Se oli suurta harhaa. Noiden aikojen muisteleminen ja vatvominen ei kuitenkaan millään tavalla auta meitä elämässä eteenpäin, vaan menneisiin tapahtumiin jumiutumisessa on eräänlainen suuri eksityksen vaara. Aletaan löytää v ikoja ja virheitä...

        Sinä nimimerkki "Taivaankotiinsaakka" olet kyllä ilmeisen oikeassa siinä, että tarvitsee aina uudestaan ja uudestaan uskoa. Jo Martti Luther on opettanut jotenkin siihen tapaan, että vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava, ja sen sijaan on noustava uuden ihmisen, joka elää vanhurskaudessa ja pyhyydessä... jne.

        Kun hoitokokouksissa tässäkin ketjussa tuli puhetta niin voitaneen laajentaa keskustelua myös Amerikan mantereelle. Amerikkaan (USA:han ja Kanadaan) Jumalan valtakunnan sanoma levisi siirtolaisten mukana yli 100 vuotta sitten. USA:ssahan ei ole Suomen tapaista ns. valtionkirkkoa, vaan erilaiset uskonnollisuudet perustavat omia kirkkojaan. Amerikassa oli Apostolic Lutheran Church (joka toimii tänäkin päivänä), joka ei joskus 1980-luvulla enää tahtonut olla yhteistyössä suomalaisten uskovaisten kanssa. Se saavutti enemmistän sikäläisessä kristillisyydessä. "Suomalaistyyppiset" uskovaiset perustivat sitten uuden kirkon, Lestadian Lutheran Churchin. Josssakin ketjussa muisteltiin, että aiempienkin hajaannusten (siis ennen Apostilic Lutheran Churhia) jälkeinen uskonyhteisö vielä toimii.

        Jokainen meistähän on eräällä tavalla oman aikansa ja kulttuurinsakin vanki. Tässä ketjussa aloittaja - nuori lukiolaistyttö - kipuilee elämänongelmiensa kanssa. Jokainen meistä kipuilee. Jossakin määrin jokainen meistä on johdateltavissa. Raamatussakin kehotetaan meitä seuraamaan opettajiamme - tosin siinä on lisäys, että pitäisi katsoa, millainen loppu näillä opettajillamme oli.

        Jumalan Henki elää voimallisena niiden tykönä, joilla on nöyrä sydän. Eihän meillä kenelläkään ole muuta mahdollisuutta kuin nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle ja tavoitella tällaista Jumalan mielen mukaista nöyryyttä. Ketjun aloittaja - nuori lukiolaistyttö - on mielestäni hyvällä paikalla kun hän kyselee Jumalan mieltä asioissa, jotka hänen mieltään askarruttavat. Jumalalla on varaa antaa kaikkea hyvyyttään tällaisille kyselijöille.

        Kaikkia asioita me emme koskaan ymmärrä. Siksi on tärkeää vain, että omistamme Kristuksen vanhurskauden omaksi vasnhurskaudeksemme. Se antaa meille rauhan ja vie meidät perille.


    • ontämäihmejoukkoa

      Milloin ja miten aloittaja on uskoon tullut?

      ethän vain kuvittele olevasi uudestisyntynyt sillä perusteella että olet veeälliin syntynyt!

      hohoijaa.

      • Iwantgo

        Enköhän mä ole ollut lapsesta asti uskovainen kun uskovaiseen perheeseen olen syntynyt..


      • Kyllä_aivan
        Iwantgo kirjoitti:

        Enköhän mä ole ollut lapsesta asti uskovainen kun uskovaiseen perheeseen olen syntynyt..

        noin niin kuin sanot. Sinä olet ollut lapsesta asti uskovainen. Se on arvokas elämän osa. Olet saanut säästyä paljolta murheelta. Tässä nimimerkki
        " ontämäihmejoukkoa" jotenkin kuvittelee, että ihmisen pitäisi jossakin elämänsä vaiheessa koka jonkinlainen järisyttävä uudiestisyntymiskokemus, jotta sitä sitten olisi ns. "hyvä uskovainen". ja "oikea uskovainen". Asia ei voi olla näin. Tämä tyttö - aloittaja - on saanut syntyä uskovaiseen kotiin, mikä on arvokas asia. Hänen vanhempansa ovat elämässään eläneet ja koneneet ne kaikki heikkoudet ja kiusaukset, joita tämä tyttö nyt kokee.. Heistäkään ei koskaan ole tullut "hyviä uskovaisia", vaan heidänkin ainoa mahdollisuutensa elämässä on ollut turvautua Jumalan armoon.. Tätä armon sanomaa he ovat halunneet välittää myös lapsilleen, tälle tyttärelleenkin, joka on tämän ketjun aloittaja.

        Uskon lahja on Jumalan suuri salaisuus. Tässä meillä on uskovainen tyttö, joka kelpaa esimerkiksi meille kaikille muille. Ei hän itse koe eikä tunne olevansa esimerkillinen, koska hän kokee, että synti, maailma ja kaikenlaiset houkutukset piirittävät häntä joka päivä ja joka hetki ja lankeemuksiakin sattuu. Sielunvohollinen, joka on taitava, piirittää meitä jokaista. Ei vihollinen piirittäisikään tätä tyttöä, jollei hän tietäisi, että tässä on yksi Jumalan valittu. "Armon voima meitän kantaa kunnes pääsemme taivaaseen,"


      • missätotuudenkaipuu
        Kyllä_aivan kirjoitti:

        noin niin kuin sanot. Sinä olet ollut lapsesta asti uskovainen. Se on arvokas elämän osa. Olet saanut säästyä paljolta murheelta. Tässä nimimerkki
        " ontämäihmejoukkoa" jotenkin kuvittelee, että ihmisen pitäisi jossakin elämänsä vaiheessa koka jonkinlainen järisyttävä uudiestisyntymiskokemus, jotta sitä sitten olisi ns. "hyvä uskovainen". ja "oikea uskovainen". Asia ei voi olla näin. Tämä tyttö - aloittaja - on saanut syntyä uskovaiseen kotiin, mikä on arvokas asia. Hänen vanhempansa ovat elämässään eläneet ja koneneet ne kaikki heikkoudet ja kiusaukset, joita tämä tyttö nyt kokee.. Heistäkään ei koskaan ole tullut "hyviä uskovaisia", vaan heidänkin ainoa mahdollisuutensa elämässä on ollut turvautua Jumalan armoon.. Tätä armon sanomaa he ovat halunneet välittää myös lapsilleen, tälle tyttärelleenkin, joka on tämän ketjun aloittaja.

        Uskon lahja on Jumalan suuri salaisuus. Tässä meillä on uskovainen tyttö, joka kelpaa esimerkiksi meille kaikille muille. Ei hän itse koe eikä tunne olevansa esimerkillinen, koska hän kokee, että synti, maailma ja kaikenlaiset houkutukset piirittävät häntä joka päivä ja joka hetki ja lankeemuksiakin sattuu. Sielunvohollinen, joka on taitava, piirittää meitä jokaista. Ei vihollinen piirittäisikään tätä tyttöä, jollei hän tietäisi, että tässä on yksi Jumalan valittu. "Armon voima meitän kantaa kunnes pääsemme taivaaseen,"

        Miksi viitsit lässyttää tuollaista roskaa!

        Kukaan ei ole uudestisyntynyt ennen uudestisyntymää, se on sitten sama syntyykö vaikka puun latvaan taikka karhunpesään.

        mitään sellaista kuin ..lapsesta saakka ollut uskovainen ...ei ole olemassakaan, siitä voit alkaa miettiä omaa olemustasi Jumalan edessä, Raamattua tutkien, siellä on totuus, ei veeälseuroissa eikä lutterilaisissa lässytyksissä jossa kaikki ovat uskovia ainakin hautajaispuheista päätellen.


      • Eikö_tise
        missätotuudenkaipuu kirjoitti:

        Miksi viitsit lässyttää tuollaista roskaa!

        Kukaan ei ole uudestisyntynyt ennen uudestisyntymää, se on sitten sama syntyykö vaikka puun latvaan taikka karhunpesään.

        mitään sellaista kuin ..lapsesta saakka ollut uskovainen ...ei ole olemassakaan, siitä voit alkaa miettiä omaa olemustasi Jumalan edessä, Raamattua tutkien, siellä on totuus, ei veeälseuroissa eikä lutterilaisissa lässytyksissä jossa kaikki ovat uskovia ainakin hautajaispuheista päätellen.

        Jeesus asettanut lapsen meille kaikille esikuvaksi?

        Eli Jeesuksen mielestä lapsi oli malliuskovainen.

        Lapsihan uskoo kyselemättä. Miksei siis joku meistä - nyt esimerkiksi tämän ketjun aloittaja - voisi säilyttää lapsuudenuskoaan?


      • Iwantgo
        Eikö_tise kirjoitti:

        Jeesus asettanut lapsen meille kaikille esikuvaksi?

        Eli Jeesuksen mielestä lapsi oli malliuskovainen.

        Lapsihan uskoo kyselemättä. Miksei siis joku meistä - nyt esimerkiksi tämän ketjun aloittaja - voisi säilyttää lapsuudenuskoaan?

        Mäkään en oo ikinä ymmärtänyt tätä uudestisyntymisjuttua.. :0

        eikö se oo uskovainen jos uskoo jumalaan ja yrittää elää sen mukaan?


      • niinsemeneeok
        Iwantgo kirjoitti:

        Mäkään en oo ikinä ymmärtänyt tätä uudestisyntymisjuttua.. :0

        eikö se oo uskovainen jos uskoo jumalaan ja yrittää elää sen mukaan?

        Ei ole, sellainen on fariselainen käännynnäinen joka leikkii uskovaa mutta ei aiokkaan elää uskon mukaan, vaan toinen jalka viipottaa p..leen hommissa ja toisella koitetaan olla suviseuralainen.

        luuletko ettei p..kele usko Jumalaan?!

        Ilman uudestsityntymää sinulla ei ole halua eikä voimaa olla Jeesuksen todistaja, siinä on se salaisuus.

        EI kukaan voi seurata Jeesusta ilman että on tapahtunut uusi syntymä Hänen Hengestään.
        Olethan lukenut mitä Jeesus sanoo Nikodeemukselle!


      • niinsemeneeok kirjoitti:

        Ei ole, sellainen on fariselainen käännynnäinen joka leikkii uskovaa mutta ei aiokkaan elää uskon mukaan, vaan toinen jalka viipottaa p..leen hommissa ja toisella koitetaan olla suviseuralainen.

        luuletko ettei p..kele usko Jumalaan?!

        Ilman uudestsityntymää sinulla ei ole halua eikä voimaa olla Jeesuksen todistaja, siinä on se salaisuus.

        EI kukaan voi seurata Jeesusta ilman että on tapahtunut uusi syntymä Hänen Hengestään.
        Olethan lukenut mitä Jeesus sanoo Nikodeemukselle!

        No mä en tästä uudestisyntymisestä oikein tiedä. Se taitaa enemmän liittyä siihen teidän näkemykseen.. uskon että mulle riittää kun olen syntynyt uskovaiseen perheeseen ja olen siitä asti ollut uskovainen. :)


      • newbornsdj

        Oletko pyytänyt Jeesusta elämääsi? Oletko antanut elämäsi hänelle? Uskotko hänen töihinsä ristillä ja hänen olevan Jumalan poika? Jos olet, niin olet uudestisyntynyt. Oikeastaan henkilö uudestisyntyy/uudistuu joka kerta myöntäessään syntinsä Jeesukselle ja tehdessään parannuksen.


      • newbornsdj kirjoitti:

        Oletko pyytänyt Jeesusta elämääsi? Oletko antanut elämäsi hänelle? Uskotko hänen töihinsä ristillä ja hänen olevan Jumalan poika? Jos olet, niin olet uudestisyntynyt. Oikeastaan henkilö uudestisyntyy/uudistuu joka kerta myöntäessään syntinsä Jeesukselle ja tehdessään parannuksen.

        No nyt selkeni tämä uudestisyntyminen.. Tottakai mä uskon ja myönnän syntini. Oikeestaan mulle tuli tosi paha olo näistä mun suunnitelmista..


    • Keijojdhdjdn

      Joopajoo, apostolit oli köyhiä kalastajia.. varmaan sen lisäksi kävi mielessä vielä elää maailman hekumassa..

    • MuutaEnOsaaSanoa

      En ole lestadiolainen, mutta uskon Jumalaan. Kiinnitin huomioni tuohon Mikael Gabrielin nimeen. Tunnistin hänet rappäriksi, koska olen Cheekin fani.
      Maallista tämä tällainen fanittaminen ja rapistä pitäminen tietenkin on, mutta minulle on ollut erittäin antoisaa tämä Cheekin fanitus. Enkä koe, että asia on minua mihinkään syntiin johdattanut. Mikael Gabrielia pidän sympaattisena nuorena miehenä, jolla on ollut rankka lapsuus ja nuoruus. Toivon, että hän rakastaa hyvin paljon itseään, jotta elämä olisi parempaa kuin silloin aikaisemmin.

      • Iwantgo

        Joo, mustakin mikael on tosi symppis ja mukavan olonen. :) kyllä mä uskon että sillä menee nyt paljon paremmin, ainakin haastatteluittensa perusteella :)


    • Mahtaako_joku

      tietää, onko netissä joitakin uskovaisten keskustelupalstoja?

      • Keijoksjhdj

        Mahtaako joku tietää onko uskovaisia nykyään enään yleensäkkään, tietysti ne "uskovaiset" mutta köyhiä uskovaisia?


      • Itse en ollut tietoinen kuin tästä, tosin täällähän on paljon muitakin kuin uskovaisia. Joku mainitsi myös siitä vö-foorumista, mutta sillä ei kuulemma hirveen hyvä maine ole. En sitten tiedä :)


      • ainakintuo

        uskojaelama.net


    • muistaakokukaan
      • eipä

        muistu mieleen


    • Tässä_ketjussahan

      on hyviä ajatuksia.

      • Iwantgo

        Niin on :)


    • Vl17w-opiskelija

      Huh! Mikael ja Gabriel ovat Raamatun enkeleitä. Ihan kuin olisi tarkoitus häpäistä Raamatun sanoma jollain rap-musiikilla, siinähän tunnetusti kiroillaan aika paljo.

      • Vl17w-opiskelija

        Voihan se toki olla sattumaa, kait. Mene ja tiedä


      • Vl17w-opiskelija

        Voihan se toki olla sattumaakin... Mene ja tiedä

        (montakohan kertaa tää viesti nyt tulee D:)


      • Iwantgo

        Ei se tokikaan sen tarkoitus ole.. :) se taiteilijanimi tulee Mikaelin omasta nimestä, yks sen toiista nimistä on Gabriel. :)

        haha, tää suomi24 välillä meinaa vähän sekoilla et tulee viestit kahteen kertaan.. :D

        ja ei MG paljoa kiroile sen biiseissä. :)


    • vanhoillislestadiOlen

      Musiikin kuunteeminen ja keikalle meneminen eivät vie sinua kauemmaksi Jumalasta. Usko on lahjaa, alusta loppuun. Nämä tapakysymykset, kuten musiikin kuuntelu ovat ihmisten keksintöjä pyrkiä hallitsemaan toisia ihmisiä. Osin tietoisia, osin tiedostamattomia. Tämä hallinta ja toisten tekemisten kyräily tekee vapaalle armolapselle herkästi raskaaksi vaelluksen vl- liikkeesä. Tärkeintä on, että uskot Jeesuksen olevan ainoa syntien sovittaja ja ainoa välimies. Siunausta sinulle. Noita helluntaiseurakuntalaisten juttuja uudestisyntymisestä ei kannata kovin vakavasti ottaa. Se kuuluu heidän uskonkäsitykseen, eikä ole ratkaiseva opillinen kysymys. Samaan Jeesukseen ja Jumalaan he uskovat ja samaan taivaaseen tulevat meidän kanssa. Aamen.

      • Tämä_tyttö

        joka on ketjua aloittaja, on nyt ehkä tullutkin siihen tulokseen, ettei hän menekään MG:n keikalle, vaan menee suviseuroihin ja haluaa olla uskovainen.


      • mitevoiollailmansyntymää

        Uudestisyntymä Jumalan Hengestä on ainut tie todelliseen uskoon.

        lestadiolaiset eivät mitään ymmärrä asiasta, heille usko on samaa kuin kuulua veeälliin tai johonkin niistä kolmestakymmenestä haarasta joista jokainen on ainut oikea!

        kuiknahan monta syntymätöntä siellä seuroissa istuu, onko joku nähnyt heitä, siis maallisesti syntymättömiä!

        yhtä mahdotonta on olla Jeesuksen seuraaja ilman Hänen Hengestään syntymistä!

        ja siksipä siellä ei mitään henkeä olekkaan seuroissa, nortin henki on sensijaan aina esillä ja leijumassa. siihen se jääkin sitten.


      • eNTÄS_SITTEN
        mitevoiollailmansyntymää kirjoitti:

        Uudestisyntymä Jumalan Hengestä on ainut tie todelliseen uskoon.

        lestadiolaiset eivät mitään ymmärrä asiasta, heille usko on samaa kuin kuulua veeälliin tai johonkin niistä kolmestakymmenestä haarasta joista jokainen on ainut oikea!

        kuiknahan monta syntymätöntä siellä seuroissa istuu, onko joku nähnyt heitä, siis maallisesti syntymättömiä!

        yhtä mahdotonta on olla Jeesuksen seuraaja ilman Hänen Hengestään syntymistä!

        ja siksipä siellä ei mitään henkeä olekkaan seuroissa, nortin henki on sensijaan aina esillä ja leijumassa. siihen se jääkin sitten.

        ne pienet lapset, jotka Jeesus asetti uskovaisten esikuviksi?


      • vanhoillislesradiOlen
        Tämä_tyttö kirjoitti:

        joka on ketjua aloittaja, on nyt ehkä tullutkin siihen tulokseen, ettei hän menekään MG:n keikalle, vaan menee suviseuroihin ja haluaa olla uskovainen.

        Uskovainen voi olla, jos menee tai on menemättä. Keikalle. Suviseuroihin menijäkin voi olla uskovainen tai sitten ei. Nämä musiikki jutut on elämäntapa kysymyksiä, joihin pätee Pasvalin neuvo; Heikoimman mielipiteen ei tarvitse ohjata koko seurakuntaa.


      • Iwantgo

        Joo, en mä kovin monesti oo kuullut edes tosta uudestisyntymisestä. Eikö se ole kuitenkin tärkeintä että uskoo Jumalaan..

        Joo, suviseuroihin mä olen joka tapauksessa menossa. :)

        Ja tosta keikasta sen verran.. puhuin parin kaverini kanssa tästä. Kumpikaan ei ollut vastaan, ja toinen heistä sanoi että olisi innokas lähtemään mun kanssa sinne. Yksin en olisi lähtenytkään..


      • Iwantgo
        Iwantgo kirjoitti:

        Joo, en mä kovin monesti oo kuullut edes tosta uudestisyntymisestä. Eikö se ole kuitenkin tärkeintä että uskoo Jumalaan..

        Joo, suviseuroihin mä olen joka tapauksessa menossa. :)

        Ja tosta keikasta sen verran.. puhuin parin kaverini kanssa tästä. Kumpikaan ei ollut vastaan, ja toinen heistä sanoi että olisi innokas lähtemään mun kanssa sinne. Yksin en olisi lähtenytkään..

        Ja sori jos en kaikkien kommentteihin oo huomannut vastata, näitä oli tullut niin paljon :)


      • YSTäväsi_
        Iwantgo kirjoitti:

        Joo, en mä kovin monesti oo kuullut edes tosta uudestisyntymisestä. Eikö se ole kuitenkin tärkeintä että uskoo Jumalaan..

        Joo, suviseuroihin mä olen joka tapauksessa menossa. :)

        Ja tosta keikasta sen verran.. puhuin parin kaverini kanssa tästä. Kumpikaan ei ollut vastaan, ja toinen heistä sanoi että olisi innokas lähtemään mun kanssa sinne. Yksin en olisi lähtenytkään..

        Jumalan terve taas, nimimerkki "Iwantgo"

        Monesti tuo puhe uudestisyntymisestä on helluntailaisten joutavaa höpötystä. Helluntailaiset ikään kuin väkisin puristavat (=ovat purustavinaan) itsestään jonkinlaisen järisyttävän uudestisyntimiskokemuksen, ja sitten heistä tulee hyviä uskovaisia. Kun he näin ovat omilla teoillaan ja omalla hyvyydellään osoittaneet uskonsa, sitten he menevät upotuskasteelle.

        Uudestisyntyminen sinänsä on kyllä ihan raamatullinen tapahtuma. Sinun ei vain tarvitse uudestisyntyä, koska olet lapsuudestasi saakka ollut uskomassa. Uudestisyntyminen ei nyt Sinun kohdallasi ole edes mahdollista. Tosin - jos laajennetaan tätä uudestisyntimiskokemusta - niin kyllähän meihin kaikkii synti joka päivä tarttuu. Luther opettaa, että vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava... jne.

        Vaikka tuossa edellä viittasinkin siihen, että helluntailaisten mukaan täytyy mennä perse edellä puuhun niin en tarkoittanut loukata helluntailaisia. Helluntailaisethan ovat ihan hyviä ihmisiä ja kunnon kansalaisia. Hekin lukevat Raamattua. Joskus on sattunut, että helluntailainenkin saa parannuksen armon.

        Sinä olet nyt kavereittesi kanssa keskusteltuasi päättänyt mennä Mikael Gabrielin keikalle. Raamatun Apokryfikirjoista tulee mieleen semmoinen tarina (en muista, missä kirjassa se oli), että kaksi pappimiestä oli salaa ihastunut samaan kauniiseen naiseen, muistaakseni se oli rouvasihminen. Kun nämä papit sitten tunnustivat toisilleen ihastumisensa tuohon naiseen, syntiset himot heidän mielessään kasvoivat arvaamattomiin mittoihin. Synti ikään kuin moninkertaistui kun se oli kaverillekin uskottu. Sitten alettiin yhteistuumin miettiä, miten hommaa jatkettaisiin. (--- No niin, en kerro tuosta jutusta enempää nyt.)

        Sinähän voisit kysäistä asiasta myös joltakin uskovaiselta. Minullekin kävi kerran sillä tavalla, että johonkin kysymykseen piti saada vastaus. Kun sitten näin kylällä yksinkertaisen vanhan miehen, jonka olin monesti nähnyt seuroissa, menin hänen luokseen ja kysyin asiaani. Hänelle tulivat kyyneleet silmiin. Sitten hän lausui käsityksensä kysymästäni asiasta. Ja vielä siunasi minua evankeliumilla, vaikka en ollut osannut sitä pyytääkään. MInulle tuli hyvä olo.

        Viikon päästä ollaan suviseuroissa.
        Jumalan rauhan terveisin


      • vanhoillislestadiOlen
        YSTäväsi_ kirjoitti:

        Jumalan terve taas, nimimerkki "Iwantgo"

        Monesti tuo puhe uudestisyntymisestä on helluntailaisten joutavaa höpötystä. Helluntailaiset ikään kuin väkisin puristavat (=ovat purustavinaan) itsestään jonkinlaisen järisyttävän uudestisyntimiskokemuksen, ja sitten heistä tulee hyviä uskovaisia. Kun he näin ovat omilla teoillaan ja omalla hyvyydellään osoittaneet uskonsa, sitten he menevät upotuskasteelle.

        Uudestisyntyminen sinänsä on kyllä ihan raamatullinen tapahtuma. Sinun ei vain tarvitse uudestisyntyä, koska olet lapsuudestasi saakka ollut uskomassa. Uudestisyntyminen ei nyt Sinun kohdallasi ole edes mahdollista. Tosin - jos laajennetaan tätä uudestisyntimiskokemusta - niin kyllähän meihin kaikkii synti joka päivä tarttuu. Luther opettaa, että vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava... jne.

        Vaikka tuossa edellä viittasinkin siihen, että helluntailaisten mukaan täytyy mennä perse edellä puuhun niin en tarkoittanut loukata helluntailaisia. Helluntailaisethan ovat ihan hyviä ihmisiä ja kunnon kansalaisia. Hekin lukevat Raamattua. Joskus on sattunut, että helluntailainenkin saa parannuksen armon.

        Sinä olet nyt kavereittesi kanssa keskusteltuasi päättänyt mennä Mikael Gabrielin keikalle. Raamatun Apokryfikirjoista tulee mieleen semmoinen tarina (en muista, missä kirjassa se oli), että kaksi pappimiestä oli salaa ihastunut samaan kauniiseen naiseen, muistaakseni se oli rouvasihminen. Kun nämä papit sitten tunnustivat toisilleen ihastumisensa tuohon naiseen, syntiset himot heidän mielessään kasvoivat arvaamattomiin mittoihin. Synti ikään kuin moninkertaistui kun se oli kaverillekin uskottu. Sitten alettiin yhteistuumin miettiä, miten hommaa jatkettaisiin. (--- No niin, en kerro tuosta jutusta enempää nyt.)

        Sinähän voisit kysäistä asiasta myös joltakin uskovaiselta. Minullekin kävi kerran sillä tavalla, että johonkin kysymykseen piti saada vastaus. Kun sitten näin kylällä yksinkertaisen vanhan miehen, jonka olin monesti nähnyt seuroissa, menin hänen luokseen ja kysyin asiaani. Hänelle tulivat kyyneleet silmiin. Sitten hän lausui käsityksensä kysymästäni asiasta. Ja vielä siunasi minua evankeliumilla, vaikka en ollut osannut sitä pyytääkään. MInulle tuli hyvä olo.

        Viikon päästä ollaan suviseuroissa.
        Jumalan rauhan terveisin

        Tyttö tassu menee sekaisin kun toinen käskee uudestisyntyä ja toinen kysyä uskovaiselta (vl).

        Minun neuvoni on edelleen, että jos uskoo Jeesukseen syntien sovittajana niin keikka asialla ei ole hölökäsen pölläystä merkitystä, meneekö vai jättääkö menemättä.

        Toistan; MG;n keikalle meno on elämäntapakysymys, joista Kristityt voivat olla erimieltä ja kukin toimia omantuntonsa mukaan. Mene tyttö vapaasti keikalle ja anna musiikin elää sinussa.


      • Onhan_se_elä-
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Tyttö tassu menee sekaisin kun toinen käskee uudestisyntyä ja toinen kysyä uskovaiselta (vl).

        Minun neuvoni on edelleen, että jos uskoo Jeesukseen syntien sovittajana niin keikka asialla ei ole hölökäsen pölläystä merkitystä, meneekö vai jättääkö menemättä.

        Toistan; MG;n keikalle meno on elämäntapakysymys, joista Kristityt voivat olla erimieltä ja kukin toimia omantuntonsa mukaan. Mene tyttö vapaasti keikalle ja anna musiikin elää sinussa.

        mäntapakysymys niin kuin uskovaiset ketjussa ovat aiemminkin maininneet; eräänlainen maailmallinen tapa. Niin kuin vaikkapa jääkiekko-ottelun seuraaminen.

        Tämä aloittajatyttö ei mitenkään mene tässä sekaisin. Hänhän ymmärtää hyvin, ettei hänen tarvitse uudestisyntyä, koska hän on lapsuudestaan saakka ollut uskovainen.

        Ei siitä koskaan mitään haittaakaan ole, jos kysäiseisi mieltään arkarruttavista asioista uskovaiselta. Tosin on jokus sattunut, että kun kysyy samaa asiaa kuudelta (6) eri uskovaiselta - hieman vaikeampaa asiaa kuin tämä - niin saa kuusi (6) erilaista vastausta :-).

        Lakiahan ei pitäisi tuoda sisälle Jumalan valtakuntaan. Vl-foorumi on paikoin melko karmea - ja pettävä - esimerkki lakivanhuskaasta taivalluksesta.


      • Tämän_nimi-
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Tyttö tassu menee sekaisin kun toinen käskee uudestisyntyä ja toinen kysyä uskovaiselta (vl).

        Minun neuvoni on edelleen, että jos uskoo Jeesukseen syntien sovittajana niin keikka asialla ei ole hölökäsen pölläystä merkitystä, meneekö vai jättääkö menemättä.

        Toistan; MG;n keikalle meno on elämäntapakysymys, joista Kristityt voivat olla erimieltä ja kukin toimia omantuntonsa mukaan. Mene tyttö vapaasti keikalle ja anna musiikin elää sinussa.

        merkin "vanhoillislestadiOlen" käsitykset vaikuttavat jotenkin hieman oudoilta. Tosin varmaan meillä jokaisella tulee aikoja, jolloin omiakin käsityksiä pitäisi tarkastella ja tarkistaa.

        Jumalan valtakunnassa on aina varoitettu synnin luvallisuudesta. On varoitettu synnissä elämisestä. On sanottu, ettei pitäisi vaeltaa jaetulla omallatunnolla.

        Nuorenahan omatunto on herkkä. Tässä aloittajatyttö on jo alun perinkin tullut siihen tulokseen, että Mikael Gabrielin keikalle meneminen/osallistuminen on synti. Mutta sitten hän kysyy, olisikohan se kuinka suuri synti. Ja voisiko häntä sitten - kun hän on keikalla käynyt - pitää enää uskovaisena.

        Varmaan pienillä ja suurilla synneillä ei ole kovinkaan paljon eroa. Syntihän aina erottaa ihmisen Jumalasta. Aloittajaa ilman muuta on pidettävä uskovaisena kävipä hän keikalla tai ei, kun hän kerran haluaa olla uskovainen.

        Nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" on ilman muuta oikeassa siinä, että tärkeintä on uskolla omistaa Kristuksen vanhurskaus omaksi vanhurskaudekseen.

        Elämäntapakysymyksillä lienee jokin merkitys. Jos elämäntapa on "kovin maailmallinen" niin saattaahan se olla jonkinlainen merkki siitä, että asianomainen ei pidä uskonasioita ensiarvoisen tärkeinä elämässään. Mihin se sitten raja pitäisi vetää, kun usko ei kuitenkaan ole niissä tavoissa? Pahennustakaan ei saisi aiheuttaa...

        Elämäntapakysymyksistä ei saarnoissa juuri nykyään kuule. Holjattain nettiseuroissa puhuja mainitsi eräänlaisena eksyttäjänä "viihteen". Hän ei selittänyt, mitä "viihde" tarkoittaa. Niitähän on paljon ihmisiä, jotka eivät vähimmässäkään määri ole kiinnostuneet esimerkiksi niin sanotusta maailmallisesta musiikista.

        Palstoilla on useinkin viitattu Sievin suviseuroissa 1976 luettuun tiedotteesee, että Jumalan valtakunnassa on yksimielisesti päätetty, että jokainen television kotiinsa ottanut on automaattisesti ulostanut itsensä Jumalan valtakunnasta. Olisi siis yksi niin voimallinen ihmisteko - mustan sontaluukun ottaminen koriinsa - että ilman mitään muita kommervenkkeja sitä sitten on helvetin matkalainen. Nooo, vanhat televisio- ja hoitokokoussekoiulut vähitellen vaipuvat unhoon.


      • vanhoillislestadiOlen
        Tämän_nimi- kirjoitti:

        merkin "vanhoillislestadiOlen" käsitykset vaikuttavat jotenkin hieman oudoilta. Tosin varmaan meillä jokaisella tulee aikoja, jolloin omiakin käsityksiä pitäisi tarkastella ja tarkistaa.

        Jumalan valtakunnassa on aina varoitettu synnin luvallisuudesta. On varoitettu synnissä elämisestä. On sanottu, ettei pitäisi vaeltaa jaetulla omallatunnolla.

        Nuorenahan omatunto on herkkä. Tässä aloittajatyttö on jo alun perinkin tullut siihen tulokseen, että Mikael Gabrielin keikalle meneminen/osallistuminen on synti. Mutta sitten hän kysyy, olisikohan se kuinka suuri synti. Ja voisiko häntä sitten - kun hän on keikalla käynyt - pitää enää uskovaisena.

        Varmaan pienillä ja suurilla synneillä ei ole kovinkaan paljon eroa. Syntihän aina erottaa ihmisen Jumalasta. Aloittajaa ilman muuta on pidettävä uskovaisena kävipä hän keikalla tai ei, kun hän kerran haluaa olla uskovainen.

        Nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" on ilman muuta oikeassa siinä, että tärkeintä on uskolla omistaa Kristuksen vanhurskaus omaksi vanhurskaudekseen.

        Elämäntapakysymyksillä lienee jokin merkitys. Jos elämäntapa on "kovin maailmallinen" niin saattaahan se olla jonkinlainen merkki siitä, että asianomainen ei pidä uskonasioita ensiarvoisen tärkeinä elämässään. Mihin se sitten raja pitäisi vetää, kun usko ei kuitenkaan ole niissä tavoissa? Pahennustakaan ei saisi aiheuttaa...

        Elämäntapakysymyksistä ei saarnoissa juuri nykyään kuule. Holjattain nettiseuroissa puhuja mainitsi eräänlaisena eksyttäjänä "viihteen". Hän ei selittänyt, mitä "viihde" tarkoittaa. Niitähän on paljon ihmisiä, jotka eivät vähimmässäkään määri ole kiinnostuneet esimerkiksi niin sanotusta maailmallisesta musiikista.

        Palstoilla on useinkin viitattu Sievin suviseuroissa 1976 luettuun tiedotteesee, että Jumalan valtakunnassa on yksimielisesti päätetty, että jokainen television kotiinsa ottanut on automaattisesti ulostanut itsensä Jumalan valtakunnasta. Olisi siis yksi niin voimallinen ihmisteko - mustan sontaluukun ottaminen koriinsa - että ilman mitään muita kommervenkkeja sitä sitten on helvetin matkalainen. Nooo, vanhat televisio- ja hoitokokoussekoiulut vähitellen vaipuvat unhoon.

        Synnin luvallisuudessa ja synnissä elämme jokainen joka hetki. Synti on rikkomista Jumalan antamaa lakia vastaan. Jumalan laissa ei missään kohden mainita, että olisi syntiä käydä MG:n keikalla. Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että hän ei ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään lain.

        Kristityt, eikä kukaan maailman ihminen pysty siihen mitä Herra Jeesus Kristus teki. Toistan, kukaan meistä ei pysty täyttämään Jumalan lakia, sen teki yksin Kristus.

        Paavalin kirjoittaa Galatalaisille;

        Gal.2.
        19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. 20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. 21 Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan.

        Toisessa kohtaa Paavali kirjoittaa elämäntapakysymyksistä Kolossalaisille;

        Kol. 2.
        16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. 17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis. 18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi, 19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. 20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin 21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"? 22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. 23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä

        Eli. Meikäläisten vaatimukset ja kontrolli toisia ihmisiä kohtaan on turhaa, joka nousee minun mielestäni meidän omasta mielestämme tai ahdistuksesta tai halusta hallita.

        Jumalan Valtakunnasta vielä muutama sana. Jeesus tuli julistamaan maan päälle Jumalan Valtakuntaa. Missään vaiheessa se ei ole tarkoittanut jotain tiettyä ihmisjoukkiota, vaan sitä, että me rukoilisimme, kuten hän on itse opettanut "Tulkoon Sinun Valtakuntasi, tapahtukoon Sinun Tahtosi"

        Luukkaan evankeliumista;

        Milloin Jumalan valtakunta tulee?
        20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 21 [i]Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." 22 Opetuslapsilleen hän sanoi: "Tulee aika, jolloin te toivotte näkevänne edes yhden Ihmisen Pojan päivän mutta ette saa nähdä. 23 Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. 24 Sillä niin kuin salama välähtää ja valaisee taivaan äärestä ääreen, niin on Ihmisen Poika oleva ilmestymisensä päivänä. 25 Mutta sitä ennen hänen täytyy kärsiä paljon, ja tämä sukupolvi hylkää hänet.

        Loppukaneetti; Tyttö voi iloiten mennä MG:n keikalle ja nauttia elämästä, jos hän kokee sen tarpeelliseksi. Jos hän uskoo Jeesuksen Herraksi ja syntiensä sovittajaksi, niin keikalle käynti ei vie häntä sen enempää kauemmaksi Jumalasta kuin, että minä käyn harrastamassa urheilua. Tuossa Luukkaan evankeliumissa on myöhemmin varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei pysy Jeesuksessa Kristuksessa. Siinä ei ole varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei noudata ihmisten keksimissä elämäntapaohjeissa. Lopetan tähän. Aamen.


      • Sinulla
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Synnin luvallisuudessa ja synnissä elämme jokainen joka hetki. Synti on rikkomista Jumalan antamaa lakia vastaan. Jumalan laissa ei missään kohden mainita, että olisi syntiä käydä MG:n keikalla. Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että hän ei ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään lain.

        Kristityt, eikä kukaan maailman ihminen pysty siihen mitä Herra Jeesus Kristus teki. Toistan, kukaan meistä ei pysty täyttämään Jumalan lakia, sen teki yksin Kristus.

        Paavalin kirjoittaa Galatalaisille;

        Gal.2.
        19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. 20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. 21 Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan.

        Toisessa kohtaa Paavali kirjoittaa elämäntapakysymyksistä Kolossalaisille;

        Kol. 2.
        16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. 17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis. 18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi, 19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. 20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin 21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"? 22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. 23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä

        Eli. Meikäläisten vaatimukset ja kontrolli toisia ihmisiä kohtaan on turhaa, joka nousee minun mielestäni meidän omasta mielestämme tai ahdistuksesta tai halusta hallita.

        Jumalan Valtakunnasta vielä muutama sana. Jeesus tuli julistamaan maan päälle Jumalan Valtakuntaa. Missään vaiheessa se ei ole tarkoittanut jotain tiettyä ihmisjoukkiota, vaan sitä, että me rukoilisimme, kuten hän on itse opettanut "Tulkoon Sinun Valtakuntasi, tapahtukoon Sinun Tahtosi"

        Luukkaan evankeliumista;

        Milloin Jumalan valtakunta tulee?
        20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 21 [i]Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." 22 Opetuslapsilleen hän sanoi: "Tulee aika, jolloin te toivotte näkevänne edes yhden Ihmisen Pojan päivän mutta ette saa nähdä. 23 Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. 24 Sillä niin kuin salama välähtää ja valaisee taivaan äärestä ääreen, niin on Ihmisen Poika oleva ilmestymisensä päivänä. 25 Mutta sitä ennen hänen täytyy kärsiä paljon, ja tämä sukupolvi hylkää hänet.

        Loppukaneetti; Tyttö voi iloiten mennä MG:n keikalle ja nauttia elämästä, jos hän kokee sen tarpeelliseksi. Jos hän uskoo Jeesuksen Herraksi ja syntiensä sovittajaksi, niin keikalle käynti ei vie häntä sen enempää kauemmaksi Jumalasta kuin, että minä käyn harrastamassa urheilua. Tuossa Luukkaan evankeliumissa on myöhemmin varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei pysy Jeesuksessa Kristuksessa. Siinä ei ole varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei noudata ihmisten keksimissä elämäntapaohjeissa. Lopetan tähän. Aamen.

        nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" on nyt nämä uskonasiat menneet hieman järkeilyn puolelle. On mennyt niin sanotusti YLI. ###Tyttö voi iloiten mennä MG:n keikalle. ### Sitä ei itse huomaa. Hoitokokousaikoinakin sanottiin, että sitä ei itse huomaa itsestään tätä kososlaista henkeä :-)


      • Tämä_nimimerkki
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Synnin luvallisuudessa ja synnissä elämme jokainen joka hetki. Synti on rikkomista Jumalan antamaa lakia vastaan. Jumalan laissa ei missään kohden mainita, että olisi syntiä käydä MG:n keikalla. Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että hän ei ole tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään lain.

        Kristityt, eikä kukaan maailman ihminen pysty siihen mitä Herra Jeesus Kristus teki. Toistan, kukaan meistä ei pysty täyttämään Jumalan lakia, sen teki yksin Kristus.

        Paavalin kirjoittaa Galatalaisille;

        Gal.2.
        19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. 20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. 21 Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan.

        Toisessa kohtaa Paavali kirjoittaa elämäntapakysymyksistä Kolossalaisille;

        Kol. 2.
        16 Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. 17 Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis. 18 Teidän voittajan palkintoanne ei saa riistää teiltä kukaan, joka nöyryyttää itseään kieltäymyksin, vajoaa näkyihinsä ja palvoo enkeleitä. Sellaisen ihmisen tekevät hänen omat tyhjät ajatuksensa ylpeäksi, 19 eikä hänellä ole yhteyttä Kristukseen, päähän, joka huolehtii koko ruumiista ja pitää sitä nivelten ja jänteiden avulla koossa, niin että se kasvaa Jumalan tarkoittamalla tavalla. 20 Jos kerran olette yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkuvoimien ulottuvilta, miksi yhä käyttäydytte tämän maailman mukaisesti ja alistutte sellaisiin sääntöihin kuin 21 "älä tartu", "älä maista", "älä kosketa"? 22 Tämä kaikkihan koskee sellaista, mikä käytön jälkeen häviää. Kysymys on vain ihmisten käskyistä ja opeista. 23 Nämä omatekoista hurskautta, nöyryyden harjoitusta ja ruumiin kurittamista vaativat käskyt tosin näyttävät viisailta, mutta todellisuudessa ne ovat arvottomia ja tyydyttävät vain ihmisen ylpeyttä

        Eli. Meikäläisten vaatimukset ja kontrolli toisia ihmisiä kohtaan on turhaa, joka nousee minun mielestäni meidän omasta mielestämme tai ahdistuksesta tai halusta hallita.

        Jumalan Valtakunnasta vielä muutama sana. Jeesus tuli julistamaan maan päälle Jumalan Valtakuntaa. Missään vaiheessa se ei ole tarkoittanut jotain tiettyä ihmisjoukkiota, vaan sitä, että me rukoilisimme, kuten hän on itse opettanut "Tulkoon Sinun Valtakuntasi, tapahtukoon Sinun Tahtosi"

        Luukkaan evankeliumista;

        Milloin Jumalan valtakunta tulee?
        20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 21 [i]Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." 22 Opetuslapsilleen hän sanoi: "Tulee aika, jolloin te toivotte näkevänne edes yhden Ihmisen Pojan päivän mutta ette saa nähdä. 23 Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä. 24 Sillä niin kuin salama välähtää ja valaisee taivaan äärestä ääreen, niin on Ihmisen Poika oleva ilmestymisensä päivänä. 25 Mutta sitä ennen hänen täytyy kärsiä paljon, ja tämä sukupolvi hylkää hänet.

        Loppukaneetti; Tyttö voi iloiten mennä MG:n keikalle ja nauttia elämästä, jos hän kokee sen tarpeelliseksi. Jos hän uskoo Jeesuksen Herraksi ja syntiensä sovittajaksi, niin keikalle käynti ei vie häntä sen enempää kauemmaksi Jumalasta kuin, että minä käyn harrastamassa urheilua. Tuossa Luukkaan evankeliumissa on myöhemmin varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei pysy Jeesuksessa Kristuksessa. Siinä ei ole varoituksen sanoja siitä, että miten ihmiselle käy, jos hän ei noudata ihmisten keksimissä elämäntapaohjeissa. Lopetan tähän. Aamen.

        "vanhoillislestadiOlen" taitaa olla niitä mätiä kaloja, tyhmiä neitseitä. Täytyyhän niitäkin olla joukossa, koska kerran puolet porukasta on niitä, jotka lopulta kadotetaan.

        ###
        Synnin luvallisuudessa ja synnissä elämme jokainen joka hetki.
        ###


      • Tämä_nimimerkki
        Tämä_nimimerkki kirjoitti:

        "vanhoillislestadiOlen" taitaa olla niitä mätiä kaloja, tyhmiä neitseitä. Täytyyhän niitäkin olla joukossa, koska kerran puolet porukasta on niitä, jotka lopulta kadotetaan.

        ###
        Synnin luvallisuudessa ja synnissä elämme jokainen joka hetki.
        ###

        "vanhoillislestadiOlen" ikään kuin kehottaa aloittajaa osallistumaan räppäri Mikael Gabrielin tilaisuuksiin taikka on ainakin antamassa hyväksymisensä sille.

        Eihän uskovaisten tulisi istua siellä, missä pilkkaajat istuvat.

        Tietenkin on totta, että synti meihin aina tarttuu. Mutta voisimmehan me ainakin yrittää välttää syntiä. Aina se ei tietenkään onnistu. Joskus synti tuntuu niin herkulliselta, että siihen on ihan pakko osallistua.

        Kuitenkin aloittajalla on koko ajan kaipaus Jumalan puoleen, joten meillä kaikilla on oikein hyvä syy toivottaa aloittajalle Jumalan runsasta siunausta ja onnellista kotimatkaa.


      • vanhoillislestadiOlen
        Sinulla kirjoitti:

        nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" on nyt nämä uskonasiat menneet hieman järkeilyn puolelle. On mennyt niin sanotusti YLI. ###Tyttö voi iloiten mennä MG:n keikalle. ### Sitä ei itse huomaa. Hoitokokousaikoinakin sanottiin, että sitä ei itse huomaa itsestään tätä kososlaista henkeä :-)

        Millä Raamatulla perustelet nuo kerettiläiset väitteesi? Sama kysymys sinulle "Tämä Nimimerkki".

        Ei tähän muuten edes raamatuita tarvita! :) Kerron yksinkertaisesti. MG:N keikalle meno ei ole koskaan ollut synti missään muualla kuin meikäläisten mielissä. Monet ovat huomanneet, että nämä ihmisten orjuuttamista varten kehitetyt säännöt eivät perustu yhtään mihinkään.

        Ongelmalliseksi tilanteen tekee se, että seassamme on edelleen suuri joukko ihmisiä, jotka elävät hoitokokouspelon alla. On turvallisempaa toimia, sanoa ja ajatella kuten on joskus vuonna 1976 yhteisesti (johtotroikka) sovittu, sillä jos tästä poikkean, niin joudun kyseenalaiseksi ihmisten silmissä. Tämän pelon aiheuttama ahdistus ohjaa imisiä kyttäämään toisia, jakamaan rakkaudellisia neuvoja, emmehän halua, ei meillä ole ollut tapana. Näin, edelleenkin, vuonna 2015. Herätkää ihmiset ja olkaa vapaita armolapsia.

        MG:n keikalle meno ei ole synti missään muualla kuin niin ajattelevan ihmisen ahdistuneessa mielessä.

        Ja nyt toivon Raamatuita perusteiksi, jos heittelette vielä noin ylimalkaisia juttuja, kuten mätä kala, kososlainen jne... :)


      • vaikene
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Millä Raamatulla perustelet nuo kerettiläiset väitteesi? Sama kysymys sinulle "Tämä Nimimerkki".

        Ei tähän muuten edes raamatuita tarvita! :) Kerron yksinkertaisesti. MG:N keikalle meno ei ole koskaan ollut synti missään muualla kuin meikäläisten mielissä. Monet ovat huomanneet, että nämä ihmisten orjuuttamista varten kehitetyt säännöt eivät perustu yhtään mihinkään.

        Ongelmalliseksi tilanteen tekee se, että seassamme on edelleen suuri joukko ihmisiä, jotka elävät hoitokokouspelon alla. On turvallisempaa toimia, sanoa ja ajatella kuten on joskus vuonna 1976 yhteisesti (johtotroikka) sovittu, sillä jos tästä poikkean, niin joudun kyseenalaiseksi ihmisten silmissä. Tämän pelon aiheuttama ahdistus ohjaa imisiä kyttäämään toisia, jakamaan rakkaudellisia neuvoja, emmehän halua, ei meillä ole ollut tapana. Näin, edelleenkin, vuonna 2015. Herätkää ihmiset ja olkaa vapaita armolapsia.

        MG:n keikalle meno ei ole synti missään muualla kuin niin ajattelevan ihmisen ahdistuneessa mielessä.

        Ja nyt toivon Raamatuita perusteiksi, jos heittelette vielä noin ylimalkaisia juttuja, kuten mätä kala, kososlainen jne... :)

        mätä kala


    • Iwantgo

      Tässä samassa vastaus teille kaikille kolmelle!

      Näin olen ymmärtänytkin, että tämä uudestisyntyminen kuuluu enemmän helluntailaisuuteen.

      Tiedän, että sinne keikalle meno on maailmallinen tapa, eikä ehkä hyväksi.
      Toinen kavereistani on kyllä uskovainen kenen kanssa puhuin (ei kuitenkaan vl, vaan viidesläinen). Hän sanoi, että itse ei pystyisi salaamaan tuollaista vanhemmilta. Mustakaan se ei tunnu yhtään hyvältä.. Mutta sitten se sano myös, että jos oikeesti haluan mennä sinne niin mun pitäis mennä. (otti esille mun viime aikaisen alakuloisuuteni, ja on onnellinen jos löydän jostain iloa taas elämään..)
      Toinen kaverini taas (entinen ev.luterilainen) sanoi, että ei tehä mitään väärää ja lähtis mielellään mun kanssa sinne.

      Puhuisin kyllä tästä jollekkin lestakaverillenikin, mutta en kehtaa. Kun he ovat kaikki niin täydellisiä uskovaisia.

      Joka tapauksessa, tää keikka on vasta myöhemmin kesällä. Sitä ennen on suviseuratkin. Oon sielä melkein koko sen ajan (ke-su).


      Kiitos vastauksista. :)

      • Iwantgo

        *neljälle siis


      • Viidesläisyys

        on pitkään ollut muodissa nuorison keskuudessa. Viidesläisyydessä on hyvää ainakin se, että he lukevat paljon Raamattua.

        Myös luterilaisuudessa luetaan Raamattua ja Katekismusta. On sellaisia luterilaisia pappejakin, joilla on aito pyrkimys etsiä jumallisia totuuksia.

        Nämä mainitsemasi ###Puhuisin kyllä tästä jollekkin lestakaverillenikin, mutta en kehtaa. Kun he ovat kaikki niin täydellisiä uskovaisia. ### lestakaverit eivät kyllä omasta mielestään varmaankaan ole täydellisiä uskovaisia. Heilla ei ehkä ole kiusauksia mennä MIkael Gabrielin keikalle, mutta heillä jokaisella on toisia kiusauksia, joiden kanssa he saattavat olla hyvinkin ahtaalla. Vihollinen piirittää meitä jokaista.

        Sinä nimimerkki "Iwantgo" olet oikein hyvällä paikalla kun olet saanut syntyä uskovaiseen kotiin. Nyt Sinä olet saanut aikaan keskusteluketjun, joka saattaa herättää ajatuksia ja jotenkin auttaa myös toisia ihmisiä. Niitä on palstan historian aikana ollut paljon hyviä keskusteluketjuja, mutta jossakin vaiheessa jokainen ketju jää taakse; tulee sitten uusia ketjuja.

        Tuossa edellä eräässä puheenvuorossa joku sanoi nuorena menneensä keskustelemaan jonkun (vanhemman) mieshenkilön kanssa mieltään askarruttavista asioista; tämä mieshenkikö oli vielä ollut tyhmän näköinenkin, mutta nuori oli monesti nähnyt hänet seuroissa. Ne kaikki vanhemmatkin uskovaiset ovat eläneet kaiken sen, minkä me nuoremmatkin, ja sitten vanhempana tulee vielä toisia, pahempiankin kiusaukksia ja ongelmia. Vaikka ne vanhemmatkaan uskovaiset ihmiset eivät aina (ehkä eivät juuri koskaan) osaakaan antaa mitään yksiselitteisiä vastauksia esillä oleviin kysymyksiin, niin kuitenkin siinä kahden uskovaisen ihmisen kohtaamisessa on Herra Jeesus Kristus kolmantena ja se on niin sanotusti keskusteluhetki "tiestä ja matkasta". Ajattelepa, kuinka hienosti kävi tuossa edellä kerrotussä tapauksessa kun se tyhmä mies siunasi kysyvää nuorta evankeliumilla, vaikka nuori ei sellaista edes pyytänyt!


      • Iwantgo
        Viidesläisyys kirjoitti:

        on pitkään ollut muodissa nuorison keskuudessa. Viidesläisyydessä on hyvää ainakin se, että he lukevat paljon Raamattua.

        Myös luterilaisuudessa luetaan Raamattua ja Katekismusta. On sellaisia luterilaisia pappejakin, joilla on aito pyrkimys etsiä jumallisia totuuksia.

        Nämä mainitsemasi ###Puhuisin kyllä tästä jollekkin lestakaverillenikin, mutta en kehtaa. Kun he ovat kaikki niin täydellisiä uskovaisia. ### lestakaverit eivät kyllä omasta mielestään varmaankaan ole täydellisiä uskovaisia. Heilla ei ehkä ole kiusauksia mennä MIkael Gabrielin keikalle, mutta heillä jokaisella on toisia kiusauksia, joiden kanssa he saattavat olla hyvinkin ahtaalla. Vihollinen piirittää meitä jokaista.

        Sinä nimimerkki "Iwantgo" olet oikein hyvällä paikalla kun olet saanut syntyä uskovaiseen kotiin. Nyt Sinä olet saanut aikaan keskusteluketjun, joka saattaa herättää ajatuksia ja jotenkin auttaa myös toisia ihmisiä. Niitä on palstan historian aikana ollut paljon hyviä keskusteluketjuja, mutta jossakin vaiheessa jokainen ketju jää taakse; tulee sitten uusia ketjuja.

        Tuossa edellä eräässä puheenvuorossa joku sanoi nuorena menneensä keskustelemaan jonkun (vanhemman) mieshenkilön kanssa mieltään askarruttavista asioista; tämä mieshenkikö oli vielä ollut tyhmän näköinenkin, mutta nuori oli monesti nähnyt hänet seuroissa. Ne kaikki vanhemmatkin uskovaiset ovat eläneet kaiken sen, minkä me nuoremmatkin, ja sitten vanhempana tulee vielä toisia, pahempiankin kiusaukksia ja ongelmia. Vaikka ne vanhemmatkaan uskovaiset ihmiset eivät aina (ehkä eivät juuri koskaan) osaakaan antaa mitään yksiselitteisiä vastauksia esillä oleviin kysymyksiin, niin kuitenkin siinä kahden uskovaisen ihmisen kohtaamisessa on Herra Jeesus Kristus kolmantena ja se on niin sanotusti keskusteluhetki "tiestä ja matkasta". Ajattelepa, kuinka hienosti kävi tuossa edellä kerrotussä tapauksessa kun se tyhmä mies siunasi kysyvää nuorta evankeliumilla, vaikka nuori ei sellaista edes pyytänyt!

        Joo, niinhän ne lukeekin tosi paljon raamattua.. jos senkans jostain puhun niin tunnen olevani raamatusta ihan pihalla kun hän tietää kaiken.

        Niin.. tänään mainitsin että olen MG:n keikalle ehkä menossa. Mutta ne ei siitä sanonut oikeen mitään.. alettiin vaan puhumaan muusta asiasta, joten en tiedä sitten niiden mielipidettä..

        joo, toivottavasti tästä viestiketjusta on muillekkin apua :)

        Vanhemmat ihmiset ovatkin varmasti jollain tasolla viisaampia, kun kaikenlaista elämänkokemusta heillä jo on.


      • Iwantgo kirjoitti:

        Joo, niinhän ne lukeekin tosi paljon raamattua.. jos senkans jostain puhun niin tunnen olevani raamatusta ihan pihalla kun hän tietää kaiken.

        Niin.. tänään mainitsin että olen MG:n keikalle ehkä menossa. Mutta ne ei siitä sanonut oikeen mitään.. alettiin vaan puhumaan muusta asiasta, joten en tiedä sitten niiden mielipidettä..

        joo, toivottavasti tästä viestiketjusta on muillekkin apua :)

        Vanhemmat ihmiset ovatkin varmasti jollain tasolla viisaampia, kun kaikenlaista elämänkokemusta heillä jo on.

        Kirjotimpa aiemmin epäselvästi. Tossa tarkotin siis että mainitsin mun lestakavereille tosta keikasta.


    • Tämä_nuori

      henkilö aloituksellaan on saanut aikaan oikein mukavan ketjun, jossa on paljon ajatuksia hetättäviä ja lämpimiä puheenvuoroja. Taivaan Isän siunausta aloittajalle!

      • Iwantgo

        Joo, yllätyin itekkin kuinka monia vastauksia om tullut! Kiitos :)


    • Miksi_kaikki

      ajattelevat että aloittaja on tyttö? En ainakaan itse huomannut että hän missään vaiheessa mainitsi sukupuoltaan..

      • Ehkä_palstalla

        kävijöille on syntynyt sellainen mielikuva, että aloittaja olisi tyttö - - - koska ehkä tytöt ovat usein kiinnostuneita näistä räppäreistä. Ketjussa esiintyneet puheenvuoronkäyttäjät saattavat myös olla tyttöjä/naisia, jotenka sitä helposti samaistutaan.

        Joka tapauksessa ketjussa on monia hyviä puheenvuoroja.

        Aloittajalle toivotan JUmalan runsasta siunausta!


      • Iwantgo

        Hahah juu oon tyttö! Taisi se jäädä mainitsematta :)


    • niituotakylläjaa

      Jeesus jos menis keikalle hän kysyisi siltä räppääjältä, oletko uudestisyntynyt!

      räppäri sanoisi että uskon kyllä Jumalaan ja lestadiukseen jopa lutteriin!

      Niin mutta seuraatko MINUA Jeesus kysyy uudelleen?

      ... niin no tuota noin... olin kyllä kirkossakin räppäämässä..!

      Niin mutta seuraatko MINUA kysyy Jeesus uudelleen. Ellet seuraa, et ole MINUN seuraajani eli et ole koskaan syntynyt Jumalan Hengestä.

      • No, Jeesushan ei ole nyt sinne keikalle menossa.. ja eihän sitä tiedä onko MG uskossa vai ei. Ei ne julkkiksetkaan kaikkia henkilökohtaisisa asioita medialle kerro.


    • simppeliasia

      Onko tämä räppäri Jeesuksen seuraaja!

      no ei taatusti ole. Ketä hän sitten seuraa?

      Omia lihansa himoja ja haluja tietenkin, mistäs muuta.

      Mitä siis hänellä on annettavaa Uskovalle?

      • vanhoillislestadiOlen

        Todistit juuri ahdasmielisyytesi. Sillä, että onko räppäri Jeesuksen seuraaja ei ole mitään tekemistä minun, sinun tai aloittajan uskon kanssa. Jos musiikista iloitsee ja siitä tulee hyvä mieli, niin antaa palaa. Tanssii vain sen tahdissa ja antaa riemun vallata mielen ja ruumiin.


      • vaikene_sinä
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Todistit juuri ahdasmielisyytesi. Sillä, että onko räppäri Jeesuksen seuraaja ei ole mitään tekemistä minun, sinun tai aloittajan uskon kanssa. Jos musiikista iloitsee ja siitä tulee hyvä mieli, niin antaa palaa. Tanssii vain sen tahdissa ja antaa riemun vallata mielen ja ruumiin.

        omavanhurskas mätä kala


      • Se_tokeni_heti
        vaikene_sinä kirjoitti:

        omavanhurskas mätä kala

        tämä omavanhurskas mätä kala "vanhoillislestadiOlen". Ollut pois ketjua sotkemasta jo 20 minuuttia.

        Luultavasti se pumppaa itseensä täydellistä lihanvapauden oppia ja sitten syöksyy palstalle oksentamaan jätöksensä heikkojen sielujen kadotukseksi.


      • Iwantgo

        Älkää puhuko noin pahasti toisistanne :/ Vaikka onkin jokaisella eri käsityksiä..


      • Oletko_Sinä
        Iwantgo kirjoitti:

        Älkää puhuko noin pahasti toisistanne :/ Vaikka onkin jokaisella eri käsityksiä..

        "Iwantgo" poika vai tyttö? Monet ketjussa ovat pitäneet Sinua tyttönä, mutta ketjun loppupuolella joku huomautti, ettei Sinä ole maininnut sukupuolestasi mitään. Eihän asian tietäminen tietenkään olekaan tärkeää.


      • Ai_juu_ker-
        Oletko_Sinä kirjoitti:

        "Iwantgo" poika vai tyttö? Monet ketjussa ovat pitäneet Sinua tyttönä, mutta ketjun loppupuolella joku huomautti, ettei Sinä ole maininnut sukupuolestasi mitään. Eihän asian tietäminen tietenkään olekaan tärkeää.

        roitkin jo tuossa edellä, että olet tyttö. Sinä olet saanut aloituksellasi aikaan oikein mukavan ketjun.


      • Iwantgo
        Ai_juu_ker- kirjoitti:

        roitkin jo tuossa edellä, että olet tyttö. Sinä olet saanut aloituksellasi aikaan oikein mukavan ketjun.

        Joo, tyttö olen! En jotenkin huomannut sitä alotusviestissä sanoa :) aika jännä kyllä kun monet olettivat heti mun olevan tyttö :D ihan oikeassa kyllä olivat.


      • vanhoillislestadiOlen
        vaikene_sinä kirjoitti:

        omavanhurskas mätä kala

        Kun argumentit loppuvat, niin alkaa herjaaminen. Perinteisesti meikäläiset toimii näin :) Siunausta sinulle. Usko ainoastaan.


      • saanko_kysyä
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Kun argumentit loppuvat, niin alkaa herjaaminen. Perinteisesti meikäläiset toimii näin :) Siunausta sinulle. Usko ainoastaan.

        oletko sinä vl?


      • Eikö_Sinun_mie-
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Kun argumentit loppuvat, niin alkaa herjaaminen. Perinteisesti meikäläiset toimii näin :) Siunausta sinulle. Usko ainoastaan.

        lestäsi, nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" elämäntavoilla ole mitään merkitystä? Miten esimerkiksi tanssiravintoloissa ajan viettäminen jatkuvasti? Juopottelu? Homobaareissa käynti? Lesboilu? Huorataloissa vieraileminen? Vakituisen rakastajan ja/tai rakastajattaren pitäminen?

        Mitä Sinun mielestäsi on synnissä eläminen? Vai onko sitä? Entä mitä mahtaa olla uskonkilvoitus, josta apostoli Paavali on paljon kirjoittanut?


      • vanhoillislestadiOlen
        Eikö_Sinun_mie- kirjoitti:

        lestäsi, nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" elämäntavoilla ole mitään merkitystä? Miten esimerkiksi tanssiravintoloissa ajan viettäminen jatkuvasti? Juopottelu? Homobaareissa käynti? Lesboilu? Huorataloissa vieraileminen? Vakituisen rakastajan ja/tai rakastajattaren pitäminen?

        Mitä Sinun mielestäsi on synnissä eläminen? Vai onko sitä? Entä mitä mahtaa olla uskonkilvoitus, josta apostoli Paavali on paljon kirjoittanut?

        Odotahan... Pumppaan ensiksi itseni täyteen täydellistä lihanvapauden oppia ja sitten syöksyn palstalle oksentamaan jätökseni heikkojen sielujen kadotukseksi.


      • tämäei
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Odotahan... Pumppaan ensiksi itseni täyteen täydellistä lihanvapauden oppia ja sitten syöksyn palstalle oksentamaan jätökseni heikkojen sielujen kadotukseksi.

        Ollut minun kirjoitus, varmaan sen huomasittekin. Tästä eteenpäin tässä keskustelussa en käytä nimimerkkiäni, koska jollakin on iso tarve saada minut huonoon valoon.

        Aikaisempiin kysymyksiin baareissa istumisesta jne vastaan, että olen niihin jo vastannut aikaisemmissa viesteissäni. Jumala on antanut kymmenen käskyn lain, jonka on hyvä olla ohjaamassa meidän jokaisen elämää. Kukaan meistä siihen ei pysty, yksi pystyi, Jeesus Kristus.

        Olen vanhoillislestadiolainen.


      • Sinä_siis
        tämäei kirjoitti:

        Ollut minun kirjoitus, varmaan sen huomasittekin. Tästä eteenpäin tässä keskustelussa en käytä nimimerkkiäni, koska jollakin on iso tarve saada minut huonoon valoon.

        Aikaisempiin kysymyksiin baareissa istumisesta jne vastaan, että olen niihin jo vastannut aikaisemmissa viesteissäni. Jumala on antanut kymmenen käskyn lain, jonka on hyvä olla ohjaamassa meidän jokaisen elämää. Kukaan meistä siihen ei pysty, yksi pystyi, Jeesus Kristus.

        Olen vanhoillislestadiolainen.

        elät lain alla?


      • eisiismitääntajuaaihees
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Todistit juuri ahdasmielisyytesi. Sillä, että onko räppäri Jeesuksen seuraaja ei ole mitään tekemistä minun, sinun tai aloittajan uskon kanssa. Jos musiikista iloitsee ja siitä tulee hyvä mieli, niin antaa palaa. Tanssii vain sen tahdissa ja antaa riemun vallata mielen ja ruumiin.

        No juuri niin, noin minäkin puhuisin jos lahkeesta näkyisi kavio ja karvanen koipi!

        onnittelen olet todella ahkera työläinen, palkkasi ei jää tulematta.


      • valoakinolisi
        tämäei kirjoitti:

        Ollut minun kirjoitus, varmaan sen huomasittekin. Tästä eteenpäin tässä keskustelussa en käytä nimimerkkiäni, koska jollakin on iso tarve saada minut huonoon valoon.

        Aikaisempiin kysymyksiin baareissa istumisesta jne vastaan, että olen niihin jo vastannut aikaisemmissa viesteissäni. Jumala on antanut kymmenen käskyn lain, jonka on hyvä olla ohjaamassa meidän jokaisen elämää. Kukaan meistä siihen ei pysty, yksi pystyi, Jeesus Kristus.

        Olen vanhoillislestadiolainen.

        Ahaa eli kun ei ole täydellinen ei kannata yrittää olla puoltakaan, niinkö se menee Raamatun ohje!?

        Luetko koskaan mitä siellä sanotaan aiheesta?

        siellä sanotaan mm; pukeutukaa JUmalan koko sota-asuun voidaksenne voittaa kiusaukset , ja edelleen vastustakaa p...lettä niin se teistä pakenee...ja sata muuta ohjetta joista ei yhtäkäänole täällä jutuissanne tarjolal.

        tarjolla on ainoastaan lihallisuuden puolestapuhetta ja huonon vaelluksen nostamista malliksi uskovalle!

        kummaa on uskomisen laatu tällä kohdalla mailmaa.


      • mistäsinä
        Sinä_siis kirjoitti:

        elät lain alla?

        Niin päättelet? Lue aikaisemmat kirjoitukseni.


      • Sinä_olet
        tämäei kirjoitti:

        Ollut minun kirjoitus, varmaan sen huomasittekin. Tästä eteenpäin tässä keskustelussa en käytä nimimerkkiäni, koska jollakin on iso tarve saada minut huonoon valoon.

        Aikaisempiin kysymyksiin baareissa istumisesta jne vastaan, että olen niihin jo vastannut aikaisemmissa viesteissäni. Jumala on antanut kymmenen käskyn lain, jonka on hyvä olla ohjaamassa meidän jokaisen elämää. Kukaan meistä siihen ei pysty, yksi pystyi, Jeesus Kristus.

        Olen vanhoillislestadiolainen.

        epäjohdonmukainen: Ensiksi miltei kehotat aloittajaa menemään Mikael Gabrielin keikalle, mutta tässä ladot ihmiselle elämänohjeeksi Jumalan vaativan lain.


      • luepPaTarkkaan
        Sinä_olet kirjoitti:

        epäjohdonmukainen: Ensiksi miltei kehotat aloittajaa menemään Mikael Gabrielin keikalle, mutta tässä ladot ihmiselle elämänohjeeksi Jumalan vaativan lain.

        Mitä kirjoitin aikaisemmin. Jumalan lain noudattamiseen ei kukaan pysty. Jumalan laki ei sisällä vaatimusta pysyä pois räppärin konsertista. Sitä vaatii meikäläsiten elämäntapaohjeet, jotka nousevat ihmismielen ylpeydestä.


      • Sinulla_on_todella
        luepPaTarkkaan kirjoitti:

        Mitä kirjoitin aikaisemmin. Jumalan lain noudattamiseen ei kukaan pysty. Jumalan laki ei sisällä vaatimusta pysyä pois räppärin konsertista. Sitä vaatii meikäläsiten elämäntapaohjeet, jotka nousevat ihmismielen ylpeydestä.

        omituisia käsityksiä:

        ###
        Jumalan laki ei sisällä vaatimusta pysyä pois räppärin konsertista. Sitä vaatii meikäläsiten elämäntapaohjeet, jotka nousevat ihmismielen ylpeydestä.
        ###


      • Mitä omituista tuossa on? Lue Kolossalaiskirjeen kohta, jonka tuohon ylemmäs kirjoitin.


    • Iwantgo

      Näistä vastauksista ja väittelyistä huomaa, ettei tää kysymäni asia oo näköjään muillekaan oikeen selvä..

      • raamatunsanaonkirkas

        On se minulle ainakin.

        tulin uskoon noin nelkyt viis vuotta sitten, ja se on yhtä tuore tänään ja kirkas kuin kristalli.

        siinä tilassa kun Jumalan Henki asuu sydämessä ei tarvitse kysellä menenkö jonkun kaljoissaan tekemiä tyhjänpäiväisiä räpätyksiä kuuntelemaan.

        Jos menen niin menen Hengen kehoittamana ja silloin eteeni tulee ihminen joka tarvitsee Sanaa ylhäältä suustani.


      • YSTäväsi_

        Jumalan terve taas, nimimerkki "Iwantgo"

        Olet oikeassa. On erilaisia käsityksiä. Itse asiassa erilaisia käsityksiä on ollut koko kristikunnan (ja ihmiskunnan) historian ajan. Siksihän niitä onkin syntynyt erilaisia kirkkoja ja uskonnollisuuksia, ja jatkuvasti syntyy uusia. Vastikään luterilaisesta kirkosta taisi erota jokin Luther-säätiö, liuta pappeja, jotka eivät voineet hyväksyä naispappeutta. Lestadiolainen kristillisyyskin on runsaan sadan vuoden aikana jakaantunut pariinkymmeneen erilaiseen osaan. Amerikassa (USA:ssa ja Kanadassa) viimeinen suuri hajaannus taisi tapahtua parikymmentä vuotta sitten.

        Kahden tieteenalan tohtori, Simon kirkkoherra ja historioitsija Seppo Lohi on tutkinut kristillisyytemme historiaa. Vastikään SRK on julkaissut Tuomas Palolan väitöskirjan, jossa on tutkittu eriseuroja. Se on hieman kallis ostettavaksi, mutta aion kotiseudullani esittää sen hankittavaksi kirjastoon. Kirjastossa sanottiin, että yleisöltä tulee esityksiä varsin vähän, joten toiveet voidaan toteuttaa.

        Ap. t. 24:16
        Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

        1. Tim. 1:19
        ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.

        Onnellista matkaa Sinulle, ketjun aloittaja!
        Jumalan rauhan terveisin


      • Täytyy_kuiten-
        raamatunsanaonkirkas kirjoitti:

        On se minulle ainakin.

        tulin uskoon noin nelkyt viis vuotta sitten, ja se on yhtä tuore tänään ja kirkas kuin kristalli.

        siinä tilassa kun Jumalan Henki asuu sydämessä ei tarvitse kysellä menenkö jonkun kaljoissaan tekemiä tyhjänpäiväisiä räpätyksiä kuuntelemaan.

        Jos menen niin menen Hengen kehoittamana ja silloin eteeni tulee ihminen joka tarvitsee Sanaa ylhäältä suustani.

        kin varoa, ettei sano kovin "varmasti" ja töykeästi. Tässähän ketjun aloittaja on nuori, uskovainen tyttö, joka haluaisi mennä kuuntelemaan Mikael Gabrielia ja on nyt tullut kyselemään tällä palstalla - kun muutakaan kyselypaiukkaa ei ole tiedossa - olisiko tämä suuri synti. Tytöllä ei ole vielä neljänkymmenenviiden kilvoitusvuoden ansioita takanaan, mutta taatusti hänessä asuu Pyhä Henki; eihän hän muuten kyselisikään.

        Kaikki kannamme tätä tyttöä Taivaan Isän sydämelle.


      • Joo, ois paljon helpompi jos kaikilla uskovaisilla olisi samanlainen käsitys niin ei tulisi väittelyitä.. monesti sitä tulee silloin sanottua ilkeitä asioita toisille - kuten tässäkin keskustelussa on jo tullut vastaan - eikä siitä tuu kuin paha mieli.
        Vaikka onhan se tietysti hyvä keskustella asioista :)


    • Tein nikin, niin ei kenelläkään tule kiusauksia käyttää nimimerkkiäni hyväksi. ;) Toiveeni on, Räisälän pariskuntaa mukaillen, että edes yksi sielu pelastuisi tämän keskustelun perusteella. Kiitos kaikille mielipiteistä ja siunattua Juhannusta. Aloittajalle erityiskiitos hienon keskustelun aikaansaamisesta.

      • Itse tein kans tänne tunnuksen, ettei juuri nämä trollit hyökkää.. :D Mukavaa juhannusta myös sulle!
        Ja eipä mitään, omasta ongelmastahan mä vain avauduin, kiitos teille kaikille vastanneille. :)


      • Kunhan_et_nyt

        vain, nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" pilaisi Jumalan valtakunnan mainetta tällä nimimerkilläsi.

        Ettei kävisi niin kuin taannoisille nimimerkeille OM ja JaniS, jotka olivat hyvin kireitä ja päätyivät sitten oman kertomansa mukaan vaeltelemaan pimeään laaksoon, jossa saa pelätä kaikkea pahaa.

        Sinä nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" et ole kireä, vaan mielelläsi näytät luiskahtelevan synninluvallisuuden puolelle.

        Tuossa edellä tässä ketjussa oli myös kiivaahko puheenvuoro, jossa kirjoittajalle näytti kertyneen ansioita siitä, että hän on jo neljänkymmenenviiden vuoden ajan... no, kirkkaasti tajunnut kaikki asiat.

        Kerran erän puhujakin kehaisi, että hänen kauttaan on 37 sielua saarnattu Jumalan valtakuntaan. Tuosta on jo aikaa. Semmoisia kehumisia ei enää kuulla. Sehän on melkein kuin jehovalaisilla: jehovalaisethan keräävät kuvittelemansa jumalan edessä ansioita sillä, että ovat puhutelleet niin ja nii monta henkilöä, ja nämä ansiot merkitään vihkoon muistiin.

        Raamattua kannattaisi aina välillä vilkaista. Paavalin kirjeet ja muutkin Uuden testamentin kirjeet herättävät aina ajatuksia.


      • Sinun_nimi-
        Iwantgo kirjoitti:

        Itse tein kans tänne tunnuksen, ettei juuri nämä trollit hyökkää.. :D Mukavaa juhannusta myös sulle!
        Ja eipä mitään, omasta ongelmastahan mä vain avauduin, kiitos teille kaikille vastanneille. :)

        merkki "Iwantgo" kannattaisi suhtautua varauksella tämän nimimerkin "vanhoillislestadiOlen" kommentteihin. Hänellä näyttää olevan jotenkin omanlaisia käsityksiä uskonasioista.

        Tottahan tietenkin on, että Jumalan kymmenen käskyn laissa ei ole mainintaa räppäreistä. Kuitenkin jo ensimmäisessä käskyssä sanotaan, että "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia." Apostoli Paavali on paljon kirjoittanut uskonkilvoituksesta. Keskeistä hänen julistuksessaan on Kristuksen sovitustyö.

        Keskusteluahan ja erimielisyyksiähän syntyykin aina juuri siitä, että asioista on useammanlaisia näkemyksiä. Jossakin kommentissa nimimerkki ""vanhoillislestadiOlen" moitti ihmismielen ylpeyttä, josta ns. elämäntapanormit nousisivat. Mutta eihän esimerkiksi SRK:n johtokunnan puheenjohtaja, teologian tohtori Viljo Juntunen ole lainkaan ylpeä, vaan päinvastoin nöyrä ja hyvin sovinnollinen. Häneen me emme tietenkään usko, mutta jossakin määrin meidän pitäisi olla kuuliainen opettajillemme; Juntunen nyt on asetettu tämän ajallisen organisaation keulille. Syntien sovituksen evankeliumihan on hänenkin saarnoissaan keskeistä. Juntunenkin on jo iäkäs, 70-vuotias, joten hänenkin aikansa on rajallinen.

        Meillä Jumalan valtakunnassa on nähty sellainenkin aika, että kristillisyydessä hyvin arvostettu ja keskeinen saarnamies meni tulkinnoissaan aivan harhaan ja aiheutti suurta tuhoa. Muistaakseni Wikipediassa on 1970-luvun hoitokokouksista melko oikeanlainen kuvaus. Kun Sinä. nimimerkki "Iwantgo" olet kiinnostunut uskonasioista, googlettamalla "hoitokokous" löytyy paljon tietoa, tosin kaikki ei ole oikeaa tietoa, ja aikojen saatossa osa tiedosta on värittynyt ja vääristynyt.

        Joskushan vanhemmat ja muka viisaammat ihmiset tahtovat tehdä yksinkertaisesta uskomisen asiasta monimutkaisen. Nuoret monesti tajuavat asioita paremmin ja välittömämmin.

        Mitkään keskustelupalstat ja nimimerkit eivät tahdo jaksaa elää kauan. Kymmenen vuotta sitten tällä palstalla keskustelu oli monelta osin asiallisempaa kuin nykyään. Palstan silloinen uskovainen sheriffi perusti sitten oman keskustelupalstansa, Mopin palstan, jossa keskustelu jatkui joitakin vuosia ja sitten kokonaan kuoli pois. Vl-foorumi näyttää toimivan nykyäänkin. Sinne on kopioitu vanhoja kirjoituksia kristillisyydestä. Niitä kyllä voi lukea. Itse palstan henki vaikuttaa kireältä ja "tiukan oikeaoppiselta", mikä saattaa ahdistaa köyhää Jumalan lasta.


      • Kunhan_et_nyt kirjoitti:

        vain, nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" pilaisi Jumalan valtakunnan mainetta tällä nimimerkilläsi.

        Ettei kävisi niin kuin taannoisille nimimerkeille OM ja JaniS, jotka olivat hyvin kireitä ja päätyivät sitten oman kertomansa mukaan vaeltelemaan pimeään laaksoon, jossa saa pelätä kaikkea pahaa.

        Sinä nimimerkki "vanhoillislestadiOlen" et ole kireä, vaan mielelläsi näytät luiskahtelevan synninluvallisuuden puolelle.

        Tuossa edellä tässä ketjussa oli myös kiivaahko puheenvuoro, jossa kirjoittajalle näytti kertyneen ansioita siitä, että hän on jo neljänkymmenenviiden vuoden ajan... no, kirkkaasti tajunnut kaikki asiat.

        Kerran erän puhujakin kehaisi, että hänen kauttaan on 37 sielua saarnattu Jumalan valtakuntaan. Tuosta on jo aikaa. Semmoisia kehumisia ei enää kuulla. Sehän on melkein kuin jehovalaisilla: jehovalaisethan keräävät kuvittelemansa jumalan edessä ansioita sillä, että ovat puhutelleet niin ja nii monta henkilöä, ja nämä ansiot merkitään vihkoon muistiin.

        Raamattua kannattaisi aina välillä vilkaista. Paavalin kirjeet ja muutkin Uuden testamentin kirjeet herättävät aina ajatuksia.

        Määrittele minulle Jumalan valtakunta?

        Sinulle "Sinun_nimi- ". Olen sanonut monta kertaa tässä ketjussa, että Jumalan lain on täyttänyt Herra Jeesus Kristus. Kukaan muu ei siihen pysty. Jumalan laki on täytetty puolestamme ja sen tähden olemme armon lapsia, synnit on anteeksi Jeesuksen veren kautta, jokaisena hetkenä. Kysytään vain sitä, että haluatko sinä uskoa, että Jeesus on tämän kaiken tehnyt, kaikkivaltiaan Jumalan ainoana poikana.

        Minusta on kömpelöä väittää käsitystäni oudoksi tai lihanvapauden alla olevaksi. Koska. 1. Lihanvapaus on erittäin epämääräinen termi. 2. Raamatusta ei löydy perusteita miksi MG;n keikalle ei voisi mennä.


      • Voisithan_Sinä
        vanhoillislestadiOlen kirjoitti:

        Määrittele minulle Jumalan valtakunta?

        Sinulle "Sinun_nimi- ". Olen sanonut monta kertaa tässä ketjussa, että Jumalan lain on täyttänyt Herra Jeesus Kristus. Kukaan muu ei siihen pysty. Jumalan laki on täytetty puolestamme ja sen tähden olemme armon lapsia, synnit on anteeksi Jeesuksen veren kautta, jokaisena hetkenä. Kysytään vain sitä, että haluatko sinä uskoa, että Jeesus on tämän kaiken tehnyt, kaikkivaltiaan Jumalan ainoana poikana.

        Minusta on kömpelöä väittää käsitystäni oudoksi tai lihanvapauden alla olevaksi. Koska. 1. Lihanvapaus on erittäin epämääräinen termi. 2. Raamatusta ei löydy perusteita miksi MG;n keikalle ei voisi mennä.

        lukea Paavalin kirjeistä lihalle lihan jälkeen elämisestä. Ja Jumalan mielen jälkeen elämisestä.


      • mikäminun
        Voisithan_Sinä kirjoitti:

        lukea Paavalin kirjeistä lihalle lihan jälkeen elämisestä. Ja Jumalan mielen jälkeen elämisestä.

        Teksteissäni osoittaa sinulle tämän Paavalin kirjojen mukaisen lihanvapauden?


      • Sinun_nimi- kirjoitti:

        merkki "Iwantgo" kannattaisi suhtautua varauksella tämän nimimerkin "vanhoillislestadiOlen" kommentteihin. Hänellä näyttää olevan jotenkin omanlaisia käsityksiä uskonasioista.

        Tottahan tietenkin on, että Jumalan kymmenen käskyn laissa ei ole mainintaa räppäreistä. Kuitenkin jo ensimmäisessä käskyssä sanotaan, että "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia." Apostoli Paavali on paljon kirjoittanut uskonkilvoituksesta. Keskeistä hänen julistuksessaan on Kristuksen sovitustyö.

        Keskusteluahan ja erimielisyyksiähän syntyykin aina juuri siitä, että asioista on useammanlaisia näkemyksiä. Jossakin kommentissa nimimerkki ""vanhoillislestadiOlen" moitti ihmismielen ylpeyttä, josta ns. elämäntapanormit nousisivat. Mutta eihän esimerkiksi SRK:n johtokunnan puheenjohtaja, teologian tohtori Viljo Juntunen ole lainkaan ylpeä, vaan päinvastoin nöyrä ja hyvin sovinnollinen. Häneen me emme tietenkään usko, mutta jossakin määrin meidän pitäisi olla kuuliainen opettajillemme; Juntunen nyt on asetettu tämän ajallisen organisaation keulille. Syntien sovituksen evankeliumihan on hänenkin saarnoissaan keskeistä. Juntunenkin on jo iäkäs, 70-vuotias, joten hänenkin aikansa on rajallinen.

        Meillä Jumalan valtakunnassa on nähty sellainenkin aika, että kristillisyydessä hyvin arvostettu ja keskeinen saarnamies meni tulkinnoissaan aivan harhaan ja aiheutti suurta tuhoa. Muistaakseni Wikipediassa on 1970-luvun hoitokokouksista melko oikeanlainen kuvaus. Kun Sinä. nimimerkki "Iwantgo" olet kiinnostunut uskonasioista, googlettamalla "hoitokokous" löytyy paljon tietoa, tosin kaikki ei ole oikeaa tietoa, ja aikojen saatossa osa tiedosta on värittynyt ja vääristynyt.

        Joskushan vanhemmat ja muka viisaammat ihmiset tahtovat tehdä yksinkertaisesta uskomisen asiasta monimutkaisen. Nuoret monesti tajuavat asioita paremmin ja välittömämmin.

        Mitkään keskustelupalstat ja nimimerkit eivät tahdo jaksaa elää kauan. Kymmenen vuotta sitten tällä palstalla keskustelu oli monelta osin asiallisempaa kuin nykyään. Palstan silloinen uskovainen sheriffi perusti sitten oman keskustelupalstansa, Mopin palstan, jossa keskustelu jatkui joitakin vuosia ja sitten kokonaan kuoli pois. Vl-foorumi näyttää toimivan nykyäänkin. Sinne on kopioitu vanhoja kirjoituksia kristillisyydestä. Niitä kyllä voi lukea. Itse palstan henki vaikuttaa kireältä ja "tiukan oikeaoppiselta", mikä saattaa ahdistaa köyhää Jumalan lasta.

        Joo. En mä enää oikein tiedäkään ketä tai mitä uskoa, mutta kuten aikaisemmassakin kommentissa juuri mainitsin, mulle tuli tästä koko jutusta huono omatunto. En tiedä enää yhtään mitä mun pitäisi tehdä. Kaveri on hommannut mulle ja hänelle itselleen sinne liputkin.. taitaa olla aika myöhäistä alkaa perumaan.

        En tiedä, en haluais aatella tätä vielä..


    • Jumalan_sanalla

      hoidettu omatunto on oikein hyvä neuvoja käytännön elämäntilanteissa. Uskovaisen ihmisen omassatunnossa puhuu Jumalan ääni. Tuo Jumalan sanalla hoitaminen tarkoittaa sitä, että kun meillä on halu olla uskomassa, meillä silloin on Jumalan mielen mukaista nöyryyttä... kun synti meihin tarttuu, haluamme panna syntiä pois. Tällä tavalla ihminen saa rauhan. Se on Jumalan rauhaa. Silloin eivät lähimmäisetkään näytä ylpeiltä ja/tai vikovilta eivätkä muutenkaan vinksahtaneilta.

      • Joo, näinhän se on..


    • niinkösemenee

      Eikö teidän kenenkään ole tarvinnut uudestisyntyä Jumalan Hengestä siellä Jeesuksen seuraamisen alkupäässä?

      ei sitten ihme jos joutuu lukemaan kommentteja joissa siitä asiasta ei ole mitään sanottavaa.

      kaikkea muuta fariselaista roskaa on tarjolla mutta siitä täärkeimmästä ei monikaan puhu sanaakaan.

      Oliko siis Jeesuksen puhe uudestisyntymästä kertakäyttöinen vain Nikodeemukselle annettu ja kaikki loput kyselijät livahtavat taivaaseen jostain itse tekemistään ovista?

      • Tässä_ketjus-

        sa aloittaja on lapsuudenuskossa. Siksi hänen ei enää tarvitse (eikä hän voikaan) uudestisyntyä.

        Kaikkien niiden, jotka ovat menettäneet lapsuudenuskonsa, täytyy pelastyakseen uudestisyntyä. Enin osa kristillisyytemme asuvaisista on tällaisia uudestisyntyneitä.


      • kohtaselviäätaas
        Tässä_ketjus- kirjoitti:

        sa aloittaja on lapsuudenuskossa. Siksi hänen ei enää tarvitse (eikä hän voikaan) uudestisyntyä.

        Kaikkien niiden, jotka ovat menettäneet lapsuudenuskonsa, täytyy pelastyakseen uudestisyntyä. Enin osa kristillisyytemme asuvaisista on tällaisia uudestisyntyneitä.

        No niin ja annappas sitten Raamatusta tuki noille taruillesi!

        sitä oottelemme kovasti.


    • hehehenäitäjuttuja

      Jos kerran siis ihmisessä asuu Pyhä Henki kuin tuolal ylempänä joku valuuttaa aloittajankin sytämen tilaa, niin eikö olekkin ihme että pitää kysellä täällä päivänselvää asiaa, onko se Pyhä Henki siellä tullut mykäksi tai onko kyselijä kuuro, kumpaa ongelmaa raati mahtaa veikata?!

      • Pyhä_Henki

        ei ole mykkä eikä aloittaja kuuro. Sielunvihollinen nyt vain tällä tavalla piirittää ja kiusaa aloittajaa. Eihän sielunvihollinen omiaan kiusaa lainkaan, mutta sitäkin voimallisemmin JUmalan valittuja.

        Jokainen uskovainen tällä tiellä ja matkalla monen monta kertaa elämänsä aikana kyselee asioita toisilta, usein uskonystäviltä. Tämä palsta ei ole paras mahdollinen paikka kysellä, koska täälläkin on monenlaisia eksyttäjiä liikkeellä. Aloittaja ei vain nyt keksinyt muutakaan paikkaa missä kysellä.

        Lieneekö asia sitten päivänselvä? Yksi vanhoillislestadiolaiseksi ilmoittautuva passittaa aloittajatyttöä räppärin keikalle eli voitaisiin ehkä sanoa, että hän on synninluvallisuuden tiellä. Toinen mainostaa, että on ollut hyvä uskovainen jo 45 vuotta, jotenka ilman muuta selvää on, että juoppoja räppäreitä ei pidä mennä kuuntelemaan. Sitten on sovittelelevia ja lempeästi puhuttelevia kommentteja.

        Omassatunnossa puhuva Jumalan äänikin on mainittu...


    • pistääsilmään

      Nyt on jo kahdessa viestissä vääristellen puhuttu tuosta 45 vuotta uskovaisesta.

      edellinen sanoo että on kertynyt jotain omaa hyvää hänelle ja jälkimmäinen sanoo että on ollut jo 45 vuotta hyvä uskovainen!

      molemmat antavat väärän todistuksen, kun kirjoittaja vain sanoo että koko 45 vuoden ajan uudestisyntymä on ollut kirkas ja sellaisena pysynyt.
      Enmekös Raamatusta lue että usko on kirkastumistaan kirkastuva matkan varrella...!
      Paavali sanoo kilvoitelleensa hyvän kilvoituksen, miksi ette sitä kritisoi ja sano että Paavali isottelee.

      eikö olisi hyvä pysyä totuudessakin!

    • tyttö_tulee

      Kysymään yksinkertaisen kysymyksen ja saa vastaukseksi väittelyitä..

      Mutta sanoisin sulle, että kuuntele omaatuntoasi. Raamattu ei kiellä varsinaisesti keikoilla käymistä, eikä se tee sinusta epäuskoista.

      • Mutta_eihän

        raamattu ole semmoinen sääntökirja, josta voitaisiin tempaista elämänohje jokaiseen elämäntilanteeseen sellaisenaan. Eihän siellä sanota esimerkiksi, ettei pidä mennä huorataloon - - - oikeastaan annetaan päinvastainen esimerkki, kun uskovainen Juuda meni huoriin (luuli menevänsä huoriin, vaikka makasikin huoraksi pukeutuneen nimiänsä kanssa). Eikä tämä Juudan temppu ollut Raamatun mukaan edes synti. :-)

        Tuossa Sinä sanoit hyvin:

        ###
        Mutta sanoisin sulle, että kuuntele omaatuntoasi.
        ###

        Aiemminkin ketjussa on viitattu omaantuntoon, jossa puhuu Jumalan ääni.


      • miksiolettenointoopeja

        milloin se Juuda oli uskovaiseksi tullut!??

        eli kaikesta paistaa satasella suuren suuri ymmärryksen puute.


      • tarkoittaako.tämä.sitten

        Sitä, että se ei ole väärin, jos aloittaja (tai kuka tahansa) voi hyvällä omallatunnolla mennä keikalle?


    • Jumalan_rakkaus

      Эта любовь Божья, бескорыстная, жертвенная и совершенная. Эта любовь описывается в послании Иоанна: «В том любовь, что не мы возлюбили Бога, но Он возлюбил нас и послал Сына Своего в умилостивление за грехи наши”

    • Jumalan_terve

      nimimerkki "Iwantgo".

      Kuuntelepa tuosta toisesta (humoristisesta) aloituksesta "Koirakin säikähti" linkistä avautuva YouTuben Siionin laulu "Oi kuinka voisinkaan... Sua Jeesus kiittää..."

      Sitten kuuntele vielä tämä köyhän oululaisen lohikauppiaan sanoittama virsi "Kirkasta oi Kristus meille... ristinuhri Golgatan":

      https://www.youtube.com/watch?v=nFvk0OslTv0

      Joskushan virret ja Siionin laulut saattavat puhutella meitä jopa enemmän kuin saarnat.

      Palstalla oli hiljattain humoristinen aloitus "Melperi ja ylösnousemuksen ihme". Siinä kirjoittaja kertoi näkevänsä enneunia. Usein hän näki unia henkilöistä, jotka sittemmin hetikohta kuolivat. Jos edesmennyt oli ollut uskovainen, tämä unennäkijä viritti voimallisen kiitosvirren. Tällöin häiriintyneet naapurit alkoivat hakata lekalla seiniä, kattoa ja lattiaa. :-)

      Huumoriakin löytyy. Netissä taitaa olla joitakin saarnoja edesmenneeltä Ville Suutarilta. Hänellä oli kyky sisällyttää saarnoihinsa huumoria.

      Jumalan rauhan terveisin
      virsienkuuntelija

      • Herra_Jeesus_sun

      • Kuuntelin :)


      • Hienoa_nyt
        Iwantgo kirjoitti:

        Kuuntelin :)

        täll viikolla alkavat suvisurat. Olet varmasti ollut monta kertaa suviseurakentällä iltaisin kun aurinko paistaa matalalta. Siinä on ylimaallista rauhan tuntua, eikä?


      • Hienoa_nyt kirjoitti:

        täll viikolla alkavat suvisurat. Olet varmasti ollut monta kertaa suviseurakentällä iltaisin kun aurinko paistaa matalalta. Siinä on ylimaallista rauhan tuntua, eikä?

        Joo.. :)
        Saa tosin nähdä millaiset rapaseurat näistä on tulossa. Meidänkin lähtö viivästyi huomiseen sään takia..


    • menevaan

      En minä näe siinä mitään syntistä. Eihän musiikin kuuntelua kielletä missään raamatunkohdassa eikä keikalle menemistä.

      • kuuntelepa

    • jaohjeetsamaalaatua

      Kuule aloittaja ei sinulla mitään uskoa ole koskaan ollutkaan Jeesukseen!

      olet tavoille opetettu fariseus, siinä kaikki.
      Ihan kuin koira oppii antamaan tassua koska tietää saavansa siitä palkinnon!

      Uudestisyntynyt ei koskaan kysele päivänselviä asioita.

      • Aloittajahan

        on uskovainen tyttö Jumalan armosta.


      • helluntalaiset

        Ovat uudestisyntyneitä ja sitä kautta varmoja toimissaan. Hyvä niin. Lestadiolaiset ovat syntyneet Jumalan lapsiksi. Heillä on rasitteena 70- luvun kerettiläiset opetukset, jotka laittavat edelleen heitä kyselemään toisiltaan voiko näin saako tuota. Tämä ei silti pois sulje sitä tosiasiaa, etteikö lestadiolaiset myös olisi aitoja kristittyjä. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.


      • hohoijaa
        Aloittajahan kirjoitti:

        on uskovainen tyttö Jumalan armosta.

        Niin niin ja menee renkutusäijää kuuntelemaan, Jumalan armostako!

        olette te hauskoja.


      • näinonok

        Oikessa olet. Ei uskovainen halaja maailman iloja.


      • näinonok kirjoitti:

        Oikessa olet. Ei uskovainen halaja maailman iloja.

        En usko kuitenkaan, että oon ainut tällainen uskovainen..


      • Joo, näinkin ton uutisen :) ihania tommoset!


    • kaikkearoskaa

      justiinsa ei ole lumi maassa ennekuin ollaan jo "kasvettu erilleen"!

      siinä se on ihanaa sitten sylin täys.

    • Hankikiikarit

      Potkukelkka on hyvä ja ryhtyy lintubongarksi toisessa elämässään.

    • Noselkenikö

      asiat suviseuroissa?

      • Suviseurojen jälkeen olin sitä mieltä, etten halua sinne mennä. Mutta liput oli jo hommattu, en voinut juttua enää perua. Enää ei kaduta se, että lähdin, koska siellä oli tosi ihanaa.


    • Pulina

      Tutustupa Reagga-yhtyeiden kuten Kaemon tai Katajaisen kansan musiikkiin Youtubessa. Vastaasi tulee nuorille sopivalla tavalla esitettyä musiikkia Jeesuksesta (gospelia). Löydät loistavia, Raamatun mukaisia saboituksia kristin uskon ytimestä ja saat samalla laadukkaan musiikkielämyksen. Raamatussa kerrotaan varsin elävästi musiikista ja siitä iloitsemisesta erilaisin soittimin ja laulamalla. Pyhä Jumala on antanut meille myös kehon, jota ei ole kielletty käyttämästä liikkumiseen. Raamatussa puhutaan yhtä lailla Jumalan ylistämisestä laulaen, tanssien ja ruemuiten, kuin Hänen rukoilemisestaan yksinäisyydessä tai siellä missä ksksi tai kolme on koolla Hänen nimessään. Jos rytmimusiikki tuottaa sinulle energiaa, mene ihmeessä kuuntelemaan. Mikäli musiikin sanoma on ristiriidassa omien arvojesi kanssa, kuuntele musiikkia kriittisellä korvalla ja jos tuntuu, että se vie sinua kauemmaksi Jumalasta, vaihda gospeliin. Itsessään rytmi ja tanssi eivät ole millään lailla syntisiä asioita, vaan se mitä suu tuottaa, pää ajattelee ja se, mitä teet tämän kaiken seurauksena. Mutta uskovan ei tarvitse liikaa ajatella uskon tien ahdasta porttia, sillä Jumala pitää omistaan huolen ja johdattaa

      • muttaeikös

        Gospel ole yhtä lailla syntiä lestadiolaisten käsityksen mukaan?


      • muttaeikös kirjoitti:

        Gospel ole yhtä lailla syntiä lestadiolaisten käsityksen mukaan?

        Joo on se..


    • Pulina

      Vl kulttuuriin ei rytmimusiikki kuulu, mutta kurjaa, jos Pyhää Sanomaa pidetään syntinä. Jumalan armo voittaa synnin kahleet silloinkin kun olemme erehtyväisiä, emmekä tiedä miten toimia. Raamatussa sanotaan, että joka tahtoo lain kautta pelastua on velvollinen noudattamaan lakia täydellisesti - ei siis ole olemassa isoja ja pieniä syntejä, vaan jokainen ihminen on syntinen. Uskovat (kirkkokuntaan katsomatta) ovat yksin kristuksen armon tähden kelpaavia (vanhurskaita.) Pyri siis elämään rukoillen ja rakastaen. Taivaallinen Isä antaa siihen välineet.

      • Pulina

        Alussa joku jo kirjoittikin, että kun on Jeesukseen uskova, pelastuu. Yksin usko "johonkin korkeampaan" ei riitä. Mutta ihminen pelastuu yksin uskosta ja Jeesuksen Kristuksen tähden. Ja aivan oikea uskovainen on se, joka sydämessään uskoo ja suullaan tunnustaa. Kukaan ei pelastu teoilla tai tekemättömyydellä. Jos Jumalan Henki kehottaa kieltäytymään jostain, kannattaa sitä oman itsensä vuoksi noudattaa. Mutta älkää kaivanto toistenne silmistä tikkuja, jos omistanne on rakkaudettomuuden ja tuomitsevaisuuden hirsi!


    • ljunbug

      mene hyvä mies sinne jos haluut saatanalisuuden siemenen aivoihis!


      JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      • Olin keikalla jo, enkä sitä voi enää perua.


    • matkaystävä

      Elä mee

    • Reisjärven

      kesäseuroissa juuri kuuluu englanninkielinen saarna, jossa puututtiin maailmallisen musiikin kuuntelemiseen. Se tekee matkanteon hitaaksi. Vähä vähältä sellainen etäännyttää meitä Jumalasta. Meidän pitäisi katsoa suurta palkanmaksoa.

      Saarna lienee kuunneltavissa myös jälkikäteen. Se lienee alkanut tänään noin klo 13.00. Siinä on tulkkaus suomeksi.

      • Tämä_puhuja

        oli Keith Waaraniemi.

        Häntä haastateltiin Vaasan suviseurojen aikaan radiossa. Hän kertoi, kuinka hänen isoisänsä sata vuotta sitten muutti Taivalkoskelta Amerikkaan.

        USA:n ja Kanadan uskovaisten joukossa näyttää olevan monia, joiden esi-isät ovat lähteneet Taivalkoskelta. Esimerkiksi Jurmu-sukunimiset. Jostakin syystä Jumala on runsaasti siunannut noita pohjoisia, karuja, syrjäisiä seutuja. Nytkin sieltä pääsi eduskuntaan uskovainen mies, joka sai puolet kunnassa annetuista äänistä, siis enemmistön muidenkin kuin JUmalan lasten äänistä.


    • Mikshän se mun toinen keskustelu on poistettu(?) :O En siis tiedä mitä ootte sinne vastailleet, osan ehdin kyllä lukemaan ja vastatakin. :)

    • HokkusPokkusBySRK

      SRK-eriseuran lestahellareiden mielestä on synti katsoa UUTISET & SÄÄ telkkarista. Mutta UUTISET & SÄÄ netistä katsottuna ei olekaan synti.

      • Ei käsittääkseni niissä ole mitään pahaa. Uutisissa meinaan..


      • heh_heh_onhan
        Iwantgo kirjoitti:

        Ei käsittääkseni niissä ole mitään pahaa. Uutisissa meinaan..

        niitä pahoja uutisia melkein joka päivä. No, vitsi mikä vitsi.

        Mutta miten Sinulle tyttökulta tuli mieleen poiketa palstalle nyt keskiyöllä?


      • heh_heh_onhan kirjoitti:

        niitä pahoja uutisia melkein joka päivä. No, vitsi mikä vitsi.

        Mutta miten Sinulle tyttökulta tuli mieleen poiketa palstalle nyt keskiyöllä?

        En muista, ei varmaan ollut muutakaan tekemistä.. :)


      • Oletko_Sinä
        Iwantgo kirjoitti:

        En muista, ei varmaan ollut muutakaan tekemistä.. :)

        vielä käynyt seuroissa?

        Olet nyt 18-vuotias.

        Muistan, että tuonikäisenä sitä väliin halusi retosterlla synnin teillä, väliin taas kirkkaasti ymmärsi uskomisen asiat ja halusi tehdä parannusta. Ei se sitten myöhemminkään elämä aina ole ollut helppoa ja selkeää, mutta päivästä toiseen on kuitenkin jotenkin päästy, väliin myötämäkeä, väliin vastamäkeä, völiin iloa, väliin surua.

        Tsemppiä!


      • Oletko_Sinä kirjoitti:

        vielä käynyt seuroissa?

        Olet nyt 18-vuotias.

        Muistan, että tuonikäisenä sitä väliin halusi retosterlla synnin teillä, väliin taas kirkkaasti ymmärsi uskomisen asiat ja halusi tehdä parannusta. Ei se sitten myöhemminkään elämä aina ole ollut helppoa ja selkeää, mutta päivästä toiseen on kuitenkin jotenkin päästy, väliin myötämäkeä, väliin vastamäkeä, völiin iloa, väliin surua.

        Tsemppiä!

        Mukava kuulla teidänkin kokemuksia. :)

        En ole nyt käynyt. Siitä on aikaa milloin olen viimeksi käynyt, mutta se on yksinkertaisesti johtunut siitä, kun en ole jaksanut tai ehtinyt lähteä. Tää abivuosi osaa olla niin kiireinen ja raskas. Ei riitä voimia mihinkään "ylimääräiseen". Joka aamu pitää tehdä älyttömästi töitä saadakseni itseni ylös ja lähtemään kouluun.

        Myönnetään että mun usko on nykyään tosi heikkoa enkä tiedä voiko mua enää edes sanoa uskovaiseksi. Tuntuu turhalta enää edes yrittää kun kaikki tuomitsevat - ehkä syystäkin - mutta ei se silti hyvältä tunnu.
        Mutta päivä kerrallaan.. saa nähdä.
        Kiitos!


      • Hei_Tyttökulta
        Iwantgo kirjoitti:

        Mukava kuulla teidänkin kokemuksia. :)

        En ole nyt käynyt. Siitä on aikaa milloin olen viimeksi käynyt, mutta se on yksinkertaisesti johtunut siitä, kun en ole jaksanut tai ehtinyt lähteä. Tää abivuosi osaa olla niin kiireinen ja raskas. Ei riitä voimia mihinkään "ylimääräiseen". Joka aamu pitää tehdä älyttömästi töitä saadakseni itseni ylös ja lähtemään kouluun.

        Myönnetään että mun usko on nykyään tosi heikkoa enkä tiedä voiko mua enää edes sanoa uskovaiseksi. Tuntuu turhalta enää edes yrittää kun kaikki tuomitsevat - ehkä syystäkin - mutta ei se silti hyvältä tunnu.
        Mutta päivä kerrallaan.. saa nähdä.
        Kiitos!

        Olen tuo edellinen kirjoittaja. Nyt olen jo hieman vanhempi.

        Elämä on oikeastaan ollut koko ajan tällaista: usko on aina heikkoa. Sitä vain täytyy yrittää raahautua päivästä toiseen. Sehän tässä on lohdullista, että heikollakin uskolla me Jumalan armosta ja Kristuksen sovitustyön ansiosta lopulta pääsemme taivaan kotiin. Sehän on elämän päämäärä, vaikka se monesti arkielämän vaiheissa - koulunkäynnissä, opiskelussa ja sitten työssä - jääkin mielessä taka-alalle ja ikään kuin tuntuu unohtuvan.

        Esiinnyin aikaisemminkin tässä ketjussasi. Minä olen se, joka kertoi juttuja niistä lukiotytöistä, jotka kuuntelivat silloista nykymusaa koulussa. Kerroin myös, että koulun komein poika - julkijumalattomasta kodista - sai parannuksen armon ja sai sitten vaimokseen uskovaisen tytön, joka niin ikään oli lukiossa. - Minulla ei ole mitään vakionimimerkkiä.

        Sain itse niin hyvän ylioppilastodistuksen, että minulla oli mahdollisuus valita mikä tahansa opiskeluala. Sainkin hyvän ammatin. Olen ollut paljon myös ulkomailla. Minulla on perhettäkin. (Anteeksi, etten kerro tarkemmin.)

        Hyvää uskovaista minusta ei ole koskaan tullut. Uskoani en ole kuitenkaan kieltänyt. Monesti olen joutunut synteihin. Jumala on monesti auttanut myös niin, että löytyy paikka ja aika, jolloin saa panna syntiä pois. Sitten sitä taas jaksaa hetken verran eteenpäin.

        Kaikkea hyvää Sinulle, nimimerkki "Iwantgo" ja Jumalan runsasta siunausta elämääsi! Muista aina, että Jeesus on ristillä kantanut Sinunkin kuormasi ja sovittanut Sinunkin syntisi ja epäonnistumisesi.


      • Luultavasi_koko
        Hei_Tyttökulta kirjoitti:

        Olen tuo edellinen kirjoittaja. Nyt olen jo hieman vanhempi.

        Elämä on oikeastaan ollut koko ajan tällaista: usko on aina heikkoa. Sitä vain täytyy yrittää raahautua päivästä toiseen. Sehän tässä on lohdullista, että heikollakin uskolla me Jumalan armosta ja Kristuksen sovitustyön ansiosta lopulta pääsemme taivaan kotiin. Sehän on elämän päämäärä, vaikka se monesti arkielämän vaiheissa - koulunkäynnissä, opiskelussa ja sitten työssä - jääkin mielessä taka-alalle ja ikään kuin tuntuu unohtuvan.

        Esiinnyin aikaisemminkin tässä ketjussasi. Minä olen se, joka kertoi juttuja niistä lukiotytöistä, jotka kuuntelivat silloista nykymusaa koulussa. Kerroin myös, että koulun komein poika - julkijumalattomasta kodista - sai parannuksen armon ja sai sitten vaimokseen uskovaisen tytön, joka niin ikään oli lukiossa. - Minulla ei ole mitään vakionimimerkkiä.

        Sain itse niin hyvän ylioppilastodistuksen, että minulla oli mahdollisuus valita mikä tahansa opiskeluala. Sainkin hyvän ammatin. Olen ollut paljon myös ulkomailla. Minulla on perhettäkin. (Anteeksi, etten kerro tarkemmin.)

        Hyvää uskovaista minusta ei ole koskaan tullut. Uskoani en ole kuitenkaan kieltänyt. Monesti olen joutunut synteihin. Jumala on monesti auttanut myös niin, että löytyy paikka ja aika, jolloin saa panna syntiä pois. Sitten sitä taas jaksaa hetken verran eteenpäin.

        Kaikkea hyvää Sinulle, nimimerkki "Iwantgo" ja Jumalan runsasta siunausta elämääsi! Muista aina, että Jeesus on ristillä kantanut Sinunkin kuormasi ja sovittanut Sinunkin syntisi ja epäonnistumisesi.

        uskovaisten joukko koostuukin tällaisista heikoista ja huonoista uskovaisista.


      • Sinä_nimi-
        Iwantgo kirjoitti:

        Mukava kuulla teidänkin kokemuksia. :)

        En ole nyt käynyt. Siitä on aikaa milloin olen viimeksi käynyt, mutta se on yksinkertaisesti johtunut siitä, kun en ole jaksanut tai ehtinyt lähteä. Tää abivuosi osaa olla niin kiireinen ja raskas. Ei riitä voimia mihinkään "ylimääräiseen". Joka aamu pitää tehdä älyttömästi töitä saadakseni itseni ylös ja lähtemään kouluun.

        Myönnetään että mun usko on nykyään tosi heikkoa enkä tiedä voiko mua enää edes sanoa uskovaiseksi. Tuntuu turhalta enää edes yrittää kun kaikki tuomitsevat - ehkä syystäkin - mutta ei se silti hyvältä tunnu.
        Mutta päivä kerrallaan.. saa nähdä.
        Kiitos!

        merkki "Iwantgo" voisit kuunnella seuroja (saarnoja) vaikka netistä, vaikka harvakseltaankin. Itse olen kuunnellut arkistosaarnoja jopa 60 vuoden takaa.

        Viime lauantaina tuli Oulun rauhanyhdistyksen nuortenpäiviltä Jorma Kivirannan alustus "Sanoiko Jumala todella niin". Ilmeisesti alustusta ei voi kuunnella jälkikäteen. Tuollaisissa alustuksissa uskomisen asia usein kirkastuu paremminkin kuin saarnoissa. Jorma Kiviranta on jo iäkäs mies, uskovainen pappi. Ei hänellä enää ole mitään henkilökohtaisia pyrkimyksiä. Hän haluaa vain kirkastaa Jumalan sanaa sellaisena kuin hän on sen ymmärtänyt - - - lähimmäistensä sielujen autuudeksi.


      • Varmaan_kaikki
        Luultavasi_koko kirjoitti:

        uskovaisten joukko koostuukin tällaisista heikoista ja huonoista uskovaisista.

        uskovaiset ovat tuolla tavalla huonoja ja heikkoja.


      • 10plus12
        Sinä_nimi- kirjoitti:

        merkki "Iwantgo" voisit kuunnella seuroja (saarnoja) vaikka netistä, vaikka harvakseltaankin. Itse olen kuunnellut arkistosaarnoja jopa 60 vuoden takaa.

        Viime lauantaina tuli Oulun rauhanyhdistyksen nuortenpäiviltä Jorma Kivirannan alustus "Sanoiko Jumala todella niin". Ilmeisesti alustusta ei voi kuunnella jälkikäteen. Tuollaisissa alustuksissa uskomisen asia usein kirkastuu paremminkin kuin saarnoissa. Jorma Kiviranta on jo iäkäs mies, uskovainen pappi. Ei hänellä enää ole mitään henkilökohtaisia pyrkimyksiä. Hän haluaa vain kirkastaa Jumalan sanaa sellaisena kuin hän on sen ymmärtänyt - - - lähimmäistensä sielujen autuudeksi.

        Missä tai miten arkistosaarnoja voi kuunnella?


      • Arkistosaarnoja
        10plus12 kirjoitti:

        Missä tai miten arkistosaarnoja voi kuunnella?

        voi kuunnella tästä linkistä:

        http://rauhanyhdistys.fi/fi/seurat/

        Siinä ylhäällä on kohta "saarna-arkisto", josta sitten voi valita haluamansa saarnan. En nyt muista, miten voi - jos voi - kuunnella esim. viime kesän kesäseuraradion saarnoja, mutta joku toinen voinee tässä suhteessa auttaa.

        Tämä Suomi24 on hiljattain muuttunut niin, että laitetut linkit aivät avaudu suoraan klikkaamalla, vaan tässäkin täytyy ensin kipioida tuo http-rivi yläpalkkiin ja sitten paikaa enteriä.

        Saarna-arkistossa on esim. näinkin vanhoja saarnoja:

        1950-LUKU
        Seurat Astoria, USA 1951, Antti Koukkari (Jes. 54)
        Seurat Ylivieskassa 1954, Antti Koukkari (1.Kor. 12;1-11)
        Seurat Virginia, USA 1955, Ville Suutari (Ps. 89:2–18)
        Suviseurat Kemissä 1955, Ossi Ylimaula (Luuk. 14:24–35)
        Suviseurat Kuopiossa 1957, Lauri Taskila (Ilm. 2:17)
        Seurat Parkanossa 1958, Onni Elomaa (Gal. 3;23-37)
        Suviseurat Jyväskylässä 1958, Eino Salo (Room. 3:23–28)
        Seurat Tampereella 1959, Eino Rimpiläinen (1.Joh. 2;15-20)
        Seurat Tukholmassa 1959, Hannes Paaso (Fil. 1: 26-30)
        Seurat Tukholmassa 1959, Jaakko Väärälä (Hepr. 4:12)
        Suviseurat Helsingissä 1959, Toivo Leppänen (Apt. 11;19-26)
        Suviseurat Helsingissä 1959, Pentti Seppänen (Matt. 18: 18-20)
        Suviseurat Helsingissä 1959, Kauko Mäntylä (1. Piet. 2:1–12)
        Seurat Helsingissä 1959, Jaakko Väärälä (2.Piet. 3:3-13)


      • Voisi_kokeilla
        10plus12 kirjoitti:

        Missä tai miten arkistosaarnoja voi kuunnella?

        tässä olevia linkkejä viime kesän seurojen kuuntelussa:
        ---------------------------

        Lähetetyt ohjelmat
        Kesäseuraradiossa lähetettyjä seurapuheita ja radio-ohjelmia voi kuunnella jälkikäteen eri tapahtumien nettisivuilta tai tallennettuina päivälähetyksinä:

        Arkistosaarnat
        SRK:n suviseurat Vaasassa 24.–29.6.
        SFC:n suviseurat Tukholmassa (lähetetty 5.7.)
        Opistoseurat Reisjärvellä 10.–12.7.
        Opistoseurat Jämsässä 17.–19.7.
        Opistoseurat Ranualla 24.–26.7.


        Tallennetut päivälähetykset:
        Voit kuunnella Kesäseuraradion tallennettuja päivälähetyksiä osoitteesta vod.kepit.tv/kesaseuraradio.html.

        ___

        http://rauhanyhdistys.fi/fi/seurat/kesaseuraradio/


    • parempi_olla

      menemättä

      • 17plus17

        En jaksa lukea koko viestiketjua. Kiinnostais kuitenkin tietää, mitä päätit, menitkö kuuntelemaan sitä miestä ja mitä sinulle tyttörukka kuuluu nyt?


      • Vastaan_sivus-
        17plus17 kirjoitti:

        En jaksa lukea koko viestiketjua. Kiinnostais kuitenkin tietää, mitä päätit, menitkö kuuntelemaan sitä miestä ja mitä sinulle tyttörukka kuuluu nyt?

        ta, koska olen lukenut ketjua ja koska nimimerkki "Iwantgo" ei nyt moneen päivään ole käynyt ketjussaan:

        Tyttö kertoo olleensa suviseuroissa ja tulleensa siellä siihen tulokseen, että hän ei mene räppäri Mikael Gabrielin keikalle. Kuitenkin sitten myöhemmin, elokuussa ehkä, hänen kaverinsa olivat hankkineet hänelle liput tälle keikalle, ja hän meni. Tyttö kertoo, ettei hän ole pitkään aikaan ollut niin onnellinen kuin MIkael Gabrielia kuunnellessa.

        Sittemmin tyttö kertoo, ettei hän juurikaan ole ehtinyt seuroihin, koska on ollut muita kiireitä. Hän on abiturientti.

        ___
        Voisihan tähän vielä kommentoida, että kaikille uskovaisille monestikin käy tällä tavalla. Seuroissa päätämme, että tähän ja tähän syntiin en enää mene. Sitten kuluu pari päivää ja kuitenkin lankeamme.

        Tämä räppäri Mikael Gabriel on huomattavan komea nuori mies. Kaikki pentutautiset teinitytöt tietenkin rakastuvat häneen tajuamatta, ettei yhdestä mulkusta kaikille riitä. Räppäriä haastateltiin keväällä TV:ssä silloin kun Muhoksella tapettiin joku nuorisotyöntekijä; räppäri itsekin on ollut tällaisessa nuorisokodissa. Itse en ole koskaan ollut kiinnostunut mistään räppäreistä, mutta täytyyhän sitä ymmärtää, että ihmiset ovat kiinnostuneet erilaisista asioista. Kun tyttö tähän ketjuun oli laittanut linkin, katsoin Mikael Gabrielin laulun; se vaikutti turhalta ja hengettömältä.

        Ketjussa jotkut uskovaisina esiintyvät ovat kehottaneet tyttöä menemään keikalle. Toiset ovat varoitelleet. Ketjussa on myös sanottu, että jos ei ole synnintuntoa, ei ole toivoakaan...

        Aloituksessaan tyttö lähtökohtaisesti tietää, että keikalle meneminen on synti, mutta hän kyselee, olisiko se kovin suuri synti, ja voiko häntä pitää uskovaisena enää, jos hän menee keikalle. Aloittaja on uskovaisen kodin tyttö, joten elämän lähtökohdat ovat hyvät.


    • ihan_todella_ajattele

      Mahtaakohan tätä tyttöä enää edes kiinnostaa uskon asiat? Mikset vain eroaisi lahkosta lopullisesti ja nauttis elämästä..?

      • Yksi_kysymys

        Taitaa tyttö vain olla ihastunut Mikael Gabrieliin kun niin kovasti tätä ylistää. Olen sen verran kuullut että tämä Mikael vaihtaa naista kuin sukkaa. Aloittaja, jos sinulla olisi mahdollisuus viettää yö tämän kaverin kanssa, mitä tekisit? Vastaa rehellisesti.


      • ööhöömh
        Yksi_kysymys kirjoitti:

        Taitaa tyttö vain olla ihastunut Mikael Gabrieliin kun niin kovasti tätä ylistää. Olen sen verran kuullut että tämä Mikael vaihtaa naista kuin sukkaa. Aloittaja, jos sinulla olisi mahdollisuus viettää yö tämän kaverin kanssa, mitä tekisit? Vastaa rehellisesti.

        Mikä kysymys tuo nyt oli.. selvästi tytön unelma päästä hänen pöksyihin. ja varmasti pääseekin vielä, hulluhan mies olisi, jos ei nuori tiukka pillu kelpaisi.


      • hyhhyh
        ööhöömh kirjoitti:

        Mikä kysymys tuo nyt oli.. selvästi tytön unelma päästä hänen pöksyihin. ja varmasti pääseekin vielä, hulluhan mies olisi, jos ei nuori tiukka pillu kelpaisi.

        Mikael Gabrielin ja aloittajan seksielämä ei varmasti tälle palstalle kuulu..


      • ei_varmaankaan
        hyhhyh kirjoitti:

        Mikael Gabrielin ja aloittajan seksielämä ei varmasti tälle palstalle kuulu..

        mutta tuonnäköiset nuoret räppärimiehet ovat semmoisia, että kaikki teinitytöt haaveilevat niistä


    • Kaikki_teinitytöthän

      ovat ihastuneet tuohon sievään homomieheen, mutta eihän siitä kaikille tietenkäämn riitä.

    • onhan_se

      suuri synti, niitähän on suuria syntejä ja pieniä syntejä

    • OntuvaVL

      Itse olen käynyt monien ns. maailmallista musiikkia esittävien artistien keikoilla. Olen käynyt mm. J Karjalaisen, Anssi Kelan, Kerkko Koskinen Kollektiivin, Reino Nordinin ja Palefacen keikoilla. Tiedän, että useimmat näistä edustaa sellaista filosofiaa, joka ei istu yhteen vanhoillislestadiolaisen ideologian kanssa, mutta en kuuntelekaan näitä artisteja niiden musiikissa esiintyvän aatteellisuuden vuoksi. En edes mieti sitä.
      Tänä kesänä kävin mm. Elastisen, Mikael Gabrielin, Kasmirin, JVG:n ja Stigin keikoilla ja pidin kovasti. Viime kesänä kävin katsastamassa Eppu Normaalin, Matin ja Tepon, yms.
      Tiedän, että teen väärin, mutta se on se minussa asuva vanha-aatami, joka mua niihin vie. Toisaalta olen järkeillyt, että tää on pieni paha verrattuna moniin paljon suurempiin paheisiin. Vaikka keikoilla kalja virtaa, minä en alkoholia juo. Keskityn vain kuuntelemiseen ja näin saan konserteista paljon enemmän irti!

      • minä_taas_en

        käy keikoilla - ei tulisi mieleenikään! - mutta juon viinaa


      • Ovatko_nuo_mai-

        nitsemasi henkilöt 1970-luvun julmia hoitomiehiä?


    • rauhaaaa

      Olen yhteiskristillinen uskovainen. Mutta sen sanon, ettei uudestisyntymis-"oppi" ole helluntailaisten, vaan kyllä ihan Jeesuksen omat sanat Raamatusta, että ellei ihminen synny uudesti ylhäältä, ei hän voi nähdä Taivasten Valtakuntaa.
      Monilla voi olla se "lapsenusko", mutta kun lapsi kasvaa ja ymmärtää hyvän ja pahan eron, tulee hänen ratkaista suhteensa uudestaan Jeesukseen.
      Ei ole totta sanonnat;"Kerran pelastettu aina pelastettu", tai "kaikki tiet vievät taivaaseen", tai "uskollaan kukin tulee autuaaksi". Oikea usko on se, jonka Jumala vaikuttaa meissä Jeesuksen Kristuksen ristin sovitustyön kautta ja Pyhä Henki asuu uudestisyntyneen sisimmässä, vaikuttaen sekä tahtomisen että tekemisen...että Jumalan hyvä tahto saisi tapahtua. Jos omatunto on puhdas ja herkkä, se ilmoittaa jos ihminen on langennut (mikäli omatunto ei ole paatunut), ja silloin ihminen tietää tehneensä synnin, saa tunnustaa sen ja pyytää Jumalalta anteeksi, ja nousta jälleen uudistettuna ja puhdistettuna kilvoittelemaan taivastiellä.
      Myöskin Raamattu sanoo, että se mikä ei tapahdu uskosta on SYNTIÄ. Eli aina kun teemme asioita epäröiden, teemme syntiä.
      Eräs uskovainen antoi hyvän uskonelämän ohjeen, eli jos et tiedä onko jokin asia syntiä, niin jätä se tekemättä.
      Idolien palvonta on mielestäni epäjumalanpalvelusta ja kertoo sen että Jeesus ei ole tarpeeksi merkittävä ja Rakas persoona/henkilö sellaiselle joka ei välitä noudattaa niitä ohjeita joita Jeesus hyvälle elämälle antoi ja iankaikkiseksi pelastumiseksi.
      Kehoitan aloittajaa täst edes kysymään johdatusta Pyhältä Hengeltä, eikä vajavaisilta ihmisiltä. Rauha sielullesi ja Jeesus kanssasi.

    • tyttöhyväkerro

      Tyttö, miksi et ole enää aktiivinen täällä. Olisi mukava kuulla tänhetkisiä kuulumisia. Olerko vielä uskovaine?

      • I_want_go

        Olenhan minä uskovainen. Ei vain tee mieli kovinkaan usein poikkeilla tällaisilla palstoilla, koska on muuta, mielenkiintoisempaa tekemistä.


      • Jassoooooooooo
        I_want_go kirjoitti:

        Olenhan minä uskovainen. Ei vain tee mieli kovinkaan usein poikkeilla tällaisilla palstoilla, koska on muuta, mielenkiintoisempaa tekemistä.

        Kuten mitä?


      • Voivoivoii
        Jassoooooooooo kirjoitti:

        Kuten mitä?

        Menitkö tosiaan tohon trolliin. Aloittajallahan on oma käyttäjä täällä, joten miksi ei kirjoittaisi viestiään oikealla tunnuksellaan. Lisäksi aloittaja ei ole viikkokausiin käynyt täällä palstalla. Eikä ihme, abiturientti hän kun on.


      • I_want_go
        Voivoivoii kirjoitti:

        Menitkö tosiaan tohon trolliin. Aloittajallahan on oma käyttäjä täällä, joten miksi ei kirjoittaisi viestiään oikealla tunnuksellaan. Lisäksi aloittaja ei ole viikkokausiin käynyt täällä palstalla. Eikä ihme, abiturientti hän kun on.

        eihän sitä nyt aina viitsi kirjautua.


      • Velehteleva_vl-örkki
        I_want_go kirjoitti:

        eihän sitä nyt aina viitsi kirjautua.

        Juu, merlperikin jatkuvasti kirjoittelee ilman nimimerkkiä. Melperin viestit tunnistaa kuitenkin kirjoitustyylistä ja vihan vaahdosta.


      • Melperiä_ei
        Velehteleva_vl-örkki kirjoitti:

        Juu, merlperikin jatkuvasti kirjoittelee ilman nimimerkkiä. Melperin viestit tunnistaa kuitenkin kirjoitustyylistä ja vihan vaahdosta.

        ole tänään täällä juuri näkynyt, paitsi aikaisin aamulla. Hänhän opettelee lukemaan. Toissapäivänä hän oli päässyt Valemuistelu-Hurtan kirjassa sivulle 160, eilen sivulle 161 ja tänään - sikäli kuin Vaasan ja Oulun palstoihin on uskomista . jo peräti 180. sivulle.

        Valemuisto-Hurtan juorukirjan lukeneena voin vakuuttaa, että jäljellä olevissä sivuissa on vielä monen monta herkullista pukkupillukohtausta, joyten runkkauskäsi joutuu koville...


    • Rakastyttö

      Mitä Tälle tytölle kuukuu?

      • Iwanttgo

        Hyvää kuuluu, kiitos kysymästä. Päätin hylätä mikaelgabrielit ja muut sen kaltaiset maailmalliset hömpötykset ja elää jumalan valtakunnassa.


      • trolollo
        Iwanttgo kirjoitti:

        Hyvää kuuluu, kiitos kysymästä. Päätin hylätä mikaelgabrielit ja muut sen kaltaiset maailmalliset hömpötykset ja elää jumalan valtakunnassa.

        Sinä olet trolli. Tytöllä on oma käyttäjä.


      • Ai_kuka
        trolollo kirjoitti:

        Sinä olet trolli. Tytöllä on oma käyttäjä.

        sitä tyttöä käyttää? Noin nuoret uskovaiset tytöthän ovat usein aivan käyttämättömiä.


    • Tyttö_ei_ole

      pitkään aikaan ainakaan rekattuna käynyt palstalla. Nyt tämä ketju tuli mieleen, kun tuo kaikkien teinityttöjen unelma Mikael Gabriel taas esiintyy iltapäivälehtien sivuilla. Mahtaakohan se heinolalainen vanha homokin himoita tuota nuorta miestä?

    • Tyttö_oli_vuosi

      tai puolitoista sitten palstoilla. Hänen kysymyksensä herätti paljon keskustelua.

      Melkein kaikki teinitytöthän rakastuvat tuollaiseen kauniiseen laulutaitoiseen räppäriin eivätkä ymmärrä, etteihän yhdestä nuoresta miehestä voi riittää kaikille. Ja että räppäri vanhentuu muutamassa vuodessa ja hänen jälkeensä ovat muodissa toiset taiteilijat.

      Aloittajatyttö lienee nyt aikustunut ja halunnee olla Jumalan lapsi. Pauli Korteniemi kerran suviseuroissa saarnasi:

      "Kun näette lapsissanne merkkejä, jotka eivät sovi uskovaiselle, älkää otako heiltä uskoa pois, vaan rohkaiskaa heitä panemaan synti pois."

    • Enpä olisi uskonut, että vielä 2017 vuonna nostetaan tekemääni vanhaa keskustelua! :D
      Eksyin tänne selatessani keskusteluja. Jos jotain kiinnostaa, voin kertoa kuulumisiani. Hauska lukea omia vanhoja kommentteja! Huhhuh. :D

      Nyt ei ole aikaa jäädä tarinoimaan, mutta voin palata tänne myöhemmin jos muistan!

      • Vanha käyttäjänikin oli poistettu, mutta samalla nimimerkillä sain tehtyä uuden. Näin vältytään trolleilta! En tosiaan ole pitkään aikaan tänne kommentoinut mitään! Unohtanut koko keskustelun. Viimeisimmät kommentit mitä tänne on nimissäni kirjoitettu ei siis ole minun kirjoittamia. :D


      • Mutta_kerro
        lwantgo kirjoitti:

        Vanha käyttäjänikin oli poistettu, mutta samalla nimimerkillä sain tehtyä uuden. Näin vältytään trolleilta! En tosiaan ole pitkään aikaan tänne kommentoinut mitään! Unohtanut koko keskustelun. Viimeisimmät kommentit mitä tänne on nimissäni kirjoitettu ei siis ole minun kirjoittamia. :D

        nyt kuitenkin, oletko halunnut olla uskomassa.


    • Hei_Tyttö

      Muistan Sinut parin vuoden takaa. Sinä varmaan olet jo ylioppilas. Nuoruuden aika on mukavaa. Aina ei ole kovin isoja ongelmia, vaikka ongelmia onkin. Silloin kun itse kauan sitten pääsin koulusta, aika oli sellainen, että useimmille ylioppilaille riitti korkeakouluopiskelupaikka ja sen jälkeen leveä leipä oli taattu. Hyvähän siinä oli ostaa kartano ja kasvattaa perhe. Oliko kaikki onnellista? Ei tietenkään! Murheita ja vastoinkäymisiä. Liikaa töitä. Täyttymättömiä toiveita.

      Mutta niin nuoruudessa kuin vanhuudessakin ja jokaisena elämämme päivänä on meillä hyvä turva Jumalassa, joka on valmistanut meille pelastuksen Kristuksessa. Kuuntelepa tästä, miten ministeri Tapani Tölli suvseuroissa kirkastaa meille Jumalan tahtoa ja suurta armoa:

      http://www.suviseurat.fi/2013/media/saarnat/20130630_1845_Tapani_Tolli_fi.mp3

      • Kauniisti

        sanottu. Aloittajatytölläkin on paikka Jumalan valtakunnassa.


    • ystävähyvä_

      kiva kuulla sinusta. toivottavasti palaat vielä kertomaan kuulumisia.

    • hoijakkaatätäjoukkoa

      ..haluat olla uskomassa..!

      voi herraisä näitä lestojen fraaseja. keksikää nyt edes JOTAIN joka olisi edes Raamattuun päinkään.

      uskomassa ei olla Raamatussa koskaan siitä voitte aloittaa.

      • selevisikö

        Luuk. 17:5

        Apostolit sanoivat Herralle: "Anna meille vahvempi usko!"

        Jos Herra ei siis anna uskoa, ei voida olla uskomassa.


      • alakaa.selevitä
        selevisikö kirjoitti:

        Luuk. 17:5

        Apostolit sanoivat Herralle: "Anna meille vahvempi usko!"

        Jos Herra ei siis anna uskoa, ei voida olla uskomassa.

        Joh. 6:36

        Mutta te, niin kuin olen teille sanonut, olette nähneet minut ettekä kuitenkaan usko.


    • profeetatrules

      on synti. mee mieluummin profeettojen keikalle. hehän esiintyvät myös tikkurila festivaaleilla.

      • Tyttöhän_oli

        silloin 17-vuotias. Sen ikäisenä kaikki rakastuvat kauniiseen homoräppäriin. Nyt on kulunut jo pari, kolme vuotta...


      • jostarkkojaollaan

        mikael gabriel on aika kaukana homosta.....


      • Tuossa_alla
        jostarkkojaollaan kirjoitti:

        mikael gabriel on aika kaukana homosta.....

        sanotaan, että se on mennyt kihloihin. Teinityttöjen kiinnostus saattaa hiipua. Eihän kukaan viihdetaiteilija kovin monta vuotta pysy pinnalla.


    • MItähän_aloittaja-

      tytölle nykyisin kuuluu?

    • sivuunsiksaikaa

      uskomassa ollaan aina jos ei ole jokin keikka tulossa.

    • cderfvbg

      Älä aloittaja sorry synnin houkutuksiin.

      Se mies on ottanut paholaisen tatuoinnit kehoonsa.

      • jaamitö

        Tyttö kävi keikalla jo vuonna 2015 jolloin keskustelu on aloitettu.


    • Syntistä_touhua

      Mikael gabrielin keikalle meneminen on kuin katselisit edestä täytettävää pesukonetta, kun siellä pyörivät naisten alusasut pesussa.

    • Hei!
      Lupailin aiemmin, että tulisin kertomaan kuulumisiani. Hassua, että vanha keskusteluni herättää vieläkin ajatuksia. Suunnittelin pitkää vastausta, mutta en löytänyt oikeita sanoja ja sitten se vain jäi. Unohdin koko keskustelun, mutta nyt se tuli mieleeni ja ajattelin tulla kirjoittamaan lupaamani viestin.
      Ehkä vähän pelottaakin sanoa, mutta en koe enää kuuluvani lestadiolaisuuteen. Tavallaan haluaisin vielä kuulua, on paljon arvoja, jotka koen omakseni, mutta myös paljon sellaisia asioita, joista olen eri mieltä.
      Valitettavasti tilanne on tämä.
      En edes tiedä, kuinka voi olla mahdollista, että olen vieläkin hieman hukassa uskon asioiden kanssa. Kuitenkin, kiitokset kaikille, jotka olette tsempanneet pari vuotta sitten (ja senkin jälkeen)!

      • eioleh

        Voi tyttö rakas. Sinulla ei ole mitään hätää. Rukoilen puolestasi. Tule jatkossakin kertomaan ajatuksiasi.


      • Tyttökul-

        ta!

        Jokaisellehan elämässä käy joskus niin kuin Sinulle. Tulee paljon epäilyksiä ja synti tarttuu. Seiltä sitten aina saa nousta. Joka päivä saa aloittaa alusta. Ei Sinun kannata jättää JUmalan valtakuntaa, koska ei missään ole niin hyvä olla.

        Kuuntele vaikka tätä seurapuhetta:

        http://www.suviseurat.fi/2013/media/saarnat/20130630_1800_Jouko_Okkonen_fi.mp3

        Siinä koskettavaa on, että nuori koulutyttö johdatteli epäuskoisen opettajan Jumalan valtakuntaan. Ja sitten kun tyttö oli vähän isompi, nuori neito, hän meni kihloihin ja varmaan suunnitteli opiskelua ja elämää sen miehen kanssa, mutta Jumala oli ajatellut toisin. Tyttöön tuli parantumaton sairaus ja hän sai muuttaa taivaan kotiin. Sinullekin olisi tarjolla yhtä onnellinen osa.

        Tästä voimme kuunnella, kuinka maallinen elämä kaikissa tapauksissa on lyhyt, vaikka kestäisi satakin vuotta:

        http://www.suviseurat.fi/2013/media/saarnat/20130630_1845_Tapani_Tolli_fi.mp3

        Monet asiat maailmassa muuttuvat, mutta Jumalan sana pysyy. Tuota Sinäkin vanhemmillesi ja taivaan enkeleillekin se ilo, että tule taas seuroihin ja usko omat syntisi anteeksi. Saat olla vapaa sellaisena kuin olet, ja aina kun synti tarttuu, pane sitä pois.


    • Kuultelepa
    • tainnut

      tää tyttö lienee menetetty tapaus.

      • Anonyymi

        Parempi niin jos pääs eroon lahkosta


    • Gabriel Giggeli.

      • Anonyymi

        Mitö vittua


    • Hyrhyrrrr

      Tämä MG on Putinin ihailija. Hänellä on jopa diktaattori tatuoituna nahkaansa, eikä edes siinä ainoassa paikassa minkä vahdiksi se valehtelija kuuluisi.
      Tuo on tosian jo synti ja häpeä.

      • kyse

        oli vedonlyönnistä


      • ItsekinMeninLankaan

        MG ei olePutinin ihailija. Jos olisi, tuskin olisi enää sellainen kun on .....


      • EksääJoNuku

        Jaa, ooksää ollu yöjalass, ku aamuyöstä oot pannu tekstiä?
        Uskovaiset ei valvo tohon aikaan, se on jämpti se. Pahuuden pariss oot tainnu olla?


      • selinkki

        ei toimi


    • wertyum

      Älä mene. Kävin itse joulukuussa keikalla ja se oli huonohko. Kaunis poikahan MG on mutta rikollinen ja pahan puolella edelleen.

      • Myöhästänyt

        Huomasikko ollenkaa alotuksen vuotta? Tyttö on nyt yli parikymppinen ja hän kävi keikalla kyllä tuolloin.


    • Anonyymi

      Onhan uskovainen Janita Autiokin tehnyt Mikael Gabrielista kirjan. Kai MG on ihan ok. Ehkä vanhempi väki saattaa kauhistella nuorta räppäriä, mutta nuoremmat ovat räppiskenen kanssa ihan sinut.

      • Anonyymi

        Näinpä. Nykyään on käsitykset muuttuneet. Elääkö joku lestadiolaisista oikeasti niin, etteivät he kuuntele ollenkaan musiikkia, katso mitään sarjoja jne. En usko tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Nykyään on käsitykset muuttuneet. Elääkö joku lestadiolaisista oikeasti niin, etteivät he kuuntele ollenkaan musiikkia, katso mitään sarjoja jne. En usko tuohon.

        Musiikkia voi kuunnella mutta nuo piipveikot ja heidän änkyttämisensä EI ole mitään musiikkia, ennemmin kuuntelen kutusammakon kurnutusta kuin noit lapsellisia riimittelijöitä joilla on kaikki elämässään sekaisin eikä yhtään mitään annettavaa kenellekkään, ellei samalaisia pöllöjä lasketa.

        vai uskovainen janita...haaah se ei tiedä kuulkaas uskosta pennin vertaa kuten suurin osa veeällistä ei tiedä mitään.

        kunhan istuvat seuroissa ja nostelevat käsiä ja kuvuittelevat etä se ukko siellä keulassa, ...saaanko minäkin vielä uuskoa...! merkitsee jotainhokemiensa takana huh mitä pöhköä touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musiikkia voi kuunnella mutta nuo piipveikot ja heidän änkyttämisensä EI ole mitään musiikkia, ennemmin kuuntelen kutusammakon kurnutusta kuin noit lapsellisia riimittelijöitä joilla on kaikki elämässään sekaisin eikä yhtään mitään annettavaa kenellekkään, ellei samalaisia pöllöjä lasketa.

        vai uskovainen janita...haaah se ei tiedä kuulkaas uskosta pennin vertaa kuten suurin osa veeällistä ei tiedä mitään.

        kunhan istuvat seuroissa ja nostelevat käsiä ja kuvuittelevat etä se ukko siellä keulassa, ...saaanko minäkin vielä uuskoa...! merkitsee jotainhokemiensa takana huh mitä pöhköä touhua.

        Musiikkia Gabrielin kappaleet on siinä missä muutkin.


    • Gabriel Giggelin geigat on siionissa synniksi saarnattu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe