Avoimin silmin ja sydämin.

Lakritsa

Minua hämmästyttää kerta toisensa jälkeen miten joku(jotkut) aina viittaavat uskovaisiin kun on kysymyksessä lapsiin sekaantuminen. Todelliset Jeesuksen seuraajat eivät sekaannu lapsiin väärässä mielessä. Kun katsotaan keitä lapsiin sekaantujat pääasiassa ovat, he löytyvät aivan muualta. Tuomioiden langettaminenkin ja pienuus osoittaa sen, että he löytyvät sieltä missä Jumalaa ei enää kunnioiteta eikä hänen sanastaan välitetä. Jeesus rakastaa lapsia ja kehottaa seuraajiaankin niin tekemään. Se joka toisin toimii ei ole Hänen seuraajansa . Suu voi puhua, mutta teot huutavat toista. Näin on kaikissa muissakin asioissa. Jeesus sanoi: Joka vietelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, parempi olisi hänelle, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Huomatkaa ankaruuden kovuus.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahuudenydin

      Katolinen kirkkohan on systemaattisesti suojellut pedofiileja organisaatiossaan. Edelleenkään he eivät suostu antamaan tietoja italian poliisille vaan 'hoitavat' asian sisäisesti ..

      • menkööt-sinne

        Mitä se meihin suomalaisiin mitenkään liittyy? Jota kiinnostaa menkään sinne missä katolisuus on suurin uskonto.


      • pahuudenydin

        Suomestahan löytyy tämä lestadiolaisten peittelemä lasten hyväksi käyttö.


      • fda

      • olen.lukenut.niistä.jo
        fda kirjoitti:

        Luepa nämä kaksi lyhyttä linkkiä

        http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/136982-suomen-lahetysseura-pedofiilien-taivas

        Ja JT:t

        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2003_01/hyvaksikayttoa_vartiotorni-seurassa.html

        Olen niistä lehdistä lukenut, eikä kiinnosta enempää, poliisi sai jo ne. Joten annahan sinäkin jo olla!


      • a---a
        olen.lukenut.niistä.jo kirjoitti:

        Olen niistä lehdistä lukenut, eikä kiinnosta enempää, poliisi sai jo ne. Joten annahan sinäkin jo olla!

        Eipä anneta olla. Jos annettaisiin, vastaava uusiutuisi ennemmin tai myöhemmin.


      • fda
        olen.lukenut.niistä.jo kirjoitti:

        Olen niistä lehdistä lukenut, eikä kiinnosta enempää, poliisi sai jo ne. Joten annahan sinäkin jo olla!

        Sitten ihmettelet miksi uskovaiset niihin yhdistetään? Ehkä yhdistettäisiin vähemmän, jos kaikenlaiset saarnasmieheksi haluavat eivät yrittäisi yhdistää näitä tekoja esim. homoseksuaaleihin ilman todisteita.


    • eipahalle

      Minua ei hämmästytä yhtään että uskonnollisia tai uskovia syytetään ja nostetaan pieninkin rike tikun nokkaan. Asia tehdään julkiseksi niiden ihmisten toimesta jotka edustavat epäuskoisia ja taistelevat Jumalaa vastaan. Tässä taistelussa epäuskoisten arvomaailma on niin tärkeää heidän elämänsä toteuttamiseksi että kaikkea ammutaan joka liikkuu. Asianomaisilta puuttuu tai on heikkoa suvaitsevaisuus ja hyväksyminen muut toisella tavalla ajattelevat.
      Lasten suojeleminen on oltava ykkös asia kaikessa laajuudessaan joten ei pidä tietoisesti jättää huomioimatta niitä ihmisryhmiä jotka pahuutta palvelevat.
      Valitettavasti intressit johdattelevat ihmisten mieliä mistä ja kestä puhuu.
      Luulen ihmisten ymmärtävän valikoivan kannan oton mutta ei oma koira useinkaan isäntäänsä pure. Herää kysymys onko ärsyttäminen oman mielen ruokintaa,onko?
      Onneksi pieni vähemmistö on intoutunut toimeliaaksi.

      • >Minua ei hämmästytä yhtään että uskonnollisia tai uskovia syytetään ja nostetaan pieninkin rike tikun nokkaan.
        Ei minuakaan. Uskovaisethan ovat aina osoittelemassa ja tuomitsemassa toisten syntejä, joten ei pidä ihmetellä jos heidän "rikkeensä" herättävät sitten tiettyä riekkumista.
        >Asia tehdään julkiseksi niiden ihmisten toimesta jotka edustavat epäuskoisia ja taistelevat Jumalaa vastaan.
        Jos teikäläisten rikosten ja törttöilyjen paljastaminen on sinusta "taistelua Jumalaa vastaan", olet kyllä nuppisi suhteen aika säälittävässä jamassa.


      • eipahalle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Minua ei hämmästytä yhtään että uskonnollisia tai uskovia syytetään ja nostetaan pieninkin rike tikun nokkaan.
        Ei minuakaan. Uskovaisethan ovat aina osoittelemassa ja tuomitsemassa toisten syntejä, joten ei pidä ihmetellä jos heidän "rikkeensä" herättävät sitten tiettyä riekkumista.
        >Asia tehdään julkiseksi niiden ihmisten toimesta jotka edustavat epäuskoisia ja taistelevat Jumalaa vastaan.
        Jos teikäläisten rikosten ja törttöilyjen paljastaminen on sinusta "taistelua Jumalaa vastaan", olet kyllä nuppisi suhteen aika säälittävässä jamassa.

        Eikö yleensä ole niin että uskonnolliset ja uskovaiset puhuvat Raamatusta ja siinä olevista asioista erityisesti kohdistamatta kehenkään erityisesti. Kertominen siitä mitä ei tulisi tehdä tai puhua ei ole joihin kohteisiin sattuvaa vaan kun se kuulija kuulee niin alkaako omatunto kolkuttamaan ja ihminen ei pidä aina kuulemastaan kun on niin mukavaa "rötöstellä". Raamatusta puhuminen on sitä Jumalan kehoitusta tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Raamatusta puhuminen ei ole tuomitsemista vaan yksin kertomista mitä Jumala ihmisiltä vaatii. Pitäisi ymmärtää niin että vain Jumala tuomitsee ei ihminen.
        Eriasia on sitten maalliset tuomarit jotka tuomitsevat päivittäin milloin mistäkin jonka me yleensä hyväksymme ilman pulinoita, vaikka valitus on silmiin pistävää.
        Onko niin että enhän minä ole tehnyt mitään pahaa olen kuin pyhimys konsanaan mutta eihän näin kuitenkaan ole Pitäisikö myöntää omat heikkoutensa ja mieluimmin pyydellä anteeksi yhdeltä jos toiseltakin uskovaisilta että epäuskoisilta sekä ateisteilta
        Roope Ruutikallio niin minä kuin sinäkin olemme aika vajavaisia että kaikissa onnistuisimme mutta yritetään yhdessä torjua pahaa ja edistää hyvää. Eikö tavoite sinustakin olisi ihan jees. Eihän meidän tarvitse itseämme nostaa Baapelin tornin huipulle riittää kun nousemme vaikka kirkon alimmalle rappuselle ja katselemme kuinka ihania ovatkaan muut ihmiset kaikkineen erikoisineen mielipiteineen ja tekoineen ja miten sosiaalisia lisäksi he ovatkaan.
        Viha on rakkauden vastakohta joten vihasta luopukaamme ja rakastakaamme itseämme että voisimme rakastaa koko maailmaa kaikkinensa.
        Vanha sanonta maltti on valttia joten pysähtykäämme hetkeksi miettimään mitä me todella haluamme itseltämme ja onko meillä mitään erityistä annettavaa muille että hekin jaksaisivat kulkea tiensä päähän ilo mukanaan yhdessä muiden kanssa. Eikö olekkin ihminen pieni yksin mutta jo kaksin kaksin verroin vahvempi.
        Koitetaanko Roope pärjätä ja päästä laadukkaampaan elämän muotoon ja antakaamme muidenkin päästä haluamaansa tavoitteeseen se kun ei ole meiltä keltään pois. Näin yksinkertaista elämä osin voisi olla.
        Hyvää elämässäsi sinulle.


    • hyvin_menee_

      Siis uskovaisen ei pidä julkistaa toisen uskovaisen pedofiliaa. Molemmat ovat kristuksen morsiamia ja se antaa synnit anteeksi.

      • kaikkea-lukeekin

        MItä hourailet?


      • eipahalle

        Ilman muuta kaikki rikokset tulisi tutkia ja hutkia maallisessa oikeudessa.
        Yksityisen kansalaisen tulee aina puolustaa alaikäisiä.
        Suomessa pahuutta kohdennetaan puolustuskyvyttömiin mutta harva törkimys ilmenee vain median julkituomina.
        Mikä olisi oikeampi tapa julkistaa rikkomukset. Olisiko oikeampaa tuoda julki vasta sitten kun tuomio olisi tullut.
        Kun katselee tilastoja niin julkistamiseen olisi kyllä aihetta vai riittääkö kunnon rangaistus jossa on julkisuus ja rangaistus seuraamuksena?


    • >Jeesus sanoi: Joka vietelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, parempi olisi hänelle, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
      Eli Jeesus puhui vain _häneen uskovista_ lapsista. Muiden viettelyyn hän ei ottanut kantaa.

    • > Todelliset Jeesuksen seuraajat

      No true Scotsman. Tämän pidemmälle en sitten lukenutkaan. Tuollaisesta perusvirheestä argumentaatio tuskin noin lyhyessä tekstissä selviää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe