Miksi vanhuksia pitää elättää

piikkijapiikki

yhteiskunnan piikkiin? On oikeus ja kohtuus että maksavat itse hoitonsa, kun sitä tarvitsevat. Vaihtoehtoisesti lapset maksavat tai hoitavat omat vanhempansa itse. Näinhän melkein kaikkialla maailmassa tehdään. Hyvä olisi myös antaa mahdollisuus lopetuspiikkiin.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuisestinuori

      Kenen hankkimilla rahoilla sinä olet opetellut kirjoittamaan ja lukemaan, et omillasi ainakaan.
      Odota vain, se on sinullakin edessä ja jopa vielä yllättävän äkkiä.

      • Minä opin lukemaan vanhempien siskojen neuvoista. En tarvinnut avustuksia. Koulu oli sitten normaali yleinen. Muut koulut kustansin itse. Nykyisin olisi hyvä, jos jatko-opiskelu saataisiin oppisopimuksella, työn ohessa tehtäväksi. Valmistaisi tulevaan ammattiin, eikä tarvitsisi yhteiskunnan varoja paljoa.


    • tuohtunut66

      ja eikö tätä internettiä voisi jo sulkea?

    • Käenpoikako

      Mitä ikäluokkaa mahdat edustaa? Itse olen opiskellut 10 v lähtien vanhempien kustantamana ja opintolainan turvin. Nytkö se mitä ja miten nykyiset vanhukset ovat hoitaneet perheitään onkin ylijäämää? Tuskin kaikilla on maallista hyvää jolla maksaa hoitonsa. Mitä lapsiin tulee,niin lamat ovat monelta syöneet mahdollisuuden auttaa taloudellisella tasolla.
      Veroja kaikki myös vanhukset eläkkeistään maksaa,joten hekin osaltaan tukevat sitä,että yhdenvertaisuus säilyisi niin koulutuksessa kuin terveydenhuollossa.

    • näitten

      Mihinkä meidän eläkeläisten vero€kut nykyisin menevät?
      Ne menevät juuri näitten henkilöitten avustuksiin jotka vieroksuvat REHELLISTÄ TYÖTÄ ja SOSIAALIPUMMIEN ELÄTTÄMISEEN

    • LiuskisLäyskisLapanen

      Alle eläkeikäisienkään ei tarvitse elää, koska eivät ole tarpeeksi yhteiskunnalle tuottaneet, vaikka työelämässä olisivatkin...

      • Esimerkiksi_Pia

        vaparisolvaajana kuuluu siihen laiskojen luusereiden joukkoon joka on koko ikänsä elänyt yhteiskunnan varoin ja näyttää siltä että tulee myös elämään. Ei sitä kukaan töihin enää ota ja joutunee jatkamaan surkeaa röhveltämistään trollipaskana lopun ikäänsä mikä ei liene enää pitkä.


    • hävetkää

      Se on häpeällistä, etteivät vanhusten omat lapset hoida heitä kotonaan. Vanhukset laitetaan laitoksiin, että saadaan itse elää ja olla vapaana.

      • Tytär

        Olen elänyt sen,kun äitini joutui pienkotiin jne..syy itselleni ei ollut se,että itse saa olla vapaana? Työ ja elämä toisella paikkakunnalla aiheutti tilanteen. Sitä paitsi ei kunnat osta palveluja vieraalta paikkakunnalta,jos avun tarvitsevalle on paikka/apu omasta takaa.


      • MaaonAlaPäästä

        Moni nuori odottaa vanhempiensa kuolemaa periäkseen mitä jäljelle jää
        verottajan poimiessa ensin kypsemmät marjat ? Ne varat menevät suihin
        eikä turpiin, mamuille kultahampaita.


    • häpeähäpeä

      Olisit ottanut vanhan äitisi kotiisi.

      • Tytär

        Tytär vastaa,jos hänelle tarkoitit? Äidille olisi pitänyt järjestää päiviksi hoitaja eikä alkanut alzheimerkaan helpottanut kotiin ottamista. Kyseeseen olisi tullut myös asuinkunnan vaihdos. Häpeää ja tuskaa olen kokenut,vaikka tosiasiat hyväksyin.
        Meitä oman eläkeiän ja vanhuuden portilla olevia ikäluokkia on paljon,joten tarinat jatkuvat!


    • VoiV1ttu

      Syy siihen miksi vanhukset ovat palvelunsa ansainneet on siinä, että he ovat aikanaan auttaneet tekemään suomesta hyvinvointivaltion, maksamalla veroja enemmän kuin sinä työtön luuseri tulet koskaan maksamaan. Vanhukset ovat kantaneet kortensa kekoon. Miten on sinun laitasi?

    • Aivan oikein! Espoo edellä kävijänä on keksinyt laittaa rematorion lämmittämään asuntoja - saadaan kuolleestakin hyöty irti. Siten työtä vieruksiva nuorempi polvi voi hyvillä mielin juopotella lämpimässä.

      • Kuumatpaikat

        Hyvä niinkin kunhan eivät ala polttamaan elävältä ?


    • Mordokai

      Miksi sosiaalipummeja ja alkoholisteja,,,työtä vieroksuvia ja narkkareita ynnä muita yhteiskunnalle tuottamattomia yksilöitä ja ryhmittymiä täytyy elättää????????

      • PahempiToistaan

        Ihan Sinun (ja kaltaistesi) harmiksi!


      • Ordnung

        Ei pidäkään elättää. Jos on vaikkapa ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi, niin sitä toimintaa pitää valvoa, että saadaan nämä ongelmatapaukset tilille siitä, että eivät itseasiassa edes hae työtä. Perseilevät menemään kalja kourassa. Kiinnijäämisestä voisi seurata vaikka 2kk karenssi, ja jos se ei riitä muuttamaan käytöstä, niin 4kk lisää jne. Ei aina kannata tarjota porkkanaa jos keppiä kerjätään.


      • Toivotontaon

        Narkkarit ja juopot ovat itse syyllisiä tilanteestaan, mutta vanhukset ovat
        tehneet oman osansa pitäen maata pystyssä maksaen veroja, joista nyt
        jaetaan työtävieroksuville palkintoja kaljakuppiloihin.Maan hallitusmuoto
        on tehnyt täyskäännöksen suosien varakkaita,ottaen vähävaraisilta.Suomen
        tilanne on suora kopio lännestä.Kun oman maansa valtiolta ei köyhä saa
        apua niin silloin on tultu tien päähän, asfaltti "loppuu siihen".


      • Elättäminen vielä menettelee. Taksitoiminnassa Somaleista löytyi paljon miehiä, jotka törkeästi häiritsivät tointa. Jos yritti saada annetusta kyydistä maksua väittivät rasistiksi - maksut jäivät saamatta, Jos ei ottanut kyytiin oli taas rasisti.


    • vuoronvaihto

      Lasten moraalinen velvollisuus on hoitaa omat vanhempansa.

      • moraalinen

        No jopas keksit, kukahan sinua hoitaa ja elättää.
        Ei ollut terveyskeskuksia eikä työttömyysrahoja saatavilla kun nykypäivän vanhukset töitä tekivät ja aloittivat sen kaiken lisäksi hyvin varhain.
        Tämän päivän kakarat vaativat kaikki mulle ja heti vaikka en tee mitään muuta kuin istun kotona ja juon kaljaa.
        Eikö mielestäsi vanhuksilla ole oikeutta elää ilman lapsiaan kun ovat kaikkensa jo heidän eteen tehneet, haluavat viettää rauhallisia eläke- ja viimepäiviä.
        Nykypäivän luusereita olette ja kun vanhuus tulee kohdallenne ei teille ole elättäjiä eikä hoitajia sen enempää eläkkeen maksajiakaan, joten luu jää jakajan käteen aikaa myöten.


    • Ilmoittaudu

      Oletpas "raaka tyypi".Paikksi on "Petron" armeijassa vapaaehtoisena ukrainan
      armeijassa.Siellä näet mitenkä vanhuksia pitää kohdella ?

    • Varisemo poikaansa retuuttaa, kantaa lahden poikki päin vastarantaa. Kun vanhenen tästä, kai kannat sä mua, kuin minä nyt sua? - En vastaa poika - mä poikaani kannan. Niin se on maailman menoa - minkäs sille. Ikääntyneillä työtä ahkeroineilla on eläkkeensä, jolla tulevat toimeen. Ei kuitenkaan tarvita 50 v. "sohvaperunoita" kiviriipaksi vanhuuden päiviksi.

    • tuhkauurnaan

      "Miksi vanhuksia pitää elättää yhteiskunnan piikkiin?"

      Miksi näitä työtä vieroksuvia sosiaalipummeja pitää elättää, heille ei riitä palkaksi se mitä tarjotaan vaan heille pitäisi maksaa aina sama kuin pääjohtajille.
      Kokemusta ei ole, eivätkä saa kun eivät pienellä korvauksella tee mitään työtä.
      Sen sijaan vanhat ihmiset ovat tehneet kaikenlaisia töitä ja tosi pienillä palkoilla jotta saatiin Suomi nousuun sodan jälkeen.
      Joten piikitetään ja tuhkataan nämä sosiaaliloiset, joille työ ei maita.

    • odottavalla_kannalla

      Aloittaja selvä yksinhuoltajan elämän valopilkku, jeesus sentään
      Mitähän keksineekään seuraavaksi

    • Suurin osa vanhuksista on ansainnut kunnon eläkkeet, jotka maksetaan vakuutusyhtiöihin talletetuista varoista. Alkoholistit yleensä kuolevat ennen eläkkeelle pääsyä. Hyvä niin.

      • arvoton

        onko arvo alkoholisti?


      • Asun omassa paritalossa Helsingissä. En ole koskaan turvautunut sossuun, enkä "luukulle. Olen ahkeroinut ja maksanut veroja keskimäärää enemmän. En tupakoi, eikä alko ole elämässä etusijalla.


    • laskutoimitus

      Alkon vakiasiakas on maksanut suurimman osuuden yhteiskunnalle alkoholiveron muodossa.

      • täyttäpaskaa

        Kyllä varmaan joo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe