Hyvä masennuslääke?

Minävain__

Mikähän masennuslääke toimisi Lamictalin rinnalla, tällä hetkellä mulla on Seroxat, mutta tuntuu ettei auta enää. 2-tyypin kakssuuntaista sairastan ja se on mulla hyvin masennuspainoitteista. Hypomaniajakso on sellainen, että on aivan varma ettei masennus tule enää ikinä takaisin, mutta sieltä se tietysti aina palaa ja pudotus on sitten varsin raju. Yhtä helvettiähän tällainen 15 vuotta kestänyt vuoristorata on, tällä hetkellä taas masennus päällä.

15

3076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bipopää

      Minulla on Voxra yhdessä Seroquel Prologin kanssa. Voxran etuja ovat vähäiset sivuvaikutukset ja se, että sen voi tarvittessa lopettaa välittömästi. Antaahan se virtaa, muuten en osaa vielä sanoa lopullisesta vaikutuksesta, koska käyttöä on vasta vähän takana.

    • cure_for_sure

      Kannattaa pumpata ittensä täyteen mahdollisimman montaa neurotoksiineja, ja vielä samaan aikaan. Kyllä niillä olotila ainakin muuttuu, se on varma. Sulattaa aivonsa DBS:llä niin ei tarvitse ajatella elämässä enää mitään.

      • esimerkki__

        Minä ainakin aion syödä lääkkeeni. Muutoin rupean kirjoittelemaan tuollaista hömppää kuten sinä.


    • bibobi

      Olen kokeillut lukemattomia masennuslääkkeitä, ja ainoa joka toimii on efexor/venlafaxin. Suosittelen.

    • kommu

      Minulla sen rinnalla deprakine ja olanzapin

    • bubblebobblebib

      Ainoa, joka mullakaan on koskaan toiminut on Efexor/Venlavaxin.

    • anttihh1985

      Voxra 150mg ja lamotrigiini 200mg hyvä yhdistelmä itsellä. Harmi vaan että yhdistelmä tuottaa unettomuutta ja siksi vielä 25mg ketipinor. muutaman viime viikon aikana kun olen aloittanut omega 3:sen syönnin (e-epa 450mg, dhea 200mg) oloni on kohentunut huomattavasti ja päässen voxrasta ja sen myötä ketipinorista eroon. Lamotrigiini ehdottomasti paras bipo-lääke, ei lisää painoa ja tukahduta tunteita niinkuin deprakine tai antipsyykotit. Bipolaareille sopii hyvin masennuslääkkeeksi voxra koska voxra on mieto adhd-tyylinen lääke koska monesti bipolaari ja adhd oireet ovat melko lähekkäin. voxra auttaa keskittymään ja ahdistusta on helpompi käsitellä kun on motivoitunut ja hyvä olo.

    • KonkariBipo

      Hei

      Minulla lienee aika samantyyppinen taudinkuva kuin alkup. kysyjällä. Parasta masennuslääkettä jatkuvaan alakuloon minulla on liikunta. Se purkaa ahdistusta ja masennusta. Syön litiumia, ja sen pitäisi myös auttaa masennukseen. Lamictal on mukana myös, mutten ole varma sen hyödyistä. Tunne-elämä pelaa, eli lääkkeet eivät tee musta zombia. Sairaalajaksoista huolimatta olen sinnitellyt mukana työelämässä - joskin just nyt taasmieli painuu masennukseen kovan stressaavan työ-ja-muun-elämän jakson päälle ( syksy): pessimismi, huvennut itsetunto, kaiken hitaus ja toivottomuus, ahdistuneisuus. Yritän nukkua ja vähentää tekemistä, liikkua ja pysyä ihmisten ilmoilla. Olla ulkona. Ajatella positivisesti...

      Tuo Voxra minua kiinnostaa. Puhuin siitä lääkärilleni, mutta hän määräsi viime talvena Remeronia pikkuannoksella talvimasennukseen. Hyvä jos se jotakuta auttaa. Millaisella taudinkuvalla? Eikö ole pelkoa vauhdista?

      Voimia joka suuntaan.

    • Bipopää

      Minä sain Voxraa masennuskauden aikana, kun väsytti, veto poissa ja aloitekyky nolla. Kyllähän se piristää ja saan ainakin jotain aikaiseksi. Kyllä lääkärin pitäisi antaa Voxraa, jos masennukseen liittyy se kova väsymys ja aloitekyvyttömyys. Ahdistukseen se ei taida juurikaan auttaa.

      Voxraa ei saa bipoille syöttää ilman mielialan tasaajaa, eli se on sopiva vain yhdistettynä esim Seroqueliin tai Lamictaliin.

    • venlafaxinonhyvälääke

      Mulla menee venlafaxin abilifyn, liton ja ketipinorin kanssa.

    • Anonyymi

      Itselläni ollut 300 mg Ketipinor 30 mg Mirtazapin (= sama kuin Remeron) iltaisin. Toiminut hyvin.

    • Anonyymi

      Terapia ja liikunta seikä hyvät unet ja terveellinen ruokavalio riittävät useimmille.

      Masennuslääkkeet ovat vihoviimeinen vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Kaksisuuntaisessa mielialäiriössä lääkkeet ovat välttämättömyys, koska kyseessä on aivokemiallinem sairaus.


    • Anonyymi

      Seroxat.. Pelkkä tuon nimen kuuleminen nostaa kylmät väreet pintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe