kissa 10v:lle ?

miettijä

Moi olen kymmenen vuotias tyttö joka rakastaa eläimiä. Olen kuitenkin saanut tänä aamuna päähäni että hankkisin kissan. Vaikka meillä onkin jo koira mutta... no. EEnsi ajattelin kania mutta se ei enää kiinnostanut hankkia kania koska monet sanovat ettei 10v voi ottaa vastuuta kaista ja että pitäisi olla aikuinen auttamassa .

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deeznuzz

      Gg wp

    • poomoookoo

      No kyl ikäs puolesta voit ottaa lemmikin. Mutta muista että päävastuu eläimestä on sun vanhemmilla! Pidä huolta lemmikistäsi. Mä sain ekan hamsterini kymmenen veenä. Mut päävastuu oli vanhempien. Juttele äitis tai isäs kaa asiasta. Ne päättää lopuksi mitä teette. Onnea kissan hankintaan!

    • Vastuu

      Lemmikkiä ei hankita päähänpiston vuoksi. Lapsi ei myöskään voi ottaa päävastuuta mistään lemmikistä, vaan vanhempien on aina oltava vähintään taustavastaajina ja mukana lemmikinhankinnassa, rahoituksessa ym. Lemmikin hankinta on valtava vastuu, etkä ole itsekään vielä elänyt niin kauan kuin lemmikkikissa voi elää. Mieti missä olet seuraavan 10-15 vuoden päästä ja ajattele kissa mukaasi elämässäsi koko täksi ajaksi, jos haluat päävastuun lemmikistäsi. Harva 10-vuotias tähän vastuuseen vielä kykenee.

    • kesämirru

      odota muutama päivä tai viikko. että vieläkö kisu kiinnostaa. Jos tänä aamuna sait päähänpåiston, on oikea kissan hankinta-aika vuoden päästä, siis ellei äiti ja isä ole kissasta innostuneita, ja jos vanhemmat eiväöt tahdo, saat kissan kun muutat omaan kotiisin, siinä 18 vuoden ikäoisenä

    • liianvähänaikaa

      Ideaa ei voida edes toteuttaa ellei koiraanne totuteta hyvin kissoihin ennen mitään osto-suunnitelmia. Muistathan sen. Nyt olet kumminkin niin nuori ettet pysty hoitamaan mistään eläimestä täysin yksin, muttei se ole lemmikin oton ideakaan, vaan että kaikki yhdessä hoitavat siitä huolen.

      Itse kehottaisin mielummin harkitsemaan toista eri rotuista koiraa. Kissan jos hankkii koiran lisäksi niin jompi kumpi lemmikeistä jää silloin tosi herkästi ilman huomiota jossain vaiheessa, koska molemmat vaativat valtavasti aikaa ja ihan erilaisia aktiviteetteja. Jos taas on kaksi koiraa, jotka tulevat hyvin toimeen keskenään, niin siinä hoituisi lenkitys ja muut arjen rutiinit aina samalla kertaa.

      • Ainakinminähoidanitse

        Mä olen myös 10 v ja itselläni on 3 kissaa ja 2 koiraa (kohta tosin 1 koira :( ) ja on ollut 60 gerbiiliä (ei samaan aikaan sentään) ja olen hoitanut kaiken itse, lenkittämisen turkin hoidon, ruokinnan, (äitini sentään hoiti ostokset) ja kaiken muunkin. Asun äitini kanssa kahdestaan koska isäni asuu Hämeenlinnassa.


    • Myös10vuotiaseläinrakas

      Jos haluat kissan ja sinulla on jo koira niin kannattaa ensin totuttaa koira kissoihin. Onko vaikka jollain tutullasi kissaa? Jos on niin voisit laittaa koiran hihnaan ja viedä sen kissan luo. Irti ei kannata päästää aluksi vaan ensin katsot haukkuuko hyökkäävällä sävyllä/muriseeko. Jos ei niin voit viedä koiran vähän lähemmäs kissaa. Ja vähitellen viet koiran haistelumatkan päähän kissasta. Jos koirasi on pentu, tai aika vanha niin se on paras. Ja kannattaa hankkia kissan pentu eikä aikuista paitsi jos aikuinen kissa on tottunut KAIKKIIN koiriin. Esim jos myynti ilmoituksessa lukee että kissa on tottunut naapurin koiraan niin naapurin koira ei tarkoita KAIKKIA koiria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe