Analyisimmeko itsejämme?

ruunemanni

Tämä ihmisten palsta, ihmisten jotka tarkkailevat ympäristöään, tekevät huomioita ja kirjoittava niistä.
Ellei mitään ympärillään näe, ei elämässään koe, on mahdoton kirjoittaa!

Täällä on yksi tai kaksi kirjoittajaa, jotka haluavat poistaa palstalta ruunemannin, muita ei ole nimeltä mainittu.

Tuo yksi tai muutama, jotka kirjoittavat vain muutaman loukkaavan sanan, ovat omasta mielestään palstan hengen pihahduksia, joiden varassa koristaan kuin hengenlähdössä!

Mikä on edessämme? Synkkä tulevaisuusko? Pikemminkin valoisa, sanoisin!

Pian näemme edessämme pelkän blanco-paperin, jossa ei ole kirjaimen kirjainta!

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoitin otsikon väärin!
      ANALYSOISIMMEKO ITSEJÄMME, lienee oikein.

      • Hassua, että otsikon luettuani muistin heti sinut? Ajattelin, että ruunemanni hermostuu taas, kun täällä on kirjoittajia, jotka eivät osaa kirjoittaa oikein.

        Sitäpaitsi! Eikös pitänyt tehdä itsestä pikkuinen essee, eikä ruveta heti toisia arvostelemaan?


      • jjoutava

        Kyllä me tarkkaillaan, kävin kaupassa jo äskön, eräs vanhempi kaveri siinä kaupan edessä sanoi,"ihmiset ovat siistejä', kääreitä/pakkauksia oli siinä pitkin kaupan pihaa.
        Tupakkia hän oli ostamassa, tiedetäänhän miten siistejä yleensä ovat tupakoitsijat. Minä ostin olutta ja lenkkimakkaraa enkä syönyt tai juonut niitä jätkän ostoksia siinä pihalla.


      • Taitaa olla niitä vaikeampia asioita nähdä objektiivisesti itseään. Ainoastaan voi sanoa mistää pitää ja mistä ei.
        Itsensä hyväksyminen vahvuuksineen ja heikkouksineen, samoin kuin muut ihmiset, helpoittaa kanssakäymistä yhteisöissä.

        Takkiinsa saa meistä jokainen ajoittain, karaistuuhan sitä ajan myötä kylmiin suihkuihinkin :D Kuitenkaan ei voi olla muuta kuin oma itsensä, kuka sitten hyväksyykään, on jo toinen juttu!

        Äsken koin tyytyväisyyttä kumotessani ja koristeltuani tillillä ja vesikrassilla mätihyytelöni, miten hauskaa nostaa pöytään iltapäivällä. Pienet asiat suoritettuaan, on yleensä mieli hyvä, kun yleensä (metsä)yhteisö vastaa niinkuin sinne huutelet.

        Kirjoittelussa en aina ole siitä varma, mutta iltapäivällä uskon kuulevani: Oi miten houkutteleva suolapala!


      • manni-itse
        Kristiina23 kirjoitti:

        Hassua, että otsikon luettuani muistin heti sinut? Ajattelin, että ruunemanni hermostuu taas, kun täällä on kirjoittajia, jotka eivät osaa kirjoittaa oikein.

        Sitäpaitsi! Eikös pitänyt tehdä itsestä pikkuinen essee, eikä ruveta heti toisia arvostelemaan?

        Harvoin hermostun. Kun yksi ihminen (jos minutkin sellaiseksi hyväksytään) toivotaan poistuvan palstalta, on se minusta väärin.

        Arvostelen muita, mutta en nimittele kelvottomiksi tai poispotkittaviksi. Vääränä pidän myös sitä, että kirjoituksissa on ainoastaan moitteita ja syytöksiä muista kirjoittajista.

        Osallistuminen keskusteluihin ja omat hyvät avaukset ovat välttämättömiä.

        Jokaisen pitäisi tietää mitä keskustelu on ja itse sitä myös noudattaa.


      • ruune-manni
        jjoutava kirjoitti:

        Kyllä me tarkkaillaan, kävin kaupassa jo äskön, eräs vanhempi kaveri siinä kaupan edessä sanoi,"ihmiset ovat siistejä', kääreitä/pakkauksia oli siinä pitkin kaupan pihaa.
        Tupakkia hän oli ostamassa, tiedetäänhän miten siistejä yleensä ovat tupakoitsijat. Minä ostin olutta ja lenkkimakkaraa enkä syönyt tai juonut niitä jätkän ostoksia siinä pihalla.

        Sinä se oletkin niitä palstan peruskirjoittajia, joka osaat antaa oman näkemyksesi asioista.

        Anna palaa! ja kerro juuri oma näkemyksesi asioista ja tapahtumista!


      • manni-itse kirjoitti:

        Harvoin hermostun. Kun yksi ihminen (jos minutkin sellaiseksi hyväksytään) toivotaan poistuvan palstalta, on se minusta väärin.

        Arvostelen muita, mutta en nimittele kelvottomiksi tai poispotkittaviksi. Vääränä pidän myös sitä, että kirjoituksissa on ainoastaan moitteita ja syytöksiä muista kirjoittajista.

        Osallistuminen keskusteluihin ja omat hyvät avaukset ovat välttämättömiä.

        Jokaisen pitäisi tietää mitä keskustelu on ja itse sitä myös noudattaa.

        "Jokaisen pitäisi tietää mitä keskustelu on ja itse sitä myös noudattaa".

        Anteeksi, että tulin sotkemaan hienon keskustelusi.


      • ruune-manni
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Jokaisen pitäisi tietää mitä keskustelu on ja itse sitä myös noudattaa".

        Anteeksi, että tulin sotkemaan hienon keskustelusi.

        Jos tarkoitat , että minun pitää noudattaa myös itse samaa, jota muilta vaadin.

        Ehdottomasti on noudatettava! Kritiikkiä kehiin vaan!


      • ASIAlinjalla

        Negatiivista kritiikkiä ei TOISISTA kirjoittajista pitäisi lainkaan antaa!

        Pitää keskittyäasioihin, joista keskustellaan.

        Ei me kaupassakaan sanota satunnaiselle tuttavalle, kuinka epämuodikkaat vaatteet hänellä on, vaan puhumme ASIOISTA.


      • ruuneako
        ASIAlinjalla kirjoitti:

        Negatiivista kritiikkiä ei TOISISTA kirjoittajista pitäisi lainkaan antaa!

        Pitää keskittyäasioihin, joista keskustellaan.

        Ei me kaupassakaan sanota satunnaiselle tuttavalle, kuinka epämuodikkaat vaatteet hänellä on, vaan puhumme ASIOISTA.

        Ketä tuo rajoitus koskee?


      • ruuneako kirjoitti:

        Ketä tuo rajoitus koskee?

        Sinuakin.

        Voi olla, että minun luetun ymmärtämisesäni on jotain vikaa, koska mielestäni usein juuri sinulla on jotain negatiivistä toisia kirjoittajia kohtaan.

        Jos tämä yksi "moninikki" on toivottanut sinut "hevonkuuseen", niin onko pakko jatkaa sitä samaa p..kaa? Hän se kyllä jaksaa, mutta hän onkin sairas.

        Mitä jos siirtyisit sinne ikäistesi palstalle ja alkaisit Ullan kanssa "praattailla"? Tämä oli siis toivomus, ei mikään käsky.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Sinuakin.

        Voi olla, että minun luetun ymmärtämisesäni on jotain vikaa, koska mielestäni usein juuri sinulla on jotain negatiivistä toisia kirjoittajia kohtaan.

        Jos tämä yksi "moninikki" on toivottanut sinut "hevonkuuseen", niin onko pakko jatkaa sitä samaa p..kaa? Hän se kyllä jaksaa, mutta hän onkin sairas.

        Mitä jos siirtyisit sinne ikäistesi palstalle ja alkaisit Ullan kanssa "praattailla"? Tämä oli siis toivomus, ei mikään käsky.

        Niin kiitos vaan Kristiina -- Tulkaa sinne minä kohta haluan sen 90 -- että saan kirjoitella mitä mieleenjuolahtaa --
        Harmi vaan kun en koskaan takista nykyään kirjoitustani --tulee niinpaljon juuri kirjoitettua si 2mikä mieleenjuolahtaa" sillähetkellä .
        Nyt vaan ihmettelen kun täälä ei tarvita mitään " oikolukiaa" Nämä kirjotukset eivät vaadi sitä -- toinen asia jos tästä sais palkkaa -- niinkun oikeenromaanin tai vaikkapa tosikwertomuksen kirjoittajat ,ne jotka tekee sitä (tätä) työkseen --nääs ,sellasia ajatuksia
        Kiva kun muistit minuakin vielä Kristiina
        , Oli kiva --ihan lämmitti vanhaa sydäntä . -<3 Hyvää jatkoa kaIKILLE !

        MITÄÄSTULI TAAS KIRJOITETTUA -- PERÄSTÄ KUULUU SANO TORVENSOITTAJAKIN .


    • Ramoona_

      Dag Hammarskjöld on sanonut, että matkoista pisin on matka sisäänpäin, itseen. Itsetutkiskelussa meillä on aina opittavaa ja jopa yllätyksiä. Miten rauhoittavaa on todeta, etten joka vastoinkäymisestä ota enää huolen taakkaa, en hermostu tai hiilesty juuri mistään enää. Ihminen ei ole kuitenkaan koskaan valmis elämässään, olemmekohan kuolemassakaan saavuttaneet oman täyden mittamme. Äidillä oli tapana sanoa meille riitapukareille , kun sisarusparvessa kinasimme, kuka tappelun aloitti : "Mene itseesi". Silloin se sanonta ärsytti ja taisin nenäkkäästi huomauttaakin, ettei itseensä voi mennä. Nykyinen hokema on : "Katso peiliin. "

      Sinisirkun mätihyytelö on rakkaudenteko ruokavieraille, suuritöinen hieno ruokalaji kertoo arvostuksesta . Meillä on usein merellä mukana lastenlapsia, varsinkin keskenkasvuisia poikia, joiden suuri intohimo on kalastus. Syvänteistä saa pohjapilkillä isoja ahvenia, virvelöimällä on tullut yleensä haukia. Hauki vähän puumaisena ruotoisena kalana on tullut käytettyä kalapihveinä - kerman, korppujauhon ja sitruunan sekä tilli-ruohosipulisilpun höystämänä maistunut herkulta. Joskus sekoitan sipulikeittopussin kermaviiliin tai smetanaan ja yhdistän siihen kalamassan. Nuoret syövät näitä pihvejä hampurilaistenkin tapaan sämpylöiden välissä.

      Näin Ruuneperin aloitus itsemme analysoinnista kiertyi lapsiin ja ruokaan, mutta ovathan molemmat välttämättömiä elämän jatkumisen kannalta. Muistattehan myös mainoslauseen : "Hyvä ruoka, parempi mieli." Lasten silmin maailman katsominen on tärkeää ja avartavaa meille kaikille.

      • ruuneperimanni

        Sinulla sitä on omien ajatustesi syvällisyyttä ja laajaa tietämystä, jota suorastaan kadehdin. Lakanan kokoinen kuolalappu on leuan alla, estämässä etumusteni kastumista sekä asioista, että herkuista.


      • ruuneperimanni kirjoitti:

        Sinulla sitä on omien ajatustesi syvällisyyttä ja laajaa tietämystä, jota suorastaan kadehdin. Lakanan kokoinen kuolalappu on leuan alla, estämässä etumusteni kastumista sekä asioista, että herkuista.

        Totta! Ramoona on erinomainen kirjoittaja ja ajatuksiakin tulee. Sen verran ymmärrän minäkin ja kantani ilmoitan, vaikka sehän kuulemma on paha tapa muutamien mielestä.

        Aloitukseen, kyllä analysoin itseäni. Tiedän että selvä vaara on siinä e,ttä itse olen jäävi ja tulos sen mukainen. "Analysoini" on kyllä liian voimakas ilmaisu, paremminkin tarkkailen. Kuinka en sitä tekisi, onhan kysymykessä kaikkein läheisin, Minä itse. Täytyyhän se jossain rajoissa tämä Minä pitää, eikä mölytä mitä sylki suuhun tuo. Puberteetti- iästä, siitä estottomasta vaiheesta on jo riittävästi aikaa. Jotainhan olisi pitänyt jo oppiakin. En ole tietenkään varma tuloksistani, mutta onhan tietoinen yrittäminenkin jo jotakin.

        Tarkkailen myös ympäristöäkin, niin ihmisiä kuin muutakin näkyvää ja kuuluvaa. Tietysti katselen myös teitä, hyvät kirjoittajat - kirjoituksianne. Niin ... ja muitakin. Koska en tuhraa koko aikaani tänne kirjoittamiseen ja kyttäämiseen, teen rajoituksia. Kysyn itseltäni lukiessani, että onko tämä sen arvoista että vastaisin? Mitä se hyödyttää ja mitä merkitystä sillä on? Jos olen näkevinäni selvänkin asiavirheen, en viitsi yrittää aina oikoa, jos se ei hetkauta mihinkään. Jokainenhan voi kirjoitella mitä haluaa ja jokainen voi olla myös vastaamatta.

        Eikä tämäkään jaaritteluni kuulu tärkeiden, merkittävien asioiden joukkoon. Joten jääköönpä tähän. Teille hyvää jatkoa!


      • sinisirkkuevk

        Kauniisti kirjoitti jälleen Ramoona ruuanlaitosta, ilo oli lukea nyt onnistuneen perhetapaamisen jälkeen. Hyvän asuinpaikan sanoivat mummin valinneen, ja auttoivat syötyämme kuljettamaan kellarikomeroon ylimääräistä tavaraa.

        Pikku filippiino hoki koko ajan "mummin rantaa", oli kuullut uimarannan olevan lähellä. Niinpä vietimmekin pari tuntia hiekkarannalla, jonka Katiskaterassilla poikani Mufa tarjosi illanpäätteeksi jäätelöt. Paljain jaloin kuljimme hiekassa, merivesi tosin oli kylmää minusta, lapset siEllä polskuttelivat siitä huolimatta.
        Kaunis on tuo merenlahti laitureineen. Tarkkailtu on nyt ympäristöäni, ja mieli oli hyvä kun poikanikin oli tyytyväinen valintaani.
        Hän kävi ihastelemassa uusittua saunaosastoa, tarkasti pesutuvat ja kuivaushuoneeen, ilmoittaen tiistaisin lenkkisaunan olevan ilmainen.
        Heippa taas, ja raukeaa illanrauhaa!


    • Neeasa

      Olen tottunut lukemaan ruunelta asiallisia ja positiivisia juttuja yleensä, mutta nyt
      on hieman kritiikkiä ilmassa, onko tämä kuumuus haitannut hieman.

      Yleensäkin, täällä mielestäni ei olekaan kuin hyviä kirjoittajia, kaikilla vain on oma tyylinsä. En voisi alkaa jaottelemaan, että tuo on hyvä, eikös me kaikki olla hyviä,
      kun näin senioreina jaksamme tehdä vielä monenlaisia asioita, tännekin kirjoitella
      toistemme iloksi!

      Ihana päivä on jo illassa, kauniilta näyttää luonto, kun tässä ikkunasta katselen.
      "Vielä on kesää jäljellä, vielä on kauniita päiviä", eräässä laulussa lauletaan.

      Hyvää iltaa kaikille!

    • turtsake

      ei itse sanaa voi --monikoida--

    • Onhan niitä päiviä jäljellä --vaikka vähiin käy .
      Jos elää saadaan niin se 90 Tulee toivottavasti Kristiinallelle kun nämä lastenohjelmat loppuu -- Mutta -- nyt nukkuun vaikka kesäyöt olis ihania valvoa --ihan yhtä ihania kun aina -Rohkenin tulla tänne vielä ja avaan uuden päivän teille hyvät ystävät <3

      • Taisit Ulla kiitellä "ketunhäntä" kainalossa, kun nyt luin tämän kirjoituksesi.Minusta vain eilen tuntui, että ruuneperi kerjää kehumisia taas, kun aina valittaa, kuinka häntä ei hyväksytä palstalle.

        No, tapansa kullakin.

        Sinä et ainakaan alennu suremaan, vaikka joskus saatkin moitteita, mutta oletan, että nekin tulee tältä moninikiltä, joka välillä muka kurkkaa Kahvipirttiinkin kommentoiden tilannetta siellä.

        Kirjoitellaan vain, mutta sääliä täältä on turha kerjätä. Sen olen ainakin minä huomannut. Oli se kieltämättä minulta tyhmästi tehty, kun mainitsin siitä siirtymisestä, vaikka yritinkin sen muka hienosti/varovaisesti tehdä, joten anteeksi.


      • Ihan kiva käydä täälä kun "mainitaan" . Ja jos "tässäiässä"Jostain näistäpikkujutuista pahoittaamielensä , sillonhan ei mielenrauha ja elämä ole kunnossa .
        Ja minun puolestani saat jatkaa samaantahtiin Kristiina

        Hyväiä kesäpäiviä --monet ei tykkää helteistä , minä tykkään , ei täälä niinkuumaatule että valitaisin .
        Ja luonto on ainakin tykännyt , kaikki kukoistaa ja ruohokasvaa,


    • Koivumme parvekkeen edessä ovat vedestä raskaat, luultavasti on satanut koko yön. Vesi näyttää ihan lorisevan ajoväylän reunassa. No mitäpä siitä, uutta elämä vaan lorisee. Paljon on jo väkeä bussipysäkillä, työhön menossa.

      Taas kirjoitin puuta- heinää, olen tainnut ohittaa itseni tarkkailun, analysoinnin-ko, eivätköhän ne vuodet ole jo takanapäin.
      Pari tuntia sitten heräsin, on mukava kattaa Matille aamupala, oikeestaan ihan ateria, hän saa valmiiseen pöytään nousta, mitä siinä milloinkin sattuu olemaan.

      Auton ´omistamishankinta´ selvisi mukavasti, kattokaapa, miten mukava keksintö on yhteiskäyttöauto - vuokraus, löytyy 24.rent.fi. Tältä meidän kadulta voimme auton ottaa silloin kuin haluamme, kuin oma auto olis parkissa. Esimerkiksi kolmen tunnin vuokraus tulee maksamaan hiukan päälle 30 euroo plus pensa, siinä ne kulut. Emmehän kauas ajele, Kangasala, Lempäälä, Teisko, metsään haluamme.

      • jakolasku

        Kätevä systeemi,lainaa ja vie takaisin. Omaa saa maksaa veroina ja bensat päälle. Maksut loppuu kun ei omista enää autoa.


    • semmoinentyttö

      Jaa, tuota minä ene edelleenkään ymmärrä, enkä periaatteessa hyväksy kenekään palstalaisen pois ajoa.
      Tässä oli ajojahti käynnissä.
      Ajettiin erästä kirjoittajaa, bannaia pyydettiin, moitittiin ja pikattiin. Taisin olla ainoa joka pyysin, että jättäkää rauhaan!

      Olen niin harvoin palstalla poikennut, etten tiedä nykyista häirikköleimausta, enkä tiedä kuinka kovaa on ruunemanninkaan häätöaikeet, mutta osoittaa todella suurta häpeämättömyyttä kun kirjoittajat alkavat ajamaan joitain pois palstalta, eli boikotoimaan kirjoittajia, karsinoimaan ja ainaiseen arvosteluun syyllistyvät.

      Me ihan jokainen kirjoitamme tänne samoilla palvelimen, eli suomi24 antamilla ja sanelemilla ehdoilla.
      Kukaan ei ole kai saanut erikoisoikeuksia, kukaan ei voi ajojahdilla häätää kirjoittajaa/kirjoittajia jos he toimivat annettujen sääntöjen ja lain mukaan.

      Luokkaavista kirjoituksista voi tehdä ilmoituksen ylläpidolle ja siitä edelleen vaikka rikosilmoituksena, mutta herran tähden, täällähän kaikki ovat aikusia ihmisiä joilla vielä järki ja harkintakykykin toivottavsti tallella. Ellei ole, se on sairaus, ja sairaudetkin pitää hyväksyä.

      Kun kaikkien tiedot ja taidot eivät milloinkaan ole samalla tasolle, on erilaisuutta opittava kunnioittamaan myös täällä.

      Anteeksi kun taas poikkesin mielipiteineni hämmentämässä keitosta, mutta onhan minullakin sananvapaus joka suomi24 sallii.

      Kaikki se matkalla tarvitaan, mitä tieltä löydetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe