Tiedät olevasi ruma nainen kun...

kuultua.toreilt

- Ihmiset katsovat sinua säälivästi
- "Olet niin kärsivän näköinen"
- 26-vuotiaana saat kuulla näyttäväsi kolmekymppiseltä.
- "Ehkä sittenkin meidän lapsemme ovat olleet turhan hyväosaisia"
- "Sinusta NÄKEE ettet hae miestä"
- "Oletko poika vai tyttö?"
- "Olet lyhyt, lihava pulla"
- "Näytät mummolta"

36

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupa.juu

      Elettyä totuutta:

      " Onko tuo simun nenä vai..?"
      " Lihava lehmä"
      " Hiuksesi ovat kuolleet"

      Hohhoijakkaa. Parempi olisi kuolla pois.

    • lisääneuvoja

      Taas tää sama tyyppi kuvailee useassa aloituksessa ongelmiaan.

      heh. . 26 vuotiaana näyttää 30 vuotiaalta eli 4 vuoden arvausheitto hieman ylöspäin saa sut pois raiteiltaan?

      Kärsivään ilmeeseen voi itse vaikuttaa.

      Näkee ettet hae miestä . . ja siihenkin taas voi itse vaikuttaa.

      Olet kyhyt . . hmm lyhyys ei ole synonyymi rumuudelle.

      Olet lihava pulla . . lihavuuteen voi itse vaikuttaa ( LAIHDUTA)

      Näytät mummolta . . miten se on mahdollista jos 26 vuotiaana näytät 30 vuotiaalta? Ja edelleen pukeutuminen, hiustyyli jne. tekee paljon ihmeitä eli siihen mummomaisuuteenkin voi itse vaikuttaa.

      Sun ongelmat on suurimmaksi osaksi itse aiheutettuja eli et ole ilmeisesti viitsinyt tehdä oikeastaan mitään ulkonäkösi eteen eli kaikki ongelmasi on lähinnä oman lasikuutesi ja mukavuuden halusi syytä. Ei kannata valittaa kun niin makaa kuin petaa. Tee jotain niin alat muuttumana, mikään ei tule itsestään.

      • skäjtaötjaj

        Se pisti minullakin silmään, että eihän se nyt ole haukkumista, jos 26-vuotiaana näyttää kolmekymppiseltä, sitähän silloin teknisesti onkin.

        Mutta muuten sinulle neuvojalle: On totta että jonkin verran voi vaikuttaa, ilmeeseen, hiustyylillä, meikillä, pukeutumisella, laihduttamisella - mutta ei ihan määrättömästi. Esim. itse olen ollut ruma jo hoikkanakin, joten tiedän että laihduttaminen ei siihen rumuuteen auta. Eikä aina laiha tai normaalipainoinen ole kauniimpi, sillä useastikin rujon laiha on paremman näköinen kun on vähän tai reilumminkin lihaa luiden ympärillä. Itse en ole sellainen, mutta tiedän pari tapausta. Läski tuo naisellisuutta. Geenit vaikuttavat niin paljon monella rumalla, että ei auttaisi kuin ehkä kauneusleikkaukset, mutta niilläkin taas on riskinsä ja yleensä sitten saa elää sen kanssa että näkyy että on leikattu - sekään ei taas ole hyvä ja lopputulos voi kuitenkin olla entistä pahempi.

        Mummolta näyttämisen on ehkä sanonut joku muu kuin sen että näyttää 26-vuotiaana kolmekymppiseltä. Eihän nämä haukut sentään onneksi mitään absoluuttisia totuuksia ole, vaan yleensä ilkeämielisiä heittoja, tosin tietty jos monelta taholta kuulee niin siitä voi aika varman kaneetin saada sille että rumahan tässä ollaan. Ja sitten se mummolta näyttäminen: voihan näyttää nuorenakin mummolta, eli on mummotyyli tai muuten olemus sellainen mummomainen, vaikkei vanhalta näytäkään. Nykyisin tosin mummoja on monennäköisiä, kun voi olla ihan nuoriakin nelikymppisiä.


      • PitäkääOmanaTietonanne
        skäjtaötjaj kirjoitti:

        Se pisti minullakin silmään, että eihän se nyt ole haukkumista, jos 26-vuotiaana näyttää kolmekymppiseltä, sitähän silloin teknisesti onkin.

        Mutta muuten sinulle neuvojalle: On totta että jonkin verran voi vaikuttaa, ilmeeseen, hiustyylillä, meikillä, pukeutumisella, laihduttamisella - mutta ei ihan määrättömästi. Esim. itse olen ollut ruma jo hoikkanakin, joten tiedän että laihduttaminen ei siihen rumuuteen auta. Eikä aina laiha tai normaalipainoinen ole kauniimpi, sillä useastikin rujon laiha on paremman näköinen kun on vähän tai reilumminkin lihaa luiden ympärillä. Itse en ole sellainen, mutta tiedän pari tapausta. Läski tuo naisellisuutta. Geenit vaikuttavat niin paljon monella rumalla, että ei auttaisi kuin ehkä kauneusleikkaukset, mutta niilläkin taas on riskinsä ja yleensä sitten saa elää sen kanssa että näkyy että on leikattu - sekään ei taas ole hyvä ja lopputulos voi kuitenkin olla entistä pahempi.

        Mummolta näyttämisen on ehkä sanonut joku muu kuin sen että näyttää 26-vuotiaana kolmekymppiseltä. Eihän nämä haukut sentään onneksi mitään absoluuttisia totuuksia ole, vaan yleensä ilkeämielisiä heittoja, tosin tietty jos monelta taholta kuulee niin siitä voi aika varman kaneetin saada sille että rumahan tässä ollaan. Ja sitten se mummolta näyttäminen: voihan näyttää nuorenakin mummolta, eli on mummotyyli tai muuten olemus sellainen mummomainen, vaikkei vanhalta näytäkään. Nykyisin tosin mummoja on monennäköisiä, kun voi olla ihan nuoriakin nelikymppisiä.

        Ette tollikat ymmärrä että tuollaiset kommentit voivat satuttaa ihmistä pahasti, erityisen pahasti ne särähtää sellaisen henkilön korvaan jolla on jo ennestään huono itsetunto. Tuo on selvä loukkaus, jonka aloittaja kuuli joltakin täysin henkisesti kieroutuneelta ja inhottavalta ihmiseltä.


      • tatöhaöthaö
        PitäkääOmanaTietonanne kirjoitti:

        Ette tollikat ymmärrä että tuollaiset kommentit voivat satuttaa ihmistä pahasti, erityisen pahasti ne särähtää sellaisen henkilön korvaan jolla on jo ennestään huono itsetunto. Tuo on selvä loukkaus, jonka aloittaja kuuli joltakin täysin henkisesti kieroutuneelta ja inhottavalta ihmiseltä.

        Sinä tollikka et ymmärrä että 26-vuotiaana normaalisti näytetään kolmekymppiseltä, koska silloin ON kolmekymppinen. Huohhhh..


    • paskatneuvot

      Minäpä olen pitkä blondi ja silti saan kuulla olevani ruma. Treenaan ja pidän itsestäni huolta.Ei oo helppoa tämä nykyaika.

    • ksdlfjsdklgdlgj

      - olet ihan isäsi näköinen :D

      • isintyttonen

        Onneksi olen isäni näköinen joka on pitkä,tumma ja komea mies, vihreillä silmillä. Äitini lyhyt harmaa varpunen.


    • rumakalkkuna

      Tai kun kuulee tätä suunnilleen kaikkien suusta: "Oot ruma."

      T. rumuutta jo lähes 30 vuotta!

      • kkjjh

        Onko ihmiset todella noin törkeitä, että sanovat vasten naamaa, et oot ruma?! Törkeää. Ihmisillä ei ole näköjään mitään käytöstapoja. Kai ne hyvin käyttäytyvät ihmiset ovat harvassa. Ainakaan minulle ei tulisi mieleenkään loukata tuollaisella tavalla ketään, olipa ihminen minkä näköinen tahansa.


      • rumakalkkuna
        kkjjh kirjoitti:

        Onko ihmiset todella noin törkeitä, että sanovat vasten naamaa, et oot ruma?! Törkeää. Ihmisillä ei ole näköjään mitään käytöstapoja. Kai ne hyvin käyttäytyvät ihmiset ovat harvassa. Ainakaan minulle ei tulisi mieleenkään loukata tuollaisella tavalla ketään, olipa ihminen minkä näköinen tahansa.

        Jep, tuota on kuultu 12-vuotiaasta lähtien. " :) " Eipä tämä naama mikään nätti olekaan, mutta aika ikävältä tuo silti tuntuu. Jopa "kaverit" ovat kieltäytyneet ottamasta mukaansa viihteelle, koska heitä "hävettää, kun ihmiset luulevat heidän tuntevan jonkun ruman". On sanoneet myös "Ei ihme, ettei sulla ole miestä." Välillä on työkaveritkin nauraneet, että "ei ole sinuakaa ulkonäöllä pilattu."

        Tosin noiden tukat oli lentää päästä, kun yhtäkkiä ilmoitinkin seurustelevani ja mieskin on varsin komea, ainakin minusta, jopa kunnollinen ihminen.


    • Kalkkelsson

      "Näytät ihan yliajetulta kalkkunalta, jonka kieli on jäänyt ulos roikkumaan"

      • kotkoktkoot

        Toi oli paha... repesin! :'D


      • kolmoismummeli

        Olen pian 60 ja näytän kuulemma 50 v. Menoa olisi ja meininkiä, mutta mitäpä tuosta varattu nainen.... joskus tietty olisi hauskaa pitää vähän hauskaa, mutta kuitenkin. Se tuntuu niin lapselliselta.
        Nykynuoret ovat hieman pulleampia kuin minun nuoruudessani. Pysyimme normaalikokoisina, kun ei ollut mopoja, ei mopoautoja, ei autoja nuorilla. Ei syöty irtokarkkeja, kun ei ollut. Ei syöty pizzaa, kun ei pahemmin ollut mistä niitä ostaa.
        Jotakin grillejä oli mutta se oli yleensä vko-loppuherkkua, jos sitäkään.
        Käveltiin tai pyöräiltiin joka paikkaan. Jos ol yli 10 km niin linkalla.

        Eli hyötyliikuntaa oli tarpeeksi suhteessa syöminkeihin. Ei tarvinnu lähteä erikseen jollekin hikiselle salille tai lenkille pitkin katuja juoksentelemaan.
        Hoh-hoijaa.
        KYllä elämä oli parempaa, vaikkei mukavuuksia ollutkaan.


    • vhjkl890

      " Kulta, olet kuin antiikkinen lada, jolla on pari kilometriä liikaa"

    • EräsRumaKurppa

      Kolmekymppisenä kun menin yksiin mieheni kanssa, sain ekaa kertaa varsinaisesti kuulla olevani ruma. Ensimmäinen haukkuja oli minua reilut kymmenen vuotta vanhempi nainen, yhteinen tuttavamme netissä. Hän ei ollut kiinnostunut miehestäni, olivat vain kavereita, ja hänellä oli sutinaa ihan muiden kanssa. Lapseton vanhapiika kuitenkin. Hänen mielestään olin liian ruma miehelleni, joka pitää kauniista naisista. (On totta että miehenikään ei pidä minua kauniina tai nättinä, paras mitä hän on sanonut on että olen tavallisen näköinen. Uskon kuitenkin aidosti rakastavan minua.) Tämä nainen ei sanonut sitä suoraan minulle, vaan toiselle yhteiselle tuttavalle, joka taas oli minua vajaat kymmenen vuotta nuorempi. Tämä heppu kertoi sen minulle ja sanoi olevansa samaa mieltä. Hänelle ei kuulemma naisen ulkonäkö ollut niin tärkeä, mutta ei hänkään ollut kiinnostunut minusta.

      Näiden lisäksi on poikani 13-vuotias kaveri kommentoinut minua pojalleni"ihan vitun rumaksi", mutta nämä ovat oikeastaan ainoat rumaksi haukkujat, ainota jotka tiedän. Minua kiusattiin kouluaikoina, mutta varsinaisesti rumaksi ei kukaan silloin haukkunut, ihme kyllä. Ehkä ei vaan suoraan. Suoraan kyllä "paras kaverini" moitti hiuksiani likaisiksi, vaikka pesin niitä kyllä. Vaatteitani moitittiin, sanottiin että haisen yms. Ainoa puoliksi kehu, puoliksi haukku oli, kun pari vuotta vanhempi poika kehui minua ensin kauempaa, mutta sitten kun näki naamani tai pääni, sanoi että tyhmä pää pilaa muun ruumiin, jotain tuohon suuntaan vanhaa sanontaa mukaellen. Olen sen verran vanhempaa ikäluokkaa, että silloin aikanaan ei toisten ulkonäköä niin julmasti haukuttu kuin nykyisin, tai ainakin ei oletettu että tällätään täysillä, yli puolet tytöistä ei normikoulupäivänä meikannut.

      Mutta, ruma koen olevani. Ei kukaan ole nätiksi tai kauniiksi sanonut kuin iskutilanteissa. Netissä, kun olen kuvani näyttänyt. En siis ota tosissani tietenkään. Joskus joku on naureskellut ja sanonut söpöksi. sellaista sanotaan just vähän tällaiselle vaatimattomamman näköiselle kun ei halua rumastikaan sanoa eikä ihan sanattomaksi jäädä. Mutta on moni ollut sanomatta mitäänkin.

      • tavistallaajat

        Vai että ruma kun olet kumminkin miehen saanut. Hieman ristiriitaista jos miehesi pitää vain kauniista naisista niin hän silti valitsi sinut??

        Nuo pari kommenttiako ovat siis AINOAT haukkumiset mitä olet ulkonäöstäsi saanut? Eli sua 10 vuotta vanhempi vanhapiika ja 13 vuotias ipana?? salli mun nauraa, jopa oikesti kauniitkin saavat enemmän ja useammin haukkuja jopa rumaksi . . . joten nyt on sulla hieman käsitykset rumuudestasi varmasti ihan pielessä, toki jos vertaaat itseäsi joihikin suuren luokan julkkiskaunottariin niin voihan sitä itseään pitää, vaikka maailman rumimpana.

        Mutta jos olet kuten kirjoituksestasi kävi ilmi jo lähmmäs keski-ikää oleva niin et kai odota olevasi enää muutenkaan kaikkien kehuma kaunotar?

        Oikeasti TODELLA kauniitakaan ei jatkuvasti kehuta kauniiksi paitsi tietenkin ne känniääliöt jotka yrittää iskeä baareissa jne.

        Niin ja jos kumminkin olet esim. tavallisen näköinen kuten oletan niin mitä pahaa siinä olisi? kun katsoo katukuvaa niin suurin osa naisista on oikeasti vain TAVALLISEN näköisiä ja niillä on lähes kaikilla normaali elämä, mies, lapsia . . Jotku naiset ei vain tyydy siihenkään vaan haikaillaan jotain saavuttamattomia unelmia.


      • rumakalkkuna

        Lääkärini sanoi minulle kerran: "Jos vain kaunottaret saisivat miehen ja lapsia, ylikansoittuminen olisi nopeasti ratkaistu ongelma."

        Mutta yritäs olla ruma nainen ja kuulla siitä _koko ajan_ ihan keneltä tahansa, jopa kavereiltasi. >:I


      • tsemppiäsinne
        rumakalkkuna kirjoitti:

        Lääkärini sanoi minulle kerran: "Jos vain kaunottaret saisivat miehen ja lapsia, ylikansoittuminen olisi nopeasti ratkaistu ongelma."

        Mutta yritäs olla ruma nainen ja kuulla siitä _koko ajan_ ihan keneltä tahansa, jopa kavereiltasi. >:I

        No jos mitkään omaan ulkonäköön panostukset ei tosiaankaan auta niin eihän sille sitten tietenkään mitään voi. Ainoa asia on vain yrittää pärjätä ja koittaa elää miten parhaaksi näkee.

        Ihan normaalia elämää voi rumakin elää, vaikka parisuhdemarkkinat ovatkin sulkeutuneet. Tosin olen nähnyt muutamilla todella rumallakin naisilla miehen ja lapsia joten ei se aina ihan täysin ole poissuljettua etteikö miestä ja perhettä voisi saada.


      • rumakalkkuna
        tsemppiäsinne kirjoitti:

        No jos mitkään omaan ulkonäköön panostukset ei tosiaankaan auta niin eihän sille sitten tietenkään mitään voi. Ainoa asia on vain yrittää pärjätä ja koittaa elää miten parhaaksi näkee.

        Ihan normaalia elämää voi rumakin elää, vaikka parisuhdemarkkinat ovatkin sulkeutuneet. Tosin olen nähnyt muutamilla todella rumallakin naisilla miehen ja lapsia joten ei se aina ihan täysin ole poissuljettua etteikö miestä ja perhettä voisi saada.

        Jep, minäkin sain miehen, joka ei vastaa "tasoani" (tai siis tasottomuuttani), sillä hän on komea, fiksu, rehellinen ja luotettava, lisäksi haluttua seuraa vieläpä. Ihmetytti, että sellainen liikusteli vielä vapaana ja vielä enemmän, että se iski silmänsä _minuun_, vaikka ottajia sille olisi kyllä ollut niissä kauniissakin naisissa. Vuosien yhdessä olon jälkeen ei ole vielä paljastunut edes mitään "vikaa", millä selittyisi vapaanaolo......

        Edelleen kylläkin saan kuulla kommenttia siitä, että miksi ihmeessä se mies valitsi minut eikä sitä-tai-tota (jonku nimi tohon). Mies itse kyllä sanonut, että "kerro se, joka kutsui sua rumaksi niin joutuu tekemisiin mun kanssani."

        Rumuuttani olen yrittänyt "hoitaa" jopa lääkärin kanssa, erinäisillä lääkkeillä. Kyseessä ihosairaus, mutta eipä se paljoa auta kun kaikki muukin on vinksallaan (hampputukka, iso nenä, kierohkot silmät, rumat rinnat.....)


      • noproblem
        rumakalkkuna kirjoitti:

        Jep, minäkin sain miehen, joka ei vastaa "tasoani" (tai siis tasottomuuttani), sillä hän on komea, fiksu, rehellinen ja luotettava, lisäksi haluttua seuraa vieläpä. Ihmetytti, että sellainen liikusteli vielä vapaana ja vielä enemmän, että se iski silmänsä _minuun_, vaikka ottajia sille olisi kyllä ollut niissä kauniissakin naisissa. Vuosien yhdessä olon jälkeen ei ole vielä paljastunut edes mitään "vikaa", millä selittyisi vapaanaolo......

        Edelleen kylläkin saan kuulla kommenttia siitä, että miksi ihmeessä se mies valitsi minut eikä sitä-tai-tota (jonku nimi tohon). Mies itse kyllä sanonut, että "kerro se, joka kutsui sua rumaksi niin joutuu tekemisiin mun kanssani."

        Rumuuttani olen yrittänyt "hoitaa" jopa lääkärin kanssa, erinäisillä lääkkeillä. Kyseessä ihosairaus, mutta eipä se paljoa auta kun kaikki muukin on vinksallaan (hampputukka, iso nenä, kierohkot silmät, rumat rinnat.....)

        No eihän sulla ole sitten oikeastaan mitään ongelmia kun sait miehen ja vieläpä KOMEAN. Moni kauniskin siinä kateellisena kitisee varmasti. Jos miehesi rakastaa sua ja on uskollinen niin sulla on kaikki hyvin joten lopeta se ulkonäöstä valittaminen kun sulla kumminkin menee hyvin. Ainoa asia on vain olla välittämättä vittumaisten ihmisten kommenteista ja sun pitäis oppia sanomaan niille takas.


      • aaargh
        noproblem kirjoitti:

        No eihän sulla ole sitten oikeastaan mitään ongelmia kun sait miehen ja vieläpä KOMEAN. Moni kauniskin siinä kateellisena kitisee varmasti. Jos miehesi rakastaa sua ja on uskollinen niin sulla on kaikki hyvin joten lopeta se ulkonäöstä valittaminen kun sulla kumminkin menee hyvin. Ainoa asia on vain olla välittämättä vittumaisten ihmisten kommenteista ja sun pitäis oppia sanomaan niille takas.

        Oot tosi ilkee.. D:
        Jos on baltiarallaa 12-vuotiaasta asti sanottu rumaks (rumakalkkuna kertoi niin ylempänä), ja siis KAIKKI lukuun ottamatta tota miestä on sanoneet ja sanoo jotku ilmeisesti edelleen, nii luuleks sä, että se itsetunto siitä ihan sormia napsauttamalla nousee?? Ei vissiin ookaan hätää enää kun on komee mies, mutta ei mua ainaka auttais että oon ensin 30 vuotta kuullu olevani ruma ja sitte yhtäkkii olis tyyliin yks ihmine jonka mielestä en oliskaan.. Tai auttais, mut ei silleen silmänräpäyksessä.


      • ajattelenäin

        Moni kaunotar ja oikeastaan lähes kaikki naiset siis satsaa ihan 110% siihen, että sais miehen ja komean miehen metsästäjät vielä enemmän ja ne suorastaan elää sitä varten ja todellakin tekee KAIKKENSA että sais sellaisen ja niiden elämäntarkoitus on vain se. Paljon sitä vaivaa tosiaan monet naiset näkee ja sitten tulee joku tavis mimmi huonoinen ihoineen tai peräti "ruma" ja saa sen komean miehen tekemättä yhtään mitään. Kyllä siinä vitutus on suurta yhdellä jos toisellakin :D


      • EräsRumaKurppa
        tavistallaajat kirjoitti:

        Vai että ruma kun olet kumminkin miehen saanut. Hieman ristiriitaista jos miehesi pitää vain kauniista naisista niin hän silti valitsi sinut??

        Nuo pari kommenttiako ovat siis AINOAT haukkumiset mitä olet ulkonäöstäsi saanut? Eli sua 10 vuotta vanhempi vanhapiika ja 13 vuotias ipana?? salli mun nauraa, jopa oikesti kauniitkin saavat enemmän ja useammin haukkuja jopa rumaksi . . . joten nyt on sulla hieman käsitykset rumuudestasi varmasti ihan pielessä, toki jos vertaaat itseäsi joihikin suuren luokan julkkiskaunottariin niin voihan sitä itseään pitää, vaikka maailman rumimpana.

        Mutta jos olet kuten kirjoituksestasi kävi ilmi jo lähmmäs keski-ikää oleva niin et kai odota olevasi enää muutenkaan kaikkien kehuma kaunotar?

        Oikeasti TODELLA kauniitakaan ei jatkuvasti kehuta kauniiksi paitsi tietenkin ne känniääliöt jotka yrittää iskeä baareissa jne.

        Niin ja jos kumminkin olet esim. tavallisen näköinen kuten oletan niin mitä pahaa siinä olisi? kun katsoo katukuvaa niin suurin osa naisista on oikeasti vain TAVALLISEN näköisiä ja niillä on lähes kaikilla normaali elämä, mies, lapsia . . Jotku naiset ei vain tyydy siihenkään vaan haikaillaan jotain saavuttamattomia unelmia.

        Yritän vastailla sinulle. Kirjoitukseni oli aika avoin ajatuksenjuoksu, joten pointti ehkä jäi sanomatta. Selvittelin siis missä vaiheessa todella totesin ja tajusin ihan kunnolla olevani ruma, ainakin rumahko. Silloin myös tulin miettineeksi kai ensimmäistä kertaa kuka on sanonut ja onko moneenkin kertaan sanottu rumaksi. Kaikkea en toki muista ja osa on varmasti mennyt ohi korvien, kuten jo mainitsinkin.

        "Vai että ruma kun olet kumminkin miehen saanut. Hieman ristiriitaista jos miehesi pitää vain kauniista naisista niin hän silti valitsi sinut??"
        - No varmasti itsekin olet nähnyt pareja, joissa nainen ei ole kaunis, vaan jopa ruma. Ihan tuoreitakin pareja. Et oikeasti voi olla sitä mieltä että vain kauniit naiset saavat miehiä? En sanonut että mieheni pitää VAIN kauniista naisista, eikö vain?

        "Nuo pari kommenttiako ovat siis AINOAT haukkumiset mitä olet ulkonäöstäsi saanut? Eli sua 10 vuotta vanhempi vanhapiika ja 13 vuotias ipana?? salli mun nauraa, jopa oikesti kauniitkin saavat enemmän ja useammin haukkuja jopa rumaksi . . . joten nyt on sulla hieman käsitykset rumuudestasi varmasti ihan pielessä, toki jos vertaaat itseäsi joihikin suuren luokan julkkiskaunottariin niin voihan sitä itseään pitää, vaikka maailman rumimpana."

        -Nämä olivat ne kolme kommenttia, jotka on selkeästi sanottu ja jotka muistan. Kuten alussa sanoin, kaikkea en muista enkä suoraan ole kuullut. Enpä ole muuten kuullut että ketään oikeasti kaunista sanotaan rumaksi (en laske sitä sanomiseksi, kun jollain on julkinen monien katsoma kuva ja anonyymina voi kommentoida, niissä nyt on aina kaikenlaisia pellejä). En vertaa itseäni "suuren luokan julkkiksiin", edes mieheni ei pidä heistä moniakaan kauniina, hän ihailee ihan tavallisiakin suomalaisia naisia heidän ulkonäöstään.

        "Mutta jos olet kuten kirjoituksestasi kävi ilmi jo lähmmäs keski-ikää oleva niin et kai odota olevasi enää muutenkaan kaikkien kehuma kaunotar?"

        - Tämä jo vähän naurattaakin... miksi oletat noin? Sinulla taitaa olla aika joko-tai oletukset? Ei tarvitse haluta olla joko kaikkien kehuma kaunotar tai pitää itseään rumana. Voisiko siinä olla jotain välimuotoa vaikka? Ja siis mitä se ikä nyt tähän liittyy, olenhan ollut myös nuori ja kerroin siitäkin ajasta. Taisi olla vain s24-kirjoittajan tyypillinen maahanampumistoiveheitto.

        "Oikeasti TODELLA kauniitakaan ei jatkuvasti kehuta kauniiksi paitsi tietenkin ne känniääliöt jotka yrittää iskeä baareissa jne." -Totta, enhän mitään tämänvastaista ole väittänytkään. Mikä nyt sitten toisaalta on jatkuvaa... tiedän naisen, jota kyllä mielestäni jatkuvasti kehutaan kauniiksi, mutta se "jatkuva" ei tietenkään ole jokaisen juttelijan jokaisessa lauseessa tai edes kommentissa tai juttelukerralla. Jatkuvan voisin tässä yhteydessä sanoa olevan kerran-pari kuussa. Mutta tämä nyt menee jo ihan kauas siitä mistä olen puhunut. Kuten voit lukea, en ole sanonut haluavani tai olettavani jatkuvaa kauniiksi kehumista, en sitä ollenkaan, vaan vain todennut että koska ulkonäköäni ei ole koskaan tosissaan kehuttu, päättelen tästä että en ole kaunis, vaan tavallista vähintäänkin hieman rumempi. Sinä ehkä luit kirjoitukseni valituksena, mutta luepa uudestaan, tekstini oli enemmänkin toteava. Se että mieheni ei pidä minua edes nättinä (mitä voisi olettaa yleensä tekevän, sanovan edes miellyttääkseen) harmittaa toki. Ketäpä ei? Rehellisesti sanottuna (!)

        "Niin ja jos kumminkin olet esim. tavallisen näköinen kuten oletan niin mitä pahaa siinä olisi? kun katsoo katukuvaa niin suurin osa naisista on oikeasti vain TAVALLISEN näköisiä ja niillä on lähes kaikilla normaali elämä, mies, lapsia . . Jotku naiset ei vain tyydy siihenkään vaan haikaillaan jotain saavuttamattomia unelmia." - Nyt sitten olikin näin, huomaatko miten ristiriitaisesti kirjoitat? Kannattaa ainakin välillä lukaista kirjoituksensa läpi ennen lähettämistä. Ajatuksesi eivät ole kovin selkeitä. Tavallisen näköinenkin olisi kiva juttu, sellainen joka jollekin voisi olla nättikin. Kyllä tavalliset naiset saavat joskus ulkonäöstään kehuja ja lämmintä kohtelua, olen nähnyt sitä sivusta. Ja olenhan minä tyytynyt tähän. En ole eroamassa enkä vaatimassa muuta. Joskus saa sanoa mikä harmittaa. Ja kun todellakin ulkonäkö on lopulta naiselle tärkeää - jos sitä ei ole niin pitää tyytyä siihen mitä on. Vaatimattomiksihan minunkin ikäluokkani ihmiset on opetettu ja sillä pärjäsi pitkälle, pärjää edelleenkin. Mutta aina sieltä jostain se biologia pukkaa esille, ne ajatukset siitä että jotain puuttuu ja miehelleni en ole täydellinen. En ollut silloin nuorenakaan.


    • KoettuExperienced

      Ihmiset tööttäilevät autoistaan, eivät vislatakseen pepullesi vaan kaataakseen oluet sinun päällesi.

    • joo_oon_ruma

      - Kun halloween-juhliin ei tarvitse edes pukua / maskia.
      - Kun todellakin käännät katseita, mutta väärään suuntaan: poispäin itsestäsi...
      - Kun useista yrityksistä huolimatta et onnistu saamaan kavereita. D:
      - Kun kaikki muut ympärillä seurustelee, mutta itse et kelpaa kenellekään vaikka haluaisit kelvata.
      - Sinulle nauretaan, kun kerrot olevasi ihastunut. Ihastukselle sanotaan: "voi sinua raukkaa, onko kivaa kun on niin 'hehkeä' ihailija? *tirskuntaa*"
      - Jopa (ihotauti)lääkäri sanoo naamastasi "Onpa pahannäköinen.. O___O" :::)))
      - Kun sinua ei oteta tosissaan missään asiassa, mutta hyvännäköiset ihmiset otetaan tosissaan samassa asiassa.
      - Kun kukaan ei bussissa/junassa/vastaavassa halua istua viereen, vaan mieluummin vaikka seisovat. :''''''D
      - Kun keikalla saa hyvin tilaa ympärilleen pelkästään katsomalla muita ("apua tarttuuko toi?! Hyi helvetti...!")
      - Kun meikillä, vaatteilla ja hiustenlaitolla ei pysty kohentamaan ulkonäköään, vaikka yritys on kova.
      - Kun ihmiset eivät edes kysy, onko poikaystävää/seurusteletko, vaan olettavat ilman muuta, ettei ole etkä seurustele, mutta kauniimmilta ihmisiltä he kysyvät vastaavat asiat.

      Että silleen. :D

      • Minämyösminämyös

        Nuo pätee niin muhun :D. Nyt selkis miks bussissa kukaan halua tulla mun viereen istumaan, seisovat mieluummin :D. Aika hauskasti kuvasit ruman naisen arkisen todellisuuden, noinhan se menee. Parempi nauraa itselleen, ei se itku asioita muuta tai paranna. Multa ei ole koskaan kysytty ett seurustelenko, ei tarvi ihmetellä ett minkä takia. No, kerran eräs naispuolinen työkaveri sanoi luulleensa ett mulla on perhe, mutt sen jälkeen sanoi ettet taida olla ikinä seurustellut eli mitähän tuostakin voi päätellä ;D.


    • muijasonruma
      • hohhoijaaaa

        Toi lauluhan kertoo selvästi Johanna Tukiaisesta tai ainakin sen näköisestä. Johannalla on itse aiheutettu "rumuus" . . luonnostaan ja alunperinhän se tytteli oli tosi kaunis.


      • aaargh
        hohhoijaaaa kirjoitti:

        Toi lauluhan kertoo selvästi Johanna Tukiaisesta tai ainakin sen näköisestä. Johannalla on itse aiheutettu "rumuus" . . luonnostaan ja alunperinhän se tytteli oli tosi kaunis.

        Kertoo kestä kertoo, mutta en mä ainaka tykkäis saada tollasta synttärilahjaks.. D: Hirvee paraskaveri.

        Tukiaisesta en sano mitään, kun en ole perehtynyt "ennen" versioon. :D


    • bullasorsa

      Entinen poikaystäväni kiteytti olemukseni hyvin seuraavissa:
      " Olet seksikäs kuin pieni sika säkissä" (seksi jäin väliin sinä viikonloppuna)
      "Vuodet ne vain vierii ja sinä vain leviät silmissä"

      " Aina kun käännän pääni autoa ajaessani pelkääjän paikalle (minä siis istun siinä) niin tekee mieli itkeä. En kuitenkaan halua ajaa kolaria.."

      "Sinua ei olla sulokkuudella siunattu" (Anoppi)

      " Ehkä meidän lapsemme ovat sittenkin olleet turhan hyväosaisia" ( Anoppi minut nähdessään)

      " Oletko ottanut suihin norsulta kun naamasi on noin päältätallotun näköinen?"

      -->LOL!

    • HuonotGeenit

      Itse olen myös melko ruma. Olen itsekin saanut siitä kuulla koko lyhyen elinkaareni aikana (alkoi n. about 12v minullakin).

      Minkänäköinen sitten olen? Noh..

      - Tummat, ohuet hiukset, sellainen hiirenletti/naru
      - Pienet, syvällä olevat silmät, tummat (YÖÖK!) silmät vielä lähellä toisiaan. Silmät siis syvällä KUOPISSAAN!
      - Ohuet huulet!
      - Kalpea iho
      - Pienet, olemattomat rinnat
      - Silti iso perse ja lyhyet jalat
      - Näytän kuulemma mielenvikaiselta kun hymyilen/nauran
      - Teininä paha akne kasvoissa ja selässä
      - Olen karvainen

      Ymmärrän kyllä, miksi olen luotaantyöntävän näköinen. "Olet ruma"- kommenttia tultu myöskin kuultua ihan pennusta asti. Asiaa pahentaa se, että äitini oli nuorena oikea kaunotar. Miten mahtanut saada näin ruman tytön?

      • samojavalituksia

        Tummat hiukset on plussaa suomessa, usko pois. Hiuksia voi silti värjätä, permanentata ja nyt on ihan oikeasti piikkisuorat ohuet hiukset muotia, katoppa vaikka muiden tyttöjen kuvia niin nyt pitää kaikilla olla juuri ne ohuet suorat päätä myöten menevät hiukset (ominaisuus suomalaisilla).

        Silmiä voi meikata näyttämään isommilta jne. silmien väri ei ole suurta muutosta tekevä tekijä, usko jo.

        Huulia voi myös täyttää jos tykkää niistä nyt niin muodikkaista Iines ankka huulista.

        Kalpea ihohan on kaunis varsinkin pohjoismaalaisella, tosin senhän voi ruskettaa, muttaa ei kovin terveellistä ja mielestäni kalpea iho on todellakin kaunis.

        Pienet rinnat EI HAITTAA moniakaan miehiä vaan rintojen malli on tärkein tekijä eli jos ne on vieläpä terhakat niin se on parasta se.

        Iso perse . . hei HALOOO!!! nyt on isot perseet valtavassa suosisossa eli sun pitäis isosta perseestäsi hihkua onnessaan. Lyhyet jalatkaan ei haittaa etenkin jos on iso perse, onhan lyhyet jalat myös Kim Kardashanillakin ja yleensä iso peppuisilla on melko lyhyet jalat varsinkin jos on lyhyehkö ihminen.

        Karvat voi ajaa pois ihan helposti.


    • pattinaama

      Minulla oli paha akne 11-25 ikävuosina. Ja sitä hoidettiin moneen kertaan, aina tuli takaisin entistä pahempana. Nyt vihdoin se jättänyt minut rauhaan, mutta siitä muistona naama ja hartiat täynnä punaisia valkoisia arpia ja kaikenlaisia koloja ym. Voitte uskoa, että tästä rumasta naamasta sai kuulla koulussa! En ole täysin tyytyväinen naamaani vieläkään, edelleen kuvittelen olevani helvetin ruma ämmä, vaikken ole enää mitään verrattuna siihen rumuuteen, jota kannoin mukanani nuo aknevuodet..... Se rajoitti elämää hirveästi. Jos joku tuttu nykyisellään kehtaa kehua, se tuntuu lähinnä vittuilulta (vaikkei varmaan olekaan).

    • Sanontoja

      "Ruma kuin petolinnun perse pahimman syysripulin aikaan."

      Kuuluu sanonta paikkakunnalla jossa kasvoin.

      • Rumahanmieoon

        Kun liikkeessä, jossa olin töissä vaihtui omistaja, niin reilun puolen vuoden päästä sain potkut sieltä. Potkujen lopulliseksi syyksi tuo uus omistaja oli liiton toimitsijalle sanonut, ett mun naamalla kuin petolinnun perse. Ei tarvi ihmetellä miksei ole onnistanut työnsaannissa, jos on rankaistu petolinnunpersettä muistuttavalla naamalla :D. Eikä kukaan kiinnostunut musta, eikä edes ystäviä ollut :D.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe