Mitä tässä tilanteessa terapeutti tmv tekee??

Näinsittenkävikii

Mitä terapeutti tekee jos vastaa sille puheluun tai viestiin ja kertoo vetäneensä/vetävänsä lääkkeitä ja/tai viiltävänsä ranteet auki..?

24

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • randomixi

      Riippuu mt-työntekijästä.Jos hän ei pidä sinusta niin ei tee mitään,toivoo että onnistut.

      • Näinsittenkävikii

        Laittelee viestejä jossa kertoo haluavansa jutella ja että joutuu kuitenkin hälyttämään apua, vaikken sitä haluis... Tnä olis ollu terapeutinkaa tapaaminen keskustassa, en jaksa todellakaan mennä bussilla sinne, turista paskaa ku mistään ei voi rauhassa julkisella paikalla puhua, ni oli sama jättää menemättä. Nyt se laittelee viestejä että haluaa tavata ym. Laitoin sille että tuskin mä tapaan enää ketään. Teen itsarin.

        Paskaolo ollut monia päiviä, mut en mä koskaan oikeesti itsaria tekis. Liian paljon hyvää jäis tänne.


    • Näinsittenkävikii

      Terapeutti koki velvollisuudekseen soittaa mun himaan poliisit. Hah, enpä ollut kotona sillon enkä kertonu olinpaikkaani. No sit laitoin terapeutille viestin että en tee itelleni mitään, voiks sen jutun perua. Se vastas ettei valitettavasti voi että kannattais mennä selvittää asia.

      Mitä luulette onko mun perässä poliisit?! Uskallanko mennä kotiin tnä vai tuleeko ne sinne? Polle soittaessaan sanoi vaan että "kyllä sä sinne päivystykseen lähet." Ei jaksais tapella ja väitellä asiasta, joten oon sit muualla kuin kotona ties kuinka kauan. Se on varmaa että päivystykseen mä en mee. Toki sit jos kytät tavoittaa mut esim jostain kadulta sillei ettei kerkee juosta...

      • randomixi

        Onko sinun nimi Heini S.?


      • Näinsittenkävikii
        randomixi kirjoitti:

        Onko sinun nimi Heini S.?

        Ei ole.


    • zyzteemi

      Ei kannata mennä sanomaan psykiatrian tai "mielenterveyden" alalla toimiville viranomaista tahoille koskaan aikovansa tappaa itsensä, ellei nimen omaan halua päästä/joutua suljetuksi laitokseen. Heillä saattaa olla lain velvoittama tehtävä sulkea tarkkailuun akuutisti itsemurhaa suunnittelevat, jonka toteuttamiseksi käyttävän poliisin virka-apua.

      Vapaan oikeusvaltion periaatteiden mukaisesti, jos olet täysikäinen saat tehdä itsemurhan silloin kuin tahdot kuitenkin niin, ettei sivulliset joudu vaaraan. Kellään ei tulisi olla oikeutta tai velvollisuutta sitä estää, mutta valitettavasti tämä ei mene yksiin nykyisen ajanhengen saatika psykiatrisen ajattelutavan kanssa. Siksi kannattaa olla lähtökohtaisesti kertomatta itsemurha-aikeistaan, jos haluaa säilyttää vapautensa. Poliisilla ei pitäisi olla mitään valtuuksia viedä ketään mihinkään, jos rikoslakia ei ole rikottu, mutta hekään eivät toisen ihmisen koskemattomuutta kunnioita. Toki heitä velvoittaa laki, joka on se mätä osa, mistä koko älyttömyys kumpuaa.

      Kannattanee pysytellä poissa kotoa muutama päivä, jos haluat välttää kiinnioton. Muista, että saattavat yrittää kuulemma jopa jäljittää kännykän avulla, joten kännykkäkin kannattaa harkita jättää pois matkasta. Jos sinulla on joku hyvä ystävä tai tuttu, jonka luona voit piileksiä niin hyvä. Sitten voisi olla jokin motelli tai vastaava. Jossain vaiheessa kuulemma luovuttavat etsinnät, mutta siihen asti joutuu yrittää karttaa. Enpä osaa muutoin neuvoa. Niin on valitettava nykyjärjestelmä.

      • Näinsittenkävikii

        Onkohan poliisit saaneet lääkäriltä virka-apupyynnön, kun kävivät mun kotona? Ihan sisällä asti, koska en muista jättäneeni eteisen kaapin ovee auki. 3 ovee oli avonaisena. No senhän tietää sitten JOS tulee lasku oven avauksesta joskus.

        Se terapeutti ennen poliisille soittoa vähän vihjaili että meidän pitäisi saada jutella sun kanssa ja taata sinun turvallisuus jotenkin. Laitoin suoraan että meinaatteko päivystykseen pakottaa tai jopa suljetulle laittaa? Sit se vastas että no ei vaan puhuttaisiin.

        Mä en millekään poliisille tmv enää avaa ovee, jos joku on häkeen soittanut minusta. Niin paljon paskaa vaan tullu niiden aiheuttamana että oksat pois! Nimim. käsi ei oo vieläkään kunnossa vuoden takaisesta. Tiedän, että oma vika jos niille alkaa väittelee vastaan ja ei suostu lähtee johkii, mut käyttivät liikaa voimaa silti...

        Voiko ne muka vieläkii mun kotiin tulla? Laitoin sille terapeutille poliisien soiton jälkeen että en oo tekemäs itelleni mitään ja voiks sen perua? en tosin ees tajunnu kysyä että onks ne tehneet kytille virka-apupyynnön. Se vastas että valitettavasti sitä ei voi enää tässä vaiheessa perua. Sit laitoin että mä en päivystykseen ainakaan mee, ni se laitto että kannattais mennä selvittää asia.


      • zyzteemi
        Näinsittenkävikii kirjoitti:

        Onkohan poliisit saaneet lääkäriltä virka-apupyynnön, kun kävivät mun kotona? Ihan sisällä asti, koska en muista jättäneeni eteisen kaapin ovee auki. 3 ovee oli avonaisena. No senhän tietää sitten JOS tulee lasku oven avauksesta joskus.

        Se terapeutti ennen poliisille soittoa vähän vihjaili että meidän pitäisi saada jutella sun kanssa ja taata sinun turvallisuus jotenkin. Laitoin suoraan että meinaatteko päivystykseen pakottaa tai jopa suljetulle laittaa? Sit se vastas että no ei vaan puhuttaisiin.

        Mä en millekään poliisille tmv enää avaa ovee, jos joku on häkeen soittanut minusta. Niin paljon paskaa vaan tullu niiden aiheuttamana että oksat pois! Nimim. käsi ei oo vieläkään kunnossa vuoden takaisesta. Tiedän, että oma vika jos niille alkaa väittelee vastaan ja ei suostu lähtee johkii, mut käyttivät liikaa voimaa silti...

        Voiko ne muka vieläkii mun kotiin tulla? Laitoin sille terapeutille poliisien soiton jälkeen että en oo tekemäs itelleni mitään ja voiks sen perua? en tosin ees tajunnu kysyä että onks ne tehneet kytille virka-apupyynnön. Se vastas että valitettavasti sitä ei voi enää tässä vaiheessa perua. Sit laitoin että mä en päivystykseen ainakaan mee, ni se laitto että kannattais mennä selvittää asia.

        Ei kannata vainoharhaiseksi ruveta, mutta onhan se periaatteessa mahdollista, että ovat tulleet sisään, jos vaikka ovat epäilleet sinun olevan tappamassa itseäsi tai vastaavaa.

        Terapeuttisi tehtävä ei pitäisi olla sinun turvallisuutesi takaaminen. Jokainen ihminen vastaa omasta "turvallisudestaan" mitä tulee oman hengen ja terveyden uhmaamiseen. Ymmärrän, että alalla toimivia voi velvoittaa laki, joka pitäisi saada muutettua mahdollisimman pian. Tulevaisuus näyttää tältä osin valoisammalta. Liikehdintää paternalismia vastaan on kehittymässä, mutta vielä tulee vuosia vierähtämään ennen kuin asiasta päästään keskustelemaan kiihkotta ja isoissa viestimissä.

        Yksi asia, mikä tulisi jokaisen "mielenterveysjärjestelmässä" liikkuvan ymmärtää on olla luottamatta viranomaisiin (psykiatreihin, psykologeihin, psykoterapeutteihin, sosiaalityöntekijöihin...). Lupaus puhumisesta voi muuttua kahdessa sekunnissa laitokseen sulkemiskäskyksi ilman, että asiaan voi vaikuttaa itse mitenkään. Psykiatrin sana on kirjaimellisesti laki.

        MItä sinun on tästä kaikesta syytä oppia on olla uhkailematta väärille henkilöille. Parempi olla kertomatta koskaan koko totuutta psykiatrian alalla toimiville. Systeemi on niin kieroutunut, että totuudesta rangaistaan kertojaa, ja kaiken lisäksi auttamisen nimeen.


      • Näinsittenkävikii
        zyzteemi kirjoitti:

        Ei kannata vainoharhaiseksi ruveta, mutta onhan se periaatteessa mahdollista, että ovat tulleet sisään, jos vaikka ovat epäilleet sinun olevan tappamassa itseäsi tai vastaavaa.

        Terapeuttisi tehtävä ei pitäisi olla sinun turvallisuutesi takaaminen. Jokainen ihminen vastaa omasta "turvallisudestaan" mitä tulee oman hengen ja terveyden uhmaamiseen. Ymmärrän, että alalla toimivia voi velvoittaa laki, joka pitäisi saada muutettua mahdollisimman pian. Tulevaisuus näyttää tältä osin valoisammalta. Liikehdintää paternalismia vastaan on kehittymässä, mutta vielä tulee vuosia vierähtämään ennen kuin asiasta päästään keskustelemaan kiihkotta ja isoissa viestimissä.

        Yksi asia, mikä tulisi jokaisen "mielenterveysjärjestelmässä" liikkuvan ymmärtää on olla luottamatta viranomaisiin (psykiatreihin, psykologeihin, psykoterapeutteihin, sosiaalityöntekijöihin...). Lupaus puhumisesta voi muuttua kahdessa sekunnissa laitokseen sulkemiskäskyksi ilman, että asiaan voi vaikuttaa itse mitenkään. Psykiatrin sana on kirjaimellisesti laki.

        MItä sinun on tästä kaikesta syytä oppia on olla uhkailematta väärille henkilöille. Parempi olla kertomatta koskaan koko totuutta psykiatrian alalla toimiville. Systeemi on niin kieroutunut, että totuudesta rangaistaan kertojaa, ja kaiken lisäksi auttamisen nimeen.

        Mun eteisen 3 kaappia oli auki kun tulin kotiin. Kissat ei niitä auki saa, enkä oo ite availlut kaappeja yli viikkoon kun eilen vasta tulin reissusta kotiin, joten olisko poliisit sit käyneet kattoo kämpän? Koska jos olisin ollutkii kotona ja ollut avaamatta ovee, ni olis ne jonkun huoltomiehen siihen soittaneet.

        Tota mä mietinkii että jos se olis tullut tänne juttelemaan, ni olis varmaan tullut vähintään päivystykseen lähtö. Tosin ei mikään terapeutti olis voinu estää lähtemästä kotoo pois. Mä en mihinkään tollasiin luota, en lääkäreihin, terapeuttiin, poliisiin ym, sen oon oppinut että niihin luottamisesta on enempi haittaa kuin jotain "apua"...

        Laitoinkin illalla terapeutille viestiä että tekikö joku lääkäri poliisille virka-apupyyntöö, koska ne täällä kävi. Eihän ne välttämättä oo tehneet, mut jossain vaiheessa poliisi olis kuitenkii sitä jostain kysellyt jos olisivat saaneet vietyä päivystykseen. Hyvin varma se poliisi siitä oli että päivystykseen lähen. Hah!

        Terapeutti oli sit soittanu yhelle mun tutulle, joka on pari kertaa ollut mukana terapeutin tapaamisessa.

        Normaalisti on terapeutin soitostakin tullut tieto kanta.fi-juttuun, mut tästä päivästä ei oo mitään, eikä myöskään viimeisimmästä 2-3viikon takaisesta tapaamisesta..!


    • Näinsittenkävikii

      Laitoin eilen viestiä terapeutille että tekivätkö ne virka-apupyynnön poliisille. Se vastas että sen paikan psykiatri teki sen. Kysyin myös että onks virka-apupyyntö viel voimassa eli poimiiko kytät kyytiin jos näkee? Siihen se ei osannut vastata mut sano että tuskin poliiseja sun liikkeet kiinnostaa.

      Onks jollain kokemusta että onks niil vielä virka-apupyyntö päällä? Eiks se lopu vasta sitten ku menee jonkii lääkärin luo? Huomenna pitäs käyä poliisiasemalla, näkeeks se poliisi siellä tiedoista jos on virka-apupyyntö päällä? :o

      • näinsittenkävikii

        Psykke vastas että ei ole enää virka-apupyyntö voimassa, hyvä hyvä!

        En kyllä aio puhua terapeutille seuraavan kerran tavattaessa yhtään mitään tuohon eiliseen liittyvää...


      • randomixi

        Hyvä kun asia selvisi.


    • zyzteemi

      Mukava kuulla, jos etsintäkuulutus on peruttu ja mielenterveysrikossyytteet lauenneet. Muista oppia tapahtuneesta jotain. Kannattaa olla enemmän hys hys.

      • näinsittenkävikii

        Eli siis jos terapeutti kysyy itsetuhoisista ajatuksista, vaihdan vaan puheenaihetta.
        Pitäs täytellä vissiin se bdi-testi. Siinähän kysytään itsemurhasta tmv, pitää varmaan ympyröidä kaikki vastaukset siitä kysymyksestä, ni ei tartte miettii oikeeta vaihtoehtoo.

        Koko tiistaipäivän oli sellanen olo että kunpa olisin kuollut. En mä voi kellekään tästä puhua. Läheiset haukkuu mielisairaaks jos sanoo niille ku ei tämmöstä tajua kuin saman kokenut...


      • zyzteemi
        näinsittenkävikii kirjoitti:

        Eli siis jos terapeutti kysyy itsetuhoisista ajatuksista, vaihdan vaan puheenaihetta.
        Pitäs täytellä vissiin se bdi-testi. Siinähän kysytään itsemurhasta tmv, pitää varmaan ympyröidä kaikki vastaukset siitä kysymyksestä, ni ei tartte miettii oikeeta vaihtoehtoo.

        Koko tiistaipäivän oli sellanen olo että kunpa olisin kuollut. En mä voi kellekään tästä puhua. Läheiset haukkuu mielisairaaks jos sanoo niille ku ei tämmöstä tajua kuin saman kokenut...

        Jos terapeutti kysyy itsetuhoisista ajatuksista niin kiistät, ellet halua riskeerata jatkoseuraamuksia.

        BDI-testiin voit myös valehdella, ellet halua riskeerata jatkoseuraamuksia. (BDI-testi on muuten täysin riittämätön menetelmä arvioida ihmisen henkistä vointia ja mikä tilanteessa voisi auttaa, mutta se on toinen tarina.)

        Oletko kokeillut hakea apua kolmannelta sektorilta? Vinkkejä julkisen ja yksityisen palvelun ulkopuolelta voi tiedustella esimerkiksi Mielenterveysseuran valtakunnallisesta kriisipuhelimesta.

        Kaikkea hyvää toivon sulle kanssa-kansalainen.


      • näinsittenkävikii
        zyzteemi kirjoitti:

        Jos terapeutti kysyy itsetuhoisista ajatuksista niin kiistät, ellet halua riskeerata jatkoseuraamuksia.

        BDI-testiin voit myös valehdella, ellet halua riskeerata jatkoseuraamuksia. (BDI-testi on muuten täysin riittämätön menetelmä arvioida ihmisen henkistä vointia ja mikä tilanteessa voisi auttaa, mutta se on toinen tarina.)

        Oletko kokeillut hakea apua kolmannelta sektorilta? Vinkkejä julkisen ja yksityisen palvelun ulkopuolelta voi tiedustella esimerkiksi Mielenterveysseuran valtakunnallisesta kriisipuhelimesta.

        Kaikkea hyvää toivon sulle kanssa-kansalainen.

        En mä jaksa vastata sille terapeutille ees viestiin, kun tänään kyseli että haluanko tavata ens viikolla. (todellisuudessa en ees tiiä oonko sillon enää hengis...) Itsariajatuksia ja v*tun paskaaoloo kokoajan, tekis mitä vaan ni on p*skaolo. Eihän ketään voi pakottaa jaksamaan enempää kuin jaksaa...

        Voiko terapeutti ym soittaa häkeen jos ei musta kuule mitään? Meinasin olla vastaamatta niille.

        En oo kokeillu hakee kolmannelta sektorilta apua. Päivystyksessä kerran lääkäri kehoitti menemään omalääkärille, jotta voi puhua eri vaihtoehdoista.


      • zyzteemi
        näinsittenkävikii kirjoitti:

        En mä jaksa vastata sille terapeutille ees viestiin, kun tänään kyseli että haluanko tavata ens viikolla. (todellisuudessa en ees tiiä oonko sillon enää hengis...) Itsariajatuksia ja v*tun paskaaoloo kokoajan, tekis mitä vaan ni on p*skaolo. Eihän ketään voi pakottaa jaksamaan enempää kuin jaksaa...

        Voiko terapeutti ym soittaa häkeen jos ei musta kuule mitään? Meinasin olla vastaamatta niille.

        En oo kokeillu hakee kolmannelta sektorilta apua. Päivystyksessä kerran lääkäri kehoitti menemään omalääkärille, jotta voi puhua eri vaihtoehdoista.

        Minkä takia olet surullinen? Mitä elämässäsi on tapahtunut sellaista, tai jäänyt tapahtumatta, joka on tehnyt sinut noin epätoivoiseksi? Oletko koskaan tullut aidosti kuulluksi ja kunnioitetuksi kuuntelevan osapuolen toimesta? Sitä harvoin nimittäin tulee psykiatriassa. He keskittyvät vain "oireiden" pois painamiseen, eivät syyn ratkomiseen. Joskus syylle ei tehdä yhtään mitään. Kannattaa itsekseen miettiä mitkä asiat elämässä painavat. Sen jälkeen asioille pitäisi tietenkin yrittää tehdä jotain mikä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta sitähän elämä on.

        Jos olet ottanut tai otat tälläkin hetkellä jotain psykoaktiivista ainetta, laillisia tai laittomia mukaan lukien siis niin kutsutut mielealalääkkeet, on miettiä niiden käytön järjestelmällistä, mutta rauhallista alasajoa. Valitettavasti niistä voi jäädä käytön loppumisen jälkeenkin sellainen tyhjä, turta, tunteeton ja mielihyvätön, sekavahko olo, mikä aiheuttaa ihmisille kärsimystä ja synkkiä ajatuksia. Jäljellä ei välttämättä ole mitään alkuperäisestä surusta vaan tila on iatrogeeninen.

        Kannattanee laittaa terapeutille joku elonmerkki, ettet joudu taas takaa-ajatuksi. Voit toki pyytää jättämään rauhaan, jos et halua heidän kyselyitään. Joskus eivät tosi jätä rauhaan, mikä on valitettavaa. Suosittelen kokeilemaan mennä kolmannen sektorin paikkoihin. Siellä et kuule niin hanakasti psykiatriasta jargonia elämän ongelmista aivosairauksina tai että päässäsi on jotain vikaa. Voit tuntea olevasi ihminen ja tulla kunnioitetuksi. Mahdollisuudet ovat ainakin aivan eri luokkaa kuin mainstream "mielenterveyshoidossa."


      • näinsittenkävikii
        zyzteemi kirjoitti:

        Minkä takia olet surullinen? Mitä elämässäsi on tapahtunut sellaista, tai jäänyt tapahtumatta, joka on tehnyt sinut noin epätoivoiseksi? Oletko koskaan tullut aidosti kuulluksi ja kunnioitetuksi kuuntelevan osapuolen toimesta? Sitä harvoin nimittäin tulee psykiatriassa. He keskittyvät vain "oireiden" pois painamiseen, eivät syyn ratkomiseen. Joskus syylle ei tehdä yhtään mitään. Kannattaa itsekseen miettiä mitkä asiat elämässä painavat. Sen jälkeen asioille pitäisi tietenkin yrittää tehdä jotain mikä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta sitähän elämä on.

        Jos olet ottanut tai otat tälläkin hetkellä jotain psykoaktiivista ainetta, laillisia tai laittomia mukaan lukien siis niin kutsutut mielealalääkkeet, on miettiä niiden käytön järjestelmällistä, mutta rauhallista alasajoa. Valitettavasti niistä voi jäädä käytön loppumisen jälkeenkin sellainen tyhjä, turta, tunteeton ja mielihyvätön, sekavahko olo, mikä aiheuttaa ihmisille kärsimystä ja synkkiä ajatuksia. Jäljellä ei välttämättä ole mitään alkuperäisestä surusta vaan tila on iatrogeeninen.

        Kannattanee laittaa terapeutille joku elonmerkki, ettet joudu taas takaa-ajatuksi. Voit toki pyytää jättämään rauhaan, jos et halua heidän kyselyitään. Joskus eivät tosi jätä rauhaan, mikä on valitettavaa. Suosittelen kokeilemaan mennä kolmannen sektorin paikkoihin. Siellä et kuule niin hanakasti psykiatriasta jargonia elämän ongelmista aivosairauksina tai että päässäsi on jotain vikaa. Voit tuntea olevasi ihminen ja tulla kunnioitetuksi. Mahdollisuudet ovat ainakin aivan eri luokkaa kuin mainstream "mielenterveyshoidossa."

        Alkaa vaan epätoivo iskeä jatkuvien kipujen takia. Ei ne helpota ja lääkärit on sitä mieltä ettei siinä mitään ole tmv. Nyt psykiatri sentään laittoi konsultaatiopyynnön fysiatrian polille, jos sais vaikka uuden ajan sinne...

        En oo ottanut mitään mielialalääkkeitä, koska en todellakaan suostu sellasia enää syömään. Alaikäisenä pakotettiin, söin max 2kk, lopetin kaikilta salaa ja tuli yli puolivuotta kestäneet päänsäryt.

        Ei kai se terapeutti voi sen takia poliiseja soittaa, jos en vastaa puhelimeen? Lähipiirin ymmärrän näin tekevän jos en vastaa, mut että terapeutti tekis..?? Niinhän ne kyllä jo ekalla kerralla vähän vihjaili että jos en vastaa ni niille tulee huoli.

        Yks tyyppi joka tietää tosta polvijutusta liki kaiken, sanoo vaan aina että ota se terapeutin ym apu vastaan että sillä tavalla saat niihin kipuihinkin helpotusta, mut mitenkä kivut helpottuu sillä että puhuu jollekii terapeutille? Psykiatrikii kirjottaa tietoihin että mun käsityksen mukaan polvessa ei ole mitään. (Sehän ei ole psykken osaamisaluetta, joten miks kirjottaa mitään tollasta.)

        Polvessa on tähystyksen mukaan eturistiside osittain revennyt, magneettikuvissa sitä ei näkynyt, joten lääkärit päätti yllättäen ettei sitä ole, vaikka kaikki oireet viittaa siihen. Jos pääsis sinne fysiatrian polille, ni vois vaatia vihdoin niitä vastauksia esim että miks tähystyksen tulosta ei pidetä oikeana..? Tähystys on kuitenkin tarkempi kuin magneettikuvaus.

        Kaikki lääkärit ym vaan sanoo että "ei siinä mitään oo, yritä pärjätä." "ei mulla oo sulle mitään ihmelääkettä." Entä jos ei enää jaksa niitä h*lvetin kipuja? Vaikkei ne tällä hetkellä kovat olekaan, ni jossain vaiheessa taas tulee se ettei kärsi kävellä paria metriä pidemmälle!

        Mä en todellakaan halua tehdä mitään itsaria minkään polven takia. Se on vain polvi, ei sen pitäs antaa vaikuttaa elämään näin paljoo... Vaik välillä onkii sellanen fiilis että vois mennä junan alle tai hypätä sillalta, ni en mä oikeesti halua. Jos haluaa polven kuntoon, ni lieköhän se liikaa vaadittua? Pakostihan siinä jotain on, jos se on ollut 5vuotta, 7kk ja 3pv jatkuvasti kipeä! Pisin kivuton aika koko aikana on 2kk ja sekin vaan sen takia ku söin viikon kerrallaan arcoxiaa, joka ei enää sekään auta.


      • zyzteemi
        näinsittenkävikii kirjoitti:

        Alkaa vaan epätoivo iskeä jatkuvien kipujen takia. Ei ne helpota ja lääkärit on sitä mieltä ettei siinä mitään ole tmv. Nyt psykiatri sentään laittoi konsultaatiopyynnön fysiatrian polille, jos sais vaikka uuden ajan sinne...

        En oo ottanut mitään mielialalääkkeitä, koska en todellakaan suostu sellasia enää syömään. Alaikäisenä pakotettiin, söin max 2kk, lopetin kaikilta salaa ja tuli yli puolivuotta kestäneet päänsäryt.

        Ei kai se terapeutti voi sen takia poliiseja soittaa, jos en vastaa puhelimeen? Lähipiirin ymmärrän näin tekevän jos en vastaa, mut että terapeutti tekis..?? Niinhän ne kyllä jo ekalla kerralla vähän vihjaili että jos en vastaa ni niille tulee huoli.

        Yks tyyppi joka tietää tosta polvijutusta liki kaiken, sanoo vaan aina että ota se terapeutin ym apu vastaan että sillä tavalla saat niihin kipuihinkin helpotusta, mut mitenkä kivut helpottuu sillä että puhuu jollekii terapeutille? Psykiatrikii kirjottaa tietoihin että mun käsityksen mukaan polvessa ei ole mitään. (Sehän ei ole psykken osaamisaluetta, joten miks kirjottaa mitään tollasta.)

        Polvessa on tähystyksen mukaan eturistiside osittain revennyt, magneettikuvissa sitä ei näkynyt, joten lääkärit päätti yllättäen ettei sitä ole, vaikka kaikki oireet viittaa siihen. Jos pääsis sinne fysiatrian polille, ni vois vaatia vihdoin niitä vastauksia esim että miks tähystyksen tulosta ei pidetä oikeana..? Tähystys on kuitenkin tarkempi kuin magneettikuvaus.

        Kaikki lääkärit ym vaan sanoo että "ei siinä mitään oo, yritä pärjätä." "ei mulla oo sulle mitään ihmelääkettä." Entä jos ei enää jaksa niitä h*lvetin kipuja? Vaikkei ne tällä hetkellä kovat olekaan, ni jossain vaiheessa taas tulee se ettei kärsi kävellä paria metriä pidemmälle!

        Mä en todellakaan halua tehdä mitään itsaria minkään polven takia. Se on vain polvi, ei sen pitäs antaa vaikuttaa elämään näin paljoo... Vaik välillä onkii sellanen fiilis että vois mennä junan alle tai hypätä sillalta, ni en mä oikeesti halua. Jos haluaa polven kuntoon, ni lieköhän se liikaa vaadittua? Pakostihan siinä jotain on, jos se on ollut 5vuotta, 7kk ja 3pv jatkuvasti kipeä! Pisin kivuton aika koko aikana on 2kk ja sekin vaan sen takia ku söin viikon kerrallaan arcoxiaa, joka ei enää sekään auta.

        Oletko vieraillut kipuklinikalla? Sieltä voisi saada parempia vinkkejä ja ohjeita kipujen kanssa elämiseen. Hyvä kuulla, että kipu ei ole ympärivuorokautinen, koska krooninen kipu ajaa ihmisiä tappamaan itsensä jatkuvasti.

        Siinä mielessähän lääkäri on ollut oikeassa, että henkinen vointi kyllä vaikuttaa ihmisen kipukokemukseen ja siten kärsimyksen määrään. Jos on iloinen, fyysiset kivutkaan eivät tunnu yhtä pahalta. Psyykkeellä on oma osansa kivun hoidossa. Tietenkin keskustelu ei paranna asiaa, jos olet polvesi johonkin vammauttanut, mutta iloiset asiat voivat helpottaa oloa hetkellisesti lievittämällä kipukokemusta.


      • näinsittenkävikii
        zyzteemi kirjoitti:

        Oletko vieraillut kipuklinikalla? Sieltä voisi saada parempia vinkkejä ja ohjeita kipujen kanssa elämiseen. Hyvä kuulla, että kipu ei ole ympärivuorokautinen, koska krooninen kipu ajaa ihmisiä tappamaan itsensä jatkuvasti.

        Siinä mielessähän lääkäri on ollut oikeassa, että henkinen vointi kyllä vaikuttaa ihmisen kipukokemukseen ja siten kärsimyksen määrään. Jos on iloinen, fyysiset kivutkaan eivät tunnu yhtä pahalta. Psyykkeellä on oma osansa kivun hoidossa. Tietenkin keskustelu ei paranna asiaa, jos olet polvesi johonkin vammauttanut, mutta iloiset asiat voivat helpottaa oloa hetkellisesti lievittämällä kipukokemusta.

        En oo käyny kipupolilla. Yksikään lääkäri ei oo koskaan ees ehdottanu sellaista. Ja kipupolillehan voi mennä sitten jos polvessa ei ole mitään korjattavaa. En tiiä kyl onko siinä nytkään mitään korjattavaa, mut oireet ainakii viittaa siihen mikä tähystyksessäkii näkyi.


    • antakaamennävaan

      On se kauheaa, että ihmisistä yritetään pitää huolta ja auttaa. Jos teidän ainoa ongelma on hoito, niin lopettakaa se herran tähden. Juttujenne perusteella teille aukeaa sen jälkeen taivas (tavalla tai toisella).
      Ihme kitinää.."puhun tapoavani itseni, se otettiin vakavasti ja siitä on seurauksia".. voi,voi sentään.

      • turpakiikuettiiämtn

        Sulla ei selvästikään ole its.ajatuksista tmv kokemuksia, joten voitko pysyä hiljaa..???????????!


      • zyzteemi

        Et selvästikään ymmärrä järjestelmää, sen asiakkaita tai uhreja.


    • alkup

      Ens viikolla olis terapeutin tapaaminen. En oo tavannut sitä ja sen työparia kertaakaan sen jälkeen kun laitoin sen viestin jossa kerroin tappavani itteni... Ajattelin täytellä sille tapaamiselle noi sen antamat laput valmiiks, paitsi sitä bdi-kyselyä. Jos siitä jättää jonkin kohdan tyhjäks, ni hirvee kysely kuitenkii alkaa... Mietin siinä siis sitä itsemurha-kysymystä jonka ainakii ajattelin tyhjäks jättää. Jos ympyröin siitä vikan tai toka vikan, ni mitähän ne sanoo? Toisekseen vastaus on tyyliin siihen kysymykseen joka päivä eri, joten sama olla vastaamatta mitään koko lappuun. Sanon vaikka että kani söi. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe